הטור של מל: מאמני NBA שיפוטרו על בטוח!

בימים האחרונים גיא א.- כתבנו בשיקגו – ורבים nאיתנו דברנו על פרד הויברג כמאמן מפוטר. אתם יודעים, כמו שאומרים בבנימינה-צפון: "X-COACH". ובכן, הוא לא פוטר עדיין. לי נראה שאלא אם כן יהיה מהפך דראסטי בשיקגו, פלוס הגעה לסיבוב השני בפלייאוף הוא יפוטר. הוא לא יהיה היחיד שיהיה מפוטר. יהיו עוד שלושה על בטוח. אמנם עד עתה אף מאמן לא פוטר, אבל ברגע שהעונה והפלייאף יסתיימו, ארבעה מאמנים מקבלים בעיטה בתחת. כמה מהם עוד לפני הפלייאוף כי הם לא יהיו בו.

אתם יודעים שישנם רק 5 מאמנים המאמנים בליגה יותר מ-5 עונות? גרג פופוביץ', אריק ספואלסטרה, ריק קרלייל,  דוויין קייסי, וטרי סטוטס מאמנים בליגה מעונת 2013. מאז, 25 ג'ובים של מאמנים ראשיים ב-NBA עברו ידיים לפחות פעם אחת. בשליש מהליגה (נטס, קאבס, נאגטס, לייקרס, טימברוולבס, גריזליס, ניקס, מג'יק, סאנס, וקטנגס – יותר מפעם אחת).

ישנם בליגה יותר מדי מאמנים ללא כל נסיון אימון קודם, או מקסימום שנת אימון אחת. אין צורך להזכיר את שמם; אתם ידעים מי הם. כמעט כל מאמן תיכון בארה"ב יודע יותר על עקרונות אימון, מתודיקה של אימון, פיזיולוגיה וביומכניקה של תרגול ושל SKILL,ויודע טוב יותר ומכיר יותר תיאוריות של הגנה והתקפה של כדורסל.

האם זה עושה ממאמני תיכון ידענים יותר מכמה מאמני NBA? בוודאי. אין בכלל שאלה. האם זה עושה מהם גם מאמנים טובים יותר? לדעתי כן, אם מדובר על אימון קבוצת תיכון, ואני מעז לומר אפילו קבוצת מכללה.

אז מה בקשר לאמן ב-NBA? האם מאמן תיכון בעל ידע יצליח?

לא בהכרח. לפחות לא בתחילה. יהיה לו קשה מאד עד שירכוש את אמונת השחקנים. כי כדי לאמן ב-NBA חייבים קודם כל להיות מוערכים ע"י השחקנים. צריכים "CREDIBILITY. זאת אחת הסיבות שדייויד בלאט ניכשל, וכל מאמן אירופאי אחר ייכשל. השחקנים לא יעריכו איזה חיוור אירופאי מסרביה אן קרואטיה עם מבטא זר שמעולם לא עלה על הפארקט במשחק NBA שפתאום יגיד להם מה לעשות וכיצד לשחק, ועוד במבטא מוזר. זה מראה יותר על האינטיליגנציה של השחקנים מאשר טיב המאמן אבל זה העולם בו אנו חיים, קומראדים.

לכן פעם הרוב הגדול של מאמני ה-NBA היו שחקנים לשעבר. הם לא חייבים להיות בין הנוצצים – ורובם לא – אבל לפחות הם היו שם, ועשו זאת. עכשיו אפילו זה כבר לא חובה: אף פעם – בכל תולדות הליגה – לא היו כל כך הרבה מאמני NBA ללא כל נסיון משחק ב-NBA. כמה מהם שיחקו קולג' וכמה שיחקו באירופה, אך יותר מחצי המאמנים לא לבשו אף פעם גופיית NBA. הנה הם:

גרג פופוביץ',אריק ספואלסטרה, פרנק ווגל, תום ת'יבודו, מייק בודנהולצר, סטיב קליפורד, מייק מלון, סטן ואן גאנדי, ג'ים או'בריאן, מייק ד'אנטוני, דייב פיזדייל, קווין סניידר, ברט בראון, דייב ג'ורגר, דוויין קייסי, אלבין ג'נטרי, טרי סטוטס, וקני אטקינסון.

אפילו אני נדהמתי עכשיו כשעברתי על רשימת המאמנים והתגלה להפתעתי ש-18 (!!!) אף פעם לא שיחקו ב-NBA, ורבים מהם אפילו לא שיחקו קולג' בול. לא יאומן כי יסופר.

 כמה מהמאמנים ששיחקו ב-NBA הגיעו לאמן ב-NBA ללא כל נסיון אימון קודם, או שירתו שנה-שנתיים כעוזרים. אני מתכוון לסטיב קר, לוק וולטון, ג'ף הורנסק. אני אומר זאת ללא ידע אלא לפי מבט ואינטואיציה: אני מוכן להתערב ש-75% ממאמני התיכון יודעים יותר על ה-X וה-Y של כדורסל מלוק וולטון למשל. גם ג'ף הורנסק לא נראה ליכסופר-ידען.

ב-NBA היכולת להסתדר עם שחקנים, הכשרון ליצור היררכיה, ומציאת-חן בעיני הכוכבים הוא התנאי הראשון. את ה-X וה-Y ניתן להשאיר בידי עוזרי המאמן. כמובן שיכולת נוספת שהיא חובה היא האינטואיציה והכשרון לנהל משחק ולדעת הכי טוב שאפשר על חלופת שחקנים.

 כשאני מסתכל על כל 30 המאמנים ב-NBA אני לא רואה כל העדפה ברזומה שלהם לצד זה או אחר. למעשה קשה עד בלתי אפשרי למצוא "כיוון", או "הכנה" או "BACKGROUND" שהם מתאימים ביותר לאימון ב-NBA. אני יודע מה ה-BACKGROUND ההגיוני והמתאים ביותר להיות מאמן NBA: כמה שנות אימון מכללות. אבל ישנם רק שלושה שבאו מעבר כזה – בילי דונובן, בראד סטיבנס, ופרד הויברג. אחד די מצליח, השני כמעט מצליח, והשלישי די ניכשל.

הסיבה שאין יותר מאמני מכללות ב-NBA? מאמני המכללות המובילות בדיביזיה הראשונה משתכרים יותר – או כמו – המאמנים בעלי המשכורות הגבוהות ביותר, והם לא צריכים לאמן 100 משחקים לעונה. גם הלחץ עליהם הוא פחות בהרבה – אולי לא 'פחות' אבל שונה. בנוסף, הם מאמנים צעירים בני 18, 19, ו-20 הצמאים ללמוד, ואף אחד מהם לא יכול להיות פרימדונה עם אף גבוה מהסוג של – למשל – דמרכוס קאזינס. כולם סטודנטים, יצריכים להתנהג ילדים טובים ירושלים, או שהם עפים מהקבוצה ומאבדים סכוי לקריירת NBA.

מאמן צריך להיות דפוק בראש לעזוב משרה כמו קנטקי, דוק, מישיגן, קנזס, או UCLA לאמן את מילווקי או את המג'יק. אפילו את גולדן סטייט או הקאבס (אלא אם-כן ישנו מאמן המעדיף לברון כזה שהוא חשוב יותר מהמאמן עצמו).

מהסתכלות על עבר המאמנים כמעט בכל המקרים החובה היא להיות קודם עוזר מאמן, אך כדי להגיע למשרת עוזר מאמן ניתן להגיע מכל בקגראונד, וכנראה שהמשתנה החשוב ביותר מלבד קצת ידע בכדורסל הא מזל. מזל, שכולל להיות במקון הנכון בזמן הנכון.

גם אין כל הכללה או משהו משותף בבקגראונד או הכנה (או ידע) של כל המאמנים שיפוטרו הקיץ. אפילו הפיטורין לא מצביעים בדיוק על "טיב" המאמן. גם ב-NBA – ובמיוחד ב-MLB – היו מספיק מנג'רים (זה מה שנקרא מאמן בבייסבול המקצועני) שפוטרו מקבוצה אחת, ולקחו את הוורלד-סרייס או אליפות הפננט או הדיביזיה, בקבוצה אחרת תוך זמן קצר ביותר.

מי יהיו המאמנים שלדעתי יפוטרו הקיץ?

1.סטיב קליפורד, שרלוט הורנטס

לא יפה ולא נאה לכתוב ככה על חבר, מאמן לשעבר של האוניברסיטה בה לימדתי – אדלפי יוניברסיטי – ושלקח ממני קורס במנהל ושיווק ספורט ב-GRADUATE SCHOOL.

האמת היא שכשהוא נישכר לתפקיד הייתי בשוק. הוא היה מאמן מכללה טוב, אבל לא היה בו שום דבר מיוחד: לא בהופעה החיצונית ולא בכריזמה הפנימית והחיצונית. הוא מאמן שמרן ומאמין בכדורסל שמרן של הימים ההם. ההגנה שמרנית, ואתה יכול לכוון את השעון שלך מתי ההורנטס תעשה פיק-אנד-רול. אין בקבוצה שום דבר מיחד והיא דורכת במקום ולא מגיעה לשום מקום. ישנן הרבה טובות ממנה, וישנן כמה גרועות ממנה. זוהי קבוצה ללא כל חשיבות וללא כל השפעה לכאן או לכאן. אני מאמין שהוא מאמן הגנה טוב יותר ממאמן התקפה, אבל היום עם ה-SPREADING OF THE FLOOR וקלעי שלשות, ההורנטס משחקת כאילו היא לא שמעה על הדברים הללו.

מה שלא עזר לו היא העובדה שבעל הקבוצה, הוד מעלתו מייקל ג'ורדן, לא דאג להביא כוכב חופשי, ולא נתן לקליפורד את הכלים לנצח ולהצליח. אבל לא משנה בדיוק במי האשם, את מייקל ג'ורדן אי אפשר לפטר. את קליפורד אפשר ואפשר. הוא יחזור לאמן DIV II, או קבוצת שוליים ב-DIV I שם מקומו..

 2. פרד הויברג, שיקגו בולס
(מומי, אולי אפשר לפטר אותו אבל להשאיר את אשתו?)
אני מתפלא שהוא לא פוטר עד עתה. אולי בגלל הקשר והחברות בין המנכ"ל קר פורמן ופרד הויברג. כשפרד שיחק באיובה סטייט (לפני ששיחק כמה שנים די טובות בבולס) קר פורמן היה מאמנו, והשניים נשארו ידידים. גם נשיא הקבוצה ג'ון פקסון הוא ביחסים טובים מאד עם פורמן והויברג.
לשיקגו יש את הצוות להצליח הרבה יותר. הבעייה התחילה עם ג'ימי באטלר בחדר ההלבשה עם הטענות על ההנהלה שלא דואגת לשחקנים טובים יותר, ועל המאמן שלא התצליח להשתיל שיטה. גם הטריידים המוזרים לא עזרו. לדעתי פרד הויברג חייב להביא את הבולס לשלב השני בפלייאוף כדי שיהיה לו סכוי להישאר. הטענה היתה שהויברג מחליף כמו שעשה באיובה סטייט בה אימן, ושלשחקנים אין מושג  בקשר לחמישייה, החלפות, וכו'. המשחק האחרון היווה שיפור גדול, אבל אולי לא מספיק, ואולי מאוחר מדי.

אבל ישנה גם דיעה אחרת. ישנה דיעה  שאולי צריכים הנהלה חדשה ולא מאמן חדש. סטיב רוזנבלום מהשיקגו טריביון טוען שלהיפטר מפרד תהיה שגיאה. במקום צריך הנהלה חדשה. ואולי צריכים גם לעשות טריד על ג'ימי באטלר – שלא מעריך את הויברג – ולהתחיל הכל מחדש.

אולי.

אבל הרבה יותר קל לפטר את המאמן.

3. אלבין ג'נטרי, ניו אורלינס

עוד מאמן דומה מאד לסטיב קליפורד: לא אסל ולא באסל.

עד עתה הוא לא הצליח לאחד בין אנטוני דייויס וקאזינס. הוא ניכשל עוד לפני כן: הרי הוא הובא מהגולדן סטייט שם שימש כעוזר כדי לפתח קבוצה גדולה מסביב אנטוני דייויס. הוא ניכשל. הוא הגדיל מעט את מהירות הקבוצה שהיתה תחת מונטה ויליאמס, אבל יעילות ההתקפה שלה (מדורגת 28 בליגה) ירדה משמעותית בכמעט 4 נקודות:

Season Coach Off Eff Rank Pace Rank
2014-15 Williams 105.4 9th 93.70 27th
2015-16 Gentry 103.2 16th 98.91 11th
2016-17 Gentry 101.8 28th 99.91 9th

הביאו לו את ריאן אנדרסון, ועם דייויס, אריק גורדון, דרו הולידיי, טייריק אוואנס, ועתה עם דמרכוס קאזינס, וכמובן באדי היילד ולנגסטון גאלווי, הם חייבים להיות טובים הרבה יותר מאשר הם.

אני רואה שיפור מסויים בשניים-שלושה המשחקים האחרונים. אם הוא לא ימשיך בנסיקה מעלה, יביאו מאמן חדש שיהיה מסוגל להביא סגל כזה עד האשלון העליון במערב. בשבת, קאזינס ישב על הספסל בהארכה במשחק הנצחון על שרלוט 125-122, בשרלוט. במקרה הזה ההחלטה עבדה טוב כי אנטוני דייויס היה מעל ומעבר עם 46 נק' ו-21 ריב'. משחקו של קאזינס נמצא בצניחה.

לג'נטרי יש את צמד הביג-מן הטוב בליגה. הוא חייב לשלוט בליגה, והוא בקושי מסתדר.

לדעתי הוא GONER בסיום העונה ויחפשו מאמן שיידע להפיק את המקסימום משני הענקים ב-י-ח-ד, ולא בניפרד..

 

4. ג'ף הורנסק, ניו יורק ניקס

ג'ף הורנסק הוא לא "איש משולשים" ופיל ג'קסון יפטר אותו. אם לא עבור כל סיבה אחרת, זה יהיה כדי להסיר אשמה מכתפיו ולהטילה על מישהו אחר, והשעיר לעזאזל יהיה ג'ף הורנסק.
לא שאני חושב שהוא מאמן טוב: הוא חסר נסיון, והוא אינטרוברטי ושקט מדי. המאמן הפחות מתאים לעיר הרועשת, מרכז העולם, ניו יורק. הורנסק צריך לשרת קודם עוד כמה שנים בעיר שדה כעוזר מאמן,ואז נדבר.
אם אף דבר אחר לא יחסל אתו, התשובה שנתן לדיילי ניוז תעשה זאת:

"Guys don't like to run it and I don't like to coach it," Hornacek acknowledged back in October, per the New York Daily News' Frank Isola.

פיל ג'קסון שמע זאת והביא את קורט רמביס כעוזר מאמן להכניס את 'המשולשים'. פעמיים בחודש זה (חודש מרץ) פיל עצמו ירד ממגדלו במעלה האולם לעזור עם 'המשולשים' (Per ESPN.com's Ian Begley,)

פיל אמר לשחקנים (הקשיבו טוב!):

There’s nothing really you do wrong as long as you stay in that basic [triangle] concept of three guys on one side, and two on the other

יש לי רושם שזה כל מה שפיל ג'קסון יודע על המשולשים.

והורנסק יפוטר כי הוא לא יודע זאת.

אבל, היי, יש לו חוזה לעוד שנתיים, 5 מיליון לעונה. שדולאן ישלם!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 47 תגובות

  1. יש קייס גם עם דמות הרבה יותר מוערכת – סטן ואן גנדי.

    דטרויט של העונה היא אכזבה, אם להתבטא בעדינות. או יותר מדויק – כשלון גדול. אחרי מקום 8 ומאזן שנראה עכשיו נהדר, 38-44, עם חיזוק בכמה מקומות נדרשים, הציפיה הריאלית היתה פלייאוף בקלות, ותחרות על החצי העליון.

    אנחנו יודעים איך זה נראה, ומה שגרוע, זה הכישלון של כל הפרויקט – רג'י ג'קסון ואנדרה דראמונד. אלה החוזים הגבוהים, זה המנהיג וזה הכוכב, זה הציר המרכזי, זו דטרויט, זו הפילוסופיה של SVG.

    אז הקבוצה מאוד לא טובה, ומה שגרוע – נעלמה הרוח של הפיסטונז. מין תת-בינוניות אפורה, מאמצע העונה כבר עוברים לשופינג גלוי של שני אלה, ממשיכים מכוח האינרציה למאבק על הפלייאוף בלי שנראה שזה מטריד מדי מישהו. לצערי, השם של סטן גם צריך לעמוד על הפרק.

    1. יש אמת, אבל אתה חושב שסטן ון-גנדי יפטר אותו?

      אני עדיין סבור שהאשמה המרכזית ברג'י. תחליף אותו בריקי רוביו ותראה קבוצה שמחה ונלהבת במקום הדכדוך האפור הזה.
      אבל זה מאוחר מדי – רוביו כבר התחיל לפרוח במינסוטה ומנייותיו עלו פלאים.

      1. למה, תוופיק לא יכול להגיד לו, עד כאן?
        בינואר עוד היו דיבורים של, "אני סומך על סטן בעיניים עצומות". מאז אני כבר חושד. הראש שלו בפירוש על הכוונת, זה כישלון שלו, קודם כל.

      2. גם אני לא הייתי נפטר מדראמונד, שעדיין צעיר ובעל פוטנציאל, אלא נפטר מרג'י ג'קסון. הוא יעול להיות מחליף על שנכנס וקולע הרבה בזמן קצר אבל לא מתאים לקבוצה שרוצה לרוץ בצמרת.

    2. אני לא יודע אם אני אובייקטיבי בקטע הזה בתור מישהו שכרגע הקבוצה שלו מתחרה עם הפיסטונס על הכרטיס לפלייאוף, אבל אני חושב שאף אחד שם לא באמת רוצה להגיע לפוסט-סיזון.

      יש שם איזה וויב מדכדך כזה וקבוצה אפורה שנראית כאילו היא תקועה באמצע. הרבה פחות מלהיב מהבאקס או מההיט.

      1. ההיט לא בליגה שלנו.
        ואתה צודק, ההשוואה למילווקי מאוד מתסכלת, זו הרי קבוצה אחות – עכשיו עם מידלטון, מונרו ומי שהיה צריך להיות הסמל שלנו, דלי. בדיוק מה שרצינו אצלנו. לראות ולקנא. אגב, הם גם יעשו פלייאוף במקומנו, ואין לי בעיה עם זה.

        1. כרגע למיאמי ולדטרויט יש אותו מאזן. נכון שהלוח משחקים של מיאמי קל יותר, אבל לוח משחקים לא מבטיח כלום. הלו"ז לא הראה שההיט הפכו מקבוצה של 11 ניצחונות ב-41 משחקים לכזאת של 21 ב-26. זה יכול להשתנות, כרגע יש שיוויון ביניהן.

  2. תודה רבה מנחם, הורנאסק עוד יצליח במקום אחר בזמן שהניקס ימשיכו להיכשל.

  3. במקרה של שיקגו, כל התשובות נכונות – הויברג צריך ללכת ואיתו גם הצמד פורמן פקסון. לצערי אני אפילו לא בטוח שהויברג יעזוב. יש לו חוזה לעוד שלוש שנים עבור חמש עשרה מיליון דולר. הכסף מובטח גם אם הוא עוזב. הבולס יכלו לבלוע את הגלולה המרה אבל לצערם הם עדיין משלמים לתיבודו אז לשלם לשני מאמנים מפוטרים עשרות מיליוני דולרים יגרום להם להראות די טפשים. גם פורמן פקסון נהנים מאמון גבוה של הבעלים, בעיקר כי הבולס מצליחים פיננסית. שיפסיקו לקנות מנויים וחסויות. תראו את השלושה עוזבים

    1. הויברג חייב ללכת בגלל הקרע עם השחקנים, אבל פקסון ופורמן עוד הרבה לפניו
      שיביאו את אובמה לנהל אותם יהיה להם טוב

  4. מסכים עם כל הרשימה חוץ מקליפורד. שארלוט אמנם לא יציבה השנה אך בסהכ הוא עשה עבודה טובה עם הקבוצה. זה הרבה שאלה של מי יחליף אותם. הניקס חייבים מאמן מנוסה שלט ישאר חייב לפיל ג׳קסון וינהיג את השיטה שלו מבלי הפרעה. הורנסק אמנם כשל אבל הוא לא אשם במאה אחוז.

    1. אני גם לא חושב שקליפורד צריך להיות מפוטר, אבל אם אני נכנס לראש של גורדן, האם הוא יקבל את העובדה שהקבוצה שלו מדשדשת בבינוניות?
      ויותר מזה, האם הוא יקבל את העובדה שהקבוצה שלו בעלת הכי מעט עניין בליגה?

  5. בלאט לא נכשל. הוא הצליח בענק בעונה הראשונה ופוטר בעטנה השניה למרות שהוביל את הקבוצה למרות פציעות למקום הראשון במזרח. הכישלון היחיד שלו זה שהוא לא הצליח לקנות את אמונו של לברון, אבל עד שגריפין לא התקפל הקבוצה התמודדה עם הקושי הזה במורה מצוינת

    1. בלאט נכשל בענק וחייב היה להיות מפוטר .הסיפורים שיצאו מחדר ההלבשה נוראיים,מצבם של השחקנים הפחד מלברון… הקבוצה שיחקה גרוע למרות המאזן והחלטה לשים את לו במקומו השתלמה בענק (יש לו טבעת להוכחה).

  6. מכל הרשימה שמנחם ציין פה. איני רואה אחד שבאמת צריך להיות מפוטר. האם אתם רואים מישהו אחר במקומם באותה סיטואציה עושה עבודה טובה יותר משמעותית???

    התשובה היא לא

    כי הבעיות שאיתן הן מתמודדים הן לרוב מהותיות יותר. למשל שיקגו, הבעיות הן בהנהלה הרבה מעל הויברג. (שלא לדבר על הטיפשות בזה שהם שלחו את ת'יבודו, וחשבו שהוא הבעיה שלהם וכעת רואים כמה טוב הוא היה)

    באופן עקרוני השארת מאמן והיציבות שזה מביא, עדיפה בהרבה על האפקט הרגעי של החלפת מאמן.

    נכון שלסטר פיטרה את ראניירי ודופקת לי את התיזה 🙂

    המקרה שאני בעד החלפת מאמן, הוא אצל ארסנל. נמאס נמאס נמאס כבר מהבינוניות והחוסר חדשנות והחוסר הצלחה וההשתנקות ברגע האמת של התותחנים.

    1. צודק.
      גם לדעתי המאמנים עשו את העבודה שלהם. חלק גדול מהריקבון בא מההנהלה וחלק גם מהשחקנים שחושבים שהעולם שייך להם. מה יעזור אם תחליף את המאמן אם השחקן דפוק?
      יאללה שיביאו את יואינג כעוזר מאמן להורנאסק, זה יתן להם קצת רעל חיובי.

  7. תודה מנחם.
    דאנת'וני שיחק קצת בליגה דווקא והיה אגדה באירופה כשחקן.
    יאיר העלה את הנק' וזה באמת מפתיע שלא פוטר אף מאמן השנה, אבל כנראה שאחרי כמה שנים של פיטורין בסיטונות, יחד עם העלייה בשכר המאמנים, כואב קצת בכיס לבעלי הקבוצות.
    ששהסקי מזהיר כל מאמן מכללות לא לעשות את המעבר ל-nba אלא אם זו סיטואציה מושלמת. הסיטואציה קובעת את אורך החיים של המאמן יותר מהכל.
    ג'ף הורנסק לדוגמא לקח סיכון רציני כשבא לניו-יורק ישר אחרי שפוטר מפיניקס. עוד פיטורין ויהיה לו קשה מאוד למצוא עבודה כמאמן ראשי.
    אם קליפורד הולך, יואינג יקבל סופסוף הזדמנות?

    1. במקום דולן (וג'קסון) הייתי נותן ליואינג לאמן את הניקס. הוא יוכל אולי לשתף פעולה עם ג'קסון בצורה סבירה אחרי שנים בתור עוזר מאמן ואולי יחזק את הקשר של האוהדים לקבוצה אחרי האוקלי-גייט.

    2. ניב, חפשתי בויקיפידיה ולפי מה שכתוב שם הוא היה בדראפט אבל לא שיחק אף פעם משחק NBA. רק הצלחה עצומה באירופה

    1. מסכים איתך.בין הראשונים שחייב לעוף.לקחת סגל שכולל את פול,רדיק,גריפין וג'ורדן ובמשך שנים לא להגיע איתו אפילו לגמר המערב זה כישלון אדיר ושום תירוץ של פציעות/חוסר מזל תופס לגביו.

  8. מסכים עם כל מילה, זה מה שהפך אדם כמו פיל ג'קסון עם ידע די בסיסי בכדורסל למאמן ענק, היכולת שלו להיכנס לראש של השחקנים זה מה שהפך אותו למי שהוא.

  9. צודק מי שמעלה את השמות של רון ג'רמי ושל יעקב בוזגלו על הגריל.
    אבל השם הכי אוברייטד שבכתבה הוא שוב מר משולש + כוכבית:
    ג'קסון המרגיש

  10. פיל ג'קסון הוא חתיכת בעיה. מצד אחד בנה סגל משלים מצוין, פלוס פורזינגיס. בנוסף, עשה הכל כדי להיפטר מכרמלו, כולל אמירות לא לעניין ושמועות ורמזים ומה לא. לא אשמתו שמלו לא הסכים לשתף פעולה.
    מצד שני, זרק את העונה לפח עם ההחתמה המגוחכת של רוז ונואה, ההתעקשות הבלתי נסבלת על המשולש והמינוי של הורנאסק, שהסיבה היחידה שהוחתם הייתה שלא סירב בפומבי ובתוקף ליישם את השיטה של המאסטר.
    ועכשיו אנחנו תקועים.
    המשך העסקה או פיטורים של הורנאסק פחות רלוונטיים להצלחה של הניקס ממה שג'קסון יעשה בקיץ.

  11. באמת יש תחושה שפיל לא ראה הרבה זמן משולשים מהסוג הנכון… גדול גנבי הדעת בכדורסל האמריקאי אי פעם

  12. 1. שארלוט – לא בטוח שיחליפו. נראה לי קודם יסגרו את הסגל שחקנים ואז יחליטו לגבי המאמן.
    2. שיקגו – אם באטלר נשאר כנראה שהמאמן ילך. יותר מדי ברדק בשיקגו וחוסר שקט. ההנהלה יותר אשמה במצב אבל הם כנראה ישארו (וייד יחזור למיאמי?).
    3. ניו אורלינס – ג'נטרי מוערך שם ונראה כאילו יש על מה לבנות עם דיוויס וקאזינס. ג'נטרי יקבל את ההזדמנות להתחיל איתם עונה ואולי גם ההנהלה תתחיל להביא לו שחקנים נורמלים.
    4. ניו יורק – לא מאמין שהורנסק יפוטר בגלל המשולשים של ג'קסון. יותר הגיוני שהוא יתפטר אם הוא לא יוכל יותר לסבול את ג'קסון והשטויות שלו. אבל אני מאמין שהוא יתחיל את העונה הקרובה.

      1. ב-2 עונות הללו הוא התמודד עם מלא פציעות ושחקנים בינוניים.
        אפילו דיוויס שביר יותר ממה שחשבו. ככהשאני מניח שיתנו לו צ'אנס עם השילוב של קאזינס ועוד איזה 2-3 פרי אייג'נטס שיצליחו לאסוף בגלל קאזינס-דיוויס

  13. יש דיבורים כבר על פיטורים של ג'נטרי אבל אומרים שאם יהיה שינוי מהותי עד סוף העונה אז יחשבו להשאיר אותו , עדיין מחזיקים ממנו (לא ברור לי למה ,אף פעם לא הוכיח את עצמו) , הבעיה היא גם שאין בדוק אלטרנטיבה טובה יותר , בגלל זה אני מעדיף שנראה רע שבטוח יפטרו אותו , אפילו גורדון ואנדרסןן פורחים ביוסטון , מה גם שעכשיו צריך מאמן שיודע לעבוד עם קבוצה שמרכז הכובד שלה הוא הגבוהים ולא הכנפיים , צריך מאמן שמשחק יותר בסגנון של ממפיס , קצב משחק יותר איטי

    1. אמרתי לך שבזדליק מיוסטון יהיה תפור עליכם.הוא היה מאמן ההגנה של ממפיס ומצליח לעשות מיוסטון קבוצת הגנה סבירה שזה בגדר נס.

  14. לא מבין איך הנהלה יכולה לתת להויברג רף של סיבוב 2 בפלייאוף או פיטורים, אחרי שהם עשו לו טרייד של טאנקינג

כתיבת תגובה

סגירת תפריט