למה הספרס לא יזכו באליפות העונה? / סער ברעם

בזמן שהשחקנים וחלק מאיתנו אוגרים כוחות לפלייאוף, חודש אפריל נמצא בסימן של מנוחה. הקאבס נחים (על המגרש או מחוצה לו) ו"לא אכפת להם מהמקום הראשון במזרח", כי במילא לא יהיה להם את יתרון הביתיות בגמר. גולדן סטייט כבר משחקים חודשיים ללא דוראנט ועדיין שומרים על המקום הראשון במערב בגבורה רבה. הארדן ושותפיו פחות נחים לקראת הפלייאוף ורק סאן אנטוניו מוצאים את עצמם נחים בדקות או במשחקים ובכל הזדמנות. אז האם כבר התרגלנו לשיטה של פופ עד היום במהלך העונה הרגילה? אולי. אבל משהו השתנה העונה באופן חריג והיה אפשר לראות את זה גם בשיתוף קוואי מעבר למכסת הדקות בחלק מהמשחקים. אז למה הם לא מועמדים לאליפות העונה?

1. אין לסן אנטוניו שחקן שישי אמיתי.

קשה להבין מדוע אני מדבר על זה, כאשר יש להם כל כך הרבה שחקנים חזקים על הספסל. פטי מילס וטוני פארקר באמת חולקים את עמדת הרכז, כשטוני בדרך כלל פותח. דדמון, דיוויד לי, ג'ונתן סימונס ומאנו מקבלים 18 דקות בממוצע. עם כל הכבוד למילס שמפיק 10 נקודות למשחק, שנראה כמו הרכז הפותח של סאן אנטוניו בימים אלה, אין יוצר על הספסל לסאן אנטוניו. כן, לקחתי את פארקר ומאנו בחשבון, אבל הם הרחק מהשיא שלהם. שניהם נראים איטיים, והבאים אחריהם שיכולים להיות שחקנים יוצרים אלה סימונס ואנדרסון. משעשע.

פטי מילס. יעיל, אבל רחוק ממה שנדרש משחקן שישי.

2.ההגנה תיחשף במערומיה

בזמן שקוואי לנארד מגן בערך בשביל קבוצה שלמה בעונה הרגילה (למרות הירידה היחסית ביכולתו בהשוואה לשנים הקודמות), מילס עוד זריז מספיק כדי לעמוד בקצב ולמרכוס אולדריג' עושה עבודה מפתיעה לטובה בהגנה, שאר החברים לקבוצה לא מרשימים. טוני פארקר בחיים לא היה שומר גדול והיום כבר אין לו את הרגליים שהיו לו, מאנו ג'ינובילי ופאו גאסול בעלי אינטילגציית משחק גבוהה מאוד אבל לא יכולים לרדוף אחרי שחקנים זריזים וצעירים מהם, במיוחד גאסול.

3. הקליעה ל-3

בעידן השלשות המודרני, סאן אנטוניו ניצבת במקום ה-27 מתוך 30 בליגה בניסיונות ל-3, מקום ראשון (!) באחוזים לשלוש אבל מקום 26 בניסיונות. הפלח וקבוצתו רחוקים שנות אור מקליעה יציבה באמת מחוץ לקשת. קוואי, מילס וגרין לא קולעים בממוצע 2 שלשות למשחק. הם רחוקים ממייק קונלי (2.4), איתו כנראה יפגשו בסיבוב הראשון, מראסל ווסטברוק (2.3, טוב זה לא חוכמה) ו-ויקטור אולדיפו (2), ובהנחה היותר הגיונית שיקבלו את יוסטון בסיבוב השני, מטר שלשות מחכה להם. הם לא משחקים בסגנון המודרני ומלא הריווח, וזה יפגע בהם גם בפלייאוף.

אולי קלע השלשות הטוב בקבוצה. קוואי לנארד.

לנארד. אולי קלעי השלשות הכי טוב בקבוצה,

4. השחקנים התרגלו לאינטנסיביות של העונה הרגילה.

בזמן שרוב הקבוצות האחרות הרגילו את עצמן לאינטנסיביות יותר גבוהה, וד"ש לממפיס שנחשבת לסוס שחור כל פעם מחדש, שחקני סן אנטוניו תמיד זוכים לעונה קצרה יותר מהמאמן – בצדק או לא בצדק, לבחירתכם. סן אנטוניו במהלך העונה מרשה לעצמה יותר לנוח ולפעמים לוותר על המשחקים. לדעתי, הם מגיעים מותאמים ליריבות שלהם ולא להפך – היריבות שלה לא צריכות להתאים את עצמן לס"א, כפי שהיה בעידן דאנקן. כבר בסדרה מול ממפיס הם יאכלו הרבה מאוד קש, וזה יהיה רק ההתחלה.

5. העומק והגיל

בגיל ממוצע של 31 לחמישייה, כששלושת שחקני הספסל הראשונים שלך הם בגיל ממוצע של 33 וגם אם היו הרבה מנוחות במהלך העונה – עדיין השחקנים עייפים בשביל להתחיל ללכת על קרבות פלייאוף רציניים. אני לא רואה את היכולת של הספרס להתמודד עם הקשיחות המנטלית של קבוצות אחרות כמו הת'אנדר, או עם להתרוצץ אחריו יוסטון, במיוחד עם עייפות החומר הנגרמת מ-20 שנים רצופות בפלייאוף. סן אנטוניו כבר הפסידו לקבוצות הטובות העונה ונמצאים גם במאזן שלילי נגד ממפיס. הם הפסידו לגולדן סטייט, ליוסטון, ליוטה ופעמיים לקליפרס. אולי המכונה טיפה יותר חורקת ממה שאנחנו רואים.

אלה הטיעונים שלי, אבל מי כמוני וכמוכם יודעים שמי שמהמר נגד הספרס ועוד במיוחד בשנה אי-זוגית נידון לאכילת כובע למשך שנים רבות. מי שטוען גם נגד ההגנה מס' 1 בליגה נידון לאכול כובע אבל העמדה שלי היא שהספרס לא יכולים להתחרות בקבוצות הטובות באמת בסדרות של 7 משחקים, מהקליפרס ולמעלה במערב ומטורונטו ולמעלה במזרח.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 74 תגובות

  1. הדרך של הדורבנות לאליפות המערב תלויה בשחקן אחד בדיוק – אולדריג'. קוואי יתן מה שהוא יודע לתת (וזה המון) וכל השאר יתנו במקרה הטוב את המקסימום (וזה דווקא לא הרבה) אבל אם אולדריג' לא יתעורר מהתרדמת שהיתה לו העונה, קוואי יוביל אותם לסיבוב שני לכל היותר. אולדריג' אמור להיות עושה הנקודות השני ומשחק הפנים תלוי בו. עזבו אותי מהויכוחים על דאלאס 2011, קבוצה צריכה שני סטארים (או ווסטברוק 2017 אחד) בשביל טבעת, וההזדקנות של הספרס לא תביא אותם לגמר אזורי בלי למרקוס.

    ד"א, יוטה הולכים להפתיע השנה ולקלקל הרבה הימורים. ממפיס בחוץ סיבוב ראשון.

  2. פוסט אמיץ
    הסגנון משחק של הספרס לא ממש מצריך הישענות על שחקן שישי
    השמות פחות משנים עש להם 2 שחקני רוטציה לכל עמדה
    לגביי ה 3 , זה שהם באחוזים הגבוהים בליגה מעידה על בחירת זריקות נכונה ולא ניסיון להיות טרנדי ולהפציץ מכל עבר
    אני חושב שהספרס תגיע השנה לגמר המערב ותיתן לנו את מבוקשנו -סדרה מול הוורירס
    יש בי צד שרוצה את קוואי משפיל את גולדן סטייט אבל גם צד שרוצה את דוראנט עם טבעת

  3. מצד שני, מדובר בקבוצה מבוגרת ולכן כל הרוטציות של המנוחה הזו. ואם כל זה… שוב הספרס בצמרת הליגה שנה אחר שנה.
    לגבי הסגל, מדובר בשחקנים שראו דבר או שניים בחיים שלהם ואני מניח שהם כן יכולים להעלות הילוךבזמן המתאים וחוכמת המשחק תחפה על האתלטיות שנעלמה.
    הם עדיין לא פייבוריטים אבל אף אחד לא יתפלא עם הם יהיו שם בסוף.

  4. 6.אין בעל הבית שיתעלה, קיווי הוא שחקן בינוני שיוכל להיתעלות רק במערכת כמו הספרס.

    7.לפופוביץ' כבר לא אכפת, הראש שלו בלשכנע את לברון לשחק בישביל הניבחרת.

    שכחת את שתיי הסיבות הכי חשובותת

    1. את האמת שקוואי התעלה בכמה פעמים שהוא היה צריך, ואת זה ציינתי בפסקה הראשונה של המאמר. את האמת שאני אוהב את זה.
      פופ משכנע את לברון לשחק בנבחרת? נשמע הזוי, תן לי לינק\הוכחה לזה בבקשה

  5. יש משהו במה שאתה אומר אבל אני לא מסכים איתך ואסביר לך למה
    1. אם לא הספארס מי מבחינתך הפייבוריטית? (שום דבר לא ישכנע אותי שהווריורס ייקחו השנה.. קרמה איזה א ביצ' ובנוסף דוראנט לא יחזור מאה אחוז אני חותם על זה + הספסל לא קיים – ליבינגסטון ואיגי ועוד קצת מכל היתר לא יספיק מול קבוצות עמוקות ספסל)
    2. הספארס בוחרים לשחק בשיטה בה אף שחקן לא מתעלה.. אלדריג' יכול בכל קבוצה אחרת להיות שחקן של 25 נק.. ואני חותם שזה מה שיקרה בפלייאוף
    3. פאטי מילס עוד הולך להפתיע רבים ולהשאיר הרבה פיות פתוחים.. הוא בשל ומוכן לקחת את המושכות ולא אתפלא אם פופ שמר אותו לפלייאוף כקלף מהשרוול
    4. ההגנה של הספארס יכולה לנעול את הקבוצה היריבה לחלוטין ואני באמת מאמין שיוכלו להתמודד עם כל קבוצה מבחינה הגנתית ולתת מענה סביר באמצעות שיטה בצד ההתקפי
    5. לא מהמרים נגד פופ
    אני חושב שהנקודה האחרונה סוגרת את הסיפור חחחחח

    אבל שוב אין לי ספק שיש בדברייך משהוא ואני עוד עלול לאכול את הכובע
    דבר אחרון ואני חוזר עליו שוב ושוב כאן
    האלופה תהיה או קליבלנד או ספארס

    1. 8.ההגנה של טוני פרקר לא מספיק טובה לליגת הדי ליג.

      9.הקליעה הלא יציבה של דני גרין לא מתאימה אפילו לקבוצה חלשה כמו הפועל חולון שלא נדבר על קבוצה ששואפת לקחת אליפוות.

      אני יכול להמשיך אבל זה ביזבוז זמן על קבוצה כלכך נחותה.

  6. מסכים עם הכותרת (בערך) לא מסכים עם המאמר.
    1. אין לסא שחקן שישי יוצר, בערך כמן שאין לה שחקן ראשון יוצר. סא נשענת על הרבה מאוד שחקנים שיודעים למסור טוב מאוד עד טוב, פרקר פאו מילס ג'ינובילי אנדרסון ומשלימים אותם קוואי וגרים שמשים במערכת ולי ואולדריג עם הניסיון וההסכמה לשחק בתוך המערכת. לסא חסרון בעמדת הרכז אבל השיטה שלהם מחפה על כך בגדול
    2. לא רואה סיבה. שההגנה תהיה פחות טובה בהרבה, סא משליכה למשחק הרבה שחקנים גבוהים ועם גרין קוואי דדמון ואולדריג גם עם מידת אתלטיות מעולה עד טובה מאוד. כל השאר חוץ. מפרקר לא שחקני חמישייה כך שההשפעה יורדת בפלייאוף
    3. נכון הם לא זורקים הרבה לשלוש אבל הם מדייקים, הזריקות שאין לשלוש מתבטאות בזריקות מדויקות יותר לשתיים אז הכל בסדר. חוץ מזה האם המיקום הוא פר 100 פוסיישנס ? לא ברור. יחוצמזה בפלייאוף בסדרה אפשרית נגד גס הייתי רוצה לראות אותם נכנסים פנימה עמה שיותר
    4. הפוך גוטה, מגיעים רעננים יותר
    5. לא מבין מה רע בממוצע גיל של 31 לשלושת שחקני ספסל, איך זה מפריע?

    1. זה גבוה משמעותית מהיריבות הרעננות בהרבה. וגם הקבוצות האחרות תפסו מנוחות ושינה פה ושם, למרות שקליי וקרי התעוררו באמת לעונה רק אחרי שדוראנט נפצע.

      משהו מרגיש לי חלק מדי בספרס – וכשזה הולך חלק מדי, הם לא רואים את הבעיות שנוצרות נגד קבוצות טובות באמת.

  7. ישששששששש זה כל כך כיף לראות שאנחנו לא הפייבוריטים.
    אנא מכם פרסמו עוד כתבות מהסוג של למה הספרס לא יזכו . אני רציני לגמרי. זה מצוין לנו!!!
    הספרס מעולם לא לקחו אליפות כשהם פייבוריטים . מעולם .

    1. ב 1999 וב 2003 היה להם את המאזן הטוב בליגה
      אם זה לא פיבורטית אז מה כן ?
      מעולם לא לקחו כפיבורטים ? בסדרות גמר של 05 ו 07 הם היו אחוש פיבורטיים

      1. כשאני אומר פייבוריטים אני מתכוון הפייבוריטים. כלומר הקבוצה שהיא המועמדת הכי גדולה לזכיה באליפות. קאפיש??
        נו אז מה אם היה להם את המאזן הכי טוב בליגה בשנים מסוימות. זה אומר שהם היו המועמדים הבכירים באותה השנה?? קשקוש!

        ב1999 סן אנטוניו הייתה ללא אליפות אחת לרפואה כמועדון ויוטה אחרי 2 הגמרים נחשבה כמועמדת יותר בכירה.
        ב2003? על מה אתה מדבר מידן? מומי? סילבי? הלייקרס היו אחרי 3 אליפויות ברצף והיו גם את סקרמנטו שכולם החזיקו מהם יותר מאשר את הספרס.

        ב2005 דטרויט הייתה מועמדת אחרי האליפות יותר מהספרס.
        ב2007 גם דאלאס וגם פיניקס נחשבו מועמדות יותר בכירות

        1. הלייקרס של 2003 הייתה קבוצה של 50 ניצחונות ומקום 5 במערב
          ואל תגיד לי שהנטס הייתה פיבורטית מולכם ב 2003
          ב 1999 הספרס הייתה פיבורטית ברורה מול שאריות הניקס
          בגמר של 2005 יתרון הביתיות היה של הספרס וב 2007 קליבלנד בהחלט לא הייתה פיבורטית
          על מה אתה מדבר ? מאיר ? אריאל ?

          1. הנקודה שלך ברורה
            אתה רוצה להיות קטן ולצאת גדול שיהיה
            הספרס הם המועדון הטוב לא רק בליגה אלא בכל ענף כדור ב 25 השנה האחרונות
            תהיה שמח בחלקך

          2. אתם לא סותרים. בגמר הם היו פייבוריטים בכל השנים האלה, מיידן , מה שמאיר אומר זה שלפני הפלייאוף לפני, הם לא היו המועמדים המובילים. וגם השכמה הם לא, עם איך שגולדן סטייט נראית

    1. מנחם, מעניין מה שאתה אומר.
      ראיתי את המשחק האחרון של הספרס, לטוני יש עדיין יכולת יצירה ברמה טובה. אבל גם זה לדקות מוגבלות ובהגנה שהיא חרפה.
      לגבי מילס – הוא בן 28, אבל רק גילו אותו עכשיו בליגה…

  8. הסיבה למה הספארס לא תהיה כנראה אלופה נקראת קו אחורי בינוני מאוד. במקרה הטוב ה-15 באיכותו בליגה , אולי אף ה- 20 . במיוחד טוני פארקר , שכבר לא מתאים להוביל קבוצת NBA מעמדה 1 .
    בעידן של היום , עם האיום המתמיד ל-3 מבחוץ , והאתלטיות הגוברת , ס"א לוקה קשות ב-2 התחומים . זה מה שהפיל אותה בשנה שעברה מול הת'אנדר . והשנה , הקו האחורי שלה חלש עוד יותר והאתלטיות ( פאו במקום דאנקן ) לא השתפרה .

    1. ה"א לפי התגובות שלך כל שני וחמישי לגבי הספרס אני מבין שאתה מנסה לשכנע את כולם ואולי גם את עצמך שהקבוצה שלך עלתה כבר לגמר ואין אף אחת שמאיימת עליה..
      כן כן אתם הכי יפים הכי חכמים והכי מדהימים והוספתם גם את דוראנט בקיץ…רק אם אתה כל כך בטוח בחבורת הילדות עם הקוקיות מהמפרץ אז תתרכז בקבוצה שלך ושחרר אותנו מהקווים האחוריים..
      אין לך גם טיפת כבוד להארדן אבל זה לא מפתיע ממש. אתה, כמו לא מעט מאוהדי גולדן בטוחים שהשמש זורחת לכם מהתחת.
      נתראה בפלייאוף

      1. מאיר – יש לי הרבה כבוד לס"א . ואין לי טיפה ממנו להארדן .
        היה כאן מאמר , ובסה"כ הגבתי לו . לא הזכרתי את ג"ס במילה .
        חבל שאתה לא מתייחס לגופו של עניין .

      2. "הם האלופים בוודאות"

        אריאל, רשמת את המשפט הזה למעלה לפני שבוע על הלוחמים, ואתה מתפלא כשאחרים אומרים את זה ?

    2. לצערי מסכים עם הכותבים מעלי שהבעיה העיקרית היא הגארדים כרגע, אם פארקר את גרין לא יעלו איזה שתי רמות בפלייאוף
      (קשה מאוד לראות את זה קורה) הספרס לא יילכו עד הסוף.
      בקיצור זה הזמן למצוא דרך להחזיר אותם בזמן ל-2014

  9. הערה קטנה לגבי השנים האי-זוגיות והספרס:

    מאז 2007, הספרס דווקא סובלים בעונות האי-זוגיות.
    ב-2009 סיימו 3 במערב רק כדיי לקבל בעיטה בתחת מדאלאס כבר בסיבוב הראשון.
    וזה עוד כלום לעומת 2011, שסיימו ראשונים רק כדיי לעוף בסביבוב הראשון מול ממפיס המדורגת שמינית.
    2013? כולנו זוכרים את הצליפה של אלן במשחק 6. נכון, הגעה לפיינלס זה טוב ויפה, אבל כל אוהד ספרס יגיד שאותו הפסד כואב בהרבה מההשפלה מול ממפיס.
    2015 – חזרו לעוף סיבוב ראשון, הפעם מול הקליפרס בסדרה צמודה של 7 משחקים.. יש שיגידו שבגלל שמדובר בקליפרס, זה יותר משפיל מממפיס ב-2011.

    בקיצור, כבר 4 שנים אי-זוגיות רצופות שהספרס מקרטעים. אם נכניס גם את 2001, אז מדובר על סך הכל 5 שנים אי-זוגיות מוצלחות של הספרס 😜

    לגבי הפוסט –
    מסכים שאם יש משהו שקצת חסר בספרס הנוכחית זה שחקן שיכול לתת את מה שג׳ינובבלי בצעירותו היה נותן – כוח אש בלתי ניתן לעצירה מהספסל.
    ובכלל, רוטציית הגארדים הנוכחית לוקה מעט בחסר.
    אבל בכל זאת, אחרי עונה כזאת טובה, זה לא יהיה מפתיע אם הספרס יגיעו רחוק..׳
    אני כמובן, כאוהד יוסטון, מאחל להם מכל הלב שניפגש בחצי הגמר ונשחזר את הסדרה מ-95 😉 (עוד שנה אי זוגית לא מוצלחת במיוחד אגב).

    1. אהבתי את ההתייחסות לשנים האי זוגיות, לא חשבתי שמישהו ייקח את זה ל-Next Level 🙂
      לגבי הסדרה נגד מיאמי ב-2013 והסל של ריי אלן… לי תמיד הייתה תחושה שמשהו שם מסריח ושהם נתנו לו לזרוק את אותה שלשה. לא יודע למה.

  10. המאמר טוב. אבל הוא למעשה טוען שאין להם כיום הילוך פלייאוף רציני. אני חושב שדווקא כן יש להם. ועל זה כל הסיפור. יש גם ליריבות אבל לסא יש יותר…

  11. יופי של פוסט. רהוט, ומנומק היטב.

    אישית, אני לא מסכים עם לא מעט מהנקודות –

    בראש ובראשונה, ההגנה.
    השנה, לראשונה מזה כמה וכמה שנים, הספרס לא תלויים הגנתית בצמד קאוויי את דנקן.
    שחקני ההגנה המובילים של הקבוצה דווקא עולים מהספסל,
    כאשר כל 5 השחקנים שמובילים את הקבוצה בדיפנסיב רייטינג (כולם עם דיפנסיב רייטינג נמוך מ-100) הם מהספסל של הקבוצה.
    בנוסף, הקבוצה השנה זוכה להגנה נהדרת מצד שחקני הפנים (אלדרידג' ודדמון, שניהם נותנים הגנה נהדרת העונה, כאשר ה-2 תופסים את המקומות ה-1 וה-3 בקבוצה בהורדת האחוזים של שחקני היריבה).

    מה שמוביל לנקודה נוספת – העומק.
    פטי מילס, דייויד לי, מאנו ג'ינובילי, קייל אנדרסון, דוויין דדמון, ג'ונתן סימונס. אלו 6 השחקנים שמובילים את הספרס בנט רייטינג, כולם חוץ מסימונס (9.8) עם נט רייטינג דו ספרתי.
    הלילה לדוגמה, הספרס היו ללא לי, אלדרידג', מילס, וג'ינובילי, והם עדיין ניצחו את יוטה כאשר הספסל תורם 38 נק'.

    בכל הנוגע לקליעה מה-3 ,
    כמו שכתבת – הם מובילים את הליגה באחוזים.
    אם יש משהו שלמדנו בפלייאוף, זה ששם ההגנות משתפרות, והאחוזים יורדים.
    הספרס, הם לא תלויים בקליעה מבחוץ בשביל לנצח, יש להם TS% של 56.8% , והוא לא ירד משמעותית בפלייאוף.
    זה של יוסטון וגולדן סטייט?
    אני מהמר שכן.

    קשה מאוד לשפוט את הספרס על סמך הביצועים שלהם בעונה הרגילה, בגלל שאין עוד קבוצת צמרת שמשתמשת ברוטציה רחבה כמו זו של הספרס, מה שסותר נקודה אחת אחרונה –
    הגיל. כאשר לקבוצה רק 2 שחקנים עם 30+ דקות (קאוויי 34, אלדרידג' 33), ועוד 10 שחקנים שמשחקים 10 – 26 דקות למשחק, לגיל אין באמת משמעות אמתית.

    לדעתי, במאצ' אפ אפשרי של הספרס מול גולדן סטייט, זה 50/50 , עם יתרון קטן לספרס.
    כנ"ל לגבי מאצ' אפ אפשרי של הספרס עם יוסטון.

    1. גיא – חלק ממה שכתבת נכון . אבל אתה שוכח שבפלייאוף , כשיש מרווחים מספיקים בין המשחקים , החמישיות הפותחות הרבה יותר משמעותיות . לכן הספסל הרחב של ס"א פחות משמעותי .

      סימן השאלה הגדול הוא התפוקה ההתקפית . האחוזים מהשלוש לא מהותיים – הם זורקים פחות מקבוצות אחרות כי הם עושים את זה בעיקר ממבטים פנויים . בפלייאוף הם יקבלו מעט מאוד כאלה.
      ועדיין הבעיה הגדולה מכל היא התפוקה בהתקפה , או נכון יותר היעדרה , מצד ה- PG המוביל , ואיך הם יחביאו אותו בהגנה .

      ההגנה של הספארס תתפקד היטב גם בפלייאוף – זה בטוח . עם חילופים אוטומטיים וסגירה יעילה . אבל גם זה לא מושלם . זנ נחשף במשחק האחרון מולנו . כל זמן שג"ס ניסתה את משחק התנועה השוטף שלה בהתקפה , ההגנה של ס"א היתה יעילה מאוד . אבל כשסטיב קר ראה את זה הוא עבר יותר למשחק של פיק אנד רול .
      וכאן יש לס"א בעיה מול שחקנים זריזים . גאסול , ג'ינובילי ואפילו אולדרידג' לא מספיק זריזים לכסות ביעילות פיק אנד רול .
      וכך ג"ס , בפרט ברבע האחרון , חגגה בצבע על ההגנה של ס"א .

      1. זה לא קורה הרבה, אבל אני בהחלט מסכים עם אשברי פה.

        במיוחד עניין הרוטציות – זה טוב ויפה בעונה הסדירה כשיש לך רואצייה רחבה, אבל בפלייאוף אתה צריך לא יותר מ- 7 עד 9 שחקני רוטציה שיודעים את מקומם ומקבלים דקות באופן סדיר.
        עומק מעבר לזה יעזור רק אם חו״ח אחד משחקני הרוטצייה הבכירים נפצע במהלך הפלייאוף.

        במשחק פלייאוף נתון, גם מול היריבה החלשה ביותר, אף מאמן לא יכול להרשות לעצמו להעלות שחקני די-ליג, גם לא במשחק מס' 4, כשאתה מוביל 3-0, 2 דקות לסיום ביתרון 20 נקודות.

        1. העומק מאפשר להם לקבל תפוקה מרבית מיותר שחקנים,
          וחשוב יותר –
          הוא מאפשר להם להגיע עם יותר שחקנים כשירים למאני טיים.

      2. זה צד אחד של המשוואה.
        הצד השני הוא שלספרס יש יותר אופציות להשיג נק' מהפוסט. גאסול, אלדרידג', וקאוויי,
        לכולם משחק נהדר מהפוסט.

        לגבי המאצ' אפ מול גולדן סטייט –
        כאשר גולדן סטייט פוגעת מבחוץ, קשה מאוד לעצור אותם.
        באותם ימים בהם פחות הולך, בעיקר במשחקים שהופכים ליותר פיזיים, אז החסרונות היחסיים של הקבוצה נחשפים.
        ולספרס יש בדיוק את הכלים המתאימים לנצל את החולשה היחסית הנ"ל.

        בנוסף, לדעתי הסגנון של הספרס דווקא מתאים יותר לפלייאוף.
        בניגוד לדעה הרווחת, הספרס לא הפסידו בשנה שעברה בשנה שעברה בגלל הקליעה מבחוץ, או חסרונה. הם הפסידו במאבק מתחת לסל.
        בשנה שעברה בעונה הרגילה הם זרקו 19 פעמים במשחק מה-3, וקלעו 37.5% מהפעמים.
        מול הת'אנדר הם זרקו 17.3 פעמים במשחק, וקלעו 39.4% מהפעמים.
        (סך הכל הם קלעו 7 שלשות במשחק בעונה הרגילה, ו-6.8 שלשות באחוז גבוה יותר מול הת'אנדר.)

        מול גולדן סטייט, הם כבר לא יסבלו מנחיתות במאבק מתחת לסל.

        1. פחות או יותר מיצינו את ההסכמות וגם את אי ההסכמות . נמתין לפלייאוף וניווכח . אני אשמח לגמר מערב של ג"ס מול ס"א , שנמנע בשנתיים האחרונות .

    2. אני לא מבין איך לספרס יתרון על גולדן סטייט במיוחד לאור המשחק האחרון – היה ברור מי הקבוצה הטובה יותר על הפרקט, הגנתית (בקצת) והתקפית (בהרבה). למעט קריסה בלתי מוסברת של הלוחמים, ואולי אולי עוד תצוגה אלוהית של לברון, אף אחד לא ימנע מדוראנט להרגיש שלקח את ההחלטה הנכונה בקיץ.

  12. תודה רבה סער. מסכים חלקית.
    לגבי ההגנה והעומק אני לא מסכים. אני חושב שהם שיפרו מאוד את ההגנה משנה שעברה. יש שם אתלטיות לצד קשיחות.
    הבעיה המרכזית של הספרס לדעתי היא ההסתמכות המוחלטת על ליאנרד – אני מאוהב בו אבל לצערי הוא לא מספיק בשביל לסחוב אותם מעבר לסיבוב ראשון. קוואי הולך בממוצע 7.5 פעמים לקו וקולע 6.6 מתוכם. קשה לי לראות אותו הולך בפלייאוף כל כך הרבה פעמים לקו במשחק ביחס לדקות שהוא יקבל.
    לדעתי אם זה מגיע לסדרה מול יוסטון הם בחוץ בשישה משחקים או פחות. המשחקים שבהם הם ניצחו את הטילים היו צמודים מאוד ולדעתי לא שיקפו את המצב.

    1. להיות אוהד של קבוצה שהיא יריבה של הספרס זה באמת מייגע!!!
      (סמיילי תשוש…)

      (הייתי מת שהסאנס ייחשבו כיריבה של הספרס…)

    2. בתכלס זו השנה ה-50 של המועדון אבל אתה בטח מדבר רק על התקופה ב-NBA. אבל הם החמיצו את הפלייאוף 4 פעמים ולא 3. בפעמיים מתוכן הם בחרו שחקן HOF, פעם את שחקן ההגנה של העונה ופעם אחת סתם אולסטאר.

      1. וואו.זה נתון מדהים,גם מה ששי הביא וגם מה שאתה נתת.רק אם תוכל לסבר את אוזני מי השניים האחרים ואיזה מקום הם נבחרו?

        1. אלווין רוברטסון – בחירה 7 דראפט 1984. עד היום מוביל בחטיפות למשחק בקריירה. 4 פעמים אולסטאר, שחקן ההגנה של 1986, 6 פעמים בחמישיות ההגנה השונות של הליגה ומכה נשים סדרתי.
          שון אליוט – בחירה 3 דראפט 1989. שחקן מכללות אגדי , חבר בנחברת ארה"ב ופעמיים אולסטאר. וגם אחד האנשים היותר נחמדים שדרכו על מגרש כדורסל.

          1. תודה.שכחת להוסיף על אליוט שהוא קלע את שלשת הניצחון ב99 אם אני לא טועה בגמר המערב.עד היום משום מה השלשה הזאת זכורה לי

          2. וגם אחד מ-4 יחידי סגולה שהשיגו קוואדרפל דאבל. לדעתי רוברטסון היחיד שעשה זאת עם חטיפות. מעניין לראות שמתוך ה-4, שניים נמצאים ברשימה הזו של נבחרי הספרס בעונה שאחרי החמצת פלייאוף: רוברטסון ורובינסון.

          3. לפי ויקיפדיה, 23 פעמים נרשם משחק עם מספר דו ספרתי של גניבות מאז הליגה החלה לספור (1973). רק שני שחקנים מופיעים ברשימה הזו יותר מפעם אחת: קלייד דרקסלר שהצליח פעמיים לחטוף 10 במשחק; ואלווין רוברטסון, עם 4 משחקים כאלו. כל השאר הבליחו פעם אחת בלבד, כששיא הליגה עומד על 11 במשחק בודד והושג ע"י לארי קנון וקנדל גיל.

          4. בפועל וילט וג'רי וסט השיגו גם הם קוואדרופל דאבל כשגם וסט עושה זאת עם חסימות (!!!) אלא שבזמנם לא חישבו עדיין חסימות וחטיפות כששני הנתונים האלו חושבו מ-73/4'. ייתכן וגם ביל ראסל השיג בפועל ק"ד (ממוצע הנק' לקריירה הוא 16 והוא היה ריבאונדר וחוסם ברמה של וילט ומוסר מעולה גם הוא).
            בירד היה צריך להיות השלישי שמשיג ק"ד אך במשחק מסוים נגד יוטה הוא לא שיחק ברבע הרביעי בגלל ההפרש הגבוה לטובת קבוצתו כשהינ לו ט"ד עם 9 חט'.

  13. דרך אגב, זה מצחיק איך שמזלזלים בקו האחורי של הספרס השנה, תוך כדי העלאת זיכרונות מהקבוצה של 2014 .

    הספרס של 2014 קלעו 8.5 שלשות במשחק ב-39.7% מה-3 .
    הספרס של השנה קולעים 9.2 שלשות במשחק ב-39.1% מה-3 .

    לספרס של 2014 היה נט רייטינג של 8.1+
    לספרס של השנה יש נט רייטינג של 8.5+

    לספרס של 2014 היה %TS 57.1
    לספרס של השנה יש %TS 56.8

  14. מועדון לתפארת. אני רוצה שהם יזכו השנה ושגאסול יהיה שחקן מפתח באליפות הזאת. שימו לב איזו עונה הוא נותן השנה:
    ב25.5 דקות, הוא קולע 12.5 נקודות ב51% מהשדה ו54% מהשלוש, ו70% מהקו. הוא לוקח 7.6 ריבאונדים, הוא חוסם 1.1 חסימות, הוא מחלק 2.4 אסיסטים.

  15. אומר כך
    מ 3 תצא אחת.
    וה3 הם קליבלנד במזרח ג.ס וס.א במערב.בוסטוו ,יוסטון ,קליפרס, וושינגטוו , טורונטו והיתר עדיין לא קונדטוריות של ממש.

    מבין ה 3.
    קליבלנד בכושרה מקבלת סוויפ בגמר הכללי …..ואולי אף קורה הנס והיא מאבדת את המזרח ( לבוסטון ).

    ג. ס הם הרעים ….והרעים בשנה הראשונה מפסידים ( מיאמי 2011 ).

    בקיצור מבין השנואים מהקליבלנד והרשעים ג.ס ודוראנט.
    נשארה ס.א הקבוצה השנואה של העשור הקודם שהופכת לתקוותי היחידה בליגה.

  16. גולדן סטייט הוכיחה שהיא רוצה להעניש זה קורה
    סאן אנטוניו קיבלה לא מזמן בבית אצלה אחד כזה אחרי שהובילה כבר ב20 הפרש ברבע הראשון
    יוסטון אחרי שניצחה אותם פעם אחת מאז כל המפגשים די חד צדדים
    קליבלנד חטפה ממנה בבית ובגדול
    אין טעם להמשיך

    1. ושכחתי לציין בתור אחד שמאוד אוהב את גאסול
      כבר כמה שנים שהוא לא מגן כמו שצריך בצבע מבחינת התקפה עדין יש לו את זה שצריך
      מאז עונת האליפות שלו עם הלייקרס הוא בירידה מתמדת בהגנה
      במיוחד בפלייאוף הוא יאכל ויאכיל הרבה קש

    2. ובעונה שכברה הם לא ניצחו את קליבלד פעמיים בעונה הרגילה, כולל ניצחון ב-30+ הפרש בינואר?
      ועל הת'אנדר, לא היה להם 3 – 0 חלק בעונה הרגילה?

      אין ספק שהם עדיין הקבוצה עם הסיכויים הגבוהים ביותר לזכייה באליפות,
      אבל זה פלייאוף.
      ההתנהלות של הקבוצות תוך כדי התפתחות סדרה היא שונה לחלוטין מאשר בעונה הרגילה,
      ולמאצ' אפים, יש משמעות גדולה בהרבה.

  17. כתבה מעולה אבל אומרת בהרבה מילים את מה שברור לעין.
    מחר נקרא מדוע השמש זורחת במזרח?

    (אלא אם כן אתה מנסה לנחס את המנחוס)

  18. כתבה טובה וגם התגובות. אני לא מסכים עם האמירה בנוגע לחלוקת הדקות בעונה הרגילה, להיפך, הם רק יכולים להגיע רעניים יותר. כמו כן הגיל הוא לא מקור לבעיה.
    הספרס, כמו כל פעם בשנים האחרונות, היא קבוצה בינונית פלוס, טובה מאוד, אבל לא פייבוריטית דומיננטית. לא נדע שום דבר עד שנראה באיזו פורמה הם יגיעו לפלייאוף. באיזה כושר קליעה מהחוץ ומי תהיינה היריבות (כרגיל הכל זה מאצ'אפ).
    מכל הליגה, מול ג"ס זו הסדרה היחידה שניתן לומר שהם יהיו אנדרדוג ברור.

  19. פוסט מביך.

    תעשה תשליל שלו (עם אותן נקודות) וקיבלת פוסט מדויק עם הכותרת – למה הספרס יזכו באליפות

    1. 1. ספסל רחב ומעולה שכ"א יכול להיות בו שחקן שישי ביום נתון
      2. ההגנה
      3. הקליעה ל-3
      4. לא מגיעים שחוקים לפלייאוף
      5. העומק והניסיון (לצד צעירים מוכשרים)

  20. גם אני בגישה (כבר שלוש שנים) שפרקר וגינובלי לא ברמה לסחוב את הספרס עד הסוף ואני לא רואה מרשימת המחליפים מי מביא את האקסטרא שנדרש לקחת אליפות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט