מעורב הופס ליום רביעי / מנחם לס

1.קווין לאב חוזר לשחק

Joe Vardon of Cleveland.com.כותב היום שקווין לאב ישחק עבור הקאבס במשחק החוץ הראשון שלהם. קווין החמיץ את 12 המשחקים האחרונים אחרי ניתוח ברך ב-14 לפברואר. הוא חזר לאימונים והתחיל להשתתף באימונים ב-FULL CONTACT.

2. טימופליי מוזגוב מושבת כדי לתת דקות לניק יאנג

מרק מדינה מ'אורנג' קאונטי רג'יט' כותב שברור שהלייקרס לא משחקים את מוזגוב כדי לתת את דקותיו לניק יאנג. מה שלא מובן למדינה הוא האם הלייקרס החליטו שמוזגוב עם ה-13.1 נק' ו-8.7 ריב' (ל-36 דקות) הוכיח להם שהוא טוב מספיק להישאר איתם (חוזה על 64 מיליון ל-4 שנים), או שהם החליטו להיפטר ממנו הקיץ, והם מנסים להחליט סופית מה עושים עם ניק יאנג.

3. פרד הויברג IS OUT אלא אם כן שיקגו בפלייאוף סיבוב שני

הניצחון על שרלוט אתמול היה טוב מאד. אבל הוא בא יום אחד אחרי ההפסד לבוסטון סלטיקס על 20 נקודות. לפי סטיבן בורגר מה'שיקגו הייד פארק הראלד' שחקני הקבוצה ערכו פגישת 'שחקנים בלבד' והדעה הכמעט אחידה היתה שהבעייה בעיקרית במשחק הקבוצה היא החילופים הרבים שהמאמן פרד הויברג עורך. לפי סטיבן, הדובר הראשי היה ראז'ון רונדו שאמר ש-"לא איכפת לי אפילו אם לא אשחק בכלל, אבל אני רוצה לפחות לדעת מי בחמישייה ומה מערכת החילופים". מסקנת השחקנים הועברה להויברג עם משפט נוסף: "ה-NBA זה לא קולג'. ב-NBA לא מחליפים ללא הפסק. צריכים חמישייה קבועה ומערכת חילופים מסודרת כך שכל שחקן יידע את מקומו ותפקידו". לפי סטיבן המסקנה של אסיפת הקבוצה הועברה בכתב להויברג.

ראה זה פלא: פתאום ראז'ון הוא שחקן חמישייה והחילופים באו כ-9 דקות מאז החל הרבע הראשון, והכל התנהל כמו בקבוצה מסודרת. ראז'ון קלע קרייר-היי של 20.

סטיבן בורגר כותב גם שלפרד הויברג כבר נרמז שעליו להבטיח מקום בפלייאוף וניצחון בסיבוב הראשון של הפלייאוף, או שהוא יהפוך להיסטוריה.

4. גם ללא ג'ואל אבמיד ה-ROY הולך לפילדלפיה

גם ללא ג'ואל אמביד, רוקי העונה – ה-ROY הידוע – יילך העונה לפילדלפיה סיקסרס. לפי הפידלפיה אינקוויירר הועמד מס' 1 לתואר הוא הרוקי מריו סאריץ' "למרות שהוא עצמו לא מחשיב את עצמו ל'רוק' בגלל גילו ונסיונו כשחקן מקצועני בראירופה.

הנה כמה דוגמאות של מה שהוא עושה העונה:

*

*
סאריץ' מתרומם…
*

*

סאריץ' משחיל כדור בסל…

*…

*

סאריץ' מסיים דרך מגע

*.

*

סאריץ' RESISTS INSIDE

*

*

And Saric sticking with a switch outside

*.

"

מה שמייחד את דריו היא העובדה שהוא יכול לשמור על כל עמדה במשחק.

הוא מסוגל לקלוע מכל מקום על הפארקט כפי שהוכיח עם ה-29 נק' נגד הקליפרס.

הוא לא 'רוקי'. הוא מקצועני כבר משנת 2009 כשחתם לשחק בקרואטיה.

הבעייה היחידה שלו היא שכמו רוב הוונילים האירופאים הוא נוטה להירדם מדי פעם על הפארקט.

 5. היום לפני שנה: השלשה הראשונה (והאחרונה) בקריירה של דיאדרה ג'ורדן

*

*

6. עשרת השחקנים המובילים בריצה ל-MVP

(לפי הופס.הייפ)

העונה הזאת שברה את כל הקופות בסטטיסטיקה. אולי זה נשמע HYPERBOLIC אבל ההישגים העונה הם כאלה שחשבנו שלעולם לא יושגו או יישברו.

לכן זה מפתיע שהשחקן שהוא הכי STOIC בכל הליגה יושב כה גבוה בין כולם ועלול לסיים כ-MVP של העונה.

הנה עשרת הראשונים של HOOPS HYPE נכון להיום:

DeMar DeRozan, Toronto Raptors.10

Position: Shooting Guard
Age: 27 (8/7/1989)
Experience: 8th Season
2016-17 Slash Line: .465/.273/.847
2016-17 Season Averages: 35.6 MPG, 27.4 PPG, 5.4 RPG, 3.7 APG, 1.0 ORPG, 1.1 SPG

*

*

9. Jimmy Butler, Chicago Bulls

Position: Small Forward
Age: 27 (9/14/1989)
Experience: 6th Season
2016-17 Slash Line: .443/.340/.871
2016-17 Season Averages: 36.8 MPG, 23.8 PPG, 6.2 RPG, 5.2 APG, 1.7 ORPG, 1.9 SPG, 1.2 3PM

*

*

8. Anthony Davis, New Orleans Pelicans

Position: Power Forward
Age: 23 (3/11/1993)
Experience: 5th Season
2016-17 Slash Line: .500/.301/.798
2016-17 Season Averages: 36.1 MPG, 27.8 PPG, 11.6 RPG, 2.2 ORPG, 2.2 APG, 2.3 BPG, 1.2 SPG, 0.5 3PM

.

7. Stephen Curry, Golden State Warriors

Position: Point Guard
Age: 28 (3/14/1988)
Experience: 8th Season
2016-17 Slash Line: .463/.397/.910
2016-17 Season Averages: 33.6 MPG, 24.9 PPG, 6.3 APG, 4.5 RPG, 1.7 SPG, 3.9 3PM

I*

*

6. John Wall, Washington Wizards

Position: Point Guard
Age: 26 (9/6/1990)
Experience: 7th Season
2016-17 Slash Line: .448/.311/.809
2016-17 Season Averages: 36.7 MPG, 22.8 PPG, 10.8 APG, 4.5 RPG, 2.0 SPG, 1.1 3PM

*

*

5. Isaiah Thomas, Boston Celtics

Position: Point Guard
Age: 28 (2/7/1989)
Experience: 6th Season
2016-17 Slash Line: .458/.383/.909
2016-17 Season Averages: 34.3 MPG, 29.4 PPG, 6.1 APG, 2.7 RPG, 0.9 SPG, 3.2 3PM

I*

*

4. LeBron James, Cleveland Cavaliers

Position: Small Forward
Age: 32 (12/30/1984)
Experience: 14th Season
2016-17 Slash Line: .539/.389/.682
2016-17 Season Averages: 37.6 MPG, 26.1 PPG, 8.8 APG, 8.3 RPG, 1.3 SPG, 1.8 3PM

.*

*

3. James Harden, Houston Rockets

Position: Point Guard
Age: 27 (8/26/1989)
Experience: 8th Season
2016-17 Slash Line: .443/.355/.852
2016-17 Season Averages: 36.5 MPG, 29.1 PPG, 11.2 APG, 7.9 RPG, 1.5 SPG, 3.2 3PM

*

*

2. Kawhi Leonard, San Antonio Spurs

Position: Small Forward
Age: 25 (6/29/1991)
Experience: 6th Season
2016-17 Slash Line: .486/.383/.897
2016-17 Season averages: 33.6 MPG, 26.2 PPG, 5.9 RPG, 3.4 APG, 1.2 ORPG, 1.9 SPG, 0.7 BPG, 2.0 3PM

*

*

1. Russell Westbrook, Oklahoma City Thunder

Position: Point Guard
Age: 28 (11/12/1988)
Experience: 9th Season
2016-17 Slash Line: .421/.335/.839
2016-17 Season Averages: 34.9 MPG, 31.9 PPG, 10.5 RPG, 10.1 APG, 1.8 ORPG, 1.6 SPG, 2.3 3PM

* .

 7. אייזיה תומאס מחקה את הכדורסל של קאווי לינארד:

*

*

8. הלילה: אנטוני דייויס עם דאנק של 360 מעלות ממסירה של קאזינס:

*

*

9. הדאנקר הטוב ביותר בכל קבוצה:

*

 

10. ה-BLOOPERS של אתמול:

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 50 תגובות

  1. אני נשמע כמו תקליט שבור אבל הויברג, גם אם לא הכל באחריותו, חירב עונה שלמה וחייב ללכת. הבולס הם קבוצה הרבה יותר טובה ממה שאנחנו רואים

    1. אני מסכים איתך, חדר ההלבשה בשיקגו הוא החדר הבעייתי בליגה המאמן לא מצליח להשתלט על שחקניו (אביפה ללא המאמן, שחקנים שיוצאים אחד נגד השני ונגדו) להחדיר שיטת משחק עם זאת השאמה ממש לא נעוצה רק בו שיקגו חייבת התחלה מחדש מלעמלה (להחליף את כל הפרונט אופיס יהיה התחלה טובה).

      1. אני לא חושב שמאמן ששמו הולך לפניו היה מגיע לשם כאשר ההנהלה מתפקדת כמו שהיא כרגע. מעבר לכך, אני רואה בבולס קבוצה שהנראות שלה העונה מאוד דומה למכבי תל אביב בכדורסל – לא מאמנים גדולים, אך מספיק ראויים לכך, אך לא מקבלים את כל התנאים הראויים כדי לאמן את הקבוצה כנדרש. והכוונה ל-"תנאים" היא לאפשר למאמן לפתח קבוצה בצורה הגיונית, כאשר יש שלד ברור, יש גרעין ברור, יש כיוון וחזון. ברם, אף אחד מהדברים שצויינו לא מתקיימים שם ברגעים אלו.

        אפשר להחליף את המאמן ולהגיד שהוא לא שולט בחדר ההלבשה,כמו מכבי. אך עם זאת, לפחות בדבר אחד ההנהלה של הבולס כן פועלת אחרת – היא מבינה שהמאמן בלבד לא שם את הקבוצה במצב הזה (לפחות כך זה נראה מההתנהלות שלהם. ייתכן גם שיש סבירות לכך שההנהלה גאוותנית ואינה מוכנה לפטר את המאמן, כיוון וזה ייחשב לצעד שמראה שהיא טעתה בהבאתו מלכתחילה).

        אני שוב אחזור על מה שגם טענתי לגבי הויברג בעבר – אין הוגנות בחיים, אך יש חשיבות רבה לכבוד בימינו. בשביל לשמור על הכבוד, ולא של המאמן, אלא של ההנהלה – הבולס צריכים לתת להויברג לאמן קבוצה צעירה שיש לו את המקום לבנות אותה ולא מכליבים לו את הקבוצה בצורה גסה בכל פעם מחדש מאז שהוא שם.

  2. שיקגו לא תעשה פלייאוף. יש לה לו"ז קשה מאוד במשחקים הבאים:

    ממפיס – וושינגטון חוץ ויוטה בק2בק – טורונטו חוץ ודטרויט בק2בק – פילי – מילווקי חוץ – קליבלנד – אטלנטה וניו אורלינס חוץ בק2בק.

    רק אז היא תגיע למשחקים האחרונים, 5 במספר וכולם מאוד קלים. אבל היא כבר תישאר חסרת סיכוי. ואולי עדיף.

    1. בלו״ז הקשה של 10 המשחקים שתיארת יש רק 6 משחקים באמת קשים. וכפי שאמרת 5 המשחקים האחרונים קלים מאוד.
      בקיצור בהחלט יש סיכוי, למרות שבאמת עדיף שלא, איך שהם נראים…

    1. אנחנו לא יודעים עד כמה בול יכול להגן הוא מוחבא באופן עקבי בהגנה אזורית קו אחורי שלו עם דאנגלו יהיה נוראי מבחינה הגנתית וגם ככה ההגנה אצלנו לא קיימת.

    2. לא קוראים לי מנחם אבל בתור אוהד בוסטון זה נראה לי זיווג משמיים, במיוחד עם האבא הקוקו שלו. בהחלט יוסיף עניין לליגה.

    3. תלוי איזה בחירה תהיה להם ותלוי אם הם רוצים אבא שיתעסק עם ג'יני בצתקשורת ויהפוך את הלייקרס חקרקס יותר גדול אפילו משהם היום

    4. גם שמי אינו מנחם אבל הוא תפור עליהם לדעתי, אבל במקום ראסל ולא לצידו.

    1. ואללה נכון. וזה אחרי ששנה שעברה פיטרו מאמנים כמו זבובים.
      כנראה שיותר מדי קבוצות כבר משלמות לשני מאמנים משכורת.
      לגבי ESPN, כבר אמרתי שיתחילו לדחוף את ווסטברוק בשיא הכוח?
      עכשיו ועד סוף העונה צפו לפמפום והאדרת ווסטברוק לעומת הצנעת הארדן

      1. הפכו לבלתי נסבלים, ESPN.
        התמכרו לצהוב.
        (אבל זו מחלה של כל התקשורת, בארץ ובעולם. זה מדהים שאת הדיווחים הכי מדויקים על המתרחש בקבוצות מוצאים כיום באתרי האוהדים.)

        1. לברון בהחלט היה הבן המועדף שם שנים.
          הבעיה שהג'ורדן ברנד נמצא בירידה וצריך פמפום. על הקשרים של אי אס פי אן עם נייקי כתבתי אתמול.
          אני האחרון להאמין לתיאוריות קונספירציה לגבי מכירות משחקים, אבל הראשון לפקפק באינגריטי של עיתונאים, בעיקר עיתונאי ספורט.
          אלו עיתונאים ובעלי זכויות הצבעה שמקבלים חסות ישירות מנייקי. בלי קשר לקשרים ההדוקים בהנהלה.
          צריך להפריד גם בין יחצני הליגה שלהם אינטרס לליגה כולה (לדוגמא סטפן קרי והשיווק במזרח) לחברות הנעליים והקשרים שלהם בתקשורת.

      1. Thanks Appleton,
        for the Mark Parker info – Truly interesting / disturbing

        As for Brands,
        Jordan is a brand on it's own, and that's why there is no swoosh on Jordan product even though it is owned by Nike

        But Lebron has his own line within Nike, nothttp://www.hoops.co.il/wp-content/themes/busybee/images/img_leave_comment.gif (yet) a brand like Jordan

        1. Thanks Appleton,
          for the Mark Parker info – Truly interesting / disturbing

          As for Brands,
          Jordan is a brand on it's own, and that's why there is no swoosh on Jordan product even though it is owned by Nike

          But Lebron has his own line within Nike, not (yet) a brand like
          Jordan

          Hebrew/English messed up my message above

  3. מדהים שווסטברוק והארדן המועמדים הבכירים לMVP, עם אחוזים כל כך גרועים, וכאשר ברור שהקבוצות שלהם לא יעשו כלום בפלייאוף. מפלצות סטטיסטיקה.

    1. לגבי ווסטברוק הטענה הזאת נכונה הוא קולע 4 אחוז מתחת לאחוז האפקטיביות בליגה (46%) הארדן לעומתו קולע ב53% אפקטיבי שהם מעל הממוצע בליגה, לברון 59%

  4. חברים האמריקאים די בוקים
    יש את אותה נוסחה מעייפת לבחירת הMVP
    השחקן הכי טוב – של הקבוצה הכי טובה
    עוד השפעה משנית למס. הפעמים שכבר זכה בעבר
    והגל התקשורתי עליו רוכב השחקן.
    בקיצור – ווסטברוק בסבירות נמוכה, כך גם הזקן
    סביר להניח שזו השנה של קאווי
    בחירה בלברון תהיה הפתעה גדולה לאור מאזן קבוצתו
    וכל הפעמים שכבר נבחר

    1. לא כל כך ממזמן זכה סטיב נאש ב-MVP השני שלו, למרות שלקבוצתו היה המאזן השלישי בליגה, 9 ניצחונות מהקבוצה עם המאזן מס' 1.

      כשחושבים על זה, גם השנה מלך האסיסטים משחק בקבוצה עם המאזן השלישי בטיבו, 7 משחקים מאחורי מובילת הליגה.

      וגם באותה השנה התחרות של מלך האסיסטים הייתה מול מלך הסלים, והשחקן המלהיב בליגה, שקלע 35 נק' למשחק, אבל קבוצתו סיימה במקום ה-7 במערב.

    1. בתור מבין קטן מאד שבמקרה נפל על משחק שלו אתמול, מעניין לראות אם יש פה שותפים לדעתי:
      הוא מוסר בחסד וקלעי טוב למרות הזריקה המוזרה.
      שתי בעיות:
      הגנה, הרכז השני חגג עליו.
      אתלטיות (כנראה משפיע גם בהגנה) – לא קפיציות ולא כוח.

      אם לקחת בחשבון שיש היום לא מעט כוכבים בלי הגנה איכותית של אחד על אחד – קארי, הארדן, ווסטברוק, אירווינג, אז הוא יכול להיות אדיר.
      אבל – בלי הכלים של הכוכבים האלו שמאפשרים להם להגיע לכל מקום על המגרש אתלטיות (ווסטברוק) תזמון (הארדן) שליטה אבסולוטית בכדור (אירווינג וקארי) יהיה לו קשה ולא ראיתי שיש לו משהו מזה (או שילוב של תזמון ושליטה בכדור כמו כריס פול).
      לי נראה שהוא יצליח.
      לגבי הלייקרס? יחד עם ראסל זה שילוב מעניין אבל שניהם צריכים הרבה כדור ולא שומרים, קצת בעיה. שאלה של כישרון, אם יש שחקן עם פוטנציאל דומה, שילכו עליו, אם לא, חבל לוותר על כישרון.

  5. לטעמי רוב הקבוצות לא יעדיפו את בול על פולץ. מרקל (פולץ) הוא כנראה השחקן הכי שלם שייצא מהדראפט בטופ 5. כאשר מנתחים את כלל הנתונים והיכולות שלו, וזאת ביחס לפוטנציאל שלו, הוא צפוי להיבחר #1 ב-MOCK של רוב ה-GM בליגה. אפשר להביא לשיח את הטענה שהוא לא שיחק במכללה טובה וזה עשוי להקפיץ את ממוצעיו, אך רבים למדו מהתקדים של סטפן קרי שניתן למדוד איכות של שחקן מלבד בסטטיסטיקה בסיסית (וזאת ע"י נתונים כמו השפעה על ניצחון הקבוצה, מדד +/- גם עוזר לפעמים, וכו'…).

    ומאידך גיסא, לונזו הוא שחקן עם חסרונות יותר ברורים. הוא לדעת רבים בעל הפוטנציאל הכי גבוה בדראפט הקרוב, אך ישנן נק' שלא כולם מוכנים להמר עליהן, כאשר בוחרים בשחקן כל כך גבוה.

    נתונים פיזיים: אין לבול כל כך בעייה בהגנה כשמסתכלים על הסטטיסטיקה האישית. הוא חוטף כמעט 2 כדורים למשחק, הוא ריבאונדר מצויין לעמדתו (הרבה בזכות גובהו) ויש לו אף חסימה במשחק לעיתים קרובות. הבעייה שלו בהגנה היא הנתונים הפיזיים שלו. הוא רזה יחסית, בעיקר לגובהו, ושוב – הוא לא אתלטי מספיק. על נושא האתלטיות אפשר להתפשר. יש הרבה סטארים בליגה שהם לא אנשים ביוניים ויש להם חולשות בנושאים מסויימים שקשורים לאתלטיות – מהירות, כוח מתפרץ ומבנה גוף חסון וגבוה (כ.פול, הארדן, תומפסון, תומאס ולאורי הם רק חלק קטן מהדוגמאות). ומאידך, אני מאמין שהחשיבות של המשקל אצל בול יהיה גדול ממה שאפשר לצפות. הליגה היום בנוייה ברובה על ריווח משחק, וורסטיליות וקליעה ממרחק. הרבה מזה מתאפשר בקבוצה, כאשר השחקן שמחזיק בכדור מושך אליו את השחקנים ומוציא באותו הזמן את הכדור "החוצה" אל אחד השחקנים, כדי שיקלע, או ימשיך רצף מסירות שיביא בסוף שחקן מול פירצה בהגנה. כאשר בול עדיין לא בנוי פיזית לחדירה לצבע ב-NBA, הוא עלול להתקשות ביצירת הכרוניקה הזאת במשחק הקבוצתי של הפרנצ'ייז אליו הוא ייבחר.

    מכניקת הקליעה: נכון, הוא קולע באחוזים טובים, אך רבים מאמינים שקליעה בצורה כל כך "ייחודית" לא תתורגם טוב ל-NBA וזה עלול להשפיע רבות על היכולת הכללית שלו, כי מה שעזר לו לפצות על הנתונים הפיזיים הלא מרשימים שלו, היא העובדה שהוא נחשב לסיכון בקליעה מבחוץ. כמובן שגם השחקנים פחות אתלטיים במכללות, אך הקליעה גם מאוד עזרה בנושא הנ"ל.

    בוזגלו סטייל DAD: אין ספק. אדם כמו LAVAR BALL הוא תיק כבד לקחת ביחד עם הבחירה בלונזו. זה סיכון שלא כל אחד יהיה מוכן לקחת ביחס למה שהוא גם יקבל ואני לא בטוח שגם יש לרוב הקבוצות דרך נורמלית להתנהל עם המצב שעלול להיווצר בהם עקב בחירה בבול וקבלת הדעות הפתוחות של אביו ביחד איתו.

    אני מאמין שיש סיכוי שהמניה של בול תפגע לקראת הדראפט. הנקודות שציינתי, ביחד עם הסיכוי שהוא לא יצליח להוציא מעצמו הופעה כללית טובה ב-MARCH MADNESS, הוא גם עלול לסיים במקום 3 או 5 אפילו. ג'ייסון טאטום נראה כרגע כשחקן בכושר הכי טוב במכללות ורבים כבר מכריזים עליו כשחקן מכללות הטוב העונה (חפוז בעיניי, אך אם ימשיך באותו קצב, הוא עשוי להכניס את עצמו לשיח הזה בזכות ולא בחסד). פולץ ייבחר גבוה מבול, לולא האחרון ינצל את היתרון שלו (בכך שהעונה שלו עוד לא נגמרה) הסיכויים להיות #1 יורדים משמעותית.

    לטעמי, הוא אכן יגיע ללייקרס והסוס השחור שלי בבחירה שלו היא פיניקס.

    אני מאמין שהסאנס יודעים שהם צריכים שחקן שמשפר את השחקנים סביבו וזה היתרון הכי גדול שיש לבול להציע ומדובר כאן על כשרון ספיציפי בצורת המשחק שלו שאין להרבה רכזים בליגה. בייחוד לא בשנתם הראשונה בליגה. הוא בעל כשרון כזה כאשר הוא עדיין במכללות. אז מדוע הלייקרס יבחרו בו, אם תהיה להם האפשרות? כי אני רואה רק במג'יק ופלינקה כחכמים ודומיננטיים מספיק כדי שיהיה בכוחם להשתיק את הרעש שבול עלול ליצור סביבו (שזה מלא מלא רעש שאבא שלו יוצר בעצם). בנוסף לכך, הוא עשוי להוסיף המון לקבוצה הזאת ספציפית, בה לא נראה שיש כרגע קפטן לספינה. ראסל, לטעמי, הוא גורם שלילי לבנות סביבו (הנושא עם יאנג הוא רק אחת מההוכחות בעיניי) ולא חכם שהוא יהיה אחד הכלים המרכזיים בבנייה מחדש. אם בלייקרס יצליחו למקסם את היתרונות של בול ולשמור על האחוזים שלו מרחוק, הוא עשוי להתפתח לאחד מרכזי העתיד בליגה ובהחלט לאול-סטאר בכח.

    אני ממליץ לאנשים לשים עין החודש על השחקנים שמשחקים ב-NCAA TOURNAMENT כשהגענו עכשיו לשלבים המכריעים (ה-MARCH MADNESSׂ), כיוון וה-MOCK עשוי להשתנות עקב הופעה של שחקנים שם. הופעות רעות מורידות שחקנים בו וכך גם להיפך, כאשר הופעות טובות טורפות את הקלפים ועלולות לשנות את הסדר הקיים כרגע. כדאי לשים עין על ההופעה של לונזו (UCLA), טאטום (DUKE), ג'וש ג'קסון (KANSAS), מאליק מונק (KENTUCKY) והסוס השחור שלי גם בנושא השחקנים: די-אהרון פוקס (KENTUCKY), שסיים את העונה בכושר מצויין והוא מגיע לטורניר עם הרבה מה להוכיח, כי הוא מתחרה בדראפט עמוס ברכזים כשרוניים במיוחד.

    סה"כ חשוב לציין שהרבה מציינים את הדראפט כאחד העמוקים והכשרוניים שהיו בעשור פלוס האחרון. לא הייתי לוקח את אותן קריאות כמובנות מאליהן, כיוון ואותם אנליטים בד"כ צודקים בתחזית הכללית שלהם כשמדובר ברמה הכללית של הדראפטים. הטופ 5 כרגע לא סגור וזאת מכיוון שהכשרונות רבים הקיץ ולא סתם המון קבוצות רוצות לקחת בדראפט הזה חלק. יש סיכוי גבוה שעתיד של קבוצות רבות ישתנה מאוד לטובה אחריו (כשכמובן, כמו תמיד, מישהו בטח גם יבחר בבאסט ויצטער על כך).

    1. סחטיין יא יונתן.

      מה ידוע על מוסר העבודה שלו? תקרה זה אחלה, כישרון זה נחמד. כמה הוא עובד קשה? האם אפשר לראות גרף שיפור ככל שהעונה עוברת בקטגוריות ספציפיות?

    2. ניתוח מאוד מעניין. לגבי לונזו המכניקה היא מוזרה מכיוון שהוא ימני שזורק מעין שמאל. מהזריקה שלו אני לא פוחד וכך גם מהמשקל. מאמני הכושר ברוב הקבוצות הם עידנים מעבר למה שהתרגלנו בעבר. המהירות שלו טובה אך השליטה בכדור עוד לא ברמה של רכזי העל בליגה. בנוסף לא ראיתי מספיק פיק אנד רול שלו בucla אבל ההתקפות העומדות של הקבוצה הזאת לא רלוונטיות כמעט לnba. הסיבה שיוצאי קנטקי כה מצליחים בליגה היא שהם משחקים בשיטה שמאוד דומה למה שמריצים בליגה. מה שיקבע את מיקום הבחירה של בול ספציפית יהיה הworkouts שלו בקבוצות.

      לגבי עומק הדראפט פוטנציאלית הוא דראפט חיובי ועמוק אך צריך לזכור שהליגה התמלאה בשנים האחרונות באינסוף כישרונות וכשאתה מתחיל קריירה מהספסל לא פשוט להותיר חותם. הסיכוי של רכז שיבחר השנה לעשות אולסטאר מעמדת הרכז ב3-5 השנים הבאות נמוך. נראה יותר ויותר רכזים של קרוב ל20 10 שלא יבחרו לאולסטאר.

      לגבי ג'ייסון טייטום אני לא שותף להתלהבות כי יש פה תסמונת ששבסקי קלאסית. הוא נותן לשחקנים סמי אתלטים ומאוד שלמים במשחקם לשחק בעמדה 4 (כמו שעשה עם פרקר ובטייה). טייטום קולע הרבה סלים קלים בחדירה איטית על PF מכללות לא אתלטים שגבוהים ממנו אולי באינטש. הוא כבר התנחל בתוך הגוף nba שלו כך שלטעמי התקרה שלו לא מאוד גבוהה. משהו סטייל שיין באטיה עם קצת גבארי פרקר. בהחלט שחקן חמישייה נהדר בsf אך קשה לי להאמין שמדובר בכוכב nba בטח לא סופרסטאר. ג'וש ג'קסון לעומתו חייב טיפול של קאווי. התחלה כשחקן שיטה אתלטי שיתן הגנה וזריקה מבחוץ שעם עבודה נכונה יכול להיות סופר סטאר בליגה. פיניקס בוסטון ואורלנדו קלאסיות בשבילו. פילי זה אסון כי בין קאבינגטון סאריץ סימונס לא נשאר מקום

      1. John, תותח כהרגלך ונעים להתכתב איתך.

        טאטום לטעמי כן יכול להוכיח את עצמו ב-NBA, כי הכשרון והיכולות שלו באופן כללי הם גבוהים. ומאידך, אני מאמין שחכמת המשחק שלו, ביחד עם היכולת הכללית הטובה, תוביל אותו להיות שחקן לגיטימי. האקס-פקטור מבחינתי היא איזה קבוצה תבחר בו ותאפשר לו להתפתח כמו שצריך? אין לטעמי קבוצות כאלה שירצו לבחור בו.

        ולגביי בול אני מסכים איתך, פשוט חשוב להבין שהנק' שציינתי הם כאלו שישפיעו על הדרך שיסתכלו עליו. כמובן שהמבחן הכי קרוב (ה-workouts הקרובים לדראפט) הוא זה שקובע, כי אותו גם הכי זוכרים וגם יורדים מאוד לפרטים בו.

        בכל מקרה, הרבה מהפוטנציאל הבכיר בדראפט הוא רכזים ואתה העלית נקודה נכונה כאן, אבל הליגה כרגע נוטה לסמול בול וכאשר לא לכל הקבוצות יש רכז שיכול להניע את הספינה, עדיין ירצו רכזים. זה לא אומר שהם לא יהיו מצויינים. אול-סטארים קבועים או לא. וחשוב לזכור שלחלק מהשחקנים יש ורסטיליות שעשוייה לתרום לעתידם מאוד (למשל פולץ שיכול לשחק בשתי עמדות הגארד וזאת בערך הסיבה היחידה שבוסטון עדיין מסתכלת על הדראפט לטעמי).

      1. כן. אני מניח שזה מאוד חשוב לציין זאת אחרי שכבר יצאה ההודעה הרשמית וכולנו יודעים זאת עכשיו. ממש כמו לפרוץ לדלת פתוחה.

          1. אני שואל את עצמי מה כל כך קריטי לך בעניין הזה שאתה גם ממשיך להגיב ועוד בכזאת מהירות ואני פשוט לא מצליח….אגב, סתם אציין שהיחס שלך לזמן קצת פסימי ולא בהכרח ריאליסטי. מדהים כמה דברים הספקנו כבני אדם בחיים ב-4 דקות. למה לזלזל ככה?

            כנראה שקראתי ידיעות לפני שרשמתי את התגובה, אז 4 דקות הן לא ההקצבה המדוייקת. והזמן בין הדיווחים להודעה הרשמית של בן אנטוניו והידיעה ב-ESPN היו כ-5 דקות בסה"כ. לכן אני לא מבין בכלל מה הטעם שלך להלחם בזה, כי זה שיח מיותר. הריי אין לך את כל העובדות ביד לגביי הגעתי לידיעה והזמן שקראתי אותה, אז למה אפילו לפתוח אותו?

            מיותר בעיניי. גם קטנוני.

  6. תודה על המעורב מנחם. אני מתחיל לקבל את התחושה שבאטלר הוא headcase לא קטן וגורם לפילוגים וסכסוכים בחדר ההלבשה. זה התחיל שנה שעברה עם פאו ורוז, וממשיך השנה עם המאמן וגם הביקורות שלו בפומבי על חלק משחקני קבוצתו. בשילוב של רונדו שתמיד היה ידוע כגורם מפלג ו-וויד שכנראה מרגיש שהוא מתבזבז בשנותיו האחרונות זה יוצר מתח וחדר הלבשה מפולג ואין פלא שהקבוצה נראית כמו שהיא נראית. ואיך לעזאזל קרי נכנס לעשירייה במקום דוראנט? רואיפ עכשיו בדיוק איך גס נראית בלעדיו, וגם כשהם שיחקו ביחד דוראנט היה השחקן הכי טוב על המגרש בפער.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט