אירועי דיומא – 04.03.2017 / דוד "פאקו" סעדה

כדורגל:

פרמיירליג – מחזור 24:

14:30-מנצ'סטר יונייטד-בורנמות' (ספורט 2). ברכות ליונייטד על הזכייה בגביע הליגה, לאחר תצוגת תכלית של זלאטן. השדים האדומים, הנמצאים במקום השישי, בעלי סיכוי לא רע לתפוס מקום בין ארבע הראשונות. הם סה"כ במרחק שתי נקודות מהמקום הרביעי, ואף אחת מהקבוצות שמעליהן (להוציא צ'לסי כמובן) לא מגלה יכולת מזהירה בתקופה האחרונה. היריבה עשוייה להיות טרף קל לזלאטן וחבריו – מדובר בקבוצת תחתית האוחזת ברצף של ארבעה הפסדים.

17:00-לסטר סיטי-האל סיטי (משולב בספורט 2). לאחר פיטוריו של קלאודיו ראניירי מאימון לסטר, הקבוצה כמו נולדה מחדש בליגה, והקורבן הראשון היה ליברפול, אותה ניצחה לסטר 3:1. נותר לראות אם זוהי הבלחה בודדת, או שהקבוצה תחזור ליכולת המזעזעת שאפיינה אותה מתחילת העונה. היריבה האל נמצאת במצב קשה מאד בתחתית. אם היה נדמה שהצרות שעשתה למספר קבוצות גדולות בתקופה האחרונה מעידות על יציאה מהמשבר, הרי שההפסדים בתקופה האחרונה מראים שהעולה החדשה תיאבק על חייה בליגה עד לסוף העונה.

*המלצת צפייה* 19:30-ליברפול-ארסנל (ספורט 2). מה יהיה עם ליברפול. הקבוצה ממשיכה לתת משחקים טובים נגד קבוצות הצמרת, ולהפסיד נגד הקבוצות הפחות טובות, אלא שזה מתורגם לשני נצחונות ב-12 המשחקים האחרונים שלה. כרגע, למרות שהקבוצה במקום החמישי, נראה שהשתחלות לארבע הראשונות תהיה חתיכת משימה עבור המרסיסיידרס. גם ארסנל לא בדיוק חוגגת בתקופה האחרונה, עם נצחון בודד (על האל) בארבעת המשחקים האחרונים, וזה בלי להזכיר את התבוסה המהדהדת שספגה מבאיירן בליגת האלופות. עדיין מדובר במשחק בין שתי קבוצות טובות, המהווה מאבק ישיר על המקום בליגת האלופות בעונה הבאה.

ליגת העל – מחזור 25:

16:00-הפועל חיפה-עירוני קרית שמונה (ספורט 1). הפועל חיפה פחות או יותר גמרה את העונה השבוע. ההפסד למכבי פ"ת בליגה חיסל את הסיכוי המעשי שלה להיכנס לפלייאוף העליון, בעוד ההפסד ה(לא) בלתי צפוי להכח ר"ג באמצע השבוע הדיח אותה מהגביע. בקבוצה כבר מדברים על העונה הבאה, כאשר מאמנה דני גולן לא צפוי להמשיך על הקווים. לקרית שמונה, למרות שגם היא הודחה השבוע מהגביע מול בית"ר, יש על מה לשחק היום. הקבוצה נאבקת מול מכבי חיפה על הכרטיס האחרון לפלייאוף העליון, כאשר שתיהן אוחזות באותו מספר נקודות. כדי לעמוד במשימה, הקבוצה הצפונית תצטרך להפגין יכולת יותר טובה מזו של השבועות האחרונים, זו שהביאה לה את שרשרת ההפסדים הרצופים והתיקו מול אשקלון.

18:00-הפועל רעננה-בני סכנין (ספורט 5 לייב). לאחר תקופה טובה למדי של סכנין, הקבוצה ספגה את ההפסד הגרוע ביותר אותו היא יכולה להעלות על הדעת, בבית לבית"ר ירושלים. לפיכך היא עדיין לא הבטיחה רשמית את המקום בפלייאוף העליון. הפציעה של החלוץ עידן שמש, שכבש בחמשת המשחקים הקודמים, מעיקה על הקבוצה. סכנין תחסר גם את הקשר חאלד חלאילה, שהורחק בעקבות האירועים בסוף המשחק עם בית"ר. לרעננה אין יותר מדי על מה לשחק בתקופה האחרונה. הקבוצה התרחקה מאד מהתחתית, אך תישאר בפלייאוף התחתון.

18:15-הפועל ת"א-בני יהודה ת"א (ספורט 1). משחק תחתית חשוב מאד לשתי הקבוצות. הפועל ת"א מנסה להיחלץ בהדרגה מהבור של תשע הנקודות שהופחתו ממאזנה. הקבוצה עדיין במקום האחרון, אך במרחק של שתי נקודות בלבד מכפר סבא שמעל הקו האדום. האדומים חייבים לא מעט לשוערם, אריאל הרוש, שהציל במחזור הקודם במו ידיו נקודה מול רעננה. בני יהודה, לאחר תקופה טובה יחסית שהרחיקה אותה מהתחתית, ספגה שני הפסדים שהחזירו אותה לאיזור המסוכן.

20:30-מ.ס. אשדוד-הפועל ב"ש (ספורט 1). לאחר תקופה מגומגמת, ב"ש קיבלה במחזור הקודם יריבה בהזמנה בדמות כפר סבא, וניצלה זאת כדי לנצח 3:0. בכל זאת האלופה לא ממש הרשימה במשחק, ונראה שהיא לא חזרה ליכולת שאפיינה אותה בתחילת העונה. סיבה אחת לכך היא הפציעות המרובות הממשיכות להעיק עליה. אשדוד זכתה במחזור הקודם לנצחון חוץ על מכבי חיפה. הנצחון הרחיק אותה מאד מהתחתית, אליה הייתה שייכת רוב העונה. רב"ש המאמן ימשיך להשקיף על המשחק מהיציע, עקב ההרחקה שספג מארבעה משחקים.

בונדסליגה – מחזור 23:

16:30-בורוסיה דורטמונד-באייר לברקוזן. דורטמונד, לאחר שני נצחונות רצופים של 3:0, עלתה למקום השלישי ההולם יותר את מעמדה. היא פוגשת קבוצה בתקופה רעה מאד, עם ארבעה הפסדים בששת המשחקים האחרונים.

16:30-פ.צ. קלן-באיירן מינכן. מפלצת. זו הדרך היחידה לתאר את באיירן בתקופה האחרונה. הקבוצה הביסה במחזור האחרון את המבורג האומללה 8:0, ועלתה לרבע גמר הגביע לאחר 3:0 על שאלקה (עם חזרה של ריברי מפציעה), וזה אחרי שהביסה את ארסנל 5:1 בליגת האלופות. קלן עשוייה להיות קורבן נוסף בדרכם הבטוחה של הבווארים לאליפות. הקבוצה, שדווקא פתחה טוב את הליגה, ירדה למקום השביעי כשב-11 המשחקים האחרונים היא עם שני נצחונות בלבד.

ליגה צרפתית – מחזור 28:

18:00-פ.ס.ז'-לוריין (ספורט 5 גולד). כמעט מפגש קצוות. פ.ס.ז' ממשיכה לכבוש בצרורות, ולאחר ה-4:0 ההיסטורי על ברצלונה, מחצה בליגה במחזור הקודם את מארסיי 5:1. האלופה ממשיכה לאחוז במקום השני, במרחק בטחון של שלוש נקודות ממונאקו המובילה. האורחת נמצאת במקום האחרון, בדרך הבטוחה לליגה השנייה. עם זאת הצליחה להפתיע השבוע את בורדו בשמינית גמר הגביע. לא נראה בדיוק כוחות.

21:00-דיז'ון-ניס (ספורט 5 לייב). עוד מפגש צמרת-תחתית. ניס ממשיכה לנצח במחזורים האחרונים, ולאייש את המקום השלישי בקרב המשולש על האליפות. היריבה החרדלית נלחמת על חייה בליגה, עם רצף של שני הפסדים שהורידו אותה עד ממש מעל לקו האדום.

לה ליגה – מחזור 23:

14:00-לגאנס-גרנאדה (ONE). קרב תחתית קשוח. לגאנס הידרדרה לכיוון הקו האדום בעקבות ארבעה הפסדים בחמשת משחקיה האחרונים, בעוד גרנאדה נמצאת ממש מתחת לקו האדום, אך דווקא במגמת שיפור בתקופה האחרונה. אצילי צפוי להמשיך להיעדר מהרכב האחרונה.

17:15-אייבר-ריאל מדריד (ONE). משהו לא ברור עובר על ריאל. הקבוצה, שנראתה בשליטה מוחלטת על הליגה עד לפני שבועיים, הפסידה במפתיעה לולנסיה, ניצחה אח"כ בזכות פנדל מפוקפק את ויאריאל, וסיימה בתיקו דרמטי עם לאס פלמאס הקטנה. איבוד הנקודות הוריד אותה למקום השני מאחורי ברצלונה (אם כי חסר לה משחק אחד). בנוסף לצרות, הקבוצה תחסר את גארת' בייל המורחק, את רונאלדו שנפצע לפני המשחק ואת וראן שנפצע עוד לפני כן. אייבר הסימפטית נמצאת בשולי הצמרת, ובהחלט יכולה להקשות היום על אלופת אירופה.

19:30-ויאריאל-אספניול (ONE). ויאריאל אמנם הביסה באמצע השבוע את נועלת הטבלה אוסאסונה, אך היא עדיין בטראומה מההפסד הדרמטי לריאל מדריד בסוף השבוע. בקבוצה מוחים נגד אותו הפנדל שריאל קיבלה, וטוענים לשחיתות עקב העובדה ששופטי המשחק נצפו אוחזים בשקיות של ריאל ביציאה מהמגרש. ההפסד הרחיק את הצוללת הצהובה מהמקום הרביעי, והיא חייבת ניצחון היום על מנת שלא להתרחק ממנו עוד יותר. זה לא יהיה כזה פשוט מול הקבוצה הזוטרה של ברצלונה שממול, גם אם מדובר בקבוצת מרכז טבלה ללא שאיפות מיוחדות להמשך העונה.

21:45-ברצלונה-סלטה ויגו (ONE). ברצלונה נושמת אוויר פסגות לראשונה מזה זמן רב, לאחר שהביסה את חיחון 5:1. מאמנה, לואיס אנריקה, קלקל מעט את השמחה, לאחר שהודיע שלא יישאר במשרה לאחר העונה הנוכחית. הקבוצה שממול היא אחת שעושה לאלופה צרות באופן קבוע, והנצחון 4:3 שלה בסיבוב הראשון זכור היטב לכל מי שעוקב אחר הליגה.

סרייה A – מחזור 27:

*המלצת צפייה* 16:30-רומא-נאפולי (ספורט 2). קרב צמרת אדיר. רומא מיסמרה את עצמה למקום השני, לאחר הניצחון הנהדר על אינטר במחזור הקודם, כאשר נאינגולן ממשיך להפציץ עם עוד צמד. ניצחון זה היה לה הרביעי ברציפות בליגה. התנופה של נאפולי, שבמקום השלישי, מעט נעצרה עם ההפסד לאטאלנטה במחזור הקודם, והיא כבר מרוחקת מרומא חמש נקודות. שתי הקבוצות דווקא הפסידו השבוע בחצאי גמר הגביע, רומא ללאציו ונאפולי ליובה.

19:00-סמפדוריה-פסקארה (ספורט 5 לייב). פסקארה שבמקום האחרון אמורה הייתה להשלים עם גזירת הירידה, אלא שהיא החליטה לא לעשות זאת ללא מאבק, וכך מינתה לפני מספר שבועות את המאמן הוותיק זדנק זמאן. ירידת הליגה נראית בלתי נמנעת, אך נראה שלא הייתה מצליחה להביס 5:0 את גנואה לפני שבועיים, אם לא הרוח החדשה שהפיח בה המאמן. אולי נראה ממנה משהו מעניין היום נגד סמפדוריה, קבוצת מרכז טבלה ללא שאיפות מיוחדות העונה.

21:45-מילאן-קייבו (ספורט 2). דיווחנו כאן שמילאן צפוייה להירכש ע"י תאגיד "סינו אירופה" הסיני מידי סילביו ברלוסקוני, אלא שבינתיים לא ברור אם העסקה אכן תתממש. עם או בלי קשר, לקבוצה יש שני נצחונות רצופים, והיא תנסה להמשיך במגמה על מנת לתת לעצמה סיכוי לסיים במקום המוליך לאירופה. היום נגד קייבו, קבוצה הקרובה לתחתית אך לא בסכנת ירידה, יש לה סיכוי לא רע לעשות זאת.

כדורסל:

ליגת העל – מחזור 21:

18:15-הפועל חולון-בני הרצליה (ספורט 5). הפועל חולון זכתה סוף סוף לניצחון לאחר הפציעה המצערת של קאליף ווייט, בזכות סל ניצחון דרמטי של גוני יזרעאלי על הפועל ת"א. החולונים עדיין במקום השני, אך ניתן לצפות שקצב הנצחונות המרשים שלהם לפני פציעתו של ווייט יואט. גם הרצליה האטה את קצב הנצחונות שלה בתקופה האחרונה. הקבוצה הפסידה לנהריה בבית במחזור האחרון, כאשר עוד דאבל-דאבל של כארם משעור לא הספיק עבור נצחון. משעור מונה השבוע לקפטן הקבוצה, לאחר שאבירם זליקוביץ' עזב להפועל ירושלים.

20:20-גלבוע\גליל-מכבי ת"א (ספורט 5). מכבי ת"א לאחר נצחון בשיניים על מכבי חיפה ועוד הפסד יורוליג. הקבוצה סובלת מגל פציעות רציני, ולכן צירפה השבוע את דיימון סימפסון ואת נמרוד לוי. די ברור שהשאיפות של הצהובים הצטמצמו לאיזור הליגה בלבד, ולכן הם מעודדים מהיכולת הטובה של גל מקל במסגרת זו. גלבוע ספגה בשבוע שעבר הפסד ביתי מביך לקרית גת, הפסד שקטע את המומנטום החיובי של הקבוצה בתקופה האחרונה.

טניס:

טורניר דובאי (500) – הגמר:

19:00-אנדי מארי (1)-פרננדו ורדאסקו (40) (אפשר לראות כאן). אנדי מארי מגיע לגמר, לאחר שגבר על לוקא פויי. המדורג ראשון הפעם עשה את זה הרבה יותר בקלות, יחסית למותחן מול קולשרייבר, והספיקו לו שתי מערכות לצורך העניין. מול מארי יתייצב פרננדו ורדאסקו הוותיק, שממשיך לירוק דם בדרך לגמר. הספרדי גבר אתמול על מתמודד מפתיע אחר, רובין האס ההולנדי, ונזקק לשלוש מערכות לשם כך. מארי כמובן פייבוריט ברור, אבל ורדאסקו הראה בטורניר הזה שלא כדאי לזלזל בו.

סנוקר:

טורניר גיברלטר – הסיבוב השלישי והרביעי:

הטורניר הקצרצר ממשיך, והיום (הלפני אחרון שלו) נראה את הסיבובים השלישי והרביעי עבור החלק התחתון של ההגרלה. בין השאר נראה שם שחקנים כסלבי, הוקינס, מרפי, ווילסון, וונבו, וולדן ומקגיל. שידור ביורוספורט 2 החל מ-16:30 (אפשר לראות כאן).

אופניים:

מירוץ סטראדה ביאנקה:

לפני השבוע העמוס שלפנינו, הכולל את פריס-ניס ואת טירנו-אדריאטיקו, אנו מקבלים היום את אחד המירוצים הייחודיים ביותר שיש לענף להציע – הסטראדה ביאנקה. מדובר במירוץ המתחיל ומסתיים בסיינה שבאיטליה, על הדרכים היפות של טוסקנה. אלא שהייחודיות שלו נובעת מהעובדה שחלקים גדולים ממנו נערכים על דרכי עפר. ליתר דיוק מדובר ב-11 קטעים, באורך כולל של 62 ק"מ מתוך 175 הק"מ של המירוץ כולו (מסומנים באפור בפרופיל). המירוץ היה חביב במיוחד על פביאן קנצ'לארה, שזכה בו בעבר שלוש פעמים. לאחר פרישתו מרכיבה בעונה שעברה, מארגני המירוץ החליטו לתת כבוד לשוויצרי, וקראו על שמו את קטע העפר הארוך ביותר של המירוץ. המירוץ, שקיבל השנה דירוג וורלד טור, מושך אליו רוכבים מכל הסוגים. כך נוכל למצוא בו מטפסים כניבאלי, ארו, אורן, פינו, דומולאן, רוסה, תומאס וקושטה, ואול אראונדרים כסאגאן, שטיבאר (פעמיים אלוף העולם בסייקלוקרוס ומועמד רציני לזכייה), ואן אוורמארט, ואן מארק, בואסון האגן וסטויבן. צפוי לנו כאן מירוץ כאוטי ומרתק. שידור ביורוספורט 2 החל מ-15:00 (אפשר לראות כאן).

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. סטראדה ביאנקה עכשיו 47 ק"מ לסיום. קבוצת בריחה עם תיבו פינו מקדימה. חמישים שניות אחריהם קבוצה איכותית עם ואן אוורמארט, שטיבאר, וולנס ודומולאן. ההימור ההגיוני שהמנצח יגיע מהקבוצה הזו. סאגאן בחוץ בגלל בעיות קיבה.

  2. הערב ב-8:30 דוק נגד צפון קרולינה ומישיגן נד מישיגן סטייט. ב-5 לפנות ערב נשות ארה"ב (שניצחו את הגרמניות 0-1 שלשום) נגד נשות אנגליה. טורניר כדורגל גדול לנשים. הרביעית היא צרפת.

  3. מתן מכבי חיפה בצרה צרורה היא חייבת לנצח בטדי.
    כאוהד בית"ר שמסמפט. את חיפה אני בבעיה.
    בכל מקרה בית"ר בלי שכטר ולמעשה בלי חלוץ מול קבוצה שהוכיחה את יכולתה לשחק כאנדרדוג אך לא כשהיא יוזמת.
    משחק מעניין מאד השאלה אם יהיה בירושלים שחקן שידע לנצל את המצב בחיפה הלחוצה .
    תחושתי שאקס כלשהו יכריע את המשחק.
    מכיוון ששכטר לא משחק זה יכול להיות עזרא/ זגורי בצהוב או רקוביצה בירוק ( גם מויאל הוא אקס שעשוי לקבל דקות ).

    1. ברצלונה עושה 0-5 בהמשך ל 1-6 על גיחון …אם תעשה תוצאה כזו ביום רביעי …היא תהיה ברבע.
      מבחינה התקפית אני משוכנע שהיא מסוגלת ל 4 + גם מול פ.ס.ז …אך מבחינה הגנתית אני משוכנע שתחטוף.
      אני מעריך שנראה משחק בו בארסה תכבוש פעמיים שלש ואז תחטוף שער שיוציא את כל הרוח מהמפרשים .
      אך אם במקרה בארסה לא תחטוף ב90 אני משוכנע שבמקרה הגרוע היא תלך להארכה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט