אירועי דיומא – 07.05.2017 / מתן גילור

כדורגל:

ליגת העל – מחזור 34

20:15 מכבי חיפה-מכבי תל אביב – שידור בערוץ ספורט 1 (51). שתי הקבוצות סיימו למעשה את העונה. מכבי ת"א תסיים במקום השני. למכבי חיפה נותר סיכוי קלוש להשיג את הכרטיס למוקדמות הליגה האירופאית, אבל באופן מעשי היא כבר בים. בכל מקרה, כדי להחיות את החלום הזה היא תצטרך לנצח היום, מה שלא יהיה פשוט ללא עומר דמארי, ניקיטה רוקביצה והלמאר איולפסון הפצועים. בעונה הסדירה מכבי ניצחה בנתניה 2:0 ובחיפה המשחק הסתיים בתיקו 2:2. בסיבוב הראשון של הפלייאוף ניצחה ת"א 0:3.

 

לה ליגה – מחזור 36

13:00 אלאבס-אתלטיק בילבאו – שידור בערוץ ONE (50). המשחק חשוב רק לבילבאו במאבק על כרטיס לליגה האירופאית. שתי הקבוצות מגיעות אחרי ניצחונות חוץ בהפרש של שלושה שערים על ריאל בטיס וסלטה ויגו, בהתאמה. בסיבוב הקודם סיימו הקבוצות בתיקו ללא שערים.

17:15 ולנסיה-אוסאסונה – שידור בערוץ ONE (50). משחק חסר משמעות לשתי הקבוצות. ולנסיה תסיים כקבוצת מרכז טבלה ואוסאסונה כבר ירדה ליגה.

19:30 דפורטיבו לה קורוניה-אספניול – שידור בערוץ ONE (50). בכל מקרה הסיכוי שדפור תרד מתחת לקו האדום נמוך, אבל ניצחון והיא בודאות תישאר בליגה. תיקו כבר יבטח לה ישארות ב-99%. לאספניול אין על מה לשחק. בסיבוב הקודם סיימו הקבוצות בתיקו 1:1.

21:45 מלאגה-סלטה ויגו – שידור בערוץ ONE (50). עוד משחק חסר משמעות לשתי קבוצות שתסיימנה במרכז הטבלה. סביר להניח שסלטה ויגו תעדיף לשמור את ההרכב הראשון לגומלין חצי גמר הליגה האירופאית.

 

פרמיירליג – מחזור 36

15:30 ליברפול-סאות'המפטון – שידור בערוץ ספורט 1 (51). ערב המחזור, ליברפול במקום השלישי, אחרי הניצחון על ווטפורד, ששווה מקום בשלב הבתים של הליגת האלופות, אבל היא תלויה גם במנצ'סטר סיטי לה משחק חסר. מבחינת סאות'המפטון המשחק הוא מאבק מיקום בלבד, ששווה לא מעט כסף. במחזור הקודם סיימה בתיקו 0:0 עם האל סיטי. בסיבוב הקודם סיימו הקבוצות בתיקו 0:0.

*המלצת צפייה* 18:00 ארסנל-מנצ'סטר יונייטד – שידור בערוץ ספורט 1 (51). המשחק המרכזי של הערב ומאבק ישיר על המקום במוקדמות ליגת האלופות. מנצ'סטר יונייטד במקום החמישי עם 65 נקודות ב-34 משחקים וארסנל במקום השישי עם 60 נקודות ב-33 משחקים. שתיהן צריכות את הניצחון במרדף אחרי מנצ'סטר סיטי וליברפול. שתיהן מגיעות אחרי אכזבה במחזור הקודם. ארסנל הפסידה בדרבי לטוטנהאם הוטספר 0:2 ומנצ'סטר יוניטד סיימה בתיקו 1:1 ביתי עם סוונסי. בסיבוב הקודם סיימו הקבוצות בתיקו 1:1.

 

בונדסליגה – מחזור 32

16:30 המבורג-מיינץ. משחק סופר קריטי לשתי הקבוצות. לשתיהן 33 נקודות, כשרק הפרש שערים מבדיל בין האורחת במקום ה-14 למארחת במקום ה-16 (מתחת לקו האדום). שתי הקבוצות הפסידו במחזור הקודם לאוגסבורג ולמנשנגלדבאך, בהתאמה. בסיבוב הקודם ניצחה מיינץ 1:3.

18:30 פרייבורג-שאלקה. עבור פרייבורג המשחק חשוב ביותר במאבק על הכרטס לאירופה, כשההפסד לדרמשטאט היא במקום השביעי נקודה בודדת מורדר ברמן שבמקום השישי. גם שאלקה עוד יכולה להגיע למקום השישי, אבל הסיכוי לכך נמוך משמעותית, כשהיא רחוקה משם 4 נקודות ו-4 קבוצות בתווך. בסיבוב הקודם סיימו הקבוצות בתיקו 1:1.

 

סרייה A

13:30 אודינזה-אטאלנטה – שידור בערוץ הספורט (55/555). לאודינזה אן יותר על מה לשחק העונה. אטאלנטה קרובה מאד להבטיח מקום בליגה האירופאית, כשהיא במקום החמישי 5 נקודות מעל מילאן במקום השישי. בסיבוב הקודם ניצחה אודינזה 3:1.

16:00 קייבו-פאלרמו – שידור משולב בערוץ ספורט 5+ (56). לקייבו אין יותר על מה לשחק. לפאלרמו, אחרי הניצחון 0:2 על פיורנטינה, סיכוי קלוש להישאר בליגה. ניצחון היום הכרחי לשם כך. בסיבוב הקודם ניצחה קייבו 2:0.

16:00 אמפולי-בולוניה. אמפולי 4 נקודות מעל הקו האדום, אחרי ההפסד לססאולו, ולכן היא צריכה את הנקודות. בולוניה כבר הבטיחה את הישארותה בליגה. בסיבוב הקודם סיימו הקבוצות בתיקו 0:0.

16:00 גנואה-אינטר – שידור בספורט 2 (52). לאינטר עדיין סיכוי קטן להגיע לאירופה, אחרי ההפסד לנאפולי, וגנואה טרם הבטיחה הישארותה בליגה, אחרי ההפסד לקייבו. בסיבוב הקודם ניצחה אינטר 0:2.

16:00 לאציו-סמפדוריה. אחרי שניצחה בדרבי, בלאציו עדיין יכולים לפנטז על ליגת האלופות. 7 נקודות ההוא ההפרש. לסמפדוריה המשחק חסר חשיבות. בסיבוב הקודם ניצחה לאציו 2:1.

16:00 פסקרה-קורטונה. שתי קבוצות מתחת לקו האדום וביניהן הבדל עצום. בעוד שפסקרה ירדה רשמית ליגה אחרי ההפסד לקליארי, קורטונה סיימה בתיקו עם מילאן ועדיין יכולה להשיאר בליגה. בסיבוב הקודם ניצחה קורטונה 1:2.

16:00 ססואולו-פיורנטינה – שידור משולב בערוץ ספורט 5+ (56). לססאולו אין על מה לשחק. לפיורנטינה סיכוי נמוך מקלוש למקום באירופה, אחרי ההפסד לפאלרמו. בסיבוב הקודם ניצחה פיורנטינה 1:2.

*המלצת צפייה* 21:45 מילאן-רומא – שידור בספורט 2 (52) ובערוץ הספורט (55/555). המשחק המרכזי ובעל חשיבות לשתי הקבוצות. עבור מילאן מדובר על המשך המאבק על מקום בליגה האירופאית. עבור רומא מדובר על המאבק על העפלה אוטומטית לליגת האלופות וגם על המקום השני בקרב על היוקרה העירונית. שתי הקבוצות תדענה במצב רוח ירוד – רומא אחרי ההפסד בדרבי ומילאן אחרי התיקו מול קורטונה מהתחתית. בסיבוב הקודם ניצחה רומא 0:1.

 

כדורסל:

ליגת העל – מחזור 31

19:40 עירוני נהריה(14:16)-הפועל חולון(10:20) – שידור בערוץ הספורט (55/555).  נהריה מגיעה אחרי ניצחון 77:64 ביד מנוריהו. בפלייאוף היא תהיה, אך שאלת הביתיות והיריבה עדיין פתוחות. גם חולון מגיעה אחרי ניצחון על היורדת קרית גת. מבחינתה אין שאלה של פלייאוף ואפילו של ביתיות, אלא רק שאלה של המקום הראשון בעונה הסדירה. בסיבובים הקודמים ניצחה חולון בנהריה 80:75 ונהריה ניצחה בחולון 79:61.

 

טניס:

טורניר מדריד (1000) – סיבוב ראשון

אחרי טורניר 500 ו-4 טורנירי 250, מאז מונטה קרלו, מתחילים את המנה העיקרית של עונת החימר, לפני הקינוח בפריז.

8 המדורגים הבכירים יחולו את דרכם מהסיבוב השני. הסיבוב הראשון כולל 48 טניסאים ב-24 מפגשים.

היום יתקיימו 2 משחקים שיפתחו את הסיבוב הראשון לצד סיום שלב המוקדמות האחרון.

קארן חצ'אנוב-דויד גופין(9).

ג'ו סוזה-פאביו פוניני. המנצח יפגוש בסיבוב השני את רפאל נדאל.

 

טורניר אשטוריל (250) – גמר

18:00 שידור בערוץ יורוספורט 2 (49).

פאבלו קארנו בוסטה(1)-ג'ילס מולר(3).

 

טורניר מינכן (250) – גמר

אלכסנדר זוורב(3)-גוודי פלה. מן הסתם שהגרמני פיבוריט ברור בבית מול הארגנטינאי שהעפיל מהמוקדמות.

 

טורניר איסטנבול (250) – גמר

מארין צ'יליץ'(2)-מילוש ראוניץ'(1). מפגש איכותי ומעניין בין שני מפציצים שיודעים להביא הרבה מעבר לסרב.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

ג'ירו ד'איטליה – קטע 3:

קטע 2 של אתמול היה קטע מיאוץ הרבה יותר צפוי מקודמו. במיאוץ הסיום זכה "הגורילה" אנדרה גרייפל לפני רוברטו פרארי ויספר סטויבן. הגרמני אוחז כעת לראשונה בקריירה בחולצה הוורודה, כשאחריו פוסטלברגר (4+), יואן ופרארי (8+).

קטע 3 של היום הוא קטע קצר ושטוח בן 148 ק"מ, שאמור להביא לנו מיאוץ המוני נוסף. גרייפל פייבוריט לזכות גם היום, ולאחוז בחולצה הוורודה גם לאחר יום המנוחה של מחר.  שידור ביורוספורט ב-15:00.

 

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. יום די משעמם.
    למעט המשחק ארסנל -יונייטד.
    מבחינת ארסנל כל תוצאה מלבד ניצחון אומר שמעשית היא מחוץ לאלופות ולטופ 4 לאחר כמדומני 12 שנה שהיא עושה שמינית גמר ומעלה ברצף.
    ליונייטד יש גלגל הצלה בדמות הליגה האירופאית.

    בכדורסל נהריה -חולון זה במשחק שעשוי להכריע את אלופת העונה הסדירה שכן אילת מחר בחיפה במוקש רציני אם חולון תנצח היום להערכתי תסיים כאלופת העונה הסדירה.

    1. זה פחות או יותר הכל.
      לאור היכולת השלו סיום עונה שעברה ובעיקר השנה הוא פיטר את כל הצוות שאיתו היה כל השנים,המאמן,מאמר כושר והפיזיותרפיסט,
      בינתיים אין לו מאמנים אחרים ואמר שייקח את הזמן בשביל למצוא.
      זה משהו די מוזר אבל גם רוג'ר היה שנים בלי מאמן ככה שזה לא משהו כל כך יחודי.
      לדעתי הבעיה יותר אצלו,הוא פשוט לא מוצא את התשוקה שהייתה לו פעם,אולי הוא מקווה שעם מאמן חדש זה יחזיר אותו לעניינים,כי מבחינת טניס נטו אי אפשר ממש ללמד אותו הרבה.

    2. זה משהו שקורה מפעם לפעם, שחקנים מפטרים את הצוות שלהם – חלקו או כולו – כשמרגישים שהגיעו למיצוי או כשיש איזשהו משבר והם מרגישים שהצוות לא נותן להם פתרון.
      אנדי מארי היה מחליף מאמנים בצורה די סדרתית, ופדרר היה שנים בלי מאמן קבוע, במכוון – הרגיש שאין לו צורך בזה.
      נדאל ודג'וקוביץ' היו תמיד חיות מוזרות בהיבטים האלה – צוותים קבועים שמלווים אותם שנים על גבי שנים.
      אצל נדאל זה כמובן דוד טוני, כאשר בשנים האחרונות עם הירידה הקלה ביכולת וההבנה שצריך לעשות שינויים צירף גם מאמנים נוספים לפמליה שלו (בדומה למה שפדרר עשה) – אצל שניהם בהצלחה מאוד גבוהה צריך לציין.
      וזה נכון שאי אפשר ללמד את דג'וקוביץ' הרבה, אבל בדומה למה שקורה אצל פדרר, נדאל ואצל מארי – מאמנים נותנים מהניסיון שלהם ויודעים לעבוד על דברים מאוד ספציפיים שההערכה היא שיסייעו לשפר את העבודה של השחקן.
      למשל העליה לרשת של פדרר, קיצור הנקודות אצל נדאל (ופדרר) והעבודה על הסרב שלו. בסוף זו בעיקר עבודה מנטלית ותרגול של המון נקודות בהן עושים את אותו הדבר כל הזמן עד שזה הופך לטבע שני לשחקן.
      אני בספק אם זה יעזור לדגו'וביץ', לדעתי הוא מתחיל לסבול מירידה ביכולות הגופניות (שבאות עם הגיל) וכן מתחושת מיצוי שהשיג כל מה שיכול להשיג. הוא יישאר בצמרת ואולי יחזור למקום הראשון בעולם, אבל לא תהיה אצלו דומיננטיות כמו שהיתה בעבר. הדור החדש של הטניסאים כבר לא מפחד ממנו כמו פעם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט