הטור של לס לוויקאנד: האם "טוב מדי"?

 

 

 

 

אמש "הפוינט גארד הטווב ב-NBA" חטף כזה SHELLACKING מפוינט גארד מבוגר, ששמו כאילו נישכח ע"י רבים מאיתנו המדרגים את הפוינט גארדים הטובים בעולם כ-'פול-ווסטברוק-רונדו-דרון ויליאמס', שהוא לא ישכח אותו זמן רב. טוני פרקר לקח את כריס פול לבי"ס. הוא הפך אותו – שוב – לשחקן מופנם, פסיבי, ובלתי יעיל. הוא הוכיח שוב שלכריס פול אין את זה כשמשחק רציני הוא על הקו.
כריס פול לא זכה בכל תואר חשוב בימיו: הוא נולד בצפון קרולינה, היה אחד מנבחרי מקדונלד לנבחרי התיכוניסטים הטובים במדינה, אבל בחר בווייק פורסט במקום מילגה בצפון קרולינה או דיוק. בווייק פורסט הוא הובילם בשתי שנותיו לטורניר המכללות, ועונה אחת הובילם ל-סוויט-16.

על ההסטוריה שלו ב-NBA בניו אורלינס ובקליפרס אין צורך לחזור. השורה התחתונה בקשר לכריס פול היא שמלבד שתי מדליות זהב אולימפיות, הוא לא זכה בכל תואר חשוב אחד, מלבד תוארים אישיים כגון ה-MVP של משחק "מזרח מערב". משחק אמש בו העליבה הספארס את הקליפרס בביתה 116-90 כשטוני פרקר ב-28 דקות קולע 31 עם 7 אס', וכריס פול  קולע 4 נק' עם 2 אסיסטים ב-27 דקות , העלה בי שום מחשבה שחשבתי עליה כבר כמה פעמים אבל בינתיים לא העזתי להעלותה בכיתוב אבל אולי הגיע הזמן: האם יכול להיות שכריס פול הוא יותר מדי 'ילד טוב ווסט פורסייט, צפון קרולינה'? האם הוא גאון חסר קילר-אינסטינקט? האם הוא שחקן-על הנכנע ללא בעייה מיוחדת לעליון עליו?

היה זה משחק חשוב ביותר בין שתיים משלוש הקבוצות החזקות במערב. כשראיתי מה טוני פרקר עושה לו, חשבתי, "מה היה קורה אם אייזיה ת'ומאס – בזמנו – היה הפוינט גארד של הקליפרס? או וולטר פרייזר. או אוסקאר רוברטסון. או אפילו ג'ון סטוקטון ומרק פרייס? ואפילו היום, מה היה קורה אילו הפוינט גארד של הקליפרס היה ראסל ווסטברוק או קיירי אירוינג? האם היו נכנעים ככה? אני יודע שזה משחק אחד ויחיד, אבל ההשפלה היתה כה איומה – ומרתקת לחוזה מבחוץ ללא עניין מיוחד מי ינצח – שאני לא מאמין שרוב הפוינט גארדים הגדולים של העבר וההווה היו עוברים עליה בשתיקה. הם היו יורקים דם על הפארקט רק לא לתת לפוינט גארד אוייב להשתלט עליהם בצורה מחלטת כזאת.

רק לפני כחודש יצא המגזין של ESPN כשכריס פול בשער המגזין, ונושא המגזין היה "יריבות בספורט".

 

פול ולברון הם חברים טובים עוד מימי 'מקדונלד' וכמובן המשחקים האולימפיים. היה זה לברון שצילצל לפול ושאל לדעתו בקשר לעזיבת הקאבס. פול נתן מבט ברוסטר של הקבוצה והגיב: "לא תוכל לנצח איתם. הם מבקשים ממך יותר מדי. אתה לא מרגיש – כמוני – שמבקשים ממך יותר מדי?". כריס פול היה למעשה הראשון לדעת שלברון החליט לעזוב. שנה אחרי, כריס פול פנה לחברו הטוב השני – דוויין ווייד ממיאמי – וביקש את הדיעה שלו בקשר לטרייד ולאן כדאי לו לנסות לעזוב. הוא ודוויין החליטו יחד שבוסטון סלטיקס לא יהיה פתרון טוב עבורו.

ב-2009 ההורנטס היעו בפלייאוף נגד הנאגטס.  ההורנטס הפסידו ב-15, 21, ו-29 הפרש. במשחק ה-63-121 נגד דנבר, פול קלע…צדקתם!…שוב 4 נקודות. בכל הסידרה הוא קלע 41% עלובים. באותו קיץ הוא עשה טיול לסין עם…כרמלו אנטוני, השחקן ששפך את רוב הנקודות בהפסד המעליב על 29 נקודות. בסיור הזה הוא ואנטוני כרמלו פרסמו את JORDAN BRAND כולל צילומים עם פנדות על ברכיהם. בזמן המרדי-גרה, ה-PARADE של ניו אורלינס, האורחים בווילה המפוארת שלו היו לברון ג'יימס, רודי גכיי, טוני פרקר, ג'אש האוארד, וג'ארד ג'ק, כשפול מאכיל ומשקה אותם בווילה שלו.  היום הוא מתגורר בווילה המפוארת שלו שקנה ב-8.5 מיליון מהזמר ארוויל וולינג'ס בבל-אייר, ואני מבטיח לכם שמיד בסיום העונה היא תהפוך ל-"מלון כריס פול".

 

כריס פול מאמין שאין כל בעייה להיות חבר עם יריביו הגדולים ביותר. "מה הקשר?", הוא שאל את כתב המגזין. "אני יכול להיות חבר, אבל על הפארקט החברות מסתיימת, ואני רואה רק צבע גופייה של האוייב!".

הייתי רוצה לראות אותו מתחבר עם טוני פרקר, כשרד אורבך מאמנו. 'רד' היה תולה אותו על העץ הראשון שהיה מוצא. פט ריילי אסר איסור מחלט על פטריק יואינג לבלות זמן חופשי עם אלונזו מורנינג, כשהניקס ומיאמי היו השנאות הגדולות ביותר ביוניברס. מנגד, פול מכנה את דוויין "אחד מחברי הטובים ביותר", אבל מציין שבמשחק ההארכה שההורנטס ניצחו את ההיט 89-95, "אני ודוויין כמעט התחלנו קרב אגרופים". הוא ממשיך: "שיחקתי את אחד ממשחקי הטובים ביותר נגד חברי הטוב, וקלעתי 27 עם 11 אסיסטים בעוד אני HARRASSED דוויין ליום של 6 מ-17. אין קשר בין חברות לבין יריבות על הפארקט".

הוא פשוט זן אחר של שחקן. לארי בירד ומג'יק הפכו חברים בלב ונפש, אך זה התחיל רק באולימפיאדת 1992 כשמג'יק כבר ידוע היה כנושא נגיף ה-HIV, ובירד עמד לפרוש בגלל גבו. מייקל ג'ורדן לא היה מסוגל להיות באותו חדר עם אף שחקן פיסטונס, לייקרס, או ניקס. הוא סרב משך כל הקריירה להיות חלק מ-"יום הראיונות" באול-סטאר כי שם כל השחקנים מתרועעים אחד עם השני. מייקל לא רצה לחבב שום שחקן שהוא לא שחקן קבוצתו. "הוא שונא את כולם", אמר עליו פעם ג'ון פקסון.  לכריס פול יש רשת SOCIAL NETWORK הגדולה אפילו מהרשת של נכדתי דריה ברמת השרון בת ה-16 שברשת שלה ישנן איזה 1,000 חברות ו-2,000 חברים. יש לו את מספרי הטלפון של חצי שחקני ה-NBA.

הוא הולך לכנסייה בפטיסטית כל יום ראשון. הוא כבר אמר שאחת מתכניותיו היא להגיע לישראל באחד הימים בעתיד ולטבול בירדן "בטבילה נוספת" במקום שיישו ניטבל. הוא היה ילד-כנסייה במקהלה בעיר הולדתו, ניבחר לנשיא הכיתה בתיכון, והיה סגן נשיא הפרטרניטי הפופולרי ביותר בוויק פורסט.  הוא 'ילד טוב ירושלים' נוצרי מצפון קרולינה, וכנוצרי אדוק וטוב, הוא חבר של כולם. אילו רק ידע כיצד לארי בירד ומג'יק ג'ונסון סרבו ב-1984 לעשות פרסומת ביחד עבור 'קונברס', הנעל ששניהם ייצגו. משך שני ימי צילומים הם לא החליפו מילה אחת ביניהם, וסירבו בכל תוקף להתחבק בסוף סרט הפרסומת, רק ללחוץ יד שנראתה מאולצת כמו לחיצת היד הראשונה בין רבין וערפאת. 

המשחק בו כריס פול עיצבן אותי ביותר היה המשחק נגד הלייקרס  (אחרי שפול החמיץ 5 בגלל מתיחת שריר). משחק קשה מלא טכניים, כולל פלגרנט פאול ע"י מו ויליאמס והזריקה מהפארקט של ג'וש מקרוברטס.. הלייקרס ניצחו 91-96, וכשנשארה שנייה אחת לבאזר, פאו גאסול קבר שתיים שחתמו את התוצאה. אז או אז פול וגאסול החלו בהחלף 'מילים'. קובי התערב בין השניים כשפאו גאסול מלטף את ראשו של כריס כאילו הוא מין ילדון שובב בחנות ממתקים. אני – רק מראייה בטיווי – רציתי להכניס לפאו אגרוף שישבור לו את כל שיניו. ואח"כ מסתבר שעוד לפני הליטוף הוא פנה לקובי ואמר "כריס פול הוא ילד רך'". פאול אמנם זרק את ידו המלטפת של פאו, אבל ג'ורדן היה מכניס לספרדי אגרוף שהיה שולח אותו לעולם החלומות.

לכריס פול אין את זה. הוא טיפוס טוב מדי. הוא יותר מדי אנושי. הוא חבר של כולם. הוא לא אלים מספיק. הוא לא הרוצח על הפארקט שלא כדאי להתקרב אליו. הוא חוטף 31 מטוני, ויורד כאילו לא קרה דבר.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. ניתן להגיד שהוא "טוב מדי", כמו שאתה אומר, אבל הוא לא מעביר להילוך שני שהקבוצה ביתרון גדול כדי לא לפגוע בקבוצה השנייה, ועושה דברים כאלה. ייתכן והוא זעם על התבוסה של הקליפרס, סביר להניח (אנשים "נחמדים מדי" לא מגיעים ל-NBA), אבל מבחינה ציבורית יש לו תדמית של בחור טוב, ולא יסדקו אותה.

    וחוץ ממדליות אולימפיות יש לו את תואר רוקי השנה, והוא נבחר לחמישיית הליגה הראשונה (פעמיים), השנייה והשלישית.

    1. רועי!
      אני כבר מזמן שגיליתי שישנה לך בעייה: או שאתה לא יודע לקרוא, או שאתה לא מבין בדיוק את מה שאתה קורא. כתבתי בברור, ובאותיות שחורות, שאני לא מדבר על תוארים אישיים אלא קבוצתיים.

      1. נכון, טעיתי הפעם. אבל עדיין, יש לו תדמית של בחור נחמד, טוב, וחברותי, והמנהלים שלו לא רוצים להחליף אותה.

      2. מנחם אתה כזה זקן רשע, אפילו לסקייהוק עבדך הנאמן אתה מתאכזר. אולי תציע להנהלת הקליפרס להעביר "סדנת רוע" לכריס פאול, יש לך מספיק רוע לחלק ועדיין ישאר לך הרבה.

  2. אני דווקא שמעתי שהוא תחרותי ביותר וקילר, אבל אולי אתה צודק.
    בכל אופן, לפול יש בעיה מתמשכת בברך שפוגעת בביצועיו.
    מולו עמד פארקר בריא וזה כל הסיפור. פול בסה"כ הצטרף לכל שאר הליגה שלא ממש מסוגלת לעצור את פארקר.

  3. בשני המשחקים הקודמים בין שתי הקבוצות העונה פול אומנם לא נתן תצוגה כמו פרקר במשחק הזה, אבל היה טוב ממנו משמעותית והקליפרס ניצחו את הספרס.
    קשה להגיד שלפול היו את הכלים הנדרשים להגיע לאליפות, בטח לא כמו לפרקר.
    בכל מקרה, זה רק עוד משחק בעונה ואם זה לא עוד משחק, מה ההבדל מהשניים הקודמים בין הקבוצות?

  4. מנחם , אני חושב שאתה קצת מגזים.
    בוא נאמר שלפי המשחק של אתמול אתה צודק אבל בכללי אני חושב שפול לא אמר את המילה האחרונה.
    יש לו מעלות רבות כרכז וזה שהוא חברותי לא אמור להפריע כלל , גם קווין דוראנט עושה רושם של אדם חברותי אז מה .
    היריבות בין מגיק ללארי הייתה עמוקה יותר , מי כמוך יודע מה הלייקרס ולוס אנחלס מייצגים עם כל הייפ ולה לה לנד מול מה שהעיר בוסטון מייצגת. מייקל שנא את הפיסטונס , מי לא ? יש את הסיפור שאייזה ומגיק סגרו דיל לייבש אותו באול סטאר הראשון , איך אפשר שלא לשנוא אותם ?
    לעניין פול , לדעתי החיסרון שלו שהוא לא מחפש מספיק את הסל , הגנתית הוא טוב מאוד , יחס איבודים אסיסטים , אז קורה שתפס משחק קקה , לפני כמה ימים פרסמת פוסט לגבי אירווינג והייתי בין הבודדים לציין את פארקר כאחד הפוינטים הטובים בליגה.
    בפליי אוף של השנה שעברה פול הוכיח מנהיגות שהקליפרס ניצחו משחק 7 בחוץ מול ממפיס ( רק 18 אחוז בהיסטוריה קבוצה מנצחת משחק 7 בחוץ ) ובחצי הגמר פורקו טוטאלית מול הספרס.
    פול השנה יוביל את הקליפרס רחוק יותר ( גמר מערב )

    ללא כל קשר הטור מעולה , ואני אישית מעדיף את הנעל של כרמלו ( מניסיון כמובן ) 🙂

  5. ממש לא טוב מדי.
    פול הוא קילר אמיתי בנשמה.
    הוא פשוט קצת פצוע, ופארקר הוא הרבה הרבה יותר טוב משחשבת וטענת.

    1. אילו לא היה טוב מדי ונימוסי מדי – הוא היה בועט בפאו גאסול ישר בביצים כפי שמייקל ג'ורדן היה עושה, לו ליטף אותו בפדחת כפי שעשה לפול.

  6. שנה שעברה לברון זכה באליפות ו-MVP פלייאוף אחרי שנים שזכה לביקורת דומה לביקורת שלך כלפי פול. אפשר לנצח גם בלי אופי מגעיל כמו של ג'ורדון בראיינט וקווין גארנט.

    צונסי בילפס עבר 5 קבוצות לפני שהגיע לדטרויט. הנרטיב כלפיו היה ש"אין לו את זה" בפלייאוף- הוא פשוט נחמד מידי. ב-2004 הוביל את הפיסטונס לאליפות וזכה ב-MVP פלייאוף, ובכינוי "מיסטר ביג שוט". עד היום נחשב לאחד השחקנים הנחמדים והאהובים ע"י שחקנים מכל הקבוצות.

    לבעוט לשחקן "ישר בביצים" לא הופך שחקן לווינר – רק למושעה.

  7. טור מעניין וחומר למחשבה
    נראה שפול לקה בתסמונת ה MVP של האולסטאר, עם ירידת מתח ויכולת במשחק אחרי.
    העולם היום שונה מהעולם של מג'יק ובירד. היום כולם מחוברים אחד לשני ומדברים אחד עם השני באינטרנט.

    נכון שאין בו רוע והוא עדיין הרכז הטהור הטוב בליגה. בפלייאוף האחרון הייתי בטוח שרונדו עוקף אותו במתייצב במקום הראשון כרכז טהור.

    אני לא מחשיב את אירווינג, פארקר ורוז כרכזים טהורים. עדיין אי אפשר להתעלם מההתפתחות של פארקר והשדרוג ביכולת לאורך השנים.

  8. לברון ודוראנט התאמנו ביחד בקיץ לפני ששניהם הגיעו לגמר, זה לא הפריע להם לשחק.
    ציינת שפול ופרקר חברים, אז פול נחמד מדי ופרקר לא?זה עניין דו צדדי.
    בקיצור, פול השתלט על מספיק משחקים כדי להראות שהוא יכול. לא הייתי בונה תאוריות על משחק אחד.

    1. כי כל כך כיף לראות אותו.
      שחקן שנראה כמו השכן ממול (אם אתה גר בלואיסוויל), 80 קילו על 1.83 מ', לא מפלצת אתלטית מעדות רוז/ווסטברוק שבחלקים ארוכים של המשחק נראה כאילו הוא יודע בדיוק מה הוא עושה ואף אחד לא יכול להפריע לו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט