הגרועה ביותר / אהרון שדה

תוצאת תמונה עבור מכבי תל אביב תמונות

  1. העונה הכי גרועה בהיסטורית הליגה של מכבי כל הסטטיסטיקות .

הקדמה קצרה.

לעיתים צריך לתת לסטטיסטיקות לדבר לפני שמנתחים זה מה שברצוני לעשות במאמר זה.

החלטתי לכרוך יחד את העונה האחרונה יחד עם כל העונות האחרונות כי לדעתי יש כאן מגמה מתמשכת.

בחלק הראשון נדבר על העונה הנוכחית.

בחלק השני נדבר על יתר כל העונות האחרונות.

את המסקנות נשאיר לתגובות או במאמר נפרד.

אספתי את כל הנתונים מאתר המנהלת של ליגת העל ועל גבי הנתונים הנ"ל הרכבתי מספר סטטיסטיקות רלוונטיות.

 

חלק ראשון העונה הנוכחית.

הנה כמה נתונים מרכזיים

הכי הרבה הפסדים.

מכבי הפסידה 14 משחקים בעונה וניפצה את שיאה השלילי מאשתקד ומשנת 2008 שעמד על 9.

מכבי הפסידה העונה יותר מכל עשור שנות ה 70 (6 ) וכן מעשור שנות ה 80 (11).

חוץ מזה ב-63 עונות מכבי הפסידה רק בעוד 6 עונות 5 משחקים ומעלה.

אחוז ההצלחה החלש בהיסטוריה.

57.58 זה אחוז ההצלחה בליגה שניפץ את האחוז השלילי משנת 2008 שעמד על 66.67.

בכל עונה עד העונה מכבי ניצחה לפחות 2/3 ממשחקיה.

חוץ מהפשלה של עונת 2008 מכבי עמדו על עוד 4 עונות בלבד על פחות מ 80 אחוזי הצלחה (כולם למעט 2008 מעל 80 אחוזי הצלחה).

המיקום הגרוע בתולדותיה.

מכבי סיימה את העונה הסדירה במקום הרביעי.

עד היום

סיימה הקבוצה 52 פעם במקום הראשון

עוד 9 במקום השני.

פעם בודדת במקום השלישי (עונת 1992-93 ).

והעונה גם השיא הזה נשבר.

יחס הסלים החלש בתולדותיה.

יחס 3.4 שובר את היחס החלש שנקבע בעונת 2014 ועמד על 6.6

 

  1. במבט קצת יותר רחב אפשר לומר שתם עידן בכדורסל הישראלי.

חברים הגיע הזמן לספר משהו שאולי לא כולם שמו לב.

חל שינוי טוטאלי בכדורסל הישראלי. היו שנים שטעינו לחשוב כי שינוי זה נבע בגלל שיטת הפיינל פור.

אבל זה לא נכון .

בסוף המאמר אצרף נספח של כל המיקומים וכל הסט' מכל השנים של מכבי תל אביב.

השוואתי זאת מול מכבי של 5 השנים האחרונות החל מעונת 2012-2013 ועד היום.

ההשוואה התבססה על הליגה הרגילה בלבד.

והנה כמה ממצאים מעניינים .

  1. אחוזי הצלחה לפי עשורים.

מכבי הייתה קבוצה שהייתה מנצחת 90 אחוזים ממשחקיה בקירוב.

השיא שנות ה 70 עם 97.32 אחוזי הצלחה בעשור.

"השפל" שנות ה 90 עם 87.22 אחוזי הצלחה בעשור ההוא.

בעשור האחרון 80.70 אחוזי הצלחה

בחמש השנים האחרונות 74.03 אחוזי הצלחה.

לסבר את האוזן עד החמש השנים האחרונות מכבי השיגה אחוז נמוך ממוצע זה רק בעונת 1993 הידועה (73.08 אחוזי הצלחה).

ובעונת 2008 (66.67 ).

עוד כמה נתונים.

מכבי עם 40 הפסדי ליגה בחמש העונות האחרונות (154 משחקים).

בכל שנות ה 50+60 למכבי היו 36 הפסדים (347 משחקים).

בכל שנות 80+90 למכבי בדיוק 40 הפסדים (443 משחקים).

מכבי כבר עם 5 עונות של 5 הפסדים ומעלה ברצף (אם כי בעונות ארוכות מהעבר).

עד החמש השנים האחרונות מכבי הגיעה רק ב 4 עונות למספר 5 בטור ההפסדים.

 

  1. יחס סלים.

יחס הסלים בסקור הנמוך של שנות ה 50 עמד על +16.74

בשנות ה 60 הוא עלה ל +18.52

בשנות ה 70 טס ל +26.88

בשנות ה 80 עדיים עמד על +19.37

בשנות ה 90 +16.25

בעשור הקודם +16.88

זה בהחלט יחס לא תחרותי בעליל

אך בעשור הנוכחי ההפרש עומד על +10.67

ובחמש השנים האחרונות עומד על +7.93

לסבר את האוזן הממוצע של חמש השנים האחרונות נמוך מהיחס השלילי ביותר שהושג לפני שנים אלו שעמד על 8.8.

עונת 2008 הייתה היחידה שעמדה על יחס סלים חד ספרתי ומאז 2014 אנו סופרים ברצף 4 עונות כאלו.

 

רק מסקנה אחת קטנה לסיום.

המסקנה לאו דווקא על מכבי .

אלא על שיטת הפינל פור .

מבלי להיכנס לוויכוח הבסיסי האם היה זה נכון או לא, בזמנו הוחלט לעבור לשיטה זו בגלל חוסר התחרות בליגה בגלל מכבי כמובן.

כיום כמדומני שאין ליגה יותר שוויונית מהליגה שלנו.

ליגה שכל הקבוצות בה (למעט קריית גת) ביחס סלים חד ספרתי.

ליגה שבה המובילה בטבלה ובפלוס מינוס היא חולון שלה +- 5.67 החלש בתולדות מובילה כל שהיא בליגה.

ליגה שבה האלופה של העונה הסדירה משיגה 66.67 אחוזי הצלחה.

הנמוך בתולדות הליגה הישראלית. חולון שברה את השיא השלילי לאלופה סדירה שיא שהיה שייך ל… לחולון 2007-2008 שעמד על 74.07 (מאזן עונתי 7-20 ).

בקיצור הגיע הזמן לסדרות.

***

נספח:

מאזני מכבי תל אביב ההיסטורים לפי עונות
שנה ניצחונות הפסדים אחוז מקום זכות חובה הפרש
1954 13 1 92.86 1 47.2 29.1 18.1
1955 21 0 100 1 63 46.3 16.7
1956 אין ליגה
1957 15 3 83.33 1 63.7 49.4 14.3
1958 19 3 86.36 1 60.8 44 16.8
1959 20 2 90.91 1 69.3 52.3 17
1960 18 4 81.82 2 72 56 16
1961 19 3 86.36 2 76 59.9 16.1
1962 20 2 90.91 1 75.4 57.4 18
1963 21 1 95.45 1 72.1 51.7 20.4
1964 23 1 98.83 1 75.5 55 20.5
1965 20 6 76.92 2 64.8 47.4 17.4
1966 24 2 92.31 2 72.8 58.2 14.6
1967 24 2 92.31 2 79.8 62.1 17.7
1968 25 1 96.15 1 84 58.8 25.2
1969 19 5 79.17 2 81.5 62.5 19
1970 21 1 95.45 1 97.3 71.7 25.6
1971 22 0 100 1 106.2 72.3 33.9
1972 22 0 100 1 96.1 74.5 21.6
1973 21 1 95.45 1 100.6 76.5 24.1
1974 22 0 100 1 100.7 74.5 26.2
1975 25 1 96.15 1 97.2 73.9 23.3
1976 24 0 100 1 100.6 75.4 25.2
1977 18 2 90 1 107.1 79.1 28
1978 21 1 95.45 1 100 75.3 24.7
1979 22 0 100 1 105.2 70 35.2
1980 19 1 95 1 101.2 78 22.2
1981 22 0 100 1 99.1 78.7 21.4
1982 22 0 100 1 104.2 83.9 20.3
1983 21 1 95.45 1 98.2 83.5 24.7
1984 19 3 86.64 1 94.3 79.7 14.6
1985 20 2 90.91 1 104.3 87.3 17
1986 20 0 100 1 112.7 85.8 26.9
1987 21 1 95.45 1 111.6 81.5 31.1
1988 19 3 86.64 1 97.3 86.3 11
1989 22 0 100 1 108 91.5 16.5
1990 18 2 90 1 95.4 80.6 14.8
1991 17 3 85 1 95.6 83.2 12.4
1992 19 3 86.36 1 103.8 84.2 19.6
1993 19 7 73.08 3 92 79.9 12.1
1994 24 2 92.31 1 92.1 72.7 19.4
1995 23 3 88.46 1 96.5 74.3 22.2
1996 21 1 95.45 1 89.6 75.6 14
1997 20 0 100 1 95.2 77.2 18
1998 18 4 81.82 1 89.4 75.7 13.7
1999 19 4 81.82 2 89.5 74.5 15
2000 20 0 100 1 87.4 65.6 21.8
2001 24 4 85.71 1 93.5 76.9 16.6
2002 26 1 96.3 1 89 70.2 18.8
2003 25 2 92.59 1 88.7 71.6 17.1
2004 19 3 86.36 1 94.1 75.6 18.5
2005 21 1 95.45 1 101 79 22
2006 26 4 86.67 1 92.5 77.8 14.7
2007 25 2 92.59 1 99.2 81.7 17.5
2008 18 9 66.67 2 91.6 82.8 8.8
2009 19 3 86.36 1 91 75.4 15.6
2010 21 1 95.45 1 94.3 76.9 17.4
2011 26 1 96.3 1 93.4 74.6 18.8
2012 23 2 92 1 88.7 75.9 12.8
2013 22 5 81.48 1 84.4 71 13.4
2014 22 6 78.57 1 81.2 74.6 6.6
2015 27 6 81.82 1 86.9 79.1 7.8
2016 24 9 72.73 2 85.6 76.4 9.2
2017 19 14 57.58 4 84 80.6 3.4

 

סיכום לפי עשורים
   
שנות החמישים
זכות חובה הפרש ממוצע
61.97 45.23 16.74
ניצחונות הפסדים אחוז ממוצע מיקום ממצע
88 9 90.72 1
שנות השישים
זכות חובה הפרש ממוצע
75.44 56.92 18.52
ניצחונות הפסדים אחוז ממוצע מיקום ממוצע
213 27 88.75 1.6
   
שנות ה 70 
זכות חובה הפרש ממוצע
100.97 74.29 26.68
ניצחונות הפסדים אחוז ממוצע מיקום ממוצע
218 6 97.32 1
שנות ה 80 
זכות חובה הפרש ממוצע
103.02 83.65 19.37
ניצחונות הפסדים אחוז ממוצע מקום ממוצע
205 11 94.91 1
שנות ה 90
זכות חובה הפרש ממוצע
93.84 77.59 16.25
ניצחונות הפסדים אחוז ממוצע מיקום ממוצע
198 29 87.22 1.3
 שנות 2000
זכות חובה הפרש ממוצע
92.79 75.91 16.88
ניצחונות הפסדים אחוז ממוצע מיקום ממוצע
223 29 88.49 1.1
העשור הנוכחי
זכות חובה הפרש ממוצע
86.99 76.32 10.67
ניצחונות הפסדים אחוז ממוצע מיקום ממוצע
184 44 80.7 1.5
חמש שנים אחרונות
זכות חובה הפרש ממוצע
84.53 76.6 7.93
ניצחונות הפסדים אחוז ממוצע מיקום ממוצע
114 40 74.03 1.8

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. וואו. יישר כוח גדול על העבודה המרשימה.
    אין ספק שהסטטיסטיקה ממחישה את מה שבולט באופן כללי: מכבי ממש לא מה שהייתה פעם, ובכל פעם כשנראה שהם הגיעו לשפל חדש, מגלים שיש להם לאן לרדת.
    בנוסף אפשר לצרף את רצף ההפסדים הארוך ביותר בהיסטוריה של מכבי (גם בלי אירופה).
    לגבי הפיינל פור- בכושר הנוכחי מכבי לא תגיע לשם. אם זה יקרה זה יהיה שפל חדש ומרשים במיוחד.
    ואגב, סתם נתון מעניין שמראה על השוויוניות היחסית העונה בליגה- כשמסתכלים על הפרשי הסלים, אז חולון באמת ראשונה וקריית גת אחרונה, אבל אצל כל השאר אין התאמה: מכבי חיפה במקום השני, גלבוע גליל לפני אחרונה, הפועל ירושלים שישית, ובאופן כליל- בלגאן.

  2. תודה וכל הכבוד על ההשקעה.
    אכן זמנים השתנו בביצה המקומית.
    הסיבה העיקרית לכישלון הצהובים היא מצבת הישראלים שאמורים להוות את הזהות והדבק בקבוצה מלאת זרים בינוניים ולייצג את רוח המועדון.
    עד לא מזמן במכבי המושג "רוח המועדון" היה אפקט הרתעתי לכל הקבוצות ואחרות. הפסד היה קטסטרופה. היום לאף אחד כבר לא אכפת.
    הישראלים הטובים ביותר מתחלקים על פני מספר קבוצות ולשחקנים זרים קשה להותיר רושם אחרי חצי עונה או עונה שלאחריה שלושת רבעי קבוצה מתחלפת. חלק מהזרים הבאמת מוכשרים סובלים מבעיות מנטליות ואגו, כאילו היורוליג והליגה פה הן רק תחנת מעבר מטרידה בדרך לנבא. וזה עוד בלי מילה על ההנהלה של הצהובים.
    לכן יש שוויוניות. ולכן יותר מתמיד צריך להעיף מפה את שיטת "גביע קופל" (פיינל פור) ולעבור לסדרות אמיתיות. בלי הפרשים ובלי שטיקים. וכמובן שצריך לשנות את שיטת השריונים ביורוליג ולשלב שם בין מועדונים עם מסורת וכסף ובין קבוצות אלופות כדי שיהיה לקבוצות שזכו באליפות מקומית לאן לשאוף ולצמוח מבחינה מקצועית וכלכלית.

  3. מעולה אהרון.
    אפשר לומר שהתהליך במכבי החל בגדול אחרי שהסתיימה השושלת של פארקר-שאראס-וויציץ.היה להם הזדמנות לעצור את הנפילה כאשר הם זכו באליפות אירופה ואז במקום להשאיר את רוב הסגל הם חשבו שהם ידעו יותר טוב מכולם ועכשיו הם משלמים.
    לגבי סדרות אז אין סיכוי שיחזרו,הקבוצות הקטנות יודעות שגם אם מכבי חלשה עדיין בשביל פיינל פור ההשקעה שלך כבעלים לא צריכה להיות כזאת גדולה ותמיד אתה יכול להפתיע את הפועל ירושלים במשחק אחד

  4. איזו עבודה מרשימה, יא אללה. כל הכבוד !
    כמה עובדות שעולות מן הטקסט:
    1. המעבר מ "הקבוצה של המדינה" לקבוצה רגילה הוא משמח וטוב לתחרות.
    2. מכבי היתה אלופה גם לפני הגעת שמעון מזרחי (1969)
    3. שיטות העבודה של מכבי, שדובר כאן בעבר, יצרו לה כל כך הרבה שונאים, שעכשיו היא מרגישה "קצת לבד"

  5. איפה גיא גודס והשלשות עם הקרש ?
    איפה חן ליפין והשיער החלק?
    איפה מוטי דניאל והעיניים ?
    איפה נדב הנפלד וקור הרוח הבריטי ?
    איפה ווילי סימס והנשמה ?
    איפה איציק כהן שאני לא יודע מה להגיד עליו ?
    איפה דורון ג'מצ'י שכל מילה מיותרת ?

    היו ימים

  6. תודה אהרון – מאיר עיניים ומתרגם את התחושות לאורך השנה למספרים ונתונים. תיקון קטן במינוח: השתמשת ב"יחס סלים" כשלמעשה זה הפרש. בשנים המוקדמות (50, 60, אולי גם 70 ו-80) היה שימוש באמת ביחס הסלים ולא בהפרש, כפי שנהוג היום. זה גרם למינוח ההוא להשתרש וחלקנו עוד טועים בו גם היום.

    לגוף העניין – אני עדיין מאמין שלמכבי יש את הסיכוי הגבוה ביותר לזכות. סידרת רבע הגמר שלהם אמורה להיות קלה יחסית, בגלל הסגל הדליל בישראלים של הרצליה. משם – זה כבר סוג של הטלת מטבע, אבל אני נוהג במקומות כאלו ללכת עם הקבוצות המוכשרות יותר, ולכן מכבי תגיע לפחות לגמר הליגה.
    ירושלים, שכלל לא בטוח שתעבור את נהריה המסוכנת, מצטיירת לי יותר ויותר כמו מכבי של השנים הראשונות של הפיינל פור – קבוצה שהיא פייבוריטית ברורה בכל משחק, שנוטה לבעוט לעצמה בדלי שמילאה. גם אם לא תבעט, הרי שבגמר מול מכבי יהיו לה אי אלו קופים להוריד מהגב, וכולם יזכירו לה שהיא פייבוריטית גם מול הצהובים ועם זאת, שעדיין לא ניצחה אותם ב"משחק הדחה".
    בקיצור – ההימור שלי עדיין הולך על מכבי, למרות שכמובן העסק הרבה יותר פתוח מבעבר.

  7. תודה אהרון על טור נהדר.
    אני צופה במכבי כבר 35 שנה, ולעניות דעתי זו אכן העונה הגרועה ביותר, כשהיחידה שמתחרה איתה היא עונת 92-3. בחיים לא ראיתי את מכבי כל כך כבויה, ללא שום אפקט התרעה, לא בבית ולא בחוץ. השנה הזו היא בסך הכל שיא של תהליך שנמשך כבר שנים, והסיבה היא חטא ההיבריס של ההנהלה, שכמה עונות טובות בשנות ה2000 יצרו אצלה את התחושה שאין צורך באנשי מקצוע, ושהבעלים נחנו במגע הזהב של מידאס.
    כיצד יוצאים מזה? התשובה הפשוטה היא, שאני לא יודע. ייתכן שמכבי, וייתכן שזה דבר חיובי, כבר לעולם לא תחזור לדומיננטיות של פעם. אם זאת, אין סיבה שמכבי לא תחזור להיות פקטור משמעותי באירופה (כסף יש, ניהול טוב היה, ואולי עוד יהיה).
    בקשר לעונה, לצערי אני חולק על דעתו של ינון. קשה לי לראות את מכבי מנצחת סדרה, אפילו מול קבוצה פצועה וחלשה. במצב הפסיכולוגי שלהם כיום, מכבי מתחילה משחק במינוס 20, גם אם היא עולה לבד למגרש…

    1. הבעיה העיקרית של מכבי בשנים האחרונות ועיקר הסיבה לנפילה היא הבלאגן הניהולי בה וחוסר בסמכות מקצועית ברורה. כל עוד יש 4-5 בעלים שכל אחד מושך לכיוון שלו ועוד צוות אימון ומנהל מקצועי שכל אחד מושך לכיוון שלו והם לא מסוגלים להתנהל יחד הנפילה תמשיך.
      מה שכן כאוהד הפועל ת"א (שבעצמה חוותה עונת שפל) לראות את ההתרסקות המתמשכת הזו -תענוג אחד גדול!

  8. יפה אהרון, תןדה רבה. קיץ ארוך יהיה בצהוב, האמון של הקהל אבד אחרי העונה הנוכחית ובשוק הפרוע שהולך להיות באירופה השנה (הרבה שחקנים מרכזיים עוזבים או מסיימים חוזה, מחסור בצעירים ובאמריקאיים) מכבי תצטרך לפתוח את הארנק ולחשוב טוב טוב על מי היא מביאה, גם כאן בארץ צפויה תחרות מול הפועל וקל זה לא הולך להיות.

    איך אני יודע שהמצב כל כך נורא? בגלל התגובה שלי עצמי, חושב כבר על קיץ במקום להתרכז בפיינל פור, כי האל עדי שאין במה להתרכז בלי לבכות.

    סתם מהצד, ממליץ לכל מי שהכדורסל האירופאי יקר ליבו אמץ קבוצה או שתיים נוספות, אני הלכתי עם אפס העונה וזה הוסיף לי הרבה מאוד עניין בלתי תלוי בעלילות מכבי במדבר הגדול

  9. לכאורה, אחת הסיבות לכך שמכבי תל אביב היתה כל כך דומיננטית היא שהתקציב שלה היה גדול יותר משל הקבוצות האחרות.
    אהרון, האם הנתונים שהבאת שמעידים על ירידה בביצועי הקבוצה הם קורלטיביים לירידה בתקציב? (אני משער שבאופן אבסולוטי ההשקעה הכספית רק גדלה. אבל אולי היחס (ו/או ההפרש) בין התקציב של מכבי לבין תקציבי שאר הקבוצות גם כן קטן בהתאם לירידה בביצועים).

    בכל מקרה, בעיני זו מגמה משמחת כי יש יותר עניין בליגה.

  10. מה שמדהים זה שהעונה תקציב הקבוצה עומד על 110 מיליון ש"ח
    נקודה שלא התייחסת אליייה בפוסט המעולה היא אובדן הבית
    מכבי תל אביב רשמה 7 הפסדי בית ! בעונה אחת
    סתם לידיעה ב 1992-3 המאזן ביד אליהו היה 1-12 וגם בפלייאוף מכבי שמרה על הבית כשניצחה פעמיים את גליל עליון
    גם ב 2008 היה לא גרוע במיוחד 3-11
    7 הפסדים בהיכל היו סך ההפסדים של מכבי בעשור ,אני זוכר תקופות שהפסד ב 25 הפרש בליגה נחשה מכובד
    מכבי הייתה מנצחת 30 ומעלה ביד אליהו הישן לפני שנהיה מסחרי 🙂

  11. למכבי יש יותר מזל משכל שקיבלו את הרצלייה (שיותר פצועים מהם) ברבע הגמר עם יתרון ביתיות.
    אופתע עם הרצלייה ינצחו את הסדרה הזו, מכיוון שהם פצועים מדי וקשה לנצח אותה קבוצה 6 פעמים בעונה.

    הליגה שיוויונית השנה רק בגלל הרמה המחפירה של מכבי וירושלים, שעל הנייר בנו סגלים שהם רמה מעל הליגה, ובפועל משחקים ברמה נמוכה ובלתי נתפסת.
    אני עדיין חושב שהפלייאוף יוצר עניין ותחרותיות ויתר הקבוצות עדיין לא ברמה של סדרות (ולכן המבנה של סדרות רבע גמר על עליה לפיינל פור נכונה בעיני נכון להיום).

  12. תודה לכולם.
    דעתי הבסיסית היא שיותר ממה שהפיינל פור השפיע על מכבי הרי שהשפיעה עליה שיטת החוק הרוסי.
    במכבי ובהנהלה התבלבלו וחשבו ששכירי חרב זרים יביאו תארים ולא הבינו שתארים מביאים סמלים מקומיים.
    לשחק במכבי זו אומנות ואופי ..לא כל אחד יכול.
    אתה לא יכול לקחת את הישראלים הכי טובים (גם אם פחות מדורות אחרים) ולדחוק אותם לספסל בשביל איזה ויקטור (שביתה איטלקית) ראד מזדמן שכזה.
    פעם נתנו את הבמה לשחקנים כחול לבן דוגמת מיקי,מוטי,ג'מצי ,דניאל,סימס,שארפ,בורשטיין ובלו .
    כבר יותר מדי שנים שהישראלים מקבלים כמה פירורים .
    זו הסיבה המרכזית.

    סיבת מרכזית נוספת לא פחות היא בעיות הניהול.
    תשמעו אני באופן יחסי נותן הרבה מאד קרדיט להנהלה של מכבי וזוכר היטב גם את התקופות האחרות .אין מה לעשות ההנהלה של מכבי הצליחה מאד 35 שנה ובתקציב מוגבל (דווקא הכישלון הטוטאלי העונה בכל החזיתות מוכיח שלא הכל זה כסף כי שטענו לא פעם מתנגדי המועדון ) לפחות בכל הקשור לאריות אירופה.
    נכון שעיקר ההצלחה הייתה בימי שמעון מזרחי אך לא רק.
    ובכן מה קרה ?
    תשובה 2 דברים מרכזיים.
    1. ככל אדם ובואפן טבעי גם שמעון מזרחי מזדקן (וגם פדרמן) ואין מה לעשות לא לעולם חוסן מגיע שלב שבן אדם צריך ללכת או לפחות לשתף יותר …זה לא ייחודי לשמעון ומכבי זה נכון גם לגבי יעקב שחר למשל ולגבי כל אחד באופן כללי.
    אלא שכאן אין למי להעביר לא תמיד החוש הניהולי ,מקצועי יכול לעבור בירושה ..או שיש את זה או שאין .לשמעון מזרחי (תאהבו או לא) היה את זה בגדול לאחרים בטח בנים של אין ממש.

    2. המחלוקות הפנימיות .
    עושה רושם שגם כשיש החלטה ואפילו נכונה יש לה אופוזיציה מערכתית גדולה ולעומתית מאד.
    ראינו זאת למשל כשארז פוטר.
    מאמן לא מפוטר תוך שבועיים ב 2.24 בלילה (או משהו כזה) בטח לא בארגון שעד לפני כעשור היה ידוע במיעוט הזעזועים שהוא עשה.
    מכבי השנה לא רק הפסידה כמו ב 20 שנה אלא החליפה מאמנים בשביל 20 שנה (בסטנדרטי העבר שלה).
    ובכן מדוע זה קורה ?
    אני מניח מהסיבה הפשוטה שלא כולם מתחילה היו שלמים עם מנוי ארז.
    ועושה רושם שבכל החלטה יש מחלוקות .
    לצורך העניין 40-60 לצד מסוים ואז במשבר הקל ביותר עוברים 10-15 אחוז מצד לצד ונגמר הסיפור.
    כזה היה למשל ההישארות של בגצגיץ לפני כשבועיים.
    בקיצור מתחת לפני השטח יש מאבקי שליטה במכבי (ויפה להם שלהתרשמותי לפחות התקשורת לא עולה דיו על העניין הזה).

    הפתרון למצב המסובך הזה הוא פשוט.

    אפשרות 1 : שהקבוצה תישאר בכאלו שרואים הכל עין בעין .
    זה יכול להיות במכירה או בבמבי או בכל צורה אחרת אך שהבעלים יישארו בצד אחד ולא ימשכו לצדדים מנוגדים או שכולם ימכרו.

    אפשרות 2 : לקחת דמות אחת שבקונצנזוס של 75 אחוז ומעלה (רק בלאט עונה על ההגדרה וגם זה לא בטוח).
    ולדמות הזו לתת את תפקיד הנשיא עם חוזה לחמש שנים.
    ההנהלה שהסכימה למנוי (בהנחה שיש קונצנזוס שכזה) תסכם בינה לבין עצמה אך בכתב שהנשיא לא יפוטר אלא ברוב של 75 אחוז +1 .
    ולא בשום מקרה אחר ..ומי שלא בא לו יכול למכור את המניות במחיר מוסכם. כך תוחזר היציבות למערכת.

    כאוהד הקבוצה (בעיקר ביורוליג) איבדי אמון אלא אם כן יוחזר בלאט אך לא לתפקיד המאמן (אפשר גם) אלא לסמכות המקצועית העליונה במועדון ולא לעונה בודדת אלא בסמכויות רחבות ולטווח ארוך.

    1. הבעיה אהרון היא כפי שאתה כותב בעצמך צריך מישהו לחמש שנים לפחות כי זה לא תהליך שהופ שנה הבאה נביא 2-3 כוכבים,הכל יתחבר ונחזור להיות טובים.זה צריך להיות תהליך ותהליך ארוך ופה הבעיה של מכבי כי הציפייה ממנה זה לתוצאות עכשיו. ברגע שלא יהיו תוצאות יהיו פחות מנויים,פחות כסף על זכויות שידור,פחות ספונסרים.
      הקיצר זה לא כזה פשוט כפי שאתה כותב

      1. יניב אני חושב שמכבי של פעם הייתה יותר חסכונית ומצליחה.
        אם במברג והכוכב העמידו קבוצות מכובדות (וגם קובנה).
        הרי שגם מכבי יכולה.
        אולימפיקוס בשנים הקודמות דווקא כשקיצצה התחילה להצליח ככה שיותר ממה שהכסף ארובה להצלחה הדרך היא הקובעת.

        1. לא דיברתי בהכרח על כסף. אני מדבר יותר על המותג ועל כך שבלי ההכנסות האלה הם יצטרכו להביא לא מעט כסף מהבית,מה שהם לא מוכנים לעשות.דרך אגב אני לא בטוח שגם היום עם התקציב הנמוך יחסית של אולמפיקאוס שהוא הרבה יותר נמוך משל מכבי

    2. 1. הניהול במכבי לא הפנים שצורת הניהול הזו כבר לא מתאימה להווה. פעם היה אפשר לעשות הרבה בחישות והרבה פוליטיקה מתחת לשולחן, אבל היום כמו הקבוצות הקטנות והחליטו שמספיק.
      2. אני מסכים שהבעלים צריכים להגיע לאיזה הסכמה בנוגע לשינוי הבעלות או שינוי כזה שתהיה סמכות מקצועית שתחליט בלעדית, אבל יש פה המון אגו שאף אחד לא מוכן לוותר (כאילו הודעה בטעות).
      3. עניין שלא ממש מדברים עליו אבל זה הפציעות. במכבי פעם שחקנים לא היו נפצעים ומחסירים הרבה משחקים (לפחות ככה נדמה לי). במכבי הכושר הגופני היה יתרון נוסף. קובלסקי הלך (כי מקורב לפיני) ומאז יש מכת פציעות בחלק האחרון של העונה.

    1. תשובות
      1. להגיד אני אימנתי במכבי .
      ולהצטרף לרשימה מכובדת של מאמנים שאימנה את מכבי והנבחרת.
      שכוללת בין היתר את רוזין ז"ל ,רלף ז"ל , צביקה ,קצורין וארז.
      אפילו פיני ובלאט לא ברשימה

      2. להיות הקברן של מכבי.

      3. הוא חיפש אתגר חדש אחרי שניצח את מכבי בסדרת פליאוף וגם בפיינל פור הוא חיפש את האתגר האמיתי וזה לקחת אליפות עם מכבי .

      1. ועדין גם בעונה כזו הפסד אליפות עם מכבי בתפיסה בארצנו הוא כתם על הקריירה שלך. מעבר לזה סיכוי טוב שזה מאוד זמני -החוזה שמקבל מדבר על שנה הבאה באופן כלשהו בכלל? או שזה רק לסתום חור??

  13. לי כואב הלב כי הייתי המון איתם בשנות הזוהר. הקשרק נותק ב-15 השנים האחרונות וההתדרדרות שחלה היא כואבת מאד.
    תודה על השקעה מעל ומעבר שבעקבותיה יצא מאמר חשוב מאד לשמירה.

  14. כתבה מצויינת, שום כאב על מכבי תל-אביב, רק זעזוע מהמצב הנורא של הכדורסל הישראלי עד אמצע שנות ה2000. נתוני הנצחונות של מכבי בעשורים האלו מביכים בכל קנה מידה ספורטיבי.

  15. Ghost, אני מסכים אתך ב – 100%

    אומרים: בִּנְפֹל אויביך [אוֹיִבְךָ] אַל תִּשְׂמָח וּבִכָּשְׁלוֹ אַל יָגֵל לִבֶּךָ

    אז אנחנו לא שמחים, אבל בדקתי ובאמת לא כואב לי שום דבר בעקבות האימפריה הנופלת

כתיבת תגובה

סגירת תפריט