יומן סן אנטוניו ספרס – סיום עונה פופוביץ'י / דור בלוך
Mar 8, 2016; Minneapolis, MN, USA; San Antonio Spurs forward Kawhi Leonard (2) dribbles in the third quarter against the Minnesota Timberwolves at Target Center. The San Antonio Spurs beat the Minnesota Timberwolves 116-91. Mandatory Credit: Brad Rempel-USA TODAY Sports

יומן סן אנטוניו ספרס – סיום עונה פופוביץ'י / דור בלוך

והנה הגענו אל יומן סיום העונה של הסן אנטוניו ספרס, בואו נקבל אותו בשיר!

ואם אתם מרגישים בעליצות מסוימת מצד כותב יומן זה, הרי שאין זה רק בגלל החג הבא עלינו לטובה, מזג האוויר האביבי הנפלא, ארבע רבעי גמר ליגת האלופות שמצפים לנו והם מה שהצעירים מכנים "ללקק את האצבעות", אלא גם בגלל שמצבם של הספרס מעולם לא היה טוב יותר.

כן, בדיוק כמו שצריך, בדרך הספרסית המאפיינת אותם הספרס מסיימים את העונה במקום ה-2 בליגה עם מספיק מנוחה לכוכבים, מספיק ביטחון אחרי רצף נצחונות על יריבות מערביות פוטנציאליות בדמות אוקלהומה, יוטה וממפיס בסוף מרץ ותחילת אפריל, אבל לא עם בטחון עצמי מופרז ושחיקה מוגזמת של הכוכבים הוותיקים והחשובים לאחר שני הפסדים לקליפרס ולפורטלנד, ולפני משחק סיום העונה הסדירה מחר נגד הג'אז. אה כן, וקוואי לא יקח את ה-MVP, מה שיאפשר לרתום את תחושת הקיפוח לטובת הלכידות הקבוצתית והאינטנסיביות הנדרשת בפליאוף.

נעסוק בנפרד בסדרה הצפויה מול ממפיס וקרב החפירות הצפוי להן, אבל את היומן הזה נקדיש ברשותכם לתובנות המרכזיות מהעונה האחרונה, מוזמנים להוסיף משלכם בתגובות, להעיר ולהאיר כרצונכם וכרגיל:

קוואי יכול להיות הטופ דוג של הליגה אחרי לברון:

עם 25.6 נקודות, חסימה, שתי חטיפות, 4 אסיסטים ו-6 ריבאונדים, לקוואי לנארד יש מספרים של MVP. הוא לא יזכה בתואר כי הסיפור של ווסטברוק עם הפרידה מדוראנט ושבירת השיא של אוסקר יגברו עליו, אבל אלה מספרים של MVP. אבל מי שעקב אחרי הספרס העונה ראה משהו אחר, הוא ראה שתהליך הבניה המופתי של קוואי על ידי פופוביץ' מתקדם, וכעת הוא בשלב באבולציה שבו קוואי מסוגל להשתלט על המשחק בשני קצוות המגרש, לקלוע לחטוף ולקלוע שלשה מנצחת בצד השני.

זה החומר שממנו עשויים הגדולים ביותר, ובמובן הזה הפליאוף הזה הוא מעניין. הפרישה של דנקאן והמהלכים שהספרס עשו בקיץ סימלו שהם הולכים לכיוון של להאט את הקצב, להפוך לקבוצה קשוחה יותר ולתת לקוואי את המפתחות בהתקפה כשהם ילכו רחוק ככל שהוא יקח אותם שם. בליגה הסדירה הוא היה צריך לעשות זאת רק מדי פעם ורק כהצהרה, בפליאוף הוא כבר יצטרך להשתלט על משחקים, לרווח את המשחק עם קליעות מרחוק, לשתק את הכוכב של הקבוצה בהגנה, להיכנס פנימה בבחינת המהלך הזה יגמר או בסל או בעבירה או בגם וגם.

אני אישית לא יכול לחכות לראות אותו מנסה.

השילוב בין למרקוס לפאו עובד טוב מהצפוי

היכולת הטובה של גאסול העונה היא כבר לא חדשה עבור הספרס העונה, הוא מסיים את העונה הזאת כקלע השלישי בטובו בקבוצה ועם 12.4 נקודות ו-8 ריבאונדים באחוזים מעולים, הוא נותן לקבוצה את מה שהיא ציפתה ממנו ויותר. גם העובדה שאולדרידג' לא יכול, ואולי הספרס גם לא רוצים, שישחזר את המספרים שלו מפורטלנד אינה חדשה. הביגמן מסיים את העונה עם 17 נקודות ו-7 ריבאונדים אחרי חרדות מחלת הלב שלו, מספרים נאים, אבל לא פוערי עיניים.

מה שאולי עשוי מעט להפתיע, לאור לא מעט דיבורים על הורדת גאסול לספסל ושימוש בו בחמישיה השניה דווקא, היא העובדה שהחמישיה הטובה ביותר של הספרס כוללת את שניהם יחדיו. הסבר אחד לכך היא העובדה שגאסול הפך השנה למעין סטראטצ' פייב מודרני כאשר לא פחות מ-18% מהזריקות שלו הן מחוץ לקשת מה שמגוון ומרווח מאוד את המשחק עבור אולדרידג' ומשאיר דיי מקום לשני הגבוהים על המגרש.

 

הספרס הם שוב הקבוצה הקשוחה של הליגה

אחרי כמה שנים שבהן עברה לשחק משחק התקפי אטרקטיבי עם הנעת כדור מעולם אחר, כאשר היא קולעת יותר וגם סופגת יותר מבעבר הספרס חזרו השנה, דווקא לאחר הפרישה של טימי למקורות.

הנה כמה נתונים – הספרס הם במקום ה-14 בליגה בנקודות, במקום ה-2 בחסימות, במקום ה-12 בחטיפות, במקום הראשון באחוזים ל-3, הם הקבוצה שכופה את אחוז הקליעה השני הכי נמוך בליגה, והם סופגים במקום ה-2 הכי מעט נקודות בליגה, והקצב שלהם הוא במקום ה-27 בליגה.

ועכשיו בעברית – בהתקפה הספרס משחקים משחק איטי וסבלני, בוחרים את הזריקות שלהם היטב וקולעים באחוזים טובים. בהגנה הם משחקים משחק שמרני וממוקד הגנה על הצבע, עם הרבה חטיפות ומעט הימורים חסרי אחריות על מנת להשיג חטיפות, עם המאסה שיש להם בצבע והיכולת ההגנתית הנהדרת של שחקנים כמו קוואי וגרין הם מקשים מאוד על היריבות ומחזירים עטרה ליושנה כשהם בונים קבוצה מנצחת שמבוססת קודם כל על קשיחות הגנתית.

אז כמה רחוק יכולים הספרס ללכת בפליאוף?

התשובה הפשוטה היא עד הסוף. אם בעבר המערב נראה כמו בית מטבחיים שכל סיבוב בו יכול להעלות מוקש, השנה נראה שזה יותר סיפור של שתי קבוצות. אלא אם יוסטון יחזרו לעצמם קשה לראות מישהו עוצר את הספרס בדרך לגמר המערב, הו שם יחכו להם הווריורס שחזרו לאחרונה לכושרם הטוב ועומדים עם 9 מ-10 המשחקים האחרונים שלהם, את המפגשים ביניהן השנה צריך לקחת עם לא מעט מלח כלוקחים בחשבון את המנוחות, הפציעות והתקפות שבהן השתיים נפגשו, אבל הספרס בוודאי יכולים להרגיש שיש להם סיכוי לגנוב את אחד מהשניים הראשונים בקליפורניה, ואז באמת שהכל הכל אפשרי.

מישהו רוצה להמר נגד פופוביץ'?

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. סיכום נפלא לעונה של הספרס דור, ועוד כמה נק' קטנות בעונה של הספרס:
    1. אולדריג' השנה השלים את ההשתלבות שלו בספרס לפחות מבחינתי הרבה יותר מהר מהצפוי, מצא את מקומו כמספר 2 של קוואי בשקט מופתי
    2. הגבוהים של הספרס מצוינים וזה לא גאסול ואולדריג' אלא גם הבאק אפ הנפלא שלהם בדמות לי ודדמון שהוא אחת מגניבות השנה ומוסיף המון בצד ההגנתי ויכולת ההגנה על הצבע שלו שהיה חשש גדול שייפגע מהעזיבה של טימי העונה .
    3. בסוף הספרס יקומו וייפלו לדעתי על היכולות של פארקר את גרין
    בקו האחורי ,מילס עשה קפיצת מדרגה ,מאנו עוד מסוגל להבליח ו
    קייל אנדרסון השתדרג אך הצמד הפותח בדעיכה מתמדת ויהיה חייב לעלות מדרגה בפלייאוף.
    לא יודע איך זה ייגמר אבל אני לגמרי בעד שעם טבעת , כל כך מגיע לארגון הזה על הצורה בה מתנהל והמעבר החלק שעשה אחרי הפרישה של הפרנצייז' הכי גדול בתולדות המועדון. (מה עוד שאני בכל זאת אוהד הפועל וגולדן סטייט והקאבס זה יותר מדי מזכיר לי את מכבי ….)

  2. בהצלחה לספרס . אבל כדי לבחון אפשרות הליכה עד הסוף צריך לבחון גם את חצי הכוס הריקה .
    1. הקו האחורי לא ברמה מספיקה . בהתקפה אי אפשר לחיות רק מהליכה פנימה, ולספרס אין כלים לפתוח הגנות בקליעה מעבר לקשת כפי שיש לג"ס , יוסטון והקאבס. בהגנה אין איפה להחביא את טוני פארקר.
    2. קוואי , טוב ככל שיהיה , אינו לברון . כשהוא נסגר חזק התפוקה שלו יורדת .
    3. הספרס גימגמו השנה יותר משמראה מאזן הנצחונות שלהם הפוינט דיפרנשיאל שלהם הוא 7.3 , הרבה פחות מהשנה שעברה . משחקים רבים הם ניצחו על חודו של סל או חודה של נקודה . אןי להם דומיננטיות מובהקת מול יוסטון או הקליפרס . הם יצטרכו לעבוד קשה בכל משחק.
    4 . הפיל מהמפרץ . נכון – 2 ההפסדים שלנו לא אמרו כלום כי הראשון היה משחק הפתיחה של העונה, כשעוד לא היתה לנו שיטה והיה ניסוי כלים כללי על דרך השילוב של דוראנט. והשני היה בלי ארבעת המוסקטרים .
    אבל דווקא השלישי , בו ניצחנו , הראה לא מעט . זה היה ללא דוראנט ובערב השני של B2B מול הרכב מלא של הספרס שרצו מאוד לנצח בידיעה שזה מעלה אותם למקום הראשון במערב . אבל החולשות , בעיקר בהגנה , נחשפו מול פיק'אנ'רול יעיל שעשה שמות בהגנה האיטית של הספרס. נכון – יש הגנת טבעת , חילופים אוטומטיים מושלמים והגנת פרימטר טובה. אבל בידודים ופיק אנ'רול יעיל חושפים עד כמה כולם למעט קוואי איטיים ולא מסוגלים לכסות התקפות מתואמות .

    שוב – בהצלחה לספרס ואשמח לראות אותם בגמר המערב . אבל לדעתי הסיכוי שלהם לעבור אותנו לא גדול . וגם לא את קליוולנד אם הם יגיעו לגמר הסופי , למרות הניצחון המרשים עליהם לא מזמן .

  3. השאלה שתקבע את עתיד הספרס בפלייאוף –

    האם פופ ישתמש בכשרונות הצעירים שלו – בארטנס, מוריי, סימונס, פורבס – שיכולים לשנות משחקים ומוסיפים אתלטיות, קליעה וביצים בגודל של שור (שלושת הראשונים ובארטנס במיוחד), או שיישאר מקובע על הוותיקים הגמורים או גמורים למחצה כמו פארקר, מאנו וגרין.

    לצערי ההיסטוריה מוכיחה שפופ לא נותן את הצ'אנסים לשחקניו הצעירים בפלייאוף, מוכשרים ככל שיהיו, וקם או נופל על הותיקים.
    נקווה שהוא יעשה בהם הפעם שימוש ראוי.
    (אגב, לאן נעלם מוריי? מישהו יודע? שיחק נפלא במהלך העונה)

    1. צודק מאוד אשך, מקווה גם שפופ יחרוג ממנהגיו, מורי וברטנס יכולים להיות שפנים רציניים מהכובע בפלייאוף הזה

  4. בחירת השיר היתה בול!
    הספארס כבר 14 שנים ברציפות נבחרת לקלוב הספורט מס' 1 בעולם (מכניסים עשרות משתנים והם תמיד בראש)

  5. מהעונה הבאה וכנראה אחרי הפלייאוף הזה השחקן שיוביל את הליגה יהיה יאניס.
    מספרים השנה:
    22.9 נקודות 8.8 ריבאונדים 5.4 אסיסטים 1.9 חסימות 1.6 חטיפות 52.1 אחוזים מהשדה 77 אחוזים מהעונשין 27 אחוזים מהשלוש.
    הבן אדם משפר את האחוזים לשלוש ושנה הבאה הוא עם 27-30 נקודות למשחק, בלתי ניתן לעצירה.

    1. פרט חשוב הוא שיאניס בן 23 וקאווי בן 26
      אז נכון שקאווי נכנס לשיא שלו אבל אני מאמין שהגובה של יאניס יגרום לו להיכנס לשיא שלו הרבה יותר מוקדם.

  6. תודה רבה!

    מסכים לגמרי לגבי קוואי – סט התנועות שלו בהתקפה השתכלל עוד יותר וכבר אפשר לומר בפה מלא שהוא שחקן האולאראונד השני בטיבו רק ללברון.
    מילס הוא ווינר בכל רמ"ח איבריו.
    מעבר חלק של שרביט הפוינט גארד והחלפה של גרין במישהו סטייל אריזה והם הטים טו ביט.

  7. יומן מעולה. אני מסכים בקשר לקוואי וגם השילוב של למרקוס אחלה לגמרי. ממש מתאים לי שיקחו אליפות, אבל החולשה של השומרים שלהם מאחורה גדולה מדי לדעתי. ליגינס ממש מתאים ואני מקווה שישחק שם שנה הבאה

  8. יומן מעולה אבל כמו שגם ציינו לפניי לא מדבר על הקו האחורי בכלל.
    לפני תחילת העונה היה לי פה דיון ארוך בתגובות בעיקר עם גיא וגם קצת עם גילרי אם אני לא טועה וטענתי שעם כל הכבוד לכוח מתחת לסל הקו האחורי הזה לא יספיק מול הלוחמים.
    אמנם לא ראיתי מספיק ספארס השנה אבל ממה שראיתי דעתי לא השתנתה, קו קדמי של קוואי-אולדריג-פאו הוא אכן קשוח יעיל ומגוון אבל איגי-דוראנט- גרין הם לא פראיירים בכלל ומי ישמור על סטף וקליי.
    בנוסף להביא את מי שגאסול ישמור עליו לפיק עם קרי זה מהלך מתבקש שיעשה לו חיים קלים יותר מאשר יהיה לגאסול בצבע נגד גרין/דוראנט.
    לכן אני עדיין לא רואה את הספרס מצליחים באמת להיות איום רציני על הלוחמים לאורך סדרה בהנחה שכולם בריאים כמובן

  9. תודה רבה דור כתיבה מעולה – אבל לא נגעת כמעט בחולשות של הספרס.
    הזכירו כבר לפניי את החולשות ההגנתיות וההתקפיות אבל לא נגעו בשתי בעיות
    א' – ההגנה של קוואי ירדה יחיסת העונה הוא מוריד את יריביו ב0.9 אחוז למשחק בעוד בעונות שעברות זה היה הרבה יותר (למשל עונה שעברה הוא הוריד ב5.6 אחוזים למשחק) – אני מאמין שזו בחירה מודעת ההגנה מאוד שוחקת ומעייפת לשחקן ששם השנה גם דגש חזק על ההתקפה יש צורך לבחור (אני חושב שארואים את זה מצויין אצל סטף שגם הוריד השנה מאוד את האינטנסיביות ההגנתית שלו בשונה משנים שעברו)
    ב' – ההתקפה של הספרס לא טובה מספיק נקודה. אין יצירתיות אין שחקן 1 על 1 מספיק טוב לרמת הפלייאוף חוץ מקוואי – שגם התפוקה שלו תרד לדעתי. קוואי חי על העונשין דרך סחיטה של הטעיות פאמפ שלדעתי בלפייאוף יהיו הרבה פחות אפקטיביות. חוץ מזה אין בהתקפה שלהם שחקן שייצור וחוץ מאולדריג' אין גם כמעט מי שישים את הכדור בפנים. לא אידאלי שההתקפה שלך בנויה על שתי שחקנים.

  10. בשנתיים האחרונות פופוביץ פישל בגדול בפלייאוף, לפני שנתיים עם כל ההאק-א-ג'ורדן הטפשי וכל מיני משחקים כאלו, ולפני שנה שלא השתמש בבובאן ובספסל כמו שצריך, עד שנהיה מאוחר מדי.
    אם מוסיפים לזה את הגמר של 2013 אפשר לראות פטארן מצער שחוזר על עצמו.
    לספרס יש בעייה לסגור משחקים, גם שהם תופסים הובלה הם הרבה פעמים נותנים לקבוצה השנייה הזדמנו לחזור למשחק, ונגד גולדן סטייט זה לא משאיר להם יותר מידי סיכוי. במאני טיים פופוביץ' כמעט תמיד עושה שטויות ולא מראה קילינג אינסטינקט. הם יצטרכו נס כדי להגיע לגמר, שם לדעתי הם יהיו פיבוריטיים. אמן.
    והאם קוואי הגיע לתקרה שלו?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט