מייקל – אייקון עולמי ולא רק בהופס / מנחם לס

ידיים לא נורמליות בגודלן

 

מייקל – יותר מכל ספורטאי אחד שאני מכיר, ובהרבה דברים לא רק ספורטאי – היה אייקון אדיר כל כך שהשפעתו על העולם כולו מורגשת עד היום, ואולי תורגש לעולם. הוא היה האחראי הבלעדי על שתי אופנות – 'מודות' – שהן "IN" עולמי עד היום, מלבד כמה שחקני רוגבי אנגלים וסקוטים, שחקני פוטבול אוסטראלי , וכמה דרום אפריקאים במשחקים שלהם – שעדיין משחקים עם מכנסיים קצרות שהביצים יוצאות מהם, ולנו – שוב, בגלל ג'ורדן – הם נראים כהומואים המשחקים רוגבי.

 

1. מודת המכנס הארוך המגיע עד הברכיים (ומתחתיהן).


2. היופי שבקרחת 

 

מייקל החל לשחק במכנס הרגיל. גם בצפון קרולינה וגם בבולס. אבל בשנת הסופומור שלו הוא הרגיש שיוכל להתעופף טוב יותר ללא לחץ והגבלה על האבר בין הרגליים ושני הכדורים האליפטיים שמתחתיו, והוא ביקש מההנהלה מכנס ארוך. כמה שחקנים העתיקו אותו, ואז ה-FAB FIVE של מישיגן החליטו כולם לשחק עם "המכנס של מייקל", והם אף האריכו אותו כשכמה מהם – כריס וובר וג'לן רוז בעיקר – לבשו מכנס שירד אל מתחת לברך. תוך כמה שנים המכנס הארוך הפך למודה ולאופנה של העולם כולו, מלבד שחקני רוגבי בבריטניה ואוסטראליה, אבל האנגלים תמיד היו משונים אז נעזוב אותם.

 

לפני ג'ורדן

 

 

אחרי ג'ורדן

 

 

אחרי ג'ורדן

 

 

למעשה המכנס הארוך השפיע אפילו על אופנת בגדי הים, ומה שפעם לבשו רק 'יורמ'ים' מרמת אפעל, הפך לבגד הים העולמי. כשחברי אלכס – שמרן שלא נדע, ועיקש כפרד – מסתובב איתי בחוף הצוק עם ה-'סליפ' שלו אני מודיע לו קבל עם ועידה שבארה"ב רק גייז לובשים בגדי ים כאלה, אבל הוא בשלו. שייערב לו.

והקרחת. מייקל הפך אותה בהצגת יחיד לדבר היפה והמקובל ביותר בנמצא. זה החל רק עם הבראת'רס. אבל לאט לאט הלבנים התלבשו על הרעיון, אבל לצערי אני עדיין לא ראיתי לבן עם קרחת נאה. ראיתם את הקרחת של רון קופמן? הישנו דבר מכוער יותר בעולם מהדבר הזה? טוב, אם אתם מסתובבים בקיבוץ כמו גונן, ורואים איזה צעיר בן 26 ששמו תמוז (או חשון, או טשיש, או קיטוע – הקיבוצניקים הם אלופים עם השמות שלהם!) תדעו שדהכל באשמת מייקל. למרות שהקרחת לא מסתדרת עם ראש לבן, הם מתעקשים. ועכשיו גם ההיספנים והאסייתים, הסינים והיפאנים. רק להודו האופנה הקרחית שג'ורדן החל בכל העולם עדיין לא הגיעה. אבל בתחנות הדלק של ארה"ב, במוטלים, ובחנויות 7-11 והקיוסקים ברחבי המדינה שכולם בשליטה הודית מחלטת, אתה רואה יותר ויותר קרחות פה ושם. על הטיבטים והאסקימוסים אני לא יודע, אבל ראיתי יותר ויותר פקירים, נזירים, וכוהני דת מקורחים. אני מחכה לרגע שהאופנה תגיע גם לנשים, אם כי ישנן כבר כמה זמריות קרחות.

 

לפני הקרחת

 

 

BALD IS BEAUTIFUL! מייקל אחרי שהחליט לגלח את ראשו

 

 

 

על לבנים קרחת לא נראית טוב משום מה

 

אין הרבה אנשים בעולם היכולים להתגאות בהשפעה כלל-עולמית כזאת כפי שמייקל גרם.

ישנם עוד דברים המייחדים את מייקל מכל שחקני הכדורסל האחרים, ולמעשה מכל האתלטים האחרים בעולם. הוא יצר בעצם היותו שם, בעצם מהלך שביצע, או בהחלטה שהחליט – לוגואים שהפכו לנחלת עולם, תמונות המוכרות ללא כותרת, או עובדות שהשפעתן ניכרת עד היום. ללא כל סדר הגיוני, אלה הדברים הקופצים לי לראש:

1. JUMPING LOGO

 

לא צריך את השם. כולם מכירים את הלוגןו של ג'ורדן מקרית מוצקין ועד היקוקוקוטו, טיבט

 

מייקל הפך לסמל המסחרי של נייקי. הוא יצר כמה לוגואים שכל ילד בעולם מכיר. זהו רק אחד מהם.

 

2. SPONSORSHIP וחסויות

 

מייקל הפך את הספונסורשיפ לחלק בלתי ניפרד מכל ספורטאי-על בעולם. הוא הפך לסמל ולאות של נייקי.  קווי ייצור משלו, "AIR JORDAN", ושאר המוצרים הנושאים את הקו שלו ואת החסויות שלו, הפכו למוצרים הנמכרים בעולם בין בני נוער. ספורטאי העולם כולו חייבים לו תודה. היו ספורטאים לפני שייצגו חברות-על, אבל מייקל העלה את הרף לרמה שלא נודעה לפני כן, והוא החלוץ של ספורטאים עם קוויי ייצור, חסויות, או מוצרים הנושאים את שמם.  דרך נייקי – מייקל, ואחריו טייגר וודס, הפכו למיליארדרים הראשונים בין ספורטאי העולם.

 

AIR JORDAN

 

הלוגו של כל מוצרי 'נייקי' הנושאים את שמו של מייקל

 

 

3. SPACE JAM

 

הסרט ספייס ג'אם בכיכוב מייקל ג'ורדן הפך ללהיט כלל עולמי. הסרט פיתח תעשייה שלמה שהיא עדיין תוססת וגועשת. מייקל הפך לגיבור המחלט של ילדי ארה"ב, וצעצועי SPACE JAM הם עד היום בין הנמכרים ביותר בארה"ב.

 

4. "I WANT TO BE LIKE MIKE"

 

המשפט הפשוט הזה פרץ וכבש את העולם כולו. כולם רוצים להיות ילדים עם כדור…לנתר לשמיים…להיות האלוף הגדול…להיות גבור הסרטים לילדים. מייקל הפך למין 'חבר' של ילדים שכלל לא מכירים אותו, אבל המשפט "אני רוצה להיות כמו מייק" הפך לאידיום ומין ניבון שפה, ללא הכוונה הראשונה של הלוגו. "BE LIKE MIKE" הפך לנושא לשירים, סרטים, ומחזות. כל אחד רוצה להיות כמו מייק. עובדה. אף אחד לא רוצה להיות לברון. לא עכשיו לפחות.

 

5. רגעי כדורסל

 

*THE FLU GAME ('משחק השפעת') בו הוא קלע במשחק החמישי נגד יוטה 38 נק' ב-41 מעלות חום

 

 

*THE LAST SHOT: הזריקה ששברה לביירון ראסל את העקב, וליוטה את הלב ב-1998, כשבזריקה האחרונה הוא מנצח את המשחק, זוכה בטבעת ששית, ועוזב את הבולס.

 

 

*63": משחק הפלייאוף נגד הסלטיקס בו שיחק פצוע, ושאחריו לארי בירד התלונן שבערב ההוא הוא נאלץ לשחק נגד אלוהים.

 

 

 

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. מייק היה תופעה בינלאומית יוצאת מהכלל.
    אתלט בחסד עליון
    מלך הקפיטליסטים ומהמר כרוני.
    טוב שהכניס יותר מאשר הוציא כך שכנראה לעולם לא יגיע לפת לחם כמו למשל אנטוואן ווקר.
    לגבי קופמן. מ"ל אתה צודק במליארד אחוז. הנבלה מסריחה מהראש!
    פתחת חזית נגד הקוף הדוחה הזה.
    האמת כל הקופים הם חיות יפות בעיני וכפרימאטולוג שמתעתד לפתוח קורס בפרימאטולוגיה בשנה האקדמית הבאה אני מתכוון להכניס תמונה של קופמן ביחד עם שלל המינים המוזרים בעולם הקופים כדוגמת ה- אי אי ממדגסקר, החוטמן מדרום מזרח אסיה, בין לאדן ועוד.
    קופמן הוא ללא ספק המכוער ביותר, גם כבן אדם דוחה וולגרי.

  2. "טוב, אם אתם מסתובבים בקיבוץ כמו גונן, ורואים איזה צעיר בן 26 ששמו תמוז (או חשון, או טשיש, או קיטוע – הקיבוצניקים הם אלופים עם השמות שלהם!)" חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח מנחם הרסת לי את הבריאות, הייתי באמצע שתיה כוס הנס הענקית שלי(חצי ליטר) וחצי ממנה נשפך לי על השולחן.

  3. קראתי עכשיו כתבה בוואלה על מייקל ומה שהיה מדהים שם זה שהביאו ציטוט של הג'נרל מנג'ר של שיקגו שטען שמייקל שחקן טוב אבל לא ישנה את פני המועדון,זה פשוט לא להאמין.
    והאמת שהכתבה הזאת באמת גרמה לי לחשוב איך באמת אף אחד לא ציפה שהוא יהיה כזה טוב? הרי על לברון למשל מהתיכון אמרו שהוא הולך להיות הדבר הבא בגדול ואילו מייקל עבר מתחת לראדר.
    מנחם איך אתה מסביר את זה?

    1. מייקל לא היה כזה שחקן מיוחד בתיכון, ורק בשנתו השנייה בקרולינה ובאולימפיאדה של 84 החלו לגלות את המיוחד שבו. הוא היה LATE BLOOMER בהשוואה ללברון.

  4. מאמר גדול, אבל ג'ורדן עושה רושם של חרא של בן אדם. הנאום בהיכל, והסיפור עם המאמן…

    שמעתם שאוסקר פיסטוריוס חשוד בירי חברתו (חשב שהיא שודד ולכאורה ירה בה)? פאדיחה

    1. רועי אתה חתיכת אידיוט, אין לי מילה אחרת לתאר אותך.
      ג'ורדן חרא בנאדם, אוסקר פיסטוריוס עשה פדיחות,

      אתה רוצה להחכים אותנו בעוד תובנה ילד?

  5. עוד רגע גדול זה הדאבל ניקל: משחק רביעי או חמישי של ג'ורדן מאז חזר מהפרישה, והוא קולע 55 נקודות במדיסון סקוור גארדן.

  6. כשצריך להחמיא אז צריך (ותאמינו לי, לי זה עולה יותר) –
    ככל שאתה מתרחק מפרשנות כדורסל טהורה אתה משתבח: מנחמק'ה – שיחקת אותה!
    אתה יודע הקיבוציניקים האלה חוץ מבשמות ובליסת ארנבים הם טובים בעוד כמה דברים – תשאל את כל המתנדבות שעברו תחת ידיהם האמונות של חבריך.
    שלך
    חבשבושה

    1. כל המתנדבות שאני הכרתי תמיד התלוננו שהקיבוצניקים גומרים מהר מדי כי עליהם למהר לחלוב פרות, או לאסוף את הזבל שלהן. והם גם מסרבים להתקלח לפני.

  7. חחח..
    אצלי בקיבוץ, חשון וטשיש היו בכלל חתולים

    בתור אחד שבד"כ מעודד את האנדרדוג, מייקל ג'ורדן עשה לי חיים קשים מאוד.

    הבן זונה פשוט לא מסוגל להפסיד… הווינר הגדול בהיסטוריה… השחקן הכי תחרותי שיצא לי לראות… היחיד שמביא אופי דומה הוא קובי אך אין מה להשוות.

  8. מנחם – מה עם איזה מילה על אריק הניג – קרעה אותי הכתבה בYNET עם כל כך הרבה "אני" לא ממש אפשר לקרוא משהו.

  9. יוזמה נחמדה לכבוד חגיגות ה-50, תצטרפו אם בא לכם:

    The Jordan Day!
    לכבוד חגיגות ה-50, הצטרפו אלינו והחליפו את תמונת הפרופיל בפייסבוק לתמונה עם הפריט הג'ורדני שלכם.
    The international Jordan day
    Join us and upload your picture with your Jordan item

    http://www.facebook.com/shaymess9z

כתיבת תגובה

סגירת תפריט