משחקי ראשון בערב – קובי הלא יאומן עשה זאת שוב!/ מנחם לס

דאלאס מבריקס (30-25) 99 – לוס אנג'לס לייקרס (29-28) 103

קובי בריאנט הלא יאומן, עשה זאת שוב ברבע האחרון. פיו מכווץ; רוק נוטף משפתיו. עיניו מכווצות. הוא ניכנס לזון המיוחד הזה כשהוא בוודאי מרגיש שהגיע שוןב הרגע שהוא נגד כל העולם. ברגעים הללו הוא רוצח. הוא התליין במערב הפרוע שלא יכול לחכות למשוך בחבל. כאילו שהוא מרגיש נשוך ופגוע, ועתה היריב חייב לשלם את השכר. ברגעים הללו אין טוב ומסוכן ממנו, אולי אפילו לא מייקל ג'ורדן. הוא סיים עוד משחק גדול שיירשם לזכותו עם 38 נקודות גדולות  – 14 מהן ברבע האחרון, כדרכו – ב-13 מ-21 מצויינים – כולל 4 מ-5 מדאונטאון ו-8 מ-10 מהפאול.

מה שמרגיז בערב כזה הוא ששוב השופטים היטו את הכף בסוף לטובת הלייקרס: קובי ודווייט האוארד קיבלו 20 פאולים לקלוע. כל הדאלאס מבריקס ביחד קיבלו 36.  מוטה וורלד פיס דחף, אחז, ניתלה על דריק נוביצקי חופשי-חופשי בעוד שהנגיעה הקלה ביותר על קובי או האוארד נישרקה. במשחק ביתי שלאורחת יתנו 31 פאולים בהעוד למקומיים רק 18? זה לא קורה עם אף קבוצה אחרת מלבד הלייקרס. חבל, כי אני מאמין שהם יכולים היו לנצח גם בלי 'עזרה' זאת.

היה זה משחק חשוב מאד למבריקס כי כולם מדברים רק על הקבוצות שהלייקרס מנסה לתפוש ולעבור – יוסטון, יוטה, ופורטלנד – ושוכחים שמאחור רודפת דאלאס שלפני המשחק היום היו לה 29 הפסדים – בדיוק כמו ללייקרס. אילו ניצחו, הם היו משתווים ללייקרס במקום 9. בסיום המשחק ראיתי בברור את מרק קיובן אחרי המשחק רץ כמוכה אמוק לשופטים, דבר שאני בטוח שיעלה לו, אבל הפעם אני ממש מצדיק אותו – לא שזה יעזור.

קובי גבר בדו-קרב על דריק נוביצקי כשדריק קולע 30 ב-11 מ-19 ומראה לכולם שעדיין יש לו את זה.  מה שסטיב נאש עשה היה לחנוק את המבריקס בעוד שלשה, תמיד כשהם פתחו הפרש של 1 או 2, או כשהלייקרס הובילו ב-1,2 – הווה-אומר שלשות קריטיות ביותר ברגעים הפוגעים ביותר. הוא שם 20 בעזרת 4 מ-5 מאחורי הקשת, וס"ה 7 מ-12 אבל רק 4 אסיסטים. קובי הנפלא הוסיף 12 ריבאונדים, כשהחשוב בהם היה האחרון, כשלדאלאס היה סכוי להשוות עם שלשה, אילו היה להם כדור. קובי דאג שלא יהיה. דווייט קלע רק 9 ב-2 מ-7, אבל קטף 13. אני לא מבין מדוע לא מלעיטים אותו ביותר כדורים, אך אני סומך על סטיב נאש שהוא יודע מה הוא עושה. אנטואן ג'יימיסון הוא האיש הששי האמין של הלייקרס שתמיד כשהוא נקרא לדגל, הוא עושה את שלו – הפעם 13 נק' ב-5 מ-10. ג'ודי מיקס החזיר היום 10 קבלות, כשהלייקרס הם 13+ איתו על הפארקט.

למבריקס, מלבד נוביצקי, שני הוותיקים וינס קרטר ואלטון בראנד קמו מהספסל ותרמו 15 ו-14 (בראנד גם 8 ריב'), אבל אוג'ייי מאיו (8) ודרן קוליסון (7) חייבים לתרום הרבה יותר לנצח את הלייקרס.

מבחינת כדורסל היה זה משחק מהנה ביותר עם אווירת פלייאוף, משחק שהיה צמוד מתחילה ועד הסוף כשאף קבוצה לא מובילה ביותר מ-6. החצי ניגמר 54-54. ברבע הראשון דרן קוליסון גנב כדור נקי מבריאנט. קובי לא סובל שגונבים ממנו כדור – לדעתו אם מישהו מצליח לגנוב כדור, ז"א שהיה פאול כי אחרת, לדעתו, זה בלתי ייתכן – וקובי מיד עשה את פרצופו המוכר לזיברה. הוא חטף את הטכני ה-13, ועתה הוא המוביל את הליכה כולה בעצמו.

אני מחזיק אצבעות ללייקרס לעשות את הפלייאוף. פלייאוף בלי הלייקרס הוא לא פלייאוף. אני מקווה רק שהם לא יהיו מקום 8 והספארס מקום 1 כי אז אחת מהן חייבת לנצח…

 

************************ 

מינסוטה וולבס (33-20) 99 – גולדן סטייט (23-33) 100

משחק מותח, מלהיב ומרתק בערבות מדינת מינסוטה באחת מסערות השלג הגדולות שתקפו אותה השנה. גיבור המשחק שלי היה ג'ארט ג'ק, איש השנה השמינית שתמיד היה STEADY, אבל לא הבריק והפליא כמו כוכבי העל של הליגה. הוא עדיין עולה מהספסל של הגולדן-סטייט, והערב היה עליו להתחפש לכוכב, דבר שעשה כמו הגדולים שבהם וביעילות מרתקת. הוא קלע 23 עם 8 חלוקות, והיה האחראי מספר אחד לנצחון האורחים ב-RALLY מצויין. דייויד לי קלע 22 עם 13 ריבאונדים. כמה הייתי רוצה לראות שם הערב את קווין לאב, בקרב בין שני הלבנים המצויינים הללו שיש בהם יותר מהמשותף מהשונה. קרל לנדרי הוסיף 19 עם 9 הורדות בנצחון השלישי הרצוף שלהם. אחד מהמנועים החשובים ביותר של הווריורס הוא מרק ג'קסון,מאמנם. השחקנים אוהבים ומעריצים אותו. הוא מבקש דבר אחד: מאמץ! והוא מקבל אותו כפל כפליים.

החמישייה הראשונה של הוולבס קלעה 16, 14, 21, 14, ו-23 מימין לשמאל לרוביו, דינאואר, פקוביץ', קירילנקו, וויליאמס. בשיווי משקל כזה אתה בד"כ מנצח. הטוב בקבוצה הוא דרק ויליאמס, בעוד ערב של 23 נק'. אילו רק רוביו היה משפר את זריקתו! הוא שוב היה 3 מ-10, אבל כניסותיו המצויינות זיכו אותו שוב ב-11 פאולים, מהם קלע 10! רוביו ב-45% קליעה היה הופך לכוכב בליגה מהר מאד.

 

 

*******************************

ניו אורלינס הורנטס (37-20) 110 – סקרמנטו קינגס (38-19) 95

אנטוני דייויס המשתפר, קלע 20 עם 8 ריב', ואריק גורדון הוסיף 17 עם 8 בונבונים. ריאן אנדרסון שם את ה-17 הרגילים שלו. לסקרמנטו, ג'ון סולומון קלע את כל ה-18 שלו בחצי השני, וג'ייסון ת'ומפסון, דמרכוס קאזינס, ואייזיה תומאס התחלקו שווה ב-48 נקודות. טריק אוואנס ומרכוס ת'ורנתון התחלקו ב-24.

 

מיאמי היט (14-40) 109 – קךיבלנד קאבס (38-18) 105 

מיאמי היט היא הקבוצה הסכיזופרנית, הביי פולרית ביותר בליגה. הקשיבו לזה (או קיי, קראו את זה: הם הובילו ב-22 נק' יתרון באמצע הרבע השלישי. עם 5:16 דק' לסיום הקאבס הובילה 97-88 כשהיא מוחקת את כל הדפיציט ועולה ל-8 נק' יתרון, הווה אומר מהפך של 30 נקודות  ב-ב-י-ת  של האלופה. הייתכן דבר כזה? רק למיאמי היט.

לברון קלע 28 ב-10 מ-19 עם 8 אס'; דוויין קבר 24 ב-11 מ-22. מריו צ'אלמרס קלע 16 כולל 4 מ-5 מה-3; שיין בטייה 14 עם 4 מ-7 מה-3, וריי אלן 11 ב-3 מ-3 מה-3. ז"א שהשלושה היו 11 מ-15 מה-3! דיון ווייטרס היה מצויין עם 29 ב-11 מ-17, וקיירי אירוינג היה רק 6 מ-16 ל-17 כשהקאבס החליטו לא לתת לו להשתולל. סי ג'יי מיילס התרומם מהספסל לתרום 19.

 

ברוקלין נטס 72 – ממפיס גריזליז 76

זאק רנדולף ומרק גאסול התחברו ל-30 נק' ו-21 ריב'.ץדרון ויליאמס 24

ניו יורק ניקס 99 – פילדלפיה סיקסרס 93

כרמלו אנטוני ואמארה סטודמאייר 29 ו-22. דרו הולידיי 30

פיניקס סאנס 87 – סאן אנטוניו ספארס 97

קאווי ליאונרד והאוסטרלי פטי מילס התחלקו ב-32. גורטאט ענה לביתיים ב-21.

פורטלנד בלייזרס 92 – בוסטון סלטיקס 86

מתיוס (24),  באטום (18) ואולדרידג' (16) היו יותר מדי עבור הוותיקים פירס (23) וגארנט (20)

************************

חסר שיקגו בת'אנדר, אבל ברבע השלישי אוקלהומה סיטי מובילה ב-30!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 87 תגובות

  1. קובי התחיל עם הזריקות המשוגעות שלו, אבל אחת ניכנסה מאיזה שלושה מטרים מאחורי קשת ה-3! דאלאס מובילה 12-13

    1. מל ללייקרס יש אוהדים בכל ארינה בליגה. תסתכל על המשחקים בפיניקס או באוקלנד-גולדן סטייט – לפחות שליש אולם אוהדי הלייקרס. לא קל בגילך ובמעמדך להיות במיעוט – דיל וויז איט!

    1. אישיות דפוקה אבל אי אפשר שלא להעריץ את היכולת שלו. ממש כמו עם מייקל. כשהוא בזון אין טווח שלא יקלע ממנו

      1. חלאס כבר עם מעשיות האישיות האלה.
        הבנאדם סבבה לגמרי!
        פשוט אמיתי ולא מתחסד בגרוש!
        לצבועים שבינינו זה מתפרש כאישיות דפוקה! (לא אישית אליך כמובן, פשוט נמאס לי לשמוע על ה"אישיות הדפוקה" שכולם מזמזמים כעדר! הוא נחמד וגבר!)

  2. השופטים נותנים לוורלד פיס להרוג את נוביצקי ללא תגובה. ממש מכוער! ברור לי עכשיו שקבוצה צריכה להוביל נגד הלייקרס ב-20 כדי לנצח.

  3. קובי נוביצקי ונאש שיחקו כמו לפני 5 שנים.
    קובי היה מדהים היום , נוביצקי היה עצום . אסור לזלזל בדאלאס במאבק על מקום הפליי אוף
    המערב פרוע יותר מתמיד

    מנחם תן מעשייה על השיפוט לסיום

    1. גדול!!!!!! יעקב הוא בנאדם עם איי קיו גבוה מאוד. השנה גם החוש הומור משולב בסרקאזם שלו משתפר מאוד. פשוט תענוג. לא יכול לדמיין את הלייקרס עוד שנתיים שלוש עם דווייט וחבורת מוקיונים בלעדיו. הבעיה שעכשיו אין את הד"ר לכימיה שימצא לנו את הסופרסטאר החדש. בינתיים נהנים ממה שיש.

  4. ווילאמס טוב בזכות רוביו מאז שהוא חזר הוא פורח
    לרוביו היו 16 נק
    11 אס
    8 רב
    6 חט
    (גם 6 איבודים) עדיין מדהים.
    ועוד יותר מדהים הדרך שהוא עושה אותן

  5. בעקבות השוד שעשו השופטים לדאלאס.
    האם למנהלת השיפוט יש כלים נגדם, או שזו מדיניות לתת ללייקרס 7-8 נק' לערב כדי לשפר את הצפיה בפליי אוף?
    מה שהשופט עם הברילנטין עשה לנוביצקי עם האי שריקה ל 3 קליעות לטובתו, +טכנית נגדו היה ממש התעללות.

    2אגב, משחקים משובחים היו אתמול בערוץ 58. רק הפרשנות העברית הורסת את השידור. 48 דקות של ברברת שרובה שטויות.

  6. הפציעה של נוביצקי מבאסת, נראה שהוא חוזר לעצמו אבל לא בזמן בשביל פלייאוף.
    וינס קרטר – תמיד היה כוכב אבל אף פעם לא נתפס כשחקן גדול באמת, איכשהו זיקנתו מחמיאה לנעוריו.
    אם דרק וויליאמס ימשיך בקצב של הארבעה חמישה משחקים האחרונים עוד יאיים על ה- MIP של פול ג'ורג'.

  7. ראיתי את המשחק של אוקלוהומה בשיקאגו – לא יאומן איזה בי"ס בהגנה הם עשו לקבוצה הזאת. עכשיו ברור שאצל שיקאגו ההגנה עבדה טוב כרגיל והם בהחלט גרמו לOKC לקלוע באחוזים נמוכים מהממוצע שלהם מהשדה ומהשלוש וגרמו להם להרבה איבודים, אבל זה ממש לא מספיק בשביל לנצח אותם – הם קבוצת ההתקפה הכי טובה בליגה וגם כשהם לא בשיאם זה הרבה יותר טוב משיקאגו כששומרים עליה כ"כ טוב.

  8. קובי מדהים – יש בכלל תקדים לשחקן בגילו שקולע כל כך הרבה ובאחוזים כאלה מבחוץ, ומנצח?
    אני לא מדבר על משחקי ראווה אלא על משחקים מכריעים עם שמירה אמיתית וחזקה – כמו שני המשחקים האחרונים.

  9. לא יודע, זה עדיין מפליא איך הוא עומד באינטנסיביות הזאת ומשחק ברמות הכי גבוהות באופן יציב בזמן ששחקנים בגילו (ואפילו צעירים יותר) לא מצליחים.
    בלי לפתוח פה…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט