לקראת טורונטו נגד קליבלנד / נמרוד איתן

שנה שנייה ברציפות טורונטו צולחת את הסיבוב הראשון, הפעם זה אפילו לא לקח 7 משחקים והעונה המפגש עם מלך המזרח מגיעה כבר בסיבוב השני, מה הראפטורס יכולים לעשות כדי להיות אלה שידיחו את המלך מכסאו ויעלו לגמר המזרח שנה שנייה ברציפות?

לפני שנדבר על מה צפוי לנו נפתח בכמה מילים על הסיבוב הראשון. הסדרה מול הבאקס הייתה צפויה להיות מאתגרת ואני הימרתי בבראקט שהראפטורס יעברו ב6. לא היה ספק שטורונטו היא הקבוצה היותר מוכשרת מבין ה2, אבל ההגנה, האורך והאתלטיות של הבאקס בנוסף לעובדה שיש להם את השחקן הטוב בסדרה סידרו לנו קרב מעניין שלא היה רחוק בכלל מגיים 7.

בסופו של דבר קייסי סוף סוף יצא מהקופסא ושינה את החמישייה מה שהיה מהלך מתבקש בעקבות המצב שנוצר שמול JV פותח ת'ון מייקר שארוך מספיק כדי להפריע במהלכי הפיק&רול איתו, ובפוסט אפ הוא גם ככה לא קיבל כדורים, ובהגנה מייקר משך את JV מחוץ לצבע. דווקא כשג'ונאס יורד לספסל עולה מונרו בד"כ מול איבקה והשיג הרבה נק' בצבע בגלל יתרון הפיזיות שלו.
לכן השינוי בחמישייה של קייסי גם הביא לראפטורס יתרון בעמדת הסנטר כשאיבאקה משחק מול מייקר וJV מול מונרו וכמובן הכניסה של פאוול הנהדר שהכניסה אנרגיות , הוסיפה עוד שחקן שחודר והכי חשוב, עוד אחד שירווח את המגרש עם 10/11 (!) מהשלוש בסדרה כולה.

מבחינת נורות אזהרה עבור הראפטורס, לאורי שוב בסדרה חלשה, קולע באחוזים נמוכים מאוד (28% לשלוש) וגם דה רוזן ירד בכמות הנק' והאחוזים, תוסיפו לזה את העובדה ששוב הם לא יציבים ויש הבדלים עצומים בין היכולת שלהם בנצחונות והפסדים וכשגם קארול ופטרסון לא מציגים יכולת גבוהה הראפטורס צריכים שהכוכבים שלהם יתעלו ויציגו את היכולת האיכותית והיציבה מהעונה הסדירה שהם עדיין לא הראו לנו שהם יכולים לעשות את זה בפלייאוף.

עכשיו לקראת הסדרה מול הקאבס ניצבת בפני קייסי דילמה עיקרית, האם הוא נשאר עם אותה חמישייה שניצחה לו 3 משחקים ברצף לסגור את הסדרה, או שהוא חוזר לחמישייה המקורית?

אמנם אני מאוד אוהב את ההצבה של פאוול בחמישייה אבל מה שטוב מול הבאקס לא בטוח מתאים מול הקאבס. השארה של פאוול בחמישייה ובהנחה וקארול שומר על לברון (פאוול יכול לעשות את זה כמה דק' במשחק אבל עדיף שלא לדעתי כשיש את קארול, טאקר ופטרסון) משאירה את פאוול לשמור על לאב, מעבר לעובדה שזה מיס מאץ' נוראי , אנחנו גם מכירים את יכולות הרבע הראשון של לאב ואת העובדה שקליבלנד הולכת אליו בתחילת משחקים ולכן זאת לא יכולה להיות אופציה.

בנוסף, כמו שאני רואה את זה- יש לקאבס 2 חמישיות משמעותיות, החמישייה שמתחילה את המשחק ואת הרבע השלישי, והחמישייה שמתחילה את הרבעים ה2 וה4 עם פריי, לברון, קורבר, שאמפרט ודי-וויל. אם קייסי מחליט להשאיר את פאוול מהחמישייה זה אומר שירצה להשתמש בJV בתחילת הרבע השני ומול החמישייה הקטלנית של הקאבס זה לא אפשרי. לעומת זאת אם קייסי יציב מול החמישייה הזאת את לאורי, ג'וזף , פאוול טאקר ואיבקה הראפטורס באמת יכולים לתת פייט בדק' האלה ואולי אפילו לנצח את החמישייה הזאת מה שיכול להיות משמעותי מאוד בסדרה.

חוץ מההתאמות בחמישיות שיהיה מעניין מאוד לעקוב גם השיטת משחק של הראפטורס תהיה מאוד משמעותית. בסדרה מול הבאקס ראינו המון דק' של ההירו בול התקוע אבל גם היה לא מעט זמן של משחק קבוצתי יפה לעין עם כדור שזז מה שהביא לשלשות חופשיות וחדירות קלות יותר לדה רוזן. לראפטורס יש את הפוטנציאל ההתקפי לשחק ככה יותר ונראה אם קייסי יצליח לזה לקרות.

הייתי מנסה כמובן להכניס כדורים לפוסט לJV שיילחם מול TT ואולי גם לסבך אותו בעבירות, אבל בהנחה שזה לא יקרה יותר מדי אני חושב שמהלכי הפיק&רול צריכים להיות משוחקים בין אחד הגארדים ואיבקה. סביר שלאב ישמור על איבקה והוא שומר פחות טוב בחילופים מתומפסון ובנוסף עם איבקה יש את האופציה שלא יתגלגל פנימה אלא יקפוץ החוצה מה שיקשה על ההגנה להגיב ויכריח רוטציה שיכולה ליצור הזדמנויות לשחקנים אחרים. עוד אפשרות היא שכאשר יתקפו את לאב לאחר חסימה עם איבאקה וJV כבר יחכה בצבע ולא ייאלץ להתגלגל העזרה תבוא מתומפסון מה שיהיה מצוין לדיש קטן לJV שיסיים מתחת לסל.

דבר מעניין נוסף לעקוב אחריו הוא האם דה רוזן יקבל טיפול סטייל פול ג'ורג' עם דאבל אפ בכל הזדמנות ובמקרה שכן איך הוא והקבוצה יגיבו לזה. הוא יהיה חייב לוותר על זריקות ולהזיז את הכדור מהר לעבר השחקן הפנוי אבל גם עליהם יש אחריות להיות במקומות הנכונים ולזוז בהתאם, צריך לראות אם קייסי יכין אותם לזה.

מבחינה הגנתית חוץ מההתאמות בחמישיות הדגש הכי גדול הוא על השלשות. הבאקס קלעו שלשות באחוז הגבוה ביותר בסיבוב הראשון עם 41.5% (37% בעונה הרגילה) וטורונטו לא יכולים להרשות לעצמם לתת גם לקאבס לקלוע באחוז כ"כ גבוה כי הם קבוצה שגם זורקת הרבה יותר שלשות וגם יש יותר שחקנים שניזונים מהקליעות מחוץ לקשת ומכניסים אנרגיות למשחק בצורה הזאת. טורונטו יהיו חייבים להגן טוב יותר על קשת השלוש ויש להם את הכלים לעשות זאת עם החמישיות הנכונות ויותר ריכוז הגנתי בטיפול בפיק&רול מאשר מה שאינדיאנה הראתה.
את לברון כמובן שאי אפשר לעצור אבל להאט חייבים וקייסי צריך להחליף עליו שומרים ולהתיש אותו כשהם יכולים גם להקריב עבירות כשצריך, קארול טאקר פטרסון ואולי אפילו גם איבקה צריכים לנסות להסתדר כמה שיותר בלי עזרה כי אנחנו יודעים כמה הוא אמן במציאת השחקן הפנוי.

אין ספק שהכושר של הקאבס עדיין לא ברור וזאת הזדמנות פז בשביל הראפטורס לנצח אותם בסדרה. לטורונטו יש את כל הכלים כדי לעשות את זה בכמה דרכים השאלה אם ישכילו להשתמש בהן בחוכמה ויהיו חזקים מספיק מנטלית מול הקבוצה שלא נשברת של לברון. המפתח העיקרי יהיה שבירת המנחוס במשחק מספר 1 וגניבת יתרון הביתיות כבר שם כשהקאבס יגיעו אחרי 8 ימי מנוחה ואולי קצת מחוץ לקצב.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. תודה רועי.

    ובסוף עוד נראה פציעה של לאב שתשנה את כל הסדרה. איף.

    אפשר לומר שעד כה, לא מעט סדרות הוכרעו על פציעות – להלן דוגמאות:

    בוסטון-שיקגו, זו הדוגמא אולי הברורה ביותר.
    קליפרס יוטה – פציעה של גובר, אח"כ גריפין
    גולדן סטייט – פורטלנד… אמנם זה לא מה שהכריע את הסדרה וסביר להניח שגם עם נורקיץ זה היה נגמר מקסימום ב 4-1 אבל עדיין. פציעה של שחקן משמעותי משנה את הקבוצה.
    ספרס – ממפיס, אלן לא שיחק… אם בלעדיו זה היה צמוד, א"א לדעת מה היה קורה לו היה מישהו לשמור על לאונארד ולנסות טיפה לקזז את התרומה שלו.
    בוסטון – וושינגטון.. הסדרה רק החלה. אבל כבר במשחק הראשון ראינו שוושינגטון לגמרי הייתה במשחק עם כיוון חזק לנצח אותו. ואז הפציעה של מוריס הפכה את היוצרות. לא בטוח שDC תדע להתאושש מזה.

  2. מצוין, נמרוד.
    מעבר למה לאורי ודהרוזאן יביאו איתם ( כי תפקוד טוב שלהם הוא הכרחי), מה שולנציונאס יצליח לעשות בהתקפה הוא גם משמעותי. הוא בעיה בהגנה מול הקלעים של הקאבס ויהיה לו קשה בפיק אנד רול, בטח כמו שציינת מול ההרכב של המחליפים. אבל אם הוא יצליח לעשות נקודות בקלות מול ההגנה הבינונית של הקאבס בצבע זה יכול להיות פקטור.

  3. תודה נמרוד על פריוויו מאד אובייקטיבי. המשחק של טורונטו צריך להתבסס על דרוזן ולאורי שלא ייפלו מקיירימוג'יי אר או שומפרט, ואז לדאוג ש-JV יגבור על טריסטאן. דבר חשוב אחר לעשות זה לא לתת ללבאון שטח רחב לפרוץ אליו ותמיד שישיה עוזר שבא לזה שלברון עבר אותי למין דאבל טים. לתת לאחרים לנצח אותך, לא לברון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט