אירועי דיומא – 18.03.2017 / דוד "פאקו" סעדה

כדורגל:

פרמיירליג – מחזור 29:

14:30-ווסט ברומיץ'-ארסנל (ספורט 2). ארסנל ממשיכה לאכזב את כל מי שציפה ממנה למשהו. לאחר ההשפלות נגד באיירן בליגת האלופות, הקבוצה ממשיכה לא לנצח גם בליגה, בפעם השלישית ברציפות, כשהפעם זה היה משחק נטול שערים מול לסטר. בעקבות זה, התותחנים כבר במקום החמישי, מרחק 5 נקודות מהרביעי. אמנם עם שני משחקים חסרים – מישהו מהמר שהם יזכו בהם במלוא הנקודות? גם היריבה לא בדיוק בתקופה טובה, עם שני הפסדים, שמכבידים על הסיכויים שלה להיכנס לליגה האירופית.

17:00-סטוק סיטי-צ'לסי (ספורט 2). צ'לסי ממשיכה לשייט אל עבר האליפות, בעוד היריבות שמאחוריה ממשיכות לאבד גובה. הפער שלה מטוטנהאם שבמקום השני הוא כבר עשר נקודות, והיא תנסה להגדילו היום. בנוסף, היא עברה את היונייטד ברבע גמר הגביע. המארחת, למרות שהיא קבוצת בית לא רעה, לא מזכירה את הקבוצה הקשוחה של שנה שעברה, ועשוייה להיות טרף קל למובילת הטבלה.

ליגת העל – מחזור 27 (פתיחת הפלייאוף):

16:00-עירוני קרית שמונה-הפועל ת"א (ספורט 1). קרית שמונה מצאה את עצמה בפלייאוף התחתון, והיא יכולה לבוא בטענות על כך רק לעצמה. ההפסד לכפר סבא, אולי הקבוצה החלשה ביותר בליגה, גזר את גורל שאיפות הפלייאוף של הקבוצה הצפונית. הקבוצה מן הסתם תוריד הילוך עד סוף העונה, היות והיא לא בדיוק צפוייה לרדת ליגה. הפועל ת"א נמצאת בדיוק במצב ההפוך. אותו ניצחון של כפר סבא על ק"ש החמיר את מצבה, והיא עכשיו רחוקה ארבע נקודות מהקו האדום (מלמטה כמובן). אולי חוסר המוטיבציה של המארחת יבוא לעזרת האדומים.

18:00-הפועל חיפה-הפועל אשקלון (ספורט 5 לייב). עוד משחק בין קבוצה חסרת עניין לאחת הזקוקה נואשות לנקודות. גם מצבה של אשקלון הוחמר בעקבות אותו ניצחון של כפר סבא, והיא מרוחקת שלוש נקודות מתחתיה. מנגד, האדומים מחיפה למעשה איבדו עניין עוד לפני המחזור הקודם, כאשר ההפסד לקרית שמונה חיסל את סיכוייהם להגיע לפלייאוף העליון.

18:15-מכבי ת"א-בני סכנין (ספורט 1). מכבי ת"א לא הבריקה בשבוע שעבר מול הפועל חיפה, ונזקקה לשער עצמי כדי לנצח, אבל היא ממשיכה לשמור על פער שלוש הנקודות מבאר שבע בצמרת. היריבה שממול הבטיחה את העלייה לפלייאוף העליון עם תיקו במחזור האחרון מול הפועל ת"א. סכנין ספגה הפסדים מסגנית האלופה במפגשיהן האחרונים, וכנראה פחות בונה על הנקודות מהמפגש היום. עדיין, היא שואפת לסיים במקום הרביעי, בו היא אוחזת כעת, ולכן תשמח לנקודות.

20:30-מכבי פ"ת-בית"ר ירושלים (ספורט 1). שתי קבוצות המגיעות למפגש לאחר הפסדים במחזור האחרון. פ"ת, לאחר רצף משחקים מצויין, הפסידה דווקא לאשדוד, אלא שאחיזתה במקום השלישי נותרה איתנה לאחר התוצאות הרעות של הקבוצות שמתחתיה. אחת מהן הייתה בית"ר, שהפסד הבית שלה למכבי חיפה סלל את דרכה של האחרונה לפלייאוף העליון. בנוסף לצרות, בית הדין החליט להפחית שתי נקודות ממאזנה של בית"ר, עקב קריאות גזעניות של אוהדיה במשחקה האחרון. ההחלטה מרתיחה את הקבוצה, והיא מאיימת אף להחרים את משחקה הבא בגביע.

ליגה צרפתית – מחזור 30:

18:00-נאנט-ניס (ספורט 5). המשחק האחרון של ניס מול קון התברר כצרה צרורה עבור הקבוצה שבמקום השלישי. מלבד איבוד הנקודות ב-2:2 (והיא עוד פיגרה 2:0), ניס איבדה את ווילאן סיפריאן לתקופה בלתי מוגבלת. זוהי מכה קשה לקבוצה, המצוייה בקרב האליפות המשולש עם מונאקו ופ.ס.ז' החזקות. קבוצת מרכז הטבלה שממול ניצחה את מונפלייה החלשה במחזור הקודם, אך התבוסה 4:0 למונאקו במחזור שלפני כן עשוייה להעיד על יכולותיה מול קבוצות חזקות יותר.

סרייה A – מחזור 29:

19:00-טורינו-אינטר (ספורט +5). לפי כל האינדיקציות, צפוי לנו כאן משחק רב שערים. אינטר לקחה קשה את ההפסד לרומא בקרב הצמרת לפני שלושה שבועות, והתוצאה – 5:1 נגד קליארי ו-7:1 נגד אטאלנטה בשני המשחקים האחרונים. היא עדיין במקום החמישי, וזקוקה לנקודות במירוץ על הכרטיסים לליגת האלופות. הקבוצה שממול במרכז הטבלה, ולא מראה יכולות מיוחדות במחזורים האחרונים. עדיין, משחק בה מלך השערים של הליגה, אדראה בלוטי, ובכל אחד מחמשת משחקיה האחרונים נכבשו ארבעה שערים לפחות.

21:45-מילאן-גנואה (ספורט +5). מילאן הייתה במומנטום חיובי של שלושה נצחונות עד המפגש עם יובנטוס במחזור האחרון, מפגש שנגמר בהפסד צפוי שלה. היא במאבק נואש על הכרטיסים לאירופה בעונה הקרובה, אך לא צפוייה להגיע לליגת האלופות מהמקום השביעי בו היא אוחזת. היא תגיע היום בהרכב חסר למדי למשחק, עקב פציעות והרחקות מרובות, אלא שהיא בכל זאת צפוייה לנצח – היריבה מצוייה עמוק בתחתית עם מאזן מפוקפק למדי, כאשר הניצחון שלה לפני שני מחזורים על אמפולי היה היחיד ב-14 המשחקים הקודמים.

לה ליגה – מחזור 28:

17:15-אתלטיק בילבאו-ריאל מדריד (ONE). ריאל מדריד חזרה לצמרת (עם משחק חסר) לאחר ההחלקה של ברצלונה במשחק האחרון. היא נעזרה בעוד מופע קלאץ' של סרחיו ראמוס כדי לזכות בניצחון קשה על ריאל בטיס. אלופת אירופה התבשרה השבוע כי דרכה להגן על התואר תהיה קשה במיוחד, כאשר תתמודד מול באיירן מינכן. גם היום היא לא צפוייה ללקק דבש, היות והקבוצה הבאסקית שמולה בכושר לא רע עם שני נצחונות רצופים, מה גם שהיא תמיד חזקה בבית.

19:30-אלאבס-ריאל סוסיאדד (ONE). ריאל סוסיאדד, הנמצאת במקום החמישי, מצוייה במאבק משולש עם אתלטיקו ועם ויאריאל על הכרטיס לליגת האלופות מהמקום הרביעי. היא מבחינתה נמצאת בכושר טוב למדי עם שלושה נצחונות בארבעת המשחקים האחרונים. היא פייבוריטית על קבוצת מרכז הטבלה שמולה, אם כי בבית זו יכולה לעשות צרות לכל קבוצה.

21:45-ריאל בטיס-אוסאסונה (ONE). אוסאסונה במצב אנוש במקום האחרון, וצפוייה לרדת ליגה די בוודאות. במשחק האחרון היא סיימה בתיקו לאחר שישה הפסדים רצופים. בטיס נמצאת בתחתית, עם ארבעה הפסדים מחמשת המשחקים האחרונים, ומעדיפה לנצח כדי לשמור על מרחק בטחון מהקו האדום.

 

כדורסל:

ליגת העל  – מחזור 23:

20:15-הפועל חולון-מכבי אשדוד\באר טוביה (ערוץ 5). הסיבוב השלישי של הליגה נפתח היום בחולון. חולון מצליחה לשרוד במקום השני לאחר הפציעה של ווייט, ואפילו פתחה פער של שני משחקים, כנראה עדות לחוסר היציבות של הליגה כולה העונה. במחזור האחרון היא קיבלה מתנה בדמות משחק מול קרית גת החלשה, משחק בו מחליפו של ווייט, טו הולוואי, הראה סוף סוף יכולת טובה. אשדוד נמצאת בתקופה מצויינת עם שלושה נצחונות רצופים, כולל ההתפוצצות על הרצליה במחזור הקודם, והמיקום הנמוך שלה בהחלט לא משקף את יכולותיה לאחרונה.

כדורסל מכללות – 32 הגדולות / רועי ויינברג

מערב:

18:10-ווסט וירג'יניה (4)-נוטרדאם (5). יקירתו של יובל שחם מה-ACC עברה את פרינסטון במשחק עם הרבה הגנה וקשיחות, אבל לא ברמה גבוהה במיוחד. ווסט וירג'יניה שטיפה יותר הרשימה העונה קלעה 86 נקודות על באקנל החביבה בסיבוב הקודם, וכבר ניצחה העונה את ביילור וקנזס. משחק לא רע בכלל.

23:15-גונזגה (1)-נורת'ווסטרן (8). גונזגה עצרה את דרום דקוטה על 46 נקודות ב-40 דקות ונראית כמו קבוצה שיכולה לדרוס כמעט כל אחת אחרת. הווילדקאטס מנורת'ווסטרן, בטורניר הראשון אי פעם של המכללה, ינסו לעשות סנסציה מהסוג שמאפיין את מרץ המשוגע. שימו לב לבראיינט מקלינטוש מנורת'ווסטרן.

0:10-פלורידה סטייט (3)-אקסבייר (11). אקסבייר הפתיעו לא מעט אנשים עם הניצחון המשכנע על מרילנד וינסו להמשיך להפתיע מול פלורידה סטייט החזקה, שסיימה במאזן השני בטיבו באוברול מה-ACC (אחרי צפון קרוליינה).

1:45-אריזונה (2)-סנט מארי (7). אריזונה, עם לורי מרקנן המבטיח בהרכב, הביסה את נורת' דקוטה ויכולה להגיע לפיינל פור. סנט מארי עשתה את שלה עם ניצחון על VCU, אבל האנדרדוג הערב מול אלופת ה-pac-12.

מזרח:

20:40-וילאנובה (1)-ויסקונסין (8). האלופה המכהנת ניצחה בקלות בסיבוב הראשון, כשלעומתם ויסקונסין טיפה יותר התקשתה מול וירג'יניה טק. אלופי הביג איסט, עם שחקנים מהסגל שזכה שנה שעברה, פייבוריטים ברורים.

2:40-פלורידה (4)-וירג'יניה (5). משחק בין שתי קבוצות טובות ברמה שווה פחות או יותר, כשהגייטורס מפלורידה אולי טיפה יותר טובים.

דרום:

1:10-באטלר (4)-מידל טנסי (12). באטלר, קבוצה עם שני גמרים רצופים לפני כמה שנים, רוצה לחזור לימיה הגדולים וניצחה את וינת'רופ די בקלות. יהיה להם לא קל מול מידל טנסי, שהדיחה את מינסוטה במשחק טוב של הבלו ריידרס.

מיד-ווסט:

3:45-פרדו (4)-איווה סטייט (5). שתי קבוצות שוות ברמתן שלא התקשו יותר מדי בשלב המוקדם. המרתיחים מפרדו לדעתי אנדרדוג הערב.

טניס:

אינדיאן וולס (1000) – חצי הגמר:

19:00-סטאן ואוורינקה (3 בטורניר)-פאבלו קרניו בוסטה (21). סטאן כבר צלח שני מותחנים, בשמינית נגד נישיאוקה וברבע נגד תים. היום הוא יהיה פייבוריט ברור נגד בוסטה, הספרדי האלמוני יחסית. בוסטה גם הוא עבר בעור שיניו את רבע הגמר מול קואבס, לאחר שכבר הציל מספר נקודות משחק.

22:00-רוג'ר פדרר (9)-ג'ק סוק (17) (ספורט 2). פדרר נדרש למינימום מאמץ כדי להגיע לשלב זה. לאחר שהביס את נאדאל תוך 68 דקות בשמינית, הוא קיבל אתמול כרטיס חופשי להיום לאחר פרישתו של ניק קיריוס, בעקבות הרעלת קיבה. אם לא די בכך, הוא ודאי יהיה פייבוריט מול ג'ק סוק שמולו. סוק הפתיע מאד אתמול, כאשר גבר על קיי נישיקורי בשלוש מערכות. למרות שסוק ימשיך לקבל את תמיכת הקהל, צפוי לנו דרבי שווייצרי בגמר.

אופניים:

מירוץ מילאנו-סאן רמו:

מירוץ מילאנו-סאן רמו הוא זה המבשר על פתיחתה של עונת קלאסיקות האביב, ומכונה בעצמו "הקלאסיקה של האביב". המירוץ הוא אחד מחמשת המונומנטים, אותן קלאסיקות חד יומיות הוותיקות ביותר. זהו מירוץ ארוך מאד (291 ק"מ) ושטוח למדי, מה שהופך אותו כתמיד לאטרקטיבי עבור המאיצים. בין אלו נראה את פטר סאגאן, הנחשב כתמיד למועמד העיקרי לזכות. אלא שהוא יצטרך להתמודד מול סוללת מאיצים מרשימה כקבנדיש, דמאר (זוכה השנה שעברה), יואן, דגנקולב, גאביריה, בוהאני, ויוויאני, קולברלי ומודולו. גם מספר אולאראונדרים צפויים להתמודד על הבכורה, ביניהם ואן אוורמארט, סטויבן, וולנס, קריסטוף ומתיוס. שידור ביורוספורט 2 ב-15:30 (אפשר לראות כאן).

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 67 תגובות

  1. שבת מלאה בכדורגל.יש כמה משחקים טובים אבל המשחק המרכזי מבחינתי הוא הפועל חיפה-אשקלון.הפסד בבית ואנחנו חוזרים למאבקי התחתית המרים שאנחנו חווים כל תקופת יואב כץ למעט עונות בליגה שניה שם כמובן חווינו צמרת.למזלי אני אוהד כבר 30 שנה אז הספקתי לחוות אליפות אחת[מהתקופה שהיה לי מנוי ליציע 4 בקריית אליעזר הרבה שנים-תקופת רובי שפירא]

  2. מילאנו-סן רמו 20 ק"מ לסיום. טום דומולאן ועוד כמה חברים הכתיבו קצב רצחני והפילו לא מעט רוכבים הפלוטון. רוב הפיבוריטים עדיין מקדימה.

      1. איזה באסה בא בן אדם מפציץ סיבוב ראשון 28 מ32 ואז הקבוצה שהוא הימר עליה להפתיע נופלת סיבוב שני זה הקסם של מרץ' מדנס

        1. כן, זה מתכון לאסון.
          אותי מינסוטה דפקה טיפה בשני סיבובים אבל לא רציני.
          ההפתעה שלי לפיינל פור היו ביילור ואריזונה אבל אז ראיתי שג'ון שם אותם אז אולי אלו לא ממש הפתעות.

          1. אני גם הימרתי על פלורידה סטייט לעוף בשלב הזה מול קסוויר,שקנטקי עפים מול ויצ'יטה סטייט, ומקווה עדיין לצחוק על כולם כשלויסוויל יגיעו לגמר

  3. איזה מלך סאגאן. לקח הכל על עצמו למרות שהמחיר ידוע. פשוט נכס. קוויאטובסקי עשה את מה שהוא צריך כדי לנצח.

  4. עוד חצי שעה מתחיל המשחק החזק של הערב.
    ווילנובה נגד וויסקונסין.
    אומרים שלוויסקונסין יש מצ' אפ טוב מול ווילנובה ויכולה להיות כאן הפתעה.
    מי שמצליח למצוא לינק איכותי אשמח אם יפרסם כאן

      1. תודה אחלה לינק.
        בינתיים גונזגה מתקשה מול גבוהי וויסקונסין.
        אם יגיעו צמודים לדקות האחרונות הסיוט שלהם משלב ה-32 כשהם מדורגים ראשונים יחזור

  5. משחק קצת עצל של סוק ב 3 הנקודות האחרונות. לפני זה הוא עשה את מה שצריך בשביל לנצח את פדרר (ראיתי רק מערכה שנייה).

    פדרר במשחק סולידי ויציב.

  6. טוב, קיבלנו את ההפתעה המשמעותית הראשונה של הטוניר. האלופה מוילאנובה בחוץ וויסקונסין בשלב הבא.

    1. ממש הפתעה. ווילנובה פשוט לא הצליחו. לקלוע מחוץ לקשת. זה מה שיפה במשחקי הדחה. בסדרה כנראה היה 1-4 בין הקבוצות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט