11 משחקי שלישי – שיטת המגדל / יונתן שגב

בגלל עומס המשחקים הגדול, ובנוסף על כך השלב שלנו בעונה, אחלק את קבוצות הליגה לשלוש קבוצות שונות, ואז אחלק את המשחקים לפי איזו קבוצה משחקת עם איזו, וכך, כשתקראו את הפריוויו, הוא יחולק ל-6 קומות, לפי רמת חשיבותו והעניין הפוטנציאלי שיש לצופה הממוצע במשחק.

אסביר: הקבוצות, מחולקות ל-3 כרגע:

קבוצות שמקומן הסופי הובטח (או אינו בחשיבות עליונה מבחינתן) והן בפלייאוף, והן מכינות עצמן מנטאלית ופיזית לפלייאוף. 

קבוצות שנאבקות על הכרטיס לפלייאוף, או על מיקום מאוד חשוב בתוכו. 

קבוצות לוטרי. 

 

 

לנוחיותכם, טבלה של כל הקבוצות מסומנות לפי צבעים (לפי דעתי האישית כמובן).

 

מזרח:

1.בוסטון סלטיקס (27-50) (הפרש מהמקום הראשון – 0)

2.קליבלנד קאבלירס (27-49) (0.5)

3.טורונטו ראפטורס (30-47) (3)

4.וושינגטון וויזארדס (31-46) (4)

5.מילווקי באקס (37-40) 

6.אטלנטה הוקס (38-39) (-2 מהמקום ה-8)

7.שיקגו בולס (39-38) (-1)

8.מיאמי היט (40-37) (0)

9.אינדיאנה פייסרס (40-37) (0)

10.שארלוט הורנטס (41-36) (1)

11.דטרויט פיטונס (42-35)

12.ניו יורק ניקס (48-29)

13.פילדלפיה 76' (49-28)

14.אורלנדו מג'יק (50-27)

15.ברוקלין נטס (59-18)

 

מערב:

1.גולדן סטייט ווריורס (14-63) (0)

2.סאן אנטוניו ספרס (17-59) 

3.יוסטון רוקטס (25-52)

4.יוטה ג'אז (30-47) (0 מהמקום הרביעי ויתרון הביתיות)

5.לוס אנג'לס קליפרס (31-47) (0.5)

6.אוקלהומה סיטי ת'אנדר (33-43) (0 מהמקום ה-6, שמונע מפגש עם ס"א/גולדן סטייט בסיבוב הראשון)

7.ממפיס גריזליס (35-42) (1.5 מהמקום ה-6)

8.פורטלנד טרייל בלייזרס (39-38) (0 מהמקום ה-8, +יתרון בשובר שוויון מול דנבר)

9.דנבר נאגטס (40-36) (1.5 מהמקום ה-8, לא כולל שובר השוויון)

10.ניו אורלינס פליקאנס (44-33)

11.דאלאס מאבריקס (44-32)

12.מיניסוטה טימברוולבס (45-31)

13.סקרמנטו קינגס (47-30)

14.לוס אנג'לס לייקרס (55-22)

15.פיניקס סאנס (56-22) 

 

דמיין לך שעכשיו אתה נכנס למגדל. בכל דלת שאתה פותחים יש חדר. בקומה הראשונה, הקומה הירוקה, נמצאים החדרים הקטנים יותר, שיש בהם מעט מאוד חפצים. בקומה השנייה, הקומה הירוקה-כחולה, ישנם עדיין חדרים קטנים יחסית, אך עם מעט יותר חפצים בתוכם. בקומה השלישית, הקומה הכחולה, אין אפילו חדר אחד! לכן, לא יהיה לך מפתח אליה הערב. אחריה מגיעה הקומה הירוקה-אדומה, שבהתאם לעלייה בקומות המגדל, חדריה גדולים יותר וגדושים יותר. הקומה האחרונה היא הקומה הכחולה-אדומה. ואז מגיע הגג. שגם בו יש דלתות מסתוריות ומגוון הפתעות! הגג, הוא, כמובן, אדום כולו. 

אתה מחליט להיכן אתה הולך. אתה מחליט אילו דלתות אתה פותח ואיזה לא, באיזה קומות אתה עוצר ועל אילו קומות אתה פוסח. בהצלחה לך. 

כמו כן, אפרסם קומה אחר קומה (עקב איחור שלי.)

 

הקומה הראשונה: 

דלת ראשונה:

2:00 פילדלפיה 76' (49-28) – ברוקלין נטס (59-18)

החמישייה גדושת הפוטנציאל שמצפה לאוהדי הסיקסרס בשנה הבאה מושבתת רובה ככולה, כך שאם החלטתם לצפות באחד מהפוטנציאלים אז תצטרכו להסתפק בדריו סאריץ'. 

הנטס מגיעים עם שני ניצחונות רצופים, כשנראה שהיחידים שהאוהדים שזה משפיע עליהם הכי הרבה הם אלו של שני המועדונים המעוטרים בתולדות הליגה – הסלטיקס והלייקרס כמובן – כשיש עדיין סיכוי תאורטי שהקבוצה מניו יורק – שבוסטון מחזיקה בזכות להחליף עמה בחירה בדראפט הקרוב – תעקוף את ה"אגמים".

 

דלת שנייה:

5:30 סקרמנטו קינגס (47-30) – דאלאס מאבריקס (44-32)

מאז עזיבתו של קאזינס הקינגס החלו לצנוח והקבוצה של ייגר הפסידה 6 משחקים בהפרש דו ספרתי בשבועיים האחרונים. מה שמעניין הוא שאת שלושת משחקיהם האחרונים הם ניצחו בהפרש זעום.

ההזדמנויות האחרונות לצפות בדאלאס ואולי – רק אולי! – אלו משחקיו האחרונים של דירק נוביצקי. אז אם אתם מעוניינים להיכנס לחדר זה באישון לילה, נראה שזו הסיבה.

 

 

הקומה השנייה:

דלת ראשונה:

2:00 קליבלנד קאבלירס (27-49) – אורלנדו מג'יק (50-27)

מדוע הקאבס מסומנת בכחול, אתם וודאי שואלים את עצמכם. הרי אם הם ינצחו הערב הם יטפסו חזרה למקום הראשון במזרח. לדעתי זה פשוט לא מעסיק אותם כל כך והראש שלהם כבר טרוד בפלייאוף. נכון, לברון שיחק 52 (!) דקות במשחק האחרון, ונכון, יתרון ביתיות יכול מאוד לעזור להם והם מודעים לכך, אך לדעתי הקאבס עסוקים הרבה יותר בהכנה מנטאלית לפלייאוף. מסיבה זו הם גם נותנים מנוחה מידי פעם לכוכביהם, גם על הפארקט הם משחקים פעמים רבות בהילוך שני, ולכן, אני מסיק מכך שהמקום הראשון במזרח הוא במקום השני בסדר העדיפות של לברון ושות'.

 הם מגיעים מהמשחק האחרון המטורף נגד הפייסרס ובנוסף לכך עם ניצחון על פילדלפיה לפני כן, שאלו קטעו רצף של שלושה הפסדים.

כנגדה תעמוד המג'יק, שמשוועים לכך שידברו עליהם בשלב זה של העונה, אך לא נראה שהם רלוונטיים בשלב זה ואיני רואה דרך לשינוי גדול בשנים הקרובות.

 

דלת שנייה:

5:30 גולדן סטייט ווריורס (14-63) – מיניסוטה טימברוולבס (45-31)

ללוחמים יש כמה מטרות עד לתום העונה הרגילה. ראשית, הם ישמחו לשמור את רצף 11 הניצחונות שלהם. שנית, להמשיך לייצב את הספסל ולהכניס שחקנים כמו מאט בארנס וג'אוול מקגי לאווירת הפלייאוף. שלישית, וזו המטרה החשובה ביותר כמובן, להכניס את קווין דוראנט לעניינים בצורה החלקה ביותר ושהוא יהיה לעזר ולא לעול. אותו דוראנט אמור לחזור במשחק נגד הפליקאנס בלילה שבין שבת לראשון. להערב זה פחות רלוונטי.

גם הזאבים היו שמחים שידברו עליהם בתקופה הזו של השנה, אך למרות יכולת טובה בישורת האחרונה, כמו למשל הניצחון המרשים הערב נגד הבלייזרס, זה לא יספיק הפעם והם יתנחמו בבחירה גבוהה נוספת. עם זאת, ובניגוד לאורלנדו, נראה שמבחינתם זה רק עניין של זמן.

 

 

הקומה השלישית (והריקה)

 

הקומה הרביעית: 

דלת ראשונה:

3:00 ניו יורק ניקס (48-29) – שיקגו בולס (39-38)

כרגע, הניקס זו קבוצה של איש אחד, זה שחטף בוז צורם כשנבחר במקום הרביעי בדראפט 2015. רוז ונואה סיימו את העונה מזמן – איש איש מסיבתו – ומילא לא היו רחש מוצלח, כרמלו ישב בחוץ במשחקיים האחרונים ואף על פי שנראה שהוא יחזור, העיניים של דובי כנראה יסתכלו בעיקר על מספר 6.

מהצד השני, הבולס נמצאים בעיצומו של קאמבק נהדר, כש-5 ניצחונות מ-6 משחקים ממקמים את השוורים במקום ה-7 במזרח, ואם סיכוי טוב מאוד לפלייאוף, מה שרק לפני שבוע נראה כמו חלום. רועי ויינברג הסביר זאת מצויין בפוסט שלו, אך אוסיף את שני הסנט שלי. מבין הגורמים שמצויינים שם, אני חושב שהשניים המשמעותיים ביותר הם ניקולא מירוטיץ', שתפס את עצמו בידיים – או סתם חימם את הידית – והשני הוא – עם כל הצער שבדבר – דווין וויד. אנחנו רואים מקרה קלאסי של שחקן עם שם גדול בעבר הפוגע בקבוצה בשם העבר שלו. עד שנפטרנו משניים כאלו בקיץ…

כך או אחרת, ואף על פי שהכדורסל לא מושלם עדיין ולמרות שזו יכולה להיות התעוררות זמנית בלבד או דחיפה אחרונה למען ההגעה לפלייאוף – הבולס מנצחים. מביאים את שלוש הנקודות הביתה כמו שאומרים בכדורגל.

וזה, כרגע, הדבר החשוב מכל.

 

דלת שנייה:

3:00 ניו אורלינס פליקאנס (44-33) – דנבר נאגטס (40-36)

הפליקאנס אמנם מראים שיפור, ויכול להיות שאם הטרייד על הסנטר המפלצתי היה לפני כן הם היו יכולים למצוא עצמם בפוסט סיזן, אך בפועל זה מעט מידי ובעיקר מאוחר מידי. עם זאת, אין ספק שיש סקרנות רבה סביב הקבוצה לקראת שנה הבאה.

לנאגטס, לעומת זאת, יש הרבה מאוד על מה לשחק. אם הקבוצה באמת תפספס את הפוסט סיזן בחודש האחרון, אחרי שהם נופפו בכרטיס לפלייאוף במשך עונה שלמה, זה יהיה הדבר שיעסיק את כל השחקנים עמוק לתוך הקיץ.

האם הם אשמים בכך? האם הם "נחנקו" ברגעים האחרונים כפי שאנו אוהבים לומר? האם הם פיתחו ציפיות גבוהות מידי ביחס לסגל השחקנים הקיים שלהם?

אני חושב שהתשובה לשתי השאלות הראשונות היא ללא ספק "לא" ויכול מאוד להיות שעל השאלה השלישית אענה דווקא בחיוב. פרט לשלושה הפסדים רצופים (רצף שנמשך עד שלשום, שם הם קטעו אותו מול מיאמי), הנאגטס הציגו משחקים מרשימים מאוד וחודש מרץ ואפריל לעילא ולעילא. למעשה, מפגרת האולסטאר מאזן הניצחונות-הפסדים שלהם עומד על 8-11, מה שהיה מספיק להם למקום ה-6 במערב אם היו שומרים על אחוז ניצחונות זהה גם בשאר העונה.

עם זאת, מדובר בסגל שחקנים צעיר ובלתי מנוסה, שהכוכב שלו – שההתקפה נראית כמו חיה אחרת לגמרי כשהוא יושב על הספסל – הוא ילד בן 21 שהגיע משום מקום. אז גם אם הם לא יחצבו בזהב (בגלל זה קוראים לדנבר "הנאגטס" – לא מומי, לא בגלל העוף) השנה, אין להם סיבה להיות מאוכזבים, אלא לגדול לקראת שנה הבאה.

 

הקומה החמישית:

דלת ראשונה:

2:00 וושינגטון וויזארדס (31-46) – שארלוט הורנטס (41-36)

שתי קבוצות שמשתייכות לצבע שלהן רק בקושי. מצד אחד הוויזארדס יכלו בקלות להחליף "קידומת" לצבע של רוב קבוצות "הפועל". הרי הם ממוקמים במקום ה-4 כרגע, ורק משחק אחד מעליהם ממוקמת הראפטורס. אז מדוע הם דווקא כחולים? לדעתי, אין הבדל גדול כל כך בין המקום ה-3 במזרח לזה שמתחתיו. מדוע? בעיקר בגלל שאין לדעת מי תסיים ראשונה ומי שנייה; אין שאלה שכל קבוצה מעדיפה לפגוש את בוסטון ולא את קליבלנד, אך הן במאבק משלהן, לכן אין לדעת האם המקום ה-3 או ה-4 הוא זה שיפגש עם האלופה, כשאפילו הנטייה היא להגיד שדווקא זה הרביעי הוא שיזכה את הקבוצה שתסיים בו בסדרה נגד בוסטון.

גם ההורנטס נכנסו ל"אדום" אך ורק בקושי. בעיקר בגלל הכושר הטוב שמפגינים הצרעות ולאו דווקא בגלל המאזן שלהם. כלומר, אם הם לא היו מנצחים 9 מתוך 11 המשחקים האחרונים שלהם, הם היו יכולים להיחשב בטעות כקבוצת לוטרי מבחינתי.

אך גם הם, קצת כמו הבולס והבלייזרס, נזכרו בכך שהכרטיס לפלייאוף לא בידיהם והעלו את משחקם בכמה דרגות בכדי לזכות בכניסה לפוסט סיזן. הם מגיעים משלושה ניצחונות מרשימים מאוד נגד טורונטו, דנבר ואוקלהומה, קבוצות שלא נופלות בשלב הזה של העונה מהוויזארדס.

אלה חוזרים ממסע משחקים לא מוצלח כל כך במערב, כשהם סופרים שלושה הפסדים רצופים – שלא להגיד תבוסות – כשה-139 נק' שספגו שלשום נגד גולדן סטייט, בוודאי לא מקלים על העניין.

אך שוב, הם כחולים…

 

דלת שנייה:

3:30 אינדיאנה פייסרס (40-37) – טורונטו ראפטורס (30-47)

כמעט "קופי פייסט" למשחק הקודם. פעם נוספת, שתי קבוצות מזרחיות, שאחת נמצאת גבוה בצמרת, כחולה מאוד, והשנייה נמצאת במאבקי הפלייאוף, עם כי הסיכוי הוא אינו גבוה במיוחד וזה אף על פי שהם נמצאים בשוויון עם מיאמי ה-8.

למה?

שוב, זה עניין של מומנטום. הפייסרס עומדים על מאזן לא מחמיא בעליל של ארבעה הפסדים רצופים, כשיש להם ניצחון בודד ב-7 האחרונים. אין מה להגיד, זה לא שהם ספגו תבוסות ופרט למיניסוטה (ואולי דנבר), הם הפסידו לקבוצות שעדיפות עליהן. אך עם זאת, נראה שהם הרגישו שאננים מידי כשלפני שבוע הם היו בערך במקום שבו מילווקי ממוקמים כיום. אך אלו החיים במזרח ואם הם לא יתאששו כבר הלילה, יכול להיות שזה יהיה מאוחר מידי.

מי שמנסה להתאושש הוא פול ג'ורג', שקולע 30 נק' ב-7 המשחקים (שכאמור, הפייסרס הפסידו שישה מהם), אך אין ספק שהוא צריך יותר עזרה.

18, 38%, 29%.

20.8, 39%, 20%.

יודעים מה הם המספרים הללו? אלו הנק', אחוזים מהשדה ואחוזים מהשלוש של קייל לאורי (שיעדר הלילה)  ודמאר דרוזן משני הפלייאופים האחרונים. אני סמוך ובטוח, שעוד משחק מול אינדיאנה לא משנה להם כרגע, אלא לשפר את הנ"ל, ובעיקר להוביל את הקבוצה שלהם לפלייאוף מוצלח ולהוכיח ששיטת התקפה המסתמכת על יכולת אישית עובדת גם במאי.

בגלל זה הם כחולים מובהקים.

 

דלת שלישית:

3:30 סאן אנטוניו ספרס (17-59) – ממפיס גריזליס (35-42)

אין עוד הרבה מה לומר על הספרס. אחרי ההפסד לגולדן סטייט הם ויתרו סופית על המקום הראשון בליגה – כצפוי יש לציין – אך עדיין ניצחו את אוקלהומה סיטי ויוטה לאחר מכן.

יש סיכוי לא קטן שהם יופיעו בסגל לא מלא, כמיטב המסורת, כשהחשוד המיידי הוא למרקוס אולדריג' שנמצא בספק בגלל בעיה באגודל.

גם ממפיס שופעת בשחקנים שיוכלו להעדר, כשמארק גאסול נמצא בספק, ג'מייקל גרין גם הוא ואף מצבו של טוני אלן לא ברור. זה 3/5 מהחמישייה של הגריזליס.

אם הם לא רוצים לחזור ל-AT&T CENTER לפחות פעמיים נוספות לפחות מאוחר יותר השנה, עליהם להעלות הילוך. הפסדים כמו זה נגד הלייקרס אינם יכולים להיות מנת חלקם, כשיכול להיות שהפסד של הקבוצה הערב בנוסף לניצחון של OKC יסיים את הסיכוי של הקבוצה להגיע למקום ה-6.

 

דלת רביעית:

3:00 אוקלהומה סיטי (33-43) – מילווקי באקס (37-40)

הבאקס כמעט קיבלו את החולצה האדומה, אך היכולת שלהם בתקופה האחרונה, בנוסף על משחק נגד פילדלפיה ויתרון בשובר השוויון נגד אינדיאנה ושיקגו, מבטיחים להם באופן כמעט ודאי את מקומם בפלייאוף, גם אם הם יפסידו כל משחק (פרט לזה מול פילדלפיה) מעתה. זה, אגב, לא צפוי לקרות.

בעיקר בזכות אחד, ג'יאניס אנטטקונמפו. היווני מראה שהוא לא רק גימיק, כשהשילוב בין המספרים, היחודיות והמהלכים המהממים, הופכים אותו ואת מילווקי לאחת הקבוצות המרעננות והמעניינות שיהיו בפלייאוף.

מהצד השני, עומד מולו רכז מדהים. 40 טריפל-דאבלים יש לווסטברוק עד עתה, כשעוד שניים הוא ישבור את שיאו של האחד והיחיד, אוסקר רוברטסון. אני חושב – וזו דעתי בלבד – שמי שאומר שהוא לא מקריב את הקבוצה בשביל המספרים, משקר. אך מהצד השני, מי שאומר שהוא לא ראוי ל-MVP בו הוא עומד לזכות, אף הוא לא לחלוטין שלם עם האמרה הזו.

שחקן מורכב, אישיות מורכבת, שמזמין אתכם ביחד עם אנטטקונמפו לפתוח את הדלת הזו בשעות הקטנות במשחק שיכול להיות המעניין של הלילה.

 

הגג:

4:00 יוטה ג'אז (30-47) – פורטלנד טרייל בלייזרס (39-38)

שתי קבוצות שנשאר להם על הרבה מה לשחק עד הסוף. הבלייזרס יכלו לבוא רגועים בהרבה אם היו מנצחים בליל אמש את מיניסוטה, אך הנאיבות שלהם עלולה לעלות להם ביוקר, כי הלילה, בו יצטרכו לפצות על ההפסד שצוין, עומדת מולם קבוצה טובה בהרבה.

האם יתרון הביתיות כל כך חשוב עבור הג'אז? מעיון קל בדף הסטטיסטיקה, גיליתי כמה דברים מעניינים בקשר של הג'אז לביתם ושל יריבתם העתידית בפלייאוף, הקליפרס, לביתם שלהם. לשתי הקבוצות יש מאזן זהה בבית, כשלקליפרס יש הפסד אחד בלבד יותר בחוץ. 12-26 בבית יש לקבוצות, לעומת 18/19-21 בחוץ.

ראוי לציין, שלקליפרס יש מאזן סלים שלילי בחוץ לעומת +8 בבית. גם לג'אז יש מאזן סלים טוב יותר בבית, כצפוי, אך 4 הנק' המבדילות בין מאזן זה בחוץ לזה של הבית מגיעות רובן ככולן ממקום מאוד חשוב: נק' של היריבה על העונשין. וזה לא קורה בעיקר בגלל שהאחוזים של היריבות נמוכים יותר בבית של יוטה, אלא כי הן הולכות פחות לעונשין. רוצה לומר? נראה לי, שהשופטים נותנים כבוד לקבוצה הביתית, והלשון יותר קלה על המשרוקית ליוטה, קבוצה אגרסיבית בימים כתיקונם, כשהמשחק משוחק בסולט לייק סיטי. רק תיאוריה.

בכל מקרה, המשחק עומד להיות מעניין מסיבה נוספת: מדובר על קבוצת ההגנה הטובה בליגה, הנפגשת עם קבוצת ההתקפה ה-6 בליגה (108 נק' בממוצע), שעומדת על ממוצע של 112 נק' מתחילת מרץ. דבר שמאוד מאוד חשוב לציין בהקשר של פורטלנד הוא ש"הכוכב" החדש שלה, יוסף נורקיץ', האיש שהביא את הרנסנס לאורגון, פצוע וישב שבועיים בחוץ. קריטי!

 

 

סיימת לעלות. היכן תבחר לבקר שנית הלילה, אם בכלל? 

 

לפוסט הזה יש 120 תגובות

  1. ברוק לופז יכול להיות פקטור חשוב בקבוצה שרצה רחוק בפלייאוף, במקום כוכב במועדון שמינואר כבר לא מעניין אף אחד. הפיזיות והעוצמה שלו הם נכס חשוב במצאי שחקני הציר של ימינו.
    לדעתי וושינגטון או יוסטון יכולות להיות מצוינות עבורו.

    1. אני מעט חולק עליך, אלו קבוצות שיש להן התקפה בשפע אך זקוקות לרים פרוטקטור משובח שטוב בפיק אנד רול, סטייל טייסון צנדלר או סטיבן אדאמס.
      לדעתי לשים אותו במילווקי יהיה מאוד מעניין, קבוצת הגנה מאוד חזקה שכן תשמח לקליעה מרחוק ונקודות קלות

      1. ברוק לופז לא מוסיף לסלטיקס יותר מדי.
        בדיוק כמו שחגי רשם והוא צודק – הם צריכים רים פרוטקטור. מעבר לכך, לופז רע בריבאונד ולצד הורפורד זה לא יראה טוב כל כך.

  2. יפה מאוד, תודה.

    הבעיה בשלב הזה היא שמשחקים של הקבוצות הכחולות לא מעניינים ביחס למשחקיהן של האדומות ואף על פי כן ישודר המשחק "הכחול". כל משחק של הספרס/גולדן/יוסטון, לדוגמא, עד סוף העונה הוא לא מעניין, אלא אם מעורבת בו קבוצה אדומה. איך יצאה לי חפירה מזה, ממש זהבה גלאון..

    הלילה בערוץ הפתוח של שימי-
    אינדי-טורונטו
    גולדן-מיני

  3. תודה יונתן. יצירתי כרגיל.
    לא נראה לי שלבולס תהיה בעיה לנצח היום. אני צופה הפתעה והפסד לג"ס. לא יודע למה, אולי יבואו שאננים מדי

  4. היי, לגמרי איתך בחלוקה לדרגי-מוטיבציה ול-6 צירופי העניין המתקבלים.

    רק רוצה לסייג את החלוקה עצמה, את צבעי כמה מהקבוצות –

    קליבלנד דרגה 1, היינו אדום, גם אם הסיכוי שלה לתפוס את הסלטיקס לא גדול. עדיין למקום הזה חשיבות גדולה.
    כנ"ל מילווקי, אדומה – המקום שלה בפלייאוף בכלל, לא מובטח. יש לה עדיין לו"ז לא פשוט, ועוד משחק מפתח הערב, וקשה.
    יוטה והקליפרס כחולות ורגועות. יתרון ביתיות בסדרת סיבוב ראשון, לא גליק גדול להיאבק עליו עד זוב דם.

    ספוילר להמשך הערב – מילווקי באוקלהומה הוא המשחק להתעורר אליו (בחלוקה שלי, אדום-אדום).
    ולפניו, שרלוט בצ'אנס הקצה שלה בוושינגטון, במקביל לרפטורס באינדיאנה, שיהיה אש להערכתי.
    ולאחריו הבלייזרס העייפים ביוטה, אדום-ירוק.

    1. מילווקי שונתה כמה פעמים בזמן הפוסט, ממש על חודו של קול.
      ולגבי קליבלנד כמובן שהם יכולים, אבל פשוט לא נראה לי שזה בראש סדר העדיפות שלהם.

  5. בס"ד
    בנוסף למה שצויין על קליבלנד שרוצה מקום ראשון גם דטריוט שני משחקים מהפלייאוף לא תוותר.
    דווקא מילווקי מסכים עם הכותב. הפער מהמקום התשיעי והשמיני 3 משחקים כשנשארו 5. קצת קשה לראות שמול שתי הקבוצות היא מפסידה 3 יותר ואינני יודע מה השובר שיוויון שלה אך אם לפחות כלפי אחת עדיפה אז זה 4 משחקים בעצם. מה גם שבכושר טוב מהן. בקיצור תרצה להבטיח הפלייאוף מהר אך הרבה פחות בלחץ

  6. סיבה נוספת לראות את מילווקי – אוקלהומה היום: ניצחון של דייב מת'יוס בנד ולהקתו על היווני שרצה לכבוש את המזרח יבטיח שאף קבוצת פלייאוף מזרחית (אלא אם כן אינדיאנה תעלה) תהיה במאזן שנתי חיובי נגד קבוצות הפלייאוף של המערב.

  7. לצניחה של הקינגס קוראים טנקינג והם עשו את זה כל כך טוב שהבטיחו את הבחירה והם לא צריכים להמשיך בערבון מוגבל.
    נגד דאלאס הלילה הערבון המוגבל נכנס לתוקף. כי אם ינצחו הם עוד עשויים לעבור את דאלאס כי יש להם עוד משחק מול הלייקרס ופיניקס.

  8. ח"ח יונתן, פריוויו גדול וקולע למצב העניינים בליגה.
    לגבי הקאבס – כל עוד הכוכבים מקבלים הרבה דקות כנראה שחשוב להם לנצח. גם השילוב של גיי אר ולאב חשוב ולהחזיר את הסינרגיה לחמישיה אבל 52 דקות ללברון זה סימן מובהק שהם הפסיקו לטייל.

    מבין הקבוצות הנאבקות במזרח אינדיאנה ואטלנטה נמצאות במומנטום נוראי, מיאמי מדשדשת לאחרונה, מילווקי ושארלוט במומנטום אדיר ושיקגו סבבה. נראה כמה השפעה יהיה לזה על המשך המאבקנועל הסיבוב הראשון.

    אם אני סטיב קר אני נותן לכוכבים לנוח לפני החזרה של דוראנט כדי שכשהוא יחזור הוא יוכל לתרגל כמה שיותר זמן את הרוטציות החדשות. אם kd חוזר בשבת אפשר לתת לקארי, גרין ותומפסון לפחות משחק אחד לנוח עד שבת.

  9. סחתיין על היצירתיות וההשקעה (אחד הדברים היפים שמבדילים את האתר הזה משאר אתרי הספורט זה הגיוון והצבע).

    לדעתי לקליבלנד דווקא מאוד חשוב המקום הראשון, לא מסיבות פרקטיות, יותר עניין מנטלי.
    הם בתקופה ממש לא יציבה (והריב של לברון עם תומפסון לא הוסיף), וכניסה לפלייאוף מהמקום השני עלולה להיות נקודת שפל שתשפיע עליהם.
    מקום ראשון יתן להם תחושה שהם עדיין האלפא דוג, לפחות במזרח.

  10. אחלה פריוויו.
    חוצמזה ודאי שלקליבלנד וללברון חשובהמקום ה1
    הימור שלי לסופר משחק של הלילה ידו של ראסל תעלה על ידו יאניס(למרות שזה אחד המיסמצ הטובים בין רכזים עם יכולות כדרור וחדירה בליגה) אבל היכולת הקבוצתית של הבאקס תעלה על היכולת של הברקים
    בפרט התרומה של הספסל, כי התרומה של הספסל של OKC כשראסל לא משחק היא אפסית כשרק אולדיפו ובעיקר קנטר תוקעים את הכדור אצלם ביד וקולעים קצת לעומת התרומה הנהדרת של הספסל של מילווקי שבגלל פציעה חלקם עולים בחמישייה ואגב לדעתי ברגדון הוא הרוקי המרשים של העונה.

      1. שתי קבוצות פח אבל ברוקלין בחודש האחרון נראית סבבה ממש. לא יודע אם זה רק החזרה של לין אבל זה בטח חלק גדול מזה

  11. במשחק הראשון העונה סטיבן אדאמס ליקט 8 ריבאונדים והיה המוביל בקטגוריה זו בOKC היום ראסל כבר עם 6 וסיבן רק עם א' בקיצור הוא רוצה כבר היום להשוות את השיא

  12. כצפוי, הולך להיות אש באינדיאנה עד הסוף.
    קליבלנד השתגעה עם 9 שלשות ברבע השלישי, ו-43 נקודות, המשחק שם גמור. בלי קשר – טריסטן תומפסון ממשיך להיות בדיחה. לא קשור למשחק. עקיצה ב-15 מיליון דולר. 2 נקודות ו-3 ריבאונד ב-28 דקות, ל"מומחה הריבאונד".

      1. פלוס-מינוס הוא שקר הרבה פעמים, מספיק שלא תעשה הרבה בהרכב טוב במיוחד ואתה למעלה, או כמו לברון – תשחק עם חמישיות הגנה גרועות ואתה למטה.
        האמן לי – טריסטן גרוע, ממש. בטח לא ברמה של שחקן פותח שם, או בכל קבוצה כמעט בליגה. לברון והסוכן שלו עקצו את בעל הבית.

  13. מה עושות הקבוצות שנאבקות על הפלייאוף?
    אינדי בפלוס 2 בסוף הרבע השלישי
    שארלוט במינוס 10 תחילת הרביעי
    דנבר בשוויון בניו אורלינס אמצע השני
    מילווקי במינוס 13 באוקלהומה
    שיקגו מינוס 15 מול הניקס

    1. סגרו עניין.

      וסחתן על אינדיאנה – מפיגור 19 באמצע השני, הולכים לקחת את זה בבית עם טורונטו ולהישאר בתמונה. פול ג'ורג' ממשיך ביכולת משוגעת.

  14. טריסטן לא בפוקוס כבר כמה משחקים!! שומר כוחות לפלייאוף כנראה, ככה הוא קיבל את החוזה השמן שלו… לברון רק רצה לשרשום את הטריפל דאבל וללכת לשתות קפה טורקי

  15. התחרות המשוגעת במזרח נמשכת ומילווקי מקבלים בראש באוקלהומה, שיקגו בניו יורק, שארלוט מפסידה. אבל עם התחרות עוד נראה את המקום החמישי עם מאזן שלילי.

    1. לא הבנתי – מה בא הפזמון החוזר הזה לשרת? "הקבוצות במזרח מפסידות" – איזה נפקות יש לזה?
      זו ליגה בשיטת פלייאוף וקונפרנסים, נקודה. לא בשיטת ליגה אחת ומאזני נצחונות הפסדים.
      זה כמו להתלונן בכללי דוק, על משחק שחמט. אין שום משמעות לזה.

      1. זה בדיוק כמו שבארסה וריאל יתלוננו, שהן מגיעות לצ'מפיונז אחרי עונה בה הן עשו 100 נקודות – אבל הנציגות של אנגליה רק 70. בול אותו דבר. "האנגליות הגרועות האלה". "הגרמניות החלשות האלה". וכו'.

        1. הקבלה גרועה, מדובר בליגות אוטונומיות.

          הפרס היחיד באן בי איי הוא הטבעת. אף אחד לא משתין על אליפות הקונפרנס.

      2. לא הבנתי – מה בא הפזמון החוזר הזה לשרת ? "דוראנט עבר לקבוצת 73"

        "זו ליגה בשיטת….
        … אין שום משמעות לזה."

        1. דוראנט עבר לקבוצה שמנצחת שנתיים רצוף את המערב, בהליכה.
          לקבוצה שהיא האלופה הקודמת, וכמעט האלופה הנוכחית.
          וגם – כפרט טריוויה סטטיסטי, שיש רבים שהקנו לו משמעות – לקבוצה עם הכי הרבה נצחונות בעונה הסדירה, אי-פעם.

          אז על הבושה הזו אתם באים עם משך עשן, שנועד להתכונן לחלילה עוד תקלה בגמר הקרוב.
          במקום להגיד – וואלה, באמת לא כוחות. באמת מפלצת. באמת, כל הפסד של גולדן סטייט הוא קצת בושה, עם הרכב של 4 אולסטארים ביחד. היה בושה להפסיד בשנה שעברה, האמת.

          במקום זה – באים לי עם סיפורים חבוטים, שאין להם קשר בעצם, כמו "המזרח חלש", וכו'.

          בושה, גולדן סטייט, והואהדים שהצטרפו אליה. "אוי, אנחנו לא כאלה חזקים", מכינים תעודת ביטוח לעוד הפסד טראומטי.

          ואם המזרח כזה חלש – איך אלופת המזרח מחוקה את הקבוצה שלך בשנה שעברה? זה – עדיין לא מצאת תשובה.

          אה, סליחה. "הם הגיעו עייפים", שכחתי.
          שישתו מיץ גזר, אם הם עייפים. דוראנט הוא שפן – הוא יודע איפה להשיג.

          1. אני מדמיין אותך מתקתק את כל המסך עשן הזה וזה גורם לי לצחוק..

            לא הבנתי – מה בא הפזמון החוזר הזה לשרת ? "דוראנט עבר לקבוצת 73"
            "זו ליגה בשיטת….
            … אין שום משמעות לזה."

            אתה רוצה לענות על זה או לא ?

      3. זה נחמד מאוד שיש תחרות על הכניסה לפלייאוף אבל פחות כשכל אחת מפשלת יותר מהשניה והסוף נישאר עם הקבוצות שהצליחומלא להפסיד לניקס (מיאמי כבר הפסידה השבוע, שיקגו בדרך).

  16. הלוואי שהיה אפשר לעשות הייד לכל הויכוחים על לברון מניאק/המזרח חלש/דוראנט בגולדן סטייט.

    למרות שברור מי צודק (שונאי הווריורס).

  17. יופי שיקגו, way to go

    ליצנים. באים וחוטפים 20 הפרש מהניקס בלי טיפת התנגדות.
    מילווקי חטפו 30 אבל הם, כפי שיונתן כתב, קבוצה כחולה- מה זה כבר משנה מקום 5,6,7.
    דנבר קיבלו 75 נק' במחצית במשחק שהם חייבים לנצח. למזלם הם ניצחו בסוף.

    1. למילווקי נשארו משחקים מול אינדיאנה, שארלוט, פילי ובוסטון. סיכוי לא רע לשלושה הפסדים. אם המתחרות שלה יתעשתו יש מצב שזה לא ייגמר במקום 5,6,7. אבל בתכלס, מה הסיכוי שכולן שם יתעשתו

  18. בדיעבד מסתבר שג'אבל מגי עשה את הצעד הכי חכם מבחינתו שהוא נכנס בשאקיל.
    מאז הוא סיפק כמה רגעים לשאקטין אבל הוא יכול להיות רגוע

כתיבת תגובה

סגירת תפריט