יומן האבטיח (15) / מתן גילור

תוצאת תמונה עבור תמונות של אבטיח

  1. מתוך שלושת המירוצים הראשונים של העונה ניצח סבסטיאן פטל בשניים. האם סוף-כל-סוף נזכה לראות את המגמה של השנים האחרונות נשברת ובמקום יצרן בודד יאבקו על האליפות נהגים משני יצרים? נותר רק לקוות. עדיין המילטון המהיר ביותר במקצי הדירוג, אבל הוא ידוע כמזנק בינוני, בעוד שפטל עושה זאת מצוין. כולי תקווה שהגרמני יוכל לקרוא תיגר על הבריטי ונזכה לראות את פרארי חוזים לקדמת הבמה.
  1. רוג'ר פדרר הודיע כי יוותר על כל עונת החימר, זולת הרולאן גרוס. נכון, פדרר מבוגר וחווה פתיחת עונה עמוסה ביותר, עם זכייה בשלושת הטורנירים הגדולים של עונת המשטחים הקשים הראשונה, אבל מה בכל זאת ניתן ללמוד מהאסטרטגיה הזו? לדעתי, אפשר ללמוד שפדרר לא מכוון לשבור את שיא התארים של ג'ימי קונורס (109), כיוון שאחרת היה משחק טורנירי 250, בהם, אפילו על חימר, הוא יכול לזכות. עוד אפשר ללמוד לדעתי הוא שפדרר לא מכוון למקום הראשון בעולם, כיוון שאחרת היה נרשם למונטה קרלו ו/או מדריד ו/או רומא, בהם אפשר לצבור ניקוד רב. לדעתי, אפשר ללמוד מכך שפדרר מכוון למקום אחד, והוא זכייה במייג'ור ה-19 שלו, על הדשא של ווימבלדון. האם מישהו רוצה להמר נגדו?
  1. ועוד ספורטאי ענק שנראה כאילו מכוון בעיקר לתואר מסוים אחד הוא כריסטופר פרום. בעוד שרוכבי GC כמו ניירו קינטנה, אלחנדו וולורדה או אלברטו קונטדור זוכים בטורים או לפחות מהווים תחרות רצינית, פרום נראה די רדום. לי זה נראה שבשלב הזה מעניין אותו דבר אחד – להיכנס עם החולצה הצהובה לשדרה המפורסמת ביותר בעולם. כנראה שנאלץ לחכות עד הדופינה ליברה כדי לדעת האם החודשים הראשונים של העונה באמת היו חימום מבחינתו, או שאחרי דומיננטיות בשנים האחרונות, הגיעה הירידה.
  1. רק השבוע נחשפתי לזה בגמר הכדורעף הישראלי המנצחת בחצי הגמר בין המדורגות 1 ו-4 בכל מקרה זוכה לביתיות בגמר. מה דעתכם – האם מדובר על שיטה טובה יותר ששווה ליישם גם בליגות אחרות, לרבות ה-NBA?  האם לא ראוי שהפרס על ניצחון מדורגת בכירה יהיה גם ביתיות? נכון שיש פה זילות מסוים של המאזן העונתי, אבל ישנה הגברה של התחרות, ולא בהכרח על חשבון פגיעה בספורטיביות.
  1. שתי אנקדוטות ובסיומן המלצת צפייה: א. גיסי וחמי דיברנו לפני מספר שנים על כך שהם פשוט חייבים לנסוע לקאמפ-נואו לצפות בברצלונה. אני אמרתי שהפוזשן פוטבול קצת משעמם אותי ואני מעדיף קבוצות שדוחפות את הכדור מהר קדימה. מיד תייג אותי גיסי כאוהד ריאל מדריד. נראה שמבחינת לא מעט אנשים או שאתה אוהד ברצלונה או שאתה אוהד ריאל מדריד (ואני כמובן לא אוהד אף אחת מהן). ב. בדרך חזרה ממשחק ההפסד לסכנין במוצ"ש האחרון (אתם חייבים להודות שלהפסיד 3 פעמים בעונה אחת, כולל פעמים בבית, לקבוצה מכפר (עיר?) המכיל כ-30,000 תושבים זה מרשים ביותר.) דיברתי עם חבר על בילויים בעידן הילדים הקטנים. הוא אמר שהוא כבר לא הולך לקולנוע, שכן הסרטים האמריקאים בשנים האחרונות ממש גרועים.
    אז עזבו אתכם מסרטים אמריקאים והרשו לי להמליץ לכם על הסרט "אל קלאסיקו" – נציג עיראקק לפרס האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר. הסרט מגולל את סיפורם של שני אחים, גמדים, באזור הכורדי בעיראק. אחד מהם אוהד את ברצלונה, מועסק אצל סנדלר אוהד ריאל מדריד. השני, אשר חושק בביתו של הסנדלר, עושה עצמו אוהד מדריד גם כן. מסתבר שגם בעיראק, כמו בכל העולם כנראה, החלוקה הזו מתקיימת. מהון להון, הסנדלר הכין זוג נעלים לכריסטיאנו רונאלדו והחלום שלו הוא לתת לו אותן. כשהגמד מבקש ממנו את ידה של בתו, הוא מסרב וטוען שהוא איש קטן שלא יכול לעשות דברים גדולים. כדי להוכיח לו שהוא טועה, הוא ואחיו אוהד ברסה מחליטים לגנוב את הנעלים ולהביאם אל כריסטיאנו רונאלדו. וכך, שני גמדים עם טרקטורון ולא מספיק חכמת חיים יוצאים למסע שאת סופו לא נגלה פה. הסרט מתרחש ברקע אחת היריבויות הגדולות בעולם הכדורגל, אך הוא לחלוטין סרט על אהבה, על תשוקה ועל הרוח האנושית. הסרט מצחיק, עצוב, מעורר אמפתיה ומכעיס כאחד. סרט מרגש שעשוי היטב. הסרט ישודר בערוץ YES3, ביום שלישי ה-18/04/2017, בשעה 22:00. אני נהניתי.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. תודה מתן, אחלה יומן.
    לגבי פטל: פתיחה פשוט נהדרת של העונה. הסימנים לפני העונה נראו כמו המשך השליטה של מרצדס, ופתאום יש לנו תחרות ראש בראש. בדיוק מה שהענף הזה היה צריך.
    לגבי פרום: זה מה שהוא היה עושה מאז ומתמיד. מבחינתו הכל מכוון מטרה אחת, וזה עובד סה"כ. השנה זה אמור להיות לו אפילו יותר קל, מול קינטאנה מותש מהג'ירו, ואלוורדה וקונטאדור המבוגרים, וצ'אבז שאולי עוד לא בשל לזה.
    ולגבי פדרר: אחד הדברים שהוא ידע הכי טוב (גם במהלכי משחקים) זה לשמור על הכח. בגיל הזה הוא פשוט יודע איפה איפה יש לו סיכויים טובים יותר לנצח. זה הכל.

    1. תודה.
      בכל טורניר של 250 הוא היה פיבוריט ברור. בשנה שעברה (לפני שנתיים?) הוא ניצח באיסטנבול. נראה שזה מעבר לסיכויי זכייה.

  2. תודה מתן, קנית גם אותי עם הגמדים העיראקיים.
    אפרופו, לא רחוק משם, סרט איראני של ג'אפר פאנאהי, "אופסייד" – חבורת בנות שרופות על כדורגל, שמתות להגיע למשחק קובע של הנבחרת לקראת המונדיאל, למרות האיסורים הנוקשים. מאוד סימפטי.

  3. נחמדתודה מתן על הגיוון בין ספורט לתרבות הקולנוע.
    בחמש השנים האחרונות עשיתי את דרכי חמש פעמים לברצלונה בחברת אוהדים תורכים סעודיים איחוד האמירויות בחריין ועוד הטיסות היו כולן עם הטורקים טורקיש אייר ליינס.
    לפחות שלוש פעמים היו בחברת אוהדים שהגיעו לברצלונה לקלאסיקו .
    מאחר ולטיסות האלו היה חיבור ארוך לפני ביקורת הדרכונים תמיד עצרתי באזור המתבקש לאחר שמונה שעות וברגע ההמשך לכיוון ביקורת הדרכונים השפה הערבית המדוברת של הקבוצה הענקית של אןהדי הקלאסיקו התחלפה לשפה מזרח תיכונית מדוברת אחרת של קבוצה ענקית מאוהדי קלאסיקו אחרת שהגיעה ישירות מהטרה סנטה והעברית שגורה בפיהם…
    כולם דיברו על חבילה של שלושה ימים בעלות של סביבות השלושת אלפים. שקלים ….
    מה אפשר לעשות בספרד אחרת בסכום הזה ?
    הרבה…
    לא משנה אחרי רבע שעה כ,ר הייתי בדרכי לצפון מערב משם לאזורים המושלגים בפירינאים .
    וכמובן הקלאסיקו כבר לא ממש עניין אותי .
    ובמעבר חד לפרום אחרי שנה שנתיים טובות יש לו שנה רעה , הוא אמר פעםשאותו לא יתפסו כפי שתפסו את לאנס ארמסטרונג.
    אתרגם ברשותכם למלים פשוטות
    אי אפשר לרכב בדבוקה לא מדובר על לקחת את התארים אלא לרכב בפועללמיטב הבנתי הלי התערבות המתפסת כבלתי חוקית ,אם מדוברעל ממריצים או כל צורה אחרת של העשרת דם .
    פרום למיטב הבנתי על מנת שלא להיתפס פעם בשנה או בשנתיים מוריד מינןן למינימום ומנסה לשפר דבריםאחרים בצורה טבעית מה שעושה אותו באמת לספורטאי ענק .
    לדעתי השנה הוא בצינון מינימלי או בכלל לא .

    1. ברור ….
      לצמצום השעמום מארגנים עוד הרבה דברים …
      במזאח התיכון לדוגמא יש מיאוצי גמלים אבל השייכים כבר לא מתענינים בזה במיוחד הם עשירים מפונקים ונוסעים לקלאסיקו …..

  4. כיף של טור. שכחתי לגמרי על קיומו, ומגיע לו שייכנס לעתים יותר קרובות, אפילו ששמות כפטל ופרום ידועים לי, אבל באופן שטחי בלבד.

    1. אני בכלל לא ידעתי על קיומו ….
      עד כדי כך שנכנסתי לאירועי דיומא כדי לבדוק אם מישהו הגיב לסיפור על הקלאסיקו העברי ערבי ..ולא הבנתי למה מתן מחק את הסיפור הקולנועי שלו ואת התגובות המתאימות….
      בטעות נכנסתי גם לזה בסוף רק כדי לבדוק שאני לא לגמרי סנילי …

  5. לא חושב שנכון ל"אמץ" את מודל הפילאוף בכורעף נשים, מכיוון שזה לא יהיה פייר ל"העניש" את מקום 2 רק בגלל שמקום 1 הפסידה…
    גם כך עניין הביתיות הוא בין היחידים שנשארו בכדי לעודד נצחונות במשך העונה הרגילה (כשמדובר בשיטות פלייאוף כמו באן בי איי)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט