אטלנטה נגד קליבלנד וטורונטו נגד מיאמי בשישי האחרון של העונה הסדירה / רועי ויינברג

9 משחקים בשישי שכוללים מפגש בין קליבלנד לאטלנטה, משחק בין מיאמי לטורונטו ועוד.

*

02:30-אטלנטה הוקס (38-40)-קליבלנד קאבלירס (27-51)

אטלנטה הפתיעה את בוסטון עם פול מילסאפ, שחזר לאחרונה אחרי תקופת העדרות ואיתו הקבוצה נראית הרבה יותר טוב. מילסאפ הוא המוח של ההוקס והשחקן הטוב ביותר שלהם, אבל מעניין לראות כמה דקות הוא ישחק היום לאחר שעלה מהספסל והיה מוגבל במשחק החזרה שלו מול הסלטיקס, בהתחשב בזה שאטלנטה בבק-טו-בק. גם הארדוואי ג'וניור ובייזמור לא בריאים לחלוטין, אבל זה לא הפריע לקבוצה מול הסלטיקס אחרי תקופה רעה במיוחד, שכללה שני ניצחונות ב-11 משחקים, מול פניקס ופילדלפיה. התוספת של מילסאפ באה בזמן מהבחינה הזאת ותסייע להם לשמור על מקום 5-6 במזרח.

קליבלנד נראית כאילו הם חזרו לעצמם עם ארבעה ניצחונות רצופים, כשבתקופה הזאת קווין לאב (20.3 נקודות ו-12.8 ריב') וג'יי אר סמית' (15.8 נקודות ב-51% מהשלוש) נראים כאילו הם חזרו לעצמם. יחד עם לברון במוד פלייאוף הקבוצה מתחילה להתחבר, ואם הם יצליחו לשמור על יציבות בשבוע שנשאר לעונה הסדירה הם יוכלו להכנס לפלייאוף עם 8 ניצחונות רצופים, לא דבר של מה בכך.

משהו חשוב ששווה לשים אליו לב הוא היום שקליבלנד תופסת מול ההוקס מחוץ לקשת. זה קרה במפגשים האחרונים ביניהם בפלייאוף, וגם השנה כשבשני המשחקים הם עם 18 שלשות, בממוצע, שנכנסות ב-41%. זה נתון מאוד גבוה, במיוחד בהשוואה לנתון הרגיל שלהם (13.8 שלשות ב-38.7%). אטלנטה לא קבוצה כזאת רעה בהגנה מחוץ לקשת, כשהם במקום ה-17 בליגה באחוז היריבות מחוץ לקשת (35.9%), אבל זורקים מולם את כמות השלשות השנייה בגובהה.

מה שמשפיע, כנראה, זה השילוב של צ'אנינג פריי וקווין לאב. אין להוקס דרך לסגור את שניהם מחוץ לקשת, לשמור כמו שצריך על שני מנהלי המשחק של קליבלנד (אירווינג ולברון) ועדיין להשאיר את הצבע עמוס, במיוחד עם שחקן כבד כמו דוויט הווארד על המגרש. אין לאטלנטה יותר מדי שומרים טובים כשמילסאפ במגבלת דקות וספלושה בחוץ, ולכן הם האנדרדוג המובהק. יכול להיו תשהשילוב של מילסאפ ליד אליאסובה או מוסקלה ליד מילסאפ יתמודד טוב עם פריי ולאב, אבל זה עדיין ישאיר את הבור בצבע. זה משחק סכום אפס מבחינתם.

תחזית: למרות שהם ניצחו אותם פעם אחת העונה, אני לא חושב שלאטלנטה יש את הכלים כדי לנצח את האלופה, במיוחד בבק-טו-בק. ניצחון של קליבלנד ביום נפלא מחוץ לקשת.

*

02:30-מיאמי היט (40-38)-טורונטו ראפטורס (31-48)

הראפטורס בעלייה. הם קיבלו את קייל לאורי בחזרה במשחק האחרון והוא חזר כמו חדש עם 27 נקודות ו-10 אסיסטים, והקבוצה תנסה לתת לו כמה שיותר דקות לצד פי ג'יי טאקר וסרג' איבאקה כדי שיסתגלו אחד לשני לפני הפלייאוף. גם לפניו הקבוצה הייתה טובה וניצחה 9 משחקים מה-11 האחרונים, כשההגנה עושה עבודה מעולה ומגבילה את ההתקפות היריבות פעמים רבות על כמות דו ספרתית של נקודות.

החזרה של לאורי, למרות 20 אסיסטים משותפים שלו ושל דרוזן (משהו שלא רואים בכל יום) השפיעה על ההתקפה. איבקה נעצר על 2 מ-9 וקארול על 1 מ-6, והם בקושי ניצחו את דטרויט החלשה אחרי שהיו בפיגור. היה ברור שהקבלה של שחקן כל כך משמעותי תקח זמן, וסביר להניח שמדובר בכאבי הסתגלות בלבד לאול-סטאר.

הערב הקבוצה שלהם פוגשת את מיאמי הלא-יציבה. ההיט עם שלושה ניצחונות משבעת המשחקים האחרונים ועם לו"ז קשה במיוחד, כזה שיכול לעלות לקבוצה בכרטיס לפלייאוף אחרי הקאמבק המדהים שלהם העונה (ממאזן של 30-11 ל-35-34). מה שיכול לשחק לטובתם הוא הכושר הטוב של ג'יימס ג'ונסון שעשוי לפתוח הערב במקום לוק באביט הפצוע, ולצד דראגיץ' וחסן וויטסייד מתפקד כצלע שלישית נהדרת ולפרקים נראה כמו דריימונד גרין המזרחי. הפעם לא בטוח שזה יספיק, בהתחשב בזה שלקבוצה יש בק-טו-בק ובסגל הקצר.

תחזית: אני חושב שהיום הראפטורס יראו טוב בהרבה ויתחילו לממש הפוטנציאל הגלום בשילוב של לאורי לצד דרוזן, איבקה, טאקר וקארול. ניצחון של טורונטו ב-12 נקודות, מה שיפגע אנושות בסיכויים של מיאמי לפלייאוף.

*

03:00-ממפיס גריזליס (37-42)-ניו יורק ניקס (49-30)

שתי קבוצות שסגורות על המקום שלהם. הניקס בטוח מחוץ לפלייאוף וכרגע הם נותנים דקות לחבר'ה הצעירים שלהם, בעיקר לווילי הרננגומז וקריסטפס פורזינגיס. הם עם שני ניצחונות מחמשת המשחקים האחרונים, מול מיאמי ושיקגו, מה שמראה שלמרות האווירת סוף קורס על הנייר הם עדיין עולים לכל משחק ויכולים להפתיע לא מעט אנשים, בזמן שבו זה חסר חשיבות.

גם ממפיס סגורה על עצמה. את אוקלהומה הם לא ישיגו וכמעט בודאות יסיימו מעל פורטלנד והמקום השמיני, מה שמבטיח עוד מפגש עם סן אנטוניו (מתוך 10 סדרות הפלייאוף האחרונות של הגריזליס, 3 היו מול סן אנטוניו). הם עם 3 הפסדים רצופים כשהקבוצה יחסית פצועה. מייק קונלי בחוץ, מארק גאסול חזר וגם צ'נדלר פרסונס בחוץ, אבל לאף אחד לא אכפת בקשר אליו. 12 השחקנים ששותפו במשחקים האחרונים משחקים בין 15 ל-36 דקות בערב, וקיים סיכוי שנראה את קרטר, אלן ושות' מקבלים מנוחה עד סוף העונה הסדירה. זה באמת לא משנה.

תחזית: בקרב בין הקבוצה שמנצחת כשלא צריך ובין הקבוצה ששומרת כוחות כדי לנצח כשכן צריך, אלך על האורחת. ניצחון של ניו יורק, גם במקרה בו פורזינגיס לא משחק.

*

03:00-יוסטון רוקטס (25-53)-דטרויט פיסטונס (43-35)

יוסטון הבטיחו את המקום השלישי, כשהם מרחק 7 משחקים מסן אנטוניו ו-5 משחקים מיוטה, כשלג'אז ולהם נשארו 4 משחקים כל אחד. האם זה אומר שעכשיו אריק גורדון, ננה ופטריק בברלי הנוטים לפציעות, או ג'יימס הארדן השחוק, יזכו למנוחה?

לא ולא אומר מייק. ד'אנטוני נותן בשבעת המשחקים האחרונים, מתוכם יוסטון ניצחה 4, כמות גבוהה של 37.1 דקות לטרבור אריזה, 36.9 להארדן (כ"א מהם פספס משחק אחד) ו-36 לגורדון. שאר השחקנים מקבלים יחסית זמן משחק ואפשר להגדיר את הרוטציה כרחבה, כש-8 שחקנים שיחקו בלפחות 6 מ-7 המשחקים וקיבלו מעל רבע שעה למשחק כל אחד. עדיין, הוא לא יכול להסתכן בפציעה של שחקן מפתח כשאין כלום להפסיד.

קבוצה אחרת, שבניגוד ליוסטון צריכה כל משחק, היא דטרויט. הפיסטונס מרחק שלושה וחצי משחקים מהמקום השמיני במזרח, ועוד מעט גם יאבדו סיכוי תאורטי להגיע לפלייאוף. בעיות ההתקפה שלהם ידועות לכל, והם עם ניצחון אחד משמונת המשחקים האחרונים, גם הוא מול ברוקלין, בנקודה, בבית. הבינוניות והדכדוך בעיר המנועים נראים לעיני כל, וגם מול קבוצה שיכולה לנוח עד סיום העונה קשה לראות אותם מנצחים.

תחזית: לא משחק שיהיה יותר מדי מעניין. יוסטון כבר סיבכה את המירוץ לפלייאוף של דנבר והערב תסיים את זה של דטרויט, עם ניצחון במשחק חד-צדדי ביותר.

*

03:30-דאלאס מאבריקס (46-32)-סן אנטוניו ספרס (18-60)

משחק בין 2 קבוצות שסיימו את העונה הסדירה מעשית. דאלאס בודאות לא יהיו בפלייאוף, והם עם שתי ניצחונות מתשעת המשחקים האחרונים, בהם הקבוצה קולעת קצת יותר מ-96 נקודות במשחק, אבל זה כולל חריגה של 118 נקודות (והפסד) מול ניו אורלינס. בלעדיה זה צונח ל-93.5 נקודות, כמות נמוכה לכל הדעות. כשסת' קרי כנראה לא ישחק יותר העונה יהיה להם קשה יותר לקלוע נקודות, וקיים סיכוי שעוד שחקנים יזכו למנוחת טנקינג ידועה.

עוד קבוצה שאוהבת מנוחות סוף עונה, אבל לא עשתה טנקינג מאז 1996/97, היא סן אנטוניו. הספרס נתנו 14 דקות לקוואי לנארד, 18 לגאסול ומילס ו-16 לפארקר ואולדריג' (כל אחד) במשחקם האחרון, הפסד לא מפתיע ללייקרס. הם כבר באווירת סוף קורס ועם המקום השני בכיס אין להם סיבה להמשיך ללחוץ, במיוחד לפני בק-טו-בק מול הקליפרס. זה משחק שפשוט צועק מנוחה.

תחזית: זה יהיה קרב בין מחליפי הספרס לדאלאס. לא בטוח מי יותר טובים בהתחשב בעומק העצום של סן אנטוניו, ולכן יש לי תחושה של הפתעה יחסית וניצחון קטן שלהם, אבל במשחק חסר השפעה כלשהי.

*

04:00-דנבר נאגטס (41-37)-ניו אורלינס פליקנס (45-33)

דנבר בכוננות פלייאוף ועדיין במרחק שאפשר לסגור על הנייר מפורטלנד בקרב על המקום השמיני. הם צריכים כל ניצחון בשביל לשמור על הסיכוי, אבל הם צריכים הגנה בשביל אותם ניצחונות. הם סופגים כמעט 119 נקודות למשחק בשש המשחקים האחרונים, מהם הם ניצחו שניים בלבד. אחד מאותם ניצחונות היה על ניו אורלינס, ב-131-134 עם הגנה ברמה של אול-סטאר. וזאת לא מחמאה.

אותו משחק הוביל לזה שהפליקנס הבטיחו אי עלייה לפלייאוף. הגבוגי הפסידו את שני המשחקים האחרונים, מה שסיים ריצה נחמדה של 8 ניצחונות ב-11 משחקים ויחד עם הבור שנוצר בחודש הראשון שלהם ביחד הם איבדו סיכוי להגיע. מאז ההפסד לדנבר הם לא שיחקו ועדיין לא ראינו אותם במצב הטנקינג, ומעניין לראות מה יעשו, כי אין להם סיכוי ריאלי לשמור על בחירת הדראפט (מוגנת טופ 3).

מה שהם יכולים לעשות זה להחליט מי תגיע לפלייאוף, בהתחשב בזה שהם פוגשים גם את דנבר וגם את פורטלנד. אבל אני לא יודע כמה זה באמת משנה לקבוצה שכבר לא תעלה ובלי מטרה כלשהי לעונה הזאת, במיוחד בהשוואה לקבוצה שכל משחק עבורה קריטי ברמה של עלייה או אי-עלייה לפלייאוף. למרות זאת, מדובר בקבוצה מוכשרת בטירוף והמשחקים שלהן העונה היו די צמודים. לכן אני הולך כאן עם דנבר, אבל בהפרש חד ספרתי.

*

04:00-יוטה ג'אז (30-48)-מינסוטה טימברוולבס (46-31)

עוד משחק בין קבוצה שצריכה כל ניצחון בקרב פלייאוף (במקרה שלה על יתרון ביתיות) לבין אחת שסיימה את העונה. הטימברוולבס, למרות שלוש ניצחונות מחמשת המשחקים האחרונים, איבדו כל סיכוי לפוסט-סיזון אבל עדיין עושים 110% מול כל קבוצה. מנוחת סוף עונה? לא בלקסיקון של טום ת'יבודו.

יוטה עם ארבעה ניצחונות מחמשת המשחקים האחרונים והם רוצים מאוד את יתרון הביתיות בסיבוב הראשון של הפלייאוף. אין סיבה תאורטית שיפסידו, אבל במשחק בודד ומול קבוצה כל כך אקספלוסיבית הכל יכול לקרות. הקטע זה שמול הגנות קשוחות כמו יוטה הטימברוולבס לא מצליחה יותר מדי, והאמת גם לא בכל דבר אחר שהוא לא לדכא את כספי. יכול להיות שהמפגש שלו מול נזר הבריאה, ג'ו אינגלס, יעודד את הבחור, אבל הוא לא ישיג פה ניצחון.

תחזית: ההגנה הטובה והדחיפות במשחק של הג'אז יסדרו ליוטה ניצחון ב-15 הפרש, במשחק שבו מינסוטה קולעת פחות מ-95 נקודות.

*

05:00-פניקס סאנס (57-22)-אוקלהומה סיטי ת'אנדר (33-45)

אוקלהומה די באנקר במקום השישי במערב, ולמרות שיש להם סיכוי, תאורטי בלבד אמנם, לעבור את הקליפרס (והג'אז) ולסיים במקום החמישי או הרביעי, זה תרחיש לא סביר, אז מה שנשאר זה ניפוח סטטיסטיקות. ווסטברוק צריך 6 אסיסטים בשביל להבטיח עונה של לפחות 820 נקודות, לפחות 820 ריבאונדים ולפחות 820 אסיסטים (ממוצע של טריפל-דאבל כבר יש לו), ועוד טריפל דאבל אחד כדי לנתץ את שיאו של אוסקר רוברטסון לכמות הטריפל דאבלים המקסימלית בעונה.

לנפח סטטיסטיקות רצית? לפניקס פנית. הקבוצה שנתנה לדווין בוקר ערב קליעה היסטורי והפכה חבר'ה חביבים כמו ג'ארל אדי ודריק ג'ונס ג'וניור לשחקנים שמקבלים 12 ו-22 דקות למשחק בהתאמה מפרגנת לכל מי שרוצה בזמן שהיא רצה לבחירה הראשונה בדראפט. הם עם 13 הפסדים ברצף כשהם סופגים ב-16 המשחקים האחרונים, מהם ניצחו רק אחד, 117 נקודות במשחק.

הטנקינג הזה עלול להצליח. כרגע פניקס עם 57-22 וברוקלין עם 60-19. זה אומר שהסאנס 3 משחקים מאחורי ברוקלין. בהתחשב בזה שהנטס ניצחו שלושה מארבעת משחקיהם האחרונים (ו-6 מ-10) ובזה שאין להם שום סיבה להגן על הבחירה שגם ככה עוברת לבוסטון, יכול להיות שפניקס יסיימו מתחתיהם, גם בהתחשב בזה שברוקלין תהיה לפני הסאנס במקרה של מאזן זהה. הסיכוי נמוך, בהתחשב בלו"ז הקשה של הנטס (פעמיים שיקגו ופעם אחת בוסטון), אבל קיים.

תחזית: בלואו-אאוט של אוקלהומה סיטי וטריפל דאבל מספר 42 של ווסטברוק.

*

05:30-לוס אנג'לס לייקרס (55-23)-סקרמנטו קינגס (47-31)

למי אכפת?

כאילו ברצינות, המשחק הזה לא משנה כלום. הלייקרס די הבטיחו את המקום השלישי מהסוף בליגה כשהם עם יתרון של משחק וחצי על פניקס שלא הולכת לנצח בקרוב ועם שני ניצחונות ברציפות. סקרמנטו במקום השביעי, כמה מפתיע, מהסוף. אין פה ניצחונות אבל כן יש דברים שיכולים לבלוט לטובה בעתיד – התיאום המרשים והציוות בין לארי נאנס לג'וליוס רנדל בקו הקדמי, המשחק היעיל של דיאנג'לו ראסל כפליימייקר שני מעמדת השוטינג גארד או השילוב של לביסייר וקאולי סטיין והניצוצות שמראה פאפאגיניס. אבל אף אחד מהם לא יהיה משהו משמעותי במה שנותר מ-2016/17.

למרות זאת, גם המשחק הזה ישוחק הערב, ולכן גם הוא נכנס בפריוויו. אני הולך עם ניצחון שלישי ברציפות ומפתיע של הלייקרס, שהתחילו לשמור ועצרו שתי קבוצות פלייאוף על 99 נקודות במשחק בממוצע בשני המשחקים האחרונים.

*
מקרא:

[table “15” not found /]
[table “13” not found /]

אם שם הקבוצה בולט, היא הבטיחה מקום בפלייאוף.
* הקבוצה הבטיחה ראשות בית.
*** הקבוצה הבטיחה יתרון ביתיות לאורך כל הפלייאוף.
^ איבדה סיכוי לעלייה לפלייאוף.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.
Subscribe
Notify of
110 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
no funny shtuff
no funny shtuff
07/04/2017 12:35:34

תודה רועי.

שידורים-
מיאמי-טורונטו בערוץ הספורט הרגיל
פיניקס- ת'אנדר בחמש פלוס לייב

סוסמעץ
סוסמעץ
07/04/2017 13:16:06

פיהוקים אחרונים לפני הדבר האמיתי
תודה רועי

גיא
גיא
07/04/2017 13:19:29

במקום השמיני במזרח נמצאות 2 גם מיאמי וגם אינדי, מה זה אומר??

רועי ויינברג
רועי ויינברג
07/04/2017 13:28:38
Reply to  גיא

ששכחתי להחליף את ה-8 של מיאמי ל-9

יונתן .S.
יונתן .S.
07/04/2017 14:01:55

לראות את הלו"ז של מיאמי ב-4 משחקים האחרונים (ועוד לעומת זה של שיקגו) הוא מצער ביותר. זוהי הקבוצה שמגיע לה להיות בפלייאוף. לא הסוסים המתים האלה במקום 7-8. וגם חבל מאוד שכנראה אטלנטה עשוייה לסיים גבוה בפלייאוף ואינדי + שיקגו יישארו כנראה בפנים.

עדיף היה שניהול לא נכון כמו שהיה ב-3 הפרנצ'ייזים הללו העונה יסתיים בלוטרי. אני אישית מקווה שזה לא סימן לבאות ושנמשיך לראות את המועדונים הללו ממשיכים לבנות על אותם יסודות לא בריאים.

זה למה המזרח עלול להביא על עצמו המשך של בינוניות מחוץ לצמרת שלו (לא שהצמרת שלו מציעה תחרות שיוויונית לצמרת המערב).
אני מקווה שבקיץ אנחנו נראה המשך בנייה נכונה מצידן של מיאמי ופילי. הן צריכות להיות שם בעונה הבאה ואני מקווה שלא נראה אותן במצב של אורלנדו (ניהול כושל, למרות האפשרות לקפיצת מדרגה) או אפילו דטרויט ושארלוט (חוזים גרועים עם בעייה מהותית להפטר מהם – וקע את התקדמות המועדונים). לא כל יום קורה טרייד כמו שפורטלנד עשו עם נורקיץ' ולמרות חוזים גרועים הם מרימים משום מקום את עצמם וחוזרים למסלול הראשי. צריך לקוות שהעשייה תהיה מדוייקת ונכונה. לשמחתינו, את אותם מועדונים מנהלים אנשים שהם מטובי המוחות ב-NBA (קולאנג'לו וריילי).

רועי ויינברג
07/04/2017 15:44:16
Reply to  יונתן .S.

אני לא חושב שמיאמי תגיע לפלייאוף לצערי וחבל. אם וויטרס לא היה נפצע…

קיץ של חוזה ענק לו, עוד עומק (בעיקר סנטר מחליף) ופאוור פורוורד פותח עם קליעה יהיה מעולה. אולי מהבחירה ה-14 אפשר להביא אחד כזה.

עידן עופר
עידן עופר
07/04/2017 15:31:53

תודה רועי. הרבה משחקים קריטיים לקבוצות מסויימות שמשחקות מול קבוצות שכבר סיימו את העונה, מקווה שעדיין יבואו לשחק.

גיא הרשע
גיא הרשע
07/04/2017 16:44:02

תודה, רועי. אחלה פריוויו.

השנה הסאנס לקחו את הטנקינג למדרגה חדשה. ההשבתה של שחקנים בריאים,
זה פשוט לא מובן לי איך הליגה עוברת על זה בשתיקה.

חזיר יבלות צעיר
חזיר יבלות צעיר
07/04/2017 18:16:34

השמועות אומרות שאתה פותח היום כסנטר

רועי ויינברג
07/04/2017 20:38:02

1+

Ish (פרש #2)
Ish (פרש #2)
07/04/2017 21:14:18

זה פשוט שאוהדים לא מצפים לראות את בלדסו וצ'נדלר, אז אי אפשר לבוא בתלונות שאוהדים לא זוכים לראות שחקן זה או אחר.
חוץ מזה, אם הם פתאום יתחילו עכשיו במיוחד בשבילנו זה יהיה חוסר הגינות אחרי כל מה שהלך בשנים האחרונות.

עמרי שאלתיאל
עמרי שאלתיאל
07/04/2017 17:08:17

תודה על הפריוויו הנהדר.
Go Rockets!

מנחם לס
מנחם לס
07/04/2017 17:17:58

נהדר רועי.
אטלנטה נראו מצויין אמש, עד 5-7 הדקות האחרונות. יהיה פייט גדול נגד הקאבס

שייקה
שייקה
07/04/2017 18:29:46
Reply to  מנחם לס

אולי

אבל הניסיון מלמד שההוקס משתינים במכנסיים ברוב המשחקים מול הפרשים. מאז ה-30 הפרש מול בלאט, שאם לאטלנטה היה עמוד שדרה היה מסמן עבורם שאפשר לתת פייט, הם פשוט קטנים על קליבלנד.

מקווה שאתה צודק ושיהיה משחק טוב, אבל ההיסטוריה והחלק הלא נעים של הגב גורמים לי לפקפק בכך.

מנחם לס
מנחם לס
07/04/2017 17:20:02

מיאמי חייבים לנצח. זה המשחק של הערב

אהרון שדה
07/04/2017 17:44:14

שאלה…כמעט ודאי שס.א תפגוש את ממפיס.
מה שאומר דרבי האחים גאסול ….והשאלה האם הם נפגשו כבר בפליאוף ?…

רועי ויינברג
07/04/2017 19:14:43

אף פעם לא, עד השנה

D-Wade
D-Wade
07/04/2017 17:49:42

בהתחשב בלו"ז שנשאר למיאמי לעומת היריבות שלה, הסיכויים להגיע לפלייאוף באמת קלושים, אבל… לא מזמן דיברנו על לוטרי אז 'בלתי אפשרי' כבר לא קיים בלקסיקון של ההיט.

ג'ורג' חבש הסקרן
ג'ורג' חבש הסקרן
07/04/2017 18:27:34

העונה הרגילה זה קצת כמו חיי הנישואים שלי. התחיל עם אש בעיניים ומלא פוטנציאל, המשיך בלילות נטולי שינה וחלומות בהקיץ, אחרי כמה חודשים נרגע קצת, פתאום הכל נהיה צפוי, ועכשיו פשוט מחכים שזה ייגמר ושקפקייק יקבל את הטבעת שלו.

שייקה
שייקה
07/04/2017 18:31:24

מעולה

אני דווקא צופה הפתעה ושמיאמי מנצחת וממשיכה לסבך עניינים במאבק הפלייאוף במזרח

ולדי קוגן
07/04/2017 19:22:31

יופי של פריוויו. יאללה שיגיע כבר הפלייאוף.

The Comedian
The Comedian
08/04/2017 0:30:52

נראה לי שראס במצב רוח טוב היום ויעשה טריפל כבר בחצי

גיא הרשע
גיא הרשע
08/04/2017 2:50:07

7 נקודות לפריי ב-5 הדקות הראשונות של המשחק.
זה משהו ש-TT לא עשה בכל הקריירה שלו…

גיא הרשע
גיא הרשע
08/04/2017 3:10:26

16 נקודות לדרוזן ברבע הראשון,
רבע שמקרב את סיומה של העונה של ההיט (טורונטו מובילים ב-7 נק').

גיא הרשע
גיא הרשע
08/04/2017 3:21:23

ההגנה של טורונטו חונקת את ההיט שקולעים פחות מרבע מהזריקות שלהם, 7 דקות לסיום הרבע השני (טורונטו מובילים ב-13 הפרש).

D-Wade
D-Wade
08/04/2017 3:25:23

אוי ואבוי.

גיא הרשע
גיא הרשע
08/04/2017 4:15:33

31 נקודות למייקים של אטלנטה (דאנליבי 20, מוסקולה 11) מהספסל,
8 נק' לספסל של הקאבס.

כל שזה לא מפתיע שאטלנטה פותחים את הרבע הרביעי ביתרון של 5 נק'.

גיא הרשע
גיא הרשע
08/04/2017 4:21:44

בקטגוריית ה-"לא מפתיע" :
יתרון 16 הנקודות של דאלאס על הספרס.

קאוויי, אלדרידג', גאסול, פאקר, מאנו.
כולם לא משחקים הלילה.

גיא הרשע
גיא הרשע
08/04/2017 4:33:18

אטלנטה שוחטים את הקאבס ברבע האחרון –
לאב + ג'יי אר : 6 מ-22 מהשדה.
הספסל של הקאבס: 15 נק', 4 מ-17 מהשדה.

רן הנרגן
רן הנרגן
08/04/2017 4:33:56

14 פור לאטלנטה 4 דקות לסיום מול קליבלנד! אטלנטה נותנת מנוחה לחמישיה שלה!

גיא הרשע
גיא הרשע
08/04/2017 4:43:01

אטלנטה היו בפיגור 2 נק' באמצע הרבע האחרון.
הם סגרו את המשחק עם ריצה של 30 – 14

גיא הרשע
גיא הרשע
08/04/2017 4:46:30

6 מ-7 מה-3 לאטלנטה ב-6 הדקות האחרונות.

D-Wade
D-Wade
08/04/2017 4:49:13

זה כבר היה בידיים של מיאמי… איזה עצבים.

גיא הרשע
גיא הרשע
08/04/2017 4:49:53

מיאמי כבר צמצמו את ההפרש לנקודה אחת בלבד,
אבל יש את התחושה שהמשחק בורח להם.

גיא הרשע
גיא הרשע
08/04/2017 5:05:56

0 נקודות לטאקר מטורונטו במשחק.
אבל הוא היה ה-X פקטור ברבע האחרון.
הגנה נהדרת, ודקה אחרונה שכללה רב' התקפה קריטי, וחטיפה, שסדרו לטורונטו את הניצחון.

גיא הרשע
גיא הרשע
08/04/2017 5:09:06

יאללה, סאנס – ת'אנדר. אני כאן בשביל הטריפל דאבל!
(הראשון בקריירה של יוליס, כמובן!)

גיא הרשע
גיא הרשע
08/04/2017 5:39:01

2 דקות לסיום המשחק בדאלאס,
והמבריקס שהובילו ב-11 הפרש במחצית, נמצאים בפיגור של 19 נק'.

הסיבה?
19 הנקודות שהם קלעו ב-22 דקות במחצית השנייה.

הקיסר החבשי
הקיסר החבשי
08/04/2017 5:46:03

כואב לראות את כספי רץ מהתקפה להתקפה מבלי להרגיש את הכדור הכתום …גם שעומד ממש לבד בפינה הם לא רואים אותו!

גיא הרשע
גיא הרשע
08/04/2017 6:00:20

ג'ונס ויוליס ממררים לווסטברוק את החיים.
נקודה אחת, 0 מ-11 מהשדה, 3 אסיסטים, 5 איבודי כדור, 6 רב'.

גיא הרשע
גיא הרשע
08/04/2017 6:06:27

71 – 48 לסאנס על הת'אנדר במחצית.

הקיסר החבשי
הקיסר החבשי
08/04/2017 6:12:40

שדר הבית של הסאנס-"פיניקס צריכים להתכונן לסערה במחצית השניה כי היא מגיעה…"
לאחר 5 הנקודות של ראסל בדקה האחרונה לפני סוף המחצית

Von
Von
08/04/2017 6:34:11

כספי שיחק היום 37 דקות! התפוקה שלו בזמן הזה? 2 נקודות ב 1 מ-4 מהשדה, 3 ריבאונדים אבל 5 חטיפות!

גיא הרשע
גיא הרשע
08/04/2017 6:34:23

פלגרנט 1 לאלן וויליאמס שניסה לערוף את ראשו של ווסטברוק…

Von
Von
08/04/2017 6:41:34

אני חולה על ג׳ארד דאדלי, על המגרש הוא ממש כמו אבא של הילדים שמשחקים איתו והוא נהדר איתם

גיא הרשע
גיא הרשע
08/04/2017 6:47:37
Reply to  Von

על הפרקט, ובחדר ההלבשה.
אתה צודק, הוא דוגמה נהדרת להשפעה החיובית שיכולה להיות לשחקן וותיק בקבוצה צעירה.
(הסאנס פותחת עם החמישייה הצעירה בתולדות הליגה)

no funny shtuff
no funny shtuff
08/04/2017 7:02:12

טוב, במערב כל הסדרות נקבעו. אין יותר על מה לשחק.
גם הקליפרס לא יקרעו את עצמם בשביל יתרון ביתיות על יוטה, עדיף כבר להשקיע בלגנוב משחק בסדרה.

במזרח מיני-סמטוחה אבל נדמה שסדר הרביעיה הראשונה נקבע, חמש-שש ילך להוקס/באקס (לא משנה, יעופו בכל מקרה), שבע-שמונה בולס/פייסרס.

אפשר לאוורר את סרט הקאלט "חמישה ימים מיותרים באפריל".

גיא הרשע
גיא הרשע
08/04/2017 7:14:16

זה כל כך מגוחך.
כבר 2 התקפות שהסאנס משאירים את ווסטברוק חופשי, והוא לא זורק, אלא מחפש למסור למישהו.

(8 אסיסטים במשחק)

סימור סקגנטי
סימור סקגנטי
08/04/2017 7:19:45

כנראה רוצה לשבור את השיא העונתי של אוסקר רוברטסון ואז לנוח את שתי המשחקים האחרונים של העונה. אחרת אין לו סיבה להיות על המגרש

הקיסר החבשי
הקיסר החבשי
08/04/2017 7:28:01

1+

שי אבן צור
שי אבן צור
08/04/2017 7:15:28

סטיבן אדמס יצא אהבל

דה שוט
דה שוט
08/04/2017 7:17:12

סיטואציה הזויה בפיניקס.

דה שוט
דה שוט
08/04/2017 7:21:14

לראס יש כבוד. כפי שאמרו השדרים – בימים בהם הוא לא מצליח להשיג את ה-TD, אס מבינים כמה זה קשה.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
08/04/2017 7:49:10
Reply to  דה שוט

כבוד??
נכנס רק בשביל להשיג 4 אסיסטים, כשהמשחק כבר הוכרע
מסר בכוח כדי להשיג את זה, גם כשעמד חופשי לגמרי
קיבל בראש מדווין בוקר שהתעצבן על הפסטיבל והגיב בקונצרט משלו ומקבוצת לוטרי שמנסה להפסיד כמה שיותר

הקבוצה לא ממצה רבע מהפוטנציאל שלה, יש לאוק' סגל אדיר אבל מטומטם אחד שמנופף בידיים ומכריח שהכל יעבור דרכו משתק אותה

דה שוט
דה שוט
08/04/2017 8:55:14

יש משחקים רעים לכל שחקן ולכל קבוצה. הלילה היה לאוק' סיטי אחד כזה. כולם כבר מחכים ל-TD ה-42 כדי להשתחרר מהעול הפיזי והנפשי. כשרוצים להשיג משהו מיוחד, זה דורש הרבה. נחכה לפלייאוף ונראה אם אתה צודק.

הקיסר החבשי
הקיסר החבשי
08/04/2017 7:31:11

משחק גרוע של ראסל וכל שחקני תאנדר
טוב שלא הגיע לטריפל דאבל ,זה רק היה מבייש את המעמד

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
08/04/2017 7:45:40

1+

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
08/04/2017 7:54:51

מביך, מביך, מביך
ווסטברוק מוריד את משחק הכדורסל לזנות
משחקים בשביל הסטטיסטיקה ולא להיפך
דווין בוקר התעצבן והוא מפחיד כשהוא מתעצבן. איזה כשרון התקפי יש לילד הקשוח הזה

נתן גולד
נתן גולד
08/04/2017 9:29:52

מצחיק שאתה מזכיר את דווין בוקר. שבוע שעבר הוא לא היה אחראי על מקרה דומה?

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
08/04/2017 10:38:15

גם הלילה. פינו לו חצי מגרש והוא שיחק 1 על 1 עם השומר שלו

סומסום 9-73
סומסום 9-73
08/04/2017 7:57:30

נתתי צ'אנס לליג-פאס וישבתי בלי שום ציפיות לראות את הבלואו-אאוט הצפוי של דטרויט ביוסטון –

ומה אתם יודעים, המשחק הכי כיפי של העונה.
המחליפים של הפיסטונז ממטירים 39 נקודות על הראש של יוסטון ברבע הרביעי, מוחקים פיגור גדול ומנצחים את הרוקטס, עם ריאן אנדרסון חזרה בהרכב, עם אריק גורדון ועם לו וויליאמס, עם שלשות הקלאצ' של הארדן וערב פול-טורבו של 9-12-33.

ואני מדגיש, המחליפים של דטרויט: הנרי אלנסון, איש סמית', סטנלי ג'ונסון, רג'י בולוק ובובאן כוכב עליון מריאנוביץ', 12-27 ב-27 דקות, כשהרוקטס לא יכולים לעשות נגדו שום דבר. זה כשכל החמישיה של דטרויט על הספסל או בכלל מושבתת.

זה לא קרה בגלל זלזול של יוסטון, ממש לא, נלחמו עד הרגע האחרון. ולא בגלל ערב רע במיוחד של קליעה, מספר גדול במיוחד של איבודים, ממש לא – פשוט דרך הגנת פיסטונז חזקה, והנשק הסודי, הענק המלחש, שליוסטון פשוט לא היתה שום תשובה מולו.

נורא, איך המערב החלש מסדר כבר עונה שלישית ברציפות, מעבר חופשי לסופר-טים של גולדן סטייט, שרומסת את הקונפרנס שלה, שנה אחר שנה, אפילו בלי דוראנט. לראות את יוסטון הערב ולהבין שמה שיש נחמד, אבל בטח לא יספיק ליותר ממשחק. אוקהלומה? עיי חורבות בעקבות מעשה הבגידה. הספרז? תמיד אפשר לנפח את מאזן העונה הרגילה בנצחונות גרבג' על דאלאס ופיניקס. שקודם יעשו גמר מערב, ולא נראה שדווקא השנה זה יקרה. הקליפרס? צחקנו מספיק.

סליחה, למה להעליב: המערב הוא לא שטיח, אלא שטיחון-אמבט. וכשיחזור הקאפקייק? פו, פו אנד פו. אולי מישהי תוכל להחתים את בובאן, אנחנו ממילא לא בפלייאוף אפילו. מצדי בכיף.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
08/04/2017 8:01:15

הייתה לי הרגשה משונה שננצח היום
מי זה האלנסון הזה? בחיים לא שמעתי על קיומו
חבל שבובאן לא קיבל יותר צ'אנסים במהלך העונה. מסוג השחקנים שתמיד מחממים את הספסל ואתה לא מבין למה.

סומסום 9-73
סומסום 9-73
08/04/2017 8:21:29

גם אני לא ראיתי אותו. אלנסון הוא בחירת דראפט מהשנה, שיחק חלק מהעונה בדי-ליג, והעונה, עד היום, שיחק טוטאל 31 דקות ב-15 משחקים. ממש הפתעה נהדרת.
בובאן זה סיפור – נראה שהוא לא קשור למשחק, סתם קוריוז, לא יכול לזוז מהר כמובן.
ואז יש ערב כזה, וזה כמו מישהו גדול שמפריע למשחק של הקטנים ולא יכולים לעשות נגדו כלום. כלום. זה רק תלוי בו, אם הוא יקלע מ-3 מטר או לא. נשק בלתי עציר.

קצת מתסכל, איך אף אחד מהם (גם לא רג'י בולוק, שנראה מצוין במשחקים האחרונים), לא קיבל יותר צ'אנסים במהלך העונה. הרבע האחרון היום – פשוט חוויה.

no funny shtuff
no funny shtuff
08/04/2017 8:05:27

השעון המעורר אצל הבן הממזר הופעל. קפה קטן ויאללה למחפורות.

**********************************

הרי ביננו, ואני לא צד בויכוח, המערב באמת יותר חזק. הקבוצות יותר טובות, נו. אתה יודע, בוסטון, אטלנטה- לא מאריות הליגה.
מצד שני, אנחנו יותר מדי בטוחים בצעידת השטיח של הקאבס ממזרח והדאבס ממערב. אני באמת ובתמים לא מצליח לחשוב על מועמדת אחת משני הצדדים שיכולה לקחת ארבעה משחקים משתיהן. אבל, מעולם לא נפגשו שתי קבוצות שלוש פעמים ברצף בסדרת גמר. אולי נופתע השנה? (דאלאס 2011 זוכר?).

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
08/04/2017 8:06:35

רק ס"א

no funny shtuff
no funny shtuff
08/04/2017 8:08:25

קודם שיעברו את ממפיס ויוסטון (קודם שיעברו את הת'אנדר).

סומסום 9-73
סומסום 9-73
08/04/2017 8:12:57

בטח, רק עם הרגליים של פעם.
זה עצוב, אבל פארקר ממש צל של עצמו ואפילו נטל על ההרכב, מאנו – תמיד כיף לראות אבל אין לו יותר דלק, אפילו גאסול, HOF בלי ספק, הרחק בסוף הקריירה, עונה אחרונה או לפניה.
זה נחמד איך יש כל מיני חדשים ופופ מוציא מהם 120 אחוז, אבל אין צ'אנס אפילו לעבור את החצי, זה יהיה כבר עומס גדול מדי.

ובאמת: לא לראות מה יש שם באותו קונפרנס, לחשוב שלמישהי (גם המיטב של המזרח) עם קצה-של-צ'אנס לקחת האול-סטאר דרים-טים הזו *ארבעה* משחקים?

הליגה עשתה טעות גדולה, שאפשרה את הפירצה שנתנתה למצב הזה לקרות.
הליגה מעניינת השנה, ובטח יהיו כמה סדרות פלייאוף מותחות לאללה.
יגיע גמר המערבי, וגמר הליגה כולה – ויהיו טרן-אוף אחד גדול. לא כוחות, ומה שחמור – זה הולך לחזור על עצמו (כמו שאני חוזר על עצמי) בשנים הבאות. בלוג שומם, זה מה שתקבלו כאן.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
08/04/2017 8:33:34

לא צריך את פארקר. רק כאס מהספסל (לא משנה שפותח).
יש צוות שלם של מובילי כדור מתחלפים שמחלקים את העומס ביניהם במקומו. סלו-מו, ג'ינובילי, מילס, קוואי, מוריי… המערכת בנויה ככה שלא צריך פוינט דומיננטי.
אין מה להתנצח, נותר רק לחכות ולראות איך הם נותנים לאולסטאר דרים-טים בראש

סומסום 9-73
סומסום 9-73
08/04/2017 8:46:50

אין מה להתנצח, אני רק רוצה פוסט-סיזן תחרותי –
ומצדי, שדוראנט ימ"ש יקלע את סל הנצחון בגיים 7.
אבל שיהיה כזה.

יאללה, נלך לאכול ג'חנון.

סומסום 9-73
סומסום 9-73
08/04/2017 8:27:47

אגב תחרותיות:

עונת הבייסבול רק נפתחה, ואחרי 5-4 משחקים –
לכל 30 הקבוצות לפחות נצחון אחד, ופרט לשתיים, אין בלתי מנוצחות.

וככה זה יימשך עד סוף העונה והפלייאוף –

בעונה שעברה, פרט לקבוצה אחת, לא היתה קבוצה שהגיעה ל-60% נצחונות, ופרט לאחת, לא היתה קבוצה עם פחות מ-40% נצחונות.

בתרגום ל-NBA:
30 קבוצות, הכי טובה עם 49 נצחונות, הכי חלשה עם 33 נצחונות.
זו תחרות.

גיא הרשע
גיא הרשע
08/04/2017 8:58:23

זו אקראיות.
ליגה עם פערים מטורפים בין השכר שמחלקות "הגדולות" לבין השכר של "הקמצניות".
ולמרות האקראיות הרבה, ליאנקיס + ג'איינטס יש את אותה כמות הופעות בוורלד סיריס כמו ל-סיאטל + וושינגטון + טמפה + קולורדו + מילווקי + אנג'לס + אנהיים + רנג'רס + סן דיאגו + טורונטו + קנזס + מטס + ווייט סוקס + מינסוטה + (עדיין לא הגעתי ל-60, אבל אין לי כול לספור)

דה שוט
דה שוט
08/04/2017 9:08:03

למיטב ידיעתי, אין תקרת שכר בבייסבול. אכן כך ?

דה שוט
דה שוט
08/04/2017 9:12:48

בלי קשר – ברכות על ההצגה הנאה הערב. לא סתם פיניקס עם אוק' סיטי השנה במאזן 2:2 קשה לאוק' סיטי מול כדורסל דומה שמבוסס על מהירות, כישרון, אתלטיות והרבה (הרבה) רוח נעורים. בוקר עשוי להתפתח לסקורר מפחיד. הוא רק בן 20 !

סומסום 9-73
סומסום 9-73
08/04/2017 9:39:18

אם אתה לוקח את כל היסטוריית הבייסבול, והיא ארוכה כימי האנושות בערך, אז בטח.
אני משוכנע שבעת המודרנית, או בוא נתחיל אחרי 2000 (והוורלד סירייס שאין להזכיר), זה ייראה קצת אחרת. עם כל השושלות של הקרדינלס והג'איינטס.
אבל יותר עקרוני, גיא –
תראה איזו ליגה זו, שבערך לחצי מהקבוצות, יודע מה, שליש – יש יומרות אליפות לגמרי מבוססות.
והן יישארו כאלה עד לפוסט-סיזן, אולי בחילופי תפקידים אבל זה המספר. 10, אולי 8, יצטמצם ל-6 נניח – אבל יהיו לך ממש בסוף הדרך 6 טוענות עסיסיות לכתר.
זה אדיר בעיני.

דה שוט
דה שוט
08/04/2017 9:04:47

מי רואה בייסבול מחוץ לארה"ב (חוץ ממך וממנחם, שהוא בכלל בארה"ב) ? ה-נ.ב.א. ממשיך לגדול בפופולאריות שלו ברחבי העולם. יש מאבק לא פשוט – ליגת האלופות, מונדיאל, אולימפיאדה, גראנד סלאם – ועדיין הפנים של לברון וסטף הם כמו הפנים של מסי, רונאלדו, פדרר ולוסיין בולט. מישהו יכול לזהות את הכוכבים של ליגת הבייסבול במסדר זיהוי ? מישהו יודע איך פייטון מאנינג נראה בלי הקסדה ?
יש בעיה השנה במערב, אני מסכים, אבל בתור אוהד "מזרחי" אתה חווה השנה את מה שאנחנו, האוהדים "המערביים" חווים כבר 6 שנים. יש לך ליג פאס (כך אמרת), מציע לך להינות מהמשחק. יש הרבה מה לראות השנה, ורובו – ד"א – במערב.

סומסום 9-73
סומסום 9-73
08/04/2017 9:34:08
Reply to  דה שוט

תודה באמת, ותן לי להמר שאני רואה NBA בערך פי 2 ממך 🙂 אם לא יותר.
ובגלל שאני מאוד אוהב את המשחק, הוא באמת הכי מרהיב שיש – חוסר התחרותיות בו הוא רעל.
במקום שהספורט הכי מרהיב, עם האתלטים הכי מדהימים, יהיה גם תחרו גדולה –
אתה נשאר בסוף עם ליגה אש, ופלייאוף חול. ותחרות היא נשמת אפו של הספורט. בלי תחרות – הכל שווה לפח (פרט למעט אוהדי ג"ס שמבחינתם, חבל על כל המאמץ מלכתחילה).
ובזה, כמו שאנחנו טוחנים פה מספיק, ניווכח בקרוב.

דה שוט
דה שוט
08/04/2017 9:42:02

אני יודע שאתה רואה הכי הרבה (כבוד) ולכן מוזר לי שאתה חוזר שוב ושוב על הקינה-על-המפלצת. דוראנט פישל בגדול, כולם הסכימו על כך. הוא גמר את התחרות בליגה. לברון ניסה לעשות זאת ב-2011 והצליח חלקית (חיסל את המזרח). ג"ס היא קבוצה היסטורית – למרות שמנסים להקטין אותה – בהישגים ובעיקר בסגנון. עד לפני שנתיים המערב היה סופר-תחרותי. ס"א לקחו אליפות אחרי גיים 7 קטלני מול דאלאס בסיבוב הראשון. קשה לי לראות הפתעות השנה – בכך אני נאלץ להסכים איתך – ובתור אוהד אוק' סיטי זה הכי מבאס. אנחנו היינו אמורים להיות "התשובה". לברון הגיב טוב – אסף סביבו כוכבים וסייענים ומגיע לו ח"ח על כך. הפציעה של בוגוט הוציאה לו את הרוח מהמפרשים. נראה בשנה הבאה איך יגיבו פרסטי, פופ ומורי. אל תשכח ש-ג"ס אכלו מרורים כמה שנים לפני שהגיעו אל הארץ המובטחת (סדרות כואבות מול הקליפרים, למשל).

דה שוט
דה שוט
08/04/2017 9:09:45

ד"א, גם בכדורגל האירופי כבר שנים אין באמת תחרות אמיתית. בארסה וריאל, ומידי פעם מישהו גונב אוזיו עצם. זה לא מוריד מהפופולאריות או מהיופי של המשחק. תחרות יכולה להיות גם בליגה ב' מחוז דרום, על הכרטיס לעלייה לליגה א'. זה לא הופך את זה למעניין.

סומסום 9-73
סומסום 9-73
08/04/2017 9:36:13
Reply to  דה שוט

אז פה אני מתקן אותך –
אני, כאוהד בארסה ותיק, מהשנים הגרועות יותר, הפסקתי כמעט לגמרי לראות את הליגה הספרדית. כולל את השחקן הכי מדהים שאי פעם היה כאן.
כל הדרים-טים הזו, הדוראנטים שהגיעו, ניימאר וסוארז ושמיניות נגד פיניקס ספורטינג גיחוכון – ויתרתי, לגמרי.

עבור אסתטיקה, יש שחיה צורנית פעם ב-4 שנים באולימפיאדה. וגם שם יש דרמות כנראה. לא בשבילי תצוגות יופי גרידא.

דה שוט
דה שוט
08/04/2017 9:46:08

אני אוהד באיירן. ניפגש בגמר ליגת האלופות. מסכים איתך, בארסה הרגה את התחרות, גם אני הפסקתי לראות ליגה ספרדית. גג קלאסיקו. עדיין – מסי – זה לא משהו שכדאי לוותר עליו, לפחות לא באלופות. זה תופעת טבע נדירה, וזה חולף…

דה שוט
דה שוט
08/04/2017 9:47:00
Reply to  דה שוט

"זו תופעת טבע… " וגו'

סומסום 9-73
סומסום 9-73
08/04/2017 9:52:23
Reply to  דה שוט

בארסה וריאל, כן.
וזה סצנריו אפשרי בהחלט גם ב-NBA, אם למשל יותר ויותר שחקנים יעשו כמעשה דיוויד ווסט וזאזא, ויתנדבו לקבוצה-שתיים חזקות במיוחד עוד קודם.
זו עקיפה של כללי תקרת השכר, שנועדו להבטיח תחרותיות. לא אתפלא אם זה יקרה – האנשים האלה ממילא מרוויחים בעונה-שתיים נורמליות, בסכומים אבסורדיים שיספיקו להם ל-200 שנה. אז לבוא לעונה למען טבעת? בכיף. ולעזאזל יתר הקבוצות.
לברון אגב יכול בקלות לעבור למשכורת וטרן מינימום (אם אינני טועה), ולפנות 25 מיליון דולר בתקרה של קליבלנד. מה ימנע את זה? כלום.

Ish
Ish
08/04/2017 12:45:57
Reply to  דה שוט

אני מת לראות את זה. קבוצות סופרסטארים שמרוויחים וטרנס מינימום כאשר הרוקי לידם עושה יותר מהם והרול פלייר מרוויח את ה15 מיליון לעונה. (לא יקרה אף פעם אגב)

הייט-אשברי
הייט-אשברי
08/04/2017 9:15:54

בייגלה – ממש היית חסר לי . אז תקרא טוב :
לכל 8 הראשונות במזרח , כולל קליבלנד , יש מאזן שלילי השנה בסך משחקיהן מול 8 הראשונות במערב. אף מזרחית לא מחזיקה מאזן חיובי.
הבנת ? זה ההבדל בין סטטיסטיקה על פני עונה שלמה לבין ניצחון בודד , בלי לגרוע מהניצחון שלכם ביוסטון הלילה.

סומסום 9-73
סומסום 9-73
08/04/2017 9:27:24

הבנתי כבר בפעם הראשונה שכתבת את זה, ולא בפעם ה-17 אלף ש-17 אלף אחרים חוזרים על הדיבור הזה.
ולא אתעייף מלהסביר שוב, למה זה קשקוש שאין לו שום משמעות.
כי אתה בוחר איזשהו נתון, שאין לו קשר לכללי התחרות.
אתה מחיל כללים של שחמט על דמקה.

כי הכללים אומרים: באליפות תזכה אלופת המערב או המזרח. לאחר שכ"א תיקבע בתום פלייאוף בקונפרנס שלה, בין 8 הטובות באותו קונפרנס (בלי קשר לכל נתון אחר, ובתוכו גםפ הנתון הלא-רלבנטי שאתה חוזר עליו).

אתה יודע למה זה דומה? לא השוואה זהה – רק העקרון דומה.
ניקח את הצ'מפיונז.
תבוא לשם אלופת ספרד, עם 100 נקודות בליגה הסדירה שלה, ותגיד – היי, מה זה אלופת גרמניה פה? שעשתה רק 70 נקודות בליגה הגרמנית השטיח שלה? או מנצ'סטר סיטי, עם 75 נקודות בפרמיירשיפ הפח? לי יש 100 נקודות!

ככה. כי הצ'מפיונז זו תחרות בין האלופות, שכ"א מגיעה מהקונפרנס שלה.

יודע איך זה בבייסבול? לפוסט-סיזן ממשיכות רק ראשי הבתים, 3 מכל צד (ועוד אחת שנקבעת ב-wc, לא חשוב).
ואם מישהי מנצחת את הבית שלה – זה ממש לא משנה שלאחרת, בבית אחר, יהיה מאזן יותר טוב – כל עוד היא לא סיימה ראשונה אצלה בבית.
אלה הכללים, וככה משחקים, ואף אחד לא יבוא ויטרטר כל היום, אוי, אבל לפיטסבורג פייראטס יש מאזן יותר טוב נגד כל קבוצות הבית המזרחי. זכתה בצד שלה? תמשיך. לא? לא. טאף לאק.

איך אמר אביב גפן, רוצים שינוי? תעברו למתכונת ליגה. כולם נגד כולם, טבלה אחת, בנוהל הליגה הישראלית.
לא? אל תבואו לי עם טענות שאין להם שום קשר לתחרות, והמניע העיקרי להן (תקן אותי אם אני טועה), הוא הלברון-הייט המעייף הזה. נדמה לי שזה, גם זה, התחיל מתקופת כהונתו בליגה.

סומסום 9-73
סומסום 9-73
08/04/2017 9:30:17

נ.ב. וממילא, ג"ס, שהיתה בלי ספק מיטב המערב, הפסידה בסוף הדרך לקליבלנד, מיטב המזרח. שזו התחרות. אז מה בעצם הטרוניה? שוב לדבר על "עייפות" בדרך? די, נו.

הייט-אשברי
הייט-אשברי
08/04/2017 9:37:46

מה שאתה כותב לא קשור לחלוטין למה שאני ועוד אחרים טוענים באתר.
אנחנו אומרים שהמערב חזק מהמזרח – יש בו יותר קנטנדריות , מתרכזים בו יותר כוכבים , וניתן לראות את זה במאזן הפנימי בין הקונפרנסים – וזה לא מהיום אלא לאורך כמעט 20 שנה.
כל זה לא קשור לעובדה שיש קונטנדרית אחת במזרח שיכולה בסדרה לעבור כל קונטנדרית מהמערב , וכיוון שהגמר זה תמיד אחת מול אחת , התארים מתחלקים כמעט שווה בשווה בין הקונפרנסים .

שים לב מה כתבת למעלה :
"נורא, איך המערב החלש מסדר כבר עונה שלישית ברציפות, מעבר חופשי לסופר-טים של גולדן סטייט, שרומסת את הקונפרנס שלה, שנה אחר שנה, אפילו בלי דוראנט. לראות את יוסטון הערב ולהבין שמה שיש נחמד, אבל בטח לא יספיק ליותר ממשחק. אוקהלומה? עיי חורבות בעקבות מעשה הבגידה. הספרז? תמיד אפשר לנפח את מאזן העונה הרגילה בנצחונות גרבג' על דאלאס ופיניקס. שקודם יעשו גמר מערב, ולא נראה שדווקא השנה זה יקרה. הקליפרס? צחקנו מספיק.
סליחה, למה להעליב: המערב הוא לא שטיח, אלא שטיחון-אמבט."

סוף ציטוט שלך .

אז על זה קיבלת תגובה שנותנת לך נוק אאוט על השטות שכתבת .

סומסום 9-73
סומסום 9-73
08/04/2017 9:41:59

אתה גם מגיב וגם נותן ציונים לתגובה של עצמך?
זה יפה. איך לא חשבו על זה כל תלמידי התיכון הנאנקים מדי שנה.

הייט-אשברי
הייט-אשברי
08/04/2017 9:42:49

כרגיל , כשאין לך מה לענות אתה עובר לסארקאזם .

Ish
Ish
08/04/2017 10:04:55

א) זה שאתה מתעקש לא להבין מה אנשים אומרים זה דבר אחד. להסביר לך שוב זה כנראה מיותר. בסדר, הבנו, אי אפשר לשכנע אותך שהשקר שאתה מספר לעצמך לגבי הסבטקסט שאתה ממציא למה שאנשים אומרים הוא נכון (לא משנה כמה פעמים הם עצמם יאמרו לך שלא שם הכוונה), אתה רוצה להאמין לזה בדתיות פנאטית ואין כבר מה לעשות עם זה מלבד להתעלם.

ב) עבורך תחרותיות אומרת משהו אחד. מבחינתך כל קבוצה בליגה צריכה להגיע לכל משחק עם מינימום 45 אחוז סיכוי לנצח(ומקסימום 55), נהדר זו הליגה שאתה רוצה לראות. אבל הליגה עצמה אינה רואה בהגדרת התחרותיות שלך את ההגדרה שלה לתחרותיות. מבחינת הליגה המצב הנוכחי הינו תחרותי, וזו התחרות שהיא רוצה לראות. שכל פעם קבוצה אחרת הינה בטופ מספר שנים בתחתית מספר שנים ובאמצע מספר שנים, ומבחינתה אין בעיה שקבוצות יפגשו אחת עם השניה כאשר לאחת יש 99 אחוז לנצח ולשניה רק 1, עם מגוון מנעד שלם שמגיע משם עד משחקים של חמישים חמישים.
'אתה בוחר איזשהו נתון, שאין לו קשר לכללי התחרות'
'אל תבואו לי עם טענות שאין להם שום קשר לתחרות'
אלו כאן הן המילים שלך. זה הרי נכון גם כאן. בנקודה עליה אתה רוצה להתלונן על משהו שאתה לא מרוצה ממנו בליגה. אז למה בדיוק אתה בא בתלונות למה שקורה בליגה?

עכשיו מבחינתי תתלונן חופשי על כל מה שמציק לך. זה לגטימי לגמרי. אבל אם אתה בוחר לעשות זאת, לפחות אל תהיה צבוע, ותנפנף את הדברים שמציקים לאנשים אחרים, בטענות שרלוונטיות באותה מידה לתלונות שלך.

ג) אתה צריך שאני גם אמציא איזה סבטקסט לדברים שלך בשביל שיהיה לך ברור מה בדיוק אתה עושה? תאמין לי, זה ממש לא קשה.

ברוך רובין
ברוך רובין
08/04/2017 14:40:42

סומסום איך אתה יכול להגיד שNBA לא תחרותי רק תביט בכמות האלופות מ2010, מיאמי אוקלהויה לייקרס גולדן סטייט וקליבלנד, אין שום בעיה במעבר של דוראנט למרות שהוא מאיים מאוד על התחרותיות בליגה הכל לפי החוקים, להשוות את זה לבייסבול זה מגוכח זה ספורט שונה בתכלית שבו ההבדלים והשפעה של השחקנים הרבה יוצר קטנה מאשר בNBA.

הייט-אשברי
הייט-אשברי
08/04/2017 9:41:59

אז לפני שאתה מתגולל על הספרס ועל "מצחונות הגארבג' שלה " , תבדוק טוב מה הרקורד של המזרח מולה השנה , וספציפית של 8 הראשונות במזרח מולה.

סומסום 9-73
סומסום 9-73
08/04/2017 9:45:18

אתה לא קולט –
המערב הוא שטיח מול גולדן סטייט.
והמערב הוא התחרות של גולדן סטייט.
משם אמורה לצאת האלופה – שתגיע לקרב האחרון.

בהקצנה – מה זה מעניין אותי מה עושה המזרח מול גולדן סטייט, או מול הספרז, בעונה הרגילה? זה חשוב למניין ההפסדים-נצחונות הכולל *בקונפרנס המזרחי* ותו לא.
כשהספרז יתחרו בפלייאוף המזרח, תהיה לזה נפקות מעשית.

בינתיים – הספרז הם שטיחון אמבט במערב, לקבוצה שאתה אוהד, כשאתה מנסה משום מה להגיד כל הזמן, "כמה התחרות במערב קשה". זו בדיחה, מסך עשן של מבוכה, אחרי גזילת דוראנט. מי קונה את זה?

סומסום 9-73
סומסום 9-73
08/04/2017 9:48:31

ולמען ההוגנות-
אותן טענות חלות כמובן, אם זה מתאים, על התחרות במזרח.
אלא שהשנה לפחות, אני לא רואה אותו נופל בקלות יתרה, אם בכלל, בידי לברון ושות'.

ג'ון סינה
ג'ון סינה
08/04/2017 10:01:13

רק שבמזרח זה קורה כבר 7 שנים רצוף, וג"ס כנראה יגיעו בפעם השלישית, אבל עד עכשיו הם עשו את זה בלי דוראנט..

הייט-אשברי
הייט-אשברי
08/04/2017 10:02:31

אתה לא רואה את המזרח נופל בידי לברון ושות' ?
אז מה היה קורה לקליבלנד אילו היתה משחקת במערב ?

אתה לא רואה את העיוות ?

קבוצות חזקות יותר ופחות תהיינה תמיד.כך גם היה בעבר. זה עניין של גורמים רבים , ובראש וראשונה ניהול נכון וקבלת החלטות נכונה (וקצת מזל לא יזיק ). זה דבר שלא ניתן לשנות , למרות הצעדים הרבים שננקטים ( בראש ובראשונה שיוויון ברמות השכר ונתינת הבחירות הראשונות בדראפט לחלשות יותר ) .
אבל מה שניתן לשנות זה את השיוויוניות בסיכויי הקבוצות , בהינתן החוזק שלהן . אין כל סיבה שס"א תירק דם במערב בניסיון להגיע לגמר ה- NBA , וקליבלנד , עם מאזן נחות ממנה בהרבה תטייל לשם טיול אחה"צ רגוע .
תאר לך שקליבלנד היתה במערב (במקום ס"א שהיתה במזרח ) , והיתה צריכה לפגוש השנה בפלייאוף את :
– ממפיס בסיבוב הראשון .
– אם היתה עוברת – את יוסטון בחצי הגמר.
– אם היתה עוברת – את ג"ס בגמר המערב.
– ואם היתה עוברת – את ס"א בגמר.
נחמד – לא ?

הייט-אשברי
הייט-אשברי
08/04/2017 10:06:04

וכמובן שחוץ מממפיס בסיבוב הראשון , לכל האחרות היה יתרון ביתיות מולה.

נתן גולד
נתן גולד
08/04/2017 10:23:32

אין ספק שהעונה הזאת היסטורית מבחינת שבירת השיאים שבה והיא מהווה המשך לעונה שעברה. אבל נשאלת השאלה מה שווה כל שבירת השיאים הזאת אם המטרה העיקרית היא שבירת השיא?

מילא השיא של גולדן סטייט שהיה שיא קבוצתי של נצחונות אז יש היגיון ספורטיבי בניסיון של קבוצה לרדוף אחריו. אבל מה שווה שיא הטריפל דאבלים כשהסנטרים של הקבוצה משאירים כדורים לווסטברוק רק בשביל שהוא יוכל לשבור את השיא? כשהכדור נמצא 75% מהזמן בידיים של ווסטברוק כדי שהוא יצבור כמה שיותר אסיסטים? מה שווה שיא 70 הנקודות של דווין בוקר כשפיניקס כקבוצה עושה כל מה שהיא יכולה כדי שבוקר יקלע כמה שיותר כשניצחון הוא בכלל לא פקטור? מה שווה הנתונים הסטטיסטיים של הארדן, ווסטברוק ושות' כשהמטרה העיקרית היא הסטטיסטיקה עצמה ולא הניצחון?

נכנסנו לעידן ספורטיבי בNBA בו הכדורסל הוא לא עיקר המשחק אלא ההישגים. האליפויות, הסטטיסטיקה והתארים האישיים. בגדול נראה שהמאבק העיקרי של סופרסטארים בNBA הוא איך ההיסטוריה תזכור אותם וזה אפילו לפני שהם הרוויחו את הזכות שההיסטוריה תזכור אותם. לדעתי זה התחיל בהחלטה של לברון ומאז זה רק התדרדר.

בזמנים כאלה קבוצות כמו הספארס או דאלאס שבונות קבוצה ולא אוספות כוכבים או קלפים כל כך חריגות ומיוחדות שלא נשאר לך אלא לשבת ולהעריך את זה שהם קבוצות לפני כוכבים.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
08/04/2017 10:36:48

1000000+

John
John
08/04/2017 10:47:30

ההיסטוריה לא אדיבה כלפי רודפי סטטיסטיקה נטו. היא מאוד אדיבה עם אלופים

נתן גולד
נתן גולד
08/04/2017 10:55:11
Reply to  John

הבעייה שההיסטוריה זוכרת הרבה יותר את שיא 100 הנקודות של ווילט ואת ממוצע הטריפל דאבל של ביג או מאשר את 11 האליפויות של ביל ראסל. ולכן ווסטברוק מעוניין יותר לשחזר את השיאים האלה מאשר את השיא של ראסל(ביל) שבעיניי הוא השיא היחידי שאני לא רואה אף אחד שובר במאה השנה הקרובות.

פאקו
08/04/2017 11:10:19

נו אז כל שעל הליגה לעשות הוא לתת את ה-MVP להארדן/קאווי/לברון. יהיה המשך ישיר לשנה שעברה, בה שיא הניצחונות לעונה לא היה שווה כלום.

עגל
עגל
08/04/2017 11:10:26

זאת בעיה אמריקאית ידועה, של מירוץ אחר שיאים חסרי משמעות.
השנה היתה פארסה בנושא הזה.
אם הנבא לא תיזהר בשנה הבאה זה כבר יהיה אסון של ממש.

דה שוט
דה שוט
08/04/2017 12:21:46
Reply to  עגל

השיאים אינם חסרי משמעות, יש להם משקל גדול באתוס האמריקאי. שבת, יום מנוחה, אין כוח להסביר.

Ish
Ish
08/04/2017 11:33:33

יכולת לכתוב את אותו הדבר בדיוק גם לפני שלושים שנה.

הקיסר החבשי
הקיסר החבשי
08/04/2017 11:37:31

קטעים פה-
אז כועסים על ראסל שניסה להפטר מעול הטריפל "שנכפה" עליו ולנסות לנוח ב2-3 המשחקים הנותרים
העונה הזו היא עונה מטורפת מבחינה סטטיסטית
הארדן מטורף
לברון בעונה נדמה לי הכי טובה מבחינה מספרית
בוקר דופק 70 נקודות (לא ממש מעניין)
קוואי עולה רמה מבחינה התקפית (הגנה כבר ידוע שיש)
ומעל הכל עומד ראסל שעושה עונה באמת היסטורית
זה לא משהו שהולך לחזור על עצמו אולי בחיינו (אלא אם כן ראסל עצמו ישחזר זאת)
אנשים טוענים שהוא מנפח סטטיסטיקה
ואני שואל ,אם הקבוצה מנצחת כאשר הוא "מנפח" סטטיסטיקה אז למה לא?
להזכיר לכם 32-9 כאשר הוא משיג טריפל דאבל
ואני אומר אם היו לו את אריזה גורדון ואנדרסון אני כמעט בטוח שהיה מגיע גם לממוצע מעל 15 אסיסטים
אומרים שהוא "שודד" ריבאונדים מהגבוהים
אתם יודעים למה אוקי סי הכי טובה במתפרצת?
הסיבה המרכזית היא שראסל לוקח את הריבאונד ודוהר !
במקום שאדמס יקח את הריבאונד ובמילא יעביר אותו לראסל וככה היריבה כבר מסתדרת בהגנה.
ראסל הוא בין המצטיינים בריבאוד התקפה בטח בין הגארדים/הסמול-פאורדים ואפילו טוב מכמה סנטרים,האם גם בהתקפה נותנים לו לנפח סטטיסטיקה?
אנשים פשוט מצחיקים ,הבן אדם נותן 200% כל משחק במשך עונה שלמה מבלי להחסיר משחק למנוחה (והוא אחד השחקנים שהכי מאמץ את הגוף) ,לא מתבכיין ובסופו של יום לוקח קבוצת נגרים למקום 6 במערב הפרוע והחזק
תעריכו שחקנים שנותנים הכל במגרש כי אין הרבה כאלה…

דה שוט
דה שוט
08/04/2017 12:20:14

+ 1
בארה״ב יודעים להעריך

ברוך רובין
ברוך רובין
08/04/2017 15:47:34

צה בדיוק יש להעריך שחקן שכופה את עצמו על המשחק יותר מקובי? שגורם לשחקנים שלידו להיות מסכנים, שמעדיף את טובת הסטטיסטיקה האישית על הקבוצה. הטריפל דאבל מאבד הרבה מערכו אחרי שרואים כמה הקבוצה מפמפמת את הריבאונד שלו, למען השם הוא עוזב את השחקן ומשאיר אותו חופשי להגיע לריבאונד. שהוא מנסה למסור כדי להוסיף אסיסטים במקום סל קל? הרדיפה אחרי הסטטיסטיקה האישית בעונה האחרונה פשוט מגעילה ומבישה.

ברוך רובין
ברוך רובין
08/04/2017 15:48:22

ואין שום צל של ספק שמדובר בשחקן מדהים ובלתי עציר אבל חבר קבוצה נוראי שיכל להפוך לא רק להיות הרבה יותר טוב אלא גם את הקבוצה להרבה יותר טובה.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
08/04/2017 16:02:10

נכון וממש אין לו קבוצת נגרים. יש רוסטר נהדר שם.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
08/04/2017 16:01:24

ראיתי את התקציר של דטרויט. סוף סוף נראים כמו קבוצה – ובזכות המחליפים.
סטנלי ג'ונסון חזר לחיים. בובאן לקח את הצ'אנס בשתי ידיים עצומות.

הבעיה המרכזית לדעתי השנה הייתה רג'י. אחרי ההתאקלמות בלעדיו בפתיחת העונה, הקבוצה נכנסה לגרוב טוב ושיחקה שמח.
הייתה מגיעה ככה לדעתי לפלייאוף.
מאז שחזר אודריך (שהוא רכז מחליף סבבה לגמרי) נמחק לחלוטין והתחילו כל הוייבים הרעים.

לגבי ס"א – קבוצה מפחידה. איזה ספסל. ברטנס תותח על, פורבס מתחיל לקבל ביטחון (הוא שלשלן רציני עם קבלות), דייוויד לי שחקן-שחקן, סימונס… הבעיה שהפופ מקובע וכל הטוב הזה לא יקבל דקות בפלייאוף (חוץ מלי כמובן).
בעונה שעברה סימונס כבר הראה מה הוא יכול לעשות ובכלל לא נרשם לפלייאוף.
הקיבעון של פופ זה הפחד הגדול שלי לגבי הספרס – הוא מייצר אחלה כלים – שחקנים שבמקום אחר לא היו מגיעים לליגה – אבל לא תמיד משתמש בהם.