פינת הגולש הצעיר: על הטרייד בין הרוקטס ללייקרס / אופיר מתתיהו (14)

כפי שאתם בוודאי יודעים, התקיימו שני טריידים בין יוסטון והלייקרס, כשבסופו של דבר הלייקרס קיבלו את קורי ברואר, בחירת סיבוב ראשון בדראפט 2017 ומרסלו הוארטאס עבור "סוויט לו" וויליאמס וטיילר אניס, כאשר סביר להניח שהוארטס ישוחרר מיוסטון.

מצד שתי הקבוצות, הטריידים נראה לי תמוהים במיוחד בגלל שהוא לא באמת משקף את מה שהן צריכות, אלא את השיגעון של דריל "ממשיך להתרחק כמו מאש משחקנים שקולעים מחצי מרחק" מורי ומג'יק "למה שמתם אותי כאן?" ג'ונסון.

בואו נדבר על שניהם:

מורי הוא האדם הזה שנוקט בדרך אחת לעשות דבר מסוים בדרך מסוימת ביותר, ומתעקש על כך כמו שג'וש סמית' מתעקש לזרוק שלשות, אף על פי שהמציאות מראה לו פעם אחר פעם שהטקטיקה שהוא נוקט לא יעילה וצריכים לעשות "שיעורי בית" מה עובד ומה לא. מורי מתעקש לכפות על קבוצתו שיטה שנבנתה לפי מתמטיקאים, אנשים שעובדים עם מספרים, ובעיקר סטטיסטיקות שייראו לאדם שהידע שלו באנ.בי.איי מסתכם במייקל ג'ורדן כמו שרבוט בשפת סתרים נידחת. מה שהוא (מורי) לא מבין, זה שהיום יש יותר ויותר שחקנים שמבססים את יעילותם על משחק בין הצבע לשלשה, למשל כרמלו אנתוני, שון ליבינגסטון, למרכוס אולדריג', דמאר דרוזן, דירק נוביצקי, דווין וייד והאחים גאסול.

מה משותף לכולם? התשובה היא שכולם ביססו (ומבססים ברובם) חלק לא מבוטל מהמשחק ההתקפי שלהם על זריקות מחצי מרחק, כן, הדבר הזה שגורם לאנליטיקנים לזוז באי נוחות בלתי נשלטת, הדבר שמחרפן את מייק דאנטוני יותר מכל (חוץ מאשר לראות מישהו שלא משתלב בסכמה ההתקפית שלו), והדבר ששדרני ה-2k מדברים על "היכחדותו" מהכדורסל המודרני חלק ניכר כשאתה משחק. גם הארדן הוא קלעי פנטסטי מחצי מרחק שיכול בקלות לייצר נקודות משם (כמו מכל נקודה על המגרש שהיא בחצי המגרש של הזקן שלו). מישהו אמר לא יעיל?

מג'יק הוא בערך כמו טוסטר אובן שביקשו ממנו להיות מחשב נייד. באופן מדהים אני מצליח למצוא הקבלה בין המטאפורה למציאות פה. מג'יק מתאים מאוד להיות "טוסטר", כלומר אדם שייתן הכוונה לצעירי הלייקרס (לא בתור מאמן! מומי וחבריו כבר סבלו את ביירון סקוט ועכשיו הם מתמודדים עם לוק וולטון) אלא בתור מישהו שיעבוד עם הלייקרס כדי להקנות יסודות לילידי שנתון 1996-97 ואין אדם יותר מתאים ממג'יק "חיים של מומי" למשימה הזו. אבל בתור מחשב נייד (או סתם מחשב) כלומר זה שיבצע את העניינים ביעילות, בחכמה ועם חיוך נוצץ על הפרצוף (מג'יק ג'ונסון אחרי הכול) זה לא האיש. ג'ונסון כבר ביצע טרייד מפוקפק אחד ושלח כוח אש מפחיד עבור חצי כוס מיץ פטל, מה שמעניק לי סימן לבאות על ההיסטוריה העתידית שלו בטריידים+הדראפט. ג'ונסון כבר הוכיח שלנהל קבוצה כמאמן זה קשה עבורו, אז מה עם להוביל דרך של מועדון כדורסל שלם?

אני זוכר שפעם היה לי דיון בתגובות עם ינון יבור (שאוט אאוט לינון) אם מג'יק מתאים להיות מאמן. אני טענתי שכן, ינון טען שלא. בקיצור, ינון ניצח בוויכוח הזה. עכשיו אני מכיר בצדקת טענתו.

בואו נדבר על הטרייד עצמו.

קודם כל, טרייד מוזר מאוד מצד שתי הקבוצות לטעמי.

נדבר לרגע על יוסטון.

למה לעזאזל הם הביאו עוד גארד התקפי? יוסטון עמוסה לעייפה בגארדים כאלה (הארדן, גורדון, קצת בברלי) אם כבר סוג שחקן שהם צריכים, הם צריכים סנטר מסיבי (רצוי גם נייד), כזה שיודע לסתום את הצבע בהגנה, ובהתקפה אפקטיבי לצד גארד דומיננטי, מין מרצ'ין גורטאט כזה. או לחילופין 4 מחליף כלשהו (טרנס ג'ונס שוחרר מניו אורלינס אחרי שנתן שם כמה משחקים טובים ויכול להוות אחלה אופציה לחזור לקבוצה). מונטזל הראל משחק נהדר העונה, אבל בכל זאת צריך ספסל טוב.

זה מהלך שגורם לך לתהות על מה חשב המנג'ר כשעשה אותו. ליוסטון יש כבר כוח אש מפחיד ויעילות התקפית עוד יותר מפחידה (מקום שני בליגה מאחורי הווריורס) יוסטון הוכיחו שהם פקטור שאסור לזלזל בו במערב, כל עוד יש להם את המזוקן.

ונעבור לצד של הלייקרס. אם הטרייד נראה לא הגיוני מהצד של יוסטון, אז מהצד של הלייקרס זה נראה הרבה יותר גרוע.

למה הם הביאו את השחקן עם הג'אמפ הכי גרוע בליגה? הנימוק היחיד שאני באמת קונה זה שהביאו אותו כדי לשפר את ההגנה הרכה להחריד של לוס אנג'לס מהצד הצהוב-סגול. יש בדיוק שני דברים שברואר מוכשר בהם על הפרקט. אחד, זה לתפוס כדור במתפרצת ולסיים בסל קל בטבעת, ובזה הוא האנטוניו בראון של האנ.בי.איי. השני, הוא ליירט מסירות ולהתחיל מהם מתפרצות, ובזה הוא ריצ'רד שרמן, כריס האריס ג'וניור או כל מגן פינה מוכשר אחר של ה-nba.

נכון, יש גם בחירת סיבוב ראשון, אבל רוב הסיכויים שהיא תהיה בין הבחירה ה-25 ל-30. זה די חסר משמעות כי אין הרבה פרוספקטים מבטיחים, בטח לא כאלו שישארו זמינים בבחירה הזאת.

וצריך להזכיר גם את אובדן לו וויליאמס, instant offense מהלך, מכונת סלים ל-25 דקות כל משחק, מישהו שמגיע מ-0 ל-100 יותר מהר ממכונית פורמולה 1. למה נתנו לו ללכת? גם ככה יש ללייקרס הגנה אומללה, ולו-וויל הוא אחד מהיחידים שאשכרה מסוגלים ליצור שם משהו בהתקפה (גילוי נאות, גם בהתקפה הם לא מדהימים).

שורה תחתונה: טרייד מוזר של שתי הקבוצות.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. ניתוח טוב של אחד הטריידים הבולטים. אני לא חושב שאפשר להגיד שהשיטה של מורי כושלת כי הם כרגע מקום שלישי במערב, ואף אחד לא ציפה לזה, והויתור על המיד-ריינג' די הכרחי כי אני לא חושב שיש שחקן משמעותי היום שהנשק הקבוע שלו זה המיד ריינג'. אצל כמעט כל מי שהזכרת, אולי חוץ מליבינגסטון ומלו, הנשק העיקרי זה חדירות ואז מיד ריינג'.

    אבל הלייקרס יכלו להשיג יותר. אני מאמין שעל נשק כמו לו וויליאמס הם יכלו להביא בחירה גבוהה יותר מוושינגטון או מדטרויט או אפילו יותר מיוסטון עצמה, למשל הזכויות הבינ"ל על אלסנדרו ג'נטילה. אפשר להבין למה יוסטון עשו את המהלך, כי הם מרוויחים שחקן יוצר (משהו שאין להם בסגל חוץ מהארדן, גם גורדון מצטיין רק ליד מוביל כדור) תמורת מחיר פעוט בדמות קורי ברואר ובחירה שהם ממילא לא ישתמשו בה.

  2. קודם כל תודה על הפוסט, ואני מודה לך בשם מג'יק על ההשוואה לטוסטר אובן. (אם הוא טוסטר אז מה קופצ'ק? טאבון לפיתה דרוזית?).
    מבחינת יוסטון הטרייד הוא נו בריינר.
    כדי להיפטר מברואר הייתי בטוח שיצטרכו גם לשלוח בחירת דראפט למי שתסכים לקלוט אותו. הבן אדם כבר שנתיים הוא חור שחור בהתקפה. מחמיץ לייאפים כמו שחקן קטסל וזורק שלשות באחוזים של קוטג' דל שומן. רוטצית הגארדים של יוסטון היא טובה כשכולם בריאים אבל עם הנטייה לפציעות של גורדון ובברלי היו חייבים עוד תוספת, כשלו וויליאמס היה המטרה המועדפת. השאלה היתה כמה הלייקרס ירצו תמורתו והחשש היה שוושינגטון יתנו יותר.
    אז במחיר כזה עבור שחקן שיתן לרוקטס את רוטצית 4 הגארדים החזקה בליגה? ברור שיקחו.
    לגבי סנטר, מסכים איתך שזו היתה העמדה היותר בעייתית אבל לא היה ממש עם מה לעבוד כאן. נואל לא היה בתכניות בגלל השכר שיבקש שנה הבאה, בזמן שיש את קפלה. הדרישה על צ'נדלר היתה גבוהה מדי והלייקרס בעצם לא השאירו ברירה עם וויליאמס כל שלא היה אפשר לחכות לקבוצות אחרות שיחליטו.
    מבחינת הלייקרס, גם ברור למה, השאלה כמה.
    וויליאמס הפריע לטנקינג. ברואר זה מוזר אבל זה כנראה היתה הדרישה של יוסטון ו-וושינגטון רצו לתת חוזים ארוכים יותר תמורת הטרייד. בסוף הלייקרס קיבלו בחירת סיבוב ראשון וגם יהיו גרועים יותר. אז יכול להיות שהיה אפשר להוציא יותר, אבל עם מה שהלך בטרייד דד ליין הזה שהיה שוק של קונים, לפחות הלייקרס הצליחו לייצר מהלך מבלי לפגוע לעצמם בעתיד, שזה גם חיובי.
    בסך הכל מבחינת ציון לטרייד:
    A לרוקטס
    B+ ללייקרס

  3. איך לעזאזל הטרייד רע ליוסטון?!?!
    הם נתנו שחקן שכבר לא ממש רלוונטי מבחינתם והוא בעיקר מסיים מתפרצות ונותן הגנה והחליפו אותו בשחקן טוב יותר (כן, וויליאמס טוב מברואר).
    וויליאמס מביא יאתו מהספסל גארד שיורד לקלוע וליצור לעצמו מצבי קליעה (כמו הארדן וקצת כמו גורדון – לא מבין איך שמת את בברלי כשחקן התקפה).
    התכנית של יוסטון היא לקלוע נקודה יותר ולא לעצור את היריבה על נקודה פחות (מתמקדים בהתקפה) ולכן הטרייד מתבקש.
    הלייקרס מרוויחים שחקן שלא יתן להם נצחונות והקבוצה תמשיך להפסיד בדרך לבחירת דראפט טופ 3

    1. ליוסטון הטרייד מצויין כמו שאמרו לפני, הלייקרס יכלו להוציא יותר מהמניה הנקראת לו וויליאמס והייתה בעליה לפני הטרייד דדליין. בגדול אבל מסכים מאוד עם הציונים שלך לטרייד הזה אפלטון.

  4. אריק גורדון הוא שחקן פציע מאוד ואם הוא נפצע הלך להם הספסל
    וכמו כן לתת להארדן קצת יותר מנוחה לא יזיק להם
    ושנותנים לך שחקן ששווה 18 נק' מהספסל בחוזה מצחיק שגם מראה אופי נפלא (שנים הוא שחקן ספסל ואף פעם לא התמרמר אפילו בליקרס)
    תנורת בחירת דראפט אחת לא תיקח?
    בצד הליקרס כנראה וושגנטון רצו לשלוח את ניקולסון עם החוזה הארוך (מדי) שלו….אישית לא רואה הבדל בין הבחירות שתיהן נמוכות.
    אגב מי שראה LAL OKC היום בבוקר ראינו השדרנים של הליקרס את מגיק ברבע השני … הבנאדם אומר אשכרא שהוא מכוון לקיץ לשוק השחקנים והעונה לא מעניינת אותו (הוא אמר שלפחות יש להם בחירה אחת בתקווה לשתיים)

  5. אופיר, הדבר החשוב אפילו יותר מהפוסט הוא השיפור המרשים מאד ברמת הכתיבה שלך מהשנה שעברה! עלה והצלח!

  6. אחלה פוסט אופיר
    הלייקרס היו צריכים להוציא יותר על ווילאמס ,יוסטון קטפה דיוידנד כבר במשחק הראשון שלו
    מי שמוציא 140 מיליון על מוזגוב את דנג הגיון זה לא הצד החזק שלו

  7. אהבתי את הניתוח. לדעתי יוסטון הביאו אותו פשוט כי לא הייתה סחורה יותר טובה בשוק, והוא שחקן התקפי מצוין, ואין כזה דבר יותר מדי התקפה. אחלה פוסט שבעולם.

  8. אתה צודק בזה שיוסטון יותר זקוקים לביגמן נוסף, ושהלייקרס היו יכולים להוציא יותר על לו.
    אבל חשוב לזכור שחלומות ומציאות חיים בנפרד.
    למורי כנראה לא הייתה אופציה לטרייד טוב עבור סנטר, וללייקרס לא היו קונים רבים ללו וויליאמס, שהוא אחרי הכל מסיים חוזה בסוף העונה, מה שכבר מצמצם את השוק עבורו לקבוצות עם שאיפות פלייאוף גבוהות שצריכות חיזוק בדמות פליימייקר מחליף וראוי. לדעתי ה״שוק״ הזה מורכב רק מקליבלנד, וושינגטון ויוסטון.

    וכמו שאפלטון כבר רשם – זה לא בדיוק נכון להגיד שיוסטון לא היו צריכים גארד נוסף. ברואר בכושר קליעה מזעזע כבר עונה וחצי, הסיבה היחידה שהוא מקבל דקות היא הגנה טובה והובלת כדור טובה במתפרצות. אבל כשהגנת היריב יודעת לא לשמור עליו חזק, זה הרי אומר ששחקנים כמו הארדן וגורדון נשמרים חזק יותר, וזה פוגע בהתקפה.
    אז לו שומר פחות טוב, אבל פאק איט – יש לו קליעה.
    והכי חשוב – כעת, אם בברלי או גורדון חלילה נפצעים, עדיין רוטציית הגארדים היא מרשימה וחזקה (בתקווה שלא שניהם חס וחלילה ייפצעו במקביל).

    כל מה שנותר לראות הוא האם מורי יצליח בכסף שהתפנה להביא את בוגוט, או תוספת נחמדה אחרת, ואז בכלל המצב יהיה טוב עבור הרוקטס.
    והלייקרס? הם יוכלו בשקט להמשיך ולהתבסס בבוטום-3, כדיי לצמצם סיכויים שהבחירה תלך לפילי.

      1. וואלה? הייתי בטוח משום מה שהוא נגמר העונה.. sweet.

        בכל מקרה זה עדיין לא אומר שהלייקרס עשו טעות. הם קיבלו עוד בחירת סיבוב ראשון, והגבירו את הסיכויים שהבחירה שלהם אכן תישאר טופ-3.
        כנראה שלא היו להם הצעות טובות יותר, ואם לא היו מהצעים את המהלך הם לא היו מקבלים בחירה נוספת, ו״מסתכנים״ בכך שההישארות של לו תתורגם לניצחונות מיותרים שיפגעו בסיכויים ללוטרי.
        כלומר – לולא המהלך, הם היו יכולים לצאת עם 0 בחירות סיבוב ראשון מהדראפט הזה.

  9. מג'יק לא GM, הוא בא כדי לתת הילה מחודשת ואפשרות כלשהי למשוך סופרסטאר, משהו שהלייקרס כשלו בו. הוא כן יצטרך לתת ל- GM החדש לעבוד בלי הפרעה.
    לגבי הטדייד, כתבו לפני יפה. אצל קוא'ץ ניק אמרו גם שללייקרס הייתה חשובה הבחירה השנה ומקבוצות אחרות היה אולי פוטנציאל לבחירה טובה יותר אבל מאוחרת.
    בכל מקרה, מאד מרשים לכתב צעיר, נראה שמנים עושה עבודה יותר טובה בדראפט של כותבים מאשר ההימורים שלו בדראפט על שחקני כדורסל.

  10. תודה על הפוסט! טרייד מפגר מצד הלייקרס… מצד יוסטון לו וויליאמס מתאים להם בול לדעתי. הוכיח אתזה בשני המשחקים הראשונים.

  11. לו וויליאמס בעונת חוזה, וברור שהוא לא ישאר אחרי הקיץ, אז הלייקרס רק רצו בחירת דראפט ומסתבר שרק יוסטון הסכימה לתת.
    1. מדברים על הדראפט הקרוב כדראפט מפוצץ פרוספקטים, כך שיש מצב כאן לגניבה.
    2. וויליאמס לרוקטס = עוד מנוחה להארדן, עוד כוח אש מחוץ לקשת. דאנטוני הבין שהשיטה שלו עובדת מדהים, אז למה לא לצרף עוד שחקן שיתאים לשיטה הזאת?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט