מה כל קבוצה יכולה ללמוד מהיום ה-29 של הפלייאוף? / רועי ויינברג

בוסטון-וושינגטון.

בוסטון: הסלטיקס עברו סיבוב שבו לא הרשימו יותר מדי מבחנית החמישייה, למרות הסדרה המצויינת של אייברי בראדלי שבלט בשני צדדי המגרש והיה די טוב. תומאס היה טוב מאוד, בעיקר בשני המשחקים הראשונים והמשחק השביעי, והורפורד לא היה יציב במיוחד לאורך כל הסדרה עם משחקים מעולים ומשחקי נפל זה אחר זה. מה שבלט, במיוחד בהשוואה לוושינגטון, זה הספסל.

טרי רוז'ייר היה מעולה ונתן אנרגיות כששיחק, מרקוס סמארט היה טוב מאוד, ג'יילן בראון נתן עבודה נפלאה במשחק בו זכה לזמן ממושך ויחד עם כל אלה יש כמובן את קלי אונלינק, שהיה לא רע בזמן ששיחק ונתן משחק 7 יוצא מהכלל (26 נקודות, 5 ריבאונדים ו-4 אסיסטים). טוב שהוא שיחק עכשיו, אבל בלעדיו לא בטוח שהם היו מנצחים במשחק הזה.

דבר ששווה לשים לב אליו לקראת המשחקים הבאים הוא ההגנה. בסדרה הזאת בוסטון עוד הצליחה להסתדר בזכות האחוזים הרעים של פורטר לשלוש (למרות שהוא קלע 14 נקודות במשחק), אבל מול קליבלנד, כשהצלע החלשה בקו האחורי תהיה ג'יי אר סמית' או קייל קורבר, זה יהיה קשה יותר ללא צל של ספק. מעניין לראות איך יסתדרו אז ואם הקאבלירס ינסו לעשות לתומאס מה שעשו לקרי בגמר – לסדר עליו כמה שיותר בידודים של אירווינג או לברון. זאת שיטה שיכולה להיות הרסנית עבור הסלטיקס.

וושינגטון: הדחה מתסכלת, אבל נדיר לראות קבוצות שמתחילות עונה ב-13-7 ומסיימות אותה במשחק שביעי בבית של הראשונה בקונפרנס. מגיע לא מעט קרדיט לברוקס ושות' על ניהול המשברים לאורך העונה, והם מצאו חמישייה שאפשר לחיות איתה די טוב – וול, ביל, פורטר (שחקן חופשי הקיץ), מוריס וגורטאט.

החולשה הגדולה היא הספסל. מהנימי פציע מדי, ג'ייסון סמית' סתמי מדי, אובורה ג'וניור רול פלייר סביר וברנדון ג'נינגס לא היה קיים. עוד שני שחקני ספסל טובים (כשיש גם את בויאן בוגדנוביץ' הלא רע) והתחלת עונה טובה יותר והם יכולים להגיע עד לגמר המזרח בשנה הבאה. עדיין, זאת אחת העונות המוצלחות ביותר בתולדות המועדון, במיוחד ב-30 השנה האחרונות.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. לא סתם תומאס נתקע בין משחקים 3-6. אחרי משחק 53 הנק' המכשפים שינו את ההגנה ותקפו אותו בצורה אגרסיבית, רק במשחק 7 תומאס הצליח לפצח את ההגנה ולסדר לחברים שלו נק' קלות וסיים עם 12 אס' אאל"ט ולבסוף גם התפוצץ מבחינת נק' החל מסוף הרבע השלישי.
    בהתחשב באים שהקאבס שיחקו בשני הסיבובים הראשונים אין ספק שיטפלו בצורה דומה בתומאס עם הרבה דאבל אם ויציאת אגרסיביות כלפיו אחרי חסימות. על אחריות סטיבנס להגיע מוכן עם תנועה ללא כדור/חסימות אוף דה בול כשתוקפים את תומאס על מנת לנצל את הדאבל אפ לנק' עבור אחרים.
    מבחינה הגנתית אין ספק שיתקפו את תומאס בצורה דומה למה שעשו לקריאה ואפילו לטיגון בסיבוב הראשון, סטיבנס יצטרך להיות מאוד יצירתי כדי להתמודד עם זה.

    מבחינת הוויזארדס קצת התאכזבתי שבדק' בהן בוסטון שיחקו עם הורםורד הגבוה יחיד לא ראינו הרכב של מוריס פורטר בוגדנוביץ' וול ובין.
    מבחינת העתיד הגיע הזמן למצוא סנטר במקום גורטאט אבל אני מניח שיהיה קשה עם החוזה שפורטר הולך לקבל ואחרי החוזה שנתנו למהינמי בקיץ האחרון.
    אוסקה עוד צעיר ופשוט נמחק מהרוטצינ אחרי ההריגה אבל עוד יכול לעשות קפיצת מדרגה כמו שפורטר עשה, ביחד עם בוגדנוביץ'זו התחלה טובה של ספסל שעכשיו צריך לעבות עם רכז וגבוה נוסף, עדיף סטרץ' 4

    1. דווקא בחצי הראשון כשבוסטון שיחקה רק עם הורפורד כגבוה הם הלכו להרכב הזה. אבל אז סטיבנס הכניס את אולניק וברוקס החזיר את גורטאט. בחצי השני הוא באמת נשאר עם ההרכב הגבוה עם גורטאט כשזה קרה.
      בכלל בוסטון בניגוד לחלקים נרחבים בסדרה שיחקו הפעם רוב הזמן עם שני גבוהים.

    2. בניגוד לטורונטו בוסטון לא חייבת את הכדור בידיים של תומאס כדי להצליח. יש להם משחק התקפה מאד יפה לעין ותומאס יכול למצוא בו את עצמו גם מאחורי חסימות. לכן אני מאמין שזה יהיה פחות אפקטיבי עבור הקאבס להביא דאבל טים אוטומטי עליו.
      מה שכן אני לא רואה איך הסלטיקס מסוגלים להאט את ההתקפה של קליבלנד, הולכת להיות סדרה מאד התקפית (נקווה שבלי קריעה וטיגון – לך שבור לאוטוספלר שלך את העצמות).

      1. לא שמתי לב לגבי ההרכב, כנראה שהשעה עשתה את שלה כי אני זוכר שחשבתי על זה גם בחצי הראשון 🙂

        לגבי ההתקפה של בוסטון אני מסכים איתך, ואני גם לא חושב שהקאבס יתקפו אותו בדאבל אפ סתם בתחילת התקפה אלא רק אחרי םיק&רול/ האנדאוף שהוא ככ אוהב והשנייה הזאת צריך לראות תנועה ללא כדור, אגב מרכוס סמארט עשה את זה כמה פעמים במשחק האחרון כשתקפו את תומאס אשה חיתוך נהדר מהוויקסייד לכיוון האמצע וקיבל כדור.

        כל עוד תומאס על המגרש באמת אין לסלטיקס איך לעצור את הקאבס , אני גם בספק לגבי היכולת של קראודר להאט את לברון.
        דווקא נגד הרכב המילים תומאס אולי יוכל לשמור על קורבר ולעבור מספיק מהר את החסינות, ואני לא רואה את קורבר יוצר מכדרור ככ מולו

  2. בוסטון – החזירו להם את "יתרון הביתיות" לאחר הנפילה מול שיקגו והראו שיש להם בית. מלבד זה, מדובר בקבוצה מאוד מאוזנת ומאומנת. בסדרה הזו הם הראו שיש להם ספסל שיכול לתרום וכפי שציינת שאייברי בראדלי טוב מאוד בפלייאוף הזה ומאוד תורם התקפית עם קליעה (כמו קראודר) ותנועה ללא כדור.
    הבעיה שקליבלנד זה רמה אחרת לגמרי. עם בוושינגטון אפשר להמר על גורטאט ופורטר בקליבלנד אין דבר כזה, וכמובן שוול (שהיה לטעמי חלש) וביל זה לא לברון וארווינג.
    וושינגטון – משחק 7 זה הזמן להוכיח וג'ון וול לא ממש הופיע למשחק החשוב הזה. היה לו פלייאוף מצויין אבל במשחק 7 צריך להגיד לו שהוא חייב להיות סופר אגרסיבי ולקחת את המשחק על עצמו (מה שביל עשה). החסרון הגדול זה כמובן הספסל, מלבד בוגדנוביץ' והבלחות של אוברה הספסל בכלל לא היה קיים. ג'נינגס היה נפילה (ואני תוהה אם לא היה עדיף לשתף את טריי בורק) ומהינמי היה מאוד מוגבל על גבול האוטיסט.

  3. מה שלי היה הכי בולט במשחקה של בוסטון,
    זו העובדה שהיא ניצחה בלי "הירו בול" של תומאס.
    ולא בגלל שהוא החטיא הרבה –
    בגלל שהוא הרבה להניע את הכדור.
    בדקות בהן אוליניק פגע,
    הקבוצה הניע את הכדור, ולא הסתפקה באחד על אחד של תומאס.

  4. וושינגטון הייתה צמודה צמודה לבוסטון במשך 7 משחקים + 3.5 רבעים.
    לעובדה שהיא שלטה בריבאונד בסדרה, יש השפעה גדולה.

    קליבלנד, ב-4 משחקים בעונה הרגילה לקחה מול בוסטון 54% מהריבאונדים.

    אבל לקאבס, להבדיל מוושינגטון, יש קליעה יציבה מבחוץ,
    ולקאבס, להבדיל מוושינגטון, יש ספסל מתפקד.

    1. זה נכון, אבל אני חושב שקליבלנד תקח יותר ריבאונדים. גם כי הורפורד הוגבל ל-3.5 ריב' למשחק במשחקים ביניהן בעונה הסדירה, ובכל דקה שאמיר ג'ונסון על המגרש לו יכול לשחק עם לאב ופריי ולגמור אותו לחלוטין.

      קליבלנד של הפלייאוף עצרה את טורונטו על 35.5 ריבאונדים לעומת 43.3 בעונה הסדירה. הם יכולים למנוע מהיריבה לקחת כדורים חוזרים לא רע בכלל, ואני מאמין שזה יקרה.

  5. בעצם בגמר המזרח נתקל לראשונה "בפערי הרמות" בין המזרח למערב שבסופו של דבר עם כל הדיבורים על המזפח מתמצים בזה ש-2 מתוך 3 הקבוצות הטובות בליגה – שמהוות רמה בפני עצמה – משחקות במערב.

  6. מה למדנו? קודם כל שוושינגטון חיבלו לי הבראקט (נתתי להם גמר מזרח) ושבוסטון ביום טוב לוקחת משחק 1 בסדרה מהקאבס,
    אלא עם לאולינק יש תוכנית לעשות ללברון מעשה בסגנון פאצוליה

  7. מה שוושינגטון צריכה ללמוד לשנה הבאה הוא שישנם לה שחקנים מצויינים על הספסל שאמש לא קיבלו צ'אנס של יותר מדקות מועטות – קלי אוברה ובוגדנוביץ

כתיבת תגובה

סגירת תפריט