ESPN מאבדת גובה / עידו מוריה

 

 

 

 

בהודעה רשמית  ב MEDIAZONE הודיע ESPN לכ 100 עובדים על הפסקת עבודה, חלק גדול מהם – מיידית(!) .

אני אשים פה את מכתב הפיטורין הפומבי ואעבור על הסיבות מייד:

A necessary component of managing change involves constantly evaluating how we best utilize all of our resources, and that sometimes involves difficult decisions. Our content strategy – primarily illustrated in recent months by melding distinct, personality-driven SportsCenter TV editions and digital-only efforts with our biggest sub-brand – still needs to go further, faster…and as always, must be efficient and nimble.  Dynamic change demands an increased focus on versatility and value, and as a result, we have been engaged in the challenging process of determining the talent—anchors, analysts, reporters, writers and those who handle play-by-play—necessary to meet those demands.  We will implement changes in our talent lineup this week.  A limited number of other positions will also be affected and a handful of new jobs will be posted to fill various needs.

אני אוהב לקרוא את הטקסט כי הוא אומנות מריחת חרדל על אבטיח. או במילים אחרות… המון כלום בשביל שום דבר…

הפיטורין הפעם של 100 עובדים מצטרפים לפיטורים של כ 300 עובדים לפני שנתיים, והם תוצאה ישירה מהצניחה החופשית ש ESPN נמצאת בה כבר כמה שנים.

בחודשיים הראשונים לשנה כ- מ י ל י ו ן מנויים ביטלו את המנוי לתחנה. כל מנוי זה 7 דולר לחודש. שזה 7 מליון הפסד ל ESPN בחודש או 84 מיליון דולר הפסד בשנה.
מליון העוזבים ב 2017 מצטרפים לכ 5 מיליון התנתקויות ב 5 השנים האחרונות שזה במספרים מיליארד דולר של רווחים אבודים.

חשוב להבין שבאמריקה התאגידית (למעשה בכל תאגיד בעולם), היה איזה CEO בשנת 2010 שאמר בישיבת ההנהלה: "חברים יש לנו 20 מיליון מנויים, ואם נשמור על רמת התחברות זהה עד 2018 נעשה 10 מיליארד דולר" . אז על פי זה נקבע שווי המניה ונקבע כמות העובדים רק שעכשיו הצפי שלו בפח. אין רווחים כמו שהוא חזה, המנייה צונחת והמנויים מתנתקים… אה… וגם יש מיליארד דולר פחות בבנק.

אז מה עושים? מצמצמים הוצאות. דבר ראשון מחליפים חוזים אישיים בחוזי קבלן, דבר שני מעיפים את כל השומן ודבר שלישי חותכים 400 עובדים.

אני מביא את סיום מכתב הפיטורין:

"Our objective in all we do is to best serve fans and their changing consumption habits while still maintaining an unparalleled and diverse talent roster that resonates with fans across all our platforms.  We will continue to foster creativity and investment in the products and resources necessary to embrace the opportunities that lie ahead."

אפילו ESPN הבינו שיש שינוי ושהמוצר שלהם כבר לא קשור למה שקורא בעולםי.. לדוגמא, אני אוהב NBA ופותח ESPN, למה אני צריך לחכות את כל חדשות הבייסבול וההוקי בשביל טיפה סיקור ליגה? ואז כעבור חצי שעה אני צריך לראות את הכל עוד פעם?

היום, כמו שהדוקטור הזקן הבין ממזמן, הצופה רוצה לראות ולשמוע רק מה שמעניין אותו. יכול להיכנס לערוץ של הופס, לקרוא כתבות על הקבוצה שלו ולהיכנס לערוץ של הופס ביו טיוב ולראות תכנים אקטואלים למה שהוא אוהב.

ESPN עוד מגדילים לא לעשות ושומרים על הדיווח שלהם לא אישי. חברים היום זה הכל אישי! TNT לדוגמא הבינו מצויין שמה ששומר אותם במשחק זה שהם לוקחים צד ומביאים את דעתם. הבוקר ראיתי שידור בין בוסטון לשיקגו מתחנת השידור של בוסטון והם אפילו לא ניסו לשמור על פאסון אובייקטיבי.

ליגת ה NBA עצמה נותנת שירותי סטטיסטיקה, שידורי משחקים מלאים באינטרנט, סיכום משחק כמה שניות לאחר הסיום הפורמלי… כולל וידאו. אז מה צריך את הדינוזאור הזה שקוראים לו ESPN? זאת רק שאלה של זמן עד שה NFL ההוקי והבייסבול ובמהרה בימינו גם ה ATP ייתנו את אותם השירותים שנותנת NBA.COM.

אני יודע שיש עוד מספר אנשים שרואים טלויזיה ואולי הם עדיין מנויים על הערוץ של ESPN, אבל בתוך 15-20 שנה צופה הטלויזיה האחרון ימות משיבה טובה ואתו תמותנה הרשתות הגדולות של הטלויזיה. מה שקורא היום ב ESPN הוא בלתי נמנע.

האינטרנט הורג את הטלויזיה.

 

**************************

הערה של מנחם לס: הבוקר ESPN הודיעה שהיא מתכננת שינוי דראסטי בכל החברה. בתחנות הטיווי שלהם ובכל אתרי האינטרנט. השינוי הוא "TO KEEP PACE" עם הטכנולוגיה של היום, עם האינפורציה שאנשים מקבלים בסמארטפונס שלהם, ובכל שינויי אורחות החיים, כולל SOCIAL MEDIA. השינויים – שיעלו הון עתק – ייקחו שנה שלמה להשלימם!

Subscribe
Notify of
23 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
רועי ויינברג
Admin

אני מסכים בקשר לזה שהתפקיד של ESPN השתנה. אני חושב שמבחינת זכויות השידור הם צריכים ללכת כמה שפחות על פיי-פר-וויו: ככל שהמשחקים יותר בחינם, לא ילכו על שידורים פיראטיים וזה ימשוך יותר עניין לליגה.

מה שחשוב זה המסביב. אולי גם הצהוב (ע"ע First Take, למרות שאני מתעב את התוכנית הזאת), אבל בעיקר החדשות המיידיות שבליגה הפכו בגדול לנחלה של איש אחד והניתוחים המעמיקים.

לכן רינגר תפס תאוצה וגם ה-Undefeated. אני לא מבין למה דווקא הנרי אבוט נחתך כי טרו הופ שלו היה מצויין בתחום הזה, אבל זה העיקר – הניתוח המעמיק יותר. לא רק הזכויות שידור.

אורן
אורן
7 years ago

הקלידו את התגובה כאן…

IDO
IDO
7 years ago

זה ממש לא בחינם ESPN . מנוי בארה"ב משלם $7 לחודש. כמו נטפליקס. מה יותר שווה?

רועי ויינברג
Admin
Reply to  IDO

לכן הם צריכים לתת גם ערוץ חינמי, כמו המודל של ספורט 5 בארץ. ברור שנטפליקס הרבה יותר משתלם (בתור אחד שיש לו נטפליקס)

עידו גילרי
עידו גילרי
7 years ago

מה בדיוק חינמי במודל של ערוץ הספורט? עוד דינוזאור שהולך לקרוס ברגע שגם בארץ כולם יתחילו לצרוך תוכן דרך האינטרנט.

רועי ויינברג
Admin

ספורט 5 לא עולה כסף. הבעיה היא שכל השידורים ב-5+ או 5+לייב, אבל הערוץ הבסיסי בחינם

Ish (פרש #2)
Ish (פרש #2)
7 years ago

באמת? איפה אתה מקבל כבלים חינם?

עידו גילרי
עידו גילרי
7 years ago

רועי, כמו שכבר העירו לך אתה משלם ובגדול על ערוץ חמש דרך חבילת הבסיס. זה בדיוק המודל העסקי שהולך לפוג מהעולם. אנשים מעדיפים לבחור מהם רוצים לראות ולא מוכנים יותר לשלם על חבילה שכוללת הרבה דברים שהם לא צריכים.
זה בדיוק מה שקורה עם ESPN. רוב המנויים שהם מאבדים זה לא בגלל שאנשים מתנתקים מ-ESPN אלא פשוט ירידה במנויי הכבלים/לוויין באופן כללי. שם ESPN הוא אחד מערוצי הספורט בחבילת הבסיס. בגדול מה שקורה שיש גם כאלה שמתנתקים אבל לרוב זה פשוט ההפרש בין מנויים זקנים שמתים בקצב שגדול בהרבה ממנויים חדשים שמצטרפים. הצעירים בימינו הרבה פחות נוטים לצרוך מדיה בצורה הזו.
הסיבה ש-ESPN נפגעת בצורה כל כך אנושה היא שהמודל העסקי שלהם לא הגיוני כששני שלישים מההכנסות הן ממנויים. עם המחיר העולה של זכויות השידור שהרשת משלמת הם סופגים הפסדים כבדים.

Ljos
Ljos
7 years ago

רועי, אתה מנסה לתאר מודל Freemium. הבעיה היא שאנשים בכל העולם מבינים את הרוע שבשיטה הזו, הלקוחה הישר מסוחרי הסמים, והיא גוססת לה לאיטה כשהציבור מצביע בשיימינג לכל מי שעדיין עובד ככה.

Berch
Berch
7 years ago

וככה גם הכח שלהם נחלש….
ביוטיפול 🙂

7even
7even
7 years ago

פשוט גועל מה שנהיה מאיאספיאן.
הכל שם פוליטיקה עם מעט ספורט.
במערכת הבחירות האחרונה התחנה פשוט התגייסה…ליטרלי…לטובת הילרי קלינטון.
בפירסט טייק הגדיל לעשות מר סטיבן פרימו סמית' שתקף בצורה בוטה ומכוערת כל שחקן שהעיז לומר שהוא נייטרלי חלילה או לא מצביע להילרי.
זו היתה תקופה מכוערת ובושה גדולה למושג ערוץ ספורט.
זהו ערוץ פוליטיקה במסווה של ספורט.

אגב מה שנאמר פה בפוסט נכון גם לגבי חדשות בספורט.
אף אחד לא ממתין היום למהדורה שלא רלוונטית כבר לכלום ושום דבר.
צורכים הכל באינטרנט דקה אחרי.

תקציר של 10 דקות עם כל הסלים בכל משחק בעונת הנ.ב.א זמין 10 דקות לאחר סיום המשחק.

AR
AR
7 years ago

It used to be TNT channel for the more entertaining side of the league, and ESPN more professional type broadcast.
Since they brought in Rose its just plain ugly to watch.

IDO
IDO
7 years ago

אתמול אני ואשתי פתחנו טלויזיה על איזה ריאלטי V ואף אחד מהילדים לא הצטרף לספה.
לי לפחות נראה שכל מה שמחוץ ליו טיוב נעשה לא רלוונטי.

אגב גם אנחנו התייאשנו מבוי ג'ורג' ורלי רולינס (השופטים) והלכנו לראות נטפליקס. להיות ערוץ טלויזיה זה עסק מפסיד ביימינו.

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago

השאלה היא איך זה שלאתר שלנו יש היום פי שניים ניכנסים מאשר לפני שנתיים? הרי גם אנחנו לא רלוונטים יותר.
\סזה למעשה המחמאה הגדולה ביותר לאתר שלנו שלמרות סמארטפון והאינטרנט אנחנו עדיין נשארנו בתמונה (כמןבן באופן יחסי)

IDO
IDO
7 years ago
Reply to  מנחם לס

אתה צוחק? אתה הראשון שהבנת את המדיום הזה של בלוגים עם עוקבים שמכירים אותם בשם. כל מי שמגיב קבוע מקבל הזמנה לכתוב פוסט, ואין כמעט צנזורה. ככה בונים קהילה!

הלוואי ול ESPN היתה חצי מההבנה שלך יש.

רועי ויינברג
Admin
Reply to  IDO

1+

אני חושב שהופס יותר דומה לסגנון של האתרים כמו הרינגר או undefeated מבחינת הקיום בתור אתר בלוגים שנותן, לצד סיקורים, מאמרים מעמיקים יותר וסיקור מהרבה זוויות שונות. אין דברים דומים בעברית

עידו גילרי
עידו גילרי
7 years ago
Reply to  IDO

אבל הם עסק וככה כסף הם לא יעשו. הם ללא ספק צריכים לשנות את איך שהם בנויים אבל זה לא הכיוון.

captain beefheart
captain beefheart
7 years ago
Reply to  מנחם לס

כי כאן יש כותבים מעולים. content value

איש הערפל
איש הערפל
7 years ago

תעשיית הכבלים כאן בארה"ב עושה את אותה הטעות *בדיוק* שתעשיית המוסיקה בזמנו עשתה, לא רואה את העתיד, אם במוסיקה התעלמו מעליית הMP3, אז עכשיו הכבלים מתעלמים (או יותר נכון התעלמו פעם לגמרי) בעתיד שטמון בתכנים שניתן לרכוש אותם במחיר *סביר* לפי ביקוש ולא חבילות עם עשרות ערוצים לא מעניינים, ותוספות פסיכיות לערוצים כמו ESPN.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
7 years ago

אם כל מנוי שווה שבעה דולרים אז מיליון מנויים בחודשיים שווה 3.5 מיליון דולרים בחודש ו-42 בשנה

IDO
IDO
7 years ago

מחיר מנוי לחודש = $7
$7X1000000=7M

שהפסידו בחודשיים

ן 84 שיפסיגו ממרץ עד מרץ. או 400 מיליון שיפסידו ממרץ 2017-מרץ 2022.

מקווה שזה יותר ברור.

תוסיף 5 מליון התנתקויות בשנה הקודמת ופתאום 400X5 זה טיפלה יותר ממליארד. כמובן שזה רווחים אבודים או הפסד אלטרנטיבי. אבל זה עדיין מספר מתוך הספרים שלהם.
בצפח ל-5 שנים קדימה שעל פי זה הם עושים את התוכנית הכלכלית שלהם והתקציב.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
7 years ago

וכן חמישה מיליון התנתקויות שווה 35 מיליון דורים לפי שבעה דולרים למנוי וסך הכל מדובר ב-77 מיליון דולרים.
אז איך הגעת למיליארד אם זה אפילו לא מאה מיליון?!

trackback

[…] מזמן כתבתי על פיטורי עובדים ב ESPN  שמחזיקה חוזה מול ה NBA. ל ESPN  יש […]