מעורב הופס ליום ששי: OLD TIME BASKETBALL חוזר סוף סוף ל-NBA / מנחם לס
לא היה כזה גרוע כפי שזה נראה

מעורב הופס ליום ששי: OLD TIME BASKETBALL חוזר סוף סוף ל-NBA / מנחם לס

(הסניקר של לונזו בול. עכשיו היא עולה $495)

שמח בליגה:

שמחה ראשונה: אבא מוכר סניקר של בנו שלא שיחק שנייה ב-NBA ב-$495 (אומר שנפלה 'טעות'. ה-$200 היו עבור הפליפ-פלופ על שם בנו; פרטים בגילגול למטה)

שמחה שנייה: קלי אוברה החמוד שאנחנו זוכרים מאונ' קנזס רץ לעבר אוליניק הקנדי שהכניס לו מרפק בחסימה, ועושה עליו תאקל רגיל. במשחק פוטבול יש 200 כאלה במשחק, ופי שניים יותר קשים. אוליניק מביים נפילה אחורה כאילו בולדוזר ניכנס בו. קלי יאכל אותה, אבל האמת? זה היה הרבה פחות גרוע משזה נראה. לפחות מתחיל להיות קצת אקשיון אמיתי בליגה. הגיע הזמן!

שמחה שלישית?

בבוסטון החלו שמועות שמרכוס מוריס הובא בסתר מדטרויט לשחק עבור אחיו מרקיף מהוושינגטון ויזרדס שנקע את רגלו.
אף אחד, אפילו אמם ונשותיהם לא מסוגלים להבדיל ביניהם. מרקיף עלה ונתן משחק טוב מאד של 16 נק'. ב-The Ringer's Rodger Sherman כתבו בכל הרצינות שהגיעו אליהם ידיעות שהאח מרכוס שיחק עבור אחיו מרקיף.
מרכוס הגיב רק, "הלוואי שהייתי כזה חכם שיכול ללמוד את התרגילים של וושינגטון כל כך מהר, וחוץ מזה, הוא שיחק יותר מדי טוב מלהיות אני.
אבל תתפלאו. השמועה החלה לקבל כנפיים ולהתעופף, והיום כשוושינגטון שיחקה בבית נגד בוסטון, היו צלמים שהתחננו לדעת היכן מרכוס כי הם רוצים תמונה שלו שלא מהמגרש.
אבל אפילו אם ימצאו אותו, איך הם יידעו שהוא מרכוס ולא מרקיף?
קצת מסובך, הא?

 

1. מסתוריות, טשטושים, אפלה, וחשדות בכדורי הפינג-פונג לבחירות הלוטרי ב-16 למאי

*

*

2. איך הלייקרס מפסידים את בחירת הלוטרי (למרות נסיונותיו של מג'יק לשחד את הבוסים ב-NBA)

*

3. לוק וולטון מדבר על קבוצתו, הצורה שהוא מאמן, וההבטחה שקיבל ממג'יק שהם זוכים בבחירת הלוטרי 1-3

*


*

4. לפי SPORTSNET זה 'סופי': פול ג'ורג' מגיע ללייקרס

*

*

 

5. האם קאווי לינרד שחיסל את הארדן במשחק השני, יעשה אותו דבר בשאר הסדרה?

*

*

 

6. עכשיו הסניקר ZO2 עולה כבר $495

מי שלא קנה את הסניקרס השבוע הפסיד $295 דולארים כי האבא העלה את המחיר ל-$495 נכון לאתמול.

*

 *

מה שעולה עכשיו $200 זה ה-"FLIP-FLOP" – מין סנדל לים או לשטיפת כלים. הנה הוא (האב אמר שאנשים לא הבינו אותו). כבר מההתחלה הסניקר היה $495, יותר יקר מהמוצר הכי יקר של מייקל ג'ורדן. "ה-$200 זה הפליפ-פלופ שלנו, מס' 1 בעולם. הסניקר הוא $495 כי הוא יקר המציאות, הטוב בעולם, ונושא את שמו של כוכב העל הבא בכדורסל", כפי שהבהיר האב לבאל.

 

(הפליפ-פלופ הזה עולה $200)

אם יש דבר כזה הנקרא "פרסומת רעה" או "פרסומת מטומטמת", אז לבאל בול – האב – הוא גאון.

דוגמא?

הנה תמונת פרסומת אחת לסניקר החדשה:

Lonzo Ball: Raider of the Lost Kobes

ה-RAIDERS של ה-LOST ARK מתקיפים עתה את הסניקר של קובי בריאנט ומכניעים אותו כאילו היה ג'וק קטנטן…

 

 

*

הרבה כוכבי כדורסל שנשאלו לדעתם נשארו פעורי פה. הם לא מכרו רבע סניקר בקריירה של 12 שנה והנה בא טירון ויתחיל למכור סניקרס ב-$500.

"גאוני" אמר ברון דייויס.

"הלוואי ואבי היה עושה אותו דבר עלי", אמר ג'לן רוז.

שקיל אוניל לא התלהב כלל: "ההייפ הזה יסתיים תוך שבוע ואף קבוצה אף פעם לא תלביש את שחקניה עם הסניקרס האלה כי הם ימשכו יותר תשומת לב מהכדורסל עצמו".

 

 

GAME OF ZONES.7: כרמלו אנטוני מבקר את צ'ארלס אוקלי בבית הסוהר…

*

 

 

 

8. לא מאמין למראה עיני! שחקן דוחף שחקן במשחק NBA!

 

קפצתי משמחה כשראיתי את קלי מתקיף (כאילו) את קלי.

זה היה  "KELLY ON KELLY"! כאילו קצת מכות אע"פ ששום אגרוף לא עף, פשוט תאקל שבמשחק פוטבול רואים מאות כאלה.

מה שקרה הוא שהמלוכלך הנראה עדין כזה – ממש כמו ג'ון סטוקטון שנראה כילד מקהלה בכנסייה אבל היה לו את המרפק המלוכלך בתולדות ה-NBA והכל בשקט ובסתר – אני מדבר על קלי אוליניק שעם שערו הארוך והעובדה שהוא כנראה עדיין לא מתגלח נראה כבן טובים מקנדה, הכניס מרפק כבד בסקרין לצווארו של קלי אוברה מוושינגטון שנפל. הוא הגיב בריצה לעבר אוליניק. ביג דיל.

היתה התנגשות. אוליניק חצי נפל, חצי ביים נפילה. היתה מהומה קטנה.

בלבי חשבתי 'סוף-סוף'. הגיע הזמן שהליגה הזאת תראה קצת ליכלוך.

הצרה היא שאוברה יקבל השעייה של לפחות משחק אחד והוא שחקן ספסל חשוב ביותר כי הוא אחד המגינים הטובים על אייזיה תומאס.

אגב, היום כולם דיברו על הגדולה של אייזיה בהעמדת פנים של נעצר – כתבתי כבר, HESITATION – ואז הוא פורץ. כבר היום ראיתי שזה תוקן בהרבה ולאייזיה היה הרבה יותר קשה. גם ה-SWITCHING עבד מצויין והערב הוא היה הצל של עצמו.

9.בראד סטיבנס הוא היורם הלבן שיושב על הספסל ומגרד בפדחתו בלי לדעת איך להוציא את קבוצתו מבור הצואה שהיא נמצאת בו.

 

את זה אני כבר אומר מזמן. הוא טוטאלי אוברייטד, אבל למזלו דני איינג' נתן לו חבורת שחקנים שבאופן ממוצע הם אולי הטובים ביותר במזרח. אולי הם שניים במקצת אחרי הקאבס. כשהם מנצחים בגדול כמו שלשום בגלל שאייזיה תומאס תפס יום של אלוהים ועשה מבראד 'גדול'.

לכן הם נראים כמו הקבוצה של פרופסור עגל מקיבוץ אפיקים. אילו שיחקו כך לפני 55 שנה רד אורבך היה מוציא את כולם ומכניס את ילדי המגבות למשחק. הוא היה הולך משחקן לשחקן ואומר לו שהיה יותר טוב לעולם אם אמו היתה נשארת בתולה. הוא היה מקלל את עיר הולדתם, את הרחוב בו גרו, ואת המורים שהיו להם בעממי שנתנו להם לגדול ולהתפתח ללא כבוד עצמי.

רד אורבך הוא סתם דוגמא. היו רד הולצמן ופרנק רמזי. והיה גם ג'ק רמזי. אלה היו מאמנים מקצוענים עם סיגר בפה וכוסית וויסקי בהפסקה, ולא חובבנים חסרי מושג ואישיות כבראד סטיבנס שנראה מחייך כשקבוצתו מוכה כילדים שהורידו להם את התחתונים, כשמראה פניו בלבד הוא בקשת עבודה לסגן  מנהל חשבונות בקיבוץ אפיקים.

ראיתם אותו מדבר היום לשחקנים בטיים-אאוט? כאילו מאומה משפיל לא קורה לנגד עיניו. הוא הזכיר לי את עצמי מרצה לכיתת תלמידים בביומכניקה ביום שיש לי כאב בטן וכאב ראש. במקום שיצרח עליהם ויעליב את גבריותם וכוח הגברא שלהם, הוא מנסה להסביר להם במילים שחצי מהם לא מבינים מה הם עושים טוב, מה הם עושים רע, ומה כדאי להם לשפר. מה עליהם לשפר? מה בקשר לקצת כבוד עצמי ומלחמה? מה בקשר לבושה שבכניעה כזאת?

ואתם שואלים למה חצי מהם לא מבינים את שפתו? כי הם למדו כבר מעממי כדורסל, והמשיכו 'כדורסל' בתיכון, ואז 'כדורסל' בקולג', בעוד הוא מקבל A+ בספרות/שייקספיר, באנגלית עתיקה, ובהיסטוריה של ימי הביניים (הוא גם מין גאון מחשבים לפי מה שסיפרו עליו בעבר שוול סטריט ניסתה לגנוב מיד בסיום לימודיו, אבל הוא העדיף להיות סגן מאמן של מישהו. כבר שכחתי של מי. מאמן די ידוע.).

אולי היה עדיף שיישאר בוול סטריט?

מה ההבדל היום נגד העבר מבחינת מאמנים?

כשהגעתי לארה"ב ב-1961 ועד נניח שנת 1990 כמעט כל מאמן היה אישיות.

אתם רוצים לדעת כמה ניבי לשון, אידיומים, אימרות-כנף, אפיגרמים (אל תיעלבו אם אתם לא מכירים את המילים; זה בסדר ויישאר רק בינינו) מטבעות לשון, פתגמים, צירופי מילים ומשפטים לפנתיאון יצאו מפיו של וינס לומברדי, מאמן הפוטבול האגדי? אם היו כותבים על המצבה של ג'ון וודן את כל אימרותיו, מליצותיו, הפרזות שלו לשחקניו, ופסוקי החוכמה שלו, היו צריכים מצבה בגודל הכותל המערבי.

כמה אימרות יצאו עד עתה מפיו של סקוט ברוקס? או בראד סטיבנס? או סטיב קאר – עם כל הכבוד? אני לא שמעתי מהם משפט חכם אחד מלבד "חברים, צריך להגן". או, "לא נוכל לנצח בלי ריבאונדים". זה בערך הגבול של מאמני היום מלוק וולטון ועד ג'ייסון קיד. מנייט מקמילן ועד טיירון לו, בילי דונובן, מייק מלון, טום ת'יבודו, דןויין קייסי, סטן ואן גנדי, ובקלות אפשר להכניס גם את מייק ד'אנטוני לרשימה. הפלח הוא היחיד עם השכלה וידע בהסטוריה, בספרות, במה הולך בעולם. כל השאר? וואללה שהייתי מתערב שאיש מהם לא קרא ספר אחד בעשר השנים האחרונות.

קחו את כל המאמנים כמיקשה אחת והוציאו לי עשרה – עשרה, לא יותר – ניבים או אמרות כנף, או מטבעות לשון, או משפטים לזיכרון, או דברי חכמים לדור שאחריהם, שיצאו מפיהם!

לא תצליחו!

היום אין כבוד למאמנים. תגידו לי שם של שחקן אחד בבוסטון ששם רבע קצוץ על בראד סטיבנס. לכן להפסיד ב-40 זאת לא בעייה כי המאמן לא יוציא רבע מילה בנידון. למה? כי ראשית הוא חושש שיאשימו אותו ואולי אפילו ירצו לפטר אותו. שנית, הוא עלול להזדקק לעזרת השחקנים ברגע שיירצו לפטר אותו.

אף אחד. – מלבד פופוביץ' וקצת ריק קרלייל – לא מגיע לרמה האינטלקטואלית, הרמה האישית, הפרסונליטי, האישיות של מאמני העבר. אזכיר רק כמה שמות, וכמה מהם אתם בוודאי לא מכירים. דאג מאו עם אימרותיו לעולמי עולמים. רד אורבך. רד הולצמן. ג'ון מקלאוד. צ'אק דיילי. לני וילקינס. דיק מוטה. פט ריילי – כתב ספרים והחברות הגדולות בארה"ב מזמינות אותו להרצות על מוטיבציה ופסיכולוגיה של ניהול ומנהיגות. ביל שרמן, ביל פיטש, אלכס האנום, ביל ראסל. ביל כתב ספרי הסטוריה, לידיעתכם. אולי מאמן גדול הוא לא היה אבל איש מחשבות, אישיות ענקית הוא היה גם היה, ועדיין נשאר… בוב קוזי, פיל ג'קסון. (שנאתי אותו תמיד, אבל את הטבעות ואת תורת הזן, פילוסופיה של דתות, ואינטיליגנציה גבוהה אין לקחת ממנו, וכמובן שהוא היה המאמן הבנזונה עם המזל הגדול מכולם!). מי עוד קופץ לי לראש? ריצ'י גוארין, בילי קנינגהאם, ג'ון קונדלה, לארי קוסטלו, רודי טומג'נוביץ', ג'ין שואו, רקס וינטרס, דון נלסון, יובי בראון, לארי בראון, קוטון פיטצ'ימונס, ג'ין שואו. לאחרונה היו כמה מאמנים שהזכירו את קודמיהם: ריק אדלמן, פליפ סאונדרס, ג'רי סלואן.

גרג פופוביץ' הוא היחידי מכל 30 מאמני ההווה שיום אחד יכתבו עליו ספרים וינציחו את אימרותיו. הוא 'המנש' היחיד עם האישיות הענקית היחיד בכל החבורה של מאמני היום.

זה לא שקר שהליגה הפכה לליגה של שחקנים. היום יש ללברון ג'יימס או כרמלו אנטוני יותר כוח והשפעה ממאמניהם. אותו דבר היה עם קובי בריאנט ושאקיל אוניל. אבל בימיו של ביל ראסל הגדול, הוא עמד דום בפני רד אורבך. לארי בירד הקשיב לאורבך כמו ילד קטן. אפילו לקייסי ג'ונס היה לו כבוד, אם כי את הבדיחה על לארי וקייסי סיפרתי כמה פעמים. מג'יק ג'ונסון בסוף גרם לפיטורי פט ריילי, אבל עשר שנים הוא רחש למאמנו רק כבוד. אייזיה תומאס וג'ו דומארס, ואפילו דניס רודמן, לא העיזו להמרות את פיו של צ'אק דיילי.

היום הכל אחרת. אולי לא צריכים בכלל מאמנים, אלא מין 'מדריכים' ו-'יועצים' וכמובן 'מחליפים שחקנים עייפים'. את העבודה בשטח ממילא עושים עוזרי המאמנים. המאמנים סתם מושכים את הכסף הגדול.

ורק לסיום, אתמול אוניברסיטת אלבאמה החתימה את מאמן הפוטבול שלה ניק סבאן על כ-45 מיליון דולארים ל-4 שנים. העונה משכורתו תהיה 11.3 מיליון דולארים. זהו מאמן מכללה רבותי. עולם מטורף.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 86 תגובות

  1. אני, רק שאלה.

    אפשר לזרוק את זה שמכנה עצמו אריק מהאתר?

    ההתנהגות שלו בבלוג החי לא היתה ראויה והתעלמות ממנה תדרדר את השיח באתר.

    1. אתה מעיד על עצמך שאתה מתלונן כפייתי ומצפה שמישהו יתייחס לתלונות שלך ברצינות? אם מישהו צריך להיחסם זהו הייט אשברי ששלח אותי לחבל התלייה.

      1. אריק, גם אני חושב שההתבטאויות שלך כלפי גרין וכו' לא במקום בכלל.

        חובבי ספורט אמיתיים לא מאחלים פציעה לשום שחקן.

        1. זכותך לחשוב שזה לא מתאים,מזה ועד לנאץ אותי הדרך ארוכה.לדעתי חובבי ספורט אמיתים אמורים לשאוף לתחרות ושיוויוניות ואם שחקן רוטציה פצוע אצל האחת(גורג היל) מן הראוי שגם השנייה תחסר שחקן רוטציה.עדיף בהחלטה יזומה של רצון טוב אבל אם לא אז בפציעה.

    2. אנשים פה מקללים אחד את השני על בסיס יומי. מכנים שחקנים ומגיבים בכינויים גזעניים, הומופוביים ומיזוגניים. אבל לא, לאחל פציעה לשחק שבחיים לא יקרא את זה זה לעבור את הגבול…
      לא יפה לאחל פציעה לשחקן והרבה פחות יפה לכנות שחקנים ומגיבים כ"פאגוט", "גורילה", "המלכות" וכיו"ב.
      יש פה אנשים שלא מסוגלים לראות מגיב שכותב משהו *חיובי* על שחקן מבלי לכנות את *המגיב עצמו* בשמות גנאי.
      להגיד שדעתי נוחה מהתגובה של אריק? ממש לא. אבל היא אינה נוחה מחצי מהתגובות באתר.
      או לסיכום – יאללה יאללה.

        1. גורילה יכול להיות גם כינוי חיובי ביותר. בעיקר אם קוראים לך אנדרה גרייפל. 🙂
          כמו כן, ראיתי את התגובות שלך בבלוג החי. אני צריך להעביר לך שיעור בהיסטוריה של הליגה (כולל הקרובה). אמצא את הזמן ובעיקר את העצבים לכך. 😜😁

        2. זכותו של כל אחד לחשוב מה שהוא רוצה אבל ברגע שהוא מהדהד את זה אז אין לו שום זכות להתלונן שמגיבים לו.
          מה שמשותף לכל הכותבים והגולשים באתר הזה זה שכולם, בראש ובראשונה, אוהבים את המשחק
          מי שבאמת אוהב את המשחק לא מאחל לשחקן להיפצע.
          אריק נכנס לבית של אוהבי המשחק, משתין בסלון ומתפלא שזורקים אותו לעביט שופכין.
          גיא והממזר שמרו על פאסון, מה לעשות שאני ושכמותי פחות טולרנטים? אני לגמרי שלם עם עצמי.

      1. מתן – אתה מתחסד . אני לא מקלל ולא מאחל לשחקנים להיפצע .
        אבל מי שכותב בבלוג החי על שחקן שנותר על הפארקט ויורד מהמגרש פצוע "איזה כיף – הלוואי שקרע את הרצועה הצולבת " , ראוי שיקבל את התגובה שקיבל ממני .

  2. מעורב מעולה
    אני מאוד מתחבר לחלק האחרון שכתבת על המאמנים
    זה מדויק ומתואר בצורה נהדרת
    מאיפה משיגים את הנעל הזאת ? האבא נראה לי נוכל אבל אחד שיודע בדיוק מה שהוא עושה

  3. אם הייתה לי הזדמנות לשחק פעם אחת בפלייאוף הייתי מנסה לשכנע את התאום שלי שיפרגן לי ויתחלף.
    אם הוא לא היה מסכים הייתי מרביץ לו. כמו פעם….

    חיכיתי יותר מדי לדון נלסון… אבל אולי זה רק אני 🙂

  4. תודה מנחם. מעניין מאוד.
    הייתי מוסיף גם את קר, בן אדם סופר אינטליגנטי, אבא שלו היה פרופסור למזרח תיכון ונרצח בלבנון כשהיה צעיר, הוא גדל אצל פיל ופופ, היה פרשן מצוין ומנהל באופן מאד ספרסי קבוצה עתירת כשרונות ללא אגו. כשהוא יפרסם ספר, נקווה שרק עוד הרבה שנים, אשמח לקרוא.
    גם פיז נראה לי מאד חכם וה"טייק ת'ת פור דאטא" שלו נכנס ללקסיקון.
    עוד דמות שצריך להזכיר בהקשר הזה היא קארים, שכאישיות, ובוודאי כאינטלקטואל, הוא איש יוצא דופן. לא לחינם הוא זכה במדלית כבוד נשיאותית בשנה שעברה (גם מייקל קיבל, אבל לדעתי מייקל קיבל יותר על הכשרון, ההישגים ובהצלחה, בעוד שקארים, בנוסף לכל אלה, קיבל גם על התרומה החברתית). ולכן הוא הספורטאי היחיד שאני עוקב אחריו בפייסבוק.
    מה שכן, אני לא חושב שהסגנון הקשוח לגמרי מחויב המציאות. אפשר לנהל בהצלחה גם באופן נעים יותר, בעיקר אם יש לך את שחקנים עם האופי המתאים.

  5. פסטיבל בול הוא הסחה לדעתי מהמנה העיקרית של הדראפט.
    הדראפט הזה מלהיב אותי ואני צופה בהמון וידיאו וקורא לא מעט.
    לונזו יהיה אחלה שחקן לדעתי אבל לא כצעקתה… וכמו רוב הטופ טן ואולי גם קולינס אנואבי ועוד כמה סליפרים.

    אבל, יש פה סליפר מאד רציני בתוך הטופ טן שיש לו מעט יחסי ציבור והוא לדעתי המועמד הבכיר מתוך הטופ טן להיות סופר סטאר לצד פולץ.
    עד כדי כך שאני מאד מקווה השהקינגס יעשו טרייד אף לבחירה ארבע בשבילו אפילו תמורת הבחירות שלהם במידה ובאמת יהיה להם שתיים ולא יזכו בבחירה ארבע בהגרלה.
    נגיד פילי זוכה במקום הרביעי בהנחה שהשלושה הראשונים נשארים פולץ, בול וגקסון הייתי נותן את הבחירות שמונה ועשר תמורת ארבע ובחירת סיבוב ראשון של פילי שנה הבאה.

  6. נעליים ניצחו את המאמנים. או ליתר דיוק, חברות הנעליים. וזה סימבולי שהכתבה התחילה בנעליים. ברגע ששחקנים הפכו להיות עסק כלכלי עצמאי השתן עלה לראש. כמובן שגם לליגה והתקשורת יש חלק בעניין, הרי היום הקבוצות עצמן לא מעניינות איש וההתעסקות הבלתי פוסקת היא בשחקן עצמו.
    קשה מאוד לאמן/לנהל/להנהיג בסיטואציה כזאת.

    השנה ווסטברוק לקח את זה צעד קדימה והוא שיחק בדיוק כמו שהמאמנים הגדולים האלו של פעם לא רצו ששחקנים ישחקו. והכל בחסות המאמן שלו, התקשורת ואם הוא יזכה באמ וי פי אז גם בחסות הליגה.

    אני לא בטוח שהמאמנים באמת רוצים כל כך הרבה זריקות במשחק לשלוש וזריקות מכדרור אבל הם נכנעים כי אין להם ברירה והפתרון הקל הוא לסגל לעצמם את הסגנון החדש שרק הולך וטופח עם השנים.

    איפה שעדיין יש משחק מבוקר, מאורגן וממושמע זה אצל פופוביץ אבל כבר שנים משווקים את זה כמשחק "משעמם" למרות שמי שבאמת אוהב כדורסל לא יכול שלא להינות מהם.

    הנ.ב.א הוא עסק כלכלי שמפיק מופע בידור ולעזעזל עם הספורט. מזל שעדיין יש את הסלטיקס שמידי פעם מזכירים קצת נשכחות.

    1. רוח התקופה: אינדבידואליזם, קפיטליזם רצחני, פירוק הקולקטיב, style over substance.
      הספורט המקצועני תמיד היה עסק, אבל הרציונל של עסק – להרוויח כמה שיותר, עוד יכרות את הענף שעליו הוא יושב, ויאכל את הלב של הספורט – התחרותיות והסיכויים של כל המשתתפים.
      מצד שני, מה חשבנו שיקרה ב-NBA? זו תחרות שבאה לכאורה עם מאפיינים סוציאליסטיים ואפילו קומוניסטיים: "כולם שווים", "תקרת שכר ורצפת שכר", "דראפט שמפזר את הכשרון באופן הוגן".
      אבל האתוס האמריקאי מנוגד לצבע האדום ושונא אותו. לכן כבר היום יש לך מעין דואופול של שתי קבוצות, ותיכף מונופול ארוך-שנים. בזכות שבירת כללי השוויון, הליגה מאפשרת את שבירת הכללים, והקהל מבסוט מהתוצאה של כל זה.
      ואם הקהל מבסוט = יש יותר גופיות שנמכרות = יש יותר רווח לעסק = מעודד את המשך התהליך.

      ד"א, יש לך אחלה תגובות.

      1. הכי קפיטליזם, הכי בידור להמונים ובאמת כל האיזונים לא באמת מאזנים אלא אולי ממתנים.
        מבחינתי הנבא זה החטא המודע שלי ,המקום שבו מותר לי לא לחשוב יותר מידי ולצרוך את תרבות הצריכה האמריקאית מתוך מודעות ועם חיוך דבילי ועיני עגל…

      2. גם בשנות השמונים, כשהייתי צעיר והכל היה תמים, היא דואופול בליגה, ולהזכירך הוא מה שהעלה אותה לרמת הפופולריות שלה. בשנות התשעים זה כבר התחלף למונופול, ובכל זאת אף אחד לא מת, וכולנו, או רובנו, הפכנו בשנים הללו לאוהדי הליגה. אני לא בטוח אם המונופול הבא, אם יקרה בכלל, יחזיק יותר משנה שנתיים

  7. תודה מנחם.

    שאלה לי אליך:
    כתבת שאוברה הוא שחקן חשוב בהגנה על תומאס.
    הוא שיחק בסה"כ 5 דקות בלבד. ועדיין כל המשחק היה הפרש מעל 20 לוושינגטון.

    עד כמה החיסרון שלו ישפיע על המשחק הבא? מה מונע מDC לשחזר את אותו המשחק?
    ב-2 משחקי החוץ ראינו שהם נתנו פייט אמיתי (אם לא הייתה פציעה של מוריס והרחקות במשחק השני, בהארכה) זה היה יכול גם להגמר בניצחון חוץ. כלומר היה ברור שבבית הם ינצחו.

  8. חחח…
    ענק אתה מנחם!

    למי שלא הבין, הכותרת של סעיף 9 היא בדיוק, אבל בדיוק, מה שעגל כתב שמנחם לבטח יכתוב במעורב. ענק.

  9. הליגה היום שייכת לשחקנים ברוב המקרים, או יותר נכון לכוכבים.
    אגב, אתה טועה לגבי קובי ושאק, הסיבה שהם הצליחו היתה כי הביאו להם מאמן עם מספיק סמכות לעשות שם סדר.
    דיוויד בלאט ידוע כמאמן קשוח שאוהב משמעת, לאן הוא הגיע עם זה?

  10. מנחם מעורב מדהים, האחים מוריס שונים במראה (האחד גבוה יותר) קעקועים… סיפור משעשע.
    9. בראד סטיבנס בניהול משחק איום הוא נתן לקבוצה שלו להישחט ברבע הראשון בלי לקחת טיימאוט שנלקח לבסוף אחרי ריצת 17-0 שלמעשה סיימה את המשחק, הוא האשם מספר 1 בהפסד בוסטון, יתרה מכך הוא מכין את הקבוצה שלו פשוט לא טוב למשחקים, אין שום סיבה שהוא יחטוף 40 נקוסות בממוצע בסדרה ברבע הראשון (הכנה לקוייה), עם זאת עדיין לא וויתרתי לגביו.
    בוסטון בנוייה כל כולה על איזייה שסוף סוף וושינגטון התחילו לשחק עליו בהגנה, שהוא חלש כמו במשחק אתמול לקבוצה אין מה למכור (עם כל הכבוד להורפורד שמשחק מצויין איזייה הוא הברומטר והיוצר של כל ההתקפה). אני חושב שזה אחד הפלייאופים המשעממים בשנים האחרונות. יוטה היא הקבוצה החלשה בפלייאוף לא היל לא מסוגלים ליצור, וגולדן סטייט נראים מדהים ומופלא, במשך העונה עלתה השאלה מי שחקן ההגנב של העונה גובר או גרין התשובה ברורה.

    1. לגבי בול הוא הייפ עצום שתוך כמה חודשים נופל, אני בכלל לא מחזיק ממנו, בהגנה הוא חור שחור (שהוסתר היטב בהגנה אזורית) וגם בהתקפה הוא לא טוב כמו שמציגים אותו (רחוק מאוד מקיד הצעיר במהירות בזריזרות בשליטה בכדור ובטח שבהגנה, למרות שבול שוטר מסוכן בהרבה במכללות, נוסיף על כך את האבא הדפוק שלו שמושך תשומת לב מיותרת ומסמן את השחקן כמטרה עוד לפני שדרך על הפרקט) ונגלה שחקן שאם הלייקרס תבחר תעשה טעות מרה, ראינו בפורטלנד מה קורה ללא גארד איכותי בהגנה.

      1. לדעתי בול יהיה טוב מאד אבל לא מעולה, ראית משחק כזו ביחד עם קליעה טובה גוף ואתלטיות כמו שלו, הוא לא יהיה חור בהגנה ולא באסט ואם הלייקרס יקחו אותו , הם ירוויחו לפחות רכז פותח מעל הממוצע בליגה.

        אני פשוט חושב שמונק הוא השחקן היחיד שמתחרה בפולץ ביכולות מהדראפט הזה.
        מונק הוא אנדרייטד בטירוף, יש לו גם הגנה גם הובלת כדור וגם ראית משחק והוא צריך להיות רכז בנבא. במכללות לצד פוקס שהוא בול דומיניטד היכולות האלה קצת הלכו לאיבוד למרות שפר 36 דקות הטוא עומד על ממוצע של ארבעה אסיסטים למשחק כסקנד גארד.

        הרכזים של העתיד הם לא בול דומיניטד ולכן שחקן כמו מונק יכול בקלות להפך לפרוטוטייפ של הרכז המודרני.
        מאד מקווה שיגיע לקינגס!

        1. איך ההגנה של פולץ? האם הוא שומר טוב בשביל גארד?
          על שאר היכולות שלו אי אפשר להתווכח.

          לגבי בול אני חושב שהוא יכול להתאים מאוד לליגה אבל הוא מסוג השחקנים שצריכים סגנון משחק שמתאים לו כמו כפפה בשביל לפרוח. הוא לא יככב בקבוצה שלא מתאימה לעומת סופרסטאר ים אחרים שגם בקבוצות גרועות יעשו עונות גדולות.

          1. הסקאוטים אומרים שלא משהו אבל עם גוף ונתונים כמו שלו, זה משהו שברגע שעובדים איתו זה בדרך כלל בר תיקון. וגם אם לא עם כזה משחק התקפה משובח יהיה אפשר להחביא אותו בהגנה אם הוא יהיה שומר ממוצע או קצת פחות.

  11. מעורב מצוין!
    במיוחד הקטע עם הציטוט על מה בראד סטיבנס עושה על הספסל 🙂
    יודע צדיק נפש בהמתו
    תרתי משמע ואני הוא העגל
    אכן ישנה בעיה עם המאמנים וזה לא ילך וישתפר

  12. תודה על המעורב מנחם!

    לא יודע מה יהיה עם הלייקרס, צריך לראות באמת אם הבחירה נשארת וגם איזו בחירה אם כן. אם תישמר בחירה 1-2 אני מאמין שלייקרס יביאו גארד ואז באמת יעשו טרייד לטובת פול ג׳ורג בגלל שהם כל כך בטוחים שהוא יחתום אצלם ב2018. הכול בגדר שמועות אין משהו אחד בטוח… מה שבטוח הקהל של אל איי ומג׳יק משפיעים מאוד.

    אני לא מבין מה קורה עם בול… יש סביבו כל כך הרבה עניין בגלל השטויות של אבא שלו שאולי זה לטובתו כמו שנאמר אין דבר כזה פרסום רע. האם האבא הוא כמו יעקב בוזגלו?

  13. מעורב נחמד.
    אכן היו כמה מאמנים מענינים לארי בראון למשל.
    ההואמהזן עם המסטיק בפה היה תמיד בדיחה שהיו כאלו ביניהם גורדן וקןבי שלא הבינו …
    פט ריילי ערס איטלקי מהמאפיה מסיציליה עם ברלנטין בשיער באמת הוזמן להרצות על מוטיבציה חחח….
    אוניברסיטאות בארהב…חחח המתכון הקפיטליסטי להכשרת השרצים …
    להפוך את המאפיה לקונצנזוס סבבה ….התגובה של סומסום הכי קולעת לענין .
    בראד סטיבנס….הלך לישון תעירו אותו כשהסדרה תיגמר ….

  14. זאת הפעם הראשונה שאני ממש מקווה ששחקן לא יצליח בליגה עוד לפני שהגיע אליה.
    לאוואר בול זה יעקב בוזגלו 2.0

    1. יצליח כמו גדול ..
      500 דולר לזוג נעליים זה יותר ממחיר של צבעוני בבורסת הפרחים בהולנד…
      ואווו לאבא הזה יש מעוף…

  15. הכדורסל היום מתוחכם פי אלף. המאמנים של פעם ישבו בצד, הביטו בבידודים ועשו חילופים לפי תכנית מוכנה מראש. קייסי נישא על גבו של לארי, ריילי חגג על מג'יק וקארים, דיילי התחבא מאחורי הילדים הרעים וג'קסון עשה סיבוב על אחד מייקל, ואז עוד סיבוב על שניים, שאק וקובי. ראינו אותו עם כרמלו.
    "פעם הכל היה יותר טוב…"
    נו באמת, לא ראינו כבר – בכל תחום – שזה פשוט לא נכון ?
    מאמנים היום מתמודדים עם סטטיסטיקות מתקדמות, שמוש במצלמות, משחק אינטנסיבי בהרבה וכוכבים עם אגו פסיכי ומשכורות מטורפות – שחלקם הגדול לא תואם את הרמה האמיתית שלהם. לא הייתי ממהר לזלזל בהם.

    1. המצב במערב כלכך גרועע שאנשים לא שמים לב שהגולדן בויז משחקים בלי המאמן שלהם וליצן כמו ג'מאל מגי הפך להיות כוכב פליאופס .

      לא צריךך מצלמות או סטטיסטיקות כדי ליראות את זה.

      1. מק'גי אתמול – 9 דקות, 4 נקודות, 2 ריב', 0 חסימות/חטיפות/אסיסטים
        כוכב על,
        אבל מה אכפת לך, הנייר סובל הכל
        🙂

        1. כבר הפסקתי לעקוב אחריי הדבר הזה…

          תודיע לי כשהוריורס ירדו לפיגור זמני או שגורדון הווארד יחליט ללכת מכות.
          אפילו לא ביקשתי שיפסידו מישחק אחד.

      2. המאסטר התגלה אלי בחלום
        ואמר לי יפה עבדי אורטון
        היום קמתי שמח ולפסל קדתי
        גם את ההפרשות שלו בכיף ליקקתי
        שלחתי לשון וליקקתי ללברון בגאון

        1. אשבריי אל תיתעצבן'. אתה מגזים בתגובותת .

          אני לא רוצהה שתקבל אכזבה גדולה מידיי בגמר,תיקח כדוגמהה את חבריי ה-לללל שעד היום לא מבינים מה קרה בגמר האחרון.

        2. ההיט, העיקר שאתה כותב שמתן מתחסד.

          רנדי אורטון כותב על המערב,
          ואתה כותב על רנדי אורטון.

          תגובה אלימה קודמת תירצת ב-"מגיע לו".
          מה התירוץ הפעם?

          1. תגיד – אתה אמיתי ? הוא כתב תגובה רציונלית ?
            זה מה שהוא כתב :
            " המצב במערב כלכך גרוע שאנשים לא שמים לב שהגולדן בויז משחקים בלי המאמן שלהם וליצן כמו ג'מאל מגי הפך להיות כוכב פליאופס ."

            לתגובה כזאת אתה מצפה שאתייחס ברצינות ?

            אז עניתי לו בחמשיר הומוריסטי שמתמצת את מהות כל ההודעות שלו . אין שם קללה ואין אלימות .

            לפעמים אני לא מצליח להבין את התגובות שלך .

      1. הבעיה הכי גדולה שלא לימדו אותו שכדורסל זה מישחק פשוט.

        כשהוא יבין את זה הוא יתחיל להאריך יותר שחקן היסטורי כמו לברון.

      1. המאמנים היום מאוד צעירים, חלק מהם, אם יישארו במקצוע, יאמנו עוד 20 או 30 שנה. אז, אולי, תוכל לכתוב עליהם ספר. המאמנים שהזכרת עשו קריירה מפוארת – על כך אין חולק, אבל הם אימנו הרבה מאוד שנים. הדוגמאות הכי טובות הם, למשל, שניים מהמאמנים הכי טובים. ריילי התקשה מאוד בלי החבר'ה של השואו טיים, עם ניו יורק הוא הגיע לגמר רק בשנה שמייקל "פינה" את הדרך. ג'קסון, שר הטבעות, לא מצליח לבנות בניו יורק קבוצת פלייאוף (מזרח או לא מזרח, לא נכנס לזה).
        שניהם מאמנים גדולים, ללא ספק, ג'קסון בעצמו כתב ספרים, אני לא מזלזל בהם חו"ח, אבל הם רכבו על כוכבי על.
        נסתכל רגע על ספולסטרה, שחלק כאן בחרו בו למאמן העונה. לאן הוא הגיע מאז שלברון עזב ? מדובר במאמן שלקח אליפויות בק-טו-בק.
        בוא נסתכל על פפ גווארדיולה – לאן הוא הגיע מאז שעזב את מסי ?
        השחקנים עושים את המאמן – זאת דעתי ואני חושב שההיסטוריה לטובתי.
        פופ הוא מקרה חריג, מאמן מיוחד שהטביע חותם, אבל בשנים האחרונות, לא מעט "ירוקים" נותנים לו נוק-אאוט. בשנה שעברה דונובן, השנה – אולי – דאנטוני (לא ירוק אבל צעיר ממנו).
        הזנחתי כאן הרבה מאוד מאמנים, קצרה היריעה, אבל תבדוק מה הם עשו בלי הכוכבים שלהם. ראוי לציון במיוחד – לארי בראון, שהצליח להגיע להישגים עם כוכבים "מתונים" אבל הצליח גם לאבד את הזהב באתונה – כשהיה לו את אחד הסגלים הנוצצים ביותר.
        כפי שאמרתי – השחקנים עושים את המאמן.

        1. ריילי בנה בניו יורק קבוצה שנעצרה רק ע"י ג'ורדן ואחר כך במיאמי קבוצה שג'ורדןשוב עצר. אבל הוא הניח שם יסודות לואן גנדי שהגיע אחריו והפך את מיאמי לרלוונטים.

          מצד שני, אתה יכול להגיד לאיזה תארים הגיע ג'ורדן עד שג'קסון לקח את מושכות האימון??? האם אתה חושבשג'ורדן היה מצליח ככה גם תחת מאמן אחר?

          סץם נקודה מחשבה – אני עדיין חושב שג'ורדן הגדול מכולם

  16. תוגדה על התגובות הטובות. אני לא מגיב להן כי אין טעם להגיב 5 שעות אחרי. אבל קורא את כולן ולוקח הכל לתשומת לבי.

    1. אדון מנחם היקר, רציתי להביא לידיעתך כמה דברים:
      1 – במשולש מג'יק ג'ונסון לוק וולטון ומנחם לס היה אחד שלקח את סיפור הדראפט ברצינות ושניים שמתבדחים על זה . תנחש מי הוא מי?
      2- האחים מוריס כל כך דומים שאני לדוגמא וכל חובב אנ בי אי רציני יודע להבדיל ביניהם בסימטה חשוכה ממרחק של מאה מטר
      3- גולדן סטייט לא תפסיד יותר משני משחקים עד סוף העונה. ומנחם- תזכור מי גילה לך את זה כשעוד חלמת על לברון

    1. אם מרכוס החליף את מרקיף , זה נראה לי צודק לאור העבירה המכוערת שלהורפורד שהשביתה אותו .
      Justice done 😜

  17. hey Doc, its the 21st century and you're only going to be seeing more and more millennials characters all over the place…
    way of the world i guess , the old coaches are extinct dinosaurs…stevens is actually way better than other coaches out there…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט