אירועי דיומא – 14.05.2017 / דוד "פאקו" סעדה

כדורגל:

פרמיירליג – מחזור 37:

14:00-קריסטל פאלאס-האל סיטי (ספורט 1). קרב תחתית חשוב, בעיקר להאל. איבוד הנקודות של העולה החדשה, יחד עם הניצחון של סוונזי במחזור הקודם, הורידו את האורחת היום אל מתחת לקו האדום, והיא חייבת ניצחון כדי לשרוד. אלא שאם זה יקרה, דווקא המארחת עשוייה להסתבך בקרבות הירידה במחזור האחרון.

16:15-ווסטהאם-ליברפול (ספורט 1). כנראה המשחק החשוב ביותר של ליברפול העונה. הקבוצה לא הצליחה לגבור על סאותהמפטון במחזור הקודם, מה שהיה יכול להבטיח לה מעשית מקום ברביעייה הראשונה. עדיין, איבוד הנקודות של יונייטד הותירו את המייטי רדז תלויים בעצמם במאבק מול יונייטד וארסנל, כך שניצחון שלהם היום הוא קריטי. למארחת כבר אין על מה לשחק העונה, אך זה לא הפריע לה לחסל את תקוות האליפות של טוטנהאם במחזור הקודם.

18:30-טוטנהאם-מנצ'סטר יונייטד (ספורט 1). קרב צמרת בין שתי קבוצות המאוכזבות מהתוצאות האחרונות בליגה. טוטנהאם נאלצה לראות את יריבתה העירונית חוגגת אליפות בשישי, ותסתפק במקום השני והמכובד מאד מבחינתה. ליונייטד יהיה מאד קשה להתברג אל ארבע הראשונות בקרב מול ליברפול וארסנל, אלא שהשדים האדומים מצאו מסלול חילופי לליגת האלופות, עם ההעפלה לגמר הליגה האירופית מול אייאקס. זכייה בתואר גם תזכה אותם בכרטיס המבוקש.

ליגת העל – מחזור 33:

20:15-מכבי פ"ת-מכבי ת"א (ספורט 2). שתי קבוצות עם עונה כמעט גמורה. מכבי ת"א איבדה מזמן את האליפות בביתה (שבנתניה) לב"ש, והיא כבר נעולה במקום השני. פ"ת המפורקת הצליחה סוף סוף להשיג נקודה, לאחר שבעה הפסדים, דווקא מול האלופה. המקום הרביעי של הקבוצה מובטח, עם סיכוי קטן לעקוף את בית"ר שבמקום השלישי.

לה ליגה – מחזור 37:

21:00-ריאל מדריד-סביליה (משולב ב-ONE). ריאל מדריד קרובה לעונה כמעט מושלמת מבחינתה. בליגת האלופות היא העפילה לגמר מול יובה, ובליגה היא עם היד על ההגה במאבק עם ברצלונה על האליפות, כאשר היא בשוויון נקודות איתה ומשחק חסר. מתוך שלושת המשחקים שנותרו לבלאנקוס, זה של היום הוא הקשה ביותר. סביליה איבדה גובה בקרב על המקום השלישי מול אתלטיקו, אך יש לה עדיין סיכוי תיאורטי לזכות בו, ולכן תבוא להילחם.

21:00-לאס פלמאס-ברצלונה (משולב ב-ONE). ברצלונה, עם חמישה נצחונות רצופים בליגה, עושה את מה שהיא צריכה כדי להיצמד לריאל מדריד בצמרת. היא היום צפוייה לנצח את היריבה החלשה שמולה, ולקוות למעידה של ריאל במשחק המקביל.

21:00-ריאל בטיס-אתלטיקו מדריד (משולב ב-ONE). אתלטיקו הודחה בחצי גמר ליגת האלופות מול היריבה העירונית השבוע. כל שנותר לה לעשות הוא להבטיח את המקום השלישי, המוביל לליגת האלופות. תיקו היום מול היריבה החלשה יספיק לה.

21:00-ויאריאל-דפורטיבו לה קורוניה (משולב ב-ONE). משחק חשוב לשתי הקבוצות. ויאריאל בקרב עצבני מול סוסיאדד ובילבאו על המקום החמישי, המוליך לליגה האירופית. לצוללת הצהובה יתרון נקודה בקרב מול השתיים, כך שהיא תלוייה בעצמה. לדפורטיבו יספיק היום תיקו (או איבוד נקודות של חיחון) כדי להבטיח הישארות בליגה.

21:00-ריאל סוסיאדד-מלאגה (משולב ב-ONE). סוסיאדד כאמור מצוייה בקרב על המקום החמישי, וזקוקה לניצחון. ליריבה הבינונית כבר לא נותר על מה לשחק העונה.

סרייה A – מחזור 36:

13:30-אינטר-ססואולו (ספורט 2). משחק שלא ישנה כבר כלום. אחרי התוצאות המאכזבות של התקופה האחרונה, אינטר פיטרה את מאמנה סטפאנו פיולי, מאמן מפוטר שני העונה. גם לקבוצה החלשה שממול כבר אין על מה לשחק.

16:00-טורינו-נאפולי (ספורט +5). משחק חשוב רק לנאפולי. הקבוצה במקום השלישי במאבק קשה מול רומא על המקום השני (נקודה פחות לנאפולי). לטורינו אין על מה לשחק, אך כך היה גם בשבוע שעבר, והיא בכל זאת הצליחה לדחות את חגיגות האליפות של יריבתה העירונית.

21:45-רומא-יובנטוס (ספורט 4). משחק המפגיש את שני המקומות הראשונים. יובה, שהעפילה השבוע לגמר ליגת האלופות, הייתה יכולה להבטיח גם אליפות במחזור הקודם מול טורינו, אלא שבמקום זה היא הצליחה ברגע האחרון לחלץ תיקו מול היריבה העירונית. לפיפיטה וחבריו יספיק תיקו כדי לחגוג אליפות כבר היום. לרומא יש הזדמנות לצמצם את הפער מהאלופה ל-4 נקודות, ולדחות לה עוד בקצת את חגיגות האליפות, אלא שהמשחק חשוב לה בעיקר על מנת לשמור על המקום השני במאבק מול נאפולי.

ליגה צרפתית – מחזור 37:

22:00-מונאקו-ליל (משולב בספורט 5). מונאקו נמצאת כפסע מזכייה באליפות צרפת. לקבוצה מהנסיכות יתרון של שלוש נקודות על פ.ס.ז', עם הפרש שערים עדיף בהרבה ומשחק חסר. ניצחון היום של פלקאו, קבאני וחבריהם יבטיח להם מעשית את האליפות. לאניימה וחבריו מדובר במשחק לפרוטוקול.

22:00-סנט אטיין-פ.ס.ז' (משולב בספורט 5). פ.ס.ז' תזדקק לנס כדי לזכות באליפות השנה. בינתיים היא תנסה לנצח היום ולקוות למעידה של מונאקו. גם עבור סנט אטיין מדובר במשחק לפרוטוקול.

ליגה ארגנטינית – מחזור 24:

23:00-בוקה ג'וניורס-ריבר פלייט (ספורט 2). הסופר קלאסיקו השני של העונה מוצא את בוקה במקום הראשון בפער של ארבע נקודות מהשני, ואת ריבר שבע נקודות פחות עם משחק חסר. ניצחון של בוקה מול יריבתה הגדולה יהיה צעד משמעותי בכיוון האליפות, בעוד שתוצאה אחרת תשאיר את המאבק פתוח. המפגש הראשון בין השתיים העונה היה מטורף למדי, והסתיים ב-4:2 לבוקה. אחד מכוכבי המשחק ההוא של בוקה היה קרלוס טבז, שבינתיים הספיק לעזוב לסין תמורת חוזה מפלצתי.

טניס:

טורניר מדריד (1000) – הגמר:

19:30-רפאל נדאל (4)-דומיניק ת'ים (8) (ספורט 3). נדאל הסיר אתמול בקלות מדרכו גם את ג'וקוביץ', והוא בדרך הבטוחה להוסיף לעצמו תואר נוסף על חימר העונה. לת'ים, שניצח אתמול את קוואבס, יש טורניר מצויין ועתיד מזהיר, אך ניצחון שלו היום על השור יהיה הפתעה אדירה.

טורניר רומא (1000) – סיבוב ראשון:

טורניר חימר יוקרתי נוסף הנפתח היום. הסיבוב הראשון כולל את המשחקים של הלא מדורגים, כאשר המדורגים יצטרפו בסיבוב הבא. משחקי היום:

פביו פוניני-מתיאו ברטיני

פרננדו ורדאסקו-דונלד יאנג

ג'ון אייזנר-אלברט ראמוס וינולאס

פלוריאן מאייר-פיליפ קולשרייבר

יירז'י ווסלי-דניאל אוונס

 

פורמולה 1:

מירוץ גראנד פרי קטלוניה:

15:00 (ספורט 5 לייב). במירוץ הקודם בסוצ'י התכבד הפיני ואלטרי בוטאס בניצחון ראשון בקריירת הפורמולה 1 שלו. חברו לקבוצת מרצדס, לואיס המילטון, הגיע רק במקום הרביעי, מה שאיפשר לפטל, שהגיע שני, להגדיל את הפער בפסגת הדירוג ל-13 נקודות. יש אגב שמועות על כך שמרצדס מתכוונת להחתים את פטל בעונה הבאה. היום המילטון יהיה זה שיזנק מהפול פוזישן, כשאחריו יזנקו פטל ובוטאס.

 

אופניים:

ג'ירו ד'איטליה – קטע 9:

קטע 8 של אתמול התנהל כצפוי בשליטת קבוצת הבריחה. בסיום הקטע היה זה גורקה איזאגיר שחגג את נצחונו הראשון בקטע גראנד טור לפני ג'ובאני ויסקונטי ולואיס לאון סאנצ'ז. גורקה משמש בימים כתיקונם כדומסטיק של קינטאנה. עד לעונה הקודמת הוא עשה זאת עם אחיו יון, כשהעונה יון (הנחשב למוכשר מבין השניים) החליט לנטוש לטובת קבוצתו של ניבאלי. בכל הקשור לדירוג הכללי במירוץ, בוב יונגלס ממשיך לאחוז בחולצה הוורודה (אולי בפעם האחרונה), כשאחריו גראן תומאס (6+) וכל שאר רוכבי ה-GC בפיגור של 10 שניות.

קטע 9 של היום הוא אחד מקטעי המפתח של המירוץ. הקטע, בן 152 הק"מ, מסתיים בפסגה אימתנית בשם בלוקהאוס, 1500 מטרים של טיפוס על 26 ק"מ. המצב של המירוץ, בו כל מתמודדי ה-GC אוחזים בזמנים זהים מצד אחד, והעובדה שהקטע הבא הוא קטע הנג"ש הראשון של המירוץ מצד שני, מבטיחים לנו זיקוקים מצד אלו במהלך הטיפוס המפרך. אסור להחמיץ. שידור ביורוספורט ב-15:30.

 

הטור של קליפורניה – קטע 1:

במקביל לג'ירו, אנו מקבלים את הטור של קליפורניה. הטור קיבל השנה מעמד של וורלד טור, מה שמושך אליו מתחרים חזקים מהרגיל. מדובר בטור בן שבעה קטעים, כאשר שלושה מהם אמורים להיות בעלי השפעה על ה-GC – שני קטעי טיפוס ואחד נג"ש. כל הקטעים האחרים מיועדים יותר למאיצים. בין המועמדים לנצחון כללי בטור אנו יכולים למנות את הפולני ראפאל מייקה, את סמואל סאנצ'ז הוותיק, וכן את דויד דה לה קרוז, ברנט בוקוולטר ורוברט חסינק. בין המועמדים לזכות בקטעי המיאוץ נראה את אלוף העולם פטר סאגאן (זכה כבר ב-15 קטעים במירוץ זה), מרסל קיטל, ג'ון דגנקולב, אלכסנדר קריסטוף ואליה ויוויאני.

קטע 1 של היום הוא קטע שטוח לחלוטין, שייערך בסקרמנטו. לפיכך הוא יתאים בעיקר למאיצים. שידור ביורוספורט ב-23:15.

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 44 תגובות

  1. תודה רבה .
    יום מעניין בכדורגל האירופאי.
    כתבת בטעות שויריאל מנהלת קרב לכניסה לליגת האלופות אני מניח שהתכוונת לכניסה לליגה האירופאית.
    כל כך מתאים לליברפול לפשל היום.

    1. בנוסף אולי נ"ס ל"ג בעומר (דחוי ) יגרום למדורה בברנבאו אותה תנצל ברצלונה …..אך זה בגדר נס ואין כידוע לסמוך על הנס.

  2. כפי שניתן לראות בפרופיל למרות שהטיפוס לבלוקהאוס הוא 26 ק"מ בשיפוע ממוצע של 6% ההתחלה יחסית מתונה ויש אפילו ירידה קטנה באמצע. המשמעות היא ש-10 הק"מ האחרונים הם בשיפוע ממוצע גדול מ-9% – התעללות לשמה. יהיה אש.

  3. יום מענג בשבילי.
    קודם ג'ירו, אחר כך רפא על החימר,נקווה שיגמר מהר כדי לראות את כל המשחק של ריאל-סביליה ואז לסגור את היום בווריורס-ספרס,
    פשוט תענוג.

  4. פחות או יותר במקביל למשחק בין גולדן סטייט לסאן אנטוניו יתקיים משחק הכדורגל הגדול ביותר בעיני: בוקה-ריבר,
    לבוקה יש אולי יתרון בכך שהיא לא משחקת בטורניר הליברטדורס ואין עליה את עומס המשחקים שיש לריבר
    ריבר שיחקה לפני ארבעה ימים נגד אמלק מאקוואדור וסיימה בתיקו 1:1 כאשר, למעשה, ההרכב השני שיחק. היא הבטיחה כבר, בפועל, את העלייה לשלב הבא. לאחרונה היא חזרה לכושר המשחק הטוב שאפיין אותה ולדעתי צפוי משחק מרתק וחווית צפייה מהנה (למרות שברבים מן המשחקים הללו הרמה אינה גבוהה).
    עוד נקודה שצריך להזכיר היא המאמנים. שניהם צעירים ומוכשרים מאד. שחקני עבר גדולים שזכו בכל התארים האפשריים עם קבוצותיהם כשחקנים ועתה הם משתייכים לדור מאמנים ארגנטינאים צעירים שעתידם לפניהם.
    מרסלו גאז'ארדו בריבר. גיז'רמו בארוס שלוטו בבוקה.

    ראוי עוד לציין כי מחזור המשחקים הנוכחי בארגנטינה הוא "דרבים" בין קבוצות שונות.

    אסטודיאנטס-חימנסיה. הדרבי של לה פלטה.

    טאז'רס-בלגרנו. הדרבי של קורדובה.

    הורקאן-סן לורנצו.

    קולון –אוניון. הדרבי של סנטה פה.

    ניואלס-רוסריו. הדרבי של רוסריו. אולי המשחק החם ביותר בארגנטינה. מתקיים לפני בוקר-ריבר וחבל מאד שלא משדרים אותו. דרך אגב, ניתן לראות את זה כמשחק של אנחל די מריה (רוסאריו) נגד ליונל מסי (ניואלס).

    אינדפנדיינטה-ראסינג. הדרבי של אווז'אנדה. המשחק ישודר מייד לאחר בוקה-ריבר.

    1. תודה אמנון. גדלתי עם הרבה ארגנטינאים. הכרתי את הסופר קלאסיקו הרבה לפני שהכרתי את האל קלאסיקו או הדר קלסיקר. למען האמת גם את הדרבי של פנירול ונאציונאל לפני הקרבות הגדולים של אירופה.

    2. זהו עכשיו קלקלת הכל אמנון …..
      הוצאת לי כל החשק מכדורסל….
      בוקה ריבר הוא משחק הכי חשוב,שיש מלחמת עולם אפילו יותר מפלאמנגו ואשקו או להבדיל וזו כבר מחלקת המזרח התיכון של מתן …אל אהלי נגד זאמאלק .

    1. כל הכבוד כשנ יו סי איי מחליטים שסקיי לא יקחו את הטור הם דואגים לביצוע …
      היום כבר לא שולחים ראש של סוס למיטה של מישהו בתור רמז….
      היום משתמשים באופנועים ….
      חושבים שאני צוחק …חכו ותשמעו מה לידיעת הציבור חושב. ..

    1. לבד ?
      הגובה הממוצע של מוביסטאר הוא קרןב ל 185 כולם כמעט שענים שם .
      קינטאנה לא עשה כלום עד תחילת העליה….ומשם הוא על אוטומט .

      1. הקבוצה שלו דיללה את המתחרים,כן, אבל הוא את ה5 קילומטר האחרונים עשה לבד לגמרי מול המתחרים הכי גדולים שלו.

        1. אנימקוה שאתה קורא רת מה שאתה כותב…
          קינטנה יכול לסחוב גם עשרה ועשרים קמ לבד .
          חמישה קמ זה כלום עבורו .
          בכלל 21 קמ מהעשרים ושש הוא היה בקבוצה , היכולות שלו מוכרות
          אבל כבר בתחילת הגירו כשולורדה דני מודנו מרק סולר ועוד קרא מה דוד כתב היה ברור שמצפים ממנו לעבוד בחי התמיכה ברמה הגבוהה .
          האם יספיק לו לננצחון בגירו ?
          אני בספק .

        1. טהנ קסטרו הזקן …קסטרו וייחו ….
          ככה זה קולומביאני וקובני לא הולך טוב ביחד ….
          לפחות קיבל בסקי גורקה,וקוסטריקני אנדרי אמאדור ..וגם זה יותר מדי בשבילו לפי איך שהתנהג בשנתיים האחרונות לברון בחור זהב יחסית לנאירו שה….. עלה לו לראש
          שיגיד תודה שבכלל קיבל עזרה.

  5. ממליץ לכולם להצטרף לנדאל-ת'ים, משחק טניס ברמה הכי גבוהה שיש.
    רפא לקח את הראשונה ונראה מעולה אבל ת'ים משחק היום די מדהים לפרקים,בכל מקרה פשוט תענוג של טניס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט