אירועי דיומא – 26.03.2017 / מתן גילור

כדורגל:

מוקדמות גביע העולם 2018 – מחזור 5

ערוץ הקיבוץ בערוץ ספורט 5 לייב (58) החל משעה 19:00.

בית C

19:00 אזרבייג'ן-גרמניה – שידור בערוץ הספורט (55/555).גרמניה מגיעה עם 4 ניצחונות והפרש שערים 0:16. כמובן שכל דבר זולת ניצחון גרמני יהיה סנסציה. אזרבייג'ן במקום השלישי עם 7 נקודות, כשרק הפרש שערים מפריד בינה לבין המקום בפלייאוף.

19:00 סן מרינו-צ'כיה – שידור בערוץ ספורט 1 (54). ספוילר: צ'כיה תנצח. כנראה שתביס.

21:45 צפון אירלנד-נורווגיה – שידור בערוץ ספורט 1 (54). לצפון אירלנד 7 נקודות והיא במקום השני. נורווגיה פתחה רע עם ניצחון בודד ושלושה הפסדים והיא במקום החמישי.

 

בית E

19:00 ארמניה-קזחסטן. שתי נועלות טבלת הבית והקבוצות החלשות ביותר בו ראש בראש.

21:45 מונטנגרו-פולין – שידור בערוץ 5 גולד (57). מאבק ישיר על ראשות הבית בין שתי המוליכות. פולין בראש עם 10 נקודות ומונטנגרו דולקת אחריה עם 7 נקודות.

21:45 רומניה-דנמרק – שידור בערוץ ספורט 2 (53). עוד משחק טוב מהבית הפתוח הזה. לדנמק 6 נקודות במקום השלישי ולרומניה 5 נקודות במקום הרביעי.

 

בית F

19:00 אנגליה-ליטא – שידור בערוץ ספורט 2 (53). אנגליה טרם ספגה שער ומוליכה את טבלת הבית עם שלושה ניצחונות ותיקו והיא צפויה לנצח את ליטא שהשיגה 5 נקודות וממוקמת במקום הרביעי.

21:45 מלטה-סלובקיה. סלובקיה נאבקת על מקום בפלייאוף מלטה בשר התותחים של הבית. לא כוחות.

21:45 סקוטלנד-סלובניה – שידור בערוץ 5+ (56). משחק מעניין וחשוב בין סקוטלנד שפתחה את הקמפיין רע וצברה 4 נקודות בלבד עד כה לבין סלובניה שצברה 8 נקודות וממוקמת במקום השני בבית.

 

 

כדורסל:

ליגת העל – מחזור 24

*המלצת צפייה*21:05 מכבי תל אביב(6:17)-הפועל חולון(7:16) – שידור בערוץ הספורט (55/555). משחק בודד מפריד בין שתי מוליכות הטבלה. רבים חשבו שחולון יתרסקו אחרי הפציעות של הכוכבים, אבל הקבוצה ממשיכה להראות כדורסל טוב ובמחזור האחרון הביסה את אשדוד בהפרש של 29 נקודות. גם ת"א הביסה את יריבתה העירונית בדרבי בהפרש בן 26 נקודות. ההבדל הוא שמאז שיחקה ת"א עוד שני משחקים במסגרת היורוליג. ת"א יותר עייפה, אצל חולון הפציעות משמעותיות יותר. מעניין. בשני הסיבובים הקודמים ניצחה ת"א (9 הפרש בבית ו-5 הפרש בחוץ).

כדורסל מכללות – שלב האליט אייט / רועי ויינברג:

מזרח:

21:20-פלורידה (4)-דרום קרוליינה (7). מדובר ב-2 קבוצות לא מוערכות, שאיש לא ציפה שיגיעו לפה, אבל הן הדיחו את וילאנובה, דיוק, ויסקונסין וביילור עד עכשיו. אחת מהן תגיע לפיינל פור. פלורידה פייבוריטית, אבל מה שסאות' קרוליינה לימדה אותנו זה שאין פייבוריטיות בטורניר השנה. ההתקפה הטובה שלהם תעמוד למבחן מול ההגנה של הגייטורס.

*המלצת צפייה* 0:05-צפון קרוליינה (1)-קנטקי (2). עוד יריבות מכללות אגדית שתרשום היום פרק נוסף, והמפגש היחיד בין מדורגות 1+2 ברבע הגמר. הווילדקאטס הרשימו מול UCLA, וגם הטאר הילס לא נתקלו ביותר מדי קשיים עד עכשיו. כוכבים עולים, מאמנים גדולים וקהל מטורף הערב בכל מה שאנחנו אוהבים בכדורסל מכללות.

 

טניס:

טורניר מיאמי (1000) – סיבוב שלישי – החלק התחתון של ההגרלה

שידורים בערוץ ספורט 2 (53) החל משעה 23:50.

רפאל נדאל (5)-פיליפ קולשרייבר (26). נדאל חלף על פני דודי סלע. קולשרייבר ניצח את טיילור פריץ.

ניקולאס מאהו-גויידו פלה. שני המתמודדים חלפו על פני יריבים מדורגים בסיבוב הקודם. מאהו על פני סטיב ג'ונסון ופלה על פני גריגור דימיטרוב.

ג'יק סוק (13)-ז'רי וסלי. סוק ניצח את יושיהיטו נישיוקה. וסלי עם מיני הפתעה ניצח את אלברט ראמוס וינולס.

ג'ראד דונלדסון-מילוש ראוניץ' (3). המקומי ניצל את הביתיות לגבור על מישה זוורב. השכן מצפון עבר את ויקטור טרוצקי.

ג'רמי-צ'ארדי-פאבינו פוגניני. עוד מפגש בין שניים שהדיחו מדורגים. צ'ארדי הדיח את מארין צ'יליץ' ופוגניני את ג'ו סוזה.

בנואי פייר-דונלד יאנג. ושוב מפגש בין צמד שהדיח מדורגים. פייר את פאבלו קאווס ויאנג את לוקאס פוי.

פדריקו דלבוניס-יאן סטורף. ועוד מפגש בין שניים שהדיחו מדורגי. דלבוניס הדיח את פאבלו קרנו בוסטה וסטורף את ג'יל סימון.

פרננדו ורדסקו (25)-קאי נישיקורי(2). ורדסקו חלף על פני ארנסטו אסקובדו. נישיקורי ניצח את קווין אנדרסון.

 

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה:

גרנד פרי אוסטרליה

עונת 2017 יוצאת בשעה טובה לדרך, וכמו בתחילת כל עונה בשנים האחרונות, אנו צפויים ללא מעט שינויים. בגזרת הנהגים, השינוי העיקרי הוא כמובן פרישתו המפתיעה מנהיגה תחרותית של הפיני-גרמני ניקו רוזברג, שהגיעה לאחר הזכייה המפתיעה לא פחות שלו. את מקומו בקבוצת מרצדס לצד לואיס המילטון יתפוס פיני אחר – ואלטרי בוטאס. בוטאס נהג בשנים האחרונות בקבוצת וויליאמס, והוא נחשב לטיפוס קר רוח אך קבוצתי. בגזרת המכוניות נעשו גם כן לא מעט שינויים מרחיקי לכת. המכוניות עצמן עוצבו מחדש להיות רחבות יותר ועוצמתיות יותר, מה שיגביר את המהירות הממוצעת אותה נראה במירוצים. גם הצמיגים, להם הייתה השפעה משמעותית על המירוצים בעונה הקודמת, צפויים להיות הרבה יותר עמידים מבעבר, ולפיכך הם פחות יהוו פקטור במהלך המירוצים. בשנים האחרונות, השליטה של קבוצת מרצדס בסבב הייתה אבסולוטית, וכך הייתה זו של המילטון, מלבד הזכייה המפתיעה של בן קבוצתו רוזברג בעונה הקודמת. האם זה גם מה שצפוי לנו העונה? האם לקבוצות כמו פרארי או רד בול, או לנהגים כמו אלונסו, ורסטאפן או פטל יהיה חלק משמעותי בתחרות העונה? נצטרך לחכות ולראות.

המירוץ הפותח של העונה ייערך היום במלבורן, אוסטרליה. המילטון יזנק מהפול פוזישן (שבר כצפוי את שיא הזמן במסלול) כאשר פטל יזנק שני ובוטאס שלישי. סימן לבאות? אולי. שידור בספורט 5 לייב החל מ-8:00.

 

אופניים:

וולטה קטלוניה – קטע 7

המהלך המכריע של קטע 6 אתמול היה כבר במרחק 83 ק"מ לסיום – קבוצה של כחמישים רוכבים, שכללה את ואלוורדה וקונטאדור, ניצלה הזדמנות לפצל את הפלוטון ותקפה. כריס פרום וקבוצת סקיי, שנותרו מאחור, ניסו לסגור את הפער לאורך זמן רב, אך לא הצליחו, ולבסוף סיימו את המירוץ כ-25 דקות לאחר המובילים (ובקושי צלחו את מגבלת הזמן שהייתה משאירה אותם מחוץ למירוץ). בסיום הקטע הצליחה הקבוצה לסגור בריחה של הצמד האיטלקי קטאלדו ודה מארקי, ולבסוף הקדים הדרום אפריקאי, דריל אימפי, את ואלוורדה על הקו. ואלוורדה ודאי לא יהיה מאוכזב מהסיום הנ"ל, היות ואף הגדיל הפער מקונטאדור בשש שניות (בזכות זמן הבונוס). כך, קיבלנו כעת שלישיה ספרדית המובילה את המירוץ, כשואלוורדה ממשיך להוביל, קונטאדור אחריו (53+), ושלישי מארק סולר (1:06+). סולר הוא הדומסטיק הצעיר של ואלוורדה ומוביסטאר, ובהחלט מגיע לו פודיום לאחר ההופעה המרשימה שלו במירוץ.

קטע 7 הוא הקטע הנועל של המירוץ. זהו קטע בן 138 ק"מ, המתחיל ומסתיים בברצלונה, בשמונה הקפות של המונטג'ואיק, הלא הוא "הר היהודים". מדובר ודאי בקטע יותר קל מקודמיו, אך לא ממש אחד המיועד למאיצים. זהו לא קטע שאמורה להיות לו השפעה על התוצאה הסופית במירוץ, אבל אפשר לסמוך על קונטאדור שינסה לעשות כאן איזשהו מהלך נועז. לא בטוח שזה יעזור, כי ב-2015, ואלוורדה היה זה שזכה בדיוק באותו הקטע. שידור ביורוספורט החל מ-15:30.

מירוץ גנט וובלגם

הקלאסיקות הנערכות באזור הפלמי של בלגיה ממשיכות להיערם בפנינו, כאשר היום אנו מגיעים למירוץ גנט וובלגם. מבין ארבעת המירוצים הנערכים באיזור, זהו המירוץ הידידותי ביותר למאיצים. מדובר אמנם במירוץ ארוך למדי (249 ק"מ), הכולל לא מעט קטעי פאבה, אך מרחקם הארוך יחסית מקו הסיום מעודד בד"כ מיאוצים המוניים. בשנה שעברה היה זה פטר סאגאן שרשם במירוץ את נצחונו הראשון של העונה, אלא שמירוץ זה נזכר בעיקר מסיבה הרבה יותר עצובה – הרוכב אנטואן דמואטי שנדרס למוות ע"י אופנוע השייך לצוות המירוץ. נותר לנו לקוות שאת המירוץ הקרוב נזכור מסיבות שמחות הרבה יותר. על כל פנים, אפשרויות הזכייה שהמירוץ פותח הביאו לכאן הפעם גם לא מעט מאיצים טהורים: פרט לסאגאן שינסה לשחזר את זכייתו, נראה כאן את קבנדיש, יואן, גרונבייגן, דמאר וגאביריה. כמובן גם נראה כאן את חבורת הצמרת של האול אראונדרים, עם בונן (על שלל חברי קבוצתו), ואן אוורמארט, דגנקולב, ואן מארק, נסן ומתיוס. גם קבוצת סייקלינג אקדמי הישראלית תשתתף במירוץ, כאשר הפעם ייצג את מדינתנו אלוף ישראל בנג"ש, אביב יחזקאל. שידור ביורוספורט החל מ-17:30.

לפוסט הזה יש 33 תגובות

      1. לא ראיתי את המירוץ, אבל ממה שהבנתי פטל פשוט היה המהיר מכולם (עקף את לואיס באיזשהו שלב, והמשיך להגדיל את הפער). יש מצב שזה בגלל השינוי במכוניות, ואז באמת צפוייה עונה מעניינת.

  1. אני חייב להגיד שוואן עושים עבודה יפה מאד במלאכת שידורי המכללות בזמן הטורניר היום עוד לא עדכנו אבל לדעתי זה מההרגל לעדכן רק ליגה ספרדית

  2. בעיניי לאחד כמו סאגאן שנמצא בבריחה, עדיף דווקא שהבריחה תיתפס. יש לו יותר סיכוי במיאוץ המוני, מאשר במצב שבו קוויק-סטפ ישגרו התקפות 1-2-3 לקראת הסוף.

  3. פטל ניצח בצדק. לואיס נכנס מוקגם לפיטס ויצא אחרי וורשטאפן שאמנם עיכב אותו אבל מהרגל שפטל יצא מהפיטס כמה הקפות אחר כך הוא היה המהיר על המסלול למשך זמן מה. נראה שפרארי ייתנו פייט השנה הרבה יותר מעונות קודמות אך ללא ספק מרצדס הם הטים טו ביט. מחר סנוקר!!!!

  4. תודה על הפינה .
    ראשית ברכות.לולורדה האיש אוהב יהודים ויהודים אוהבים אותו
    והוא מקבל 10 שניות בונוס מהיהודים בזכות ולא בחסד כבר בפעם השניה.
    I

  5. ועכשיולטניס חזיתי אתמול במשחק של קובולקןבה נגד הבלגית סיבוב שלישי עד שנופסק בשל הגשם .
    תענוג צרוף המשחק ובקשר לגשם …גכה זה בדלודמרס תשאלו את אפלטון ….אני אישית עברתי שם באזור קורס,של חודשבסוג מסוים של שייט , ככה מזג האויר שם ,לפתע סערת ברקים וכולם בורחים ,כפי שקרה אתמול ,פחד אלוהים .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט