הטור של לס ליום ב': מה דעתכם על הצמד "לברון-קיירי אירוינג"?

"לברון-את קיירי ושות'"

זה היה קורה אילולא לברון עזב את הקאבס. אבל אתה שומע יותר ויותר הירהורים  ודיבורים על לברון החוזר לאוהיו, המקום שבו גדל, והמקום שהוא עדיין מכנה "בית". אני לא הייתי מתפלא אם אחרי שתי אליפויות נוספות עם ההיט הוא היה מרגיש שהמטרה הושגה, והגיע היום לחזור הביתה, ולהיחשב כגואל וכמלאך בדרך לשמימיות. הוא אמנם מעד פעם אחת, אבל החזרה שלו ריפאה את כל המחלות והוא מוכן ומזומן לחזור לקליבלנד, ובכך להפוך לכדורסלן ששמו יוזכר בשורה אחת עם מייקל.

זה עלול לקרות בסיום העונה הבאה עם אליפות שלישית.  שם בקאבס יחכה לו יותר כסף, ושם תחכה לו קבוצת כדורסל שעם עוד שנתיים נסיון יהיה חסר לה רק 'פלאג' אחד להשמיע קולות חזקים מאד עם קיירי אירוינג, דיון ווייטרס (ששפך על ההיט צרורות של נקודות אמש), טריסטן ת'ומפסון, וטיילר זלר. גם וורז'או יהיה כבר בריא וכשר. לקליבלנד יש גם את בחירת הדראפט הראשונה של ממפיס בעונה הבאה, ואת הבחירה הראשונה של מיאמי ב-2015.  אני שומע כבר את הבולשיט "אז של מי הקבוצה תהיה, של לברון או של קיירי אירוינג?". אותן שטויות צפו עם "הקבוצה של לברון או דוויין ווייד?". השניים מסתדרים טוב יותר מרבקה ורחל (אני, אגב, לא בטוח אם זה היה הן שאהבו כל כך אחת את השנייה, אבל הכוונה ברורה!). השניים מפרגנים, משלימים, ועוזרים אחד לשני הרבה יותר משהם מפריעים.

אני יכול לדמיין את החגיגה שתהיה בקליבלנד כשלברון חוזר!

אני ממש אוהב את ההורנטס

מדוע ההורנטס לא עושים טוב הרבה יותר משהם עושים?  באמצע יש להם את אנטוני דייויס המשתפר ממשחק למשחק, ואני מבטיח לכם בקרוב מאד ערבים של 20 ו-10 רצופים. יש להם שני מספרי 4 נדירים עם ריאן אנדרסון וג'ייסון סמית'. רובין לופז הוא הסנטר המחליף הטוב בליגה. הגארדים גריביס ווסקווז ואריק גורדון יכולים לתת פייט לכל צמד אחורי בליגה.  אולי כל מה שהם צריכים עתה היא שנה-שנתיים נוספות להתפתח ואז יש להם אחלה של קבוצה!

הריצה של הלייקרס היא אמיתית

לא האמנתי שיש הרבה תוכן לכל ההצהרות של הבנייה מחדש של הלייקרס, אבל אמש נגד דאלאס ראיתי קבוצה מצויינת ממש. קובי במיטבו. סטיב נאש – לא מהיר ומתקשה לעצור גארדים מהירים, אך אמש נגד דרן קוליסון ראית TEAM DEFENSE שעזר לסטיב – קובר אותך בשלשות, ומסירות נהדרות, והפיק-אנד-רול שלו עם דווייט האוארד הוא המושלם ביותר בליגה, מלבד אי הרצון (או אי היכולת) של האוארד להפוך את הפיק-אנד-רול לנקודות. סטיב בלייק מוכיח את עצמו כפוינט גארד מחליף שלא רק שומר על הקיים אלא קובר שלשות חשובות, והוא אנדרייטד של ממש. וורלד פיס הוא המגן המושלם שתמיד יקשה על הקלעי היריב הטוב ביותר, ויהיה זה לברון, או נוביצקי, או דוראנט. אריק קלארק הפך למציאה הגדולה של העונה,  ואנטואן ג'יימיסון לוקח את הגוף הענק שלו (2.06 מ') ועושה דברים שעשה לפני 15 שנה בצפון קרולינה. אפילו ג'ודי מיקס מתחיל – סוף סוף – לאפס את השלשה שלו. וכמובן שפאו גאסול עדיין לא משחק. השמועה היום היא שהוא לא יחזור עד הפלייאוף, אבל אני מאמין שהלייקרס הם – ויהיו – טובים בלעדיו, בינתיים לפחות.

מה הולך בעולם הרוקיס?

***להריסון בארנס היה שבוע ברוטאלי. 3 מ-20. מה הבעייה שלו? שמתי לב שבמקום להיכנס לסל ולקלוע – או ללכת לקו – הוא החל לזרוק דאונדטונים, שבקבוצתו זה לא העניין. ישנם אחרים. ה-INCONSISTENCY הזה היה מה שגמר אותו בצפון קרולינה. אני מאמין שכשהכל "IS SAID AND DONE" הוא בכ"ז ייחשב כאחד הטובים משנת הרוקיס הזאת, אבל עליו להפסיק עם פגזים מדאונטאון ולחזור למשחקו: התקפת החישוק.

***אנדרו ניקולסון בחודש האחרון הוא 8 מ-11 בדאבל-פיגרס. הוא פוסט פלייר מצויין לצעיר בגילו יש לו  COUNTERMOVES נהדרים בפוסט, והוא יודע כיצד להשיג את נקודותיו. המג'יק מצאו מציאה בבחירה ה-19!-

***מייקל קיד-גילכריסט: הוא התחיל את העונה "9". אח"כ באה ירידה.  מה-14 לינואר הוא מצא את עצמון. 9 דאבל פיגרס. הוא מתחיל למצוא את ה-RHYTHM שלו. אם ימשיך לשחק אגרסיבי ולהתקיף את החישוק בשצף קצף כפי שהראה בשלושת המשחקים האחרונים, הוא ייהפך לשחקן משמעותי ביותר.

***מה קרה לאלכסי שבד?  היה לו רק משחק גדול אחד – 17 נק' נגד אוקלהומה-סיטי, אך בכל האחרים הוא נעלם ונותן ללוק רידנאור את כל אורות הבמה בבק-קורט בעמדה מספר 2. במשחקים האחרונים הוא היה 2 מ-9 נגד הסיקסרס, ו-0 נק' נגד הג'אז. בעוד שדיון ווייטרס ובריידי ביל משתפרים ממשחק למשחק, הוא ירד ברמתו.

***בריידי ביל תקע 28 נק' למילווקי באקס במשחק האחרון לפני האול סטאר, וחזר מהברייק עם 21 נגד הרוקטס. במשחק נגד דנבר הוא סיים עם 17 חיצים, 12 קרשים, ו-4 בונבונים. בהפסד לטורונטו הוא תקע עוד 25.  החישוק הופך גדול יותר ויותר עבורו, וכמובן שמה שעוזר היא תשומת הלב לג'ון וול, שנותנת לו OPEN LOOKS שלא היו לו בתחילת העונה. הויזרס מתחילה לעוף, והוא אחת הסיבות!

***קשה לדיון ווייטרס להתעלות כשקיירי אירוינג מחזיק בכדור רוב הזמן. אך מה שהוא עשה אמש נגד מיאמי צריך לשמר במסגרת זהב. הוא היה המנוע הראשי שאחרי הובלה של מיאמי ב-22, הוא הוביל ריצה של +30 נק' ב-17 דקות כשהוא לבדו משתיק אולם שלם במיאמי. לברון ודוויין היו בדקות אלה עבדים לרגליו וזה היה מראה לראות!

***אנטוני דייויס הוא "WORK IN PROGRESS", והפרוגרס הפך למהיר יותר ויותר. אמש 20 נק', 8 ריב'. החסימות שלו הן עדיין לא החסימות של ביל ראסל, אבל לזכותו של אנטוני ייאמר שהוא לא ממהר. הוא לא 'מכריח' את עצמו על המשחק ונותן למשחק לבוא אליו. לכןם השיפור הוא איטי, אבל STEADY! אני מנבא שעד סוף העונה ערבים של 20 ו-10 עם 3 חסימות יהיו המנה היומית שלו, והוא יצדיק את בחירתו הראשונה בדראפט!

 

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. *מנחם, איפה אתה שומע דיבורים על כך שלברון עשוי לחזור לקאבס? אני לא רואה אותו עוזב את מיאמי. יש לו שם חברים, ואם יהיה צורך במשכורת גדולה יותר פט ריילי לא יהסס להפטר מכמה שחקנים.

    אני דווקא ציפיתי לראות את וויד עוזב באיזשהו שלב למרות היותו פרנצ'ייז פלייר, בעקבות הירידה ברמת המשחק שלו. הפריחה המחודשת שלו דווקא גרמה לי לחשוב שהוא הולך להישאר במיאמי לפחות עד שיגיע לזקנה מופלגת (34-35).

    כריס בוש אם כן יהיה המועמד לתלייה כשלברון ישבע טבעות ויתחיל לעבוד על התפחת חשבון הבנק.

    *אני בחיים לא אוכל להסתדר עם סטיב בלייק. כשהוא מרכז, הלייקרס תלויה לחלוטין במבצעים אישיים של קובי. לפחות דרק פישר, חרף היותו פליימייקר בינוני בלבד, הכניס איזשהו סדר למשחק.

    ג'ודי מיקס שחקן זוועתי. בקושי שחקן. גם בליגת העל הוא לא היה יותר מזר ממוצע.

    *הבעיה עם ההורנטס היא שאין להם אול-סטאר, וכמעט ואין להם סטאר. אנטוני דיוויס הוא סופרסטאר פוטנציאלי אבל בינתיים הוא עוד רחוק משם. הוא לא מספיק יציב כדי להוביל קבוצה.

  2. מחזור רוקיז חזק. בעיקר העשירייה הראשונה
    תומאס רובינסון עוד לא הראה כלום, יש לו המון ויוסטון עשו אחלה דיל.

    אם הייתי בוחר היום, הייתי בוחר את דיוייס ודארמונד ראשונים ורק אחרי זה את לילארד.[כמו שדדי אמר בעבר]

    האפסייד של שניהם הוא די פסיכי.

  3. הלייקרס יצטרכו כדי להגיע לפלייאוף לעבור את יוסטון או את יוטה. הרוקטס בכושר פנטסטי, אז רוב הסיכויים שיעברו את יוטה ויגיעו למקום השמיני. בכל מקרה, הם יפגשו (מקומות 5-8), את הספרס, הת'אנדר, הקליפרס, והגריזליס. כרגע 4 הקבוצות הללו טובות יותר מהלייקרס, וגם הנאגטס והווריורס. הרוקטס יהיו הקבוצה השביעית, והלייקרס/הג'אז במקום השמיני.

  4. מסכימם איתך מנחם שאיו מקום לאירווינג ווויטרס ביחד על המגרש.
    קליבלנד צריכה להעביר את אירווינג לעמדה 2 ולהביא רכז מוסר ולא רכז סקורר. אפילו קנדל מרשל .

    1. אם זה קורה, אני מתפטר. לא מספיק שהביאו את נאש (שאני ממש אוהב) ללייקרס, אז גם את לברון? איך אוכל לשנוא אותם?
      סדר צריך להיות. הלייקרס הם קבוצה מגעילה, עם שחקנים מגעילים ומתומצתת היטב בצמד הווארד את קובי. כך קל לשנוא אותם וכך צריך להישאר.
      את לברון תשאירו לשחק כדורסל בכיף עם הח'ברה – כפי שהוא אוהב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט