היישר מוושינגטון, ג'ון וול מכשף את בוסטון ומשווה את הסדרה – סיקור משחק מס' 4 בחצי גמר המזרח / עידן עופר

 

רק לפני שלושה ימים צפיתי במשחק השלישי בסדרה והנה אני פה שוב פעם, כיף גדול. המשחק הלילה הוא קריטי במיוחד ל-2 הקבוצות כשהאורחת, בוסטון, רוצה להוכיח שמה שקרה במשחק הקודם היה חד פעמי ולנצח הלילה על מנת לעלות ליתרון של 3-1 בסדרה ולחזור הביתה בשביל לחתום את הסדרה.

3 שעות לפני המשחק, ד"ש למומי.

לירוקים מעיר השעועית יהיה לא קל הלילה מול הרכז המהיר בליגה שנמצא בכושר שיא ונמצא בדיון על הרכז הטוב במזרח. וושינגטון אמנם משחקת בבית אבל היא חסרה את קלי אוברה שנתן לה 12 נק' בממוצע ב-2 משחקים הראשונים של הסדרה. מלבד אוברה, בראדלי ביל נרדם אחרי המשחק הראשון בסדרה ומעמיד ממוצע נקודות נמוך ( בשבילו ) של 17.3 למשחק.

בוסטון חייבת למצוא פיתרון לבעיית הפיגור לאחר הרבע הראשון (פיגור של 16 נק' בממוצע לאחר הרבע הראשון  במהלך הסדרה) ,לבעיית הריבאונד שבלטה גם בסדרה מול שיקגו (הורפורד עם 2 ריבאונדים בלבד במשחק ה-3) ולבעיית ג'ון וול שעושה ככל העולה על רוחו מול כל שומר, ובמיוחד מול אייזיאה תומאס הנמוך ממנו ב-18 סנטימטר.

חייב לקחת הרבה יותר כדורים חוזרים. הורפורד.

וושינגטון מצדה, תצטרך למצוא דרך למלא את ה-12 נק' של אוברה, להכניס את השוטינג גארד הפותח שלה, בראדלי ביל, למשחק ובעיקר לשמור על היתרון מהרבע הראשון, אם וכאשר יווצר אחד כזה.

לצערי הרב לא התאפשר לי לראיין אף אחד מהשחקנים כך שמלבד פולני העונה לשם מרצ'ין גורטאט שלובש כובע של סנטה קלאוס בחדר ההלבשה ושיחה על הליגה ועל חיי הלילה בבוסטון ו-וושינגטון עם אייברי בראדלי וג'יילן בראון אין סיפורים מעניינים לפני המנה העיקרית של הערב, וזה אומר שהגיע הזמן לגשת למה שכולנו רואים ולא ישנים בגללו בחודש האחרון.

גורטאט עם הנגיחה…כמעט כמו לבנדובסקי.
דמיינו אותו עם כובע של סנטה קלאוס. בחור מצחיק גורטאט.

גיים טיים !

חמישיות

וושינגטון וויזארדס: ג'ון וול, בראדלי ביל, אוטו פורטר, מארקיף מוריס ומארצ'ין גורטאט.

בוסטון סלטיקס: אייזיאה תומאס, אייברי בראדלי, ג'יי קראודר, אמיר ג'ונסון ואל הורפורד.

הכי הרבה אהבה שתראו בסדרה הזו, וול ובראדלי.

המשחק נפתח עם אווירה מחשמלת הודות לקהל הנהדר שהגיע למשחק הלילה (לא מלא כמצופה).  בוסטון התחילה את המשחק כשתומאס שומר את בראדלי ביל שלא נמצא במיטבו מאז משחק מס' 2 בסדרה, בתקווה שזה יחביא את תומאס ושאייברי בראדלי יוציא את ג'ון וול מהמומנטום בו הוא נמצא כעת.

בניגוד למשחק הקודם, אייזיאה נכנס למשחק בצורה אגרסיבית ולאחר פיגור מהיר החזיר את הירוקים לתמונה עם 2 שלשות. פורטר הנהדר לא נשאר חייב ועם סל ועבירה העלה את המכשפים ליתרון של 2 נק', 14-12 והוציא את הקבוצות לפסק זמן עם 4:55 דקות לסוף הרבע הראשון.

שתי הקבוצות ממשיכות להיות צמודות כשפורטר ותומאס מובילים את הקבוצות שלהם עם 10 ו-9 נק' לסירוגין. 2 דקות לסוף הרבע, קלי אוליניק נכנס למשחק ולא זכה לתשואות בלשון המעטה. אולי אלו שריקות הבוז או פשוט חוסר ריכוז אבל אוליניק לא נכנס למשחק בצורה טובה. הרבע הראשון נגמר ביתרון של הסלטיקס, בפעם הראשונה בסדרה, 24-20.

וואו ! תומאס פשוט רותח עם 5 מ-5 לשלוש נקודות. הרכז נמוך הקומה עוזר לבוסטון להגדיל את היתרון בתחילת הרבע השני וזה כבר 30-20 לירוקים.

תומאס. להט בהתחלה.

תומאס סטורנסקי החביב שיצא לי להחליף איתו כמה מילים במשחקים האחרונים הוא זה שתפס את הדקות של אוברה היום ועם סל ועבירה קנה את הקהל שענה לו בתשואות רמות. בצד השני קלי אוליניק ספג עבירה קשה אבל הצליח להשלים מהלך שלוש נקודות.

אייזיאה בטירוף עם חטיפה וסל במתפרצת רק חבל ששאר הקבוצה שלו לא דואגת לסגור לריבאונד בהגנה. הסלטיקס ממשיכים לירות מטווח השלוש וכבר עומדים על 8\14. הסלטיקס ממשיכים להראות שהמשחק הקודם לא הולך לחזור על עצמו היום ולמרות שג'ון וול ( 5 נק' ) מראה סימנני התעוררות הירוקים ממשיכים לשלוט עם הטבעה יפה של בראדלי וחטיפה של קראודר.

אז ג'ון וול כבר לא מראה סימנים, הוא ער. עוד 4 נקודות רצופות של הגארד המהיר של הלבנים מוריד את ההפרש ל-3 בלבד עם 3:12 דקות לסיום המחצית הראשונה. הלחץ ללא ספק עושה את שלו על אוליניק שעומד על 0 מ-4 מטווח השלוש. שלשה נוספת של וול מעלה אותו ל-14 נק' אך מהצד השני אל הורפורד קולע 2 נק' קלות ומוציא את הקבוצות למחצית בשוויון 48.

קלעים בולטים: ג'ון וול עם 14 נק' ו-4 אס' ואוטו פורטר עם 12 משלו ו-7 ריבאונדים. תומאס עם 17 נקודות ( 5 שלשות ) והורפורד עם 9 משלו. 

4:23 דקות מפתיחת הרבע השלישי מגיע פסק הזמן הראשון של סטיבנס לאחר ריצה של 11-5 מצד המקומיים בעיקר בזכות בראדלי ביל שקלע 5 מתוכן וגם קצת חוסר ריכוז של בוסטון בשני צידי המגרש לא הועיל. למרות שהוא לא יקבל את התואר, הקהל האולם מריע לוול עם קריאות MVP שמגיעות לו לאחר מס' פעולות מרהיבות שמטיסות את המכשפים ליתרון של 17 נקודות, יתרון שיא במשחק. סטיבנס מחליט שלא לקחת פסק זמן וזה עולה לו ביוקר עם עבירת תוקף של אייזיאה תומאס ועוד ליי אפ של הקוסם הראשי, ג'ון וול.

עכשיו מגיע הפסק זמן. וול עם אסיסט גדול ופורטר מרים את התקרה באולם ואת ההפרש ל-21 נקודות וסטיבנס לוקח טיים אאוט 3 דקות מאוחר מדי במה שאולי עלה לקבוצה שלו במשחק. מה אפשר להגיד, אם הבריחה לא הגיעה ברבע הראשון כמו במשחקים הקודמים בסדרה אז היא הגיעה ברבע השלישי ולא נראה כאילו בוסטון בכיוון של לחזור למשחק.

אוליניק מחזיק את הגב..מעניין אם אוברה קשור לזה.

הריצה הגדולה של הוויזארדס ( 26-0 ) אכן גמרה את המשחק ופעם נוספת היה לנו גארבג' טיים שלדעתי היה יכול להימנע עם קבלת החלטות טיפה יותר טובה, 121-102 לוושינגטון בסיום.

סטטיסטיקה

קבוצתית

וושינגטון וויזארדס: 44-84 ( 52.4% ) מהשדה, 9-21 ( 42.9% ) לשלוש נקודות, 45 ריבאונדים (33 בהגנה), 29 אסיסטים ו-19 איבודים.

בוסטון סלטיקס: 35-79 ( 44.3% ) מהשדה, 14-31 ( 45.2% ) לשלוש נקודות, 31 ריבאונדים ( 22 בהגנה), 28 אסיסטים ו-18 איבודים.

אישית

וושינגטון וויזארדס: ג'ון וול עם 27 נקודות, 12 אסיסטים (על 7 איבודי כדור), 5 חטיפות ומחצית שנייה עצומה, ביל חזר לעצמו עם 29 נקודות ומוריס ופורטר עם 34 נק' ו-18 ריבאונדים במשותף.

בוסטון סלטיקס: תומאס עם 19 נקודות (רק 2 במחצית השנייה), אל הורפורד עם 11 נק' ו-5 ריב' ורוז'יר ואוליניק עם 30 נקודות משותפות.

המצטיין של הלילה

קוסם, אין דרך אחרת לתאר את הדרך בה שיחק ג'ון וול במשחק הזה, בעיקר במחצית השנייה. למרות התחלה לא טובה למשחק כמו שקראתם, בעיקר בשל הגנה טובה של בראדלי, וול המשיך להראות ביטחון ביכולות שלו ופשוט היה בכל מקום במגרש, בין אם זה בהגנה או בהתקפה. איך אמר צ'ארלס בארקלי על וול לאחר המשחק: "מה שמבדיל כוכב מכל שאר השחקנים זה שרמת הביטחון ביכולת שלך צריכה להיות גבוהה ביותר".

קוסם.

המאכזב של הלילה

בראד סטיבנס. במהלך הריצה המטורפת של וושינגטון היה נראה שסטיבנס פשוט רצה לתת לשחקנים שלו לעצור את הריצה לבד (בדומה לפיל ג'קסון בימיו הגדולים) ולקח פסק זמן אחד בלבד, אחרי ריצת 11-0. סטיבנס עשה את אותו הדבר במשחק הקודם, רק שאז זה עוד היה ברבע הראשון, כשיש לקבוצה  מספיק זמן לתפוס את המומנטום בחזרה ולחזור למשחק. הערב הריצה הייתה באמצע הרבע השלישי, בנקודה שפשוט שברה את הסלטיקס מנטלית, דבר שאפשר היה לראות מהיציע. אולי סטיבנס חיפש לחנך את שחקניו ולהתאמץ יותר בריבאונד ולהיות יותר מרוכזים בהתקפה אבל זה לא דבר שעושים כשאתה מוביל 2-1 בחצי גמר המזרח וכל משחק שניצחת עד כה היה בשן ועין.

מה הלאה

קשה לומר. צמד הנצחונות של וושינגטון היו משכנעים ביותר ונתנו לה את הביטחון שאפשר לנצח משחק אחד בבוסטון. לעומת זאת, צמד הנצחונות של הסלטיקס בתחילת הסדרה לא היו משכנעים או קלים במיוחד וצמד ההפסדים בחוץ יכול ליצור חוסר ביטחון בקבוצה, בעיקר בשל ההפרשים.

בוסטון תהיה חייבת להתעלות בכל האספקטים של המשחק מכיוון שלנצח את וול וביל כמו שהם שיחקו היום לא יהיה קל. השינוי בהגנה וההצבה של בראדלי על וול הייתה יעילה בהתחלה ועצרה אותו אבל בשביל שזה גם יהיה מועיל בוסטון תצטרך לנסות ולברוח בזמן הזה כי כמו היום, זה כנראה לא יהיה במשך 48 דקות.

תומאס והורפורד. חייבים להתעלות, במיוחד בריבאונד ובשליטה בקצב.

וושינגטון מצדה תקבל בחזרה את קלי אוברה המושעה ותנסה שהשחקנים שלא עונים לשם ג'ון וול, ישמרו על יציבות ויכולת גבוהה כמו במשחק של היום.

לאחר המשחק ניגשתי כהרגלי לחדרי ההלבשה בתקווה לראיין את אחד משחקני הסלטיקס כי את אלה של וושינגטון ידעתי שלא אצליח עקב ריבוי כלי תקשורת. מיד כשנכנסתי ראיתי הר של עיתונאים שמחכים לשחקני הסלטיקס אז מיד ניגשתי לג'יילן בראון שלדעתי חייב לשחק יותר בהרכבים הנמוכים של סטיבנס למרות שהוא רוקי. בראון מכיר אותי כבר מפעמים קודמות וגם שוחחנו בקצרה לפני המשחק כך שהוא הסכים לריאיון קצר בו אפשר לראות כמה הוא רוצה לשחק ושהסיטואציה החדשה לא קלה לו.

נכון לעכשיו אני סיימתי את חלקי בסדרה אלא אם בדרך נס יסתדר לי ללכת למשחק נוסף אך עם קצת מזל נביא לכם סיקורים מגמר המזרח עם אחד, לברון ג'יימס.

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. כתבה מצויינת. עם היכולת של וול הלילה שום דבר לא היה עוזר לבןסטון. הבעיה של וול אם יגיע לגמר מול קליבלנד היא שהוא לא יצליח לשמור על יכולת כזו לאורך 6-7 משחקים.

  2. סיקור מעולה!

    וול באמת קוסם.
    גם בלילה בו הוא לא פוגע, הוא תורם כל כך הרבה בכל שאר חלקי המשחק.

    הבעיה הגדולה של וושינגטון, עדיין רחוקה מפתרון.
    הספסל.
    חוץ מבוגדנוביץ', כלום.
    לא בכל יום החמישייה תהיה שווה פור של 26 נקודות ברבע השלישי…

    1. נכון אני מסכים אבל עם אוברה ובוגדנוביץ׳ שהגיע לסדרה ב-2 משחקים האחרונים זה יספיק נגד בוסטון המאוד לא יציבה.

  3. הי עידן. כמובן שאתה לא יכול להיות בכל מקום. מי יודע זאת כמוני. אז החמצת את הריאיון עם ג'ון וול שבו הוא אומר "אנחנו מנצחים את הסידרה הזאת!".

    כל הכבוד לך שאתה נע ונד ככה בארה"ב ללא מכונית. כמה זה קשה אני מתאר לעצמי (למרות שאף פעם לא הייתי ללא מכונית…).

    תודה רבה לך בשם כל הצוות וכל הגולשים!

  4. תענוג!

    חוויה לראות את וול בלייב. תכלס הסדרה הזו מצילה את העניין בסיבוב השני (אולי גם יוסטון וסן אנטוניו).

  5. סיקור מעולה, פינוק עם הקפה של הבוקר!
    וול שחקן מצויין, אין ספק ביכלות שלו להוביל את הכדור, לנהל את המשחק ולקלוע כשצריך.
    הסידרה ממש לא גמורה, במיוחד שהמשחק הקרוב הוא בבוסטון.
    הספסל של וושינגטון לא קיים מלבד שחקן אחד או שניים, והחמישייה הפותחת לא כל ערב מנצחת 96:48 את החמישייה של בוסטון.
    סטיבנס חייב להחליט מה הוא עושה עם העמדה הרביעית, זה לא הגיוני להחליף כל משחק שחקן חמישייה במהלך סידרה.
    מחכה לסיקור הבא.

  6. תודה רבה!
    אנשים בדי.סי כנראה טובעים בשמנת, אם נשארו מקומות פנויים למשחק מס' 4 בחצי גמר ה-NBA, וזה עוד אחרי שבשנה שעברה הם לא היו שם בכלל. לא ייאמן, או שהמחירים פשוט שערורייתיים להחריד (ולא שכסף חסר לאנשי החליפות מהקפיטול).

  7. תודה עידן, עושה רושם שאתה נהנה.
    וושינגטון עם המומנטום והפכה להיות הפייבוריטית. לדעתי אתה עוד תסקר את לברון בקרוב.
    אני לא מבין איך ישנם מקומות פנויים בקהל, האם זה היה רק בתחילת המשחק או לכל אורכו?

    1. תודה. לא משנה מי תעלה אני אוכל לסקר את גמר המזרח, רק שהליגה תשאר. גם במשחק הקודם זה היה ככה, הפעם זה פחות בלט אבל היו כמה מושבים פנויים ביציע.

  8. סיקור מעולה כרגיל!
    סדרה מעניינת מאוד שנותנת קצת עניין לפליאוף מאוד חד צדדי.
    ג'ון וול קוסם אבל אני עדין מהמר על תומאס בסדרה הזאת.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט