אירועי דיומא – 26.02.2017

כדורגל:

ליגת העל – מחזור 24/מתן גילור

19:00 מכבי פתח תקוה-הפועל חיפה – שידור בערוץ 5 לייב (58). פ"ת ממשיכה בעונה מצוינת, ולמרות צמד ההפסדים מול ת"א (בליגה ובגביע) היא חזרה לעצמה עם ניצחון על הבאזר באשקלון. הקבוצה במקום השלישי, 5 נקודות מת"א שבני ו-5 נקודת מי-ם שברביעי. הפועל גם היא בתקופה לא רעה ואחרי הניצחון בדרבי לא חוותה ירידת מתח וסיימה בתיקו עם האלופה ומוליכת הטבלה, מה שכנראה סיים עבורה את חלום הפלייאוף העליון. בסיבוב הקודם ניצחה הפועל 1:2.

*המלצת צפייה*21:00 איחוד בני סכנין-בית"ר ירושלים – שידור בערוץ הספורט (55/555). הקבוצות שמדורגות במקומות 4-5, ערב המחזור, הולכות למשחק טעון ספורטיבית וגם מעבר לכך. עד כדי כך שלמשחקי הליגה בין הקבוצות אסורה כניסת קהל חוץ. במחזור הקודם, סכנין סיימה בתיקו חוץ באשדוד, אחרי 3 ניצחונות רצופים. ירושלים גם היא בכושר מעולה עם 8 משחקים ללא הפסד, כולל ניצחון חוץ על הפועל ת"א, למרות חיסרון מספרי משלב מוקדם. בסיבוב הקודם ניצחה סכנין משער נפלא של רמזי ספורי, לקראת סיום המשחק.

 

פרמיירליג – מחזור 26/מתן גילור

15:30 טוטנהאם הוטספר-סטוק סיטי – שידור בערוץ ספורט 1 (54). טוטנהאם ירדה למקום השלילי אחרי ההפסד לליברפול במחזור הקודם ואפשרה לצ'לסי להתרחק ממנה מרחק של 10 נקודות. סטוק סיטי ניצחה את קריסטל פאלאס וממשיכה להיאבק על עוד מקום או שניים ששווים לא מעט כסף. בסיבוב הקודם ניצחה טוטנהאם 4:0.

 

גביע הליגה – גמר/מתן גילור

18:30 סאות'המפטון-מנצ'סטר יונייטד – שידור בערוץ ספורט 1 (54). בעונות השיא שלה המפעל היווה סוג של מטרד למנצ'סטר יונייטד ובעונה אחת היא אף פרשה ממנו. אך בעונות האחרונות תואר אינו טריוולי עבורה כלל ועיקר. היא גם לא אמורה להגיע עייפה אחרי הרוטציה שאפשר מוריניו בליגה האירופאית. עבור קבוצה כמו סאות'המפטון מדובר על משחק שיא והזדמנות לא נפוצה לזכות בתואר. קל וחמר בעונה בינונית שכזו.

 

בונדסליגה – מחזור 22/מתן גילור

16:30 אינגולשטאט-בורוסיה מינשנגלדבאך – שידור בערוץ ספורט 2 (53). אחרי ניצחון החוץ המפתיע מאד על קבוצת הצמרת מפרנקפורט, אינגולשטאט רחוקה 2 נקודות בלבד מהמקום בו נשארים בליגה. מינשנגלדבאך ספגה הפסד ביתי מלייפציג, אבל ביום חמישי השיגה ניצחון מדהים באיטליה, אחרי שחזרה מפיגור 0:2 במשחק והפסד 1:0 במשחק הראשון, לניצחון 4:2 בדרך לשמינית גמר הליגה האירופאית. נפילת המתח והעומס יעמדו לזכותה של קבוצת התחתית. בסיבוב הקודם ניצחה מינשנגלדבאך 0:2.

18:30 שאלקה-הופנהיים – שידור בערוץ ספורט 2 (53). גם שאלקה המשיכה לשלב הבא בליגה האירופאית ויש סיכוי שהעייפות תשפיע גם עליה. הקבוצה מדורגת במקום ה-10 ובקרוב תאחר את רכבת הליגה האירופאית בעונה הבאה. הופנהיים בינתיים מתמודדת על עליה לרכבת קצת יותר מהירה ומפוארת, כשהיא במקום הרביעי, עם 2 הפסדים בלבד – הכי מעט זולת המפלצת ממינכן. בסיבוב הקודם ניצחה הופנהיים 1:2.

ליגה צרפתית – מחזור 27 / דוד "פאקו" סעדה

22:00-מארסיי-פ.ס.ז' (ספורט 5 לייב). נפילת המתח של פ.ס.ז' לאחר שהביסה את ברצלונה הגיעה מיידית, כאשר איבדה נקודות נגד טולוז, והחמיצה הזדמנות פז להתקרב אל מונאקו המוליכה. היא לא יכולה להרשות לעצמה לעשות זאת גם היום מול שתי יריבותיה לצמרת. למארסיי היו תקוות לעלות מדרגה עם החזרתו של דימיטרי פאייה לשורות הקבוצה, אלא שמאז שזה קרה, הקבוצה מנצחת ומפסידה לסירוגין. במחזור הקודם היא ניצחה, אולי סיבה לדאגה.

לה ליגה – מחזור 24 / דוד "פאקו" סעדה

*המלצת צפייה* 17:30-אתלטיקו מדריד-ברצלונה (ONE). קרב צמרת אדיר בין שתי קבוצות הנפגשות הרבה לאחרונה. ברצלונה לא ממש יודעת אם לצחוק או לבכות. מצד אחד היא מגלה יכולת לא משכנעת על המגרש. הדי התבוסה לפ.ס.ז' לא שככו, ובליגה היא נזקקה לפנדל גבולי על מנת לגבור על לגאנס החלשה במחזור הקודם. מצד שני, ההפרש שלה מריאל בצמרת צומק לנקודה (ומשחק חסר לריאל), בעקבות הפסדה המפתיע של האחרונה באמצע השבוע. אתלטיקו הצליחה בשבועות האחרונים לייצב את הספינה בליגה, והיא זכתה בשלושה נצחונות רצופים, שהחזירו אותה אל המקום הרביעי. גם בליגת האלופות היא מעשית בשלב הבא. שתי הקבוצות נפגשו לא מכבר בחצי גמר גביע המלך, וידה של ברצלונה הייתה על העליונה.

22:00-ויאריאל-ריאל מדריד (ONE). ריאל אחזה בפער במקום הראשון בליגה, עד אמצע השבוע האחרון. ההפסד המפתיע לולנסיה באמצע השבוע פתח מחדש את המאבק בצמרת. אלופת אירופה שואבת עידוד מחזרתו המשכנעת של גארת בייל להרכב. היריבה סבלה ממשבר מתמשך, שגרם לה לאבד גובה בצמרת, עד כדי ויתור מעשי על המקום המוביל לאירופה. המשבר הסתיים עם הניצחון על סוסיאדד במחזור האחרון, אך לא רבים יהמרו על ניצחון נוסף של הצוללת הצהובה במדריגאל מול הפסד נוסף לרונאלדו וחבריו. ריאל תחסר את וראן הפצוע.

סרייה A – מחזור 26 / דוד "פאקו" סעדה:

16:00-ססואלו-מילאן (ספורט +5). מילאן חזרה סוף סוף לנצח במחזור הקודם, לאחר חמישה משחקים ללא ניצחון, מה שדירדר אותה עד למקום השביעי. עדיין החדשות העיקריות מכיוון קבוצת הפאר הן שהיא צפוייה להירכש ע"י קונצרן "סינו אירופה" מידי מיודענו סילביו ברלוסקוני, והיא צפוייה לעבור בעונה הבאה מהפכה של ממש בסגל. העונה הזו כנראה אבודה לאדומים שחורים. המארחת שבמרכז הטבלה מאד הפכפכה בתקופה האחרונה, עם נצחונות והפסדים לסירוגין בכל המחזורים האחרונים.

*המלצת צפייה* 21:45-אינטר-רומא (ספורט +5 וספורט 1). קרב צמרת רותח. רומא עם 7 נצחונות מתוך 8 משחקים, אינטר עם 9 מתוך 10. רומא עלתה למקום השני במחזור הקודם לאחר עוד ניצחון, ועוד כיבוש למלך השערים של הליגה, אדין דז'קו. אינטר שתחת סטפאנו פיולי היא פשוט קבוצה אחרת מזו שהייתה לפניו. היא כעת במקום הרביעי, וכנראה שהייתה מתמודדת רצינית על האליפות, אם היה פותח בה את העונה. משחק על שש נקודות שיכול ללכת לכל כיוון.

 

כדורסל/מתן גילור

ליגת העל – מחזור 20

19:30 הפועל גליל גלבוע(11:8)-מכבי קרית גת(16:3) – שידור בערוץ 5+ (56). עד לא מזמן הפלייאוף נראה רחוק מהגלבוע, אבל אחרי שני ניצחונות רצופים הם כבר יכולים לפזול למעלה. קרית גת הובסה ע"י מחזיקת הגביע והמשחק קריטי לחלומות ההישארות שלה. בסיבוב הקודם ניצחה גלבוע 90:86.

19:45 הפועל חולון(6:13)-הפועל תל אביב(9:11) – שידור בערוץ 5+ (56). הפציעות של דלייני ווואייט פשוט הרסו לחולון עונה נהדרת. במחזור הקודם היא הפסידה באילת, אחרי 4 ניצחונות רצופים. ובכל זאת, היא עדיין במקום השני. הפועל ת"א עדיין נאבקת על המקום בפלייאוף. כרגע היא במצב די טוב, במקום השישי, אחרי הניצחון על נהריה. בסיבוב הקודם ניצחה חולון 92:84.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה:

טורניר ה-Shoot Out – מהסיבוב השלישי ועד הגמר:

הגענו ליומו האחרון של הטורניר. מטבע הדברים בטורניר כזה, שחקנים שהיו פיבוריטים בטורניר מן השורה, מודחים מוקדם מהרגיל כאן. מאלו המוכרים שבכל זאת שרדו עד כה, נוכל למצוא שחקנים כקינג, מקגיל, מרפי, המילטון וג'ימי ווייט יבדל"א. היום הטורניר המהיר תופס תאוצה, ויכלול מרתון של כל הסיבובים מהשלישי (הטוב מ-32) ועד לגמר. אפשר לראות כאן (ערוץ ITV4 האנגלי) ב-14:00 וב-20:00.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

הטור של אבו דאבי – קטע 4:

קטע 3 אתמול היה קטע הטיפוס היחיד של המירוץ. בקטע זכה הפורטוגלי רוי קושטה, שהיה בבריחה יחד עם הרוסי אילנור זכארין, והקדימו על הקו. ההולנדי טום דומולאן, שניסה לגשר אל השניים, הסתפק במקום השלישי. כל שאר הפיבוריטים התעסקו בעיקר במשחקים בתוך הפלוטון, והגיעו כדקה מאחורי הזוכים. קושטה מוביל כעת את המירוץ כולו בארבע שניות על זכארין, ו-16 על דומולאן. קבוצת UAE-אבו דאבי של קושטה, שהוקמה בזריזות לאחר ש-TJ Sports הסינית נעלמה כלעומת שבאה (היתה אמורה לקום על חורבות לאמפרה), פורעת את השטרות מוקדם במגרשה הביתי.
קטע 4 היום הוא הקטע החותם של המירוץ. היות ומדובר בקטע שטוח לחלוטין באורך 143 ק"מ, לא צפוייה להיות לו השפעה על הזוכה הכללי (זכארין יכול לנסות לזכות בשניות בונוס דרך קטעי ספרינט הביניים, אבל הוא לא בדיוק הרוכב שמתאים לכך). קבנדיש, קיטל, גרייפל ויואן ייאבקו בניסיון לזכות במיאוץ הסיום. שידור ביורוספורט 2 החל מ-18:00 (אפשר לראות כאןלגלול בדף עד הלינקים למירוצי האופניים).

מירוץ קורן-בריסל-קורן:

היום הוא החלק השני של הפתיח הדו-ראשי לקלאסיקות העונה. החלק הראשון אתמול, הלא הוא מירוץ אומלופ, היה כל מה שמאפיין מירוצי קלאסיקות מסוג זה. זה כלל התרסקויות המוניות (שבעקבות אחת מהן נאלץ טום בונן לנטוש), קטעי פאבה שגרמו לפלוטון להתפצל, ואול אראונדרים השולטים במירוץ. שלושה כאלו היו ואן אוורמארט, ואן מארק וסאגאן, שברחו לכולם עשרות קילומטרים לסיום. על קו הסיום היה זה האלוף האולימפי, גרג ואן אוורמארט, שהיה חזק מכולם, וסיים ראשון לפני סאגאן וואן מארק.

מירוץ קורן-בריסל-קורן הוא בעל מתווה מעט יותר קל מקודמו, אמנם עם מספר דומה של טיפוסים (11), אך כמעט ללא קטעי פאבה. זה אומר שבנוסף לכל אותם האול אראונדרים אותם ראינו אתמול, גם למאיצים יש סיכוי לא רע לזכות במירוץ. בין אלו ניתן למצוא את סטויבן (זוכה השנה שעברה), דמאר, קוקאר, בוהאני, דרוקר וקולברלי. קבוצת סייקלינג אקדמי הישראלית, יחד עם אלוף ישראל בנג"ש, אביב יחזקאל, תשתתף כאן גם היום (למרות שאתמול היא לא בלטה במיוחד). שידור ביורוספורט 2 החל מ-15:30 (אפשר לראות כאןלגלול בדף עד הלינקים למירוצי האופניים).

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. יום ספורט מרתק ומעניין בעיקר בכדורגל.
    סכנין -ירושלים …אז ניצחון ירושלמי יעלה את ירושלים סופית ורשמית לפליאוף העליון.
    הפסד לעומת זאת יסבך אותה שכן במחזור הבא היא מארחת את מכבי חיפה לקרב ראש בראש ולאחר מכן היא נוסעת לטרנר..
    גם סכנין קרובה מאד לעלייה בוודאי במידה ותנצח.

    נציין שהפועל חיפה תשחק היום וניצחון מפתיע אך מתקבל על הדעת שלה והיא תעמוד בפיגור נקודה בודדת מהמקום השישי…אז נכון שיש לה עוד מפגש חוץ מול מכבי תל אביב….אבל כאשר למכבי חיפה יש לשחק בטדי וכאשר קריית שמונה לא פוגעת כבר חודש פלוס הרי שהכל יכול להיות מה עוד שבשבוע הבא היא מארחת את ק"ש.

    כדורגל עולמי .
    המפגש המעניין הוא בין אתלטיקו -לברצלונה זה מעניין מכמה סיבות ובראש ובראשונה מסקרנות האם ה4-0 מול פ.ס.ז אכן הייתה מעידה.
    סיבה נוספת לסקרנות ולצפייה מהמפגש היא שניצחון קטלוני יעלה אותה לראשות הטבלה ויפעיל לחץ אדיר על ריאל שתשחק מייד לאחר מכן באיצטדיון לה קל מול קבוצה לא קלה…..כשגם משחק ההשלמה הנוסף שלה יהיה במקום לא קל בכלל בבאלדיוס מול סלטה ויגו.

    גם המשחקים הנוספים מעניינים .
    בעיקר מארסיי מול פ.ס.ז שזה גם סוג של דרבי וגם האורחת חייבת ניצחון בכל מחיר.

    אינטר מול רומא גם בין 2 קבוצות בפורמה אדירה וגם רומא נותרה המדגדגת האחרונה של יובה …הפסד רומאי וגם הדגדוג הזה נגמר.

    נציין לבסוף את גמר גביע הליגה בין סאותהמפתון ליונייטד.
    הראשונה קבוצה עם מסורת אך לא זכתה בתואר כלשהו מאז תחילת שנות ה 70 למרות עונות יפות באמצעם של שנות ה 80.
    בין כוכבי הקבוצה בעבר השוער האגדי פיטר שלטון , מתיו לה טיסיה המדהים ואייל ברקוביץ הגאון.
    השנה הודחה הקבוצה מהליגה האירופראית….על ידי באר שבע כזכור….והיא חווה עונה סתמית בליגה.
    ככה שניצחון יביא לה תואר ראשון מזה כ 45 שנה וגם את הכרטיס לליגה האירופאית.
    היונייטד אגב במירוץ לכל שלושת הגביעים …בגביע המקומי הם ברבע הגמר למפגש מול צ'לסי ובליגה האירופאית הם בשמינית הגמר למפגש כפול מול רוסטוב.

    תחזיות שלי .
    סכנין ,הפועל חיפה ,פס.ז, ויונייטד ינצחו.
    ותיקו בין אתלטיקו לברצלונה ויאריאל לריאל ואינטר לרומא.

  2. בכדורסל נציין את המפגש המסקרן בין הפועל חולון להפועל תל אביב.
    בחולון ירצו סוף סוף לראות ניצחון בעידן שאחרי קליף ואייט .
    מול קבוצה חזקה מאד אבל עם יתרון הביתיות הכל כך משמעותי לקבוצה כחולון.
    אצל רמי הדר והאדומים הפסד יתקבל בטבעיות אבל במבט כולל יותר הביאו את רמי הדר בכדי לצאת מהבינוניות של אברהמי שהחזיק במאזן 6-6 ….הפסד צפוי והדר יעמוד על 10-10 ואז תתחזק הטענה שאין שינוי בקבוצה ….בנוסף ירחיק אותה מהמטרה הראשונית של יתרון ביתיות בפליאוף וחמור מכך יקרב אותה למקומות 7-8 עם מרחק סביר להיות גם מחוץ לפליאוף.

    1. בדיוק אתמול שראיתי קצת מהמשחק חשבתי כי אם רניירי פוטר…אז גם את אריק יכולים…
      עקרונית אני חושב שהפיטורים די מוצדקים אך לא נראה לי שהזעזוע יצליח כפי שהצליח אשתקד ולכן אני לא הייתי מפטר אותו אלא נותן לו להמשיך עד סוף העונה ונפרד בידידות.

  3. 10 ק"מ לסיום בקורן-בריסל-קורן. סאגאן שוב בבריחה של חמישה. הפעם האיש המסוכן בחבורה הוא הספרינטר יאספר סטויבן, זוכה השנה שעברה.

  4. בארסה ניצחה כל הלחץ על ריאל שבמינוס 2 בנקודות ובמשחקים….אבל יש לה 2 חסרים הערב במדרגון מול ויאריאל ובהמשך בויגו .
    ריאל עוד צריכה לארח את ברצלונה ככה שהליגה נפתחה מחדש

  5. לחובבי הסנוקר – כעת משוחק חצי הגמר של השוט אאוט. בחצי הגמר הראשון נותן הסיני סיאו גואודונג הופעה מרשימה ועולה לגמר. כעת חצי הגמר השני בין מרפי למקגיל, כאשר הגמר מייד לאחר מכן (כל משחק עד עשר דקות להזכירכם).

  6. בית"ר ירושלים הבטיחה שנה שלישית ברציפות הופעה בפליאוף העליון.
    בית"ר הרביעית שמבטיחה את מקומה בפליאוף העליון .
    תיאורטית 5 קבוצות נאבקות על 2 כרטיסים .
    מעשית מחוך 3 יצטרפו 2 .
    הנה הנאבקות מקום 5.
    סכנין 35 נקודות ( הפרש שערים מינוס 1 ).
    מקום 6 קריית שמונה 32 נקודות ( +2 ).
    מקום 7 מכבי חיפה 32 (+2 ).
    מקום 8 הפועל חיפה 28 ( מינוס 5 ).
    מקום 9 רעננה 28 (מינוס 12 ).

    המחזור הבא (25 לפני האחרון ).
    קרבות ישירים
    הפועל חיפה מול הפועל קריית שמונה.
    רעננה מול סכנין
    ובית"ר ירושלים תארח את מכבי חיפה.

    מחזור 26 ( אחרון ).

    סכנין – הפועל תל אביב.

    קריית שמונה – כפ"ס.

    מכבי חיפה – רעננה.

    מכבי תל אביב -הפועל חיפה.

    מה כל קבוצה צריכה ?.

    סכנין ניצחון ותיקו ומעלה והיא עולה בוודאות.
    ניצחוו והפסד והיא תעלה אלא אם כן גם חיפה וגם קריית שמונה ינצחו את שני משחקיהם .
    כנ"ל בתסריט של שני תיקו .
    תיקו והפסד תעלה בכל מקרה של הפסד של אחד של קריית שמונה / מכבי חיפה.
    שני הפסדים …תזדקק לאי ניצחון של ק"ש או מכבי חיפה באחת משני משחקיה.
    בתסריט האופטימי תסיים את העונה הסדירה במקום הרביעי ( 2 ניצחונות שלה ושני הפסדי בית"ר ).
    בתסריט הכי פסימי מקום שביעי .
    קריית שמונה / ומכבי חיפה .
    תיאורטית אפילו שני ניצחונות שלהם לא מבטיחים פליאוף עליון שכן ניצחון ותיקו ומעלה של סכנין ואחת מהן בחוץ.
    אבל אפילו ניצחון בודד שלהם יבטיח להם לפחות מקום שביעי .

    הפועל חיפה/ רעננה צריכות 2 ניצחונות לעומת 0 ניצחונות ולפחות הפסד אחד גם של ק"ש ומכבי חיפה.

    תחזית על פי משחקים.
    הפועל חיפה תביס 0-3 את קריית שמונה.
    מכבי חיפה תוציא תיקו 2-2 בטדי
    רעננה וסכנין יפרדו ב 1-1.
    בעקבות כך הטבלה תהיה ככה מחזור לסיום
    5. סכנין 36
    6 מכבי חיפה 33
    7. ק"ש 32
    8. הפועל חיפה 31
    9. רעננה 29.
    אם נכונה התחזית הרי שסכנין תבטיח את העלייה ורעננה תודח סופית .
    3 קבוצות ייאבקו על הכרטיס האחרון אך הכל יהיה ברגלי מכבי חיפה.
    במזחור האחרון תשיג חיפה ניצחון דחוק על רעננה ותקדים את קריית שמונה שתנצח את כפ"ס (0-2 ).
    הפועל חיפה תפסיד למכבי ת"א ( 2-0 ).
    וסכנין תסיים ב1-1 עם הפועל תל אביב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט