יום שלישי שוב הגיע אל העיר/ יונתן שגב

ערב טוב, אם נכנסתם לפוסט זה, כנראה ברצונכם לדעת מה יהיה הלילה ב-NBA.

אז בגדול: שארלוט ומילווקי יפגשו בשארלוט, ערוץ הספורט ישדר את עומרי כספי וגם על הדרך  את מינסוטה (שלו) שתשחק נגד אינדיאנה בעיר התירס, פילדלפיה והנטס יפגשו למשחק מיותר, כשבאותו הזמן ההוקס תנסה לעצור את ההתדרדרות שלהם מול הסאנס ומיאמי תפגוש בדטרויט בפאלאס. בחלק השני של הלילה הדברים נעשים מעניינים יותר, כשהזקן יפגש עם אלופת המערב, פורטלנד ודנבר יפגשו לקרב מרתק על הפלייאוף ול.א.ל תפגוש בג'ון וול.

בנוסף, החלטתי שאחזור לתת את דעתי הצנועה על תוצאות המשחקים. תהמרו הפוך!

 

 

2:00 שארלוט הורנטס (40-33) – מילווקי באקס (36-37)

בקלות מאוד, המצב של הקבוצות היה יכול להיות הפוך: שארלוט הייתה יכולה למצוא את עצמה ממוקמת בבטחה במקום ה-6 – בשוויון עם המקום ה-5 וה-7 – ומילווקי הייתה יכולה להתמקם במקום ה-11, עם סיכוי מזערי להעפיל לפלייאוף.

שניים-שלושה משחקים צמודים שהיו הולכים אחרת, שחקן שהיה נפצע (חס ו…), כמה אימונים שהיו הולכים טוב יותר/טוב פחות, טיסה שהייתה מתנהלת אחרת.

המצב הזה רק מראה כמה פרמטרים אנו לא מכירים בהצלחה של קבוצת NBA. עם זאת, אפשר לנחש מה הסיבות המרכזיות להצלחה/אי ההצלחה של הקבוצות:

מילווקי: אין ספק שרצף הנצחונות שהיה להם בתחילת מרץ הוא זה שנתן להם את המקום שבו הם מחזיקים היום. הם התחילו עם שני ניצחונות מרשימים על הקליפרס והראפטורס ומשם העסק התגלגל ו-6 ניצ' רצופים לקבוצה של 50% זה מה שהכריע את הכף. מבחינת השחקנים, כמובן שג'יאניס אנטטקונמפו והשדרוג המתמיד שלו הוא זה שסחף את הבאקס לפלייאוף – אם לא יקרה משהו מפתיע ביותר.

שארלוט: קודם כל, רצף ההפסדים הגדול שהיה להם לפני האולסטאר ללא ספק הרע מאוד את סיכויי הפלייאוף של הקבוצה של ג'ורדן. 7 הפסדים רצופים, ניצחון אחד ב-13 משחקים ובתקופה של יותר מחודש! (גם הוא על הנטס המסכנים). אמנם הצרעות התאוששו אחרי האולסטאר, אך כרגע זה נראה מעט מידי ומאוחר מידי. אין ספק שקמבה ווקר לא מקבל מספיק עזרה, כשאף אחד לא מצליח לקלוע גם ביעילות וגם בכמות גדולה בשארלוט (יש כאלה שעושים את זה ויש כאלו שאת זה, אך אף אחד לא הצליח לשלב את שניהם).

בנוסף, אין ספק שמדובר באחת הקבוצות בעלות אחוזי ההצלחה הנמוכים ביותר במשחקים צמודים, כשהם הפסידו את כל 8 המשחקים שלהם שנגמרו על חודו של פוזשן! נתון מדהים.

אין ספק מי צריכה יותר את הניצחון, והיא זו שתנצח לדעתי. מילווקי ב-6. 

 

אינדיאנה פייסרס (36-37) – מינסוטה טימברוולבס (44-28)

הפייסרס נמצאים במצב מאוד דומה לזה של מילווקי, אך איכשהו זה נראה כאילו הם בטוחים פחות מהקבוצה של ג'ייסון קיד. למה? שלוש סיבות שאני יכול לחשוב עליהן כדי להסביר את התחושה הזו:

חברו הוותיק של הפריוויו השבועי הזה – המומנטום – וגם לוח משחקים לא פשוט. כשבנוסף, במצ'אפ בין הקבוצות יש יתרון של 0-3 במשחקים לטובת מילווקי.

בעוד הבאקס נמצאים במומנטום די חיובי, הפייסרס מג'עג'עים את דרכם בזמנים האלו של השנה, ובעיקר הם אינם צפויים. לצד ניצחונות מרשימים ישנם הפסדים לא ברורים, כשהקבוצה שמנהלה הוא לארי בירד מתקשה להשיג את ה-W מחוץ לאינדיאנאפוליס.

פעמיים טורנוטו, קליבלנד, ממפיס, מילווקי עצמה ועוד עדיין על לוחה של הפייסרס. האם זה לוח אימנתני ובלתי עביר? לא אמרתי זאת. אך לא אתפלא לראות את הפייסרס יורדים מתחת ל-50% בסוף העונה.

נעבור לעומרי כספי והטי-וולבס.

ראשית אתוודה בפניכם שאין לי מושג כיצד לגשת לקבוצות לוטרי כשאני בא לכתוב עליהן.

הרי בקרוב הן לא יהיו רלוונטיות לנו כלל, במיוחד כאלו שמיקומם פחות או יותר כבר נקבע. מינסוטה היא ללא ספק אחת כזו.

עם זאת, במקרה הזה, יש דבר אחד שאפשר להתייחס אליו וזה כמובן הפורוורד הישראלי, עומרי כספי, שחתם בקבוצה ממש לא מזמן.

המספרים מספרים: 3 נק' ב-17 דק', כמעט שני איבודים באותו פרק זמן, ובקיצור – יש על מה לעבוד. כרגע הוא מקבל את הקרדיט מת'יבודו, שזה הדבר החשוב ביותר עבור עומרי.

 

עדיין, אין ספק שהפייסרס עדיפים ובעיקר הם צריכים יותר את הניצ' ולכן הם יקחו את המשחק. ב-12 נק'.

 

2:30 ברוקלין נטס (57-16) – פילדלפיה 76' (46-27)

סלחו לי, אך המשחק הזה לא שווה התייחסות.

 

2:30 אטלנטה הוקס (36-37) – פיניקס סאנס (52-22)

הקבוצה השלישית בשוויון בין שלוש המזרחיות שממוקמת 5-6-7.

אם דיברנו על מומנטום בהקשר של מילווקי ואינדיאנה, צריך לדבר עליו גם בהקשר של ההוקס: 7 הפסדים רצופים הורידו את ההוקס ממחשבה על יתרון ביתיות עד למחשבה על הישרדות במקום בפלייאוף.

ההפסד האחרון של ההוקס הגיע שלשום אחר-הצהריים, כשהם קיפחו את נפשם הכדורסלנית והפסידו לפאקינג ברוקלין (טוב, המתאוששת…).

זה מספיק עבורכם בכדי לדעת עד כמה המצב חמור.

למזלם, מולם עומדת קבוצה שמחזיקה ברצף הפסדים גדול אף יותר, עם 8 הפסדים ברציפות.

אחרי שנרגענו מעט מהופעת 70 הנקודות השנוייה במחלוקת של דווין בוקר הנפלא, נראה האם הסאנס מסוגלת – ואף אם היא רוצה – לשבור את רצף ההפסדים הגדול, כי הרבה הזדמנויות טובות יותר מזו של היום לא יבואו.

יש לציין שבלי ששמנו לב (לפחות אני), הסאנס עושים טאנקינג מוצהר – כשאריק בלדסאו וטייסון צ'אנדלר לא משחקים בגלל ש"המועדון רוצה לתת דקות לשחקניו הצעירים."

אם לא עכשיו אימתי? ההוקס ב-3. 

 

2:30 דטרויט פיסטונס (40-34) – מיאמי היט (38-35)

 

 

זו נראית כמו אחת ההזדמנויות האחרונות של הפיסטונס להישאר בתמונת הפלייאוף. יש הבדל של משחק וחצי בינה לבין יריבתה הלילה, ההיט, שממוקמת שמינית. למומי, או לאנשים אחרים שקצת מתקשים עם המתמטיקה – אם הפיסטונס מפסידים היום, ההפרש בינם לבין ההיט יעמוד על 2.5 משחקים, כש-7 כאלו נשארו לה בקופה.

זה פער מאוד גדול, כמעט בלתי סגיר, בעיקר בהתחשב בעובדה שבשובר השיוויון למיאמי יהיה יתרון, עם מאזן עדיף מול הבית שלה ומול המזרח.

אך אם הפיסטונס ינצחו, יהיה להם יתרון בראש בראש, מה שימחק את היתרונות האחרים של מיאמי, כשבנוסף לכך הפער יהיה רק חצי משחק.

אך אלו שתי קבוצות במגמות הפוכות, מה שיהפוך ניצחון של הפיסטונס למפתיע מאוד:

על המומנטום היפה של מיאמי כבר דובר מספיק, למרות שני הפסדים רצופים, אין ממש סיבה שהם ידאגו, כשהם אספו כבר 8 ניצחונות בחודש זה.

הפיסטונס לעומת זאת, עומדים על ארבעה הפסדים רצופים, כולל לשתי הניו-יורקיות. בכלל, הם עומדים על ניצחון בודד ב-8 המשחקים האחרונים, וגם הוא על פיניקס האומללה.

אך בכל זאת, הפיסטונס אמנם נמצאים במצב לא משהו – 4 הפסדים רצופים, בק טו בק, וכו' – אך היא לא תוכל לתפוס את מיאמי במצב פחות טוב: שני הפסדים, בק-טו-בק בעצמה, דיון וויטרס ווינסלו בחוץ… והמשחק נערך כמובן בדטרויט מישיגן. יש הזדמנות טובה מזו?

אז מה? מיאמי קבוצה עדיפה, בכושר טוב משמעותית. ההיט ב-13, מה שיסיים את חלום הפלייאוף של הבוכנות. 

 

3:00 יוסטון רוקטס (22-51) – גולדן סטייט ווריורס (14-59)

 

?

 

לא אחפור לכם על המשחק הזה. "מדוע" אתם ודאי שואלים את עצמכם? "הרי, אלו שתי קבוצות טובות, ואפילו מעולות, שנפגשות למשחק עם היסטוריה וכבוד".

אז אענה.

ובכן, כל מה ש"אמרתם" למעלה, נכון. אך עם זאת, שתיהן כבר הבטיחו את מקומן בטבלה, כמעט בוודאות.

לס"א יהיה קשה לסגור פער של שני משחקים בכושר הנוכחי של הלוחמים (7 ניצ' רצופים), כשעל יוסטון אין על מה לדבר עם 6 משחקים הפרש לכל צד.

לכן, אמליץ לכם לקום ב-3, לפתוח את הליג פאס או את הלינק שברשותכם (לערוץ הספורט של המדינה חשוב לשדר את כספי ולא את המשחק הזה או את זה שאחריו – תקנו אותי אם אני טועה) ותיהנו!

אני אישית חושב שהלוחמים יעצרו עם 40+10 של הזקן ויוסטון תנצח ב-9. 

 

5:00 פורטלנד טרייל בלייזרס (38-35) – דנבר נאגטס (38-35)

הגענו, למשחק המרכזי של ליל שלישי הזה. מי היה מאמין שאגיד את זה על פורטלנד נגד דנבר.

אך אין ספק שהנסיבות מגרשות את הציניות בסיקור המשחק הזה: יכול מאוד להיות שזה יהיה משחק ישיר על הפלייאוף! יכול להיות, שזהות המנצחת במשחק הזה תקבע את גורלה כזו שתעלה לפלייאוף. במיוחד אם הטרייל בלייזרס ישימו את ידם על הניצחון.

מדוע?

מכיוון שגם אם הם אכן ישימו ידיהם על ה-W הנחשף וגם אם לאו, יהיה להם יתרון בשובר השוויון בין הקבוצות: כרגע, המאזן העונתי עומד על 1-2 לטובת פורטלנד. אם הם ינצחו, אזי שהמאזן העונתי יעמוד על 1-3, מה שיתן לפורטלנד את הבכורה במקרה של תיקו.

אך גם אם ידה של הקבוצה מאורגון תהיה קצרה מלהושיע, עדיין יהיה להם יתרון בשובר השוויון, בגלל שהסדרה העונתית בין הקבוצות תעמוד על 2-2 והמאזן של פורטלנד בתוך הבית (שהוא אותו הבית של דנבר) עדיף בהרבה על זה של דנבר, עם 3-8 של לילארד וחבורתו לעומת 8-5 של הנאגטס.

רוצה לומר: אם הבלייזרס מנצחים, אפשר להגיד שיש פער של שני משחקים, ואילו אם הנאגטס מנצחים, אפשר להגיד שזה רק משחק אחד הבדל. אם איכשהו טעיתי, אשמח שמישהו בתגובות יתקן אותי, אך אני חושב שזהו מצב הדברים.

בכל מקרה, שתי הקבוצות מגיעות למשחק במומנטום טוב, כששתיהן ניצחו את מרבית משחקיהן האחרונים: דנבר עם 6 מ-9 ופורטלנד עם 7 מ-9. עם זאת, הנאגטס מגיעים עם הפסד מיותר לניו אורלינס במשחקם האחרון.

שתי הקבוצות מגיעות אחרי מנוחה של יום, המשחק יארח באורגון, בשעה 5 שעון אשדוד.

נראה לי שזהו… אין לי עוד מה לומר (אפשר היה לדבר על נורקיץ', אבל נו מילא). תצפו!

 

פורטלנד התעוררה מאוחר. אך היא ערה לחלוטין. והיא תיקח את הניצחון היום. על הבאזר. 

 

5:30 לוס אנג'לס לייקרס (52-21) – וושינגטון וויזארדס (28-45)

לצערי, אין ברשותי זמן לסקר את המשחק הזה.

אך נראה לי שגם רפי ההבנה יכולים לדעת מי תהיה עם ידה על העליונה במשחק הזה, במיוחד כשהסאנס מתקרבת לעקוף את הלייקרס בטאנקינג, והוויזארדס יכולים לפתוח פער חשוב על טורונטו במאבק על המקום ה-3 (שיכול להוביל למפגש עם קליבלנד בסיבוב השני… אז אולי המשחק הזה פתוח?)

בכל מקרה, אני מהמר על וושינגטון ב-20 נק'.

 

 

 

לפוסט הזה יש 145 תגובות

  1. המירוץ לmvp של הארדן עוד יפגע בתפקוד של יוסטון בפלייאוף. יוסטון כבר בטוחה במקומה. זה הזמן להתחיל לנוח ולצבור כוחות לפלייאוף. אי אפשר להרפות לגמרי שלא יאבדו כיוון בפלייאוף אבל הם חייבים להתחיל לוותר על משחקים. הייתי ממליץ להם להתחיל במשחק הזה ולתת להארדן, אריזה, בברלי וגורדון לנוח.

  2. תודה יונתן.
    אם כמו שאתה מעריך יוסטון ינצחו, אז לא ברור לי הביטחון במקום הראשון של הלוחמים. הרי מחר יש להם B2B בס"א, מה שאומר פוטנציאל להפרש של חצי משחק בלבד.

  3. המשחק הזה מול יוסטון הוא משחק מפתח עבור ג"ס. הפסד והם מגיעים מחר לס"א במצב שבו הפסד במשחק גב לגב אחרי מאמץ קשה והם איבדו את הביתיות לס"א ויאלצו לפגוש את המטחנה של הגריזליס בסיבוב הראשון.

  4. אם הייתי מחבר את כל הפעמים העונה שהסוקרים את המחזורים הימרו נגד ג"ס , היו לנו כבר 30 הפסדים . ניחא .
    כמובן שהלילה הפסד בהחלט אפשרי . הרהרתי כאן לפני מספר ימים איך הלוחמים צריכים להתייחס לבאק-טו-באק הזה . במקור חשבתי על מצב לעלות עם הרכב משני ולזרוק את המשחק הראשון נגד היוסטונים במטרה ללמד למחרת את הפופוביצ"ים מאיזה עץ עושים חליל .
    אבל הצמידות של ס"א אלינו לא מאפשרת את זה . צריך לנצח הערב , ואז , לפי מצב העייפות והרגליים , לראות מה עושים מחר.

    1. אני חושב שלשני משחקים האלה ג"ס יכולה לשחק עם רוטציות רחבות ולפי המצבברבע הרביעי להחליט עם לשים גז או לוותר.
      בכל מקרה, אלו שני משחקים נגד קבוצות איכותיות שצריך לשחק בהם ולא לוותר על אחד מהם

    2. תכליס אתה צודק – אסור לווריורס לוותר על המשחק, הם צריכים לשאוף להמשיך את הרצף, ומקסימום לעלות עייפים מול הספרס מחר, עם ניצחון בכיס מהלילה. מצד שני, יש לי תחושה שיקרה הפוך על הפוך – הווריורס יפסידו, ומחר עם הגב לקיר אצל הספרס, הם דווקא ישובו למסלול הניצחונות עם ניצחון הצהרתי.

  5. תודה רבה יונתן.
    לידיעת הקורא סומסום הוצאתי את הכובע מהארון לאוורור שאני אוכל לאכול אותו בכיף – למרות שאני עדיין מאמין שהרשע יהיה בגמר שנה נוספת נראה שנבואות הזעם שלך מתחילות להתגשם.

  6. דטרויט-מיאמי – נראה כמו משחק ההזדמנות האחרונה של החבורה הלא מחוברת של דטרויט. פלייאוף אצלם יציל את העונה הזו מכשלון, אבל אני עדיין לא רואה מצב שג'קסון נשאר שם שנה הבאה, הבועה שלו התפוצצה השנה והוא בדרך להיות שחקן סטייל דארן קוליסון.
    פורטלנד-דנבר – אני חושב שהאיכות של פורטלנד תכריע כאן וגם במירוץ לפלייאוף. הם קבלו זריקת עידוד מהטרייד של נורקיץ' (שבכלל יבוא חם להעיף את קבוצתו הקודמת מהמירוץ לפלייאוף).

  7. תודה על הפריוויו יונתן!

    קצת כואב לי על דנבר, שמוקמו רוב העונה במקום ה-8, ובישורת האחרונה הם מג׳עג׳עים. לדאבונם, לדעתי הם יפסידו לפורטלנד הלילה. מצד שני – בהחלט יש כאן פוטנציאל למשחק איכותי ומותח.

  8. סלח לי, אבל הפריוויו הזה לא שווה התייחסות.

    נ"ב – השילוב בין עברית גבוהה ושגיאות כתיב מזעזעות מגוחך, עדיף שתכתוב בשפה שאתה מכיר

  9. הקטע הזה של הדירוג בליגה ממש לא ברור לי….המאזן בתוך הבית האזורי קובע יותר למיקום בתוך הקונפרנס ?

  10. חשבתי על רעיון מעניין. איך עושים מהלך שעל הנייר נראה מצויין ובפועל הוא סיכון גדול, כאשר הוא יכול באמת להצליח רק אם הוא מנוצל נכון?

    נכון…אף אחד לא הבין כלום…

    הריי לכם רעיון מעניין לקיץ. רעיון הזוי אפילו שארצה לראות, רק כדי לחזות איך מעז יצא מתוק – – – – – – – – דרק רוז חותם בספרס תמורת ה-MLE.

    נשמע כמו מקרה לא קשור למציאות, נכון?
    אבל בכח הוא יכול דווקא להיות טוב. הנה כמה נק' שאציין שיכולות לתרום להבנת הרעיון:

    1. כרגע האופצייה שיש לספרס בעמדת הרכז לא נראית מלהיבה במיוחד. העמדה מכילה כרגע 3 רכזים ואף אחד מהם לא מהווה יתרון לקבוצה מול האלטרנטיבות הקיימות אצל שאר המתחרות העיקריות של הקבוצה על התואר. יתרה מכך, אני מאמין שמילס עלול לדרוש חוזה שהספרס לא בהכרח יסכימו לשלם. הרכז הראשון שלהם מסיים שנה הבאה חוזה בגיל 35 ואולי גם יחשוב על פרישה, כי ההשפעה שלו אינה גדולה כמו שהייתה לדאנקן באותו גיל בקבוצה והרכז השלישי הוא שחקן צעיר שעם הזמן צפוי ואמור לקבל דקות משחק רבות יותר.

    2. הספרס צריכים להעניק עוד עזרה לקוואי ואולדריג'. בגלל שהקבוצה מושתתת על הגנה קבוצתית סביב לאונרד, לא צריך בהכרח רכז שהוא שומר עילית (עובדה שפארקר לא שומר בחסד והקבוצה הסתדרה עם כך במשך שנים בצורה טובה). ומאידך, יכול מאוד לתרום עם יהיה לקבוצה שחקן שיוכל לקבץ את ההגנה אליו בחדירה, מלבד לאונרד. פארקר כבר איבד את היתרון הזה שלו והוא כבר לא אקספולסיבי כבעבר. הבאת רכז נוסף שיידע לתת לקבוצה את אותם כישורים שהיו לפארקר יעזור לה לשחזר במידה מסויימת את שיאה של השושלת החדשה.

    3. הקבוצה לא צריכה רכז מסורתי כמו רוביו. היא צריכה שחקן נוסף שמסוגל לקחת על גבו מהעומס ההתקפי, כי הרבה מהשחקנים בקבוצה אינם מסוגלים לבצע זאת ושיטת המשחק של הספרס היא זו שדואגת לכך שזאת לא תהיה בעייה, אך בפלייאוף זה לא תמיד הצליח וקבוצות אתלטיות יודעות להתמודד עם הבעייה שהספרס מציבים עם שיטה כזו. מאידך, הבאת שחקן נוסף שדורש תשומת לב בשמירה עליו, בעיקר בחדירה לסל שמצופפת את ההגנה, יכולה לתרום לקבוצה ביישום השיטה ההתקפית שלהם בצורה טובה יותר.

    אני חושב שזה יכול להיות רעיון לא רע. חשבתי עליו כי רוז טען שבקיץ הוא לא מסתכל על הכסף בחוזה, אלא בעיקר היכן הוא ישחק, כי הוא רוצה לזכות באליפות. לכן, לעומת שאר האלטרנטיבות, הוא לא בהכרח ידרוש הרבה כסף, אך עם זאת, הסיכון יכול גם להביא לתגמול גדול, כי למרות עונה קטסטרופלית של הניקס, רוז עדיין הרשים יחסית וכל מי שצפה במשחקי הניקס ראה זאת (וכמובן שאני גם משתתף בצערו. כולנו חווינו זאת מתישהו העונה).

    השאלה היחידה כאן היא אם פופ היה מוכן להמר עליו, כי בפועל אני לא רואה את זה קורה בלי שהסוכן של רוז יפנה לביופורד וינסה לשכנע אותם. אם רוז מתכוון להיות באמת רציני לגביי הטענות שלו על החוזה הבא שלו ("לא חשוב לי הכסף בקיץ כבר. חשוב לי שאתמודד על אליפות"), הספרס הם אולי המקום היחיד שיעניק לו צ'אנס אמיתי, לצד לקיחת חלק משמעותי בקבוצה.

    אשמח לשמוע מה אתם חושבים. כמובן שאני שוב מזכיר – בפועל רעיון הזוי ולא נראה מציאותי. אני רוצה לדעת מה חושבים בכח. ברעיון. במחשבה בלבד. האם לדעתכם זה ניסוי שעשוי דווקא להצליח?

    1. לא מכיר gm(חוץ מגאון הכדורסל הגדול מכולם בעל 11 אליפויות שלימד את מייקל איך לזרוק לסל) שמוכן לגעת בו עם מקל

      1. אלה תתפלא כמה קבוצות יפנו אליו ולא הפוך.

        מילווקי, ניו אורלינס, דנבר, אורלנדו, ברוקלין וזה רק על קצה המזלג.

      1. אני יותר מסתכל על זה בתור אותו שחקן, רק צעיר יותר ועדיין יותר אקספלוסיבי. בנוסף לכך, פרקר חכם יותר גם כי המערכת נותנת לו את הפריבילגיה הזאת. לטעמי רוז יכול להיות גם שחקן חכם יותר אם יגיע לשם וישיק תחת פופ. מדובר על שחקן ששכחו שהוא ניתן לאימון והוא נלחם המון על המגרש. העובדה שהוא משחק בניקס די הקשתה על רבים לזכור זאת.

        וכמובן הדבר הכי חשוב במקרה הזה בעיניי – הוא עשוי להיות זמין בשבילם, כאשר שאר הרכזים יעלו הרבה וייתכן שהבאת אחד מהם (אם זה בכלל יצליח) ידרוש בוודאות על ויתור של לא מעט חלקים אחרים מסביב.

        1. צעיר ואקספלוסיבי, אבל עדיין שביר יותר.
          רוז הוא שחקן שבכל הזדמנות דאג להראות שכל מה שהוא יודע זה להיכנס עם הראש בקיר וצריך יותר מדי את הכדור ביד בשביל זה.
          הבעיה העיקרית בהתקפה של גארדי הספרס היא הקליעה, והוא מהווה בעיקר נסיגה מהמעט שיש להם שם.
          אבל בעיקר – אחרי הפרשה בקיץ, אני לא רוצה לראות אותו מצליח יותר.

          1. מבין אותך. אם נחשוב על מקומות ריאליים בשבילו, הייתי מדרג אותם ככה:

            3. ברוקלין – כי חייב להתחיל מאיפשהו בשיווק, למרות שאני לא בטוח שהכינוי "אוספי הזבל של הניקס" יהיה להם להיט על החולצות בחנויות.

            2. דנבר – גם ככה המרכז הוא הסנטר, אז נעשה הפוך על הפוך והרכז ידרוש את הכדור ויזרוק הרבה.

            1. מילווקי – צחוק בצד, הם לא צריכים שם גם ככה רכז עם יאניס בחמישייה, הם צריכים רכז טוב מדלי. כזה שימשוך אליו תשומת לב. רוז יכול לענות על כך וייתכן שלשחק בשביל רכז לשעבר כמו קידום יתרום לו למשחק האישי. אשמח לראות חמישייה אקספלוסיבית של רוז – מידלטון – יאניס – פארקר (בתקווה שיישאר ממנו משהו) – מייקר.

    2. הבעיה בעמדת הרכז אצל הספרס אכן לא פשוטה, נכון שפופ מבשל לרוב רוקיס על אש קטנה ולרוב זה עובד אבל אני חושב שהיה מקום להמר על מארי יותר כבר העונה, אולי מחכה לנו הפתעה בפלייאוף…
      לגבי העונה הבאה, נדמה לי שג'ורג' היל פנוי לא? הזדמנות לסגור מעגל אחרי הטרייד ההוא על הבחירה של קוואי ולשוב לספרס, תפור עליהם.

    3. שמע אחי יש משהו במה שאתה אומר אבל הבעיה היא ה character…
      פופ כל הזמן מדגיש שזה מה שהכי חשוב לו ולמועדון
      לדעתי שחקן שבטוח שהוא הטוב בעולם זה לא הדמות שפופ רוצה שם
      בקיצור הוא לא מתאים בגלל האופי לא רק בגלל היכולת
      לדעתי יש לספארס פתרונות אחרים בקיץ שכמו שציין פה אסף היל הוא אולי הטוב ביותר עבורם ולא רק הטוב בנמצא
      בכל אופן לטעמי הפעם וחשוב לציין שזה בניגוד לרוב הפעמים שאתה מציע הצעות! לא רק לא ריאלי אלא גם לא רעיון טוב
      אבל אשמח לשמוע על רעיונות אחרים לפתרון הבעיה בעמדת הרכז שלנו
      יש לך כאלה??

      1. הזהרתי מההתחלה שמדובר על רעיון לא מציאותי והזוי.

        הצעות טובות יותר?

        הריאליות הן לנסות לפתות את הולידיי, ג'ורג' החל או ג'ף טיג.

        ה-Dream Scenario יהיה להצליח לארגן מהלך בו לאורי או כריס פול יגיעו לקבוצה, אבל אני חושב שבמציאות הם דווקא פחות כדאיים וגם ידרשו יותר מדי שינויים בכדי לספוג את בואם.

        הבחירה שלי תהיה לנסות להחזיר את היל. במידה וזה לא יילך, הייתי רוצה לראות את טיג שם, יותר מאשר הולידיי השברירי.

  11. תודה יונתן על הפריוויו.
    לדעתי ג"ס יעלו היום לשחק עם כול הכוח, יהיה צמוד ויוסטון תנצח. ואז הם יגיעו ל B2B מול ס"א ושוב יפסידו בהפרש קטן וכך יושלם המהפך בצמרת.
    ויצא שהפסדו של "הרשע" היה שכרו הגדול.
    ותודה למספקי הלינקים

  12. ראיתי הערב את ס"א נגד הפרשים (בלילה ראיתי כמובן את ה-MVP). לא ברור לי איזה משחק ראו פה המגיבים – ספרתי 6 איירבולים במשחק, כולל מאנו וגרין, פלוס לבנה מחרידה של קאוואי; אינספור איבודים מגוחכים של שתי הקבוצות, חדירות מצחיקות והרבה שחקנים גריאטרים, בשתי הקבוצות. משחק ברמה של ליגת ווינר ולחשוב שאלה מובילות את הליגה. מזעזע.
    ס"א משחקים בהליכה/עמידה, מינוס אתלטיות (חוץ מקאוואי). גאסול יכול רק לעמוד ולקלוע, לא מסוגל להוריד כדור לרצפה, גרין זה גארד ברמה של יורוליג, פארקר בקושי זז, הלך למתפרצת ונפצע, אולדריג' לא מסוגל לקפוץ מעל עיתון, לי מגושם וכבד ומאנו זז מצחיק, בהתאם לגילו. גירזן שם אירבולים (אבל אי אפשר שלא למות על מאנו). מילס טוב אבל מוגבל. לגבי קאוואי – לא תשכנעו אותי – הוא לא שחקן כדורסל. הכל מלאכותי, מעושה, אין שם כישרון כדורסל נטו. כוח כוח ועדו כוח. הסל על הבאזר במחצית נראה כמו גויבה של ליאור אליהו. מגיעה לפופ צדליה על כך שהוא לוקח את החבר'ה האלה לצמרת הליגה – או שמנחם צודק והליגה באמת גרועה.
    מנגד חזינו בהגנה שלא הייתה מביישת את הפועל נס ציונה. ג'פרסון בן 90, וויליאמס משחק כדורסל של לפני 20 שנה, תומפסון סביר אבל מוגבל מכל הכיוונים, סמית' שכח איך קולעים ברצף ופריי לא יכול לשמור עלי (יש לי קליעה טובה אוף דה דריבל).
    קיירי – הטרמפיסט לגלקסיה – מטייל במגרש ועושה כעולה על רוחו. לא שומר, לא מנהל, לא יציב. חי על האדים של הזריקה ההיא; לאב מוכשר, שחקן אמיתי, אבל מגושם וכבד כמו טנק. כל מהלך שלו לוקח רבע שעה. היחידי במגרש ששיחק כדורסל היה לברון – איזה שחקן ! הספדתם אותו מוקדם מדי חברים, הוא יגיע לגמר השביעי הרצוף שלו. היריבות במזרח יקרסו במאני,
    when push comes to shove זה יהיה הזמן שלו.
    ואסיים עם תחזית להלילה – ג"ס או יוסטון – אחת מהן תנצח.

    1. אתה עושה את זה לא נכון. אתה צריך לבחור אחת לתת הסבר עם מקסימום אמרות קיצוניות בנוגע לקבוצה א', ב' או שתיהן. להסביר איך אין בכלל סיכוי שזה יסתיים אחרת, וכאופציה אפשרית אך לא הכרחית לתת איזה תנאי שבגינו התוצאה עשויה בטעות להיות הפוכה.

      אם יוצא שצדקת אתה יוצא מבין גדול כביכול שראה הכל לפני כולם, ואפשר לספר לילדים ולקוראים פעם אחר פעם על הישגך המרשים.
      אם טעית אז לא משנה כי ממילא אף אחד לא יזכור את זה בעוד יומיים, ואלא שכן יזכרו הם סתם משמיצים שזוכרים לא נכון ונטפלים אליך(במקרה הכי גרוע הרי מה שאמרת היה נכון לחלוטין והאמת המלאה כאשר כתבת את זה, זה פשוט השתנה אחר כך).

      😀

  13. תודה יונתן ובכל זאת התייחסות לברוקלין-פילדלפיה: אנחנו כאן בלה לה לנד מחזיקים אצבעות לברוקלין – הם רק חמישה ניצחונות מתחתינו! רצף ניצחונות עד סוף העונה והסיכויים שלנו לטופ 3 בדראפט משתפרים פלאים!

  14. אפלטון ויוסטון שלו זה תענוג. קבוצה פח אשפה.
    מריחים גולדם סטייט מרחוק ומתחילים במינוס עשרים.
    זקן על חלשיםחחח אם הוא מקבל אמ וי פי זה בכייה לדורןת.
    לנארד לא רואה אותו ממטר.
    אפלטון מציע לך לשדרג את הסירת דייגים למשהו שקולט לויין אולי תקבל קצת שכל בכדורסל

  15. לא יאומן מה שג"ס עושים ליוסטון. עלי לעזוב כדורסל עוד מעט כי לארה"ב משחק קריטי נגד פנמה בכדורגל!!! חייבים לנצח בפנמה. לאמריקאים כוכב עולמי חדש בן 18. אכתוב עליו. כוכב גם בליגה הגרמנית.

  16. גולדן סטייט פתחו טוב אבל נחלשו במחצית השניה כשסטף חזר לזרוק לבנים. (1 מ 8 מהשלוש) רק 8 במחצית והכל פתוח

      1. אם לא ראית שהעבירה הרביעית שנשרקה לסטף לא היתה ולא נבראה, אתה צריך דחוף משקפיים . אפילו שדרני יוסטון הודו בזה .

        1. אז מה שאתה טוען זה שהשופטים ב-NBA טועים?
          בשביל זה לא צריך משקפיים.

          אבל אם הטענה היא שגולדן סטייט מקופחים?
          אז במקרה כזה מספיק רק להחליף את הזגוגיות למשהו פחות תכלת…

          1. זאת לא טעות, זה מה שנקרא שריקת בולשיט.
            המהלך היה ברור לחלוטין, לכולם היה ברור באותו הרגע שהחטיפה הייתה נקייה רק מה? זה היה הזקן

          2. תאמין לי, אני מתבייש לכתוב את האמת.
            היה משחק של הסאנס, ששיחקו כל כך גרוע שעצם העובדה שבכלל הזכרתי אותם בתגובה זה כבר יותר "זמן מסך" ממה שמגיע להם…

  17. לפחות שתיים מהעבירות של סטף לא היו ולא נבראו . הרביעית שנשרקה לו היתה חטיפה נקיה לגמרי מהזקן . קר נאלץ להוריד אותו לספסל .

  18. מת על הארדן ויוסטון. קשה לי לראות אותם מתבכיינים על זה שהם לא עשו פאול. כאילו אין קבוצה שמנצלת את העניין של המגע יותר ממכם איך אתם יכולים לחשוב על להתלונן על העניין בכלל.

  19. כולכם החמצתם סיום מטורף למשחק בין ההיט לדטרויט, שם דטרויט הצליחו לאבד יתרון של 4 נק', 30 שניות לסיום, בדרך ספקטקולרית.

      1. אני מתכוון שכקבוצה אין שום מגמתיות נגדם – כשחקן אינדוודואל הוא אחד שפעם אחר פעם לא מקבל שריקות שצריך לקבל וחוטף שריקות על עבירות שלא היו.

  20. שיפוט מססריח . הרוקטס כבר 40 פעם על הקו . רק עונשין מחזיק אותם במשחק . . קיבלו גם כדור חוץ לא שלהם ו-2 זריקות מתנה של וויליאמס .

  21. ניצחון גדול ללוחמים שמראים שגם ללא דוראנט הם קבוצה מצויינת. המצטיין לדעתי מלבד קארי, זה דריימונד גרין שיש לו תשוקה מטורפת ותמיד שצריך סל נתן סל גדול.

  22. הלילה ראינו למה ליוסטון תהיה בעיה בפלייטוף . הם עם קלעים מצויינים מהפרימטר , אבל עם הגנה בינונית מאוד. בפלייאוף הקבוצות תעשינה מה שהלוחמים עשו – שמירה חזקה בפרימטר והורדה דרמטית של הנסיונות לשלוש והאחוזים לשלוש של יוסטון

    1. הטילים הם קבוצת שלשות אדירה עם 36% – היום היה ללוחמים הרבה מאוד מזל בהקשר הזה כי ההחטאות לא היו בגלל שמירה מעולה

    2. אין בכלל ספק שלגולדן סטייט יש את אחת מהגנות הפרימטר הטובות בליגה.
      השאלה היא, כמה מהלילה של 5 מ-31 מה-3 זה גולדן סטייט,
      וכמה זה סתם לילה רע של יוסטון.
      (בדרך כלל האמת באמצע)

      בגלל שלמרות ליל קליעה איום, זה היה צמוד.

      1. ממה שאני ראיתי זו לא הייתה שמירה מדהימה על ה3 – הרבה מאוד שלשות פתוחות לחלוטין שיוסטון החטיאו

        1. אני לא ראיתי הרבה מהמשחק,
          בדקות שכן ראיתי –
          גולדן סטייט עשו עבודה טובה בלהגביל את המבטים הפנויים של הארדן.

        2. כן, היו שלשות פתוחות מן הסתם, אין אף קבוצה שסוגרת הרמטית את הקשת, ואין אף קבוצה שקולעת 100% שלשות פתוחות, עדיין, בגדול, גולדן הגבילה כמעט לאפס ממה שאני זוכר את השלשות מעבר מהמסירות חצי של הארדן לכנפיים, שזה אחד הנשקים הקטלניים שלהם, בנוסף, זה לא שלקרי היה יום גדול מחוץ לקשת.

        3. ראיתי רק את החצי השני – קמתי במחצית . אז אולי אתה צודק לגבי המחצית הראשונה . בשניה הרוקטס לא קיבלו מבטים פנויים .

          בפלייאוף אין לרוקטס סיכוי לעבור את ג"ס או ס"א – שתיהן עם הדיפנסיב רייטינג הגבוה בליגה ויוסטון לא תקלע מספיק . לא סתם ס"א מובילים עליהם 3:1 במאזן העונתי וג"ס ב- 2:1 .
          גם יוטה , ממפיס והקליפרס , אם הן בריאות ( אלה 3 קבוצות שתמיד יש להן פצועים מרכזיים) יקשו מאוד על חבורת הזקן .

          הזקן מוגבל כרגע בגלל הכתף שלו , אבל הוא היה כזה גם מול אוקלהומה לפני 4 ימים בלבד ויוסטון חגגה . אוקלהומה פשוט לא שמרה בפרימטר.

  23. למרות שהנושא נטחן – חייב להתייחס לג'אבל מגי. איזה שיפור השחקן הזה מראה הIQ שלו כל כך עלה בחודשים האחרונים אני מניח שהרבה עבודה קשה וצוות אימון טוב תמיד עוזרים. מקווה שמאט בארנס ילמד קצת כי הוא לא עושה דברים הכי מבריקים על המגרש

    1. מסכים לגבי מקגי . הוא נותן לנו דקות מצויינות . הוא מוגבל בדקות בגלל בעיות אסתמה . אבל כשהוא עח המגרש הוא נותן תרומה גדולה .
      בארנס לא שחקן חכם במיוחד – בפרט עושה עבירות מיותרות . אבל הוא נותן קשיחות ולחימה . והוא אהוב על האוהדים ומחבר אותם לימי קבוצת ה- WE BELIEVE .

  24. נורק בא להוכיח לדנבר כמה הוא שווה. לראות את פלאמלי ונורק היום ולהבין שפורטלנד עוד קיבלה בחירת דראפט סיבוב ראשון זה פשוט עצוב לדנבר.

  25. חדי ההבחנה יכולים לשמוע בשידור של הלייקרס את ג'ני באס צועקת
    "?WTF"

    (הלייקרס מובילים ב-9 הפרש על הוויזארדס, אמצע הרבע הרביעי)

  26. בלי נורקיץ פורטלנד לא בפלייאוף ודנבר כן. בקיצור, דנבר קברו את עצמם ועוד נתנו ביירת דראפט כדי להעמיק את הדפיקה.

  27. פורטלנד במידה ומשיגה את הכרטיס האחרון בהחלט יכולה להציק ללוחמים, גם צמד הגארדים שלה (משולם את לילארד) ובעיקר נורקיץ' בכושר הנוכחי שלו מתחת לסל…

  28. התחזיות מתממשות.
    גולדן סטייט היא לא כוחות, וזה עוד לפני החזרה של דוראנט.
    פורטלנד תהיה הסוויפ הראשון שלה – יוסוף נורקיץ' הוא עיסקת המאה, מאז רכישת מנהטן בכמה, 400 דולר?

    ולצערי, אולי בעצם עדיף, דטרויט תהיה בחוץ.
    סטנלי ג'ונסון רושם את המשחק הנורא ביותר ששחקן יכול לאחל לעצמו – ארבעה פוזשנים אחרונים, כולם איומים, רצף נדיר שמבטיח הפסד לפיסטונז.
    הוא יוצא פעם עם הכדור מעבר לקו.
    בהתקפת שלוש-על-אחד, והניצחון בכיס, דופק אופנסיב.
    הוצאת כדור למיאמי, מבצע טכנית (קרוב מדי למוציא הכדור) עוד לפני המהלך, נקודה קריטית להיט.
    ואז במהלך האחרון לדטרויט, מסתבך עם הכדור, ג'אמפ בול, מיאמי מקבלת כדור, נצחון על הבאזר.
    4 בק-טו-בק מהלכים איומים של סטנלי ג'ונסון.
    ואנחנו לקחנו אותו לפני דווין בוקר.

      1. זו העבירה השישית של מוריס. אתה לא מאמין איך דברים משנים משחק.
        נכס ג'ונסון, הרוקי שהיה אמור לתת את עונת הקפיצה השנה. ונתן סיגנצ'ור גיים. באמת לא להאמין, הרצף שלו – 4 מהלכים, שרק כולם ברצף היו יכולים לתת למיאמי נצחון. וממתי שורקים טכנית על מגן, קרוב מדי להוצאת חוץ? הנה לך הנקודה שמיאמי היו צריכים, להוריד מ-4 ל-3. וההמשך ידוע.

    1. אפשר לתת למנהל של דנבר את תואר המנהל הנכשל של השנה?
      איך הקבוצה לא רואה את הכשרון בשחקן כזה?
      פשוט מטורף.

  29. משחק מצוין היה באורגון. אמנם מקולום ונורקיץ׳ היו אלו שקלעו, אך לילארד היה חד במסירותיו ועשה עבודה בלתי מוערכת!

  30. בארקלי 32 דקות 33 נקודות 16 ריבאונדים 2 אסיסטים 3 בלוקים ו80(!!!) אחוז מהשדה 81 אחוז מהעונשין(לברון איפה אתה?)
    (היו גם שלושה איבודים)
    מה זה המספרים האלה לעזאזל?!

  31. טוב לגבי המשחק ביוסטון כמה דברים ברורים.
    קודם כל גולדן סטייט קבוצה טובה יותר גם בלי דוראנט. זה ברור.
    דבר שני יוסטון יצטרכו ערב קליעות של לפחות 30% מהשלוש כדי לנצח אותם.
    דבר שלישי הוא שיוסטון יכולה לעמוד שווה מול שווה מול גולדן סטייט גם בערב קליעות מזוויע. ולא, 9% מהשלוש לקבוצה כמו הרוקטס אפשר לתת אולי קרדיט להגנה, אבל זה בעיקר פשוט ערב קליעות חלש. מה שבדרך כלל מגיע אחרי ערב קליעות מטורף כמו במשחק האחרון.
    לגבי מי שהזכיר את הסדרה העונתית מול סן אנטוניו כל המשחקים נגמרו בהפרש ממוצע של 4 נקודות. כל המשחקים היו יכולים ללכת לכל קבוצה ואני עדיין בטוח שזה מצ' אפ טוב מאוד לרוקטס.
    בסך הכל עם כל התירוצים האפשריים (הפציעה של אנדרסון, ערב קליעות לא מייצג והפציעה במפרק כף היד של הארדן) יצאתי מעודד מהמפגש הזה. ברור כמובן שהכל מדובר על ג'ס בלי דוראנט. איתו אני לא חושב שיש איזשהו סיכוי לאף קבוצה במערב.

      1. אלא אם כן, אלא אם כן האחד והיחיד, המיוחד, העילוי הפרודיג'י, יעשה את מה שלא נעשה מעולם לפני כן ויביא אליפות שניה לקאבס.
        ואז לכולנו יהיו פה דיונים "מעמיקים" לעשור הקרוב.
        🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט