אי שיוויון
Sep 28, 2015; Cleveland, OH, USA; Cleveland Cavaliers forward LeBron James (23) and Cleveland Cavaliers guard Kyrie Irving (2) during Cleveland Cavaliers media day at Cleveland Clinic Courts. Mandatory Credit: Ken Blaze-USA TODAY Sports

אי שיוויון

עונה כזאת פסיכית ב NBA לא ראיתי עוד.

הנה כמה עובדות אמיתיות. לא FAKE כמו שאתם רגילים מהחדשות…

2 הקונטדריות נמצאות ב 20:0 משותף בדרך הבטוחה ל FOO FOO AND FOO . הן גם מחזיקות בהפרש ממוצע של 20+ נקודות. בפלייאוף. מול העלית של הקונפרנס.

2 הקונטדריות מחזיקות בסגל 10 שחקנים ששיחקו באול סטאר ועוד 3 MVP לשעבר שאחראים על 7 שנות MVP.

2 הקונטדריות מחזיקות ב-2 אליפויות מה-2 האחרונות ויתמודדו בינהן על השלישית. כמו בשלוש העונות האחרונות.

– – –

מידי פעם מצטבר כשרון עודף בקבוצה מסויימת. שאקיל שהצטרף לקובי הצעיר הוא דוגמא מצויינת. אבל, זה היה עדיין 2 מתוך חמש סופרסטארים על פני ליגה יחסית שיוויונית, והאי שיוויון הזה היה שווה 3 אליפויות. השלישייה הגדולה של בוסטון עדיין היתה רק שלישייה.

אבל אף פעם לא היה מקרה ש-2 קבוצות מרכזות את מרבית הכשרון בליגה.

הקאבס מחזיקים רכז TOP 3 ומחליף אולסטאר לשעבר. SHOOTER עלית, ומחליף אולסטאר לשעבר (כולה לפני 2 עונות). מספר שלוש עלית כל הזמנים. מספר 4 טופ 5 בליגה. וסנטר טופ 10 שנתון לויכוח האם הוא טופ 10 או טופ 3… . והכשרון שם הוא משני לכשרון שבג"ס….

עכשיו, זה נחמד שיש קבוצת עילית שתהיה היסטורית, אבל, כשכל הכשרון מתרכז ב-2 קבוצות זה לא משאיר הרבה לשאר הליגה…

יוסטון לדוגמא מחזיקה אולסטאר אחד בודד. בוסטון 2 אולסטארים (או קי …. אחד). קליפרס 3 אולסטארים בדעיכה. סן אנטוניו. 2 אולסטארים פעילים ועוד 2 שהיו באולסטאר לפני 5-10 שנים… ואלו הקבוצות שהוציאו TOP 4 בליגה.. .

בכלכלה היה אפשר לקרוא לזה קפיטליזים גרוטסקי. קבוצה מצומצמת של אוליגרכים שלוקחת את כל הכסף ומשאירה פירורים לשאר.ב NBA של שנת 2017 זה אותו הדבר.

לכן, אם הליגה לא תתעורר ותתקן את העיוות הזה, ה NBA הולך להיות מעניין כמו הלהיט הבא של מיילי סיירוס.משחקי פלייאוף שנגמרים ברבע הראשון הולכים להיות יותר ויותר שכיחים.

נתראה ביוני.

 

לפוסט הזה יש 69 תגובות

  1. משחקי פלייאוף נגמרים ברבע הראשון כי שני הקבוצות האלה אקספלוסיביות בטירוף. אני לא יודע כמה כישרון באמת יש בקליבלנד – קבוצה עם אול-סטאר אחד השנה ושחקן אחד שנבחר לחמישיית NBA כלשהי, לעומת גולדן סטייט (4 אול-סטארים ו-3 שחקנים בחמישיות NBA).

    הם פשוט מגיעים לשיא ברגע הנכון, ואין לליגה כל כך מה לעשות בקשר לזה. גם השליטה שלהן תגמר בסוף

  2. אין בעיה עם זה בכלל!

    אם שחקנים יהיו חכמים כמו לברון ודוראנט שוויתרו על עוד כמה גרושים וכן בשבילם זה גרושים כי הכסף שהם "מפסידים" אם מרוויחים במקומות אחרים. אף אחד לא באמת מוותר על כסף וגם אם כן זה הרבה יותר נמוך מהמספרים היבשים.

    אז במקום שדיוויס או קזינס יתייבשו בניו אורלינס, והיוורד שיתייבש ביוטה ופול ג'ורג' יתייבש באינדיאנה עדיף שיעבירו את עצמם לקבוצה שבאמת יכולה לעשות משהו ולא רק לשחק בנדמה לי.

    לברון כבר סלל את הדרך ומי שלא ישחק באותם חוקים לא יהיה במשחק בכלל!

        1. דקסטר, רק תמהרו קצת כדי שגם אני אוכל להיות שותף בבלגן שייווצר עם הלייקרס כקבוצה הרצה ברצינות לאליפות.

          1. תוך שנה 2 סופרסטארים אולי אפילו עוד הקיץ הזה.
            באטלר או גורג' או שניהם יחד.
            הריצה של מג'יק תסתיים באליפות.
            תזכור איפה ראית את זה קודם

  3. הכל נכון. התשובה, כרגיל, היא הספרס. אלמלא הקרסול של קוואי, הספרס היו היום ב1-1 או אפילו, בסבירות נמוכה יותר, 2-0, וזה למרות הרבה פחות כשרון והרבה פחות אולסטארים מהקאבס והלוחמים. הליגה צריכה לתמרץ את המועדונים להתנהל כמו הספרס – רוסטר יציב, שיטה, ניהול איכותי לאורך שנים. לא תמיד זה מספיק כדי לנצח כשרון שמצטבר בקבוצה אחת בזמן נתון, אבל זה הופך את העסק ליותר תחרותי ויותר מעניין. ממפיס, מיאמי ואפילו יוסטון הן דוגמאות חיוביות. צריך עוד.

    1. מיקי,
      לא נסחפת בכלל…. 2-0 לספרס אם קוואי היה בריא?
      נו בחיאת.

      אם הלוחמים באו אחרי מעל שבוע מנוחה קצת מנומנמים ולא חדים… והיו מספידים משחק 1, זה עדיין יותר בגלל שהם היו רעים, מאשר הספרס היו טובים.
      עם כל הכבוד, הספרס לא ברמה של GS גם אם היו גונבים משחק.

      רק מזכיר לך כמה נתונים קטנים:
      1) בעונה הרגילה, GS ניצחה את הספרס.
      אמנם במשחק הראשון של העונה הם הובסו על ידי הספרס, אבל זה היה בגלל שהגיע KD ובמשחק ראשון אתה לא מצפה שהוא יהיה מחובר לקבוצה. בהמשך שכבר היה חיבור ראינו את התוצאה… מקום 1 במערב + ניצחון ב-12 הפרש על הספרס (עם לאונארד ועם כולם).

      2) יוסטון, שכולנו מסכימים שהיא לא מתקרבת לאיכות של GS, ניצחה את הספרס במשחק הראשון בהפרש של כ-30 נקודות. עם קוואי.

      3) במשחק 6 מול יוסטון, הספרס הביסה ללא תנאי… כלומר א"א להפיל הכל על הפציעה של קוואי. רק שמול GS זה לא עובד אותו דבר. ומדוע? כי הם קבוצה.

      1. אבי,
        הכל נכון, ולכן גם כתבתי סבירות נמוכה, ועדיין, אם מפסידים 20 הפרש במשחק הראשון, ועוד בבית זה עלול להכניס את הקבוצה לשוק. בכל מקרה, אני חושב שאפשר להסכים שהסדרה הייתה נראית אחרת, גם במקרה של 1-1 ויתרון ביתיות של הספרס, ועל זה בעצם מדובר – על היכולת להיות תחרותיים מול הקאבס והלוחמים, והספרס, בלי דאנקן ובלי פרקר, יכלו להיות שם, ואם היו קבוצות נוספות כאלו הליגה הייתה יוצאת נשכרת.

  4. אני מסכים שזה הפלייאוף המשעמם אי פעם בערך בגלל השליטה בסופרסטארים. השינוי יגיע ברגע שהדור הבא יתחיל להפציץ והסופרסטארים הנוכחים לא יהיו בפער כל כך עצום על שאר הליגה.

  5. נורא קל לזרוק מספרים באוויר.
    גם אם נקבל את הטענה שלך כאילו הרבה יותר כישרון מרוכז בשתי הקבוצות וזה גורם לשיעמום (ובינינו, אני לא רואה איך הליגה יכולה להתמודד עם הרצון של שחקנים לזכות באליפות. נגמרו הימים בהם שחקן כמו דוראנט נשאר בקבוצה אחת במשך כל הקריירה), בוא תוכיח את הטענה שלך.
    קח את כל האולסטארים של הליגה בחמש השנים האחרונות, תוריד את אלו שפרשו ותבדוק מה אחוז הריכוז שלהם בכל קבוצה בליגה.
    סתם מהזיכרון, רונדו לא היה אולסטאר? באטלר? וויד?
    אם אתה מכניס את דרון וויליאמס למשוואה, תכניס גם את זאק רנדולף ומארק גאסול.
    בקיצור, אם אולסטאריות היא מדד (וגם MVP לא בטוח, קח את רוז למשל), שיקגו אמורה להיות עכשיו בקרוז לגמר הליגה.
    וסתם כי העלית את זה, ותודה על כך אגב, הייתי מציע לדבר עוד קצת על לברון. כבר ראינו לאן הוא מסוגל להתעלות עם חבורת נגרים סביבו. אז עם חבורת אולסטארים?

    ונ.ב. חבורת האולסטארים של הלייקרס ב-2004 כמדומני לא הגיעה רחוק. כנ"ל הוויראציה שלהם ב-2014 (?) עם קובי, הווארד ונאש.

    אה, אתודה על הפוסט.

    1. רבי – אם תפזר את קווין לאב, דרו, תומפסון וKD ב -4 קבוצות שונות
      עשית עוד 4 קבוצות שיגיעו לפליי אוף.

      תשאיר אותם באותה קבוצה והם ייקחו אליפות וויבשו את כל המתחרות.

          1. זאת ספוקולציה על לאב אם היה במזרח. אותו דבר נאמר פה על קיירי והוא שיחק במזרח 3 שנים לפני שלברון וההישג הכי טוב שלו היה מקום 10 עם 40% נצחונות.

          2. הטימברוולבס כן הגיעו ל40 נצחונות ב2014 מה שהיה שם אותם בפליאוף במזרח מבחינת המאזן

            לקיירי היה מעט מאוד זמן להגיע לשם עוד 2-3 עונות סביר להניח שהיה מגיח לפליאוף המזרחי(כנראה)

          3. ב-2014 היה פלייאוף ואקשן עם סדרות של 7 משחקים ואלופה שירקה דם בשביל לעבור את הקונפרנס.

            השנה יש לנו בית קברות.

            אגב טימברוולף של 2017 כשרונית יותר מהשנים של לאב ועדיין לא התקרבה לעשות פלייאוף, אז כנראה זה לא הוא זה הם.

      1. קצת עפת על תומפסון. שחקן משלים טוב ולא יותר. נותן לקאבס את הגרוש ללירה אבל סנטר טופ 10? תן לו קבוצה והוא ייקח אותה לפלייאוף? נו באמת.
        לגבי קיירי ולאב הם כבר הובילו קבוצות בעבר ולא הצליחו להוביל אותם לפלייאוף(למרות שקיירי היה עדיין צעיר ייאמר לזכותו)

        1. אני לא בטוח, אבל לדעתי הוא התכוון לקליי תומפסון.
          בכל מקרה, גם אז מה שכתבת נכון לדעתי.
          לא קליי ולא טריסטן כוכבים גדולים בעד עצמם כדי להוביל קבוצה לפלייאוף.
          אם הכוונה הייתה לטריסטן, אז זה היו טריסטן וקיירי שבמשך 3 עונות לא הגיעו לפלייאוף במזרח (ואכן קיירי היה עדיין צעיר).

        2. נתן גולד – טומפסון של ג"ס … ( :

          טריסטיאן וקיירי אכן היו מגיעים לפלייאוף בצורה סדירה יחד עם חיזוק של בחירה ראשונה בדראפט מול מתחרות כמו אינדיאנה ושיקגו. בלי בעייה בכלל.

    2. להגיע עד הגמר זה לא רחוק? בתכלס פציעה מרכזית וריבי אגו מטופשים גרמו להפסד, שום דבר שקשור לכשרון.

  6. במקרה הסביר של שני סוויפים של הסדרות הנוכחיות, שלב הגמרים האיזוריים יסתיים ב23 במאי בקליבלנד.
    הגמר ייפתח ב1 ליוני, מה שאומר פגרה של כדורסל של 9 ימים.

  7. קיירי שחקן כוכב בליגה אבל לא מסוגל לקחת שום קבוצה לבד.
    קווין לאב שחקן מצוין ובעצם, כשחושבים על זה, הוא אותו דבר כמו קיירי.
    חוץ מהם לקליבלנד ישנו אוסף של חלקי חילוף בינוניים שחלקם היו שחקני עבר מצוינים שירדו מגדולתם. אם תעביר אותם לקבוצה אחרת רובם לא יותירו את רישומם כלל. בקאבס הם חלק ממכונה שלמה שעד כה חרקה בצורה נוראיתופתאום התחילה לתפקד. הכל בנוי על לברון וברגע שתגיע הירידה שלו, אפילו קטנה, הכל יקרוס, אז אני לא מודאג.
    ג"ס נבנתה בצורה אחרת לגמרי ואז בא דוראנט. היא הבעיה של הליגה בשנים הקרובות.

    1. די עם הפסימיות.
      אני אופטימי.
      (כמה ליטרים של בירה גרמנית איכותית לצד שורט ריבס יעשו כל אחד אופטימי…)
      אני מאמין שגולדן סטייט לא זוכים השנה באליפות.
      ואחרי ההפסד, אני לא רואה איך דוראנט חותם על פחות ממקסימום,
      וזה אומר ביי ביי איגודלה, וכנראה, ביי ביי לווינגסטון.

      (מי שבוחר ללגלג על התרחיש שבניתי, כנראה צודק.
      כאמור – כמה וכמה ליטרים של בירה…)

      1. גם אני איתך ועדיין אופטימי. בכושר הנוכחי הקאבס טובים מאוד.
        ואם יהיו משחקים צמודים הלחץ ידבר ואז ג"ס פחות טובה (גם בגלל שהיא מאוזנת יותר וגם בגלל שעדיין לא פתרו את ההיררכיה עם דוראנט)

  8. א. לספור סופרסטארים לשעבר כמו איגי או דרון וקורבר זה נחמד אבל זה קצת לזרוק חץ ולסמן סביבו את המטרה. מייק קונלי לא אולסטאר, מישהו היה לוקח את דרון לפני? את קורבר לפני מקולום או ברדלי? את איגי לפני אוטו פורטר?
    אם נספור לספרס הול אוף פיימרים ואולסטארים זה לא ייגמר – קאווי, מאנו, פארקר, גאסול, אולדרידג, דיוויד לי. מישהו היה לוקח היום את דיוויד לי לפני ריאן אנדרסון הלא אולסטאר?
    אותו דבר עשו עם בחירות דראפט גבוהות אצל הקאבס – סבבה, אז טריסטן ודרון בחירות טופ 5, זה הופך אותם לשחקנים יותר טובים היום מגובר או אייזאה שנבחרו הרבה יותר נמוך? אין לזה משמעות בכלל.

    1. למה אתה מגמד את קורבר ואיגי? הם אולסטארים לגיטימים לשעתם.
      וה שחקני ספסל בקבוצות עמוסות כשרון שמייבשות את הכשרון האלטנטיבי שלא מגיע לחלקים אחרים בליגה.

      קורבר קרון ואיגי כולם שחקני חמישייה לגיטימיים שהפכו לשחקני ספסל. לא מזכיר לך את השנים העליזות של מכבי ת"א?

      ס"א אגב היא האשמה העיקרית .

      נכון שאף אחד לא שובר את החוקים (מלבד קליבלנד) אבל זה בעיקר בגלל שהחוקים עקומים לגמרי!

  9. עובדות אמיתיות, כן.. כן…
    קובי ושאק היו 2 סופרסטארים מתוך 5 בליגה שיוויונית? כמה סופרטארים יש לנו היום? אפשר בשקט לספור 6 ועוד 5 שעל הסף. וכאילו הם שיחקו לבד. אף אולסטאר אחר לא עזר להם והם סתם סחבו קבוצת נגרים על הגב. בסוף גם לא הצטרפו אליהם איזה שניים כמו גארי פייטון וקארל מלון.
    השלישיה של בוסטון היו רק שלישיה? וואלה באמת? כי דניס ג'ונסון לא לקח קבוצה אחרת לאליפות והוא סתם איזה רכז שמצאו ברחוב. גם ביל וולטון בתור סנטר מחליף זה סתם נגר שאין לו מושג בכדורסל. או דני איינג' שהוא סתם איזה מחליף זניח.
    אותו כנ"ל גם ללייקרס שמולם או שיקגו של ג'ורדן או כל דיינסטי אחר.
    כן יש לנו שתי קבוצות מאד חזקות העונה אבל ידענו את זה עוד בערך מ…תחילת העונה. זה לא קשור לשיוויוניות אלה לניהול של הקבוצות.
    יש המון כישרון צעיר מפוזר בליגה ובעוד שנתיים יש מצב שנדבר על שליטה של שתי קבוצות אחרות לגמרי.
    היריבויות הקלאסיות בין יריבות דומיננטיות הן מה שהנוסטלגיה תמיד שלנו תמיד מתרפקת אליה. כמה אנשים שמעת מדברים בגעגוע על ה-NBA של שנות ה-70?

    1. בשלישיה הגדולה של בוסטון נראה לי שהוא התכוון לפירס, גארנט וריי אלן (כאילו רונדו היה איזה שחקן זניח שם)

      1. מה הקשר?
        אתה טענת שאף פעם לא היה מצב ששתי קבוצות ריכזו את רוב הכישרון בליגה. בפועל זה רחוק מלהיות המצב היום וריכוז הכישרון בקבוצות בודודות בעבר היה גדול בהרבה.

  10. באיזה יקום בדיוק אפשר לבוא בטענות לקבוצה שיש לה ארבעה אולסטארים, כששלושה מהם היא גידלה בעצמה מתוך בחירות דראפט ואפילו לא גבוהות?

    1. לא באים אליהם עם טענה על הניהול של הקבוצה אלא באים בטענות לליגה שבתוכה קמה לה מפלצת (בשאיפה שלא תחזיק הרבה מדי זמן)

        1. רק מזכיר, שג"ס בנתה את הקבוצה בשלבים עם בחירות דראפט, החלטות חכמות ושיטה מותאמת לשחקנים. ולא "קנו" שחקנים מבחוץ. מלבד בשנה הנוכחית שדוראנט הצטרף.

          1. וסופר סטאר כמו איגי שהוא שחקן ספסל. ודיוויד ווסט שבא בחינם… ונראה איך הם יקמבנו את המקסימום של קארי בעונה הבאה…

          2. המערכת של גולדן סטייט מדהימה אבל לא מעט שחקנים חשובים ברוטציה הם הביאו מבחוץ ובנוסף כל בחירות הדראפט שלהם חוץ מגרין לא באמת נמוכות (אף שחקן בלוטרי לא נבחר בבחירה נמוכה)

  11. בשורה התחתונה ההבדל היחיד שיש השנה זה ג"ס, בהנחה ודוראנט לא עושה את המעבר הדיי הזוי, אני לא רואה איך הם קורעים כך את המערב.

    האשליה של כל אוהדי המזרח בכלל ולברון בפרט שיש איזושהי תחרות בקונפרנס פח הזה מתנפצת לרסיסים קטנים בפלייאוף הזה, וזה לא שמשהו היה שונה בשנים הקודמות, בעצם מאז ששלישית בוסטון הפסיקה להיות רלוונטית, לא היתה קבוצה ראויה במזרח, ומי שחושב אחרת מוזמן לתת דוגמה מבלי ללכת לחפש בגוגל, זה תקדים שלדעתי לא היה כמותו בליגה.

      1. מה אינדיאנה?!? ממתי היא הפכה לכזאת עוצמת כח? קבוצת פח שלא היתה עוברת סיבוב במערב עם שחקן אחד ששווה משהו

    1. שנות ה-80' במערב.
      נציגת המערב בפיינלס:

      1980 – לייקרס.
      1981 – יוסטון.
      1982 – לייקרס.
      1983 – לייקרס.
      1984 – לייקרס.
      1985 – לייקרס.
      1986 – יוסטון.
      1987 – לייקרס.
      1988 – לייקרס.
      1989 – לייקרס.
      1990 – פורטלנד.
      1991 – לייקרס.

      באותן 12 שנים המזרח זכו ב-7 אליפויות (3 בוסטון, 2 דטרויט, 1 שיקגו, 1 פילדלפיה).
      המערב ב-5 אליפויות (5 לייקרס).

      אני לא חושב שהיום יש מי שמגמד את הישגי הלייקרס.
      לדעת רבים, הלייקרס (87'), הסלטיקס (86') והבולס (96') הן הקבוצות הגדולות של כל הזמנים.

      1. ברור לך שזאת דוגמה לא טובה, כי המקס רצוף של הלייקרס היה 4 לעומת כמה כבר של לברון? ובאמת אתה בא להשוות לי את אינדיאנה ליוסטון עם שני המגדלים?? קשה לי להאמין שהשליטה של הלייקרס היתה מתמשכת אם לא הפציעה של סמפסון.

        1. לברון הוא לא קבוצה. הוא שחקן.
          וכאשר חזר לקאבס, זו לא קבוצת פלייאוף שהוא חזר עליה.

          הפייסרס היו אחלה קבוצה, עם הגנה נדירה, והם לקחו את מיאמי ל-6 ו-7 משחקים.
          בוסטון היו אחלה קבוצה,
          אחרי שהם לקחו את מיאמי לסדרה של 7 משחקים, בפיינלס מיאמי ניצחו ב-5. ללא ביתיות.

          גם הבולס בעונת ה-MVP של רוז היו קבוצה נהדרת.

          תיקח את עונת 89', לדוגמה.
          11 – 0 היה ללייקרס בדרכם לפיינלס, שם הפסידו בסוויפ.

          כבר מספיק פעמים רשמתי את הנתונים.
          ההבדל בשנתיים האחרונות בין המזרח למערב הוא שבצערב יש 2 קונטנדריות, ובמזרח אחת.
          תוריד את ההשפעה של אותן 3 קבוצות, ותגלה שוויון.

        2. מה שגיא אמר.
          מתחת לקבוצה אחת במזרח ושתי קבוצות במערב אלו הנמלים שמתחרות מי בינהן יותר גבוהה.

          1. גיא הגזמת עכשיו. בכל איזכור של הלייקרס מודל 89 חייבים לציין שלאחר הגעתם לגמר הם סבלו מפציעות של סקוט (לא שיחק כלל בגמר), ויותר חשוב – מג'יק, שיצא במשחק השני ביתרון, שלא הספיק בסופו של דבר במשחק החוץ (הפסידו ב-3 אחרי ששניה לסוף איזיה העלה את ההפרש ב-2 קליעות עונשין מדויקות). את משחק 3 מג'יק התחיל, אך לאחר 5 דקות (וביתרון קבוצתו) נאלץ לפרוש לשארית הסידרה. להזכירכם – מדובר ב-MVP של הליגה באותה שנה.
            בלעדיו ובלי סקוט זה באמת כבר לא היה כוחות.

            כל זה אולי לא קשור לדיון הנוכחי – אבל אני מתעקש שיוזכר כל פעם שמדברים על הלייקרס הנהדרת ההיא והסוויפ הלא הוגן שהיא קיבלה.

          2. ינון, אתה צודק. הלייקרס של 89' צריכים לקבל אזכור הוגן יותר.

            אבל לא זאת הייתה הנקודה, הלייקרס אכן היו קבוצה גדולה. אחת מהגדולות בכל הזמנים.
            למרות חולשת הקונפרנס המערבי באותה תקופה.

          3. כן גיא, אבל הנקודה היא שהלייקרס לא היו מגיעים ל-9 גמרים ב-12 שנים עם הקונפרס המערבי היה חזק יותר באותן שנים. זה מן הסתם גם היה מצמצם את כמות האליפויות שבה הן זכו בתקופה הזו.
            זה לא מוריד שום דבר מהגדולה של הקבוצה הזו להכניס אותה לפרספקטיבה נכונה.

          4. לא טענתי אחרת.
            להשקפתי (המאוד סובייקטיבית) בוסטון של 86' גדולה כמו אותה הלייקרס,
            למרות שלהם היו "רק" 3 אליפויות.

            עם תחזור לתחילת השרשור, אני הגבתי לטענה –
            "זה תקדים שלדעתי לא היה כמותו בליגה".

כתיבת תגובה

סגירת תפריט