מעורב פלייאוף ליום שלפני / מנחם לס

למעורב שלי היום אין סדר. חזרנו מאטלנטה מסדר ראשון ואח"כ סדר שני – ככה זה בגולה – אז מגיע לי קצת חוסר סדר.  אני מכניס דברים שקופצים לראשי בקשר לפלייאוף ללא סדר הגיוני או דרגת חשיבות אלא סתם מה בא לראש.

1.יוצאים לדרך

ישנם רבים שמחכים לחודשיים הבאים הרבה יותר מאשר לעונה הרגילה. אם כך אז הם אינם חברים שלי כי לי חשוב הכל, כולל משחקי האימון. כך או כך, 15 קבוצות מקוות לקחת את הכתר מהאלופה קליבלנד קאבס, כי כולן ניצחו אותה העונה (אולי אני טועה! אני כותב מזכרון ובלי לבדוק!), ובכל מקרה, האמינו לי שאין אף קבוצה המתחילה מחר או מחרתיים את הפלייאוף שלא מאמינה שיש לה סיכוי ללכת כל הדרך.  אחוז מסויים לנצח את הכל ישנו לכל אחת, ואם אתם לא מאמינים, טוסו ללאס ווגאס ותיווכחו בעצמכם.

2. ללברון ג'יימס זהו הטיול השביעי הרצוף לקראת הגמר

(כמובן שהוא צריך קודם להגיע לשם)

בוסטון היא הראשונה במזרח והיא – כמו טורונטו – מרגישה שהיום היא טובה יותר מהקאבס. מה שאייזיה תומאס מסוגל לעשות כולנו וידעים. טורונטו מאמינה שהיא למדה שעור חשוב מאד בעונה שעברה, והיא בריאה ושלמה לצאת לדרך. שתיהן – ובטוח גם וושינגטון – מאמינות שההגנה של הקאבס היא הגנה חלשה מאד, והן תנסינה לתת לה משחקים עם תוצאות גבוהות ככל האפשר, הווה אומר להתקיף אפילו על חשבון חטיפת כמה נקודות פה ושם. מי שחושב שלקבס ישנו טיול קל במזרח טועה טעות מרה. אני מנבא שהם ישחקו 7 משחקים בכל סיבוב, ואני כלל לא בטוח שהם ינצחו בכולם. למעשה, בבראקט של רועי לא הצבתי אותם כמנצחי המזרח.

נקודה חשובה לזכור? זהו הטיול השביעי ברציפות של לברון ג'יימס לעבר הגמר! אפילו שונאיו הגדולים ביותר חייבים להודות שזהו הישג ראוי להוקרה.

3. לצפון קרולינה יש את המספר אבל לדוק את ה-QUALITY

(ביקשתי מגוגל "אוסטין ריברס וג'יי ג'יי רדיק" – נו קידינג – ותראו איזו מתנה קבלתי!)

לטאר-הילס של צפון קרולינה ישנם יותר שחקנים מאשר לדוק ב-16 המתחילות מחר ומחרתיים לשחק, אבל לדוק ישנם שחקנים שישפיעו יותר על המשחקים.

כשהקאבס תיפגוש את אינדיאנה, קיירי אירוינג מדוק יהיה אחד משחקניה החשובים. דנטיי ג'ונס מדוק הוא פחות חשוב אבל הוא שותף יותר ויותר במשחקים האחרונים. אגב, לברון יפגוש בלאנס סטפנסון. לברון לא למד אפילו דקה אחת בקולג' ולאנס סטפנסון בילה שנתיים באוניברסיטת סינסינטי (כשהמייג'ור שלו, להפתעתי, היה מנהל עסקים ולא 'שזירת סלים'), אבל גאון הוא בוודאי לא היה. הדבר המעניין הוא שעם "לברון נגד לאנס" כל העניין החל!

כשההאוקס תתחיל לשחק נגד וושינגטון, מייק דנליבי וריאן קלי יהיו שני 'דוק'ים', שניהם שוטרים טובים מאד לענקים כמוהם (קלי הוא 11'6). לויזרדס יש כוכב מקנטקי, לא מדוק. אבל כשמילווקי תפגוש את טורונטו, עוד 'דוק'י יהיה אחד משחקניה החשובים – ג'בארי פרקר. בקשר לטורונטו נגד מילווקי הן שתי 'היורמיות' הגדולות מכולן וחבל שאחת מהן תצטרך ללכת לשחק גולף.

הקליפרס תציג בגאווה שניים מטובי שחקני 'דוק' – במיוחד 'אוייב הציבור מס' 1' ג'יי ג'יי רדיק, ווניל ממשפחה אמידה, לא אתלטי במיוחד, יפה-תואר, שעם חיוך מסויים קרע להרבה שחורים את הצורה ועל כך אף פעם לא סלחו לו. לצידו ישחק בן המאמן, שחקן דוק לשעבר אוסטין ריברס. הם יפגשו ביוטה 'דוק'י שאוסטין מכיר היטב – רודני הודס.

במפגש בין הת'אנדר והרוקטס יהיה רק שחקן דוק אחד – קייל סינגלר. לדעתי הוא טוב יותר מהקרדיט שהוא מקבל מביל דונובן, אבל הוא המאמן.

קחו את כולם כמיקשה אחת ויש על מה לדבר!

ככה זה בדוק. כשהן מאבדים את רודני הוד וג'בארי פרקר, מגיעים ג'היל אוקפור וטיוס גונס. כמעט שכחתי את ג'סטיס ווינסלו. כשמייק ששבסקי מאבד אותם, עושים הכרה עם לוק קנארד וברנדון אינגראם. אחריהם? גיילס, מרקיז בולדן, ג'ייסון טאטום, פרנק ג'קסון…

מעיין שתמיד נובע ולא מתייבש.

4. כמה צדק סם פרסטי?

כשאוקלהומה סיטי איבדה את קווין דוראנט, המנכ"ל שלה סם פרסטי החליט שיש לו מספיק כשרון ויכולת במה שנשאר, ועם מילוי כמה טלאים הוא יצליח להעמיד קבוצה רצינית שתתן לכל יריבה קרב קשה על הכסף. מה שקרה העונה הוא שריצת הטריפל דאבל של ראסל ווסטברוק גנבה את כל הכותרות, וכולם שכחו שהת'אנדר היא קבוצת כדורבל טובה מאד.

עכשיו השאלה שמעניינת אותי היא זאת: האם ראסל ווסטברוק ישנה את משחקו, עתה כשאין כבר ריצה אחרי שלוש סטטיסטיקות? הוא טען כל העונה שהוא לא שיחק על אף אסיסט ועל אף ריבאונד, אלא פשוט שיחק את הכדורסל הטוב ביותר שהוא יודע. או שכן או שלא. אני לא יכול לחכות לראות. הייתכן שאם ראסל ווסטברוק יתרכז קצת יותר בשיתוף שחקנים כויקטור אולדיפו ואחרים הת'אנר תשתפר ע כדי להוות יריב רציני לכל קבוצה במערב?

יש לי רושם שכן. בקרוב נדע את האמת.

5. האם השלשות של יוסטון יתחילו לצלול בפלייאוף?

(איפה זה דאונטאון?)

ליוסטון יש את שניים (לאחד מהם קוראים אריק גורדון) מארבע קולעי השלשות הטובים בליגה, ועוד שלושה שהם טובים מאד. העונה הם קברו 14.4 שלשות למשחק, מס' 1 בליגה. אבל בשנתיים הקודמות יוסטון החלה להחמיץ שלשות בפלייאוף. בשנה שעברה למשל היא קלעה במשך העונה הרגילה 10.7 שלשות, עם נפילה משמעותית בפלייאוף ל-7.6. יוסטון תחיה או תמות עם השלשות שלה. עם 12 שלשות למשחק היא תחיה; עם פחות מ-12 שלשות למשחק היא תמות. למה? כי היא קבוצה של פרימטר, ולא קבוצה של פרונט-קורט.

6. כמה הספארס תלוייה בטוני פרקר בפלייאוף שמתחיל מחר?

לטוני פרקר יש ארבע טבעות ו-MVP אחד של פיינלס. הווה אומר שהוא היה שם, חווה את החום במטבח, ויצא לרוב עם כתר מלא בנוצות.

מה הבעייה? הבעייה היא שהספארס היתה העונה קבוצה טובה יותר ללא טוני פרקר מאשר איתו. ה-NET RATING שלה איתו (+ פחות -) היה העונה 6.0. בלעדיו? 9.8. זה הבדל משמעותי ביותר.

מה זאת אומרת "בלעדיו"?

זאת אומרת עם פאטי מיילס שמגן הרבה יותר טוב ממנו, ומבעיר את מדורת הספארס עם שלשות מעולם אחר ברגעים הכואבים ביותר – כואבים ביותר ליריב, כמובן. לכל קבוצה שתשחק נגד הספארס יש פוינט גארד שהוא TOP. למעשה, לכל קבוצות הפלייאוף זה נכון. הבעייה היא שלפלח ישנם יחסי 'אבא-בן' עם טוני, ובינתיים הוא לא העז להעלות את מיילס בחמישייה במקום פרקר.

הגיע הזמן לעלות עם מיילס כי נגד הגולדן סטייט הספארס חייבת את מיילס על סטפן קרי, ועליו להתרגל לעלות כשחקן חמישייה. על מצחו כתוב "שחקן ספסל" וכדי שיצליח כשחקן חמישייה הכתובת צריכה להימחק. היא לא יכולה להימחק סתם ככה כי משחק כדורסל אחד הוא לא מוחק. הוא חייב כמה משחקים כשחקן חמישייה להתרגל לתפקיד ולמעמד. תתפלאו איזה הבדל פסיכולוגי גדול יש לשחקן העולה בחמישייה נגד עלייה הספסל.

7. הפרדוקס הגדול של טורונטו

תתפלאו, אבל הפוינט גארד עם ה'פלוס-מינוס' מס' 1 במזרח – BY FAR – הוא קייל לאורי מטורומטו. שלו עומד על +5.58 (השני הוא ג'ון וול עם 3.12).

אז מה הבעייה, תשאלו.

אני שמח ששאלתם.

הבעייה היא שהוא, אמנם, שחקן ההתקפה מס' 1 של טורונטו, אבל בלעדו (ב-21 המשחקים שהוא החמיץ) טורונטו שיחקה הגנה  ה-ר-ב-ה   יותר טובה, וסיימה את 21 המשחקים עם 14 נצחונות.

אז מה, דוק, מה אתה מנסה לומר? שהרפטורס טובים יותר בלעדיו?

-אמרתי זאת? לא אמרתי. מה שאני אומר זה שאם טורונטו חושבת ברצינות על אליפות המזרח עליה למצוא דרך להשתמש ב-"O" של K.L מבלי להיפגע ב-"D" המצויין שהיא גילתה בלעדיו. במילים אחרות – כדי שאובן כהלכה – היא צריכה להוסיף "O" בגללו, ולא להוריד "D", בגללו.

8. זהו זמן ההוכחה של אייזיה תומאס

 

ישנו משהו באייזיה תומאס שלא מרשה לי להגדירו כסופר-סטאר. אני לא יודע אם זה פרצוף הילד שלו, חיוכו הטוב, וחוסר כל רוע במשחקו. כשאתה 1.75 מ' אתה לא יכול להיות 'רע'. "הרע" הנמוך היחידי שהכרתי ב-NBA היה אלן אייברסון שלדעתי אם זה היה מגיע לזה, הוא לא היה מהסס ללכת מכות נגד צ'ארלס בארקלי. היי, תמיד יש אלת בייסבול.

אייזיה נתן העונה עונה מיוחדת במינה. ה-22.2 נק' שלו למשחק הוא מצויין בפני עצמו, אבל בלי שאלך לרפרנס, אני בטוח שממוצעו ברבע הרביעי – אילו הוכפל ב-4 – היה מגיע ל-35 נק'.

בעייתו? הוא שיחק בסקרמנטו, ואח"כ בפיניקס, ומעולם הוא לא עשה דבר גדול וחשוב בפלייאוף. שחקנים גדולים נימדדים ע"פ מה שעשו כשהאש בוערת ורותח במטבח. היום לבוסטון ישנה קבוצה שיכולה לנצח את המזרח אבל היא צריכה פוינט גארד מצויין לעשות זאת נגד קיירי אירוינג, קייל לאורי, או ג'ון וול (אני לא מסתכל עתה על טבלת המשחקים אז אני לא בטוח במי מהם הוא יפגוש בהמשך הדרך). לא משנה במי – – הוא חייב לשחק כפוינט גארד גדול. אם הוא באמת כזה נדע בשבועות הקרובים.

9. אותו דבר כמו "8" אומר על גורדון הייווארד ("8" בפתח…או קמץ?)

(הבעל נימחק בטעות מהתמונה)

גורדון הייווארד נתן העונה את עונת חייו. 22.0 נק' למשחק ב-46.9%, חלק גדול מהנקודות מהפרימטר. הוא היה הכח המניע של יוטה ל-NET RATING מס' 4 במערב. אני מקווה שיוטה תגיע לסיבוב השני ותהיה לו הזדמנות להראות לדריימונד גרין מאיזה צד משתין הלובסטר. עד עתה הוא היה מין אייזיה תומאס גבוה: פרצוף ילד, למרות שהנקבה בזרועותיו ממיסה כל לב – כולל לב חרמן זקן שכמוני. זהו. מספיק להיות הילד של 'באטלר יוניברסיטי'. הגיע הזמן להוכיח שאתה סופר-דופר של שחקן, נגד הטובים ביותר.

10. ווסטברוק או הארדן?

אולי – לא 'אולי', בטוח. ה'אולי' זאת סתם צורת כתיבה שלימד אותי המורה שלי קווינט – מלבד לברון בקאבס אין שני שחקנים חשובים לקבוצותיהם כראסל ווסטברוק וגיימס הארדן. אתמול היה דיון מעולה על למי מגיע ה-MVP יותר. ההצבעה על ה-MVP תסתיים הערב, ולבוחרים לא תהיה הזדמנות לראותם משחקים ראש בראש. כמובן שגם זה לא יהווה סוף פסוק לגבי ה-MVP כי כל אחד מהם משחק עם עוד ארבעה, אבל בכל מקרה הצורה שהם ישמרו אחד על השני (ולא בטוח שזה יהיה רוב הזמן כי ישנם פאולים, וישנם ויקטור אולדיפו ופטריק בברלי), תתן איזו שהיא אינדיקציה על "את מי היית בוחר ראשון לקבוצתך" (אני הייתי בוחר בראסל IN A HEART BEAT). בכל מקרה, זה יהיה FUN לראותם אחד נגד השני.

11. הזמן של הקליפרס

בתחילת  עונה בחרתי בשיקגו לנצח את הקליפרס בגמר. מאז נולדו 756,776,542 תינוקות ברחבי העולם (וניפטרו 434,878,554 אנשים). זוהי הערכה אישית/פרטית/פרקטיקולרית שלי אז אל נא תיקחו אותה ברצינות כאילו האינפו נילקח מויקיפידיה, אבל באופן הגיוני זה נראה לי כהערכה סובייקטיבית לא רעה כלל וכלל.

מאז הרבה דברים השתנו בכדורסל, ובמיוחד מה שקרה לשיקגו. אז בבראקט שהציע לנו רועי שמתי את הקליפרס כאלופת ה-NBA. ז"א שהיא צריכה לגבור בסיבוב השני על גולדן סטייט, ואני מאמין שהיא תעשה זאת.

מדוע אני חושב כך?

*נסו 'בגלל שהיא קבוצה טובה יותר'.

*נסו 'בגלל שהיא קבוצה עמוקה יותר.

*נסו 'בגלל שהקליפרס נמצאת ב'שוונג' כלפי מעלה ובתריסר המשחקים האחרונים היא כאילו הגיעה לרמתה הגבוהה ביותר העונה', אבל זה לא אומר "רמתה הגבוהה ביותר". בעוד שגולדן סטייט הגיעה לשיאה לפני שנתיים, הקליפרס עדיין לא הגיעה לשיאה.

*נסו 'בגלל שכריס פול, בלייק גריפין, ג'יי ג'יי רדיק, ודיאדרה ג'ורדן מתקרבים לשיאם'.

*נסו 'בגלל שאוסטין ריברס עלה כמה מדרגות בשבועות האחרונים והפך לממש כוכב'.

*ונסו דבר אחרון: גיליתי משהו בפול פירס בשניים-שלושה המשחקים האחרונים. הוא יביא להם את ה-X-פקטור ממקום שכולם חשבו שהוא מת.

12. דמיאן לילארד וסיג'יי מקולום מדירים שינה מעיני קרי ות'ומפסון

אני לא יכול לחשוב על קבוצה שהגולדן סטייט ווריורס היתה רוצה פחות לפגוש בסיבוב הראשון מאשר את הפורטלנד טריילבלייזרס. אולי את קווין דוראנט הם פחות מפחידים, אבל הלב, הנשמה, והאישיות של הווריורס הם עדיין סטפן קרי וקליי תומפסון, והשניים האלה בוודאי הולכים לישון עם דלי להקאה כל לילה מהלילות האחרונים. לפגוש בלילארד ובמקולם – צעירים יותר, מהירים יותר, אתלטיים יותר – וקולעים מעט פחות יעילים, אבל לא ברמה משמעותית כל כך, זה חלום הבלהות מספר איד של שני כוכבי הווריורס. גולדן סטייט תנצח, אבל ב-7 משחקים שוחקים פיזית ומנטלית, ואז פתאום מופיעה הקליפרס.

אולי כדאי שגולדן סטייט תוותר למפרע?

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 51 תגובות

  1. מעורב נהדר. רק איך אפשר להודות שההגעה של לברון ל7 פיינלס רצוף היא הישג שאתה בעצמך משתמש במילה טיול. 😀

    1. יש בזה משהו. יניב, אתה יודע שהתמונה של אשתך בהריון ואתה "מקשיב" לבייבי בבטן היא תמונת השער של הדסקטופ שלי כשאני פותח את המחשב (זו תמונה ישנה. אולי 3-4 שנים? אני חושב שזה אתה).

  2. מעורב נפלא. אבל אני חושב שהלוחמים ינצחו את פורטלנד 1-4 וזה לא יהיה כה קשה כמו שאתה מתאר. בהתקפה בזכות דוראנט הם כדיפים בהרבה על הצנד ממול, ובהגנה ההפרש בין הקבוצות בכלל אדיר.

  3. נקודה לנקודה :

    1. כרגע 15 קבוצות חושבות שה- TEAM TO BEAT היא אחרת .

    2. לברון יהיה שוב בגמר – ולדעתי קל יותר משאתה חושב וכותב , מנחם .

    3. ללא ספק דיוק וצפון קרוליינה הן 2 המכללות שהן ספקיות השחקנים הגדולות ל-NBA .

    4. אי אפשר ללחוץ על כפתור ולשחק שונה לגמרי בפלייאוף מאשר כל העונה. אשמח לראות את אוקלהומה עוברת סיבוב , היא כנראה תקשה על יוסטון – אבל לדעתי תפסיד בשבעה.

    5. בפלייאוף כמעט תמיד האחוז משלוש יורד – ולא רק אצל יוסטון . אבל יוסטון פגיעה יותר מאחרות כי זה הנשק העיקרי שלה. לכן היא תיפול לדעתי בחצי הגמר.

    6. פטי מילס הוא לא הפתרון של ס"א בהגנה.
    http://www.espn.com/nba/statistics/rpm/_/page/2/sort/DRPM/position/1
    כפי שניתן לראות הוא מדורג מקום 49 בין הרכזים ב- DRPM . טוני פארקר מקום 47 , שניים לפניו .
    לס"א יש בעיה גדולה בעמדת ה-PG – מ-2 צידי המגרש . וגם ה-PG המחליף לא יפתור אותה.

    7. לאורי ממש לא מגן גרוע , והנתון שהובא לא משקף .
    הנה הנתון האמיתי :
    http://www.espn.com/nba/statistics/rpm/_/sort/DRPM/position/1
    לאורי הוא מקום 6 בליגה בין הרכזים ב- DRPM .
    הנתון שהובא על מספר הנצחונות בלעדיו אינו מהווה מדגם מספיק גדול, וגם יכול להיות מוסבר באיכות היריבות המשחקים בהם הוא נעדר כמו גם בזה שהאחרים העלו את רמת ההגנה לחפות על היעדרו .

    8. איזאייה תומאס חור ענק בהגנה . כמה ענק ?
    http://www.espn.com/nba/statistics/rpm/_/page/3/sort/DRPM/position/1
    מקום 92 ואחרון בין כל רכזי הליגה ב- DRPM . בפלייאוף זה עוד יותר מהותי מאשר בעונה הרגילה . זו אחת הסיבות למה בוסטון לא תגיע רחוק.

    9. גורדון הייוורד שחקן מצויין . הוא מקום 9 ב- RPM הכללי בין הסמול פורוורדים ומקום 5 בין ה- ORPM . אבל רק מקום 45 ב- DRPM .
    יש לו עוד דרך ארוכה להגיע לצמרת הגבוהה , וזה מתחיל בהגנה.
    אני מאחל לו להגיע לסדרה מול דריימונד – אבל קודם כל הוא צריך לעבור את הקליפרס . ומדריימונד יש לו עוד הרבה ללמוד בצד ההגנתי .

    10. כמובן ווסטברוק . חבל"ז. הארדן גם לא שני .
    הבאתי אתמול בלילה את נתוני העונה של שניהם מנורמלים ל-48 דקות ( הארדן משחק כמעט 2 דקות ) , ואז בכלל נפתח פעם לטובת ראסל .

    11. קליפרס ? קודם שיעברו את יוטה.

    12. משולם נמצא במקום ה-81 בין ה- SG ב- DRPM . אוון טרנר מדורג כמעט 60 מקומות גבוה ממנו .
    http://www.espn.com/nba/statistics/rpm/_/page/3/sort/DRPM/position/2
    דמיאן לילארד מדורג 60 בין ה- PG באותו מדד.
    http://www.espn.com/nba/statistics/rpm/_/page/2/sort/DRPM/position/1
    במילים אחרות , אף אחד מהם לא בדיוק העיפרון המחודד ביותר בקלמר כשמדובר בעשית הגנה.
    נכון – הם זוג קלעים מצויין . זה רחוק מלהספיק בפלייאוף .

  4. מעורב משובח במיוחד מנחם (חוץ מהקטע על הקליפרס)

    לגבי הספרס, ס"א כבר הרבה פחות תלויה בטוני. בשלב הזה הוא צריך להיות סוג של X פקטור מהספסל לפרק זמן מוגבל (לא משנה אם הוא עולה בחמישייה).
    כל מה שייתן – יהיה בונוס מצוין וחשוב – אבל הקבוצה כבר לא נשענת עליו.

    1. האוסטרלי הרבה יותר יעיל לספרס כשהוא לא מוביל כדור ורץ בין חסימות לקאץ' אנד שוט.
      לשם הובלת כדור יש את סלו-מו, מאנו, קוואי קצת, והרוק'יס המצויינים מוריי ופורבס, במיוחד מוריי ששיחק כוטרן בזמן המועט שקיבל.

  5. מנחם נהנתי מהכל כרגיל.
    לא מסכים כמעט עם שום תחזית.
    1.קליבלנד תיקח את המזרח.
    2. ג.ס תביס 0-4 את פורטלנד.
    3. ל.א תגיע לכל היותר למשחק 6 מול ג.ס ותתנדף לתמיד …כנראה ייגמר ב 5 וזה רק בתנאי שהם אכן יעברו את יוטה …אם כן זה יהיה לפחות ב 6 משחקים כנראה ב 7 .

  6. מצוין
    פארקר בבאקס פצוע, לא? איך יהיה אחד משחקניה החשובים בפלייאוף?

    ולשאלתך – שמונה – בסגול. הכלל הוא שאם אתה יכול לשים את המילה ״מספר״ לפני המילה המציינת אותו – תמיד בנקבה. מה שאמרת במספר שמונה, כשחיכית לאוטובוס מספר תשע.

      1. אני דווקא צודק הפעם. תבדוק אותי 🙂

        אם תרצה להתייחס בזכר, זה יהיה במספר סידורי (שמיני) ואז הניסוח יהיה שונה מעט.

  7. לגבי 8, כשמדובר במספר סתמי כמו כאן תמיד בלשון נקבה כלומר בסגול.
    כשמדובר בלשון זכר (במספר של דברים בלשון זכר) מנקדים בקמץ כמו ב"שמונה שחקנים/כדורים".
    ישנו גם מספר סודר/סידורי שאז המקבילים לשמונה בסגול וקמץ הם שמיני ושמינית.

  8. מנחם מעולה, עם זאת גם הקטע על פורטלנד וגם על הקליפרס מגוכח. מקולם לילארד וקראב מגנים רעים במקרה הטוב,לפני הגעתו של נורקיץ שנפצע זו הייתה קבוצת הגנה איומה כל דבר חוץ מסוויף בהפרשים מביכים יהיה הפתעה אדירה, ממש לא "7 משחקיפ שוחקים פיזית ומנטלית".

    לגבי הקליפרס לפני שבוע כתבת כמה הלוחמים עדיפים שמאז ימי בוסטון בשנות ה60 לא הייתה קבוצה כל כך עדיפה, חבל שאתה שוב מנסה לחזור להערה המגוכחת שהקליפרס ינצחו אותם (אני מאמין שיוטה מדיחים אותם) לגבי הספרס לא ראיתי אותם מספיק בתקופה האחרונה כדי לקבוע כמה טובים הם אני עובר על משחקים ואחזיר תשובה,

    אוקלהומה יוסטון אין ספק שזה הסדרה המעניינת ביותר, הסגל של אוקלהומה כלל לא נופל מזה של יוסטון השאלה שנשאלת לאן ראסל יוביל אותו ואיך דונבון ייתן לו לנהל ולהריץ את ההתקפות, אם הם ישחקו כמו בעונה הרגילה אין להם סיכוי (ולשנות סגנון בפלייאוף זה דבר כמעט בלתי אפשרי) אבל במידה והוא יחליט פחות להיות עם הכדור, לבחור זריקות חכם יותר ולנצל הרבה יותר את קאנטר ואדאמס המבוזבזים (שוב כמעט בלתי אפשרי לשנות סגנון בפלייאוף לאחר שכל העונה היה שם שחקן 1 ו4 צופים) הייתי נותן את היתרון לאוקלהומה, בגלל שאני לא מאמין שדבר כזה יקרה יוסטון ב5 משחקים,

    קליבלנד אני לא זוכר הרבה שנים אלופה שנראתה כל כך רע הגנתית בישורת האחרונה האצבע המאשימה בהחלט מופנית ללו,פעם ראשונה שהקבוצה של לברון נראית כביכול פגיעה, עם זאת צריך להיות משוגע להמר נגד קבוצה כל כך עמוקה שמשחק בה השחקן הטוב בעולם שמעלה פעם אחר פעם בפלייאוף להילוך שאין לשום שחקן אחר בגמר בפעם השביעית אבל ממש לא טיול,

    בוסטון את מה שנשאר מהבולס הם חייבים לעבור, הבולס חייבת ללכת לבנייה מחדש ההנהלה, הרוסטר הכל חייב להיות שם מחדש, עם זאת אני לא יודע עד כמה סופר אייזיהתומאס יכול להצעיד אותם לבד במיוחד שיש להם מאצאפ נוראי במזרח במידה ויפגשו את האלופה,

    טורנטו מול מילווקי זה אחד המפגשים המעניינים ביותר יהיה שם מלחמה הבאקס למרות חוסר איזון נראים טוב בתקופה האחרונה מעניין אותי מה יקרה בפלייאוך שהיריבות יעלו את האינטנסיביות לרמה שלהם ועד כמה הגריק פריק יוביל אותם אני הולל על טורנטו בסדרה צמודה הרבה יותר ממה שחושבים,

    1. כמובן שעל הלוחמים שחכתי לדבר אני חושב שיש מיעוט קטן מאוד שהם לא האלופה הבאה, יש להם כוח אש התקפי חסר תקדים והגנה מצויינת (גרין חייב לזכות בשחקן ההגנה של העונה) אני לא רואה קבוצה שיכולה לעמוד מולם.

      1. לגבי ששבסקי החומר שהוא מקבל לעומת מה שהוא מוציא לליגה זה תעודת עניות, הוא מקבל פעם אחר פעם את הפרוספקטים הטובים במדינה ולא רק שמוציא קבוצות כושלות ומוצר צולע מאוד, אלא גם שחקנים מביכים ביחס לחומר כמעט כל בחירה טופ 5 שיוצאת ממנו היא אסון או מאכזבת מאוד (קיריי ארווינג נפצע וחא שיחק אצלו כל העונה שום מגע יד של ששבסקי), רק לראות מה קרה לאוקפור מגיל 15 דיברו אליו כדבר הבא ששבסקי היה חייב לקחת אותו ולהוציא אותו מוכן לסגנון המשחק של היום.

  9. "מאז הרבה דברים השתנו בכדורסל, ובמיוחד מה שקרה לשיקגו. אז בבראקט שהציע לנו רועי שמתי את הקליפרס כאלופת ה-NBA. ז"א שהיא צריכה לגבור בסיבוב השני על גולדן סטייט, ואני מאמין שהיא תעשה זאת."

    נכתב על ידי זקן דמנטי

  10. תודה מנחם.
    אני חולק על מספר המתים: 435 מליון אנשים מתו מאוקטובר עד היום? נשמע לי מופרז מאד, למרות שכשספרתי 2 בתי קברות בזימבבואה ובטוקומן, ארגנטינה, לא יכלו למסור נתונים.
    בענין אוקלהומה: לדעתי הם כבר כעת ב 48-52 לרעתם נגד יוסטון.
    אבל אם ווסטברוק יפחית 3-4 מסירות לנסיונות אסיסט מיותרים , ויקח את הזריקות האלה בעצמו, יש סיכוי ל 4-5 נק' יותר למשחק ,מה שעושה את אוקלהומה לפייבוריטית.
    לאוקלהומה יש 2 סנטרים משובחים, קנטר ואדמס, ועוד 5 גרדים פורוורדים טובים מאד, אולדיפו, גיבסון, סבוניס, רוברסון, אברינס וולדעתי, הם לא נופלים מיוסטון.

  11. בס"ד
    גם לי יש סימפטיה לקליפרס. אבל להתחיל להיות לא ריאלי בקשר למאזן הכוחות של ג"ס איתה ועם פורטלנד זה איבוד חבל המציאות

    1. הבעיה שאינדיאנה יותר חזקים מטורונטו.

      יצא לך ליראות את קייל לאורי בפלייאוף? שאתה רושם כאלה דברים.

  12. פשוט מדהים שאנשים לוקחים דברים שהדוק כתב אתמול ומעמתים אותם עם דברים שכתב היום.
    זה היום הראשון שלכם באתר?
    שיקגו השנה כבר הייתה 5 פעמים אלופה ו4 פעמים ירדה ליגה.
    היא תעשה סוויפ לקליבלד שבכלל תטייל לגמר, שם תפסיד לבוסטון שלא תעלה לגמר. בפיינלס קליבלנד תנצח את ג"ס שלא עוברת את הסיבוב השני שם תפסיד לקליפרס שהפסידו בסיבוב הקודם ליוטה (אבל יקחו את האליפות).
    זה פחות היותר התרחיש של מנחם לשי מה שהבנתי על פי כל הטורים שלו בחודשים האחרונים…

    1. זה מה שקורה שבונים על קשיש כמו דווין וויד..
      ואין לי בכלל תלונות לבאטלר, אחרייי לברון הוא הפורוורד הכי טוב בליגה.

      למרות זאת שיקאגו יכולים לעבור סיבוב אחד.

  13. מנחם, שלחת מישהו שיתרגם לנו במאמר את "שיבת המלך"?

    זה עבודת קודשש לחובבים כמו איש ואשברי שלא יודעים אנגלית ולא מכירים בגדולה של לברון.

  14. אחלה מעורב מנחם, תודה רבה.
    בנוגע לקליפרס – לא יעברו את יוטה ובטח שלא את הלוחמים. אני באמת לא מבין איך מנחם, 13 ועוד כמה מגיבים כאן רואים את הקליפרס כמועמדת למשהו. כריס פול יכול לשחק טוב בפלייאוף, לפני המעבר הצפוי לספרס, ואת פול פירס תמיד צריך לקחת ברצינות, אבל זה פשוט לא מספיק.

  15. הדוק לא סנילי ולא טיפש, הוא פשוט נותן נקודת מבט שונה בכל פוסט, דבר שמעורר עניין, דיון, וניתוח מחודש של הסיטואציה – אם הוא היה דבק בעמדה אחת, וכותב לאורך כל העונה "קבוצה x תיקח אליפות" חצי מהדיונים לא היו מתקיימים והיה פה משעמם.
    הדוק יודע את זה ואין לי ספק שהוא מחכך ידיו בהנאה עם כל פוסט של "קליבלנד על הפנים/ג"ס בושה וחרפה/ קליפרס יעשו תריפיט/האשים תאביט גדול השחקנים בכל הזמנים"

    1. כל בוקר כשהשמש זורחת מתחיל יום חדש. ייתכן מאד שמחר צפון קוריאה תישלח טיל גרעיני ודונאלד טראמפ יחזיר אותם לתקופת האבן. הכל יכול לקרות כל יום, כולל כל דבר בכדורסל. אבל אתה צריך להיות בן כמעט 80 להבין דברים כאלה. אני לא כותב כדי לעורר דיונים באתר. פשוט כל בוקר מתחיל יום חדש בו הכל שונה מיום אתמול. מוזר שאני זקן שמבין זאת, ואתם צעירים שמרנים, תקועים בדעתם.
      חצי מכם יברחו מהאתר מרוב בושה אחרי שיתברר שצדקתי ב-80% מנבואותי.

  16. חזרתי לקראת הפלייאוף.

    התגעגעתם?

    נו באמת, עוד לא למדתם מי זה מנחם? הבחור חומד לצון כדי לחמם את האווירה לקראת הפלייאוף.

    אני מאמין שאם הלוחמים בריאים ולא נפצעים לגרין לא נשרף פיוז או שניים ומורחק, אז דבר לא יעצור אותם. גם לא לברון ג'יימס.
    וזה בתנאי שהוא לא ישתמש בסמים ממריצים ומשפרים כמו בעונה שעברה.
    {לברון ג'יימס הוא לוציפר 🙂 }

  17. מנחם תודה רבה ממש מעורר תיאבון לקראת הפלייאוף, מסכים כבר שנתיים עם מה שכתבת על עניין פרקר והירידה התלולה ברמתו , חושב ( או מקווה ) שפורטלנד לא תהיה שטיח כלל וכלל מול הווריירס ומקווה שאיזיאה יהיה האולסטאר האמיתי החדש של בוסטון. יאללה יוצאים לדרך!!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט