מעורב הופס ליום חג / מנחם לס

 

 

1.האם פילדלפיה תפתיע את כולם ותיבחר בטאקו פול?

לחותן שלי ג'ייסון, שפעם היה עורך הספורט ב-CNN והוא בן פילדלפיה עם קשרים חזקים בעמותת הסיקסרס ניגלה שהסיקסרס מתדיינים יומם ולילה אם להפתיע את כולם ולבחור את טאקו פול, הסנגלי בגובה 2.29 מ' בבחירה הבאה בדראפט.

למה לא?

עוד מוסלמי אחד ב-NBA לא ייגרע ולא יוסיף, ובכלל, כבר מזמן לא היה לנו 2.30 מ' בליגה. לא רק זאת, אלא שהוא שרירי וחזק הרבה יותר ממנוט בול, וכישרוני הרבה יותר ממנו. בינתיים לא נודע אם הוא הרג אריה בחנית או לא.

הוא בן 22 ששיחק העונה באונ' סנטרל פלורידה ונתן עונה די טובה מכל הבחינות:

 

Year Team GP GS MPG FG% 3P% FT% RPG APG SPG BPG PPG
2015–16 UCF 30 26 17.6 .750 .000 .558 5.9 .3 .1 2.3 7.4
2016–17 UCF 36 36 26.3 .715 .000 .462 9.5 .6 .3 2.6 10.9
Career

בעונת הפרשמן הוא שיחק רק 17.6 דקות למשחק בעת שהוא לומד כדורסל רציני וקלע 7.4 נק' עם 5.9 ריב'. בשנת הסופומור מספר דקותיו עלה ל-36.3 וכן נקודותיו (10.9 נק' ב-71.5% מהפארקט) והריבאונדים שלו (9.5). הוא חסם 2.6 למשחק, אבל חייבים לעבוד על זריקות העונשין שלו.

הסיפורים הם שבן סימונס הביא אותו מסנגל, ואולי בסתר הוא אפילו "סוכנו" כי באופן רשמי הוא רק ה-MENTOR שלו במדינה החדשה. לבן סימונס ישנה קרן העוזרת לשחקנים בינלאומים מארצות עוני, וכך הוא דג את פול. הוא רץ עם בן סימונס משך שנה שלמה ביוסטון, וסימונס שכר את חאכים אולג'ואן שיעבוד איתו.

בן סימונס רשמו ל Liberty Christian Prep, in Florida  שהוא לא הרבה יותר מבית חרושת ליצירת שחקני תיכון לקולג'ים, וכשהוא סיים את בית ספרו עם 3.6 (4.0 זה סטרייט A לתלמיד שהגיע לכיתה י"א ללא מילה אנגלית אחת השגורה בפיו) הסתבר לבן סימונס שהוא לא סתם שחקן כדורסל. הוא שחקן כדורסל עם ראש. כשהסיפור החל לפרוח, והסתבר שלבחור יש לא רק ראש אלא מוטת זרועות של למעלה משני מטרים וחצי, החלה הריצה אחריו.

בגלל סיבות הידועות רק לבן סימומס, הוא נרשם והתקבל לאונ' מרכז פלורידה שמאמנה הוא דוני ג'ונס.

כשהוא ניתר לקפיצת הביניים נגד הסנגלי ממאדו נדייאן מאוניברסיטת קליפורניה, אירוינג, היתה זו קפיצת הביניים בין  שני שחקנים שגובהם אחד על השני הוא 4.58 מ' – שיא עולמי לקפיצת ביניים.

אני יודע שממאדו נדייאן היה במחנה הקיץ של הווריורס, ואינני יודע מה עלה בגורלו. חיפשתי ולא מצאתי מאומה מלבד נדייאן אחר שהיה ב-NBA כמה שנים. אבל אני נמצא עם נכדות שלא עוזבות אותי במנוחה אז החיפוש לא היה מושלם. אולי אחד מכם יוודא מה קרה איתו.

טאקו פול הכריז רק לפני 3 ימים שהוא הולך לדראפט. בינתיים "אין לו סוכן" (אתה מקשיב, בן סימונס?) אז הוא יוכל לחזור ללימודים לשנה שלישית אם איש לא יבחר בו.

איש לא יבחר בו?

ומה אם פילדלפיה תיבחר בו ראשון? התקדמותו נפלאה היתה, והוא כנראה אחד האתלטים היותר טובים בין ענקי סנגל האלה.

 

 

 באם יצליח ב-NBA או לא, בתכניתו לסיים תואר בהנדסה אלקטרונית וגרעינית, ולחזור לסנגל לעזור בפיתוח ארצו.

(ממש נראה אתלט, ובמבעו אני קולט חכמה. גבוה, גדול, וחזק. לא איטריה כמנוט בול!)

לפילדלפיה ישנן 4 בחירות סיבוב שני בנוסף ללוטרי פיק. אני משוכנע שהם יבחרו בו בסיבוב השני, אבל הסיכויים הם שהוא כבר יילקח לפני כן. לכן אל תתפלאו אם הסיקסרס לוקחים אותו מיד עם הבחירה הראשונה, אם היא שלהם.

 

2. מתנת פסח לטועים במדבר

3. אחת הבחירות הקשות בהיסטוריה ל-MVP שתסתיים ביתרון ברור לטובת ווסטברוק

 

 

 

האם למישהו ישנה מטבע ישנה של שני מיל שנוכל להטיל -'ראש' או 'זנב'? היא היתה גדולה מהקוורטר האמריקאי וכמעט פעמיים גדולה מהגרוש. אלה בתמונות הם הגדלים האמיתיים של המילים והשני מילים אז, ולא השקלים המכוערים של היום שאתה נותן לקבצן והוא זורק אותו קיבינימאט כי הוא רוצה מינימום 5 שקלים!

תאמינו לי שפעם ידענו לחיות הרבה יותר טוב מאשר אתם חיים היום. מטבע היה מטבע. לסברס היה טעם של סברס, לאבטיח היה טעם של אבטיח, ולחמנייה טעמה כמו לחמנייה. ובנוסף – חזה עומד של צעירה בגורן תחת חולצה כחולה של השומר הצעיר עם סרט חצי פרום היה סקסי יותר מהערומות של היום כשהציצים בגודל אבטיח והם נופלים מחמת הכובד, אבל על זה נכתוב פעם אחרת.

אגב, גם המצות של שנות ה-40 טעמו פי עשר יותר טוב מהקרטון בלי הטעם שהם קוראים היום מצות.

 

 

מאת mohammed abushaban – נוצר על ידי מעלה היצירה (scan), CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=2154769

**************

 

אולי צריך את השני מיל לקרוא 'ראש' או זנב בקשר לבחירת ה-MVP העונה… ראש זה הארדן  וזנב זה ווסטברוק.. בואו אגלה  לכם סוד: במטבע (בכל מטבע) ישנה יותר מתכת בציור של הראש מהזנב אז מרכז הכובד בוא עם הראש למטה מהזנב  ואז במיליון הטלות מטבע אני משער שיפלו 500,002 זנב ו- 499,998 אז 'זנב' בחירה טובה יותר מראש.

הפעם האחרונה שהיה שוויון כזה בין שני מועמדים היתה בחירת ה-MVP בין טים דאנקן וג'ייסון קיד ב-2001-2. גם הבחירה בין מייקל ג'ורדן וקרל מלון היתה קשה ב-1996-7. אל תשכחו שהבחירות נעשות לפני שנגמרים הפלייאוף. בשנות ה-80 כמעט כל שנה זה היה "לארי או מג'יק"?

אף פעם זה לא 'קל' אבל ה-NARRATIVE ששניהם עושים העונה הוא כזה מיוחד במינו ומצויין שייתכן מאד ששוויון כזה עדיין לא היה אף פעם, ובנוסף למצויינותם,  שניהם משחקים גם בערך אותו תפקיד בקבוצותיהם.

הפרודוקציה של הארדן כמוסר וקולע לא נראתה בליגה כבר יותר מ-40 שנה, והטריפל דאבל של ווסטברוק לא נעשה משך 50 שנה, ו-43 טריפל דאבלים בעונה איש לא עשה לפניו בעונה, אף פעם.. ז"א  ל-ע-ו-ל-ם!!!

(האסיסט הזה בתמונה נתן לו טריפל דאבל ממוצע לעונה זו)

הארדן הוא קלעי נפלא הקולע ביעילות מדהימה. ראסל ווסטברוק יהיה מלך הקליעות של הליגה. קבוצתו השיגה יותר מקבוצתו של ווסטברוק, אך "קבוצה" הוא מושג הכולל 12 שחקנים, מאמנים, אולם ביתי, שיפוט וכו'. לא ניתן להפריד ולמדוד את תרומת כל אחד מהם לקבוצה בכל רגע שהם משחקים. הדבר היחיד היא הסטטיסטיקה, ואז טעם אישי שהוא סובייקטיבי לחלוטין.

קבוצתו של הארדן השיגה יותר מקבוצתו של ווסטברוק. אבל אולי זה בגלל קפלה? אולי בגלל מייק ד'אנטוני? אולי אם שניהם היו בת'אנדר הסיפור היה בדיוק הפוך…

לא משנה במי תבחר, לא תטעה הרבה. בחר, וחייה עם בחירתך.

אני לא בוחר יותר (בחרתי בשנות 1982 עד 1989) אבל אילו הייתי בוחר הייתי בוחר בראסל ווסטברוק. הוא עשה טריפל דאבל ממוצע העונה. הוא שבר שיא של 43 טריפל דאבלים. הטובים שבטובים – מייקל, לארי, מג'יק, קרים, סטיב נאש, ג'ון סטוקטון, לברון ג'יימס, קובי בריאנט, קרל מלון, וכל שאר הגדולים אפילו לא התקרבו.

ראסל ווסטברוק שבר שיא שאני הגדרתי פעם כשיא שלעולם לא יישבר והוא ריסק אותו.

מגיע לו MVP ואני משוכנע ב-95% שהוא יקבל את התואר. אני מאמין גם שהוא יקבל מעל 60% מבחירות הבוחרים.

גם לקאווי לינארד ולברון ג'יימס קיים CASE וישנם הישגים להראות, אך לא העונה..

 4. בארקלי מביע דעתו שהקאבס לא שיתפו את לברון ואירוינג "כי הם רצו להפסיד"

למה להפסיד?

כדי לאבד מקום ראשון ולמנוע מפגש עם וושינגטון ויזרדס:

*

 

*

5. בלופרס חדשים מאתמול

*

*

6. ביל החליף 33 פיסטונים לדטרויט 

*

*

 

7. קליפרס בהכנות אחרונות פלייאוף שהם מתכוונים ללכת עד סופו (ואני מחזיק להם אצבעות כי בהם בחרתי לנצח את המערב)

*

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 40 תגובות

  1. אני רק רוצה להבין, אתה חושב שיש סיכוי שפילדלפיה יבחרו בבחירת הדראפט הראשונה שלהם(טופ 5 פיק) את טאקו פול?
    זה רציני?

    1. אני מאמין שיש לו יותר סיכוי להישאר בטופ 5 הבחירות האחרונות, אבל לקחת אותו כפרויקט בבחירה בסיבוב שני יכול להיות מאד מעניין, הוא גם יכול להיות אחלה מבחינה כלכלית כי זה גימיק מגניב שחקן בגובה 2.29

  2. הוא אולי יבחר הסיבוב הראשון, אולי.

    ממה שראיתי יש לו תנועה מוזרה, ואני לא בטוח שהוא יכול להשתלב בnba.
    אם היה ברור שהוא יכול כבר היו רבים עליו עם הנתונים שהוא מציג…

  3. לפילי יש נכון לעכשיו 4 סנטרים אמביד אוקפור שון לונג וראושון הולמס וכמעט כל שנה הם בוחרים סנטר בדראפט אנינ חושב שאין הגיון בלבחור עוד אחד

  4. פייק ניוז בכתבה:
    1- פילדלפיה יבחרו את עזריאל הסנגלי בנקום הראשון בדראפט (פרצוף כזה אידיוט לא ראיתי מזמן)
    2- הקטע עם המשקל במטבע (קשקוש כזה לא שמעתי מזמן)
    3- קליפרס ילכו עד הסוף חחח

  5. מנחם אני מצטער אבל הרעיון שפילי יקחו את פול בבחירה הראשונה שלהם הוא פשוט מגוחך. אין אף אחד בליגה שחושב שהוא יכול במקרה הטוב להפוך לשחקן נישה שנותן לסנטר הפותח שלך כמה דקות מנוחה. וזה במקרה הטוב. אני בספק גדול מאד אם הוא ישחק בליגה.
    מבחינת היכולות שלו הוא מאד מזכיר את אנדיי שעשה את הטעות לצאת לדראפט מוקדם ועכשיו לך תדע באיזה קבוצת די-ליג הוא מסתובב.

  6. בענין ה MVP.
    הבחירה בווסטברוק בטוחה. ההישג שלו לא הושג מעולם, הוא שבר שיא של 50 שנה, והוא מחזיק לבד 60% מאוקלהומה.
    להארדן יש עוד כמה שנים לשחק והוא יוכל לחזור על איך ששיחק השנה ולקבל את התואר בשנה הבאה.
    לדעתי הצנועה הפור נפל.
    בשניה שווסטברוק זרק ימינה לרוקי שלו שקלע את השלשה שהביאה אותנו לאסיסט העשירי,ולטריפל דאבל ה 42 הבחירה הפכה וודאית.

  7. זה שראסל יקח את הפרס זה כמעט בטוח בשלב הזה. הטאקו פול הזה נראה מפחיד לגמרי, אבל לא יודע האם הוא יצליח להשתלב בליגה, בטח שהוא לא יבחר בסיבוב הראשון.

  8. תודה מנחם, אני גם חושב שבשלב זה ה-MVP הולך לווסטברוק. אין ספק שה-2 ריבאונדים יותר שהוא לוקח שווים הרבה יותר בכותרות העיתונים מערכם האמיתי.
    אבל כשמסתכלים יותר לעומק רואים שלהארדן באמת יש קייס רציני גם היום.
    לא רק שיוסטון שברה כל תחזית אפשרית של תחילת העונה, מה ששומט את טיעון ה'להארדן יש שחקנים טובים יותר לידו' המגוחך. אנדרסון וגורדון שניהם מובילים את הליגה בפער ניכר בזריקות חופשיות לגמרי. הרבה מזה מגיע כתוצאה מהמסירות המופלאות של הארדן שרבע ממסירותיו הן מעל 30' פיט (מוביל את הליגה בפער). גם קפלה שאתה טוען שאולי זה הוא מקבל 97% מהנק' שלו מאסיסטים שכל מה שנשאר לו הוא לעלות לדאנק.
    הארדן הראשון בהיסטוריה להיות אחראי ליותר מ-2000 נק' ו-2000 אס', אחראי ל-56.3% מהנקודות של אחת ההתקפות הטובות בהיסטוריה של הליגה (קרוב מאוד לשיאו של טייני ארצ'יבלד עם 56.8%), מוביל את הליגה ב-Win Shares.
    גם מבחינת הגנה שלא הפסיקו לרדת עליו כולם מתעלמים מהעונה הבאמת מחפירה של ווסטברוק בצד הזה, כשהארדן גם מקום שלישי מכל הגארדים ב-contested shots בעוד לווסטברוק עסוק בלרוץ לריבאונד ונמצא מקום אחרון בליגה בפער ניכר בתחום הזה.
    קצת מצחיק כי כל הטיעונים שהשתמשו נגד הארדן ובעד קרי ב-2015 עכשיו הפכו את הכל ומשתמשים באותם טיעונים רק עם מסקנות הפוכות.
    תודה ל-538 על הנתונים, ונתראה בפלייאוף

      1. על סמך מה הם ציפו שהרעמים ינצחו יותר מהטילים השנה?
        אני חשבתי שהרעמים בסכנה לא להגיע לפלייאוף ולא הייתי היחיד.

  9. תודבה על המעורב המעניין מנחם.

    https://twitter.com/johnschuhmann/status/850880481390448640/photo/1

    שימו ב לנתון המעניין שהעלה ג'ון שומן – בעליית מילווקי לפלייאוף, לגרג מונרו תהיה הזדמנות לקטוע שיא לא מחמיא במיוחד:
    הכי הרבה משחקים בתור שחקן פעיל ללא הופעה בפלייאוף. כעת, הוא יוכל לשים לרצף הזה קץ, במידה וישחק כמובן.

    אגב, שימו לב מי הבא ברשימה…

    1. הוא יכול להיבחר בסיבוב השני, גאולה הימור עם המון עבודה. המון.
      כרגע הוא עוד גבוה מוגזם עם מעט מאוד כדורסל ואתלטיות, כמו ההודי שהיה בסקרמנטו לפני שנתיים.

    1. אולי יכול להגיע למשהו בליגה הזאת. שיחק 8 משחקים השנה בליגה ולא הותיר חותם, ועוד 33 בדי-ליג (9.9 נקודות ו-5.4 ריבאונדים במשחק).

      כמו שמישהו, לא זוכר אם לואו או סימונס, אמר עליו: הוא מרחק 5 שנים מלהיות מרחק 5 שנים משחקן משפיע.

  10. אם אין לך קבוצה לאליפות אז יש לך סיבה לחפש לשבור שיאים. אני בטוח שאם בירד, מג'יק, ג'ורדן ואפילו לברון היו רוצים לעשות ממוצע טריפל הם היו עושים זאת אבל הם שיחקו בשביל משהו הזוי ומגוחך כמו אליפות.

    ואני בטוח שגם הברטולין של הנשים פעם היה טעים יותר מנחם 😝

  11. בקשר להצלחה הקבוצתית של ווסטברוק:

    אחרי שאחד מחמשת השחקנים הכי טובים בעולם עזב את הקבוצה שלו הם עם 8 ניצחונות פחות, ורק 3 מקומות, נמוך יותר משנה שעברה. זה משהו שטס מתחת לרדאר ומגיע להם לא מעט קרדיט, כי כמעט כל קבוצה אחרת קרסה ברגע שהשחקן הכי טוב שלה עזב אותה.

    זה קרה למיאמי של 2014/15 למרות וויד ובוש (על קליבלנד 2010/11 עדיף לא לדבר) וגם ללייקרס של 2004/05 עם קובי. היחידה שלא עשתה את זה היא הבולס של 1993/94, אבל הם היו קבוצה אחרי שלוש אליפויות רצופות. חוץ מזה, יתכן שאלמלא עונה אלוהית של אולג'ואן פיפן היה MVP באותה שנה

    1. כמעט בכל המקרים מדובר בשינוי יותר גדול מ'עזב את הקבוצה אחד מחמשת השחקנים הכי טובים', בחלקם כמעט כל הקבוצה השתנה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט