הטור של מל ליום שלישי: קבוצה שקללה רובצת עליה. הפתרון היחיד הוא פרוק טוטאלי

(שלושת אנשי קליפרס שחייבים ללכת (בין השאר). גילם המשותף הוא 132 שנה; דוק ריברס נראה כמו בלווייה של מרטין לוטר קינג. פול פירס מסתכללעבר  האופק. לקריירה חדשה. ג'מנל קרופורד חושב אם מישהו ירצה בן 37 כמוהו לעונה אחת)

פרקו את הקליפרס. ENOUGH IS ENOUGH

כשאתה מנסה להניע את מכוניתך והיא לא נידלקת, מה אתה עושה? מנסה שוב. ואם היא לא נידלקת שוב? אתה נותן כמה לחיצות על דוושת הגז ומסה שוב. עכשיו היא בקושי משמיעה נגיחה. "אוי, בוודאי גרמתי להצפת בנזין", אומר אדון ברנשטיין.

אבל אדון ברנשטיין, היום כבר אין קרבורטור למנוע. העסק עובד אחרת. תנוח דקותיים ואז תדליק עם המפתח יחד עם לחיצת דוושה נוספת, אבל שתהיה לטפנית, דליקטית, עדינה, ורכה. כמו ג'אמפ שוט של סטפן קרי. תפוס את המנוע המתחיל להשמיע קול ואז בקואורדינציה ובאנינות תוסיף טיפונת דלק מהפדל כדי שהמנוע יקבל את האנרגיה הדרושה.

אדון ברנשטיין מנסה. המנוע משתעל ולא נידלק. פעם רביעית אותו סיפור. עכשיו הוא פותח את מכסה המנוע, בודק כמה חוטים וצינורות כאילו יש לו מושג במה הוא נוגע, סוגר את המכסה ומנסה פעם חמישית. טראאאא…טראאא…טראא…טרא…טר…

עכשיו באה קללה. עוד נסיון אחד. נחכה 10 דקות וננסה שוב.

נסיון אחרון.

מפתח מסתובב ימינה, הרגל על פדל הגאז,

והוא שומע רק "טר"…ומאומה יותר.

הוא מצלצל למוסך. בקולו נשמע כעס מהול בבכי. "זאת פעם המאה שאני נידפק עם הפיס אוף ג'אנק הזה. החלפתי שמן בזמן. החלפתי חלקים שלא תיפקדו, עשיתי ניקוי ראש, החלפתי TIMING BELT, שמתי WATER PUMP חדש. די. איני יכול יותר. בואו תיקחו את הפיס אוף ג'אנק הזה והביאו לי מכונית חדשה".

כשהקליפרס ניקצצה כמו סטייק מסכין הקצב המחשבה עברה בי שוב: זאת ללא ספק קבוצה מקוללת. אני לא מאמין שאלוהים מקלל או משהו שמיימי אחר. אז מה קורה כאן? כיצד הקבוצה הזאת נידפקת עונה-עונה, וכל פעם מכיוון אחר?

. הוא ממש  א-פ-ס  בכל תרגיל קבוצתי כי הוא אנטי שחקן כדורסל.

ההפסד ליוטה לא היה הפתעה. הוא היה RE-RUN שאנחנו יודעים בע"פ כבר שש שנים. הקללה ממשיכה להכות.

לא ייתכן שדוק ריברס יהיה הכל בקבוצה מלבד בעלה. לא ייתכן שהוא יהיה הנשיא, אחראי על כל פעולות הכדורסל, המנכ"ל, והמאמן. ההפסד הזה בסיבוב הראשון צריך להיות גם ההפסד האחרון של הקבוצה הזאת החייבת פירוק לגורמים והתחלה מחדש שלא יהיה בה מאומה שיזכיר את הקליפרס, ואני מציע אפילו שם חדש.

למזלה של "הקבוצה" (ורק K-700 יכול אולי להסביר מה זאת אומרת 'הקבוצה') שלושת כוכביה הגדולים חופשיים לעזוב את בור הצואה הזה הנקרא קליפרס, ואני מקווה שזה בדיוק מה שיעשו. הצרה לדורות תהיה אם השלושה יתחילו לנסות פעם אחת נוספת כי זה לא יקרה. דוק יישאר אותו מאמן שההרגשה היא שהוא בליגה כבר 200 שנה ונימאס לראות ולשמוע אותו, ודיאדרה ג'ורדן יישאר אותו לוזר שהוא. אני מעדיף כמעט כל בסנטר אירופאי ב-NBA עליו

ההפסד האחרון שהגיע שתי עונות אחרי הקריסה המגעילה ליוסטון היה SICKENINGLY FAMILIAR. גם נגד יוסטון לפני שנתיים וגם שלשום הם הובילו רק פעמיים ובכל פעם רק במקסימום שתי נקודות.זה היה מכוער. זה היה זוועה. שלשום, בבית, במשחק השנה – משחק שביעי בבית עם על ה-VIP'S באולם הם מצאו זמן לשחק ללא מוטיבציה ואגרסיביות המתאימה למעמד. מצאו זמן לשכוח שמשחק עבורם קלעי השלוש המדוייק  ביותר בליגה. שיחקו ללא כיוון, וללא כל מלחמה לחיים ולמוות כפי שהיה צפוי שיגיעו למשחק מסוג זה.

אילו הייתי אוהד הקבוצה ושילמתי מחיר כרטיס (שבסטייפל סנטר הוא יקר במיוחד) עבורי ושלושת נכדי, הייתי נושל נעלי, ונעלי נכדי, וזורק אותם אחד-אחד על כל שחקני הקבוצה מלבד פול, כששניים מכוונים לדוק ריברס.

6 שנים של אכזבות שמשחק אחד – רק שעתיים וחצי עבודה – מונע מהקבוצה הדפוקה הזאת לעשות משהו בקשר לקללה, ואולי אפילו להסירה מה-DNA שלה.

 

ההפסד העלוב בא אחרי הנצחון המבריק ומלא ההשראה ביוטה. אז מה יש לומר ומה להוסיף?

"ONCE AGAIN…WE ARE DONE" אמר פול ג'ורג' בסיום המשחק. כמה עצוב ומייאש היו מילותיו. כל התסכול שלו היה במבט, בקול, ובמילים שהביעו את התסכול והקללה היושבת על ראש  הקבוצה הזאת הנקראית "קליפרס".

זהו. זאת היא הקליפרס. פול לפחות ניסה ועשה. ג'יי ג'יי רדיק, השחקן עם אחוז השלשות הגבוה ביותר ב-NBA קלע סל אחד. סל אחד בלבד במשחק כזה1. כיצד ניתן להסביר דבר כזה. עשו לי טובה ואל תתחילו לבלבל לי במוח שזאת היתה השמירה של העקום האוסטראלי הזה הנראה מנבחרת הנכים שלהם עם גבו העקום וזריקת הג'אמם שלו שעושה קסוקרים מאנשים עם ראייה 20/20. הוא פשוא נעלם ולא היה הרדיק הזה הוא לא היה כי חבריו שכחו ממנו. הוא הביע רצונו לבוא ולעזור ללייקרס. אני מוכן לשלם את כרטיס הטיסה. האשמה בהיעלמות של רדיק? רק במאמן ריברס. המאמן חייב למצוא תרגילים לשחרור הקלעי המדוייק ביותר בליגה מה-3. אבל לריברס אין מושג.

אז במקום הוא הכניס את איש המערות פול פירס שקלע 21 נקודות.

דיאדרה ג'ורדן קלע 24 אבל נתן את כולן בחזרה בהגנה מחורבנת, והג'אז היו +10 מהקליפרס בצבע, והרוב באשמתו כי הוא אף פעם לא היה היכן שהיה צריך להיות..

העונה כריס פול ובלייק גריפין יכולים לצאת מהחוזה שלהם ורדיק הוא שחקן חופשי.

בעל הקבוצה סטיב בלמר הוא  העשיר ביותר מכל בעלי הקבוצות ב-NBA והמבין פחות מכולם את המשחק הזה.. השמועות מאתר החובבים שלהם מספרות ששיכנעו אותו שההפסד היה רק בגלל שבלייק גריפין היה פצוע ושלקבוצה יש את הגרעין הנכון לנצח את הכל עם תוספת קטנה פה ושם. מין כרמלו אנטוני וברוק לופז יפטרו את כל הבעיות.. לפי מה שכתוב שם הוא – בלמר – יציע לפול ולגריפין זכום מטורף כדי להישאר בקבוצה ולסיים שם את הקריירה שלהם.

זאת הצרה. בלמר לא מבין איזה קבוצה ישנה לו. אפילו ישלם 10 מיליארד להביא כחיזוק לכריס פול ובלייק גריפין את סטפן קרי, קייל ת'ומפסון, קאווי לינארד, ג'יימס הארדן, קווין דוראנט, דיאדרה ג'ורדון, לברון ג'יימס, קיירי אירוינג, אנטוני דייויס, וראסל ווסטברוק, הקליפרס יפסידו. הקללה תמשיך לעבוד משהו יקרה; דלקת ריאות עם חופם גבוה של 40.8 לכולם…תאונה עם האוטובוס משדה התעופה לאולם ולכל שחקן ללא יוצא מין הכלל ניגרם שבר באחת מעצמותיו…טייס ששוחד יטיס אותם לצפון קוריאה ממש בתחילת סידרת הגמר והקוריאנים יענישו אותם בעשר שנות עבודה קשה…

לא משנה מה. הקליפרס לא ינצחו עד שינקו את כל הקבוצה, ויתנו לקבוצה שם חדש.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
39 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דובי
דובי
02/05/2017 6:38:17

מושלם! נכון מיליון אחוז.

MJ234523
MJ234523
02/05/2017 6:39:49

מנחם טור משובח.

מסכים עם כל מילה.

לדעתי חייבים להשאיר את פול להעיף את דיאנדרה, לצרף את פול ג'ורג ולהביא את בלאט כמאמן

MJ234523
MJ234523
02/05/2017 6:40:57

מנחם, חובה עליך לכתוב מאמר – לא מעורב – מאמר על "האמת"

שי אבן צור
שי אבן צור
02/05/2017 6:42:36

100% נכון!
אם אני בלמר, אני מפרק את הקבוצה ומעביר את הפרנצ'ייז לסיאטל. לא מבין למה זה לא קרה עד עכשיו.

p
p
02/05/2017 7:38:47

החמישייה המובילה (קרופורד במקום מבה א מוטה) של הקליפרס נתוני קריירה של עונה רגילה ופלייאוף:

http://i.imgur.com/soKVFmw.png

Berch
Berch
02/05/2017 7:41:56

אוי קליפרס קליפרס (שיר אוהדים ידוע)
מסכן סטיב באלמר. בחור חביב בסה"כ שהסתבך שם, אללה איסטור.
ואף מילה על ריברס האב, כי אם אני אתחיל אני לא אסיים

המשגיח
המשגיח
02/05/2017 8:22:33

תודה מנחם.
צדקת לאורך כל הדרך לגבי דוק ריברס (לא שמישהו התווכח לגבי זה)

Mbk
Mbk
02/05/2017 8:23:23

יש הייפ לא הגיוני בעליל לגביי הקליפרס
פול לא מספק את הסחורה ולא מהעונה
בלייק גריפין עסוק בשטויות
דיאנדרה ג׳ורדן … עלה לו לראש הוא סנטר טוב לא הסנטר הטוב בליגה
רדיק ….

p
p
02/05/2017 9:10:30
Reply to  Mbk

פול מספק את הסחורה.
כל השאר שרשמת נכון. אני חושב שבלייק פחות משהוא מתעסק בשטויות, הוא בעיקר פציע וסובל גם כן מרמת האימון הנמוכה של ריברס.
ג'ורדן בכלל חייב חצי מהמשכורת שלו לפול שעשה ממנו מקסימום בלעדיו הוא ריבאונדר מצויין ולא יותר.
רדיק וקרופורד לא מגיעים לפוסט סיזן באופן קבוע.

האשם העיקרי זה ריברס ועם טיפת הגינות מקצועית הוא כבר היה מתפטר.

שאול
שאול
02/05/2017 11:25:10
Reply to  p

פול שחקן גדול, אבל אי-אפשר לנצח כשהאחרים לא עוזרים.
אבל בכל זאת לדעתי עם גריפין הם היו מנצחים את יוטה – ואז גולדן סטייט הייתה מביסה אותם.

Mbk
Mbk
02/05/2017 12:07:35
Reply to  p

ריברס ביג טיים !!!!
אני מאוכזב מאוד מגריפין לדעתי הוא חומר ל MVP ומאז שהתחלתי לחשוב על זה הוא בירידה גדולה וחבל
אם גריפין יעבור לאוקלהומה אני חושב שהשילוב עם ווסטברוק יעשה טוב לשניהם
לפול אין את התירוץ של – אני לבד ( הוא גם לא מתאים לכזה סוג של משחק )
לדעתי פול יכול להיות כינור שני מצויין ,יש לי הרגשה שיביאו את כרמלו …בכל זאת קליפרס

IDO
IDO
02/05/2017 8:32:05

jjjjj

אפלטון
אפלטון
02/05/2017 8:47:44

גדול אתה מנחם 🙂
טור קורע מצחוק ונכון באותה מידה.

סומסום
סומסום
02/05/2017 9:34:05

תודה דוק.

ריברס כושל והכל נכון, רק רוצה לסייג. לקליפרס היה חלון אליפות, 2015, אחרי הנצחון האדיר על הספרז במשחק השביעי. הם היו בשיא הפורמה, עם ריברס, ועל הנייר, היו יכולים לנצח גם את גולדן סטייט (לפני שקארי לקח תוספים) ואח"כ את קליבלנד של בלאט. הסיכוי היה קיים בסגל השחקנים הקיים.

הכל ירד לטמיון באותו רבע מול יוסטון. ומאז אין לקבוצה הזו צ'אנס. הסדרה מול יוטה היתה כבר גרבג' טיים, בלי גריפין. אבל גם איתו – שום צ'אנס לצאת מהמערב, עם או בלי ריברס.
בתור התחלה, הקבוצה הזו חסרה באופן דחוף סמול-פורוורד איכותי. מדהים איך החור הזה מתקיים כל כך הרבה זמן, ושום דבר לא נעשה. זה בתור התחלה.

רועי ויינברג
02/05/2017 9:35:49

טור נפלא. שיעברו כבר לסיאטל וישנו את כל הקארמה שלהם.

מבחינת הקבוצה עצמה – אני מקווה שגריפין, פול ורדיק לא ימשיכו שם בקיץ. זה ידפוק את הקריירות של שלושתם

p
p
02/05/2017 9:40:27

מקווה מאד.

ההרגשה שלי היא שפול נשאר. לא יודע למה. לא חושב שזה קשור לכסף (אם אני לא טועה, קליפרס יוכלו להציע לו יותר מאחרות, אבל אין לי מושג). משהו באופי, לא יודע להסביר. מקווה שאני טועה.

רביד אראל
רביד אראל
02/05/2017 16:09:08

זה לא קארמה, אחרי ששנים הם היו קבוצה איומה ונוראה הקארמה הייתה צריכה להפוך אותם לשושלת ולתת להם חמש אליפויות רצופות!

the comedian
the comedian
02/05/2017 10:07:51

אחלה טור, אבל דבר שקצת מציק לי בעין שמתי לב שאתה קורא לקליי ת'ומפסון הרבה פעמים קייל וזה די מבלבל חוץ מזה כמו שציינתי קודם נהנתי לקרוא

דויד
דויד
02/05/2017 12:46:26
Reply to  the comedian

הוא חלק מהמועדון יחד עם ת'רו הוליידי

captain beefheart
captain beefheart
02/05/2017 10:38:46

ורק דונלד סטרלינג יושב בבית וצוחק עם האישה: "זוכרת שבילפנו אותם עם השיחת טלפון ואיזה אקזיט מטורף עשיתי על הקבוצה המסרוחה הזו"?

פופאי
פופאי
02/05/2017 10:53:49

🙂 🙂
חזקק

Mbk
Mbk
02/05/2017 12:07:59

לחלוטין ….

Angel eyes
Angel eyes
02/05/2017 15:09:38

+100

שי אבן צור
שי אבן צור
02/05/2017 16:57:24

🙂

נתן
נתן
02/05/2017 11:59:23

כדאי להכניס דברים לפרופורציות: הקליפרס עלו ממקום טוב לפלייאוף, הם הצגת הכדורסל הטובה בעיר, יש מהם המון ציפיות. כל אלה דברים שלא היו להם פחות או יותר אף פעם. נכון שהם עוד לא בנו מורשת ודי אן איי של אלופים, אבל יחסית לעצמם הם במקום טוב.
יש צורך בשינויים, חשיבה ובנייה, בלי פאניקה. אם הם יכולים לצרף עוד כוכב לפול וגריפין הם ידבר חזק בפלייאוף הבא. כמה עוד קבוצות יכולות להגיד את זה?

סער ברעם
02/05/2017 12:08:46

לא נעים להגיד אבל הם קבוצה די מאוסה.
כמו וינס קארטר – לא הביא אליפות, אבל הביא את הקבוצה שלו לטופ 10 כל פעם… רק שוינס קארטר המציא את עצמו לאחרונה, בגיל 40.
פירוק, בנייה מחדש ומעבר הפרנצ'ייז לסיאטל.
פול חזרה לניו אורלינס \ לעבור לקבוצה שהוא היה צריך להיות שם מלכתחילה (לייקרס)
בלייק גריפין לבוסטון או אינדיאנה, שיחבור לפול ג'ורג'
דיאנדרה ג'ורדן ליוסטון, שמה הוא מתאים בול להארדן
קרופורד לסאן אנטוניו, שיוכיח שהוא יכול לשמור ולהיות יעיל עד גיל 45
רדיק לכל קבוצה שצריכה קלעי…

ורק אפשר להמשיך ככה

מיקי
מיקי
02/05/2017 12:56:51

CP3 + KL2 + POP = Ring

captain beefheart
captain beefheart
02/05/2017 19:59:58
Reply to  מיקי

יש מצב רציני!

לידיעת הציבור
לידיעת הציבור
02/05/2017 13:12:41

אי שם בארצנו הקטנטונת, שרברב-קטן עם שיגעון-גדלות מכתיב להורים טריים באיזה שם עליהם לקרוא לרך הנולד. והם נעתרים.

יא שרברב מפגר
יא שרברב מפגר
02/05/2017 13:14:10

כבר מזמן הייתי מפסיק לבזבז עליך את הזמן שלי אם לא היית כזו סכנה לשלום הציבור.

דדי
דדי
02/05/2017 16:13:26
Gary hobson chicago
Gary hobson chicago
02/05/2017 17:16:48

פול גורג אולי אמר את המצוטט..
רק שהוא משחק באינדיאנה למה לערבב?

שםטוב
שםטוב
02/05/2017 18:17:30

באמת לא ברור .
צריך לדעת שם של שחקנים לפני כותבים

Zivke
Zivke
02/05/2017 19:27:47

מנחם, תפסיק כבר להגן על רדיק אהובך. הוא לא קלע כי הוא ברח מהכדור והראה לכולם שהוא באמת נער-אחווה רך וענוג כמו שחשבנו. דוק ריברס אמנם GM גרוע ומאמן בינוני (אבל אחלה אבא…), אבל במקרה של רדיק הפעם האשמה על JJ בעצמו

אחד העם
אחד העם
02/05/2017 19:28:18

הפיסקה עם אדון ברנשטיין- לפנתיאון !
מסכים עם רוח הטור,
חייב לומר שהופתעתי לראות שמנחם מעדיף סנטר אירופאי (שומו שמיים! ) על פני דיאנדרה

Smiley
Smiley
02/05/2017 20:59:43

הבעיה של הקליפרס זה שאין GM שיבנה קבוצה. לריברס היה את איינג' בסלטיקס שיבנה לו קבוצה. בקללפרס רואים כמה ריברס חסר ידע כ-GM. החוזים שחתם (במיוחד עם הבן שלו שלא שווה את הכסף) וזה שלא הצליח להביא SF נורמלי מראים כמה חוסר הצלחה יש לו בבניית קבוצה.
ריברס יודע לאמן אז שיאמן ויש מספיק GM בליגה שיודעים לבנות קבוצות טוב ממנו.
בקשר לסגל השחקנים, הקליפרס צריכים להשאיר את פול (עדיין PG מהטובים שיש) ולא להמר על מישהו חדש. גריפין כנראה ילך (היה ראיון של ביג בייבי שאמר שפול וגריפין לא אוהבים אחד את השני) ובכסף הזה אפשר להחתים 1-2 שחקנים מצויינים (פול ג'ורג' רוצה LA אז למה לא הקליפרס עם פול כרכז). בנוסף אני חושב שגריפין מיצה את עצמו בקליפרס (ואני חושב שגם הוא הבין את זה) והבנאדם לא התקדם כל כך בשתי עונות האחרונות וזה בעיקר מפציעות.

דקסטר
דקסטר
02/05/2017 21:50:37

הקליפרס לא יעשו שום שינוי.
לא מעניין אותם לקחת אליפות אלא רק להישאר רלוונטיים.
בסופו של דבר זה עסק כלכלי והקליפרס זו הקבוצה הכי פלסטית בנ.ב.א.
אין לה באמת אוהדים, אלה אוהדי הלייקרס שרוכבים על הקליפרס כי בא להם לראות משחק בסטייפלס וזאת אחלה דרל להעביר את הערב.

אין להם שום אפשרות "לתהליך" הם ישאירו את מה שהם יוכלו להשאיר.
השינוי היחידי אולי יהיה בגזרת גריפין אבל ברגע שהם יבינו שהוא לא שווה כמעט כלום בשוק סיכוי גדול שיחתימו אותו שוב.

גם דוק האהבל יישאר. למה שיעזוב?

היחידי שבאנקר יעזוב זה רדיק כי קבוצות אחרות יוכלו להציע לו הרבה יותר מאשר הקליפרס משלמים ויציעו.

מנחם לס
מנחם לס
02/05/2017 23:44:05

רדיק בטוח יעזוב

איש הערפל
איש הערפל
03/05/2017 5:02:05

חייבים להחליף עיר, כמו שכתבו מעלי אין להם ממש אןהדים והלייקרס יותר מידי דומיננטית בשביל שיהיה מקום לעוד קבוצה ועוד באותו אולם. סיאטל, לס וגאס, בולטימור, פיטסבורג, סן דייגו, סנט לואיס לא חסר ערים גדולות בלי קבוצה