יומן יוטה (3) – בישול איטי / יאיר חממי

השמרנים המורמונים לא עשו טרייד! בהתחשב בכך שזה שהם שמרנים וכבר אבדו כמה וכמה שחקנים בגלל שלא עשו עליהם טרייד בזמן, זה לא אמור להפתיע אף אחד. אנסה לבחון את ההחלטה הזו על סמך מצב השחקנים הסגל, צרכים, ושאיפות העונה.

נתחיל מהשאיפות. השאיפות בתחילת העונה היו פלייאוף בכל מחיר. הציפייה הייתה שגולדן סטייט, הספרס והקליפרס ייקחו בקלות את המקומות הראשונים ויוסטון, יוטה, ממפיס, אוקלהומה ואולי גם מינסוטה יאכלסו את שאר המקומות. בפועל, אני כבר כמה טורים כותב שהמטרה הושגה ונשאר רק קרבות המיקום. אפשר לסמן, בנושא הזה, הצלחה גדולה כי אחרי חודש די אינטנסיבי יוטה הצליחה לתפוס את המקום הרביעי והיא מובילה ב2 משחקים מהבאה בתור, הקליפרס. למעלה אין סיבה להסתכל כי יוסטון לא בטווח השגה אלא, אם מחר הארדן גומר את העונה.

נפרט קצת על החודש האחרון. היו ניצחונות מרשימים על אטלנטה, מילווקי, וושינגטון ויוסטון בחוץ, ניצחון ביתי על הקליפרס, שני הפסדים מול אוקלהומה בחוץ ועוד שני הפסדים מטרידים לבוסטון והקליפרס בבית. סך הכל של החודש חיובי וצריך לזקוף הרבה מהקרדיט על המיקום לחוסר היכולת של הקליפרס, ממפיס וOKC להימנע מהפסדים מיותרים.

נבחן גם את המאזן מתחילת מול שבע המובילות של המערב. כרגע, המאזן הוא 5 ניצחונות מול 12 הפסדים כאשר, הם עוד לא נצחו העונה את ג"ס וOKC. המאזן הזה חושף נקודה מעניינת. יוטה לא הצליחה השנה מול קבוצות הצמרת אבל הצליחה בצורה די טובה לקחת את המשחקים "הקלים" ולהתמודד עם עומס המשחקים. ניתן לשייך את ההישג הזה לעבודה טובה של המאמן ולסגל רחב.
נעבור לסגל וננסה לבחון אם לא היה צורך בטרייד. זה לא יהיה מפתיע לומר שיוטה הייתה יותר משמחה להנחית אצלה שחקן בקליבר ובדומיננטיות של הארדן/ לברון/ דוראנט/ קרי ודומיהם. מצד שני, זה כמעט ולא קורה, בטח לא באמצע עונה ובטח לא לקבוצה כמו יוטה (בגלל זה ההישג של ניו אורלינס מאוד מרשים, גם אם קאזינס לא בדיוק נמצא על הבלטה החסרה בקבוצה). קשה גם למצוא תמורה סבירה שיטוה יכולה להעביר תמורת שחקן כזה בטח ביחס לקבוצה כמו בוסטון. לכן, אפשר לדבר על שחקן משלים שיכול לעזור לקבוצה בפלייאוף.

נבחן את הסגל. הייוארד, סוגר את עמדת ה-SF ויחד עם ג'ו ג'ונסון זו עמדה פתורה בקבוצה. גובר סוגר את הצבע. היל הוא רכז פותח מצוין כאשר על הספסל נמצאים אקסום,מאק וראול, כולם שחקנים שיכולים להיות רכזים מחליפים סבירים אבל לא ממש מצליחים להחליף אותו שהוא נעדר. נשארו שתי עמדות לא מספיק טובות. בעמדת ה-PF פייבורס חווה עונה די מאכזבת למרות שהיו לו כמה משחקים טובים יותר לאחרונה עד, שהוא שוב נפצע. נראה שכל זמן שגובר נמצא על המגרש סניידר מסתפק בשחקן ציר בודד, דוגמת דוויט היוורד באורלנדו, כאשר שאר השחקנים מרווחים את המשחק מסביבו ויודעים לחדור לצבע. במצב הזה, סניידר משתמש בליילס ודיאו לצד גובר כאשר דיאו משמש סנטר מחליף וויטני משלים את שאר הדקות. בעמדת ה-SG הוד חווה עונה לא מספיק יציבה ולצד משחקים טובים היו לו כבר לא מעט משחקים שהוא נעלם. אלק בורקס חזר מפציעה, שזו בשורה טובה אך לא תורם מספיק ונראה שמשהו באסרטיביות נפגע. נראה ששם סניידר מאלתר ויחד עם הסטה של ג'ונסון לעמדה זו הוא מקבל מענה סביר. אינגלס נע על סגירת חורים בדומה לג'ונסון בין עמדת ה-PF ועד ה-SG ע"פ צורך.

עולה מהסקירה הזו, שיוטה הייתה שמחה לקבל PF פותח, SG פותח ורכז מחליף. אז רכז, קליבלנד חיפשה בקול ונראה לי שאף אחד לא מאשים את דרון ווילאמס שהעדיף אותה על פני יוטה ושאר החלופות, לא היו מזהירות. נראה שדווקא PF או SG היה אפשר למצוא, אז

למה לא היה טרייד?

בכדי לענות, אני רוצה להתייחס למשחק ההפסד האחרון של יוטה בחוץ מול אוקלהומה סיטי. יוטה הגיעה למשחק ללא גובר ופייבורס. מול הקו הקידמי של אוקלהומה ובמיוחד קאנטר שרואה סדין אדום מול העניים במפגשים מולם הם הציבו את… וויטני. התוצאה ברורה, אוקלהומה שלטה בריבאונד ובמשחק. בשלב מסוים אוקלהומה הובילה מעל 20 הפרש וסניידר עשה מה שמקובל לעשות, העלה את קצה הספסל. באורח פלא, חמישייה של אקסום (שמקבל קרדיט מוגדל בזמן האחרון), בורקס, ליילס בולומבוי ונטו הצליחה לקזז את ההפרש לחד ספרתי. התגובה המתבקשת היא להחזיר לפחות חלק משחקני החמישיה ולנסות לגנוב את המשחק. סניידר לא מצמץ! החמישייה הזו לא קבלה מנוחה עד לסוף המשחק גם שאוקלהומה העלתה את ההרכב החזק שלה. ההרכב הזה היה קרוב מאוד לנצח את המשחק ובאופן טבעי הם נכנעו לחוסר הניסיון ולטעויות קטנות שהפסידו להם את המשחק. רק בכדי להדגיש כמה ההחלטה היא לא החלטה פשוטה אציין שבולומבוי הוא שחקן רוקי שלא ממש משותף במשחקים של יוטה. הוא 9"6 עם ממוצע 1.6 נקודות ממשחק. במשחק הזה הוא היה שחקן הפנים של יוטה! הוא נשאר גם אחרי שהחטיא דאנק מתחת לסל בצורה מביכה ולמרות, שיוטה כמעט לא משחקת סמול-בול.

יש פוטנציאל? אקסום.

במשחק הזה, סניידר קנה אותי. הוא העדיף להקריב משחק מול קבוצה שנמצאים מולה במאבקי מיקום ולהרוויח את אקסום, נטו ובולומבוי, שחקנים שישבו משחקים שלמים על הספסל ובעיקר לשדר לכל הקבוצה, שהוא ייתן קרדיט למי שיראה יכולת והקרבה. זו לדעתי, הסיבה שיוטה לא ביצעה טרייד. להביא שחקן שהוא לא רמה מעל מה שקיים היום זה חוסר אמון בסגל הקיים. יוטה משדרת, יש לנו סבלנות, הקבוצה תשתפר לאט לאט תתקדם צעד אחר צעד, תתן עוד הזדמנות לאקסום ותחכה שבורקס יחזור מפציעה. באווירה הזו, אם אני פייבורס, אני קורע את התחת להראות שאני יכול להיות שחקן חמישייה לגיטימי.

כל זה יעמוד במבחן בשנתיים הקרובות. האם היל, היווארד ושאר השחקנים שיוטה ירצו ישמר לה אמונים ויחתמו בקבוצה? האם הם יעשו את זה בחוזים שטובים לקבוצה?

ג'ואל בולומבוי. "אחי אתה לא תאמין! המאמן שיתף אותי במשחק".

בינתיים נשאר לסיים את העונה. נשארו עוד 15 משחקים עד לסיומה עם מוקשים לא קלים. יוטה יוצאת ל4 משחקים במזרח מול קבוצות פלייאוף או כאלו במאבק על מיקום בפלייאוף, ממשיכה למשחק חוץ מול הקליפרס, בית מול וושינטון, חוץ מול הספרס ומסיימת עם משחק חוץ בגולדן סטייט ובית מול הספרס. לא נראה שהם ירדו מתחת למקום חמישי ולא נראה שיש סיכוי להגיע לרביעי אבל, המשחקים האלו יתנו לנו כיוון ליכולת של יוטה להתמודד מול קבוצות ברמה שיוטה תפגוש בפלייאוף.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. תודה יאיר.
    אני מאד מתחבר לכדורסל כמו שיוטה משחקת. אוהב את הקשיחות והדגש על ההגנה. בהגנה, בניגוד להתקפה, אין היירו-בול. צריך שם הרבה יותר תיאום ונכונות של כל השחקנים לתת מעצמם.
    לדעתי כל 3 הראשונות נושמות לרווחה עם כל ניצחון של יוטה. אני חושב שהיא יותר קשה בסדרה ממפיס או אוקלהומה (ספק לגבי קליפרס אם כולם בריאות ובכושר טוב).

  2. יופי של יומן לאחת הקבוצות העי סימפטיות בליגה. לדעתי הם פייבוריטים בסדרה מול הקליפרס ומקווה שיצליחו

  3. יוטה תצטרך הרבה יכולת – והיא עושה את זה יופי העונה, להפסיק להיפצע בסיטונות, וגם שהכוכבים יסתדרו לה טוב במיקומים השונים, כדי שיהיה לה סיכוי קטנטן לקחת את כל הקופה.
    הוא קטנטן ממש, אבל על מה משחקים, בעצם, אם לא על זה?

    אז ככה. הקליפרס יהיו שם בסיבוב ראשון, יתרון ביתיות לג'אז, פיפטי-פיפטי קלאסי. אפילו 45-55 ליוטה.
    עכשיו, אתם חייבים את סן אנטוניו במקום 1, לחצי הגמר (או פורטלנד מ-8 שתפתיע אותה. חה). רק עם ס"א יש לכם סיכוי, 70-30, להמשיך הלאה. שום סיכוי, 0 עגול, מול גולדן סטייט עם KD.
    אבל רגע! KD לא מגיע סיבוב ראשון – ג"ס במקום 2 – מודחת מול אוקלהומה וראסל הנוקם במקום 7 – אוקלהומה מתישה את יוסטון שמגיעה מהמקום ה-3 בחצי המקביל, 7 משחקים של הדו קרב באו.קיי קוראל –

    הנה, זה מתחיל לעבוד!
    יוטה מפתיעה את הספרז בחצי, ובסדרה לפנתיאון – מכניעה את הארדן ושות' ב-7 משחקים, תוך ניצול הספסל העמוק מאוד, והניסיון של דיאו ואיסו-ג'ו (לנצח נזכור את מהלך ה-4 נקודות שלו שהוביל להארכה בגיים 7).

    הג'אז אלופי המערב, סיפור באמת מקסים.

    עכשיו לחלק הקל, מי שתצא מהמזרח. והמזרח הוא חלש, הוא סמרטוט, מכאן ואילך זה פחות או יותר מישור. חוזרים בספליט מהשניים הראשונים, שומרים על הבית החזק, וגומרים הכל בגיים 6 בבית.

    שיהיה בהצלחה.

  4. יומן מעולה, תודה. מת על יוטה אבל בשביל להפוך לקונטדרית היא חייבת טרייד. שילוב של פייבורס ואקסום יכול להיות מעניין לקבוצות בליגה, גם ברקס אחלה נכס.

  5. ככה יומן צריך להיכתב. תודה. אחת הקבוצות הסימפטיות ואני תמיד כיבדתי את סניידר המאמן. אני – כמוך – מה שסניידר עשה נגד OKC!

  6. נגעת בנקודה חשובה
    כשמנתחים את יוטה לעומק מגלים שהמאזן שלה מול קבוצות עם 50 אחוז ומעלה הוא שלילי
    יוטה קבוצה שסובלת במשך שנים מיח״ץ נמוך הם קבוצה מעולה בעיקר הגנתית ורודי גובר מתברר כאחד השחקנים המרתקים בליגה

  7. תודה על אחלה יומן.

    נקודה אחת עליה לא התייחסת –
    המצב הפיננסי העתידי.
    כידוע, בשנה הבאה יש להייוורד סעיף יציאה, אותו הוא בוודאות ינצל.
    ואין בכלל ספק שהוא יקבל חוזה מקסימום –
    ביוטה או בקבוצה אחרת.
    אם יוטה מחתימים אותו על חוזה מקסימום, אז הם חוצים את תקרת השכר הצפויה, והגמישות היחידה שנשארת לקבוצה היא טריידים על החוזים של ברוקס (22 מיליון לשנתיים), פייבורס (12 מיליון, עונה אחת) ג'ו ג'ונסון (10 מיליון, שנה אחת), ודיאו (7 מיליון, עונה אחת).
    וכאן צריכה להישאל השאלה –
    האם גובר + הייוורד + מה שאפשר להשיג עבור החוזים הסחירים = התקדמות.
    אני בספק.
    אם גם הנהלת יוטה בספק, אז בהחלט יש סיכוי שנראה הפתעות בגזרת הייוורד.

    1. צריכים איזה "כוכב".
      הייתי שולח את פייבורס+דיאו (שגם מאכזב) תמורת גריפין.
      למרות שמצחיק לחשוב על גריפין בקבוצה כזו.

  8. תודה רבה
    אני מאמין גדול של סניידר.
    הקבוצה מצוינת ומשתפרת, אך נראה שחסר איזה גרוש ללירה להגיע לרמה הבאה.

  9. תושה על היומן. יואה היא קבוצה סימפטית ויש לי אליה המון אהדה עוד מתקופת סטוקטון ומאלון.
    סומסום מנתח את השנה הזאת אבל לדעתי אין להם שום סיכוי להפתיע ומה שמעניין הוא בכלל שנה הבאה, איך יתייצב ההרכב ואיך הקבוצה תעלה מדרגה נוספת.
    גו יוטה!

  10. מעולה.
    אותי יוטה הפתיעה כמה מהר היא התחברה ומראה אופי מרשים.
    יכולים להגיע לסיבוב שני אבל זה סוף הסיפור שלהם לדעתי.
    הבעיה איתם כמו שגיא אמר זה המבט לעתיד.
    תקועה עם סגל די בינוני ויצטרכו לשלם הרבה כסף להייוורד, כנראה להיפרד מג'ורג' היל, פייבורס ולחשוב על הארכה לרודני הוד שיהיה הבסיס להמשך יחד עם גובר והייוורד.
    והשאלה אם גובר והייוורד הם בסיס לקונטנדרית כשחקני מקסימום, כאשר הוד גם ירצה קרוב למקסימום.
    מהצד החיובי אקסום הראה שהוא לא באסט מוחלט, פשוט כנראה השיטה לא מתאימה לו. אז השאלה אם הוא שווה ערך רציני בטרייד או ששווה לנסות ולהפעיל שיטה שיותר תנצל את היכולות שלו במגרש הפתוח.

    1. האמת שכבר כמה שנים טובות הם מתחברים לאט-לאט אבל בטוח.
      מתקדמים משנה לשנה, צוברים ביטחון וניסיון.
      השנה הוסיפו גם שחקנים ותיקים טובים אבל כבר בשנה שעברה היו ממש טובים רק קצת חסרי ניסיון.

  11. יומן נהדר. בקצב המשחק שלהם אני בטוח שבפלייאוף יהיו להם המון משיקים צמודים וכאן נשאלת השאלה שתקבע את מידת הצלחתם – האם היוורד יכול להתעלות בקלאץ ולהביא נצחונות כשהכסף על השולחן. לכל קבוצה אחרת המערב יש גו טו גאי מוכח, ביוטה אנינלא בטוח (עם כל הכבוד לגו ג'ונסון)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט