ממפיס באה לסאן אנטוניו – מאת כתב הופס בעיר / הגולש צביקה בר-לב

 

ממפיס בסאן אנטוניו, מאת כתב הופס בעיר, הגולש צביקה בר-לב

מנחם לס: צביקה בר-לב עומד להתחיל להיות על קו תל-חנן –  סן אנטוניו (האמת? אין לי מושג היכן הוא גר בארץ הקדושה)  עבור חברת ההיי טק בה הוא עובד, וזה אומר שיהיו לנו סיפורים מהפלח וצאן מרעיתו מכאן ועד להודעה חדשה – בשמחה רבה. אגב! דבר נוסף – – אני סומך על הישראלים. כולם שכותבים לנו מחו"ל הם אקדמאים, ורובם בהיי-טק או שליחים, אז אני קורא 10-12 שורות ואם אין יותר משגיאת דקדוק אחת, אני מוותר על שאר הקריאה ורק עובד על התמונות והוידיאו, הווה אומר 5/6 מהמאמר נקרא על ידי אבל ללא עריכה. נותן לכל אחד להתבטא כרצונו!)

קודם כל אני רוצה להודות למנחם על האתר הזה ועל הזכות הגדולה להיות הנציג שלו ושלכם במשחק. זה היה לי לכבוד ולעונג.

נתחיל קצת ברקע: במסגרת עבודתי בחברת טאוארג'אז סמיקונדקטור התחלתי כרגע בפרויקט של העברת טכנולוגיה למפעל שרכשנו בסן אנטוניו לפני כשנה, וברגע שתוכננה הנסיעה הראשונה (ויהיו עוד) לסן אנטוניו היה ברור לי שאלך למשחק, וגם ברור שאספר לכם על זה. מה שמעצים מאוד את החויה זה שסיפרתי על זה למנחם והוא סידר לי אקרדטיזציה ככתב מדיה של האתר מה שגם משדרג את החויה כצופה וגם כמובן חוסך כסף על כרטיס. את הכסף שחסכתי שילמתי פי כמה כשהצלחתי למחרת בבוקר לאחר לטיסה שלי לניו-יורק ולהוציא 550 דולר על כרטיס אחר במקום אבל זה תכלס לא קשור למשחק ולכם…

את העבודה המאומצת של השבוע בסן אנטוניו סיימנו בישיבה מסכמת בחמישי בבוקר שהסתיימה עד הצהריים, מה שאפשר לי קצת זמן לטייל בדאוטאון סן אנטוניו ולהתכונן למשחק. אחרי כמה שעות יפות בRiver Walk שהיא טיילת יפה של מסעדות ברים ובתי קפה במרכז העיר על גדת הנהר הקטן שזורם שם, ואחרי שלקחתי את הקולגות היפניים שלי (ראו בתמונה) לשדה התעופה,

נסעתי 15 דקות משם לכיוון  At&T centerשם חיכתה לי חניית מדיה צמוד למבנה. הגעתי שעה וחצי לפני המשחק. פספסתי בעשר דקות את השיחה המקדימה של פופ עם המדיה אבל הספקתי לשיחה עם פריזדייל. לא שאלתי שאלות בעצמי אבל הוא דיבר על האתגר שלו כמאמן שנה ראשונה בליגה להתמודד עם השינויים שקורים במהלך השנה, עם הזמינות של השחקנים השונים בסגל ועם הצורך כל הזמן בהתאמות גם בגלל זה וגם בגלל הקבוצות שמולך. ספציפית על הספרס הוא אמר שהם אתגר גדול בגלל העומק של הקבוצה ושאולי זה אימון לקראת הפלייאוף אבל זה אף פעם לא כיף לשחק נגדם…

הוא היה ממש חביב וחייכן וידידותי לעיתונאים. כל הקטע היה רק כמה דקות אבל ממש בכיף כזה.

משם הלכתי לקיים את החובה הנעימה לדווח לכם על האוכל שמסופק לעיתונאים. מכיוון שאני שומר כשרות אני רק נהנתי מהירקות שהיו שם להרכבה עצמית של סלט, אבל נראה שהיה שם אוכל נחמד : מרק, כמה תבשילים שנראו טוב וגם המבוגרים וגבינות. קפה ותה ומשקאות קלים. אחרי זה במהלך המשחק (יש עיתונאים שלא זזו מהחדר הזה. רק צפו במשחק על המסך קשקשו בינהם ואכלו מהכיבוד…) היה שם פופקורן ישר מהמכונה ועוגיות טעימות לצד המשקאות.

נחזור לעבודה: באמת, לפני שהלכתי לאכול הלכתי למגרש שם התאמנו הספרס באימון קליעות. צילמתי כמה תמונות וזה היה מגניב לראות אותם ממרחק אפס. טוני פרקר קלע מ"המרפק" והשחיל אותן אחת אחרי השניה.

דני גרין זרק שלשות מצד ימין והחטיא יותר מדי… במשחק דווקא הוא לא החטיא אבל הוא גם לא שיחק הרבה.

על המגרש התרחשו במקביל עוד אירועים. המשחק עמד בסימן הצדעה לצבא האמריקאי (יש מלא בסיסים באיזור) וכל מיני נציגים כאלו ואחרים של יחידות שונות עלו למגרש להצטלם עם השחקנים. אהבתי במיוחד לראות קטע שבו הצטלמו עם שני האחים גאסול ואחרי זה הם שוחחו בינהם וצחקו והתחבקו. אחרי זה בראיון בחדר הלבשה פאו נשאל והתייחס לכיף שלהם לשחק אחד נגד השני ובכלל כמה הוא גאה בהצלחה של אח שלו. את הסרטון אביא בהמשך.

אחר כך שמעתי שמכריזים שהוציאו החוצה את הגביעים של האליפויות של הקבוצה ואפשר להצטלם איתם. אז הלכתי לנצל את ההזדמנות. במקום לחכות בתור לצילום הפורמלי מהפרונט צילמתי את זה ככה מהצד. זה בכל מקרה מגניב ככה לראות מקרוב את הגביעים.

עכשיו הלכתי לחפש את המקום שלי למשחק. אז ככה בחצי הדרך למעלה, סדרו לעתונאים מקום. יש שולחן לשים את המחשב ויש חשמל. תכלס זה מקום טוב. בתמונות בנייד זה נראה כאילו רחוק. במציאות רואים מצויין ובאמת רואים כל מה שקורה במגרש וזה למעשה מאפשר שתי זויות: אחת שלך ישירות על המגרש ואחת על המסך הענק שמעל המגרש שיוצא בדיוק בגובה שלך ומראה את המשחק כמו שאתם רואים בטלוויזיה. ככה שתכלס אתה לא מחמיץ דבר.

המשחק התחיל בסל 2 של ספרס ואחרי זה שלשה של ממפיס שכנראה מאוד הרגיזה את פופ והוא מיד לקח פסק זמן (דקה מתחילת המשחק!). זה היה אפקטיבי כי הם התחילו לשמור ועלו ליתרון 5:13. כאן פרזדייל לקח פסק זמן וממפיס חזרו ונתנו ריצה של 17:8 שהשוותה ל22:22. ספרס לחצו מיד קצת על הדוושה והרבע נגמר 22:27. 

באיזשהו מקום בעיני זה היה סיפור המשחק. הספרס עשו הגנה טובה והתמודדו בכבוד עם הפיזיות של ממפיס, ואצל ממפיס אף אחד לא היה מספיק חם כדי לקלוע באחוזים טובים מול השמירה הזאת, וגם לא מספיק חכם כדי לנהל משחק עם מספיק מסירות כדי להגיע לזריקות טובות. באחד על אחד קונולי תמיד מהיר יותר מפרקר ועובר אותו בקלות, אבל זה לא מספיק. ההגנה עושה התאמות וגיבויים ולא מאפשרת לו לחדור פנימה או למצוא שחקנים פנויים.

לעומת זאת ההתקפה של ספרס מספיק חכמה. ממפיס שמרו חזק ועשו דאבל טים על קאוואי. זה ממש לא עזר להם. הוא ניצל את זה למצוא שחקן פנוי (המסירה הנהדרת לשלשה של טוני שסגרה את המשחק), במקביל זה לא איפשר להם לשים עזרה על אולרידג מה שהוא ניצל היטב לעשות את השטיקים הרגילים שלו ביעילות מרשימה, לעבור 15,000 נקודות קריירה במהלך המשחק (הכרוז ציין את זה וכל האולם מחא לו כפיים ופירגנו בגדול) ולהיות הסקורר המוביל של המשחק. יש לו יד נהדרת הפיידאוויי שלו בסיבוב זה מהלך קטלני כי הוא למעשה לא צעיר, ועדיין הוא שם אותו באחוזים אדירים למשהו שהוא ממש לא קל.

מילס היה קטלני מהשלוש עם 3 מ6 ומעבר לזה הרבה תנועה ויעילות גם בהגנה וגם בהתקפה ופרקר היה מצויין בניהול המשחק בהתקפה וגם בקליעה בעצמו למרות שכמו שאמרתי בהגנה קונולי עבר אותו כל פעם שרק רצה.

ג'ינובלי גם שיחק לא מעט ולמרות שנדמה לי שלא רואים זה בסקור הוא היה טוב גם בניהול והנעת הכדור בהתקפה וגם בהגנה עם מיקומים נכונים וידיים זריזות במקום הנכון.

דדמון הראה נוכחות טובה מאוד בצבע ולדעתי הוא הסיבה שרנדולף וגאסול לא הצליחו לעשות בצורה טובה את מה שהם עושים בדרך כלל. זיבו, שחקן שאני אישית ממש אוהב, היה ממש לא אפקטיבי במשחק, וגם גאסול לא התקרב לרמתו הרגילה.

מצד שני לטובת ממפיס אפשר להגיד שלרגע הם לא ויתרו ולא נעלמו וכל הזמן היו בתמונה וההפרש לא גדל. הם קשוחים ומאוד פיזיים בהגנה אז אף אחת לא יכול לחגוג עליהם. אבל כמו שציינתי, הספרס עשו הגנה לא פחות טובה ולממפיס לא היו מספיק כלים בהתקפה כדי להתמודד.

כתבתי במהלך המשחק שלמרות שזה צמוד אני חושב שממפיס לא באמת מספיק מתאמצים כי נפשית הם מוכנים להפסיד את המשחק הזה. אחרי שניצחו פעמיים את הספרס בשבועות האחרונים הם יכולים להרשות לעצמם הפסד חוץ בסן אנטוניו. הם לא יירדו בכל מקרה למקום 8 והם בהחלט עוד בתמונה על המאבק על מקומות 5ו6 גם לאחר ההפסד הזה. נדמה לי אפילו שממפיס מעדיפים את הספרס על יוסטון או יוטה בפלייאוף כי יש להם מצ' אפ טוב מולם וזה לא במקרה שהם ניצחו אותם פעמיים לאחרונה. אולי אני טועה אבל התחושה היא שבהתקפה הם לא שינו טקטיקה תוך כדי המשחק. קונולי שיחק סולו וקלע באחוזים לא טובים, וגאסול ורנדולף – שבדרך כלל עושים שמות בצבע וסוחטים עבירות והולכים לקו באחוזים טובים – ממש לא עשו זאת הרבה במשחק הזה ואני חושב שבפלייאוף זה היה נראה אחרת.
לדעתי זה משתקף בטבלת הסיכום של ממפיס, באחוזי הקליעה, באיבודים, במספר האסיסטים הקטן:

לעומת זאת כמו שציינתי ס"א היו יותר מסודרים, איבדו רק 6 כדורים, מסרו הרבה יותר (26 אסיסטים לעומת 18), ולמרות נחיתות בריבאונד ובאחוזים מהקו ומהשלוש, זה הספיק כדי לנצח:

נחזור קצת לתיאורי הצבע של האולם והקהל. המשחק נפתח בסימן הצבא בשירת ההמנון על ידי חיילת אחת ששרה יפה ועל המגרש היו הרבה חיילים מיחידות שונות שהחזיקו דגל ענק. במחצית היה טקס השבעה של קדטים לצבא. מופע המחצית היה של אמן שעושה הופעה שבה הוא שר תוך כדי שהוא מצייר. הוא שר מאוד יפה והציור שלו היה גם משהו שאתה לא מבין מה הוא עושה עד שבסוף הוא הופך את התמונה ועושה איזה מריחת צבע אחרונה ואתה רואה דגל ארה"ב מתנוסס על פסגת איזה הר.

הקהל מעודד יפה כל המשחק ומעורב. מה שלא ברור לי איך לקבוצה כה טובה ומול יריבה ראויה, כשכל השחקנים בריאים כשירים ומשחקים, ולא כל המקומות מלאים. כמו שהוזכר כבר, השלשה בדקה האחרונה של טוני סגרה את משחק והקהל התחיל לצאת לפני הזמן. בכל מקרה עם שריקת הסיום יצאו הרקדניות לחגוג על הפרקט והקהל מחא כפיים לשחקנים והאוירה הייתה שמחה בהתאם לזה שהקבוצה שלהם ניצחה.

הלכתי לחדר הראיונות  של הספרס. שם חיכו אנשי המדיה ויצא אלינו פטי מילס החמוד עוד עם מדי המשחק (המכוערים נורא) ודיבר נחמד על המשחק, על ממפיס הפיזיים, על אולרידג שמשחק טוב ועל הדאבל-טים שעושים על לנארד. (https://youtu.be/tutBebED7aI).

אחרי המתנה של עוד כמה דקות נתנו לנו להיכנס לחדר ההלבשה של הספרס ולחכות שם לשחקנים שיחזרו מהמקלחת.

זה לקח זמן אבל בסופו של דבר הגיע פאו, כבר לבוש, ונעמד לענות על כמה שאלות. הוא היה ממש נחמד וענה בכיף גם על המשחק וגם על הקטע של לשחק נגד אחיו כפי שרואים בסרטון :

*

*

אחריו יצא מאנו שלושת-רבעי לבוש. התיישב על הכיסא שלו לנעול נעליים ואז נעמד בצד כדי לענות על שאלות. הוא בחור מגניב ומדבר חופשי ולעניין בלי פוזות.

 

מאנו מדבר על ממפיס 

 

וגם מפרגן לאולרידג'

 

אחרון יצא קאוואי. כמו פאו הוא היה כבר לגמרי לבוש וישר נעמד לענות על שאלות. הוא מדבר בשקט ואני לא בטוח שבסרטון (https://youtu.be/L1WR9ctC5sM) בכלל שומעים אותו. אבל הוא מדבר בבטחון ובצורה ברורה על המשחק. הוא אמר שזה נראה כטקטיקה חדשה לעשות עליו דאבל-טים ובגלל זה החיים שלו בפירוש יותר קשים במשחק אבל ברור שניתן וצריך לנצל את האפשרויות שזה יוצר לשחקנים אחרים וזה מה שהם עושים וראינו את זה במשחק.

לאחר מכן אני הלכתי לבדוק אם עוד יש מישהו לדבר איתו בצד של ממפיס וכבר לא היה ואז החלטתי ללכת הביתה. 

עוד צילום אחרון מהחניה של האולם מבחוץ בלילה וזהו. חזרתי למלון עייף אך מאוד מרוצה. מקווה להגיע השנה עוד לכאן ולצליח להיות שליח שלכם במשחקי פלייאוף שבטוח יהיו יותר מותחים ומסעירים, ולנסות להעביר לכם את החוויות..

 

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. כיף של סיקור, תודה רבה! אין ספק שהאקרדיטציות הופכות את החוויה לשינה לגמרי, בטח עם קבוצה מעניינת כמו הספרס. מקווה בשבילך ובשביל האתר שתהיה בכמה שיותר משחקים, שיהיה בהצלחה !

  2. מנחם, או מידן או רועי: במייל ששלחתי רואים את הטבלאות היטב. כאן לי הם נראות כריבוע ריק. כנ"ל יש כאן כמה קישורים לסרטונים שמופיעים אמבדד כמו שצריך, ויש מקום שזה מופיע כקישור ויש מקור שיש את הקישור בטקסט וזה לא מופיע כהיפר לינק. אתם יכולים לסדר את זה?

    1. יורם אתה מאוד מוזמן להישאר כאן באתר. לא תמצא בכל העולם אתר שמכסה ספורט בעברית בצורה יותר טובה וכיפית. כל הכותבים מתנדבים, כותבים בצורה מבריקה ומעולה, קודם כל על NBA אבל גם על על הרבה ענפים אחרים, ויש קהילה שלמה של מגיבים מוכשרים דעתנים ומצחיקים. אני כל היום ברגע שיש לי זמן, נמצא כאן.

  3. כל הכבוד צביקה. אני שמח שכשהתעוררתי ראיתי שמישהו סידר את האבלאות כי בעריכה הן הופיעו כמו שצריך.

    אבל דבר אחד שאני לא יכול לא לומר: צביקה נראה לי הרבה יותר מוכר אבטיחים בשוק הכרמל מאיש היי-טק!

    1. אם היית רואה את הכרס זה היה אפילו יותר בולט!
      יש תמונה עם התג על הכרס שרואים את זה יותר ברור..אשלח לך בווטסאפ.
      אבל הרי כבר נפגשנו כמה פעמים בארץ, אז תכלס ראית את הכרס.
      בכל מקרה לגבי הטבלאות – מישהו רואה אותם? כי אני לא רואה אצלי במחשב וגם אנשים אחרים אמרו לי שלא רואים. אם לא רואים אז עדיף פשוט לשים קישור לאיזה טבלת בוקס סקור של המשחק ולהוריד את שני הריבועים הריקים הללו.

  4. תודה צביקה וברוך הבא. סיקור מעולה לפעם ראשונה. מקווה שהעבודה מימנה לך את הכרטיס טיסה… ובחיים אל תרמוז שאתה סו קולד מתנחל כי החבר׳ה בליגה מאוד ליברליים בלאק לייפ מאטר וכאלה…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט