הטור של מל ליום ראשון: מה יקרה במערב ללא דוראנט?

מה יהיה במערב ללא דוראנט?

עכשיו זה רשמי: פציעתו של דוראנט מוגדרת כמתיחת רצועת ה-MCL דרגה שנייה, ו"פגימת" עצם הפמור, עם "חבלה" בעצם הפטלה.

הפרוגנוזה? חזרה למצב 'נורמלי' תוך 4-6 שבועות.

יכולת למאמץ מקסימלי? תלוי בגינטיקה של הפצוע; תלוי בהגדרת "מאמץ מקסימלי", וחומרת ההשלכות של חזרה מוקדמת מדי ופציעה חוזרת.

לדעתי הוא לא חוזר לשחק העונה.

ישנם כמה רפי הבנה  כאן כהייט אשבורי (שבאמת מאמינים שהם מבינים גדולים) שכשאני כותב "העונה" הם מתנפלים עלי שזה 2016-17. לא במחברת שלי. את "העונה" מסיימות כל הקבוצות. "פלייאוף" הוא עוף אחר. יש "עונה" ויש "פלייאוף". לפלייאוף אני מאמין שהוא יחזור.

אז עכשיו כשהסברתי להייט-אשבורי את המצב, ואת שפת ה-NBA שהוא לא מתחיל להבין אפילו שלפי דבריו הוא עוקב אחרי ה-NBA כבר איזה 40 שנה, אני יכול להיכנס לעצם העניין.

מה הדברים שעלולים לקרות בגלל פציעתו?

השאלה הראשונה כמובן היא אם הווריורס יצליחו לשמור על מקום ראשון ויתרון הבית עד הסוף, והשאלה השנייה היא מה יקרה בפלייאוף. כמובן ששתי השאלות קשורות אחת בשנייה.

הם לא יסיימו ראשונים במערב לפי הסטטיסטיקה של RPM (עוד מעט נדבר על כך). ללא דוראנט הם קבוצה טובה שתפסיד עוד 7 משחקים עד סוף העונה, למרות שתפריט המשחקים שנשארו להם אינו מפחיד. אני (וסטטיסטיקת ה-RPM) מאמין שהספארס – שגם עליהם לא הייתי ממהר לכתוב לבן אחותי ערן, ומי שראה אותם נגד הפליקנס שלשום יודע בדיוק על מה אני מדבר – יעברו אותם.

אני מנסה לחשוב כיצד סטיב קאר ימלא את 34 הדקות בהן קווין דוראנט שיחק כשחקן הטוב ביותר של הווריורס. ז"א, במילים אחרות, מה יקרה ל-RPM של השחקנים שנותרו בווריורס ללא דוראנט?

אז מה זה REAL PLUS-MINUS RARING?

בחישוב הפלוס והמינוס בטבלת המשחק הרגילה, המספרים מראים את היתרון או החסרון של הקבוצה בזמן ששחקן מסויים היה על הפארקט. המחשבה היא שאם הקבוצה קלעה יותר משספגה בזמן ששחקן מסויים היה על הפארקט, ז"א שהוא עשה משהו טוב לקבוצה. אם ברגעים שהוא שיחק הקבוצה ספגה יותר משהיא קלעה, ז"א שנוכחותו היתה שלילית. החישוה של "+" או "-" לא מתחשב במעורבות של השחקן ברגעים ששיחק או השחקנים ששיחקו איתו או נגדו.

הבעייה של הפלוס-מינוס בטבלת המשחק היא שהמספר של השחקן ברייטינג הפלוס/מינוס תלוי בשחקנים האחרים ששיחקו.

הדוגמא החותכת ביותר שמביאים היא רג'י ג'קסון שבשנה שעברה סיים עם המקום ה-27 בכל הליגה בפלוס/מינוס. הסיבה? מי שעשה את החישוב הזה מצא שרג'י ג'קסון שיחק כמעט תמיד עם קווין דוראנט. ג'רמיה (ירמיהו) אנגלמן היה הראשון שניסה לחשב RPM בשימוש במודלים סטטיסטיים אנליטיים לבודד את תרומתו האמיתית של שחקן לפלוס/מינוס של הקבוצה. הוא עשה התאמות של השחקן עם השחקנים ששיחקו איתו והשחקנים ששיחקו נגדו.

הוא חישב מה קרה במאות אלפי 'פוזשיונס': מי היה על הפארקט בכל פוזשיון ומה היתה התוצאה של הפוזשיון, והיו לו עוד כמה וכמה משתנים בכל פוזשיון שהוא השתמש בהם.

ה-RPM מחשב כמה נקודות שחקן מסויים תרם או גרע מה-NET SCORING של כל שחקן. קיים ORPM ו-DRPM, אחד להתקפה ואחד להגנה.

הנה ה-PLAYERS' RATING (ה-RPM)  של שחקני הווריורס בהגנה ובהתקפה:

 

ה-RPM של הווריורס עם דוראנט קבע אותם כמנצחי 67.7 משחקים העונה. החישוב של ה-RPM החדש של הווריורס של השחקנים ללא דוראנט מוריד אותם לרמה של 63.5 נצחונות העונה. ה-RPM של הספארס (כולל מה שנשאר לספארס לשחק נגד הווריורס) הוא 64.9. ה-RPM של יוסטון מנבא אותם מנצחי 59.8 משחקים.

צ'ארלס בארקלי אמר היום ל-USA TODAY:

"Without Kevin Durant, they've got zero chance at winning the championship. Actually, with the additions the Cavaliers have made, they probably are the leader the clubhouse even with Durant. But without Kevin Durant, they've got no chance at winning the championship. Zero."

 

לא הייתי הולך כל כך רחוק. החיסרון של דוראנט ייקח מהווריורס את יתרון הבית.  זה עלול לאיים על אליפות המערב. אבל זה רק במקרה הטוב. לדעתי הווריורס ללא דוראנט היא חלשה הרבה יותר מאשר הסטטיסטיקה מראה בגלל הגורם הפסיכולוגי.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 104 תגובות

  1. אני חושב שבלעדיו הם לא מקום ראשון בהגנה. זה ההבדל הקריטי. אבל אם הוא חוזר לפלייאוף אז התקופה הזאת שבא שחקני ספסל יקבלו יותר דקות יכולה להועיל לקבוצה.

    1. ממש מסכים. אם דוראנט חוזר מעט לפני הפליאוף או מגיע לסיבוב הראשון והם לא מאבדים את המקום הראשון, זה ברכה. כמאמן צריך אומץ בשביל להושיב את הכוכבים שלך ליותר מידי זמן. זה בהחלט זמן מעולה להחזיר את שאר השחקנים לכושר האופטימאלי.

  2. תודה על הטור.

    יש כאן שתי שאלות פתוחות, והספקולציות בהתאם.

    אחת, מתי חוזר דוראנט, ובאיזה כושר.
    שניה, איזה מקום תסיים ג"ס את העונה הרגילה.

    כרגע היא ביתרון 2 משחקים בלבד עם סן אנטוניו. ההבדל בין מקום 1 ל-2במערב הוא קריטי, גם פופ יודע את זה, והוא מריץ את הכוכבים שלו עד הקצה, בניגוד למקובל.
    מקום 1 = סיבוב ראשון עם דנבר, סיבוב שני עם המנצחת בין (כנראה) יוטה, לבין קליפרס/אוקלהומה/ממפיס.
    מקום 2 = סיבוב ראשון עם קליפרס/אוקלהומה/ממפיס, סיבוב שני עם יוסטון. וכמובן, אין ביתיות בסדרת הגמר.

    זה הבדל תהומי. והוא גם משפיע על החזרה של דוראנט. אם מצבו יתנדנד, אני רואה את ג"ס מסתדרת בלעדיו ממקום 1 נגד דנבר.
    לעומת זאת, אם יסיימו מקום 2 – זה מסבך את העניינים. למשל, האפשרות של הקליפרס.
    או יותר גרוע: אוקלהומה בסיבוב ראשון. בלי דוראנט, הפרונט-קורט של הווריורז – גרין, פאצ'וליה, מקגי – צריך להתכתש עם אדאמס, קאנטר, טאג' גיבסון וסבוניס. וזה עוד לפני ראסל, והמוטיבציה שלו לנקום. במצב כזה – אני רואה את דוראנט עושה מאמץ מיוחד להיכנס לפלייאוף.

    ג"ס חייבת להילחם על המקום ה-1, קארי חייב לחזור לרמת ה-MVP שלו, כל משחק מעכשיו – מכריע, לקראת 2 מפגשים בסן אנטוניו. ובמקרה שייפלו למקום 2, הם צריכים לאחל לממפיס לסיים 7. אחרת, עם הקליפרס או אוקלהומה ב-7, הם בסכנת הדחה אמיתית.

    1. פופ ממש לא שוחק את הכוכבים שלו יותר מהרגיל. למעשה רק קוואי משחק שם כמות דק רצינית, וגם זה לא הרבה.
      מצחיק אותי שעדיין אנשים מנסים לטעון, שאת הספרס מעניין מיקום יותר מדי. זו עדיין הספרס עם אותו פופ ואותה השיטה, חלוקת דקות ומנוחה יזומה כל העונה, תוך הסתמכות על 11-12 שחקנים.
      אחרי 20 שנה של ניצחונות מכל הסוגים, הם לא צריכים את הביטחון הזה של להגיע עם המאזן הטוב ביותר.

      ובכלל, שווה להתאמץ כ"כ בשביל סיבוב ראשון קל? הרי המטרה של גולדן והספרס היא אליפות המערב מינימום, אז בטוח הן ייאלצו לפגוש את הקבוצות הקשות בדרךי

      1. אולדריג' וקוואי שיחקו למעלה מ-40 דקות הערב. בק2בק, הארכה שניה ברציפות.
        ראית את המשחק? את זה שפופ ניהל אותו בסוף כמו פלייאוף, עם כל הווטרנים? את התגובות על הספסל?

        *בוודאי* שהספרז הולכים על מקום 1. זה כולה 2 משחקים הבדל. והמקום הראשון קורץ –
        תתאמץ עכשיו, תקבל את דנבר לסיבוב ראשון, הליכה, ושבוע מנוחה. ובתור בונוס –
        אתה שולח את גולדן סטייט ממקום 2, *אולי בלי דוראנט* למלחמת עולם עם הקליפרס או אוקלהומה, כבר בסיבוב הראשון.

        זה לא שווה מאבק? הכי שווה בעולם. כולה 2 משחקים הפרש.

        1. בדיוק!!
          ובכלל מה קורה שם? הם מקרטעים כמו רנו 92'. 2 הארכות ברצף. מאז הפגרה הם מפגרים 97% מהמשחק ומנצחים בקושי תוך כדי סחיטת הברכיים של קוואי וסחיטה מנטלית של כולם.

        2. אזמ ה רצית? שהוא יזרוק את המשחק לפח?

          אל תשכח שלנארד ואולדריג' כבר הספיקו לנוח העונה ומלכתחילה כמות הדקות של שניהם לא כמו של לברון או אחרים.

      2. פלוס, הספרז זוכרים יופי-יופי מה זה לחטוף סדרת סיבוב ראשון קשה.
        רק שנה אחורה, הקליפרס, סיבוב ראשון, 7 משחקים מתישים והביתה.
        ונחש מה: מקום 2 השנה, יכול להיפגש עם אותם קליפרס ואותו PTSD, כבר בסיבוב הראשון.

      3. הממוצעים העונתיים לא רלוונטיים, כיוון שההחלטה ללכת על המקום הראשון בכל הכוח היא מהפציעה שו דוראנט וההפסדים האחרונים של ג"ס. ברור שעד אותה נקודה פופ ניהל עונה סדירה סטנדרטית במונחים שלו. נראה שעכשיו הוא החליט ללכת בכל הכוח על המקום הראשון (ובצדק מוחלט).

    2. המקום הראשון במערב קריטי רק כל הדרך לגמר, גם מקום שני במערב כרגע יהיה ככה או ככה ביתרון ביתיות בגמר.. למעשה כרגע מבחינת מאזן קליבלנד נמצאת במאזן פחות טוב משל יוסטון (מקום 3), ככה שאלא אם יש איזה חוק דחוק כזה שמאזן את הביתיות מאיזה סיבה הזוייה של זכייה בבית/קונפדרציה שאני לא מכיר, קליבלנד יכולים רק לחלום על יתרון ביתיות בגמר.

  3. בשנה שעברה הם עלו לגמר בלי קארי, אותו תסריט גם השנה אין שום קבוצה שתפריע להם לעלות לגמר בקונפרנס החלש הזה.

    הסיכויים שלהם בגמר בלי דוראנט גדלים,אין שחקן בליגה שמפחד יותר מלברון.

      1. רקק אומר את האמת,הניסיון של מנחם ליצור דרמה מכלום.

        דוראנט מומחה בתירוצים והוא לא יהיה צריך עזרה כשגולדן יפסידו בגמר.

    1. אתה שוכח שבשנה שעברה הווריורס קיבלו ״מתנה״ בדמות פציעות של פול וגריפין, שסידרו לווריורס דייט בסיבוב השני עם פורטלנד הצעירים, החיוניים, מלאי ההתלהבות אך חסרי הניסיון.
      אתה באמת חושב שקליפרס לא פצועים מול הווריורס עם קרי פצוע היו מפסידים ב-5 משחקים?
      שנה שעברה בהחלט המערב היה מעט חלש, השנה חוץ מהקבוצה שתגיע למקום 8, אף קבוצה לא פרייארית.

  4. 1. אני עוקב אחרי ה-NBA כ-30 שנה , לא 40 .

    2. אני מזמין את כל המשתתפים להגיד מה הם מבינים כשאתה כותב "סיכוי גדול שדוראנט גמר את העונה. צתשובות אפשריות :
    – עונת מסיק הזיתים
    – עונת הסקי באירופה .
    – עונת 2016/2017 ב-NBA , המסתיימת בסוף יוני .

    3. להגיד שקווין דוראנט לא חוזר לשחק בעונה הרגילה זה כמו לכתוב שהשמש מחר לא תזרח במערב . את זה יודע כל רפה שכל . הבנת את זה מנחם ? יש דברים שלא חובה לכתוב.

    4 . בכל פעם שיש טור עם תחזיות פסקניות , צריך לגזור ולשמור ,
    ואח"כ להראות למי שכתב.

      1. דוראנט ממש 2.06 בדיחה שהייתה שנים בליגה הוא 11"6 (2.11 מטר).
        הדבר היחידי שצריך לעניין את הלוחמים זה איך יחזור דוראנט, קרי שאחרי הפציעה עונה שעברה שונה לגמרי מקרי של העונה הרגילה והוא סבל מפציעה דומה בדרגה נמוכה יותר.
        הקליפרס וממפיס בהחלט יכולות להוות בעיות ללוחמים בלי דוראנט את אוקלהומה הם ממש לא צריכים את דוראנט כדי לעבור.

    1. אפשר להבין גם שמדובר בעונה הסדירה. עובדה היא שמחשבים את נתוני השחקנים בנפרד לעונה הסדירה ולפלייאוף ולא לכל עונת הכדורסל.

  5. מסכים עם ה"א. בנוסף, כמו שס"א משחקים לאחרונה, הם לא בהכרח מנצחים את ג"ס, גם בלי דוראנט, פעמיים. מה שכן, לנוכח מה שמוטל על הכף, אלה יכולים להיות שני משחקים אדירים.

  6. מומי חושב שדוראנט חייב לעבור אצל ד"ר ליאוניד
    אם הוא הצליח להלחים את השתלים של סליבי אחרי שהם התפוצצו מה זה בשבילו להלחים רצועה בברך ?

  7. RPM כמדד אינו חוזה את כמות הניצחונות שקבוצה תצבור. למעשה הוא אפילו מתקשה כמדד לניבוי יכולת עתידית של שחקן.

    1. אלא ש"מנבאים" נצחונות, שינו את "נבואותיהם" בהתחשבות ב-RPM בחדשים. לזאת היתה הכוונה. אתמול הופיעה אפילו ב-ESPN תחזית חדשה כיצד העונה תיגמר עם התחשבות בפציעתו של דוראנט, המשנה את ה-RPM של כל השחקנים הקשורים לריצה לפלייאוף.

      1. הפציעה של דוראנט לא אמורה להשפיע ( לפחות לא עקרונית) על הRPM של האחרים. זה כל הרעיון מאחורי המדד, לנטרל את ההשפעה של האחרים.
        ברור שהחיסרון של דוראנט יפגע בסך הניצחונות הכללי של הקבוצה אבל זה לא קשור.

  8. מנחם, יפה שאתה מצטט את בארקלי משוש חיי אבל זה שאתה חולק על דעתו של גאון הדור מעלה חשש….

    אני הבנתי שדוראנט בככ לא נפצע. זה הכל בגלל אי הסכמות על מענק אליפות, חילוט ערבויות ואיחורים במשכורות לשחקנים.
    אוי
    התבלבלתי בליגה

  9. ג״ס יסיימו ראשונים גם בלי דוראנט. אם לא, עדיין תהיה להם ביתיות עד גמר המערב וכשדוראנט יחזור הביתיות לא תעזור לזקנים הכבדים מסאן אנטוניו. ס״א לוקה מאוד בקו האחורי ומכיוון שקאוואי איננו לברון – הקו האחורי החלש יהיה עקב אכילס שלהם.
    דוראנט לא עבר לג״ס כדי לשבת בצד. הוא יחזור לפלייאוף אחרי מנוחה טובה ויטרוף כל מי שיקרה בדרכו. אני עם הייט-אשברי פה (ומתנגד עקרונית לשימוש במושג ״רפה שכל״).

    1. אתה מדלג על שלב חשוב, הסיבוב הראשון.
      אוקלהומה שלך נגד גולדן סטייט, *בלי דוראנט*, בסדרת פלייאוף סיבוב ראשון – אתה לא רואה סיכוי להפתעה?

      1. זה לא רק להפתעה. זה לסדרה יותר ארוכה שתדרוש מקרי והקרסוליים שלו יותר דקות ותהדק עליו את השמירה. לך תדע איך הוא יוצא מסדרה כזו מבחינת הכשירות הפיזית להמשך, גם אם הם מנצחים ב-6.

      2. בלי דוראנט בהחלט יש סיכוי לאוק לעבור, אם כי בקושי רב. האורקל מאוד לא מסביר פניו לתייר. חוץ מזה יש בהחלט מצב שאוק יסיימו במקום 6. אסור לשכוח שהגרעין של ג״ס נשאר : קרי, גרין, קר וקליי – בסדר הזה.

  10. לגבי המקום הראשון במערב – בוא נאמר שאם קאבס מגיעים למשחק בס"א כשכל משחק משנה, אני לא יודע כמה הם מתאבדים על המשחק הזה, בטח שהוא יומיים לפני שס"א מארחים את ג"ס. נראה לי שהם לא יתבאסו לראות את ס"א מסיימים 1 במערב.

    1. אם היה ספק, הוא בטח לא קיים, אחרי מה שדריימונד גרין הצהיר בפתיחת העונה – "אני רוצה להשמיד את הקאבס" 🙂

  11. עד כמה שאנחנו שונאים פציעות, הפציעה של דוראנט יצרה מצב מרתק (בתוספת העובדה שזו לא פציעה מסיימת עונה *כולל פלייאוף* בלינק בלינק מנחם).
    קרי, קרי, קרי. שוב התעמתות בלתי נמנעת עם הצורך להוביל במאני טיים. מאוד מעניין לראות כיצד יגיבו הלוחמים וקרי בראשם. אני מסכים עם סומסום ששווה להילחם בכל הכוח על המקום הראשון- גם סיבוב ראשון קל יותר וגם הימנעות מיוסטון בסיבוב השני.

    1. אני לא יודע מאיפה החלטתם שיוסטון במקום ה2 לפלייאוף חוקים משלו, כן היא נראית נפלא בתקופה האחרונה ולו הוסייף לה עומק אבל מכאן ועד לעבור את הסיבוב הראשון שבו המאצאפ חשוב זה עניין אחר.
      קר מבין שהמפתחות לגמר ללא דוראנט הם היציבות של גרין מ3 והיכולת של איגודלה ולווינגסטון, אני בהחלט מאמין שלקרי יש עוד הילוך בפליייאוף הבעיה נעוצה בספסל שהתחלש משמעותית (ללא דוראנט הם חלשים מאלופה שמלפני שנתיים והמירב חזק בהרבה). כשדוראנט יחזור לפלייאוץ צריך לשאול את השאלה איזה דוראנט יחזור, אני שוב מבקש לא להתייחס לשבוע וחצי הרעים שעוברים על הלוחמים קבוצה בתקופה רעה שתחלוף בעוד 2-3 משחקים.

  12. 1. המאבק על המקום הראשון באופן עקרוני לא כזה חשוב בטח לא לקבוצה מנוסה כמו ס.א ..אך השנה הוא חשוב יותר בגלל ההימנעות מיוסטון בסיבוב השני ( ובהנחה שניו אורלינס אכן לא תגיע לפליאוף שכן עם כל הבעיות של האחרונה זה עלול להיות מסובך, ארוך ושוחק לפגוש בה ).
    למרות זאת איני משוכנע
    א. שפפ "יתאבד " על זה שכן הוא מודע למגבלות הפיזיות של שחקניו ….ואני גם זוכר את 2011 למשל שם ס.א סיימה ראשונה את כל המערב והודחה על ידי ממפיס.

    ב. כמה זה תלוי בס.א .

    2. בלי קשר לפציעת דוראנט הרי שג.ס וקרי נראים גם עם דורראנט הרבה פחות מרשימים ומלהיבים מאשר הקבוצה של השנתיים האחרונות.
    ולכן איתו ובטח בלעדיו הקרב פתוח ואני בהחלט רואה את ס.א יוצאת כאלופת המערב ( והליגה כולה ).

    3. איני מאמין שג.ס תקבל את דוראנט כפקטור של ממש בפליאןף …הוא לכל היותר יהווה סוג של אקס פקטור אבל לא כזה שאמור להיות האיש המוביל כך לפחות אני מתרשם מהצד הפיזי / רפואי.

    4. ולמרות סעיף 3 אני חושב באופן מפתיע שזה אולי האופציה הכי טובה מבחינת ג.ס .
    מדוע ?
    אז ראשית אני בדעה שההבאה שלו לא הייתה טובה לקבוצה כי זו הייתה קבוצה שגם בלעדיו היה מי שיקלע ומי שיקטוף.
    אך ההגעה שלו מנעה בעיקר את האפשרות לשרוט ( בוגוט בעיקר ).

    בנוסף הוא שלא באשמתו הישירה פגע בזרימה החלקה של שחקן על כמו קרי שמתקשה לשחק לצד מישהו דומיננטי כל כך.

    לכן אם הוא כבר כאן עדיף שלא יהיו תלויים בו ככה הזרימה שאפיינה את ג.ס שנים קודמות עשויה לחזור ….וגם יהיה עוד שחקן לטובת העבודה השחורה ( בארנס )….וכשקרי קצת יתעייף יבוא דוראנט לכמה דקות איכותיות על מנת לא להעמיס על פציעתו.

    1. אני לא יודע מאיפה החלטתם שיוסטון בסיבוב ה2 . לפלייאוף חוקים משלו, כן היא נראית נפלא בתקופה האחרונה ולו הוסייף לה עומק אבל מכאן ועד לעבור את הסיבוב הראשון שבו המאצאפ חשוב זה עניין אחר.
      קר מבין שהמפתחות לגמר ללא דוראנט הם היציבות של גרין מ3 והיכולת של איגודלה ולווינגסטון, אני בהחלט מאמין שלקרי יש עוד הילוך בפליייאוף הבעיה נעוצה בספסל שהתחלש משמעותית (ללא דוראנט הם חלשים מאלופה שמלפני שנתיים והמירב חזק בהרבה). כשדוראנט יחזור לפלייאוץ צריך לשאול את השאלה איזה דוראנט יחזור, אני שוב מבקש לא להתייחס לשבוע וחצי הרעים שעוברים על הלוחמים קבוצה בתקופה רעה שתחלוף בעוד 2-3 משחקים

  13. כמה מסקנות:
    1- טור חסר כל תוכן. דוראנט יעדר עד סוף העונה הרגילה? וואו איזה לדשות מרעישות…
    2-מבעא פה מספרים מקושקים שרק לפני יומיים הראו שהם יסיימו ראשונים ב95 אחוז, ואז הופך
    אץ המספרים ומראה שהם לא יסיימו ראשונים? תגיד מנחם, אתה איש אמיתי?
    3- כל ילד , גםצבלי מחברות , יודע שאין ריק בכדורסל. אפילו וינברג יודע את זה נראה לי. ולכן ברור שיסיימו ראשונים בעונה הרגילה. ולכן על הטור הזה הוא קשקוש מקושקש ואפשר להשליך גם אותו לפח ההסטוריה.
    משל

      1. הייתי אומר שגם לטור ישנה חשיבות מסויימת כי 95% מהגולשים – כולל הפרופסור לפיסיקה – לא ידעו בכלל שקיים RPM…

        1. ידעו ידעו… רק הקיצור לא היה ידוע. ביג פאקינג דיל. מנחם אולי תפתח אתר חדש שיהיה רק ביאורים לראשדי תיבות

  14. אין ספק שפופ מנסה ללכת על המקום הראשון. אבל גם הוא מבין שזה לונג שוט. לדעתי כבר יתן לקאווי לנוח במשחק נגד יוסטון שיהיה משחק שלישי ב-4 ימים.
    זה אגב לא אומר שהרוקטס ינצחו את המשחק הזה. הרוקטס נוטים לנפילות מנטליות אפילו במהלך משחקים בהם הם מובילים בבטחה. אם הם ירפו מהאינטנסיביות כשיראו שקאווי לא משחק, מה שצפוי שיקרה, דווקא הספסל של הספרס יעשה את העבודה.
    כאן העומק של הספרס ישחק תפקיד קריטי בסיכוי שלהם להשיג את המקום הראשון, שהשנה הוא בהחלט מתנה ששווה להתאמץ בשבילה.
    יהיה מאבק מעניין זה בטוח

    1. עוד נקודה למאמר שטרם נכתב על ס"א – עד כמה העומק הזה קיים או משמעותי, בעיקר בהתקפה ובעיקר הפלייאוף – בשני המשחקים האחרונים כולם מחמיצים, ואז זה פחות משנה אם יש לך חמישה מחמיצים או תשעה כאלה… כשגם גאסול וגם אולדריג' מפספסים זריקות עונשין קריטיות, קשה להסתמך על העומק.

      1. שיפספספו עכשיו ושיג'ג'עו עכשיו.
        ניצחנו 3 משחקים – אינדיאנה, ניו אורלינד ומינסוטה שבקלות יכלנו להפסיד, ולפני פגרת האולסטאר גם הפסדנו די בקלות.

        אבל הנה – ניצחנו.

        לנארד כוכב על, אולדריג' מפלצת בצבע.
        מי שראה את המשחק נגד ניו אורלינס ראה איך אולדריג' לוקח את דייויס לסל פעם אחרי פעם.

        אני כבר אומר הרבה זמן שעדיין חסר משהו. גאסול צעיר ב2-3 שנים או פארקר צעיר ב2-3 שנים.
        אבל פאטי מילס לא מפסיק להפתיע והנסיבות יוצרות מצב שאולי נוכל לנצל.

        אני באמת חושב שלקליבלנד כרגע פוטנציאל הכי טוב. אבל זה רק ברמת הפוטנציאל. לפני הטריידים שלה אני בכלל בספק אם היתה השלישית בליגה.
        תוספת של שחקנים מנוסים בפליאוף (קורבר, בוגוט, קצת וויליאמס) עם שלד שהולך כבר כמה עונות ולברון במוד פליאוף, עם סגל מאוד מאוד ארוך זה משהו מאוד מרתיע.
        אין לי בכלל ספק שללברון מעולם לא היתה קבוצה ככ עמוקה וארוכה.

        1. מסכים איתך לגבי קליבלנד, אבל שים לב שהספרס, ככל הידוע לנו, לא חיפשו חיזוק בכלל, ולקו האחורי בפרט, בחלון ההעברות. למה לא ניסו להחתים את די-וויל? אפילו קלדרון. שום דבר. יתכן שפופ חושב שהותיקים יתעלו בפלייאוף, אבל זה לא ממש קרה בשנתיים האחרונות. מורי פתאום יפרוץ? עכשיו פורסם שמורי וברטנס נרשמו לדי-ליג. לא ברור לי מה פופ מבשל שם

      1. לו היית מבין משהו אז אולי..
        אבל לכתוב טונות של שטויות …?

        בטור על אריקהאנק גאגרתס כתבת מות לא ברור …
        אחר כך עתבת טובי הקרדיולוגים לא מבינים את התופעה ..
        יפה אתה קשקשן שלא טורח לבדוק את השטויות שהוא כותב…
        המקרה של הטנר מאד ברור אי סדרים בלב שאובחנו שלושה משחקים לפני כן כאשר התמוטט לראשונה .
        יתרה מזו הוא לא לקח את התרופה שנרשמה לו ררוב לודאי על מנת לדלל דם .
        המקרה הזה מאד ברור וחותר מכך אין תופעה אלא כל מקרה לגופו .
        הלאה עוד דבר על גארי פייטון כתבת נשוי באושר וסיפור הצלחה….
        לו טרחת לבדוק היית מגלה תביעה על תקיפה של האשה איתה הלך לטקס בהיכל התהילה לא אשתו החוקית.
        הלאה ראיין אנדרסון כתבת המום עקב התאבדותה של ארוסתו .
        כרגיל לו הייית טורח לבדוק מי שדחף את הבחורה להתאבדות היה ראיין אנדרסון עצמו .
        אתה פשוט קשקשן טורים זה הכל .

  15. אם הווריורס לוקחים אליפות בלי דוראנט זה יעשה את ההישג ענק. כי בהפוך על הפוך הם אנדרדוג, ואז אם הם לוקחים טבעת קארי נכנס באמת לספרים כאחד הגדולים.

  16. ווריורס בלי דוראנט זה כמו מכבי בלי דון שימון על הספסל או כמו ביבי בלי צוללת…אז השחקנים מפחדים לנהוג הביית לבד ורוצים לנסוע הביית בהסעה משותפת…..
    כל קבוצה צריכה דון מחובר לבית המשפט ….

  17. הסיכוי שהספרס יקחו טבעת נמוך מזה שיעופו בסיבוב הראשון.
    אבל מצד שני, אם הם לוקחים יש סיכוי טוב שפארקר יצטרף למאנו ויתלה את הנעליים בסוף העונה.
    רק בגלל זה צריך להתאמץ.

    נ.ב.,
    אני לא זוכר את הספרס משחקים יותר מכוער (אני כן זוכר זה היה בסוף שנות ה- 90)
    הסתמכות על שחקן וחצי בלי משחק מסירות, בלי משחק קבוצתי, בלי שליטה בצבע. אפילו בלי הגנה יוצאת דופן (כן, כןאני יודע שתנופפו לי שמדובר בהגנה מצויינת).
    בלי קאווי מדובר בקבוצת לוטרי לכל דבר.

      1. יש לו עוד שנה וקצת בחוזה.
        הספרס לא מאריכים לו והוא יודע את זה.

        הוא לא יתבזה בללכת לשחק בקבוצה אחרת כמחליף בשכר הרבה יותר נמוך ממה שיש לו היום.
        הגדולה שלו היתה הזריזות שלו. היא לא קיימת יותר. הוא סוס מת.

        יש 2 אפשרויות: הוא סותם את הרוסטר של הספרס עוד שנה וחצי או פורש בסוף העונה ומקבל משכורת לשנה כשהוא יושב בבית.

        1. דבר ראשון יותר מתאים לומר "שועל מת" ולא סוס.
          כשאנדרה דראמונד ידעך נוכל לקרוא לו סוס מת.
          שנית מה לגבי האפשרות לעזוב את ס"א ולעבור להיות מנטור ומחליף בקבוצה שרצה לאליפות? קליבלנד לדוגמא 🙂

  18. אני אפילו פסימי ממך לגבי דוראנט. לא לגבי מתי יחזור אלא באיזה כושר ויכולת. לג"ס אין את העומק הנדרש להתמודד יחד עם דוראנט מוגבל באיזה שהיא דרך.

    בעיקר כי זו ממש לא אותה קבוצה של שנה שעברה.

    שנה שעברה מול יוסטון וחלק מפורטלנד (קארי חזר כבר באמצע הסדרה) היה להם את מו ספייטס, ברבוסה, בארנס אזילי ובוגוט. כולם מגינים טובים לעמדה, כולם זורמים בשיטה ושלושת הראשונים קולעו מעל 40% משלוש. וזה כשאני לוקח בחשבון שאיגי ולוינגסטון יתרוממו בפלייאוף כמו שעזו בצורה אדירה עד שקארי חזר.

    בנוסף ניתן להתווכח על אנדרו בוגוט והחסימות ה"לא חוקיות". השנה אגב כולם עושים את זה בנוהל. איך שלא תהפוך את זה בזמן שלו על המגרש בוגוט מוסר נהדר וחוסם עוד יותר מדהים. זאזא רחוק ממנו בתחום הזה. ועובדה שמגן הטבעת הכי טוב שלהם שהשנה זה דוראנט ולא זאזא או מקגי.

    קארי וקליי לא יתחילו לשחק כעת 37-38 דקות למשחק כי הגוף של קארי לא יעמוד בזה. הוא יהיה הבא בתור שיפצע (פציעות הם מזל לא?) לכן נראה יותר דקות של הצעירים ושל לוינגסטון ואיגי. ובשל כך אני צופה התחזית נראת לי הגיונית. לעומת זאת הספרס בכושר הנוכחי יפסידו יותר. כבר הרבה זמן שהם לא נתנו ניצחון משכנע וחוץ מקווי אין שם שום יציבות בתפוקה. יחד עם הנטייה של פופ לתת מנוחה במיוחד לפאו, מאנו, פרקר ואולדרידג' לדעתי הספרס יסיימו שניים צמוד יותר ליוסטון מאשר לג"ס.

    ואם דוראנט לא חוזר עד הסיבוב השני ובוכשר טוב (אני לא חושב שניתן לחזור מידי לאינטנסיביות של פלייאוף ממנוחה כלשהיא בטח לא מפציעה ראו סטף שנה שעברה אחרי דרגה נמוכה יותר של הפגיעה).

    1. לגבי פציעות יש פציעות שמקורם בגוף שלא עמיד לעונה התובענית בNBA , יש פציעות שנגרמות מטיפול רפואי לקוי, ויש פציעות כמו במקרה הזה שזה מזל רע

      1. כן. אני מודע לזה שאתם 5 משחקים מעל יוסטון ו-2 מתחת לג"ס. הטענה שלי היא שיוסטון תצמצם את הפער מסן אנטוניו כשג"ס יגדילו אותו וכך יווצר פער. זה לא מדע מדיוק רק השערה כי ההרגשה היא שסן אנטוניו מזייפים ומגרדים נצחונות ולא מול אריות הליגה ויוסטון בקצב חזק יותר. ג"ס גם תפסיד לא מעט אבל הלו"ז שלה יותר נעים עד סוף העונה.

  19. לגבי הייט אשברי אני מציע לכולם להירגע כי זה אותו מנחם ששיבח את ה"א לאחר מפגש הופס כאיש מיושב בדעתו, משכיל ומנוסה (משהו כזה).
    מנחם עשית סלט רציני בין RPM, שמשקף את הפלוס-מינוס של שחקן בודד, עם הפרוג'קשן לכמות נצחונות בסוף העונה, שהוא מדד (ספקולטיבי מאוד) של קבוצה שלמה.
    יכול להיות שבאמת שווה לספרס לרוץ אחרי המקום הראשון. זו חריגה מהאסטרטגיה שלהם אך פופוביץ' לא בוחל בשום דבר אז אולי הוא באמת ילך על זה. אני מאוד מקווה שדוראנט יספיק לחזור שבוע-שבועיים לפני הפלייאוף ולהיכנס לכושר בצורה הדרגתית. גם אם יגיע לכל היאוחר בסוף הסיבוב הראשון זה בסדר.

    1. עגל, הנבואות על "נצחונות" ו-"הפסדים" מבוסס הרבה על סכום ה-RPM של שחקני הקבוצה, וכפרופסור לפיסיקה הייתי מצפה ממך להבין ובדות בסיסיות כאלה!

  20. אני לא מבין מה הטענות של כולם על המשחק של הספארס?

    לנארד הוא כוכב על שפיתח את המשחק שלו לדרגת אומנות ב 2 צדי המגרש ופופ משתמש בזה.
    הוא לא לוקח 9000 זריקות כמו קובי והמשחק של הספארס הוא לא סוליסטי, הוא אמנם לא המשחק של 2014 אבל סוליסטי הוא לגמרי לא.

    אני באמת לא מצליח להבין מה אתם מצפים לעשות עם אוסף שחקני סיבוב 2 מהסוף בדראפט. לוקח זמן להכין אותם.
    מורי, סימונס, אנדרסון. גאסול חדש, דדמון חדש, לי חדש.
    ועם זאת אנחנו בדרך הבטוחה לעונה של 60+ נצחונות.

    עם היעילות של לנארד במאני טיים ועם עוד מעט שיפור ביכולת המסירה – הוא מתחיל לפתח יכולות קליעה של הגדולים ביותר ויכולות אול ארונד של הגדולים ביותר. סבלנות.

    1. הטענות הן שלי לא של כולם

      אני מת על קאווי, אני חושב שהוא שחקן בקליבר של רובינסון ודאנקן, אבל אני רוצה קבוצה לא כוכב.
      אם מדובר בקבוצת כוכבים, אז אני מעדיף לאהוד הגולדן סטייט.

      הבעיה שבעיקר מטרידה אותי עם הספרס שאין התחדשות:
      הקו האחורי שלהם חלש מאד. למרקוס הוא פרווה מהסוג המעצבן. והספרס חייבת בנייה מחדש (שאני לא רואה אותה מתחילה לקרות).
      הארגון לא יודע לקלוט כוכבים (ע"ע למרקוס/ ג'פרסון), אלא רק לגדל אותם. אז איפה בחירות הדראפט הדרושות?

      התיאור שלך על 60+ ניצחונות הוא בדיוק נקודת המחלוקת בינינו:
      חסידי הקו שלך טוענים שרק עוד קצת שיפורים, עוד קצת מזל והופה אליפות 6 בדרך.

      ואני טוען שחייבים להיכנס אתמול לתהליך של בנייה מחדש.
      אני לא מסתפק בפרגונים מפה ועד הודעה חדשה, שפופ המאמן הכי גדול ביקום. אלוף העולם בלהפוך שחקני סיבוב שני לשחקני כדורסל מצויינים.
      אליפות לא תצא מהסגל הזה. הספרס צריכים שחקנים מובילים בעמדות 1,2 ו- 5 באופן בהול.
      בשביל זה היא צריכה לשחרר מקסימום נכסים ויפה שעה אחת קודם.

      1. למרקוס מפלצת כדורסל, אני חייב לחלוק עליך.
        יש לו סט יכולות מדהים, הוא אמנם באמת משחק "אלגנט" וזורק הרבה מבחוץ אבל העונה אני רואה אותו מתכתש מתחת לסלים ולוקח את אנטוני דייויס, כנראה השומר 4 הכי טוב בליגה לצד גרין, לסל כמו תותח.

        הגבוהים של הספארס כמו שאמרתי בהודעה קודמת לא יהיו יותר בעיה בשנים הקרובות.

        אני מסכים שחסר לספארס איזה ניצוץ, איזה דבק, איזה טוני פארקר של גיל 30 ולא 34.

        הספארס מעולם ולעולם לא תהיה קבוצת כוכבים או קבוצה נוצצת. מה שהיה ב2014 לא יחזור בהיסטוריה של הליגה ולדעתי הסגל של 2014 בהתחשב בשלב בקריירה של השחקנים הוא האפור ביותר שאני אי פעם ראיתי מאלופת נבא, יחד עם זה של דטרויט 2004.

        הספארס תמיד היתה הקבוצה שמנטרלת את הנשק של היריבה ומנצחת אותה בקטנות:
        אם זה בואן/לנארד שעליהם היה להקשות על הכוכב של היריבה, צמד מגדלים שסותמים את הצבע והרבה רול פליירס שלכל אחד סט יכולות משל עצמו.
        זה בדיוק מה שיש בספארס העונה:
        אנדרסון שחקן הסלואו מושן יודע לשמור מצוין וכשהוא משחק הוא מוציא שורות סטטיסטיות בכל פרמטר.
        ברטנס הוא גבוה דינמי עם יד מדהימה.
        סימונס הוא מפלצץ אתלטית.
        מילס הוא קלע בלי אלוהים.
        גינובילי שיודע לעשות הכל מהכל.

        הספארס אם ינצחו, ינצחו בגיוון.

        ללא ספק עמדת הםוינט גארד בעייתית מאוד כבר 3 עונות, אבל אסור לשכוח שמיאמי, דאלאס והלייקרס של קובי בעידן פוסט שאק שיחקו עם שחקנים כמו מייק ביבי, צאלמרס, פארמר, פישר, ג'ייסון קיד בן 900.

        בוא נהיה אופטימים.

  21. הרבה זמן לא היה כאן ויכוח ראסל או הארדן ל-MVP, ואחרי ישיבות ארוכות עם עצמי, בעצם די קצרות, זו ההחלטה הסופית:

    שניהם. אי אפשר אחרת.

    הארדן נותן את המספרים הכי טובים, גם מבחינת יעילות, בטח מבחינת הקבוצה שלו – הקבוצה של העונה.
    ראסל נותן עונה שלא היתה כמותה 50 שנה בליגה, שלא חשבו שתהיה, והאמת, לא בטוח עד הרגע שהוא עושה את זה. אי אפשר שזה יעבור בלי כלום. לא מוסרי.

    לכן – שניהם.
    לברון קיבל כבר מספיק, קוואי יקבל בעתיד.
    ודוראנט יתנחם ב-FMVP.
    אוקלהומה סופרסוניקס שולתתתתת.

    1. ספורטס אילוסטרייטד שם את הארדן השבוע בשער עם מאמר נפלא של 8 עמודים. עד יל 70 הייתי כותה מאמר "מבוסס" על מאמר ספורטס אילוסטרייטד, אבל אין לי יותר את המוטיבציה והאנרגיה הדרושים. מעדיף לשבת על כסא נוח בשמש של דרום קרולינה ולהסתכל על העיזות מלככות עשבים כאן באחו.

  22. אין אף קבוצה במערב שיכולה לנצח את ג"ס נטולי דוראנט בפלייאוף – מלבד הספרס.
    והם ינצחו אותם גם עם דוראנט.
    כך שכל השאלה לא רלוונטית

  23. דוראנט כבר מהיר פעם לחזור מפציעה וזו היתה טעות גדולה, מקווה שלא יעשה את זה שוב כי זה יכול להיגמר ממש מכוער.

    לספרס יש עוד 2 משחקי בית מול ג"ס (ויוסטון, וקליבלנד…). אם הם מצליחים לנצח את שניהם ולגנוב את המקום הראשון זה יתן להם מקדמה ענקית עד הגמר + ביתיות בגמר ותחושה שהם יכולים לנצח את ג"ס

  24. האמת נוצר וואקום בלעדי דוראנט, שאלת מליון הדולר היא ,
    1.האם ימלאו את הוואקום שאר שחקני המפרץ,
    2. במידה והוואקום ימולא ,אם ואיך יחזור דוראנט לפלייאוף.

    1. איזה וואקום הקאפקייק יכול להשאיר אם הוא יחזור בסיבוב הראשון או השני?

      רק ליצן של ה-ל.ל.ל לא יבין שהפציעה של דוראנט מכוונת כדי לתת לו מנוחה ליקראת הפלייאוף.

  25. כמות הקשקושים פה קצת מאכזבת במיוחד בנוגע לספרס…לפעמים אני תוהה ביני לבין עצמי עד כמה אנשים פה רואים משחקים שלמים ולא תקצירים או דף סטטיסטיקה .

  26. אוהד ס"א על מה אתה מדבר ? תהליך של בניה מחדש?? נו באמת??
    ראשית, אין כזה מושג "בניה מחדש" בהקשר של קבוצה שמנצחת 60 משחקים + בעונה . יש שיאמרו אפילו פחות.
    שנית, נכון, אני מסכים עם סומסום ואיתך לחלוטין כשאתם אומרים שהבעיה של הספרס מקורה בחולשת הקו האחורי.
    כל מי שראה את הספרס בימים שפארקר גרין ומאנו(שלא יגמר לעולם) קולעים מבחוץ יודע שהיא קרובה לשלמות והופכת כל משחק שהיא משתתפת בו לתלוי בה בלבד.
    המציאות אכן שונה ויש לא מעט לילות שהקו האחורי פשוט לא פוגע חוץ ממילס ומאנו כפרה עליהם. ולכן, במצב העניינים הנוכחי אני עדיין חושב שגולדן סטייט עם דוראנט בריא כמו גם המלכה ושכירי החרב שלה פייבוריטיות על פני הספרס.

    האמן לי, ידידי, כאוהד ספרס כמוך גם אני התרגלתי לתותים ב20 השנים האחרונות ותמיד הצלחתי להסתכל על חצי הכוס הריקה.
    איך אמר פה אפלטון בשנה שעברה. "חייו של אוהד מלאים ברגעי שמחה קצרים המלווים בדאגות אינסופיות" . או משהו כזה.
    אבל בוא רגע תסתכל על חצי הכוס המלאה. והיא מלאה .
    פאו גאסול זה פשוט קלאסה ושחקן פנים איכותי מהמעלה הראשונה ובסדרת פלייאוף עתידית הוא יהיה שם עם כל הניסיון. מדובר באלוף.
    למרקוס מתחיל ללכת פנימה עד לטבעת במשחקים האחרונים וכבר לא מסתפק בחצי מרחק האוטומטי שלו שידע לא מעט נפילות העונה.
    דדמון שווה כתבה בנפרד.
    דיוויד לי זה פשוט חלום שלי כאוהד של שהוא בספרס. פשוט מלך האיש הזה.
    קוואי שווה סדרת כתבות.
    ויש את מאנו שבאמת נותן אחלה העונה ופאטי זה פאטי.
    בקיצור,חבר, תחייך ותקשיב למה שאשך טמיר המקורי אומר לך (:

    1. הספארס משחקים את הכדורסל הגרוע והמכוער זה 25 שנה. הם מנצחים משחקים שהם יכולים היו להפסיד באותה מידה. משחקם הפך למשחק בידודים, כמו כולם מלבד ג"ס. הם עדיין טובים בגלל כמה שחקנים שיש להם, אבל הם לא טובים יותר מקליפרס, ת'אנדר, או יוסטון, ופחות טובים מג"ס. אבל ההבדלים קטנים מאד, והכל תלוי במומנטום ואיזו קבוצה תהיה חמה.

      1. +100

        כמו שממנחם אמר לספרז היו הרבה גירסאות גרועות והפעם זו גירסא שקשה לישנוא כי הם לא טובים בכדורסל.
        זה עינוי ליראות את הספרמז שבטוח יפלו בסיבוב הראשון או השני,

        בימים קשים כאלו אני מעדיף ליראות את הלייקרס הצעירים שמישתפרים משנה לשנה.

      2. אתה הרי לא באמת מאמין שלאוקלהומה יש סיכוי בסדרה מוח הספארס.
        והקליפרס בכושר הזה צריכה להתחיל לדאוג.

  27. בפעם האחרונה שבדקתי, הוורייירס היו קבוצת מפחידה עם מפלצת תלת ראשית בשם קרי-גרין-תומפסון. הקבוצה הזו לקחה אליפות עם סמול בול מעולם אחר וכמעט שמרה על האליפות הזו.

    נכון שהיה צוות מסייע יותר חזק. אבל ה-CORE של המכונה שהביאה אליפות לגמרי שם, ובגילאים מושלמים.

    לכן אני מעריך שהם יחזרו למשחק הזה, כלומר לעידן טרום דוראנט. כל התרגילים מכוונים לקרי ותומפסון, גרין יעשה מה שהוא יכול (שזה המון), ועם צוות מסייע סביר זה יביא להם המון נצחונות. יותר ממה שמנחם לס חוזה.

    אם באמת דוראנט יחזור לפלייאוף, הוא ימצא את עצמו ברגע האמת צריך להתאים עצמו לסוג אחר של משחק ממה שהריצה הקבוצה בשבילו כל העונה.

    כשכל הארבעה האלה בריאים, אני לא רואה מי יכול לנצח אותם בפלייאוף. מהמשחק הראשון נגד מס' 8 במערב ועד הרביעי בגמר נגד הקאבס.

  28. מה שהיה שנה שעברה לא רלוונטי לשנה.
    הם היו בסוג של מומנטום.
    רמת המתח עלתה בעוד שנה. השחיקה בעוד שנה.
    השלשות ירדו. הספסל נעלם. החיבור ירד.
    היריבות התחזקו.
    גם אם דוראנט יחזור הוא לא יהיה 100%. ופחות מ 100% הם עפים עוד לפני הגמר האזורי

    1. מומנטום יכול להימשך במשך 5 משחקים-10 משחקים, אולי 20-30 במקריפ קיצוניים, לא במשך עונה שלמה (וטכנית גם בעונה שלפני הם היו קבוצה משוגעת וניצחו 67 משחקים). למה שהשלשות ירדו? קרי ותומפסון קולעים באחוזיפ משוגעים מהיום הראשון שלהם בליגה, לחלוטין מדובר בכושר רע שלהם בזמן האחרון. החיבור ירד? מאיזו סיבה? הגרעין המרכזי עדיין שם ושיחק עוד עונה לרזומה, אם כבר החיבור עלה.

      1. המומנטום נמשך כל עוד הוא נמשך.
        פג תוקף המומנטום בסדרה נגד קליבלנד. תסתכל לבד מה האחוזים של קארי וקליי בעונה הזאת לעומת הקודמת. הבדל של כמה אחוזים בודדים נראים לך מעט אבל לקבוצה שזו המהות שלה זה המון!!
        זה גם לא כמה קולעים זה מתי קולעים ולווריוס יש מזה פחות העונה.
        דוראנט כיפר על המון דברים.
        החיבור ירד כי לשחק ביחד תקופה ארוכה גורם לשחיקה גם בין שחקנים.
        פט ריילי הגדול אמר וצדק שקבוצה אלופה יכולה להחזיק ביחד לא יותר מ 3 שנים.
        הסגל צריך להתרענן כדי להמשיך את הריצה ובכל מקרה רמת הדחיפות יורדת.

        הלו! ספורט לא נמצא במספרים אלא במה שמאחוריהם.

        הסטטיסטיקות עוזרות לנו להבין את הסיפור אבל הן ממש לא הסיפור.

        1. תומפסון קולע בממוצע קריירה של כמעט 42% והעונה הוא עומד על כמעט 41% ככה שזה לא הבדל מובהק ולגבי קרי עד ה3 המשחקים האחרונים הוא עמד על 42% מהשלוש, שזה נמוך ב-2 אחוזים מהממוצע קריירה שלו, לא ביג דיל. אני מאמין שעד סוף העונה זה יתיישר. אין ספק שדוראנט הפך אותם לאחת ממכונות ההתקפה הגדולות בהיסטוריה, אבל לדעתי אתה מגזים בתיאור המצב שלהם בלעדיו. בסה"כ הגרעין המרכזי עדיין שם, רובו צעיר ונמצא בגילאי השיא של שחקני NBA, התהילה שלהם התחילה לא מזמן והרעב שלהם להצליח הוא גדול, ככה שאין סיבה שהתופעות שאתה מתאר כמו שחיקה וירידה בחיבור יתרחשו, והם בהחלט אמורים להיות מסוגלים לשמור על המקום ה-1 עד לפלייאוף בלי דוראנט, ואני חושב שגם בלעדיו הם יצליחו להגיע לגמר המערב (אם כי יתקשו הרבה יותר), החל משם אני כבר לא בטוח.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט