אירועי דיומא 01.04.2017 / דוד "פאקו" סעדה

כדורגל:

פרמיירליג – מחזור 30:

14:30-ליברפול-אברטון (ספורט 2). מעבר ליוקרה העירונית, הדרבי של ליברפול חשוב מאד לשתי הקבוצות. בצד האדום, ליברפול אוחזת במקום הרביעי המוליך לליגת האלופות בציפורניים, אלא שזה עם משחק עודף (או שניים) לעומת יריבותיה לצמרת. בצד הכחול, אברטון במקום השביעי במרחק שש נקודות מהיריבה, והנקודות חשובות גם לה במאבק על המקום באירופה בעונה הבאה. אצל ליברפול, המתאוששת מתקופה לא פשוטה, פגרת הנבחרות גובה מחיר לא קל, זאת עקב הפציעה של אדם לאלנה במדי הנבחרת האנגלית, והעייפות של קוטיניו ופירמינו, ששיחקו רק לפני שלושה ימים בדרום אמריקה. אברטון בתקופה טובה, והפסדה האחרון היה בדרבי הקודם בסיבוב הראשון.

17:00-צ'לסי-קריסטל פאלאס (פריצות בספורט 2). עוד דרבי, לונדוני הפעם, אלא שכאן הקבוצות מאד רחוקות זו מזו. צ'לסי ממשיכה במסע הבטוח שלה אל עבר האליפות, בעוד האורחת מסובכת קשות בתחתית עם ארבע נקודות מעל הקו האדום.

17:00-מנצ'סטר יונייטד-ווסט ברומיץ' (ספורט 2). לאחר שלוש תוצאות תיקו רצופות, יונייטד חזרה לנצח, הפעם במחזור האחרון את מידלסבורו. היא היום תגיע למשחק בהרכב חסר למדי, עקב פציעות והרחקות (כמו זו של זלאטן). לווסט ברומיץ' שבמרכז הטבלה אין הרבה על מה לשחק בליגה, מה שלא הפריע לה לנצח את ארסנל במחזור האחרון.

17:00-ברנלי-טוטנהאם (פריצות בספורט 2). מלבד צ'לסי, טוטנהאם היא הקבוצה היחידה בצמרת השומרת על יציבות, ושלושת הנצחונות הרצופים שלה סייעו לה לשמור על המקום השני. היא תתארח היום אצל קבוצת תחתית חלשה למדי, אחת שנצחונה האחרון היה לפני שבעה מחזורים.

ליגת העל – מחזור 28:

18:00-הפועל ת"א-בני יהודה ת"א (ספורט 2). דז'ה וו 1. שתי הקבוצות נפגשו לפני שלושה מחזורים וסיימו בתיקו. המשחק חשוב הרבה יותר להפועל ת"א שבמקום האחרון, המצוייה בקרב לחיים ולמוות עם אשקלון וכפ"ס. ניצחון החוץ על קרית שמונה נטולת העניין במחזור הקודם השאיר את האדומים בתמונה, אלא שגם היריבות לתחתית זכו בנקודות, מה שיהפוך את המאבק לצמוד עד הרגע האחרון. בני יהודה ניצחה אף היא את רעננה נטולת העניין במחזור הקודם, והתרחקה מאיזור הסכנה. כפי שהליגה שלנו מראה לעיתים קרובות, הקבוצה שצריכה יותר את הנקודות בסופו של דבר זוכה בהן, כנראה יתרון לאדומים.

18:00-הפועל קרית שמונה-הפועל חיפה (ספורט 5 לייב). דז'ה וו 2. עוד שחזור של משחק מלפני שלושה מחזורים, בו זכתה אז קרית שמונה. שתי הקבוצות החמיצו את הרכבת לפלייאוף העליון בסיום העונה הסדירה. בעוד שקריית שמונה כנראה תשייט עד לסיום העונה, הרי שאצל האדומים מחיפה התבוסה לאשקלון במחזור האחרון די הגדישה את הסאה. בעקבות התבוסה, התפוטר המאמן דני גולן, והמנהל המקצועי ניר קלינגר מחליף אותו זמנית על הקווים, בתקווה לייצב את הספינה עד להבטחה רשמית של ההישארות בליגה.

19:30-מכבי חיפה-בית"ר ירושלים (ספורט 1). דז'ה וו 3. היה זה הניצחון לחיפה במשחק בירושלים לפני שלושה מחזורים שסלל את דרכה לפלייאוף העליון. הירוקים כנראה לא יגיעו לאירופה בעונה הבאה, אך ניצחון על יריבה ישירה במאבק הזה כנראה לא יזיק. בית"ר, שדי איבדה תנופה בתקופה האחרונה, ריכזה לא מעט כותרות השבוע בכל הנוגע למאבק בקריאות הגזעניות של האוהדים. זאת לאחר שהבעלים, אלי טביב, הכריז שהשחקנים יירדו מהדשא אם יישמעו קריאות מסוג זה. נותר לראות אם התרחיש אכן יתממש.

*המלצת צפייה* 21:10-הפועל באר שבע-מכבי ת"א (ספורט 5). חיכינו לזה זמן רב, וזה הגיע. משחק העונה טייק 1. לאחר תקופה משברית בשתי הקבוצות, שתיהן מגיעות בכושר מצויין למשחק בטרנר. מכבי ת"א השכילה לשים את משבר ארבלדזה מאחוריה. לאחר שורה של תוצאות מביכות מול קבוצות תחתית, הצליח המנג'ר, ג'ורדי קרויף, לייצב את המערכת בשורה של צעדים – החל מהחלפת המאמן הכושל (עם תקופה זמנית שלו על הקווים) ועד לשדרוג סגל השחקנים. התוצאה הייתה ריצה מרשימה בה השיגה הקבוצה כמעט את מלוא הנקודות. גם ב"ש הייתה נתונה למשבר, שאיפשר ליריבתה להתקרב אליה בצמרת, אלא שגם היא השכילה להתנער מהתקופה השלילית, ולשמור על פער שלוש נקודות (והפרש עדיף בהרבה) מהיריבה. ניצחון של ב"ש יסגור היום למעשה את סיפור האליפות, וגם תיקו ייתן לה מקדמה רצינית מאד במאבק. מבחינת סגל, האלופה מגיעה במצב אופטימלי למשחק, לאחר שמיגל ויטור חוזר להרכב בדיוק בזמן לאחר פציעה ארוכה. אצל הצהובים, לעומת זאת, הפציעה של הבלם איתן טיבי מהווה כאב ראש רציני, והוא עשוי להיות מוחלף ע"י ראמון, הברזילאי הצעיר.

גביע הליגה הצרפתי – גמר:

*המלצת צפייה* 21:45-פ.ס.ז'-מונאקו (ספורט 2). אמנם לא משחק ליגה, אך גמר גביע הליגה הצרפתי מפגיש שתיים מהקבוצות הטובות באירופה. בליגה מונאקו ממשיכה לרוץ בצמרת, כשהצמד פלקאו את אמבפה נותן הצגות כל שבוע. פ.ס.ז' מתמידה ברדיפה אחריה, ונשארת במרחק בטוח של שלוש נקודות. שתי הקבוצות אחראיות על צמדי משחקים היסטוריים בליגת האלופות השנה, משני צדדים שונים – פ.ס.ז' בקאבק האדיר של ברצלונה, ומונאקו בצמד המשחקים הפסיכי מול מנצ'סטר סיטי.

ליגה צרפתית – מחזור 31:

18:00-מארסיי-דיז'ון (ספורט 5). מארסיי הלא יציבה שבמקום החמישי התאכזבה מהתיקו מול ליל במחזור הקודם, והיא נשארה רחוקה ארבע נקודות מהמקום הרביעי המבוקש. היריבה דיז'ון משוועת לנקודות, היות והיא בשוויון נקודות עם המקום המוביל למבחנים לירידה, ועם נקודה מחמשת המשחקים האחרונים.

לה ליגה – מחזור 29:

14:00-ויאריאל-אייבר (ONE). ויאריאל, שבמקום השישי, והנמצאת במאבק על המקום הרביעי, ספגה מכה במחזור הקודם עם ההפסד ללאס פלמאס, כזה שהגיע אחרי שלושה נצחונות רצופים. היא כעת מרוחקת שבע נקודות מאתלטיקו שבמקום הרביעי, ויהיה לה קשה מאד לגשר על הפער, מה גם שהיא מגיעה בהרכב חסר מאד למשחק. אייבר שמתחתיה כבר לא תגיע למקום זה, וניצחונה האחרון היה לפני חמישה מחזורים.

17:15-אוסאסונה-אתלטיק בילבאו (ONE). המארחת היא הנמושה של הליגה, והיא השלימה עם הירידה. היא צפוייה להפסיד עוד משחק ליריבה החזקה יותר שמולה.

19:30-ריאל סוסיאדד-לגאנס (ONE). גם ריאל סוסיאדד ספגה מכה בקרב על המקום הרביעי, עם הפסד החוץ לאלאבס. הקבוצה שמולה היום אמורה להיות הרבה יותר נוחה – זו אחת הנמצאת בדיוק מעל הקו האדום.

21:45-מלאגה-אתלטיקו מדריד (ONE). אתלטיקו ניערה את התקופה החלשה עם שלושה נצחונות רצופים. המקום הרביעי שלה נראה מובטח, ופניה נשואות עוד צפונה אל המקום השלישי שבמרחק שתי נקודות. היא צפוייה לנצח היום בקלות את קבוצת התחתית שמולה.

ליגה איטלקית – מחזור 30:

21:45-רומא-אמפולי (ספורט 1). רומא יושבת חזק במקום השני, כשההפסד שלה לנאפולי במשחק הצמרת לפני שלושה מחזורים היה יוצא דופן בתקופה האחרונה. המאבק בין שתי הקבוצות על המקום השני נמשך, והיום הקבוצה מעיר הבירה קיבלה משחק נוח מאד, מול יריבה המצוייה במקום המוליך למבחנים עם ששה הפסדים רצופים.

19:00-ססואולו-לאציו (ספורט +5). לאציו, הנציגה השנייה של רומא, מנהלת מאבק עיקש עם מספר קבוצות מאחוריה על המקום הרביעי בטבלה. לאחר התיקו המפתיע מול קליארי החלשה במחזור הקודם, הפער מאותן קבוצות הצטמק למדי. היריבה היום אמורה להיות כזו שתאפשר לה להמשיך ולאחוז במקום הרביעי – זוהי קבוצת תחתית עם נקודה אחת מארבעת משחקיה האחרונים.

 

טניס:

נשים: טורניר מיאמי (1000) – גמר

17:00-קרוליין ווזניאקי-יוהאנה קונטה (שידור כאן). ווזניאקי, שכבר דורגה די מזמן במקום הראשון בסבב, נהנית השנה מקאמבק יפה, ובכל הטורנירים בהם השתתפה מתחילת השנה היא הגיעה לגמר. בדוחא היא הפסידה לפלישקובה, ואתמול היא נקמה בה לאחר אותו ההפסד. היא תנסה לזכות בתוארה הראשון השנה מול קונטה הבריטית, שגברה אתמול בשתי מערכות על וונוס וויליאמס.

סנוקר:

אליפות סין הפתוחה – חצי הגמר

אליפויות מהסוג הזה תמיד טומנות בחובן הפתעות רבות, ואתמול בהחלט הייתה אחת כזו – הפסדו של ג'אד טראמפ לאיראני המוכשר חוסיין ואפאיי איורי. טראמפ, שנראה כשחקן בכושר הטוב ביותר בתקופה האחרונה, ימשיך לאליפות העולם הקרובה עם טעם חמוץ בפה. איורי יתמודד בחצי מול מארק וויליאמס, שאתמול כבר ניצח בקלות את שון מרפי בקרב אלופי עולם. גם אלוף העולם המכהן, מארק סלבי, ניצח בקלות אתמול את סטיבן מקגווייר. לסלבי מחכה משוכה גבוהה יותר היום בדמותו של קיירן ווילסון, לאחר שהאחרון גבר בקלות מפתיעה על דינג ז'ונווי, ובכך סתם את הגולל על זכייה של שחקן מקומי בטורניר. משחקי חצי הגמר:

9:00-חוסיין ואפאיי איורי-מארק וויליאמס (יורוספורט)

14:30-קיירן ווילסון-מארק סלבי (יורוספורט)

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. תודה דוד.
    1. ניצחון היום ואנחנו 2 נק' מהמקום הרביעי. אם ת"א יזכו בגביע – תרחיש די סביר – אז מקום רביעי שווה אירופה. אם פ"ת יתרסקו בפלייאוף וי-ם יסיימו שלישי, אז גם אם הם ייזכו בגביע, מקום רביעי שווה אירופה. יש עוד 9 מחזורים והרבה תרחישים אפשריים לאירופה, אבל בלי ניצחון היום זה יהיה קשה מאד.
    2. אני לא סובל תיאוריות קונספירציה, אבל לנוכח היום של טביב, פתאום שומעים שגיא לוזון תרגל בהרכב את מוחמד עוואד, נותן סוג של הרגשה שאולי הוא קצת מקווה שטביב יממש את האיום והוא ייזכה בניצחון טכני. אני מאד מקווה שזה לא השיקול שלו ואני מאד מקווה שלא תהיינה קללות גזעניות בכל מקרה ויותר מכל אני מקווה שאם טביב יממש את האיום, מכבי *לא* תזכה בניצחון טכני. מצדי שלא יתנו נקודות לאף אחת מהקבוצות. יש דברים יותר חשובים מעוד 3 נקודות.
    3. במשחק העונה כמובן שלא אצפה, אבל זו באמת המלצת צפייה גם למי שלא רואה בד"כ כדורגל ישראלי.
    4. אמנם נפלתי בהימור על קריוס, אבל צריך להודות שלא הייתי רחוק. הוא כבר הגיש לראשונה וכל המערכות הסתיימו בשובר שוויון צמוד. בגמר לא אוכל לצפות, אבל קשה לי להאמין שפדרר בגיל 35 יכול לנצח את נדאל 3 פעמים בחודשיים. נדאל גם נראה טוב יותר בדרך לגמר (אם כי היו לו יריבים פחות טובים).

  2. לגבי GP מיגל אינדוראין (לפומה): אכן סייקלינג אקדמי הישראלית משתתפת עם רועי גולדשטיין. אגב הקבוצה הודיעה שהיא חתמה על הסכם חסות עם משרד התיירות להמשך העונה. לא כיסיתי את המירוץ הזה היום בדיומא, כי הוא די משני סה"כ (חמש קבוצות וורלד טור סה"כ משתתפות). יון איזאגיר לא משתתף, כי כל הקבוצה שלו לא משתתפת. הוא בסדר גמור, וישתתף בטור הבאסקים שמתחיל עוד יומיים.

    1. מרשים מאד החריש העמוק שעושה רן מרגליות עם סייקךינג אקדמי בספרד .
      תוך שנתיים שלוש באמת.תהיה שם קבוצה.
      המירוץ.הקלאסי הזה לא באמת חשוב ,אך הוא מהוה קדימון לטור הבסקי: או נכון יותר וולטה א פאיס בסקו .

        1. סיימון ייטס מנצח את הקלאסיקה בת 186 קמ , בזמן של 4:30:01 .
          היה גשום כל היום הדבוקנ פוצלה לשניים וחרדה נתפס בחלק האחורי. מרק סולר נשארמקדימה וסיים חמישי

  3. אין התייחסות לפיינל פור? לדעתי גונזגה יסגרו את המשחק כבר בחצי הראשון וינצחו 15 כשט'וורנוול שהיה מעולה עד כה לא ישחזר את ההצלחה מהסיבובים הקודמים.
    צפון קרולינה תנצח 7 הפרש במשחק צמוד במשך 30 הדקות הראשונות שלו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט