1.את מי היו בוחרים ראשון, ולמה?
סקאוטים של ה-NBA, מנכ"לים – ובעילום שם אפילו מאמנים – לכל אחד ישנה דיעה משלו בקשר לבחירת הדראפט הראשונה. לכל קבוצה ישנם "חוקים" או נוהלים שונים בנידון. לפעמים 'הנוהל' הוא "נוהל מעמד", למשל, "המנכ"ל הוא הקובע היחידי". לפעמים זהו תפקיד שמי (מהמילה 'שם') שבעל הקבוצה קובע ("מג'יק הוא הקובע"; או "לארי בירד הוא קובע", או, רחמנא ליצלן (גיא!), "פיל ג'קסון הוא הבוחר". לפעמים הצבעה של כמה אנשים הנבחרים למפרע (נניח נשיא קבוצה, מנכ"ל, מאמן, ובעל קבוצה – אם כך הוא רוצה ואם ישנה לו הבנה – עם החלטה למפרע מי יקבע במקרה של הצבעה 2-2). היו מקרים בהם בעלי קבוצות שכרו סקאוטים שימליצו לקבוצה בקשר לבחירות.
'האינסיידר' דיבר עם מספר רב של סקאוטים, מנכ"לים, מאמנים, ומנהלים מכל הסוגים והמינים בקשר לבחירה הראשונה של הדראפט, אילו הקבוצה זכתה בבחירה הראשונה. הם דיברו עם כל 14 קבוצות הלוטרי, וכריס פורד כתב את דעתו במי תיבחר כל אחת מה-14 לו בחרה ראשונה. מסקנתו? 7 עבור מרקל פולץ, ו-7 היו בוחרות בלונזו בול. .
אני מסכים איתו בכמה בחירות, אבל לא בכולן. אני מכניס רק את 6 הראשונות שלי, כי לקבוצות 7 ומטה הסכוי לזכות בבחירה הראשונה הוא קטן ביותר SO WHY BOTHER?.
מה שקורה לא מעט פעמים בדראפט (וזאת עובדה, ואם אתם לא מאמינים, לכו לשאול את K-700!) הוא שברגע האחרון מנכ"לים או בוחרים אחרים עם יד חופשית בבחירה משנים את דעתם ממש לפני הבחירה. פתאום 'קול לחש להם', או 'השכינה שרתה עליהם', או כמו בשולחן CRAP בלאס-ווגאס אתה פתאום משנה את התערבותך בשנייה האחרונה ללא כל סיבה מלבד אימפולס או אמונה טפלה.
הנה שש הבחירות הראשונות:
1.סלטיקס (בחירת הנטס)
סכוי לבחור ראשונה: 25%
הבחירה תהיה מרקל פולץ!
לסלטיקס ישנה בוכטה של גארדים: אייזיה תומאס, מרכוס סמארט, אברי בראדלי, והם מאד מצפים לדברים גדולים מטרי רוזייר, איש השנה השנייה. ייתכן מאד שהמחשבה של הסלטיקס תהיה 'טרייד' כשהם יחליטו, ובתור טרייד מרקל פולץ הוא פתיון יותר אטרקטיבי. אבל אם בוסטון רוצה פיור פוינט גארד, בול יהיה בחירתם כי הסלטיקס היא קבוצה של "היבריידים" (בני כלאיים), ועם בול יהיה להם פוינט גארד שהוא פוינט גארד. מצד שני לסלטיקס יש כל כך הרבה טלנט שהוורסטיות של מרקל עלולה להיות אטרקטיבית.
ייתכן שרק דני איינג' יודע במי הוא מתכונן לבחור, אם הבחירה תהיה שלו.
2. פיניקס סאנס
סכוי לבחור ראשונה: 19.1%
הבחירה תהיה לונזו בול!
לסאנס ישנם שני פוינט גארדים שעלו מספיק פעמים בחמישייה – אריק בלדסו וברנדון נייט, אבל העובדה הזאת לא תשנה את בחירתם. המסקנה שלהם תהיה ששניהם היו על "מדף הטרייד" מספיק זמן ואיש לא חטף אף אחד מהם. המחשבה היא שאם מתחילים דף חדש עם צעירים מצויינים, הדף מתחיל עם דווין בוקר, מרקיז קריס, ודרגן בנדר. הם ירצו כוכב צעיר, חדש, וטרי לנהל אותם מאחור, והצרוף של לונזו בול לדווין בוקר הוא צרוף מעניין ביותר. למה הם יבחרו בבול לפני פולץ? כי הוא יותר FACILITATOR – "יצרני" והוא יביא יותר 'הופלה' לקבוצה שפעם עם בארקלי ונאש היתה הדבר המהנה ביותר, ובשנים האחרונות הפכה ליותר משעממת מהמדבר שלידה.
3. לייקרס
סכויים לבחירה ראשונה: 16.4%
הבחירה הראשונה: לונזו בול
השמועות מאתר החובבים שלהם מלמדות כמה הלייקרס מתים לקבל בחירה ראשונה. בבחירה שלישית לונזו כבר לא יהיה על הלוח. לפי אתר החובבים מ-SB NATION ישנם שם אנשים המאמינים שתרומתו ללייקרס תהיה שוות-ערך למה שקובי עשה ללייקרס.
שהוא (ואביו) מתאימים ללייקרס אין כלל שאלה. הוא ואביו הפכו לשואו-טיים עוד כשהיה שחקן ב-UCLA. הלייקרס מעט מאוכזבים מדיאדרה ראסל, ומג'יק מאמין שהוא יבנה על גופו הצעיר של לונזו בול את השואו-טיים של שנות ה-80 עם ברנדון אינגראם, ג'ורדן קלרקסון, וג'וליוס רנדל. איך אומרים החברים שלי ברמת אפעל? "אשרי המאמין".
סכוי לבחירה ראשונה: 11%
בחירה ראשונה: מרקל פולץ
למג'יק יש מין יחסים של ON-AGAIN, OFF-AGAIN עם אלפריד פייטון, אבל הם מאמינים שבסופו של דבר הוא יהפוך לגארד שחשבו שהוא יהיה. לדעתם מרק פולץ לידו יאיץ את התהליך מאד, כי פולץ יכול לשחק גם 1 וגם 2, ולאלפריד תהיה הזדמנות להתפתח לצידו בצורה הטבעית ביותר.
5 פילדלפיה סיקסרס
סכויים לבחירה ראשונה 9.4%
בחירה ראשונה: מרקל פולץ
הסיבה היא שהמאמן ברט בראון מתכנן על בן סימונס כפוינט גארד מהסוג של הגריק פריק ממילווקי, ואז הוא צריך שוטינג גארד לידו. פולץ יהיה שוטינג גארד טוב יותר לבן סימונס. בגלל שפולץ הוא כזה וורסטילי שיכול להתחלף בין 1 ל-2 תוך דקה, הוא יתאים הרבה יותר מבול לשחק לצד סימונס.
6. ניו יורק ניקס
סכויים לבחירה ראשונה: 5.5%
בחירה ראשונה: לונזו בול
שתי סיבות: אחת – פיל ג'קסון רוצה להכניס לג'יני באס באבי-אביה על שזרקה אותה כסמרטוט, והוא יודע כמה הלייקרס מתים להביא את לונזו. עבור פיל ג'קסון שומר הטינה זו סיבה מספקת. סיבה שנייה? ללא דריק רוז, לונזו בול הוא יותר פיור מס' 1 ממרקל.
2. השוטינג גארדס העתידיים
אני לא אומר שהם היחידים, ואני לא אומר שלא יהיו טובים מהם, אך העונה הם היו עדיין אנדרייטד במידה רבה, ושניים מהם – אוסטין ריברס וסת' קרי – אפילו דחויים במידה רבה ע"י יותר מדי עכברי כדורסל.
רודני הוד, יוטה
הבעייה של רודני הוד היא שהוא אינו אנוכי מספיק, וכשגורדון הייווארד או דריק פייבורס משחקים, הוא מעדיף לתת להם לסיים התקפות. בשבוע שעבר – ללא שניהם – הוא נתן הצגה שהראתה לי שוב שיש לו את כל מה שהוא צריך לככב בליגה הזאת. ויש לו עוד יתרון: הוא גם גבוה מאד וגם 'ארוך' מאד לשוטינג גארד. העונה יש ו 2.1 + דרוג אינדיבידואלי של פלוס/מינוס עם ופנסיב רייטינג של 106.7 ודפנסיב רייטינג של 101.9 ב-27.1 דקות משחק.
לרודני יש USAGE PERCENTAGE של 23% ב-27 דקות
מה זה "USAGE %"? זוהי אינדיקציה של האחוז של ה'המשחק הקבוצתי' שהוא היה חלק ממנו בשעה שהוא היה על הפארקט. ככל שיש לו יותר POSSESSIONS מהמשחק הקבוצתי ה-USAGE PERCENTAGE שלו עולה, ויעילות השחקן יורדת.. לרודני יש USAGE RATE נמוך – אך כמעט אופטימלי) באופן יחסי (בסביבות ה-20% הוא הכי טוב). הצבוע בכחול מסביר זאת. והנה גם הנוסחה:
Usage percentage is an estimate of the percentage of team plays used by a player while he was on the floor.Usage Percentage Formula=100*[(Team Minutes)/(5*(Player Minutes))]*[(Field Goal Attempts)+0.44*(Free Throw Attempts)+(Turnovers)/[(Team Field Goal Attempts)+0.44*(Team Free Throw Attempts)+Team Turnovers)]
By balancing usage rates and the varying offensive ratings of the five players on the court, a team can achieve optimal offensive output for the personnel. Comments: The stats show that, for all players, as the player uses more possessions, his efficiency decreases. What defines a superstar, in Dean Oliver's statistical analysis, is that he can shoulder a larger proportion of a team's possessions with only a relatively small drop in efficiency. Meanwhile, the opposite is also true: players perform more efficiently when they are asked to use fewer of their team's possessions. As a result, the greater burden on the superstar means that supporting players maintain low usage rates, allowing them to operate closer to their peak efficiency. |
|
,
סת' קרי, דאלאס מבריקס
כן. אני מדבר על האח הקטן. האח שהקירבה המשפחתית לסטפן רק היקשתה עליו והפריעה לו במקום לעזור לו.
את ה-DEBUT שלו ב-NBA הוא עשה כבר ב-2013-14
אין שאלה שהוא סבל בגלל שתמיד הישוו אותו לאח הגדול מהווריורס. וכך הוא ניזרק מקבוצה לקבוצה, מהליגה הגדולה לליגת D, והיו זמנם שהוא סתם ישב בבית והסתכל על אחיו בטיווי. סטפן קרי תמיד אמר שבבית, במשחקי HORSE או 'אחד-על-אחד' סת' בד"כ מנצח אותו, אבל ה-NBA הוא לא משחק HORSE.
בעונה שעברה הוא שיחק 44 משחקים עבור הקינגס המסכנה והמסוכסכת וכולם שאלו אם הוא שחקן ששייך.
העונה, בדאלאס, מספר דקותיו כמעט הוכפל ל-29 (מ-15.7 בקינגס), ולפתע התגלה שהוא קלעי מצויין, כפי שהאבא והאח טוענים כבר שנים. הוא קולע ב-48.1% למרות שבגלל ששמו 'קרי' מגינים שומרים עליו אקסטרה חזק. הוא קובר 42.5% מה-3 עם 57.8% EFFECTIVE SHOOTING.
מה זה EFFECTIVE SHOOTING %?
eFG% = (FGM + (0.5 x 3PTM)) / FGA
זהו 'התיקון' לאחוזי הקליעה שנותן לקליעה משלוש 50% יותר 'ערך' מקליעה ל-2. בזה הוא שביעי בליגה בין כל השחקנים!
האם הוא שחקן מושלם?
אמרתי?
ברור שלא. הוא אפילו לא אתלט ברמה של אחיו, וגם לאחיו יש – מבחינה אתלטית – הרבה TO BE DESIRED אם כי סטפן אתלט טוב יותר משרבים מכם חושבים. הוא יכול להיתקל בקשיים מול שחקנים אתלטים טובים, אבל מצד שני הוא גורם להם לא פחות צרות עם 'הרווח' שהוא למד ליצור לזריקתו, ועם שליטת הכדור שלו ששופרה בצורה רצינית העונה, כתוצאה ממאמן פרטי שהוא שכר לכל העונה רק לעבוד איתו על שליטות בכדור, קרוס דריבלינג, וכו'.
אגב, אחרי שנתיים באונ' ליברטי הוא עבר לדוק, וזאת היתה שגיאה קולוסאלית שלדעתי רק בגללה הוא לא ניבחר בדראפט – פגיעה נפשית גדולה – אך על כך במאמר ניפרד.
העונה לא רק שהפסיקו לדבר עליו כאחד שזכה בזכות אחיו, אלא כאחד שהמבריקס בונה עליו כאחד מיסודותיה החשובים לשנים הבאות.
אוסטין ריברס, קליפרס
עוד שחקן שהקירבה המשפחתית למאמן – בן היא מין קירבה משפחתית הייתי אומר – הפריעה לו במקום שתעזור לו.
בדיוק כמו המקרה של סת', אנשים בילבלו יותר את הביצים בהיותו בן למאמן מאשר על אוסטין, כשחקן כדורסל. אני תמיד אהבתי אותו, עוד מימיו בדוק, ומי שזוכר את מאמרי חייב לזכור זאת.
תמיד ציפו ממנו ליותר, ולכן מה שעשה בשנותיו בניו אורלינס פליקנס אף פעם לא היה טוב מספיק.
למזלו הגדול הוא הועבר לקליפרס, ואני חששתי שזה יהיה סופו. חששתי – ודי הרבה צדקתי – שאביו 'דוק' ריברס לא ייתן לו לשחק מספיק רק שלא יגידו שהוא מקבל דקות רק בגלל שהוא הבן. אז, כרגיל, בדיוק ההיפך קרה.
עד שהוא החל לשחק כה טוב שאפילו לאביו לא היתה ברירה אלא לתת לו דקות.
היום לאוסטין יש USAGE PERCENTAGE RATE של 20.3 ב-27.8 דק' משחק שהוא אחד הטובים. הוא לא קלעי גדול מרחוק, אבל הוא קובר אותן ב-44% דיוק עם 37% מהשלוש.
כמה חבל שהוא מתח את שריר ההמסטרינג וייעדר עד סוף העונה וחלק מהפלייאוף. אחרת הוא היום שחקן המתחלק עם ג'יי ג'יי רדיק במספר 2, ומאחר והוא אתלט עליון ממש, בהרבה מצבים אביו חייב להכניסו במקום רדיק, שהוא קלעי שלוש הרבה יותר טוב.
גארי האריס, דנבר
מה שקרה בדנבר הוא שניקולה ג'וקיץ' החל לגנוב את כל הכותרות ואיש לא שם לב לגארי האריס. בעונתו השלישית בליגה, גארי הפך לשחקן חשוב מאד, ואחד ממספרי 2 הצעירים הטובים בליגה.
הוא חייל חשוב ביותר בהתקפה רבת-הנקודות של דנבר כשהוא יושב על 114.9 אופנסיב רייטינג, אחד הגבוהים בין כל הגארדים בליגה. ב-30.8 דקות משחק הוא קובר אותן ב-49.8% דיוק עם 41.8% מה-3, והאפקטיב פילד גול שלו הוא 58.1%. אתם יודעים מה? טוב יותר מסטפן קרי!
.
באדי היילד, סקרמנטו
מעדיף לחכות עוד עונה לפני שנדסקס אותו.
3. מת על ההאלי-הופ עם הזכוכית האלה (אלפרד פייטון לארון גורדון)
(הלילה)
*
4. שעור בשיפוט מאחד מגדולי השופטים
גיא הרשע
7 אפר 2017 06:27:33רחמנא לצלן (אפשר גם – רחמנא ליצלן) =
מארמית – הרחמן יצילנו, האל יצילנו. נאמר אחרי אזכור משהו שלילי.
גיא הרשע
7 אפר 2017 06:31:30פיל ג'קסון, הוא בדיחה או, רחמנא לצלן, אסון?
זיו
7 אפר 2017 06:54:44תודה רבה על ההשקעה. קרי גוניור הוא לא שחקן שלם. הוא קצת קומבו גארד אבל ראית המשחק שלו מוגבלת והוא נמוך. מרוב השוטינג גארדס וזה בעיה בעיקר בהגנה ומתקשה לשמור עליהם. מתקשה לראות אותו כסטרטר בליגה לאורך זמן שחקן שישי שביעי כן.
ב אדי הילד טוב משחשבתי. הוא קולע נהדר מספוט אף ויש לו גם חדירה טובה. מסוגל ליצר לעצמו מצבים ו ב עיקר מאד זורם עם שטף המשחק. הפלוס שלא ידעתי עליו שהוא ריבאונדר טוב ביחס לעמדה. ההגנה שלומגם סבירה והוא חוטף לא מעט. אם ימשיך להתקדם הוא יכול להיות שחקן שני שלישי בקבוצה טובה סטייל משולם בפורטלנד. רואה אותו כבר שנה הבאה עומד על ממוצעים של 16 5 באוחזים טובים.
זיו
7 אפר 2017 06:56:41ועם כל הדיבורים בסוף גוש גקסון יבחר ראשון או טאיטום.
אשך טמיר המקורי
7 אפר 2017 07:40:28תודה רבה מנחם
Mbk
7 אפר 2017 08:29:02יש לי הרגשה שלונזו בול הוא פסטיבל וקרנבל
עם הגישה של אבא שלו הוא לא יצליח בליגה
איזה שינוי בקונספט כשהמועמדים לבחירה ראשונה הם גארדים
הבחירה ה 1 הייתה לרוב גבוה ולרוב לא בצדק
התותח הקטמוני
7 אפר 2017 10:51:38אבא של בול צריך ללכת ללמוד ממאיר בוזגלו (אבא של מאור "הילד ענק) איך עושים את זה הכי טוב ומחרבים לילד שלך את הקריירה
ג'ון סינה
7 אפר 2017 15:43:20יעקב בוזגלו
התותח הקטמוני
7 אפר 2017 18:05:33נכון. התפלק לי עם המאור
רועי ויינברג
7 אפר 2017 08:31:09תודה על המעורב. במקום בוסטון הייתי עושה טרייד על הבחירה כמה שיותר מהר, רצוי על ג'ימי באטלר או פול ג'ורג' (אחד מהם שלא יגיע לפלייאוף, למרות שאני חושב ששניהם יגיעו).
שמח שכתבת על גארי האריס האנדרייטד, אחד שחקני ה-2-way הטובים בעמדה שלו לדעתי היום. גם דווין בוקר (כמובן) ודיון וויטרס (תחזור כבר) יכולים להכנס לקטגוריה הזאת.
avri
7 אפר 2017 17:19:18יש לבוסטון החלטה מעניינת לקבל כאן וזה יותר מורכב מטרייד אוף של בחירה עבור באטלר או ג'ורג'.
הבחירה הגבוהה גם נותנת לבוסטון שחקן טוב ל4 שנים על חוזה רוקי שנותן בפוטנציה יחס מטורף של תרומה ביחס לעלות כלכלית -ואיינג', כמו שיעידו החברים בראדלי אייזיה וקראודר, אוהב חוזים כאלו מאוד. מאוד. זה גם נותן לבוסטון יותר אפשרויות לבנות קבוצה עמוקה כמו שאוהבים בבוסטון + לגדל דור המשך שיקח את המושכות עוד 3-4 שנים יחד עם ג'יילן בראון.
ולדי קוגן
7 אפר 2017 10:09:46אם פולץ נופל לפילי זה ענק. אם בוסטון בוחרים את פולץ, אני לא פוסל אפשרות שאייזיאה יהיה על המדף בשלב מסוים.
`נזיר הנשמה
7 אפר 2017 10:17:09בחירת הדראפט הראשונה תלויה מאוד בקבוצה הבוחרת.לטעמי האישי הייתי בוחן דבר ראשון לבחור בגוש גקסון כבחירה ראשונה, או לעשות עיסקה ולבחור ב 4 או 5 בטאטום. אני חייב לציין כי עיסקה על המקומות הראשונים נראית לי ברת סיכוי נמוך ביותר. הפער בין בחירה 1 ל 8 נמוך ביותר, אז למה לתת ערך על מנת לקבל שחקן די דומה.
בוסטון- לעניות דעתי לבחור רכז זה לא נבון, כי אתה מוסיף ערך וגורע ערך, פועלת כאן החוק של תפוקה שולית פוחתת. הכנסה של מרקל פירושה נכונות לוותר על אייזיה , פיחות אדיר בתפוקה של סמארט ורוזייר.לכן מבחינתי הם צריכים לבחור בגקסון.
הלייקרס הלוואי שיבחרו בבול. מהסיבה הפשוטה הוא ראוי לדעתי להבחר 4 או 5.שחקן מצוין למכללות, בליגה חלק גדול מיתרונותיו ילכו לאיבוד.
פניקס – יש להם ממש חור בעמדה 3 , למה לבחור רכז? אחרי הדראפט הזה תהיה אינפלציה ברכזים! מה רע בבלדסו?מה כבר הפער שלו (מלבד גובה) מלונזו בול?
פילי- בן סימונס עם תמיכה של מקונל צריך להספיק כרכז. שוב עדיף לבחור במספר 3 , הם כנראה לא יזכו בלוטרי ולמזלם יוכלו לבחור בטאטום.
אורלנדו- ראה הערות על פניקס ! פייטון במגמת שיפור ענקית,בחירת רכז תוריד לו את הבטחון, ושוב נקבל הוספת ערך , מול גריעת ערך.גקסון שוב האופציה.
הניקס- רכז! צריך מנהל חדש למערכת. בתוספת טרייד של פיל גקסון על בחירה 30. והניקס מסודרים.
no funny shtuff
7 אפר 2017 10:44:53אז שאני אבין- כל הטנקינג המביך הזה הוא בשביל סיכוי טוב יותר לקחת את לונזו בול?
מרגיש כמו ג'ימר פרידט אול אובר אגן.
רועי ויינברג
7 אפר 2017 11:47:511+
שמייקל
7 אפר 2017 13:15:47ג'ימר היה קליעה נטו…לבול יש סט כלים שלם ומושלם ל-NBA של היום. לא דומה אפילו
האווי לאסוף
7 אפר 2017 14:44:33שאלה: מלבד עניינים כמו סט יכולות ואפסייד עתידי, כמה ערך מקבל שיקול כמו המרקם הקבוצתי בבחירה בדראפט? לבוסטון לדוגמא, שמצטיירת לי כקבוצה מאוזנת וחסרת כוכבי על, הייתי מעט מפחד להכניס מישהו כמו בול ושק הצרות (צרעות) המלווה אליו
יונתן .S.
7 אפר 2017 15:17:23מבחינה אידיאלית, כל מה שאפשר לחשוב עליו כגורם משפיע על בחירה נכנס לשיקול. בפועל אני לא יודע אם כלל הקבוצות נותנות מספיק חשיבות לכלל הגורמים, אך אני נוטה להאמין שרובן כן.
אגב, בול לא צפוי להגיע לבוסטון, גם כי הוא לא מתאים לצרכים שלהם כרגע.
יונתן .S.
7 אפר 2017 15:15:22לדעתי הדבר הנכון לבוסטון הוא לנסות להגיע למצב בו הם בוחרים גם את פולץ וגם מצליחים להביא עוד סטאר בטרייד או מהשוק החופשי.
יש המון הגיון בהבאת פולץ:
1) משתלם לעומק והוורסטיליות של הקבוצה. אנשים חייבים להבין – פולץ לא משחק רק פוינט גארד. המשחק שלו בעל נק' דמיון רבות למשחקו של הארדן ואם הייתי צריך לכוון למקום הכי נמוך של התקרה שלו, אז הייתי אומר "דיאנג'לו ראסל עם יותר אתלטיות". לפיכך, בחירה של הסלטיקס בפולץ מעניקה להם קומבו-גארד שיכול לשחק באופן אפקטיבי כשתומאס על הספסל (ואז כבר מוצאים פתרון יותר נוח לחסך בהתקפה שנוצר מהמנוחה שלו, כי פולץ קלעי עדיף על רוזייר ובהחלט מסמארט).
2) בחירה בפולץ משתלמת יותר כלכלית. בסופו של יום, תמיד יש אחוז מסויים שאתה עלול לבחור גם בבאסט, אך רוב הסיכויים שהמצב לא יהיה כך עם פולץ והוא יכול לשמש לבוסטון במינימום כשחקן יעיל, ללא חורים מהותיים במשחקו וכמובן צעיר ואתלטי. וחשוב לזכור – כל זה בחוזה רוקי למס' השנים הקרובות. מצב זה עשוי לעזור להביא בצורה נוחה יותר סטאר נוסף ולקוות שעם הזמן גם פולץ יתפתח לאחד כזה. יתרה מכך, מצב זה עדיף על הבאת שני סטארים וותיקים (כי אחד בלבד כנראה עדיין לא ייתן להם יתרון על הקאבס וגם הבעלים אמר שהמטרה של הקבוצה הוא הבאת 2 סטארים בקיץ ולא אחד). הסטארים כנראה יגיעו בשני חוזה מקסימום שעשויים להקשות מאוד על הקבוצה עם החוזה של תומאס ושאר הרוטציה כבר מהקיץ הבא.
3) משתלם לעתיד הרחוק. היגיון נוסף שעומד מאחורי בחירה בפולץ הוא העובדה שביכולת הקבוצה לסמוך עליו שהוא יהיה גם חלק מהעתיד הרחוק יותר של המועדון. במידה ובראון נשאר איתו בקבוצה, יש לסלטיקס כבר צמד צעירים שבמידה ויתפתחו נכון, הם יכולים להמשיך את אחיזתה של בוסטון בצמרת הליגה לעוד שנים רבות. מצב דומה לכך אפשר למצוא כרגע רק בספרס, כאשר הבאת לאונרד תיחזקה את הקבוצה לשנים רבות קדימה וכעת הוא הסטאר המוביל שלהם.
4) משתלם כתוכנית גיבוי. הבאת פולץ יכולה גם להיות גיבוי במידה ומשהו ישתבש במשא ומתן עם תומאס / בראדלי / סמארט בקיץ, במידה וכולם יישארו בקבוצה עד אז ואף אחד מאותם שחקנים לא יעזוב. מעבר לכך, מצב כזה מאפשר די סופית לבוסטון את הגמישות להעביר את אחד מהסגל שלהם בקו האחורי לקבוצה אחרת בתמורה להבאת סטאר נוסף, או במינימום נכס אחר (שחקן ווטרן שמתאים לרוטציה, או בחירות דראפט נוספות).
יש אנשים שיטענו (ובצדק) שהנק' שהבאתי כאן הן לא מובטחות לעומת ביצוע טרייד על הבחירה והבאת סטאר איתה. ולמרות שהינם צודקים גם בעיניי, הדרך היחידה שניתן לקבוע כמה שיותר מראש מה צופן עתידה של הבחירה (ובכך לדעת גם מה יותר נכון לעשות איתה) יתחיל עם הגרלת הלוטרי באמצע מאי. במידה והבחירה לא תהיה 1# או שנייה רק ללייקרס, אני מאמין מאוד שהשיקול העיקרי יהיה העברתה. אגב, אם הבחירה נשארת בטופ 3, לרוב הקבוצות בליגה היא תהיה שוות ערך כמו לבחירה 2 ו-1. זאת מכיוון וכלל 3 הפרוספקטים בטופ 3 מאוד קרובים אחד לשני ברף הפוטנציאל שלהם והכל תלוי בצורך של הקבוצות שיבחרו באותם מקומות. למה חשוב לציין זאת? כי בעיקרון, זה עשוי להתברר כיתרון בשביל בוסטון בשוק הטריידים, במידה והיא תציע את הבחירה שלה כ-2# או כ-3#. בבוסטון הצורך כרגע מתמלא כנדרש רק עם פולץ, כי בול יכול לשחק רק כרכז וכל עוד בראון בסלטיקס, אין לטעמי הגיון להביא גם את ג'קסון. לכן, להם כנראה לא ישתלם לצאת עם בחירה 2 או 3, אבל גם אם הבחירה תהיה במיקום הזה, בפועל להמון קבוצות הערך לא באמת ישתנה.
גיא הרשע
7 אפר 2017 16:06:24ניתוח יפה.
יש לסלטיקס 10 שחקנים חתומים לשנה הבאה,
ויהיה להם באזור ה-25 מיליון פנויים מתחת לתקרת השכר.
לדעתי, השאלה הגדולה היא האם הם מאמינים שהם יכולים להיות שחקן משמעותי בשוק השחקנים החופשיים בקיץ הקרוב.
מתוך הבנה שבכל מקרה תהיה להם בחירה טופ 3, כאשר יש 3 פרוספקטים משמעותיים בדראפט בקרוב,
אם הם מצליחים להביא שחקן דוגמת גריפין,
בקלות אפשר לראות איך הם מנסים להעביר את בחירת הדראפט תמורת פול ג'ורג'/באטלר.
במצב כזה, ברגע הם הופכים לקונטנדרית.
(נראה לי שאתה כתבת – בקיץ כולם אופטימיים יותר. וזה נכון.)
תומאס/ג'ורג'/קראודר/גריפין/הורפורד.
זו חמישייה לאליפות, וזו סיטואציה שהיא בהחלט בגבולות האפשרי.
יונתן .S.
7 אפר 2017 16:38:20אם אני מנסה להכנס לראש של הנהלת הסלטיקס, אני מניח שהעבודה מתחילה כבר מיום רביעי בלילה, לאחר שהעונה הרגילה תחתם סופית.
אני אחלק זאת כציר זמן בכדי להבין מהם הנק' הקריטיות.
1- חלון הזמנים בין תחילת הפלייאוף ועד סיום הדרך של בוסטון בו. אני מסמן לעצמי מראש לפני הפלייאוף איזה שחקנים אני צופה לשים על השולחן כאופציית מיקוח במשא ומתן, במידה והם יופיעו ע"פ הציפיות שיקבעו להם (לא מספיק טובים או טובים באופן מפתיע). אני מאמין שאף שחקן לא יהיה חסין, אך לטעמי תהיה התמקדות על בראדלי, סמארט ורוזייר. אני גם מניח שייעשה להם דירוג של העדפה להעברה בטרייד. אני אישית הייתי מדרג אותם כרגע כך (אם אני בראש של ההנהלה):
1. רוזייר
2. בראדלי
3. סמארט
ע"פ הופעתם בפלייאוף אני מניח שיקבעו דברים להמשך. כרגע אני מאמין שזה יראה כך.
2 – יום הגרלת הלוטרי. ההגרלה תקבע אם בוסטון ינטו לשימוש בבחירה בדראפט, או בהעברתה. ע"פ זה הם גם ינהלו את הלו"ז שלהם. אם הבחירה תהיה כמו אחת האופציות שרשמתי בתגובה הראשית, אני מניח שצוות העובדה יתעסק ברובו בניתוח האופציות הראשיות שלהם בדראפט כדי לקבוע סופית מה נכון עבורם (כאשר רוב הסיכויים יהיו בחירה בפולץ). מכיוון שהמבחר בטופ לא גדול ומסתכם ב-3 שחקנים ב-MAX שמתאימים לקבוצה, רוב המאמצים בין כה וכה יושקעו בבניית תרחישים והכנות מראש לטריידים שהם עשויים לבצע בדראפט. כמו שעורכי דיןשל חברות ביטוח עובדים בצורה הזאת – בניית תרחישי "מה יקרה אם..?". השלב הזה יסתכם בניתוח כולל של כלל האופציות ודירוגן ע"פ העדפתה של ההנהלה (ייתכן שזה יכלול גם את דעתן של הבעלים והמאמן סטיבנס כאן). חשוב גם לציין שהתרחישים גם עשויים לכלול תוכניות לטווח הרחוק יותר, והוא חלון המורטוריום, בו מנהלים משא ומתן עם שחקנים, אך אין חתימה על חוזים. אני מניח שזה יגיע ברגעים אלו רק לשלבי רחרוח ולא מעבר, עקב האיסור לכך בשלב זה וגם כי ההתמקות תהיה קודם כל בערב הדראפט עצמו.
3 – יום הדראפט. הסלטיקס יעבדו במירוץ השעון, כמו שאר הקבוצות, כדי להבין מה נכון עבורם. אני מניח שמבחינת יצירת עניין נטו, יהיה מעניין יותר אם לא יתממשו האופציות שציינתי למיקום הבחירה של בוסטון בהגרלה ואז, ככל הנראה, הם ינסו לברר מי הקבוצה שתעניק להם את העסקה הכי טובה תמורת הבחירה. הנק' המעניינת (והדי אירונית כאן) היא שלעומת הדד-ליין האחרון, הפעם בוסטון מחזיקה במושכות ואני מניח שהאווירה תהיה שונה בדראפט. כאשר בדד-ליין בד"כ מתחמשים לפלייאוף, בדראפט נוטים להסתכל קדימה. קבוצות לא מעט פעמים מחליטות פתאום ללכת על שחקן מסויים שהם יתאהבו בו והן יהיו מוכנות לתת בשבילו לא מעט לפעמים. בוסטון כנראה תנסה לנצל זאת, אך שוב – רק במידה והבחירה לא 1# או 2# ללייקרס (שהם יהיו 1#)
רק לאחר ש-3 נק' הזמן הללו יתממשו, בוסטון תדע למה לצפות ולתכנן בשוק החופשי.
אגב, אהבתי שבאופצייה לחמישייה שמת את PG13 ולא את באטלר, כי מבחינת התאמה לרוטציה והוכחות של כישרון בשטח, ג'ורג' מתאים יותר לבוסטון והוא מסתכל לג'יימס בלבן של העיניים. ומאידך, החוזה הקצר יותר שלו והלחשושים המתחזקים מלייקרלנד עשויים מאוד לסכל את הגעתו ל-BEANTOWN. דבר נוסף, גריפין ליד הורפורד לא נשמע לי אידיאלי כל כך. בתחילת העונה הייתי נוטה יותר להשאיר את הורפורד ב-5, אך עם הזמן אני מבין שאולי שווה יותר להעמיק בחיפוש האופציות ולנסות למצוא אופציות הגנתיות טובות לצד הורפורד. או לפחות שחקנים שלמים יותר מגריפין, שהוא לא מהשומרים הגדולים בעמדתו ו-DJ מחפה עליו לא מעט בצבע של הקליפרס.
גיא הרשע
7 אפר 2017 16:51:17תשובה לשאלת חשיבות הסנטר נקבל בפלייאוף הקרוב.
בוסטון, קליבלנד, גולדן סטייט. כולן משחקות הרבה דקות ללא סנטר אמתי,
כולן רואות עצמן כקונטנדריות.
אם בוסטון מגיעים למסקנה שהיריבה שלהם היא הקאבס, ואם וכאשר, גולדן סטייט (ולמסקנה כזו הם יוכלו להגיע רק אחרי פלייאוף מוצלח) –
אז יש היגיון בלנסות ללכת בכל הכוח על גריפין (גריפין + הורפורד > לאב + TT).
אם הם יתקלו בקשיים/יפסידו לקווים קדמיים של טורונטו/אטלנטה,
אז כל הספקולציה שלי על גריפין לא שווה הרבה…
יונתן .S.
7 אפר 2017 18:55:32יש חשיבה נכונה בדברייך.
האמת היא שבסוף אין שחור ולבן כאן. אם הסלטיקס מסוגלים לשים את ידם על סנטר שייתן להם יתרון מול הקונטנדריות המובילות, אז השיקול הזה יראה מצויין. אם לא, אז השיקול השני יראה מצויין.
בכל מקרה, אני אישית מסוקרן מהמחשבה שבוסטון תכוון להביא את גריפין. מצד אחד, הקליעה שלו מחצי מרחק השתפרה מאוד והוא ריבאונדר מצוין. ללא DJ לידו הוא כנראה היה בעל ממוצע דאבל דאבל לאורך הקריירה שלו בקליפרס. מצד שני, הוא לא מגן מוכשר במיוחד והוא שחקן יחסית מוחצן, אך עם זאת , לא מדובר ב-BAD BOY טהור שיביא בהכרח קשיחות למגרש באופן קבוע. בכל מקרה, הוא בהחלט אופציה מעניינת בעיניי והייתי שמח לראות אותו בבוסטון, אבל אני פשוט לא מצליח לדמיין אותו בסלטיקס…..ומאידך, לטעמי הוא אופציה יותר ריאלית מהיווארד אפילו, וזאת עקב הדרך שרבים מאמינים שהקליפרס תלך בה הקיץ (בלית ברירה). חשוב גם לציין – הוא יהיה מאוד יקר ואני לא יודע כמה הקבוצה תהיה מוכנה להשקיע בו סכומים כאלה כשייתכן והיא תעדיף לנצל טרייד על SF מוכח ולהביא שחקן מהדראפט ולסכם בזה. בשורה תחתונה, אני מאמין שהגעה שלו בחוזה יחסית שפוי תלויה במהלך נוסף שיהיה קשור לכך. אם זה אחרי ההסכם איתו או אחרי אין לדעת, אבל הבאה של גריפין בלבד גם לא מספיקה לבוסטון להניע את קלילבנד מראשות המזרח לטעמי. ואם הייתי צריך לדרג עדיפויות לחיזוק, הייתי הולך על SF מוכח בטרייד לפני נסיון הבאת גריפין.
דקסטר
7 אפר 2017 19:15:06המסקנה של בוסטון צריכה להיות שהם צריכים להשתפר.
מה זה משנה אם זו קליבלנד או הווריוס.
הקבוצות שעסוקות רק באחרים הן אלה שנכשלות.
זו עדיין לא קבוצה "על אמת".
יותר חשוב שהם צריכים להבין שהם עומדים "לשלם" יותר מקבוצות אחרות כנגד אותם שחקנים ואין להם ברירה.
אין להם מה להרגיש פראיירים כי אחרי שהם יעמידו חמישייה עם באטלר או ג'ורג' זה רק הם והקאבס ראש בראש ולברון לא יישאר לנצח ביכולת הזאת או לחילופין פציעה של קיירי או לאב – שני שחקנים מועדי פציעות.. יכולה לשים את בוסטון כברירת מחדל בפיינלס.
כמובן שאי אפשר לבנות על זה אבל צריך להיות מוכן כשזה קורה!
כל פעולה אחרת שמשאירה את הבחירה אצל בוסטון ולא מועברת תמורת סופרסטאר רק תיקח אותם אחורה .
יש חלון הזדמנויות מאוד קטן וצריך לנצל אותו. המומנטום ילך נגדה.
יונתן .S.
7 אפר 2017 19:33:36אני לא מסכים לגביי עניין הבחירה.
גם אתה וגם אני לא יודעים מה יכול לצאת ממנה בסוף. וגם אם בוסטון ישתמשו בה, שנינו לא יודעים מי השחקן שיבחר באמת ואיך הוא ישפיע על הקבוצה. באותו משקל לטענותייך אפשר גם להגיד שהבאת שחקן טופ 3 מהדראפט, בוסטון עשוייה להביא סטאר עתידי שיבסס את מעמדה בטופ לעוד שנים רבות קדימה. אי אפר לדעת. קל לטעון שפוטנציאל זה לא שחקן מוכח ואם זאת גם אין לדעת מה התקרה וההשפעה של אותו שחקן על הקבוצה עצמה ואם הוא יועיל לה בטווח של עוד שנתיים אז יותר (ראה ערך לאונרד בספרס).
אגב, מסכים איתך שבוסטון לא אמורה להסתכל על אחרות מלבד עצמה, אבל בפועל ברור שכולן עושות זאת ולחשוב אחרת מכך מעלה תהיות על מחשבה לא ריאליסטית. אם המצב לא היה כך באמת, כנראה שלא היינו רואים כל כך הרבה החתמות בסגנון "שח-מט" בין הקאבס לווריורס.
אגב, בוסטון יודעת שכרגע מצפים מהם לשלם יותר מקבוצות אחרות ואני בעצמי העליתי את המסקנה הזאת לאתר. חרף הטענה הזאת, מהרגע שהעונה מסתיימת, שוק השחקנים נוטה לעבור אתחול קטן והרגע הקיצוני הוא הדראפט, בו קבוצות נוטות להסתכל רחוק ולא על האליפות בשנה הקרובה. מצב כזה הוא יתרון לבוסטון, כי זה השוק בו היא תרצה לנהל משא ומתן על הנכסים בעלי השווי העתידי שיש אצלם. אם זה שחקנים צעירים או בחירות דראפט.
אישית, אני הייתי מנסה להעביר את הבחירה של ברוקלין של שנה הבאה. ברוקלין תנסה להתחזק בקיץ והיא תשקיע סכומים עצומים רק כדי לא להיות אחרונה שוב. לעומתה, יש מספיק קבוצות שימחו לאייש את המקום האחרון ולקוות לקבל מכך את הבחירה הראשונה של הדראפט הבא. אני לא אומר שברוקלין לא תסיים למשל בטופ 3, אך מצב הבחירה שלה פחות אידיאלי משל השנה. ולדעתי? הבחירה של שנה הבאה, סמארט, בראדלי, זלר (בתור משלים כלכלי בעסקה) ואם צריך, אז עוד בחירת דראפט סיבוב ראשון הם חבילה מצויינת לכל קבוצה שרוצה לפרק את החבילה. יש פה הזדמנות לבנות עתיד חדש בתוך שנה בלבד. גם אם קבוצות יחשבו כמו בוסטון לגביי הבחירה של שנה הבאה (שזה ההסבר שציינתי עליה), עדיין מדובר על בחירה גבוהה במיוחד ברוב הסיכויים.
אם אסכם את דבריי, הייתי אומר ששמירת הבחירה היא עדיין המעשה הנכון כרגע ואם לאחר ההגרלה יתגלה שהיא אחת מ-2 האופציות שציינתי בתגובה הראשית, אני חושב שנכון להשתמש בה במקום לנסות להעבירה ולא את הבחירה של שנה הבאה.
דור
7 אפר 2017 16:02:37לא חושב שנכון להגיד כל הזמן שסימונס מפילי (שעדיין לא שיחק משחק נבא אחד, כן) יהיה הפוינט של פילי ולכן זאת טעות ברורה להגיד שהם לא יבחרו או לא צריכים את פולץ אם במקרה הוא יגיע אליהם. פילי חייבת 1דומיננטי (וגם 2 אבל זה כבר סיפור אחר) כי בעמדות 5 4 ו – 3 הם מסודרים. באופן אישי אני אשמח אם הלייקרס יפלו מתחת לבחירה שלישית ופילי יקבלו את הבחירה שלהם
the man from the bay
7 אפר 2017 16:08:15מוזר לי שהשם דיארון פוקס לא עלה פה פעם אחת. הוא הולך להיות הגניבה של הדראפט הזה
זיו
7 אפר 2017 16:39:32איך לא עולה… בביג בורד של מנחם משבוע שעבר. הסדר היה פוקס,מונק,גקסון, טאיטום,פולץ ובול.. מנחם כתב עליו כמה פעמים…
מנחם לס
7 אפר 2017 17:03:41נכון! אני מת על פוקס. בפוסט הזה לא כתבתי את מה שאני הייתי עושה אלא מה המנכ"לים יעשו
the man from the bay
7 אפר 2017 17:25:25מעניין אם איזה מנכל יתאפס על עצמו ויבחר אותו טופ 3
John
8 אפר 2017 10:15:06אם פוקס מגיע לאימונים ומתחיל לקבור ג'מפרים יהיה GM שיתחיל להתגרד. פילי היחידה שתתעקש על קליעה בגלל החוסר של בן סינונס בקליעה מוכחת
Etayle
7 אפר 2017 17:01:24תודה רבה מנחם , נהדר.
יוסי
7 אפר 2017 21:49:08הגניבה של הדרפט תיהיה דניס סמית גיוניור , לא מבין מה כולם עפים על פוקס , עוד כמה סליפרים אוגי אנאובי , בריגאס , ופטון
זיו
8 אפר 2017 06:30:47כי פוקס יותר אתלטי והחדירה וההגנה שלו די מלהיבים.סמית יש לו חבילה יותר מלאה אבל הוע נראה פחות נלהב ונראה כאילו הוא יותר מתאמץ. ההבדלים בין עשרת הראשונים בדראפט הזה הם לא כל כך גדולים. השחקנים. שציינת יהיו טובים. לדעתי לבריגס יש את האפסייד הכי גבוהה ובסיטואציה נכונה הוא יהיה כוכב. שלושתם לא ממש סליפרים כי סיכוי טוב. שילקחו בלוטרי. אני מתלהב משניים אחרים מקיילב סווניגן סהוא שחקן ידוע שממוקם במוקים נמוך ואנדרו גונס שבחלק מהמוקים בכלל לא מופיע ולדעתי הוא שחקן שחקן. כאןהד סקרמנטו אני לא מודאג כי דיואת והחברה שלו הוכיחו לי. בשני הדראפטים הטחרונים שהם יודעים לבחור.
John
8 אפר 2017 10:24:39מסכים לגמרי. זה עניין של התקדמות. הקפיצות של פולטס משחקן תיכונים אלמוני ולא מבושל למה שהוא היום תוך שנתיים היא כל כך יוצאת דופן שסקאוטים חושבים שיש לו עוד המון מקום להיות אפילו טוב יותר. דניס סמית נחשב לפוינט גארד הכי טוב של המחזור מגיל 15 ואז הפציעת ברך שממנה חזר כשחקן קצת פחות אקספלוסיבי ועוד בקבוצה קטנה הורידה ממנו. בנוסף קבוצות מסתכלות על הנתונים פיזיים וכשפוינט גארדים מהדור החדש הם 3"6 עד 6"6 או לפחות כאלה עם ידיים ארוכות לבחור שחקן שנראה 1"6 עם ידיים לא ארוכות נראה לא מפתה במיוחד שלא יכול לזוז לעמדת הsg
זיו
8 אפר 2017 16:27:30מסכים עם יונתן. על פניו נראה שהאף סייד של פוקס גדול יותר למרות שנכון לעכשיו לא בטוח שהוא יותר טוב. בכל מקרה. שניהם יהיו לפחות רכזים פותחים לגיטימים בליגה, ככה שגם עם סמית יגיע לקינגס ולא פוקס אני אחיה עם זה טוב
trustheprocess
7 אפר 2017 23:54:00למיטב הבנתי הסיקסרס מאוהבים בפולץ ויעשו הכל כדי לקחת אותו כולל טרייד אפ.
פולץ עצמו מעריץ גדול של בן סימונס ומאד רוצה לשחק בפילדלפיה
John
8 אפר 2017 10:30:38אתה קולט שתיאורתית פילי יכולים לזכות בלוטרי ולדחוק את הלייקרס ל4-5 ואז לקחת להם את הבחירה? ואז קו אחורי של פולטס ומליק מונק עם סימונס בSF סאריץ בPF ואמביד בסנטר? בספסל יהיה להם פחות או יותר את החמישייה של עכשו…
Thedud
7 אפר 2017 23:56:42לדעתי אם גריפין יכול לבחור הוא הולך למיאמי
או נשאר בקליפרס קר מידי בבוסטון
guy
8 אפר 2017 18:11:01הנקודה האחרונה מדהימה. פשוט הזוי כמה השופטים צריכים להיות בקיאים בחוקים הכל כך מסובכים ואיך זה מכריע את המשחק.
פשוט רמת אמנות של שיפוט