מעורב הופס לשבת / מנחם לס

Jusuf Nurkic goes wild

1. האם בא הגואל לו חיכו בפורטלנד?

האם פורטלנד עשתה פתאום משהו טוב? האם ה-"DOOM AND GLOOM" – האווירה הרגילה בפורטלנד מאז אולדרידג' עזב – התחלפה פתאום באווירה של אופטימיות ותקווה?

מאז היוסוף הזה הגיע אליהם, ככה זה נראה.

האם ככה זה ימשיך?

אני לא יודע. ככה גם היתה ההתחלה שלו בדנבר – האמינו שם שאולי מוחמד ירד מהרקיע להצילם – ואז הוא הפך, איך אומרים בבנימינה? לאבן שאין לה הופכין (גיא!).

אז מה יהיה בפורטלנד?

איך אומרים בבת-ים? נחכה ונראה?

מאז שהוא הגיע נראה כאילו הקבוצה קיבלה זריקת אנרגיה עם תוספות של חיוכים, והתלהבות. אפילו העתונאים של "פורטלנד פרס הראלד" הפסיקו לשאול את השחקנים על המקום ה-26 של הקבוצה בהגנה.

אז מה קרה פתאום?

למאמן הקבוצה טרי סטוטס ישנה תשובה:" יוסוף נורקיץ'. !NURKIC FEVER

המשחק שלו לפני כמה ימים נגד פילדלפיה – אני לא מגזים קומראדים, אני אומר את האמת לאמיתה – היה אחד המשחקים הטובים ביותר ב-NBA בזמן האחרון (one of the best all-around performances in recent NBA history  ).

מה שהוא עשה היה כל כך מיוחד ובלתי מצופה שבסיום המשחק מאירס ליאונרד פתאום נעמד בחדר ההלבשה וצעק: "LOOSEN UP והקשיבו למה שיש לי לומר:   “For anyone wondering: This guy right here. He’s really good” ואז הוא מסיים, "JESUS CHRIST. ג'יזוס הביא לנו גואל!".

אלה לא מילים פשוטות של סנטר/פאור-פורוורד שיוסוף בא לגזול ממנו את פת הלחם לילדיו. אבל נורקיץ' היה כל כך טוב שלא איכפת היה לו לומר מה שאמר. זה יצא אינסטינקטיבית כמו דברים אחרים שיוצאים מהפה כשחוזים במשהו יוצא דופן, כמו קונצרט נפלא של הפילהרמונית.

הבאתו, ונוכחותו בפורטלנד משנה הכל. הם ניצחו 4 רצופים והם 5 מ-8 מאז הגיע ופתאום הם רק משחק אחד אחרי דנבר למקום שמיני (בעת הכתיבה משחק דנבר עדיין לא הסתיים).

ב-205 הדקות שהוא היה על הפארקט הבלייזרס היו +10.7 נק' ל-100 פוזשיונס איתו. זה ימשיך ככה? אם כן, הם יתנו לו לשחק 48 דקות והם עוד יגיעו למקום 4 או 5, אך כמובן שזה לא ימשיך ככה. אבל זה הדליק נורה ירוקה, וזה מסמן הדרך פתוחה להמשך.

איזה הבדל ממשחקו בדנבר! שם הביקורת עליו היתה בדיוק כמו הביקורת על ג'היל אוקפור:

*לא משתדל להגן (לא יכול? לא מעוניין? לא יודע?)

*לא מזיז את רגליו כדי להגיע לריבאונד (טיימינג דפוק? מוח איטי?)

*לא מסוגל TO SPACE THE FLOOR

*לא מוסר (לא יודע? לא מסוגל? אולי לא רוצה?)

חשבו עליו שהוא עוד נפילה. הוא ניסה TO BULLY אנשים בצבע כמו בולדוזר שזז רק קדימה, לאט, דורס אנשים, וגורם לפאולים התקפיים.

אז מה התחייה מחדש בפורטלנד? איך זה שבפורטלנד הוא לוקח ריבאונדים, נע מצויין בטיימינג נכון, נראה הרבה יותר קל רגליים, מוסר, ומגן מצויין?

שוב, כל מה שאני כותב הוא מה שאני רואה ומה שאני חושב: בדנבר הוא בקושי זז, והתחת השמן שלו לא עשה הרבה. עכשיו, אני לא יודע מה גרם למה, אתם יודעים, הביצה והתרנגולת: לדעתי הוא היה סתם BULLY שעמד תחת הסל כי הוא הוצא מהחמישייה, וכל משחקו היה לא יותר ממחאה. לך תדע את הפסיכולוגיה של אנשים ששמם מסתיים ב-"יץ'" (פופוביץ' אמרנו?). הם לא חושבים ככל האנשים. אני כמעט בטוח שנורקיץ' שיחק בכוונה גרוע והיה עצלן מכוון בגלל שהוא רצה OUT.

בפורטלנד הוא שחקן חמישייה ופתאום הכל השתנה. לא הייתי אומר שזה חלק מאופי אירופאי; אולי זה רק אופי של אנשי ה-"יץ'י. עובדה שעתה הוא יותר טוב – בהרבה – בכל דבר שהוא עושה. הוא הפך עורו ויש לפורטלנד שחקן חדש ממש. אתם יכולים להאמין שהשחקן הזה שבדנבר חשבו שהוא קצת דביל הוא עכשיו "שחקן עם IQ כדורסלני גבוה שעושה מכל השחקנים טובים יותר" כפי שמאיירס ליאונרד אומר עליו.

והוא אפילו החל עם טראש טוק, פור הייבן סייק! כל שחקן שמעז TO TALK TRASH הוא שחקן מאושר, גאה, בטוח בעצמו, ומוכן לקרב.

אתם יודעים מה כתב "פורטלנד פרס הראלד"? הוא שאל – וקצת הצהיר בשאלתו – "האם יש לנו ארווידאס סבוניס חדש?".

מחמאה גדולה מזאת אין.

לסיום, הנה משחקו המפלצתי נגד הסיקסרס:

*

2. מה קרה לג'ימי באטלר?

ניק פרידל מ-ESPN מסביר שהבעייה עם ג'ימי באטלר היא שמאז הפציעה בעקב הוא לא הצליח לחזור לרמתו.

אחרי ההפסד המביש  למג'יק הוא אמר:

"I have to start making shots, Finishing, all of that stuff that I’m supposed to do, so to speak. I have to be better. I will be better. There’s nothing else to say about it."

מה קרה לקבוצה שנבאתי שהיא תגבור על הקאבס?

מה קרה לה? היא הגיעה למצב שהיא חייבת להילחם עתה על מקום שמיני ואחרון בפלייאוף נגד מיאמי ומילווקי. באטלר, הסווינגמן שחייב לשאת את הבולס על כתפיו היה 0 מ-5 ביום רביעי ברבע האחרון. הסיפור הוא פשוט ולא פשוט: ניתן להסבירו בפציעה בעקב שהוא סבל ב-1 לפברואר במשחק נגד OKC, אבל כשהוא רץ ומנתר כאילו מאומה לא קרה לו, אז ההסבר שקופץ לראש הוא משהו מנטלי.

עד ה-1 לפברואר הוא ירה בדיוק של 45.7% מהפארקט, 34.8% מה-3, קטף 6.5 ריב' וזרק 9.5 פאולים למשחק, עם 24.6 נק' למשחק. מאז הוא צנח בכל: 37.6% מהפארקט, 30.8% מה-3, קוטף 4.8 ריב', וזורק מהקו 8.1 פעמים לממוצע של 20.2.

ניסו להסביר (הזכרתי זאת, לא?) שזה משהו מנטלי. ניסו לתרץ שהוא 'מסווה' את פציעתו. ישנם שאומרים שהוא משחק רע 'בכוונה' כדי שהבולס יחפשו עליו טרייד (NBC ניוז).

אני טוען שיש הסבר אחד לחלוטין: כמעט כל שחקני הבולס מפשלים בגדול, וגיבסון עם מקדרמוט רועים בשדות זרים, הווה אומר? הווה אומר שהיריבות יכולות להתרכז בשמירה על ג'ימי בצורה יותר הדוקה וצמודה, עם דאבל-טימ'ים יותר מאי פעם בעבר. זה כל הסיפור.

הוכחה? עד לפציעה הוא מסר 4.1 אסיסטים למשחק.  מאז? 7.2 אסיסטים. אפילו K-700 מסוגל להסביר את הסיבה.

תראו את לוח המשחק של שיקגו, ותגידו לי על מי משחקני שיקגו צריך לשמור, מלבד קצת על דוויין ווייד? אז עושים על ג'ימי DOUBLE-TEAM נון סטופ והוא משחק רק 30 דקות כי אין טעם:

 

 

 

 3. סטפן קרי מחמיץ זריקה נצחון נגד מינסוטה:

 *

*

4. ג'ייסון טאטום גבור נצחון דוק על צפון קרולינה

*

*

5. הפעם 'האיש שלי' ג'בל מגי העליב אפילו אותי!

*

*

6. נצחון גדול של אטלנטה על טורונטו!

*

*

7. הגריק פריק מוביל לנצחון גדול על אינדיאנה

*

*

8. כיף של וידיאו: 10 קבוצות ה-NBA הטובות ביותר אם כל אחד שיחק בעירו:

*

*

9. הפלייז הטובים ביותר מאתמול:

*

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. מעורב גדוש, תודה מנחם.

    למה אתה הולך למגזינים נידחים בפורטלנד – כאן אצלך, באתר העולמי! המוביל! כתב מישהו לפני כמה משחקים, שנורקיץ' נראה כמו סבוניס, האבא.
    בשני הבדלים – אין לו קליעה משלוש. אבל הוא רק בן 22.

    וזה אבל עצום, סבוניס פספס קריירה שאין לדעת להיכן היתה מגיעה, אני מנחש שהיה הופך ל(לפחות) האירופאי הכי גדול שהגיע ל-NBA, בשיאו הוא האבסולוט בסט. אם נורקיץ' יהיה חצי מזה, שיחוק אדיר של הבלייזרס, וטרייד שעוד ידובר עליו בעתיד כגניבה משוגעת, לא שפויה ממש. איש כנראה לא ידע עד כמה הוא טוב.

    מה שהוא רשם במשחק האחרון עם פילי (אחרי משחק מצוין באוקלהומה, שהוא רשום בו על הנצחון) – לא עשה איש מאז 1983, שאינו עונה לשם צ'ארלס בארקלי.
    6-8-20-28 (ועוד 2 חטיפות) – אין חיה כזו, בכלל. האיש מלפרטט עם טריפל, קוואדרופל דאבל, או 5X5 – וזה עוד לפני שהשלים 10 משחקים בקבוצה תוך כדי תנועה לפלייאוף. מדהים פלוס פלוס.

    ועל שיקגו חבל להרחיב. קבוצה גמורה שחושבת על הקיץ.

  2. המקור של הביטוי "כאבן שאין לה הופכין" סיפורו של רבי יהודה בן בבא, שחי בתקופת מרד בר כוכבא.

    רבי יהודה בן בבא מרד בגזרת הרומאים שאסרה על הסמכת רבנים
    "שגזרה מלכות הרשעה גזרה: כל הסומך, יהרג. וכל הנסמך, יהרג. ועיר שסומכין בה, תחרב. ותחום שסומכין בו, יעקר."

    הוא הלך למקום לא מיושב, אשר לא האחריות שום ישוב, והסמיך חמישה:

    "מה עשה רבי יהודה בן בבא? הלך וישב בין שני הרים גדולים, ובין שתי עיירות גדולות, בין ב' תחומי שבת, בין אושא לשפרעם, וסמך שם חמשה זקנים: רבי מאיר ורבי יהודה ורבי יוסי ורבי שמעון ורבי אלעזר בן שמוע"

    כשהגיעו הרומאים, אמר לתלמידיו לברוח, וכשאלו שאלו מה אתו,
    ענה רבי יהודה בן בבא:

    "רבי, ואתה מה תהא עליך? אמר להם: הריני מוטל לפניהם כאבן שאין לה הופכים"

    רבי יהודה בו בבא, לא שרד את המפגש עם הרומאים,
    אבל משפטו הפך לשגור –
    "כאבן שאין לה הופכין" = דבר שנזנח, ואין איש מתעניין בו.

  3. ממליץ על הסרטון שמרכיב חמישיות לפי עיר הולדתו של השחקן
    ספויילר – כדאי לאוהדי הלייקרס להכנס
    נורקיץ שחקן מעולה לדנבר היו נורקיץ ויוקיץ על אותה בלאטה לדעתי הטרייד הזה מצחיק .לפורטלנד יש את מה שהיא צריכה לבנות קבוצה שתהיה טופ 5 במערב

  4. אחלה מעורב. אני מסכים בקשר לבאטלר, אבל אני לא יודע כמה הוא באמת יכול להוביל קבוצה. מתוך ה-3 שנים שהוא מוביל באמת את הבולס, בשנה הראשונה היו לו את ת'יבודו ופאו גאסול לידו והשנתיים האחרונות על הפנים.

    בנושא אחר – סטפן קרי, קליי תומפסון, דריימונד גרין ואנדרה איגודלה ינוחו מול הספרס (מקור: http://www.nba.com/article/2017/03/11/golden-state-warriors-steve-kerr-says-steph-curry-klay-thompson-draymond-green). השאלה המתבקשת היא למה. יש משחק וחצי הפרש ביניהן, סן אנטוניו עם משחק חסר ואם היא תנצח במשחק החסר ואת הווריורס הם יהיו ראשונים. כמובן שבמצב שבו יש מאזן שווה בין הקבוצות מה שקובע הוא המאזן הפנימי, ובהנחה שהמחליפים של ג"ס לא ינצחו את הספרס אז סן אנטוניו תוביל עליהם 2-0. הבחור מוותר על ראשות המערב.

    1. כן, מאוד-מאוד-מאוד מוזר.
      במיוחד כאשר ידוע שקוואי לא יכול לשחק. ובלעדיו זו ס"א אחרת לגמרי.
      לא מאמין שסטיב קר מוותר על המקום ה-1, זה אומר:

      1. לקבל את ממפיס או אוקלהומה, במקום דנבר או פורטלנד.
      2. לקבל את יוסטון בסיבוב השני, במקום יוטה/ השטיח בשם קליפרס.
      3. כמובן אובדן ביתיות בסדרת הגמר. אם יגיעו.

      זה מה שהופך את המקום ה-1 המערב כ"כ קריטי. לא מבין איך לוותר דווקא על משחק של "6 נקודות".

    2. אולי בגלל שזה לא באמת חשוב ? כי אף אחד לא יכול לדעת מראש האם עדיפה בסיבוב הראשון דנוור/דאלאס , או שמא אוקלהומה/ ממפיס ?
      אולי מכיוון שהארבעה עייפים ושחוקים מלוח משחקים רצחני , כולל מהלילה ?

      1. אני חושב שזה כן משפיע. גם הקטע שלספרס יהיה יתרון ביתיות, אולי, בגלל המשחק הזה בסדרה ביניהן, אבל בעיקר הפער באיכות (לפי כמות הניצחונות עד עכשיו) בין דנבר/דאלאס/פורטלנד לאוקלהומה/ממפיס, וגם זה בין יוסטון ויוטה.

        אני לא מבין למה הוא לא נתן להם מנוחה הלילה, מול קבוצה מאוד אנרגטית שהתישה אותם. וכל הדיבורים על מנוחה טובים, אבל למה להתחיל דווקא מול הספרס? הרביעייה הגדולה פספסה רק 7 משחקים ביחד העונה (לא כולל כל המשחקים שדוראנט מפספס בגלל הפציעה), ובמרץ איגודלה, בן 33, עם חצי שעת כדורסל במשחק.

  5. גייסון טאטום מעניין.
    מצד אחד הוא סקורר בוליום גבוהה שקולע באחוזים נמוכים.
    מצד שני יש לו משהו במשחק ובגוף שהוא מאד מעניין.
    יש לו גם חדירה וגם אקסטנשן בזריקה שמזכיר מאד סמול קלאסיים כמו כרמלו וגיי וגם גוף שמאד מתאים לעמדות הפורוורד.
    אני עברתי השנה מלחשוב שהאפסייד שלו הוא פור מן גבארי פארקר לזה שאני חושב שהוא יכול להיות כוכב משהו בסגנון של כרמלו ואפילו יותר אם ישפר את הזריקה.

  6. פגעת בול. ג׳ימי לא יכול להוביל לבד את הקבוצה. שאר הקבוצה לא מצליחה לחבר שני משחקים מוצלחים ברצף. הוא גם שבור מנטאלית ולא סומך על המאמן

  7. וואו, אפילו אני, שחפרתי כל העונה כמה הלוחמים היו מתקשים בלי דוראנט (ראו זאת כבר בפתיחת העונה שדוראנט היה היחידי שתפקד) מופתע מעד כמה הם גרועים.
    אני מתפלא על המנוחה הגורפת אבל מבין את קר. בכושר הנוכחי, הלוחמים בהרכב מלא היו מפסידים לדורבנות בלי קוואי וזה היה ממש גרוע לקראת ההמשך.
    נראה לי שקר מתכנן על מנוחה ארוכה לקראת רצף של שלושה משחקים קלים יחסית בבית בשבוע הבא (פילי, אורלנדו ומילווקי) כדי שיהיה רצף נצחונות שיחזיר את הלוחמים למסלול.

    ובעניין אחר, אני מבין את דוראנט שלא יכל להמשיך עם ווסטברוק והמשחק הנרקסיסטי שלו. אבל נראה לי ברור שאם היה נשאר באוקייסי, הם היו אוכלים את המערב בעוד שהלוחמים היו מדשדשים (לדעתי, לא בטוח שהיו מצליחים להגיע ליתרון ביתיות בפלייאוף).

  8. הווריורס אמנם במשבר גדול, אבל זה לא רק דוראנט. זה שילוב של:
    1. הפציעה, שמצריכה הסתגלות
    2. עייפות מנטלית. קליבלנד היו במשבר גדול בינואר, לווריורס זה מגיע בסוף פברואר.
    3. עייפות פיזית. הם אמנם בקצב פחות משוגע מהעונה שעברה, אבל החמישיה שיחקה הרבה. בשנה שעברה הבעיות התחילו בפליאוף, השנה לדעתי סטיב קר מנסה לוודא שלא יגיעו שחוקים לפלייאוף, גם במחיר של איבוד המקום הראשון
    4. חוסר מזל, החטאות שלומיאליות
    שורה תחתונה – הם צריכים להגיע בפוקוס למאי

  9. תודה מנחם, הסרטון ב-8 מעולה.
    שארלוט בהחלט הפתעה וניו-יורק אכזבה (מה חדש?).
    הקבוצה ש-LA מציגה מטורפת. ווסטברוק, הארדן, קאווי, פול ג'ורג' וקווין לאב. ממש ה-deam team. ודה רוזן כשחקן שישי. ביוב ביוב אבל יודעים לייצר שם שחקנים

      1. נראה לי שלשחקנים כמו הארדן וקאווי שלא הגיעו מסנטה מוניקה והסביבה עדיף להישאר רחוקים מהבית.
        ווסטברוק יצא גבר עם אוקלהומה וכנראה שישאר שם לנצח. לאב יגיע אולי לעת זקנה, אז זה משאיר לכם את ג'ורג' כשחקן היחידי שזה באמת שיקול אצלו בפריים של הקריירה אחרי שמרגיש שהתעלמו ממנו כל השנים בגלל שהוחבא באינדיאנה. וכמובן אבא של לונזו בול.

  10. מנחם, תודה רבה.
    נורקיץ' נראה כגוליית.
    ברור שההבדל הגדול ביכולת נעוץ במוטיבציה.
    השאלה היא האם חוסר המוטיבציה שלו בדנבר נבעה ממקרה נקודתי (העדפת יוקיץ'), או שיש כאן בעיית ראש קשה וכל פעם שמשהו לא יסתדר לו הוא יתחיל לשחק בלי חשק.
    הזמן ייתן את התשובה, אין ספק שכשבא לו לשחק חזק הוא חתיכת כוח דומיננטי.

  11. מעורב קטן-

    1. הווריוס גמרו. אני בסך הכל חוזר על משהו שאמרתי בשבועיים האחרונים. הווריוס כמו שהכרנו אותם נגמרו. על המוג'ו על הפחד שלך היריבות אין שלשות ואין ספסל. הם לא עולים מהמערב אם או בלי דוראנט.

    2. באטלר ופול ג'ורג'- הגיעו למיצוי בקבוצות שלהם. קבוצות מדכאות שלא יודעות לעשות את הדברים כמו שצריך. כמובן ששיקגו יותר מאינדיאנה ולמעשה מדובר באולי עונת הניהול הכי גרועה מעולם.
    הם לא פחות טובים מבעבר הם פשוט פחות עם דרייב לשחק.

    3. המנוחה של סטיב קר- נראה לי כמו משהו מנטלי ולא פיזי.
    הם בתקופת נוראית וזאת נראית לי הדרך שלו קצת לתת להם לראש לנוח. אני חושב שהוא פחד מהפסד נוסף גם ללא קוואי.

    4. דוואי\גרין- אז לפני כמה זמן היה דיון קטן האם קוואי הוא שחקן של מערכת (הוא לא!) דוגמה מצוינת לשחקן שיכול להשתלב טוב יותר במערכת מסוימת היא דריימונד גרין. בכל מערכת אחרת הוא לא היה מגיע להיות טופ 15 בליגה. ובהמשך, אחרי שהוא יעזוב והוא יעזוב אנחנו נראה את הכוח האמיתי שלו. שהוא שחקן טוב מאוד אבל לא סופרסטאר ולא טופ 15.

  12. הפרוייקט של הקבוצות לפי מקום לידה גדול בעיניי…
    שימו לב לקבוצה החמה בליגה בשליש השני של העונה עם 24-6 ,
    וושינגטון ויזארדס שמאז פגרת האולסטאר והטרייד שעשתה בו הוסיפה לקבוצה שלה גם ספסל.

  13. סוף סוף סטיב קר מקבל שכל.כאחד שמנצא על העגלה של הווריירס ב3 שנים האחרונות אני טוען מיום הפציעה של דוראנט שעדיף בסיטואציה הזו לסיים במקום השני ולהמנע ממפגש עם הקליפרס בריאים בסיבוב השני.גם בסיבוב הראשון אני מעדיף את ממפיס שחוץ מקונלי המועד לפציעות וגאסול אין שם כלום מאשר לקבל קבוצה כמו פורטלנד עם לילארד ומשולם שיכולים ביחד ביום טוב לדפוק 60+ נק פלוס התוספת של נורקיץ ושחקנים משלימים ששנה שעברה היו טובים[השנה קצת פחות].סן אנטוניו פחות מטרידים אותי.אם ניפגש איתם בגמר ודוראנט עד אז יהיה בריא ובכושר גם אם כל 7 המשחקים בסדרה יהיו בטקסס הוורירס יעברו.קרי גרין תומפסון ואיגואדלה צריכים לנוח הרבה עד סוף העונה כדי להבטיח את המקום השני ולהגיע פרש לפלייאוף

      1. חשוב לציין שאם דוראנט לא יגיע בריא עד לסיבוב השני בפלייאוף אז כל מה שכתבתי לא רלוונטי הוורירס לא ינצחו את המערב בלעדיו.את הסיבוב הראשון הם יעברו גם בלי דוראנט

כתיבת תגובה

סגירת תפריט