פריוויו פלייאוף 2017 – אינדיאנה פייסרס

מאזן: 40-42 (מקום שביעי במזרח)

הבשורות הטובות הן שאינדיאנה הגיעה לפלייאוף פעם נוספת. הבשורות הרעות הן שהיא הבטיחה את מקומה רק ברגע האחרון.

למה זה לקח כל כך הרבה זמן?

אוקיי, אז ככה…

זו לא הייתה עונה מבריקה עבור אינדי. מקבוצה הגנה חזקה מאוד עם התקפה בינונית מינוס, היא הפכה השנה לקבוצה בינונית.

אחת כזו שביום נתון יכולה לתת פייט לכל אחת, אך מצד שני גם להפסיד לכל אחת, כולל לנמושות הליגה.

חוסר היציבות ביכולת הקבוצה גרם לכך שמקומה בפלייאוף היה בסכנה מוחשית, כשאחת הסיבות לחוסר היציבות נבעה מהבעיות בשילובם של מונטה אליס ואל ג'פרסון הוותיקים.

בשנתו השנייה במעדון, אליס התקשה לבלוט לטובה ליד רכז דומיננטי דוגמת ג'ף טיג (בניגוד לג'ורג' היל הפאסיבי יותר), ולתפקד כקלעי כולנו יודעים שהוא לא ממש יכול.
מספר אוהדי הקבוצה שלא אנקוב בשמם אפילו ציפו וייחלו לכך שיעזוב את הקבוצה בפגרת האולסטאר, אך נאלצו להמשיך לצפות בו דועך לאיטו במדים הלבנים-צהובים.

זה לא אתה, זה אנח… סתם, זה כן אתה

אל ג'פרסון? כשחתם בקיץ על חוזה באינדי, אני בטוח שהוא ציפה לשחק הרבה יותר מ-14 דק' במשחק. הקבוצה לא השתמשה בו מספיק, למרות שהוא עדיין יודע להשיג נקודות בצבע מצוין, והעדיפה על פניו לא פעם את קווין סראפין או לאבוי אלן.

למזלה של הקבוצה, יכולת נהדרת של הכוכב הגדול פול ג'ורג' בחודש וחצי האחרונים (נעצר על פחות מ-20 נק' רק פעם אחת) הצילה את הקבוצה מהשתתפות בהגרלת הדראפט, וסידרה לה מפגש בסיבוב הראשון נגד האלופה.

אז מה עכשיו?

ובכן, אם לא שמתם לב, לפני מספר משחקים לאנס סטיבנסון סוף סוף הבין מה טוב לו וחזר לשחק במדי הפייסרס. הקהל קיבל אותו בשמחה רבה, ולאנס אפילו כבר הספיק לריב עם יריבים עקב שטות, כנראה כדי להראות שהוא באמת חזר.

https://www.youtube.com/watch?v=4efvzm-WNBM

מה זה אומר? שלאנס יכול לחזור ולנשוף באוזנו של לברון ג'יימס הגדול, ולנסות לעזור לפייסרס להוציא את האלופה מריכוז.

חוץ ממנו, לאינדיאנה יש מספיק שחקנים טובים כדי לתת פייט לאלופה.

סי ג'יי מיילס תמיד יכול להתפוצץ פתאום עם 6-7 שלשות, ג'ף טיג ייתן הכל על המגרש בידיעה שהוא נלחם על חוזה חדש בקיץ, ולמיילס טרנר הצעיר המוכשר יש הזדמנות להזכיר לכולם מדוע הוא אחד הגבוהים המבטיחים בליגה.

אחרי שפתח את העונה עם שיאי קריירה בנקודות (30) וריבאונדים (16), טרנר אמנם נרגע, אבל עדיין נתן עונה יפה מאוד (14.4 נק', 7.2 ריב'), ואותי מעניין לראות איך יתפקד מול ת'ומפסון וקווין לאב.

אבל מעל כולם ניצב כמובן פול ג'ורג' הגדול.

https://www.youtube.com/watch?v=Az_Vt75dlwU

כפי שנכתב קודם, ג'ורג' נמצא בכושר מדהים, והקבוצה כולה יודעת שבלי יכולת שיא שלו, גם בהתקפה וגם בהגנה, אין שום סיכוי לנצח יותר ממשחק אחד, וגם זה מוטל בספק.

לשמחת אוהדי הקבוצה, ג'ורג' כבר הוכיח בעבר שיש לו הילוך נוסף בפלייאוף.

באופן אישי, אני מאוד אשמח לראות את הקבוצה מנסה לשחק בצבע על אל ג'פרסון. אין ספק שהוא מעבר לשיא וכנראה לא יכול לשחק 30 דק' ערב אחר ערב, אבל הייתי אפילו שוקל לפתוח איתו בתור הפתעה ולנסות לסבך את לאב או ת'ומפסון בבעיית עבירות.

הדבר יסייע לג'ורג' לחדור בקלות יותר לצבע, ויאפשר להשתמש יותר בהתקפה גם בת'ד יאנג הנחמד והסולידי, שנמצא כעת בכושר הטוב ביותר שלו העונה, ויכול להיות אקס פאקטור רציני.

בהנחה שזה לא יקרה, אני מניח שאסתפק בהבלחות מהספסל של גלן רובינסון וארון ברוקס, עוד שחקן ותיק שפתאום יכול לקלוע 12-13 נק' במהירות.

אז שיהיה המון בהצלחה, ובעיקר, סדרה טובה.

 

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. לאנס סטיבנסון מתאמן בנשיפות .

    הפייסרס סיימו שביעי וקיבלו את הקאבס, אני מנחש שהם היו מעדיפים את בוסטון. למזלם קליבלנד בתקופה נוראה, הם יקחו לפחות שתי משחקים.

    קליבלנד 65 %
    אינדי 30 %

    5 אחוז שיהיה תיקן 😄😄

  2. פלייאוף חשוב לאינדיאנה גם לגבי ההמשך.
    ג'ורג' וטרינר הם שניים שאפשר לבנות סביבם קבוצה נהדרת אבל השאלה היא אם ג'ורג' רוצה להמשיך. סדרה טובה נגד הקאבס והפסד אפילו ב6 משחקים ואולי לארי יצליח לשכנע אותו להישאר בצירוף מהלכים טובים בקיץ.

    מה צריך לקרות כדי שזה יצליח? קודם כל כמו שאמרת ג'פרסון יכול להיות אס רציני בסדרה כזאת. הפייסרס צריכים לשאוף למנוע מהקאבס לרוץ ולהעיף שלשות. שימוש נכון בג'פרסון והכנסתי כדורים אליו לפוסט לאחר תנועה מסויימת בהתקפה יכול להיות מעולה, השאלה היא מה עושים בצד ההגנתי. קודם כל הייתי מנסה שישחק כמה שיותר בזמן שקיירי לא על המגרש כדי שהקאבס לא ינצלו את זה לתקוף אותו הפיק אנד רול. אמנם זה אומר שסיכוי גבוה שפריי יהיה על המגרש אבל זאת הזדמנות מצויינת להעניש אותו בצד ההגנתי כשייאלץ לשמור את ג'פרסון.

    הייתי שמח גם לראות הפרדה בדקות של אליס וטיג, שניהם לא מספיק טובים הגנתית ודורכים אחד לשני על הרגליים התקפית. לנסות להפריד ביניהם ושכל אחד יוביל את ההתקפה בנפרד, עם דגש על ללכת לפוליטיקה ג'ורג', ג'פרסון בפוסט, שלשות של סי ג'יי מיילס ומהלכי פיק אנד רול/פופ עם מיילס טרנר הנהדר יכולים לתת מספיק כוח אש עם הקצב יירד לאיזור ה100 נק' למשחק.

    הלחץ הוא על הקאבס בסדרה הזאת בטח בכושר שבו הם נמצאים, כשראיתי את הפייסרס העונה לא ראיתי יותר מדי חיבור ואנרגיות. אם יבואו במוד פלייאוף חייתי להילחם ולהרביץ אני רואה אותם עושים חיים קשים מאוד לקאבס.

      1. לא יודע, לאחרונה בעידן הסמול בול מוציאים דווקא את הביג מנים בטענה שהם לא יכולים לשמור, אני אומר למה לא ההיפך. פריי לא יכול לשמור על ג'פרסון בפוסט, האטה של המשחק וכדורים פנימה יימנעו שלשות במעבר, ולהקיף את ג'פרסון בשאר החמישייה הגנתית טובה, וכשקיירי לא על המגרש וגם בהגנה אפשר להסתדר איתו בסדר בלי לשלם יותר מדי.

        אני כמובן לא מדבר על 30 דק' בערב, אפילו 10-15 דק' מתוזמנות נכון יכולות לעשות נזק לקאבס ולעזור לפייסרס עם עוד שחקן שישיג נק' לעצמו

        1. זה היה נכון עם הקאבס היו חיים משלשות במעבר.
          הבעיה היא שהם עושים את רוב השלשות במשחק "עומד".
          נכון שג'פרסון יכול לתרום הרבה בהתקפה אבל הבעיה העיקרית מול הקאבס זה איך לעצור אותם בהגנה. כאן נראה לי הנזק יהיה רב על התועלת.

          1. מודה שלא ראיתי המון קליבלנד השנה וגם לא המון אינדיאנה וגם ציינתי את זה, אז יכול להיות שאתה צודק.
            בסופו של דבר סביר מאוד להניח שג'פרסון יישלף בסדרה הזאת, נראה איך ישתמשו בו והאם זה באמת משתלם.

  3. תודה על הסקירה!

    קשה לי להאמין שאינדיאנה יציקו יותר מדי לקליבלנד, אבל ההשתתפות בפלייאוף כן תיתן ניסיון חשוב לטרנר, שבהחלט נראה כמו הפרוספקט לעתיד של הקבוצה הזאת.

    בכל מקרה, שיהיה בהצלחה ושינצחו לפחות משחק אחד!

  4. תודה רון ! אוהב מאוד את אינדי..את הפוטנציאל שלהם לפחות. מאמין שיצליחו לנצח פעמיים את קליבלנד אבל לא יותר.

  5. מעולה רון!!
    פול ג'ורג' נראה כמו השחקן מספר 2 במזרח בחודש האחרון. הלוואי שאינדי ייתנו פייט כי על פניו נראה שיש להם מספיק כלים בשביל זה. כנרעה זאת הסיבה למה הם אחת האכזבות הגדולות במזרח השנה.

  6. אני מסכים שהם במומנטום טוב והשילוב עם סטיבנסון (סטפנסון? עדיין לא סגור על זה) של טיג ו-PG13 נראה מעולה. ג'ורג' עצמו נראה כמו שחקן על במשחקים האחרונים.

    משחק על ג'פרסון זה משהו חשוב, במיוחד עם החולשה היחסית של הקאבס כרגע בצבע. הייתי משתמש בו כמה שיותר, אבל זה לא נראה לי ריאלי. אולי אפילו שילוב שלו ושל טרנר כדי לנסות להאט אותם ולמנוע את ההרכבי ריצה של קליבלנד. וממש אהבתי את הפריוויו.

  7. פריוויו נהדר.
    אני גם חושב שביג אל יכול להיות מאוד משמעותי בסדרה אם הפייסרס יצליחו לכפות עליו בהגנה. בכל מקרה מאוד קיוויתי שזו תהיה הסדרה בסיבוב הראשון ולו רק כי ג'ורג' הוא אולי היחיד במזרח שיכול ללכת עם לברון לדו קרב ולצאת עם סיכוי (גם אם לא גדול) לנצח גם בהגנה וגם בהתקפה.

  8. תודה רון על אחלה פריויו

    אני מתלבט בין האפשרות שאינדיאנה ממש תציק לקליבלנד שתצטער על ההגרלה הקשה לבין אופציה שאינדיאנה תהיה כמו דטרויט של שנה שעברה – קרובה בכל משחק אבל בפועל מודחת בסוויפ

  9. אינדיאנה תציק לפרקים אבל המקסימום שתנצח בסדרה זה משחק 1,
    אין לה מספיק כלים ליותר מזה, מצד שני בטוח יהיה קטעים טובים שלאנס פוגש את לברון.

  10. סדרה מעניינת ביותר. יכול ללכת לכל כיוון – גם להדחה מוקדמת של הקאבס.
    הכל תלוי באיך אינדי תגיע, אחרי שהייתה ההבטחה הגדולה בתחילת העונה ואיכזבה בבינוניותה ורפותה (עם הבלחות של מימוש הפוטנציאל).

  11. אידניאנה שגו שזרקו את ווגל והחתימו את מק׳מילן שמאכזב ביג טיים
    אין להם שום יתרון יחסי בסדרה מול הקאבס
    אחלה פריוויו

  12. קודם כל לארי חייב ללכת הביתה. מדובר בשנים של כישלון מתמשך ללא בנייה, ללא חזון, ללא תפיסת עולם.
    האיכויות של פול ג'ורג' זה לא מספיק כדי לבנות קבוצה.
    אם אני ג'ורג', אני הולך לחפש טבעת במקום אחר

    1. אין מצב שבעולם שמישהו באינדיאנה עושה משהו ללארי בירד שהוא לא ירצה לעשות בעצמו. הבן אדם בדרגת אל. בקיץ יש דיבור על גורדון הייווארד לפייסרס.. אם זה קורה, בתוספת של איזה שחקן עם אופי קצת, כי כולם שם ילדים טובים, אז הם יחזרו לימים הגדולים שלהם! רון תודה על הפריוויו, אתה אוהד של הפייסרס??

      1. אכן.

        הלוואי והיוורד יגיע.
        הוא יליד אינדיאנופוליס ושיחק באיזור גם במכללות, ויחד עם השארתו של ג'ף טיג (מקווה שיישאר) הקהל ירגיש הרבה יותר מחובר.

      2. קשה לי לראות את הייוראד מגיע, בעיקר בגלל שהסיטואציה ביוטה פשוט הרבה יותר טובה מבחינתו.
        יוטה הרבה יותר טובה מבנייה מחדש באינדיאנה.

  13. 1. זה הזמן של ג'ורג' להוכיח שהוא יכול לקחת קבוצה בפלייאוף.
    2. יש באינדיאנה בסיס טוב וסגל עם שחקנים טובים והם בהחלט יכולים להקשות על קליבלנד שבאים בכושר לא טוב.
    3. אני חושב שמונטה אליס הוא ה-X פקטור של אינדיאנה. הבנאדם לא מצא את עצמו כל העונה והוא שחקן שמסוכל לעשות חיים קשים להתקפה שמולו. אם הוא בא כמו ששיחק בדאלאס מול ס"א אינדיאנה יכולה להפתיע, אם הוא ממשיך את הכושר הירוד שלו זה יהיה ניצחון אחד (אולי 2) וכנראה שהוא לא יהיה באינדיאנה בעונה הבאה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט