הטור של לס ליום ד': טוני פרקר – המנהיג הבלתי מעורער של הספארס

 

 

טוני פרקר – המנהיג היחיד בראש הפירמידה

 

מי שחזה במשחק 30 הנקודות שלו, ובמנהיגותו השקטה אך החודרת עמוק במשחק נגד הקינגס, חייב להגיע לאותה מסקנה: טים דנקן, אתה עדיין טוב מאד אך בירידה בגלל הגיל והברכיים, אך אין לך סיבה לדאוג. טוני פרקר הגיע לרשת את מקומך כמנהיג השקט והבלתי מעורער של הספארס בתריסר השנים האחרונות!

הפלח לקח אותו הצידה לפני זמן מה ובידו שני תפוחי אדמה שהוא גידל בגינה. שני תפוחי האדמה החלו בדרכם לריקבון.  עדיין ברי אכילה, אך הטריות נעלמה מהם מזמן. הוא אומר לטוני כשהוא מראה תפוח אדמה אחד: "זה טים". ואז הוא שם אותו ברכות על השולחם ומרים תפוח אדמה שני: "זה מאנו". וגם אותו שם ברכות על השולחן.

"הם גמרו את תפקידם בספארס כמנהיגים", הוא אמר. "יש בהם עדיין מספיק מיץ לשחק ולתרום. אך מהיום אתה הוא המנהיג. אתה הוא תפוח האדמה הגדול והטרי שלי. הקבוצה היא שלך!".

 

טוב, אם לא ידעתם זאת לפני, ככה מדברים פלאחים. הם חייבים להביא דוגמאות מהשדה או מהלול. ואם יש צורך זבל של פרות ברפת. העיקר שהדברים יהיו מובנים. ואז הוא פונה לפרקר גם כמאמן: "שחקנים טובים נותנים משחקים טובים פעם בכמה זמן. שחקנים גדולים נותנים משחקים גדולים כל כמה זמן. אבל סופר-סטארים נותנים משחקי 'סופר' כל הזמן. אתה הסופר שחקן שלי. אסור שיהיה לך אפילו משחק רע אחד. כפי שאמרו על מייקל ג'ורדן שלא היה לו משחק גרוע אחד בכל הקריירה, אני רוצה שהעונה – וןבעתיד הנראה לעין – יגידו אותו דבר עליך!".

אם אתם לא מאמינים, לכו לראיון שטוני פרקר נתן ל-USA TODAY היום.

טוני – 5 פעמים אול סטאר, הגיע למשחק נגד הקינגס עם ממוצע של 20.8 נק' ב-53.6% – הגבוה בקריירה – ו-7.6 אס' למשחק, 39.3% מה-3, ו-83% מהקו. הוא הציג מטרה העונה: 50 – 40 – 80. רק ה-39.3 טיפונת רחוק מה-40. הוא מנהיג הקבוצה המובילה ב-NBA עם רקורד של 12-43. בהיעדרו של טים דנקן בגלל פציעה, טוני סחב את העגלה על גבו לרקורד של 1-9. בעשרת משחקי ההיעדרות של הענק, טוני הגדיל תפוקתו ל-26.7 נק' ב-60.7% ו-9.2 בונבונים.

"אני משחק את הכדורסל הטוב בחיי", הוא אמר בראיון ליו אס איי טודיי המופיע היום בעתון. "אני מרגיש בטחון שמעולם לא הרגשתי כמוהו. אני מרגיש שאני כאילו יכול לעשות הכל. אני בגיל האטופטימלי לכדורסל שהוא בין 28 ל-32 כי מבחינה פיזית ואתלטית אתה יכול לעשות כמעט הכל שעשית בשיא האתלטיות שלך, אבל מצד שני הנסיון והבגרות עוזרים לך להתעלות. זה הזמן שלי להראות מה באמת אני יכול לעשות וכיצד אני יכול TO CARRY MY TEAM!".

הפלח – כמו כל הפלחים – יודעים בדיוק איזה כפתורים ללחוץ כדי שהחיטה תיפרח, והפרות יתנו חלב. עם טוני הפלח עשה מלאכת מחשבת: ההגיון הפלחי שלו אמר לו שכשטוני הגיע בגיל 19, הדבר הטוב ביותר לעשות עם הילד  השובב, המורד, הקצת חוצפן, פוחז, תעלולן, וקונדסי הזה, הוא להפכו לשק החבטות של פופ. טוני היה אשם בכל דבר: אפילו בערפל שיום אחד כמעט גרם לאיחור בטיסה. טוני זה וטוני זה. הכל היה טוני. לזכותו של טוני ייאטמר שהשובב-חוצפן הזה קיבל הכל כגבר. לא התלונן, לא ריחם על עצמו, ולא ביקש טרייד. הוא אכל את כל השיט של פופ. "הייתי חסר רחמים אליו", מודה פופ. "הייתי MERCILESS. רציתי לראות אם הוא בנוי להיות המנהיג שלנו בעתיד. מהר מאד הבנתי שכן, ללא כל שאלה הוא יהיה המנהיג הבא כשטים יצטרך להעביר את השרביט, אך כמובן לא גיליתי זאת לטוני או לטים!".

 

כל עונה מ-2008 עד הלום הספארס הגבירו את הקצב בגלל טוני. הפלח אמר לו להגביר את הקצב, ומספר הנקודות החל לעלות מ-90.4 ממוצע ל-93.8 בעונה הבאה, ואח"כ 96.3, והעונה הם 107.4, וזה בלי לוותר על הגנה מצויינת בגלל שימת דגש על התקפיות. טוני אומר: "פופ הגביר את הקצב כי כל הליגה משחקת מהר יותר. יותר ויותר קבוצות מעתיקות את מיאמי עם 'סמול בול'. השחקנים הטובים בליגה הם לא הסנטרים אלא לברון, דוראנט, וכרמלו. זהו ה-TREND ופופ קיבל אותו כדבר מובן מאליו, ולפיהו הוא הביא שחקנים חדשים, צעירים מהירים, אבל לא בהכרח מחליפים לדאנקן, כי שחקנים כמוהו לא נוצרים יותר! כולנו יודעים שכדי לנצח אליפויות עכשיו, עליך לעשות "STOPS" הגנתיים ע"י שחקניםפ נמוכים מהירים, או שאין לך סכוי!".

 

הספארס הם היום מקום שלישי ב-DEFENSIVE EFFICIENCY של 98.4 ב-100 פוזשיונס.  בשלוש האליפויות שלהם הם עשו זאת עם הגנה. אז הגנה יש להם כפי שמראים המספרים, אבל עתה יש להם גם התקפה הודות לקצב המזורז של טוני פרקר. ויש להם עוד דבר: מנהיג חדש שעם כל הדיבורים על כריס פאול, ראסל ווסטברוק, וקיירי אירוינג, 'פופ' לא היה מחליף אותו עם איש מהם. וישנם ללא סוף מומחי כדורסל שיהיו מוכנים להוכיח לך שטוני פרקר גדול משלושתם.

אליפות רביעית תסיים את כל הויכוחים.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 56 תגובות

  1. כתבה יפה.
    הספארס באמת משחקים מצויין לאורך השנים, וגם השנה ככה.
    פארקר הוא אולי השחקן הכי אנדרייטד בליגה.
    ופופוביץ המאמן הטוב בליגה ביי פאר.

  2. כתבה מצויינת. היא גם מעולה בשביל העתיד – אם הם יזכו תמיד תוכל להצביע על הכתבה הזאת ולהגיד שבהחלט ראית את זה בא…
    פארקר אכן משחק את הכדרוסל הטוב של חייו ומוביל את הקבוצה המובילה של הליגה. מה יש לדבר – סופרסטאר אמיתי.

  3. כתבה מעולה,רק קצת פחות פלאח אם אפשר זה פשוט עושה לי סחרחורת,
    הספרס בכל העונות האחרונות הייתה הקבוצה הוטבה של העונה הרגילה
    עם כדור סל מרהיב להבדיל משנים עברו,השאלה היא רק האם הפעם הם יצליחו למשוך את ההצלחה גם לפלייאוף,אני מקווה מאד בשבילם שכן
    מגיע להם בהחלט עוד טבעת אחת ,מגיע לטוני ובוודאי גם לטימי.

  4. לטעמי כרגע הmvp. אם דאנקן יחזור חזק מספיק לפלייאוף הם ילכו עד הסוף. הלוואי. ואז אף אחד לא יתווכח יותר שדאנקן הוא הפוואר פורוורד הגדול בכל הזמנים. נכון מנחם?

  5. מנחם אף פעם לא נותן קרדיט כמו שמגיע לספארס ותמיד בסוף הוא אוכל את הכובע עם שלל תירוצים מעופשים מהארון
    מתי תבין שפופ הוא המאמן הכי גדול בליגה ולא פלאח כמו ההוא מההיט
    מתי תבין שהכדור סל הכי יפה בליגה שייך לספארס ולא של קבוצות בעלי שחקן וחצי,
    האמת אין סיכויי שתבין, קצת קשה להשתנות בגיל מופלג.

  6. אני מנסה להשתנות ולהבין גם בגיל מופלג, אבל זה לא קל כשפלח יושב על הקו עם חולצות שהוא קונה ב-$5 ב-FLEA MARKETS.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט