מעורב הופס ליום שלישי / מנחם לס

1. לארי סנדרס חתם עם הקאבס

אחרי שנתיים מחוץ לליגה, לארי סנדרס חתם עם הקאבס עד סוף העונה עם אופציה לעונה הבאה. הוא מצטרף לקבוצה מחר (היום; יום שלישי. לפי דייויד אלדרידג' מ-NBA.COM לארי יעבור מיד לקבוצת ליגת ה-D של הקאבס כדי לחזור לכושר משחק. הקאבס לא צריכים אותו לעכשיו; הם צריכים אותו לפלייאוף.

לארי היה רק לפני 3-4 שנים הסנטר המגן הטוב בליגה. הקאבס מביאים אותו רק למטרה הזאת – הגנה. הם לא מבקשים ממנו שיקלע נקודה שחוקה אחת..

2. סטפן קרי: "ה-MVP שלי הוא הארדן, ורק אחריו ווסטברוק"

סטפן קרי, בראיון עם דן פטריק מספורטס אילוסטרייטד אמר "לדעתי ג'יימס הארדן צריך להיות ה-MVP העונה. "אפילו שווסטברוק מוביל בנקודות ובטריפל-דאבלס, לדעתי אם יש די שוויון בין שניים, אתה צריך ללכת עם השחקן שקבוצתו מובילה.

"You kind of have to reward the better team, I would think, record-wise. That's just kind of going in the history of the MVP award. So, I think James will probably edge him out just off of that."

ראסל מוביל את הליגה כמובן בקליעות (31.9) ובדאבל טריפל אם נוסיף לקליעותיו 10.5 ריבאונדים ו-10.1 אסיסטים למשחק.

3. ג'ואל אמביד אומר שהוא מאוהב בריאנה

*
בסרטון הזה אמביד מתוודה שהוא מאוהב בריאנה ומקווה שהיא "WILL GIVE HIM A SHOT"
*

 *
הפציעה אולי הוציאה את ג'ואל אמביד מעונת ה-NBA הזאת אבל לא הוציאה אותו ממעגל ה-CELEBRITY ATTENTION. הוא מנסה לכבוש את ליבה של Rihanna עוד מהקיץ של 2014 מיד אחרי הדראפט. הוא אומר שמאז הוא מאוהב בה, ורוצה "DATE" איתה שעד עכשיו היא סירבה לו. הוא החליט לבקש ממנה באופן פומבי שהיא תתן לו "SHOT" – הזדמנות – להראות לה איזה מאהב גדול הוא.

 4. מאמר ב'ניילון קלקולוס' על אנליסיס של זריקת ה-3

*

פטריק לוסי ראש מחלקת המחקר של STATS הגיש את תוצאות מחקריו ל- Sloan Sports Analytics Conference

ניילון קלקולוס ראיין אותו בקשר למחקריו על זריקת ה-3  כחלק ממחקריו שפורסמו ב- Articulated body pose estimation על שימושיו ב-COMPUTER VISIONS לאנליזה של הזריקה, ומציאת ה-OPTIMAL SIMULATIONS לזריקת ה-3.

לדבריו זו רק התחלה של סימולציות שתתנה בעתיד דאטה על כיצד המשחק צריך להיות משוחק. ההתחלה היא כמובן השחקן עצמו ומה הדרך היעילה ביותר עבורו לנצל את הפוזות השונות ("BODY POSE"), וכן לקבל אינפורמציה על הפוזות השונות של שחקן מסויים, ומה אפשר לעשות עם הדטה הזאת.

לא אטריח אתכם בכל פרטי המחקרים שלו, אבל בגדול הוא השתמש במה שנקרא "STICK DIAGRAM" כדי להמחיש את דרכי המחקר. ברצוני רק להוסיף שאני עשיתי זאת עם סטודנטים שלי לביומכניקה לפני – רגע, תנו לחשוב, 1967… 50 שנה. אלא שאז היה עליהם לסמן את מפרקי הגוף בפלורסנט שנראה ברור בצילום במצלמה של 256 FRAMES PER SECOND ואז לעשות מה שהמחשב עושה היום אוטומטי באנליזה של FRAME-BY-FRAME, אבל הרעיון היה אותו רעיון.

אז והיום הרעיון היה אותו רעיון: למצוא שגיאות מכניות, ולנסות למצוא את "הדרך היעילה ביותר לבצע תנועה". ישנם כאן כל כך הרבה משתנים – והגדול שבהם הוא האתלט עצמו (גובה, משקל, רוחב, RANGE OF MOTION, ועוד ועוד שאני כלל לא רוצה להיכנס לזה, רק להביא לכם דוגמא של דברים שנעשים היום באנליזה של התנועה מאז שהומצא ה-SportVU כשתנועה של שחקן מתוארת  ב-STICK DIAGRAM שמאפשר להבחין בדברים שונים שהשחקן מבצע:

 

כמובן שהשלב הבא יהיה 3-D, ז"א שהדרך עדיין ארוכה, אבל העיקר שיצאו לדרך, וככל שהטכנולוגיה תשתפר, כן ישתפרו המחקרים והממצאים על תנועת האדם.

5. GUESS WHAT? סטיב קר אוהב את ה-SLUMP בקבוצתו!

 

 

לגולדן סטייט יש (עדיין) את הרקורד הטוב ביותר בליגה, את ההתקפה הארסית ביותר, ואת ה-MVP היוצא. אז קווין דוראנט נפצע, והקבוצה מאז היא 5-2, רקורד המתאים יותר לברוקלין נטס.

אז אתם חושבים שהמאמן סטיב קר נכנס לפניקה? הוא דואג כי הפלייאוף מתקרב בצעדי ענק?

ARE YOU KIDDING ME???

הוא מבסוט מה-SLUMP! אני מעט חושד בו שאת אי יכולתו כמאמן הוא מנסה להסוות בהצהרות מבור השופכין של ORACLE ARENA. הקשיבו למאמן:

“This is going to sound crazy but I kind of like it,” Kerr told reporters when asked about the slump. “I actually kind of like it. I think we need some adversity. We obviously have some, probably for the first time in 2 ½ years in terms of the regular season.

“I think adversity can help. As I said it forces you to kind of examine what you’re doing, clean some things up. Get right. I think this is going to be good for us in the long run because we’re going to tighten up a lot of things.

“I thought last year we just kept winning through a lot of the slippage late in the season.”

 

בעונה שעברה הוא לא יכול היה לתת לכוכביו לנוח כי כולם רדפו אחרי שיא נצחונות הליגה.

העונה הכל שונה. עם הפציעה של דוראנט מה שצריך להדאיג את סטיב קר זה לא שהקבוצה צריכה "קצת ADVERSITY". מה שצריך להדאיג אותו זה להפסיד מקום ראשון לספארס, ואז להיפגש עם יוסטון בסיבוב השני, פגישה שאילו הייתי אוהב הקבוצה, הייתי מנסה למנוע בכל יכולתי. וזה עושים ע"י ניצחונות, ולא ע"י "למידה כיצד מסתדרים עם מצוקה"!

6. הצרות לא עוזבות את ממפיס

צ'אנדלר פרסונס קרע את המיניסקוס בברכו הימנית והוא יעבור ניתוח שיסיים לו את העונה. איזה מזל מחורבן! אחרי שהוא עבד כה קשה, ובצורה מעוררת כבוד ממש עבור הריהביליטציה של פציעתו הקודמת באותה ברך לחטוף את הפציעה הזאת?

שיט!

7. לכבוד פתיחת ה-NCAA: השחקנים הטובים ביותר ב-NBA של כל אוניברסיטה!

*

*

8. ה'סופר-קבוצות' המאכזבות מכולן

*

*

9. דניס שרודר מנער שני יריבים ועדיין עושה לייאפ

 

10. תנו מבט בגריק פריק אחרי שעושים עליו פאול:

*

*

11. ג'יי ג'יי רדיק ותרגיליו

*

*

12. קולות מהפארקט

*

 

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. תודה, מנחם.

    אוף-טופיק בייסבול – כדאי לקרוא, לא קשור לישראל אבל זה חתיכת סיפור, אחד המוזרים, שמכה עכשיו גלים. אימרו מעתה: "משוגע כמו הבית בחליסקו".

    בית 4 באליפות העולם, שהתקיים בחליסקו, מקסיקו, נגמר בצורה יוצאת דופן – פרשנות בדיעבד של כללי התחרות, שלוקחת מהמארחת מקסיקו את הזכות לעלות לשלב הבא.
    וכל זה, שעות ארוכות אחרי שהמשחק שלה הסתיים, בתוצאה שנראתה לטובתה (וכך חשבו גם מיליונים בעולם).

    ככה. בבית המוות הזה שיחקו פוארטו-ריקו, שניצחה משכנע את כל 3 יריבותיה. וכל השלוש האחרות, ניצחו האחת את השניה – ובמשחקים שכל אחד מהם היה לפנתיאון הטרלולים:
    מקסיקו הובילה 5-9 על איטליה, רק כדי לחטוף 5 ראנז באינינג האחרון ולהפסיד 9-10.
    ונצואלה פגשה את איטליה וניצחה אותה, אחרי רולר-קוסטר של משחק, והארכה, 10-11.
    מקסיקו הגיעה למשחקה האחרון בידיעה שהיא, ראשית, צריכה לנצח את ונצואלה – כדי ליצור מאזן משולש זהה בין 3 הנבחרות. ושנית, לדאוג שיחס הריצות שהיא סופגת יעמוד לזכותה.

    כללי התחרות אומרים: במצב של מאזן משולש זהה, יתקיים חישוב מתמטי, שלאחריו – שתי הקבוצות להן יחס נמוך יותר של ספיגת ריצות, ייפגשו יום למחרת בקרב הכרעה נוסף, על המקום בשלב הבא.

    המשחק בין מקסיקו לוונצואלה, שחתם את הבית, התקיים גם הוא בחליסקו, באווירה משוגעת כמובן. וגם בו, זו היתה אודיסיאה שלמה של ריצות ומהפכים. כאשר במהלך המשחק, כשמקסיקו שומרת על יתרון כל, משתנה כל הזמן, על המסך, הטבלה הפנימית המראה לאיזה 2 קבוצות מהשלוש יתרון בשובר השוויון. ממש כמו תוצאות בחירות בזמן אמת.

    מקסיקו הצליחה באופן דרמטי לנצח, 9-11 – תוצאה שהבטיחה לה ולאיטליה את הזכות לקרב ההכרעה, יום למחרת. צהלות של הקהל, ונוצואלה יורדת בדמעות, אושר והתרגשות.

    ערב משחק ההכרעה, הודיעו מארגני הטורניר – עפ"י ערעור של ונצואלה – כי פרשנות נכונה של חוקי הטורניר מגלה כי ונצואלה, ולא מקסיקו, היא שעולה אל קרב ההכרעה. לא רוצה להלאות עוד יותר, אבל מדובר בפירוש אחר לשאלה, מהו אינינג (סיבוב) הגנתי.

    המשמעות למקיסקו – המארחת! – היא לא רק אובדן סיכוי לעלות לשלב הבא של האליפות. היא גם מסיימת מקום 4 בבית המוות, שמשעותו, השתתפותה באליפות העולם הבאה איננה מובטחת (3 הראשונות עולות אוטומטית), והיא תיאלץ להגיע לטורניר המוקדמות הקשוח.

    אם אתם שומעים יריות עכשיו בגבול המקסיקני – דעו מה הסיבה.

    נ.ב. הבוקר התקיים משחק ההכרעה, בו ניצחה ונצואלה – כמובן, אחרי דרמה נוספת – את איטליה, 3-4, והיא תמשיך עם פוארטו ריקו אל בית רבע הגמר, לצד האימפריות של ארה"ב והדומיניקנית. למקסיקו יישאר הנצחון בחליסקו.

      1. אכן מטורף, ותגובות בהתאם.
        (אגב – לסבר את אוזנך: נקבע שהאינינג בו מקסיקו חטפה 5 מאיטליה, ולא רשמה אף אאוט (כי היא הפסידה בווק-אוף) – הוא לא "אינינג הגנתי". כלומר, את מספר הריצות שמקסיקו חטפה יש לחלק באותו משחק ב-8 ולא ב-9 – והדבר הזה הוביל לממוצע ספיגות גבוה יותר שלה. משוגע לגמרי. השחקנים והצופים חשבו אחרת בזמן אמת!).

      1. קובה כמעט גנבה היום מיפן.
        בבלוג הבייסבול, פירטתי את כל התרחישים למשחק האחרון.
        סיכוי: יש. קטן אבל קיים.

  2. אנחנו חייבים להתחיל לדבר על קארל אתוני טאונס יותר, מה שהוא עושה אחרי פגרת האולסטאר זה מספרים של פאקינג mvp

  3. סטיב קר אוהב את הסלאמפ ?
    נראה לי שהוא הסלאמפ בעצמו
    גולדן סטייט עושה פיפי בתחתון בכל משחק צמוד ,ניהול המשחק שלו גרוע ,אותי באופן אישי ההתבכיינות שלו על הלוח הצפוף מגעילה
    אם דוראנט לא פצוע הם 1-6 ב 7 האחרונים ולא הייתה מילה רעה על הליגה
    ההשבתה המכוונות שלו במשחק מול הספרס תבוסתנית ילדותית ולא ספורטיבית

    סטפן קארי מביע דעה בעיניני MVP ? הגיע זמנו לחזור לשחק כדורסל איכותי ולא לעשות טראש טוק לג׳יילן בראון ,שיקח מנהיגות וישתלט על הקבוצה שלו

  4. כרפה הבנה, אני סבור ש:
    א. יתכן שקר סבור שאכן עדיף לעבור את הסלאמפ הזה ולצאת ממנו בלי לחץ, מאשר להלחיץ עוד יותר קבוצה שגם ככה נמצאת תחת לחץ כבר קרוב לשתי עונות. ג"ס בריאה ולא לחוצה מסוגלת לזכות באליפות גם בלי יתרון ביתיות על ס"א, בעוד שג"ס לחוצה עלולה להפסיד גם עם יתרון ביתיות על ס"א.
    ב. הלחץ יורד כשאתה האנדרדוג, ויתכן שהוא סבור שעדיף להם להגיע כאנדרדוג. מעניין לבדוק איזה אחוז מהזוכות היה בעל המאזן הטוב בעונה הסדירה. אם התוצאה היא פחות מחמישים אחוז יתכן שיש לקר קייס לא רע בכלל.

    1. אני לא מסכים
      גולדן סטייט אלופה ופיינלסטית שתזכר לדפי ההיסטוריה כקבוצה שאחראית על הפאשלה הגדולה ביותר בגמרים
      לבוא מהנחת יסוד שעדיף משבר עכשיו זה לא נכון גולדן סטייט התחילה להראות לא טוב כבר בסוף העונה הקודמת וזה בא לידי ביטוי בפלייאוף
      קר צריך לסתום ולנסות לשפר את הקבוצה שלו

    2. התוצאה היא פחות מ-50 .
      אבל תוצאת היעד היא לא נכונה (16 קבוצות מתחילות כל שנה את הפלייאוף. רק לאחת יש את המאזן הטוב ביותר).

      השאלה היא –
      איזה מדורגת זכתה הכי הרבה פעמים.

      2016 – פיינלס.
      2015 – אליפות.
      2014 – אליפות.
      2013 – אליפות.
      2012 – גמר המערב.
      2011 – גמר המזרח.
      2010 – חצי גמר המזרח.
      2009 – אליפות.
      2008 – אליפות.
      2007 – סיבוב ראשון.

      5 אליפויות של בעלת המאזן הטוב ביותר בעשור האחרון, נגד שדה של 16 קבוצות.

      1. גיא, תודה, אתה צודק, השאלה הייתה שגויה. ואם נמשיך לחדד – מה התוצאה עבור הקבוצה עם המאזן השני בטיבו? ההפרש ביניהם הוא, למעשה, הביטוי להחלטה לוותר על המקום הראשון עבור השני.

  5. כדברי מורנו ורבנו הנעלול פנחס גרשון: אני מעדיף להפסיד עכשיו מאשר בפלייאוף.
    לדעתי זה פלגיאט של סטיב קר, אם היתי פיני (ואני לא!!!) הייתי תובע
    🙂

  6. מאוד אוהב את מה שקר אמר. הוא מתנהל כמו קפטן שמנסה לייצב את הספינה בסערה כשכולם מסביבו בפניקה.
    דווקא עכשיו הוא יכול לבוא לשחקנים ולהגיד 'תקשיבו לי ורק לי ואני אוציא אתכם מזה'. כל הסחות הדעת יעלמו ויוכחו להתמקד באמת באיך לשחק כדורסל יותר טוב.

  7. מנחם אני מתפלא שלא לקחת קרדיט על זה ששמת לב לזובאץ' לפני כולם. אומנם לפעמים ההימורים שלך נכשלים אבל זובאץ' חתיכת שיחוק של הלייקרס

  8. בפודקאסט של זאק לואו דיברו שוב על סאנדרס והבעיה המנטלית שעבר.
    בראיה הרחבה זה ממש מעניין – יש לא מעט ביגמנים שמשחקים כדורסל פשוט כי הם גבוהים, אז שלחו אותם לפרקט. הם לא באמת אוהבים כדורסל, וביחד עם לו"ז תובעני ומשטר חיים מאוד קפדני, קשה להתמודד עם זה אם אתה לא ממש בעניין (או מרוויח מספיק כסף ולא איכפת לך מכלום).
    תוסיפו לזה את העובדה שקשיים נפשיים זה עדיין משהו לא מאוד מקובל במאצ'ואיזם של הnba, וקבלו שחקן כמו סאנדרס שלא מקבל תמיכה ולא עומד בזה

  9. מה שקר רצה לומר הוא, במילים שלי, "אנחנו בתקופה רעה אבל ניתן למצוא בזה גם דברים טובים".

  10. תמיד מרגש לראות ניסיון קאמבק של בנאדם שמתמודד עם אישיו רגשי. הבעיה היא שהשיקום ממצב כזה לא כולל החלמה טיפוסית כמו שמוכרת לנו מפציעה פיזית ואפילו ניתוח עם תקופת התאוששות ממושכת. רויס וויט למשל התמודד עם חרדות, לקח תקופת התאוששות, ניסה לחזור, ונכשל, כפי שהיה צפוי.
    מאחל לסאנדרס שהתרופות והליווי שלו יצליחו יותר.

      1. היה לו מאבקים עם דיכאון אלכוהול וסמים קלים. אני מאמין שבמסגרת כמו הקאבס שםההציפיות ממנו ברורות ומצומצמות הוא יהיה תוספת מצוינת.
        רק מזכיר שוב את הבירדמן שאף קבוצה לא רצתה לגעת בו אחרי שהיה מסובך עם החוק והלך להתבודד איזה שנה בהרים.
        מיאמי לקחה אותו והוא הפך לשחקן מרכזי ואהוב הקהל.

  11. סנדרס הימור מוחלט אבל זה הכי טוב שהקאבס ימצאו כרגע,
    הפציעה של פרסונס היא אקרוד כואב לסיום העונה הרעה שלו. החוזה הכי גרוע של העונה בלי תחרות

  12. יש דיווח בכמה אתרים ישראלים(כרגיל ששידכו את כספי ל90% מהליגה)
    אבל נראה שבאמת יש כיוון שלו לקלפירס , נראה לי הוא יכול להיות תוספת כוח רצינית לקליפרס מהספסל ושילוב טוב בעמדה שלוש החלשה שם

    1. אני לא אומר שזה לא יקרה,
      אבל ה-"מקור" של אותם אתרים ישראלים הוא ספקולציה שנכתה באתר האוהדים של הקליפרס.
      בדיוק כמו שכאשר דווח שהוא בדרך לקאבס, זה היה בעקבות ספקולציה באתר אוהדים של הקאבס.

      עכשיו, ספקולציה שכזו בהחלט יכולה להתברר כנכונה, אבל אז זה יהיה ניחוש מוצלח, ולא ידיעה חדשותית מדויקת.

      1. בסדר לא התעקבתי על האם זה נכון או לא ,
        פשוט המחשבה שלו בקליפרס מתיישבת אצלי טוב בראש מבחינת ההתאמה שלו לסגנון המשחק שלהם והאפשרות שלו לתרום

        1. אם כבר כספי, מזכיר שגרנט פנוי. לא אידיאלי אבל אברם בהחלט יכול לקחת מדוק את הניהול ולהשאיר לריברס את האימון, שגם בו הוא מחורבן

    2. למה לא, בעצם.
      ריליף עבור לוק ריצ'רד מבאה א מוטה. תשובת הטריוויה לשאלה, מי היה השחקן החמישי של הקליפרס "הגדולים".
      צ'אנס אחרון שלהם. שיבוא עמרי. מתאים.

  13. חסרה לי הסופר טים המאכזבת של אטלנטה, שתמיד היו קבוצה טובה באמצע שנות השמונים במזרח, ואז הוסיפו את מוזס מלון לקראת עונת 88/89 במהלך שהיה אמור להפוך אותם לכח אמיתי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט