בוסטון ואוקלהומה נשארות בחיים – סיקור משחקי שישי / רועי ויינברג

הסלטיקס החזירו לעצמם צבע ללחיים עם ניצחון מוחץ על הבולס, ואוקלהומה ניצחה את יוסטון אחרי מותחן. נוסף על כך הקליפרס ניצחו את הג'אז והחזירו לעצמם את יתרון הביתיות.

*

יוטה ג'אז (5) 106-לוס אנג'לס קליפרס (4) 111

מצב הסדרה: 2-1 לקליפרס.

ניצחון חשוב לקליפרס שמחזיר להם את יתרון הביתיות.

גורדון היווארד פתח את המשחק אחוז דיבוק וקלע 21 נקודות באחוזים נפלאים, כמות זהה לזאת של שאר הקליפרס. בזכותו יוטה עלתה ליתרון דו ספרתי ושמרה עליו לאורך רוב המשחק, כשבלייק גריפין נפצע במהלך הרבע השני ולא חוזר לפרקט. זה נראה אבוד אבל אז הגיע כריס פול עם רבע שלישי נהדר שהוריד את ההפרש ל-82-84 פתוח לקראת הרבע האחרון.

יוטה לא נרתעת מהקאמבק ושלשה של אינגלס מעלה אותם ל-88-96. הקליפרס מראים למה הם מסוגלים עם הגנה חזקה מאוד, בלי גריפין, ודקות טובות בהתקפה של מבאה א מוטה ופול. זה מוביל לריצת 15-0 גדולה שלהם שמעלה אותם ל-103-96, 02:29 דקות לסיום. 4 נקודות רצופות של ג'ו ג'ונסון הורידו למרחק פוזישן אחד, ודיאנדרה העלה את ההפרש ל-4 מהעונשין.

44 שניות לסיום דריק פייבורס הולך לקו ומחטיא פעמיים מהעונשין. פול מחטיא עם שמירה הדוקה עליו, והיווארד זורק מהשלוש. אייר-בול, אבל למזלו ג'ונסון עם הריבאונד. הכדור מגיע לאינגלס שבחוכמתו מחליט למסור להיווארד שקולע בצבע, 104-102. רדיק קולע פעמיים מהעונשין והיל קולע שלשה גדולה, 7.1 שניות לסיום. פול מדייק פעמיים לעונשין ואינגלס מוציא חוץ לבוריס דיאו שסוחט עבירה וזורק שלשה. השלשה, למרבה הפלא, נכנסת. הזריקה לא נחשבת והצרפתי הולך לקו, כשהוא קולע משם 1 מ-2.

108-106, רדיק הולך לעונשין. הוא מחטיא את הראשונה ולג'אז יש הזדמנות לנצח את הכל. היווארד, במשחק חייו, לא מצליח להוציא את החוץ והסיפור נגמר. פול קולע עוד פעמיים מהקו ומסיים את הסיפור בעלייה של הקליפרס ליתרון, במשחק בו הם שיחקו בלי גריפין במחצית השנייה (ובלי אוסטין ריברס).

אצל הקליפרס, כריס פול נתן את אחד ממשחקיו הגדולים ביותר עם 34 נקודות, 10 אסיסטים ו-7 ריבאונדים. דיאנדרה ג'ורדן היה טוב מאוד עם 17 נקודות ו-13 ריבאונדים, מבאה א מוטה קלע 15 נקודות עם 6 כדורים חוזרים וגריפין קלע 11 עם 6 ריב' ב-18 דקות כשהוא נפצע במהלך המשחק כאמור.

ביוטה, היווארד קלע שיא קריירה של 40 נקודות עם 8 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-2 חסימות. היל קלע 26 נקודות, ג'ונסון 15 ואינגלס נתן עוד הופעה מסחררת חושים עם 9 נקודות ו-5 אסיסטים, כשהוא פותח בחמישייה.

לעמוד המשחק.

https://www.youtube.com/watch?v=sd1BjTwj-vw

*

אוקלהומה סיטי ת'אנדר (6) 115-יוסטון רוקטס (3) 113

מצב הסדרה: 2-1 ליוסטון.

טריפל-דאבל עם 32 נקודות של ווסטברוק נתן לאוקלהומה ניצחון למרות הופעה גדולה של הארדן.

הת'אנדר הציגו משחק קבוצתי ברבע הראשון כש-4 שחקנים זורקים בין 4 ל-7 פעמים, והם עלו ליתרון דו ספרתי לקראת סוף הרבע. הם שמרו על ההובלה ברבע השני, אבל דקות מצויינות של הארדן בשלישי נתנו לרוקטס את ההובלה בחזרה. אוקלהומה רצה משם, 21-9, כשחבורת הקלעים של אוקלהומה עושה עבודה טובה מאוד. הם העלו את הת'אנדר ליתרון דו ספרתי עם סיום הרבע.

אותו יתרון היה די בטוח במשך רוב תחילת הרבע האחרון, עד שגורדון והארדן הורידו ופתחו את המשחק לגמרי (מ-94-104 ל-111-111). ווסטברוק זרק שלשת התאבדות כמיטב המסורת והחטיא, אבל אדאמס היה שם בשביל לקחת את הריבאונד ולהחזיר את היתרון, 111-113. רצף קליעות עונשין של הארדן ו-ווסטברוק חתם את התוצאה ונתן ניצחון משמעותי לאוקלהומה.

באוקלהומה, ווסטברוק הוביל עם 32 נקודות (11 מ-24 מהשדה) עם 13 ריבאונדים, 3 חטיפות ו-11 אסיסטים, גיבסון קלע 20, אולאדיפו ורוברסון (4 אס') קלעו 12 נקודות עם 6 ריבאונדים כל אחד וקנטר קלע 10 נקודות מהספסל.

ביוסטון, הארדן קלע 44 נקודות (18 מ-18 מהעונשין), 6 ריבאונדים ו-6 אסיסטים לצד 5 עבירות ו-7 איבודים. וויליאמס קלע 22 נקודות ב-60% מהשדה, אנדרסון 18 וגורדון 12.

לעמוד המשחק.

https://www.youtube.com/watch?v=wOaFd5S82ns

*

שיקגו בולס (8) 87-בוסטון סלטיקס (1) 104

מצב הסדרה: 1-2 לשיקגו.

החיים קשים בלי רונדו.

בוסטון פתחה עם חמישייה נמוכה – ג'רלד גרין וג'יי קראודר בעמדות הפורוורד ואל הורפורד סנטר, והחמישייה הזאת השתלמה לה מאוד מבחינת הקליעה מרחוק כשהקבוצה סיימה עם 17 מ-37 מחוץ לקשת. הם עלו ליתרון של 18 נקודות, 33-15, בסיום הרבע הראשון. היתרון הזה הפך ל-20 בתחילת הרבע השני שהציג כדורסל מצויין של שיקגו והוריד את ההפרש ל-3 נקודות, 44-41. בוסטון החזירה את הסמול בול וברחה ברבע השלישי כשהיא רק שומרת על היתרון ברביעי, למרות הניסיונות של באטלר ו-וויד להכריע את המשחק. זה נגמר בניצחון חוץ יקר, בסדרה שבה עד כה אף קבוצה לא הצליחה לשמור על הבית.

בבוסטון, הורפורד קלע 18 נקודות עם 8 ריב' ו-6 אס'. תומאס (9 אס') וקראודר קלעו 16 כל אחד, בראדלי 15 וטרי רוזייר הוסיף 11.

בשיקגו, וויד הוביל עם 21 נקודות ב-6 מ-18 מהשדה. באטלר (7 מ-21) קלע 14 עם 7 ריב', לופז הוסיף 12, מירוטיץ' 11 וזיפסר 10.

https://www.youtube.com/watch?v=l3-ybIqzblk

לעמוד המשחק.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 66 תגובות

  1. קשה להאמין ששיקגו קטפה 52 ריב' נגד ה-37 של בוסטון כשבוסטון קבוצה עם כל כל הרבה יותר גבוהים. אבל אם אני לא טועה, לבוסטון היו 37 אסיסטים נגד רק 14 של שיקגו. ג'ימי באטלר תפס יום שחור של 7 מ-21. הערב הוא לא היה מצליח לפגוע באגם מישיגן.

    1. נובע מכך שהוא לא שיחק שם 10 שנים 🙂

      אבל הבנתי אותך דוק. מעניין אם סטיבנס ימשיך עם זה גם במשחקים הקודמים.
      תמיד מעניין לעקוב אחרי השינויים שעורכים מאמנים תוך כדי סדרות.

  2. אם ראסל ווסטברוק לא למד במשחק הזה שכשהוא משתף את כל שחקני הקבוצה הקבוצה מתפקדת יותר טוב, הוא לעולם לא ילמד.

    1. ואתה מדבר על רפי ההבנה באתר, הספסל קלע ב52% לעומת 42% כאשר קלע 36 לעומת 24 במשחק הקודם +12.

      כל זה כשווסטברוק שיחק פחות = עוד פחות דקות עם המחליפים, מה הקשר בין זה לשיתוף הקבוצה?

      אוקיי שלא תגיד שאני מתחמק מה לגבי יתר החמישייה? 43% במשחק הראשון 65% היום.
      רוצה לדעת כמה הוא "שיתף הרבה יותר" את יתר החמישייה היום? מסירה אחת יותר (34-35) תבדוק את העובדות, צפה במשחקים לאחר מכן תוכל להסיק מסקנות נכונות.

      כשזה מגיע ממנהל האתר שרמתו אמנם גבוהה מהזבלונים הישראלים אך חסרת הבנה בסיסית או הסתמכות על בוקס סקור (וניתוח שגוי שלו) ומכאן ניתן לראות את התגובות המנוסחות היטב אך חסרות כל ערך.

      1. תגובה קצת מעצבנת.

        הבאתי נתון סטטיסטי אחד של כמות מסירות שהיה זהה בין המשחקים ומכאן גזרת שהוא אינו שיתף במשחק הזה את חבריו יותר ממקודם. לא אכנס איתך לניתוח של האם כמות מסירות מעידה על שיתוף או לא כי זה גם ככה לא מספר את כל הסיפור.

        אבל כמי שצפה בכל המשחקים, גם אני קיבלתי את התחושה שהוא שיתף את חבריו יותר הפעם, כי ברגעים המכריעים הוא קיבל את ההחלטות הנכונות ברובן בניגוד למשחקים הקודמים, גם כשההחלטה היתה לזרוק מהמיד ריינג, וגם כשהחליט לחדור ומלסור לגבוה שבפנים. באופן כללי השחקנים האחרים היו הרבה יותר מעורבים ושיחקו אם הרבה יותר ביטחון, הם גם הרגישו שהם באו לשחק ולא רק לצפות בחברם לקבוצה.

        1. לא מתווכח עם התחושה שלך שכן היא אינדיבידואלית, השינוי שהיה במשחק האחרון בבירור הוא זריקות שנכנסו שנבע בין היתר מהביתיות ליציאה משוק הפלייאוף לכלמי שטרם השתתף (אולדיפו, גרנט ו3 הרוקיז).

          לגבי הנרגן והגאון (או ציטוט או פרפרזה דע את העברית שלך) כשאין טיעון טוב יורדים לפסים אישיים, מצד שני I couldn't care less מה מאן דהוא כותב עליי.

      2. הבנה של מנחם היא הרבה יותר ממך והוא מהמבינים הגדולים ביותר בכדורסל אמריקני וספורט אמריקני בכלל. וראה התגובה של "השרת".
        גם אם בסטטיסטיקה הכללית אין הבדל משמעותי עדיין יכול להיות כזה חשוב היה הוא כן שיתף את חבריו יותר, וכפי שכתב "השרת".

        1. הסקת המסקנות שלו מתבססת על שמות על מה אתה מדבר? והשרת דיבר על תחושות כאשר אלו אבני הבוחן בדיוק מחזק אצלי את הדעה שהרמה פה בינונית במקרה הטוב.

  3. גם במשחק שיקגו וגם במשחק יוטה הקבוצה שהובילה ב-3 עם שניות ספורות לבאזר עשו פאול מכוון. זה מאד "לא אמריקאי" ובניגוד לכל המחקרים. אבל הפעם זה עבד לאוקלהומה סיטי, ועבד גם לקליפרס.

    1. נכון, תהיתי אם עוד מישהו שם לב. כמובן שהתכוונת לאקלהומה ולא שיקגו.
      את הארדן והפרשנים זה תפס בהפתעה גמורה. אצל הקליפרס זה היה ברור. ריי אלן בטח חייך על הכורסא

      1. דווקא מארק גקסון ישר אמר לצריך לעשות פאול רחוק כדי למנוע מהארדן לסחוט פאול על נסיון שלשה. ואן גנדי אמר ובצדק שהם עשו את הפאול מהר מידי (0.7 שניות) ושאולי לא כדאי להיכנס לקרב עונשין עם הארדן, כשווסטברוק שניה קודם בדיוק החטיא אחד. הוא באמת גם החטיא אחד אחרי והשאיר להארדן אפשרות לנצח בשלשה. בקיצור בסופו של דבר בפוזשן האחרון באמת הם לא עשו פאול, ולקחו הימור שהתברר כמנצח.

        וריי אלן מלך.

  4. חן חן רועי.

    הכותרת היא: הפציעות שוב דופקות את הפלייאוף.

    שיקגו בלי רונדו קבוצה אבודה, ואם הוא לא חוזר, זו המתנה שהסלטיקס היו צריכים, יכול גם להיגמר ב-2-4. בלעדיו, ווייד ובאטלר ניסו בכוח להכניס את עצמם למשחק, באחוזים רעים, וזה לא זה.

    כנ"ל יוטה בלי גובר, ועכשיו מהצד השני – הקליפרס בלי גריפין.
    יתרון הריבאונד של הקליפרס היה מוחץ: 27-41. כריס פול הראה להיווארד מה המשמעות של משחק פלייאוף, במיוחד מול הקהל הביתי, ואינגלס חביב הקהל כשל פעם אחר פעם בנסיון לעצור את cp3, בקאמבק המכריע של הקליפרס.
    רודי חייב לחזור מהר כדי להוציא מהסדרה הזו את הקבוצה הראויה.

    אוקלהומה-יוסטון, בטח לאחרים יהיה מה להגיד. משום מה, סדרה שמותירה אותי אדיש לגמרי. אין לי מושג למה.

  5. לאוקלהומה הפאול המכוון עבד, אבל רק במזל של סיכה: להארדן היה כדור ביד עם 2 הפרש ל-OKC. נתנו לו יותר מקום מערבות הנגב כי פחדו לעשות עליו פאול. הוא ב-ק-ל-ו-ת היה יכול להיכנס לסל ולהשוות, ולהראות שפאול מכוון בהפרש 3 זאת שגיאה. אך הרבי הטיפש החליט לזרוק מרחוק לשלשת נצחון, והכדור כמעט ניכנס. אבל לא ניכנס ו-OKC יצאה בחיים.

    1. בברלי יצא ב-6 עבירות, הארדן היה עם 5 – החלטה נכונה לנסות לגנוב ברגע האחרון, אבל הייתי מנסה את לו וויליאמס או אריק גורדון. יש גבול כמה הארדן מנסה לקחת על עצמו.
      בעצם אין.

  6. תודה רועי, סיקור מעולה ללילה של משחקים טובים. ווסטברוק היה טוב מאוד החצי הראשון אבל בחצי השני חזר לכפות את עצמו על המשחק וכמעט הפסיד אותו עם 2 החטאות קריטיות מהעונשין. המשל של היום מקרה מה הקליפרס שווים עם סמול פורוורד שקולע 15 נקודות במשחק, רק חבל שזה מגיע פעם בשנה.

  7. האם ראז'ון רונדו "שם רגל" במכוון על קראודר? הוא טוען "סתם התמתחתי". יש אומרים "ניסה להפיל".
    שיהיה. כך או כך
    היי, למה לקלקל סיפור טוב עם עובדות?

  8. הבולס עוד לא פגשו דלי שהם לא נהנים לבעוט בו…
    פשוט melt down
    זה היה אמור להיות התפקיד של הויברג להתמודד עם הפציעה של רונדו ולבצע התאמות. הוא היה חושך! !!
    באטלר ביום של 33% מהשדה, 0 אסיסטים, 0 זריקות עונשין ו 27- נקודות בתרומה הקבוצתית – ועדיין פרד הפרד משאיר אותו על המגרש 39 דקות!!!
    מאמן נורמלי היה מעיף אותו לספסל ומנסה משהו אחר. כל דבר אחר אק לא להמשיך ככה

    1. תאמין לי שלא אופתע אם הבולס יפסידו גם את משחק 4, רק כדיי לנצח שוב בבוסטון במשחק 5.
      קבוצה לא צפויה להחריד הבולס של העונה..

  9. תודה על סיקור מהיר! כל הכבוד!

    אני רוצה רגע להתייחס לדיון מהבלןג החי בין גיא ל..כל העולם בערך.
    גיא טען שהלילה היה הוכחה לכך שיש אחלה קבוצה סביב ווסטברוק. אחרים טענו שלהפך, כי בכל פעם שווסטברוק נח על הספסל, הרוקטס נגסו בהפרש

    לדעתי, 2 הצדדים בדיון צודקים –
    לווסטברוק כן יש אחלה שחקנים לידו. הבעיה היא שאין שחקן מספיק טוב שינהל במקומו את המשחק כשהוא נח. כלומר, אין עוד ״מפעיל״ בקבוצה שיודע להזין כמו ווסטברוק את שאר 4 השחקנים שעל הפארקט.

    אם נשווה בין שחקני הפנים והכנפיים של 2 הקבוצות, אז נגלה שאין לאף קבוצה יתרון משמעותי על השנייה. ובהתחשב בכך שדקר כרגע פצוע, אז יש יתרון קל לאוקלהומה.
    מישהו באמת חושב שקאפלה, ננה ואנדרסון עדיפים על גיבסון, אדאמס וקאנטא?
    מישהו חושב שרוברסון, אברינס וגראנט נופלים בהרבה מאריזה ודקר? בטח שלא כל עוד דקר בחוץ..
    ההבדל הוא בגארדים – בברלי, סוויט לו וגורדון – שלושתם יודעים לנהל את המשחק במקום הארדן. באוקלהומה, אולדיפו ומקדרמוט לא יודעים לנהל את המשחק.

    וכאן ההבדל בין 2 הקבוצות, ובין הארדן לווסטברוק.

    ווסטברוק נתן הלילה משחק מעולה, ובניגוד למשחק הקודם הפעם הוא תפר יפה כמה קליעות מיד-ריינג׳ בדקות הסיום.
    עבור יוסטון זה משחק שני ברצף שלא הם קובעים את הקצב, ובנוסף מתקשים לקלוע. מקווה מאוד שבמשחק 4 הם יחזירו את השליטה בקצב המשחק.
    מה שגמר אותם היה בעיקר האיבודים, במיוחד ברבע הראשון. לדעתי זה נבע בעיקר מקבלת הפנים החמה של כרוז ואוהדי הצ׳ספיק. החל מהרבע השני שחקני יוסטון כבר היו אדישים לכך, ומקווה שכך יהיו כבר מהפתיחה בגיים 4.

    1. ההבדל בין סוויט לו, גורדון ובברלי לבין מקדרמוט ואולדיפו(שעד עכשיו מתגלה כפלופ) הוא הבדל של שמיים וארץ.
      הוכחת את הנקודה שראסל משחק עם נגרים.

  10. ווסטברוק ואוקלהומה כמעט חרבנו במכנסיים גם היום למזלם הקהל הביתי והדחיפה נתנו להם את האקסטרה לנצח… רק אני מרגיש ששורקים להארדן הרבהההההה יותר מדי??
    בלי קשר כיף לראות שהסדרות הולכות ל2-1 ועניין במקום ל3-0 משעמם וחלש… מקווה שגם מחר אטלנטה תצליח לצמק את הסדרה..

    התקצירים המורחבים כרגיל עלו לערוץ -http://bit.ly/NBAPlayoffs1617

      1. תודה רבה אחי אני אשמח זה באמת יתאים יותר מעכשיו 🙂 בנתיים אני ממשיך להעלות בקביעות על הפלייאוף..

        וכן זה פשוט בלתי נסבל המשחק העצלני שלו והעובדה שהוא מקבל קרדיט שאף שחקן אחר לא קיבל או יקבל בשריקות פשוט הזויות.. כל מגע איתו הוא זריקות עונשין זה כבר מגוחך! משחק שני ברציפות שהוא הולך 18 פעמים לקו…

        1. זה נכון שיש לא מעט שריקות שהוא מקבל על מגע שהוא מחפש. מצד שני, זה לא מבטל את העובדה שלא מעט פעמים המגנים כן נוגעים בו באופן יזום.
          להסתכל על 18 הליכות לקו כמכלול של ״מגע לא הוגן״ זה לא נכון. לפחות חצי מההליכות שלו לקו הן מוצדקות.
          מה גם שהוא לוקח את זריקות העונשין בגין טכניות.

          בסופו של דבר צריך לשאול שאלה אחת – האם השיפוט היה הוגן? בסופו של דבר, התשובה היא כן.

          1. אם ניקח את ההנחה שלך שחצי מהשריקות הן מוצדקות, המשמעות היא שהחצי השני לא מוצדק וכאשר מדברים על מספרים גבוהים כמו 18 או 20, מדובר על נקודות שיכולות להכריע כמעט כל משחק

          2. כשאני מדבר על ״מוצדקות״ או ״לא מוצדקות״,
            הכוונה היא לכוונת המגן לגעת, או בכוונה של הארדן ליצור מגע.
            בין כה וכה, מדובר על שריקות מוצדקות – זה לא שהשופטים שרקו לו על פלופים או משהו.
            וכמו שכבר הרבה רשמו פה – לך תוכיח אם בוודאות אפשר להבחין מתי הארדן יוצר את המגע, ומתי השומר יוצר.

  11. צפיתי במשחק של אוקלהומה ובתוצאה של 110-108 לאוקלהומה
    ווסטברוק נכנס לסל וקפץ על ננה, השופטים החליטו שזו עברה על ווסטברוק (של המגן)
    בהתקפה של יוסטון במצב של 113 – 111 (לאוקלהומה) רובינסון שם את הרגל שלו מעבר לחסימה שבאה להארדן והארדן בטעות הוכשל על ידי הרגל הזאת ולא נשרקה עבירה.
    אם שורקים את השריקות האלה הפוך התוצאה היתה יכולה להיות שונה מאוד.
    לא טוען לקונספירציה, רק עצוב שלפעמים משחקים מוכרעים בצורה כזאת לטעמי, לפחות זו סדרה.

    שורקים להארדן הרבה שריקות שבהן הוא תופס את היד של היריב ומבצע תנועת כאילו זריקה, אבל השופט חייב לשרוק את זה, כי אי אפשר בשום דרך להוכיח שהוא לא התכוון באמת לזרוק והיד של היריב אכן פוגעת בו במהלך.
    כמו שגרין אמר, על הארדן לא שומרים עם הידיים.
    חוץ מזה לשים יש על השחקן היריב בזמן שהוא עובר בחסימה זה כנראה לא ממש חוקי בחוקים של היום.

  12. כריס פול שאני לא סובל אותו נתן משחק לפנתיאון. ברמה של המשחקים מול הספרס כשהדיחו אותם. הביא להם את הניצחון לבדו.
    יוטה – חסרת אונים בלי גובר, הצבע פרוץ, אין ב-כ-ל-ל ריבאונד וזה הרג אותם.
    עדיין היו קרובים. אם גובר חוזר זה גמור.

  13. לגבי הדברים של גיא, שאמר שלאוק' יש שחקנים טובים, אני מסכים עם הניתוח של בובי, היתרון הבולט הוא בגארדים, אבל זה דבר משמעותי כי שם המשחק היום זה שלשות. הערב, בצורה לא אופיינית, אוק' קלעו טוב מהשלוש וזה נתן להם את המקדמה.
    מעבר לזה – אנדרסן זה כוח משמעותי כי הוא יצרן נקודות אמין (לא במשחקים 1+2), אפילו יותר מקאנטר שהדקות שלו מוגבלות בגלל ההגנה.
    אני חושב שאחד הדברים המשמעותיים ביותר שאנשים נוטים להתעלם ממנו בניתוח של אוק' סיטי השנה – הוא הגיל הצעיר של שחקני המפתח שלה (שלישית בליגה). למעט גיבסון, יש רק את מק'דרמוט שמשחק מעט, וכמובן את ראסל שמתפקד בקבוצה הזו על תקן מבוגר אחראי (!!!) עד כמה שזה נשמע אבסורדי.
    אולדיפו בפלייאוף ראשון בקריירה, אדאמס מנוסה אבל עדיין צעיר, כנ"ל קאנטר, אברינס וסבוניס רוקים, ורוברסון בעונה רביעית בליגה (נדמה לי). זו הסיבה שהם מאבדים יתרונות דו ספרתיים במהירות, וזו הסיבה שהם נחנקים בלחץ. כשמתחילים להרביץ להם וללחוץ אותם, הם מתקפלים.
    ראינו את זה אפילו בשנה שעברה, כשגרין ובוגוט העלו הילוך ברמת האגרסיביות במשחקים 5,6 ו-7. לפרקינס גרין לא היה בועט בביצים. בטח שלא פעמיים.
    תהליך ההתבגרות של ראסל יקבע את גורל הסדרה.
    לגבי הארדן – לא מת עליו אבל הוא שחקן מדהים. הערב, בניגוד להרבה פעמים קודמות, הוא הרוויח ביושר את כל 18 הזריקות. שלוש פעמים נתנו לו מתנות מהשלוש. רוברסון שומר אדיר אבל חייב להפסיק לחלק לו את המתנות האלה.
    גם את בברלי אני לא מסמפט – אבל בלעדיו יוסטון זה כמו ג"ס בלי גרין. מה גם שהוא נתן 21 נק' במשחקים 1+2
    באשר לאריזה ואנדרסון – הערב הם קלעו יותר, אבל זה "יורד" מהמכסה של לו (מדהים) וגורדון (מעולה). אז הכל בסדר. שיקלעו.
    כל הכסף על השולחן בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה. דילמה…

    1. יפה ניתחת.

      אני אישית חושב שעל המשחק בראשון בלילה אוותר. עכשיו כשהסדרה תעבור לפחות לעוד משחק ביוסטון, ואולי למשחק נוסף באורלהומה, זה לא יהיה פספוס גדול לוותר על משחק 4, אע״פ שזה יהיה משחק חשוב מאוד ל-2 הקבוצות.
      עדיין, בגלל ערב יום השואה וזה, נראה לי שאסתפק בתקציר.

    2. ניתוח יפה. כמו שאמרת, OKC סובלת מזה שהיא קבוצה צעירה ומזה שאין לה גארדים אמינים. בקיצור, קבוצת לוטרי.

  14. אני חושב שראסל נתן היום משחק מעולה. טעויות תמיד יש לו אך הפעם הוא תרם בכל אספקט, לכל אורך המשחק. העזרה שלו בריבאונד בפלייאוף משמעותית הרבה יותר מאשר בעונה הרגילה. כאן זה בהחלט לא מרדף אחרי סטטיסטיקה. ראסל עדיין לא לברון (כנראה גם לא יהיה) אבל העונה הוא תורם לקבוצתו בצורה שמזכירה את לברון.
    מבלי להוריד מגדולת לברון – כאשר משווים בין תרומתו לקבוצה לבין זו של ראסל, צריך לקחת בחשבון שני דברים : איכות הצוות המסייע ורמת היריבה. לברון מוקף בסוללה של קלעים שהיא פשוט בלתי נתפסת : קורבר, פריי, סמית', וכמובן לאב וקיירי. כוח אש מחריד ומפחיד, בשלים ומנוסים. כולם בראש ובראשונה – סקוררים. נכון, חלקם ניזונים מלברון, אבל אי אפשר בכלל להתחיל להשוות לצוות של ראסל.
    מבחינת היריבה – אינדיאנה לא מתקרבת ליוסטון בשום מדד. יש לה שחקן וחצי שמסוגלים לייצר משהו והיא מוגבלת בכל אספקט של המשחק. ברבע השלישי היא לא הצליחה להכניס את הכתום לסל, מכל טווח, עם ריבאונד התקפה, זה היה מביך. פול ג'ורג' הוא כוכב על אך לא מספיק מנהיג כי ההשפעה שלו על המשחק לא מספיק גדולה. בוודאי לא כמו זו של הארדן.
    לברון ענק ענק ענק, אבל הקאמבק היה יותר פישול מצד אינדי מאשר גדולה מבחינתו. כמה פעמים הוא טייל לטבעת בלי שאף אחד חשב לאתגר אותו ? לארי בירד התבייש ביציע (אני לא חושב שזה באשמתו). אפילו סטיבנסון (שחקן יורוליג בדוחק) נהיה חתלתול.

  15. בנוגע לעבירות על הארדן,

    הארדן מעצבן בטירוף אבל הוא שיכלל את היכולת הזו לגאונות. אני לא מדבר על הפאולים שהוא מקבל בחדירות שלדעתי זה מוגזם לפעמים, אבל במשחק הלילה לא היו כמעט כאלה. רוב העבירות שסחט היו מזריקות מרחוק שהמגן שולח את ידו קדימה במין מועל יד כזאת, והארדן אוסף מהר את הכדור לכדי זריקה תוך כדי סחיטת מגע מהיד המושטת. הוא כאילו מפתה את המגון לשלוח יד ואז מהר עושה את תנועת הזריקה דרכו.

    אני מחכה שהמגינים בליגה ימצאו פיתרון גם לזה, אפשר לפתות אותו לפתות אותך ולהיכנס לו לראש, להגחיך את זה ולהפעיל קצת לחץ על השופטים. כי גם הם אוכלים לוקשים לפעמים. ואן גנדי שאל היום שמעניין לדעת מה השופטים יגידו בהילוך חוזר איטי על חלק מהמקרים שנדמה שהעבירה נעשית ברגע שבו הארדן בכלל לא מתכוון לזרוק ואז מהר אוסף את הכדור וזורק.

  16. כיף של משחקים.

    בתור אוהד לייקרס, הרגע הכי מביך במשחק של יוטה-קליפרס היה כשהקהל המורמוני התחיל לצעוק BEAT LA. לקליפרס!!!

    אבל בעצם, בתור אוהד הלייקרס אני כבר די רגיל לרגעים מביכים…

  17. איזה משחק קשה לחיזוי היום מילווקי-טורונטו .. מצד אחד טורונטו עם הגב לקיר חייבת פשוט לנצח מפיגור 1-3 יהיה להם קשה לצאת .. מצד שני מילווקי פירקה אותם במשחק הקודם אחרי רבע 1 היה 20 הפרש .. ממש קשה לדעת מה יהיה שם .. בכל זאת לדעתי טורונטו תבוא בטירוף ותתעלה על עצמה ותנצח את המשחק איכשהו

  18. מרק קשישא, אם אתה רוצה לדעת איך אני יודע עליך תפנה לשרברב שמופיע בשדה כתובת הדוא"ל של תגובה זו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט