הטור של מל ליום שלישי: הטרייד שעלול להיות מצויין לשתיהן

הטור של מל ליום שלישי: הטרייד שיכול להיות  טוב לשתיהן

 

לא היתה לי הזדמנות להביע את דעתי בדיון אתמול על הטרייד בין סקרמנטו וניו-אורליאנס כי הייתי בנסיעה מצ'פל היל הביתה.

אז גם לי ישנן כמה מילים לומר בנידון.

רוב המתדיינים כאן התקיפו את סקרמנטו קינגס על טפשותם, והיללו – עם אזהרות כמובן – את הפליקנס. אני טוען שהטרייד הזה עלול להיגמר  טוב לשני הצדדים.

 

ניו אורלינס פליקנס

 

אתחיל עם הפליקנס, החלק הקל יותר לדיון בטרייד הזה.

הם קיבלו בטרייד עם סקרמנטו קינגס את דמרכוס קאזינס,  הסנטר הטוב ביותר בליגה שמגיע עם 28 נק' למשחק ו-10 ריב', ולדעתי הוא עדיין לא הגיע קרוב אפילו לפוטנציאל שלו. הם לא נתנו מאומה שייפגע בהם בעתיד הקרוב.

מה החשש לגבי הפליקנס?

שני חששות: אחד הוא החשש לגבי הברגים בראשו של קאזינס, והשני הוא היכולת של קאזינס ואנטוני דייויס לשחק יחד.

בקשר לחשש הראשון – המנטלי – אין לי הרבה לומר כי אין לי ידע מספיק. את הקינגס קאזינס הרס. הוא גרם שם ל-CHAOS שלא היה כמוהו. בגללו פוטרו מאמנים; בגללו תמיד היה מתח בקבוצה; בגללו האווירה תמיד היתה של אי-שקט, התגעשות, סופה. איתו ידעת – וכל שחקן ידע – שבכל רגע עלול לפרוץ הוריקן. טייפון. לא היה שם רגע של מנוחה ורגיעה.

מה שאני לא יודע זה אם משהו דפוק בראשו מבחינה ניאורוליגית ואז בטוח שאותה סערה תקרה בפליקנס במוקדם או במאוחר. מצד שני, בנבחרת ארה"ב הוא היה אזרח למופת. מייק ששבסקי אמר שלא יכול היה להיות שחקן יותר ממושמע ומסור מדמרכוס.

אז לך תדע. אולי הטרוף שלו היה מכוון ובעל מטרה: שיעשו עליו טרייד. עכשיו שהטרייד נעשה, ויש לו חבר קבוצה טוב בדיוק כמוהו – או אפילו טוב יותר – ולפתע ישנה קבוצה לפלייאוף ומי יודע, אולי אפילו רחוק מאד בפלייאוף, הטרוף של קאזינס יתחלף באדיבות, חיוניות, ורוגע.

אני אחד המאמינים ב'משנה מקום משנה מזל'. הכל תלוי בסוג ההפרעה שהיתה לו בקינגס: האם היא מולדת, INNATE, חלק מה-DNA שלו, או ההפרעה היתה מכוונת ובעלת מטרה, או אפילו מין צורה של DEFIANCE ומחאה על שלא סובבוהו בשחקנים טובים יותר.

בקשר לחשש השני – האם היום יש מקום למגדלי תאומים? האם בסמול-בול (כאילו) של היום ישנה אפשרות לשני גבוהים לשחק יחד?

 

אני טוען שכן וכן, ואני רואה פוטנציאל אדיר בזיווג של אנטוני דייויס ודמרכוס קאזינס. אולי הם אפילו יתחילו  TREND  חדש בליגה – חזרה למגדלי תאומים.

 

כבר הסברתי בעבר שהמושג 'סמול בול' אינו מתאר את השינוי האמיתי בכדורסל. השינוי הוא יותר ב-SPACE AND PACE. מה שקובע זה לא גובה השחקנים אלא יכולתם לשחק כמעט בכל העמדות. לפחות עמדות ה-2, 3, ו-4. הגובה לא קובע. מה שקובע היא המהירות, השליטה בכדור, היכולת לחדור, הקליעה מהפרימטר, יכולת ריבאונד, וחשוב ביותר – היכולת לשמור על היריב בכל העמדות. אולי היכולת לשמור על סנטר היא לא תמיד חובה, אבל בכדורסל של היום – והצורה שהוא מתפתח – אתה רוצה שחקנים שיוכלו לשמור לפחות על 1,2,3, ו-4.

מאחר ושבספייס אנד פייס השחקנים צריכים גם לשמור על שחקנים בעמדות שונות, הם לא יכולים להיות נמוכים מדי. בקשר לגובה אין מקסימום: כל אימת שהשחקן מסוגל לעשות את כל הדברים האמורים למעלה, מצידי שיהיו 2.30 מ', או  2.11 מ' – כמו אנטוני דייויס וכמו דמרכוס קאזינס.

אם במשחק 'ספייס אנד פייס' יש לך גבוהים כמו קווין דוראנט, אנטוני דייויס, וכן, אפילו דמרכוס קאזינס, יש לך "ענקים המשחקים (כאילו) סמול בול" ולא יכול להיות דבר טוב מזה.

אנטוני דייויס לא צריך לשחק תחת הסל. הוא יהיה פאור פורוורד שיבוא מהפרימטר כפי שעשה באול-סטאר, ויפציץ בעלי-הופים, בדאנקים, וכדורים חוזרים מריבאונד. קאזינס הוא הטוב בליגה תחת הסל, והוא פיתח גם קליעה טובה מאד מה-3 (כמו אנטוני). אני רואה את הוורסיליטי של שניהם כפוטנציאל לאליפות, ואני מתכוון לכך בכל הרצינות. ואגב, שניהם גם קלעי עונשין מצויינים.

השאלה היחידה שנותרה בראשי (מלבד הראש של קאזינס) היא האם אלווין ג'נטרי הוא מאמן טוב מספיק להפיק את המקסימום האפשרי מהפוטנציאל שמגיע לשמיים שהוא קיבל שלשום!

 

 

סקרמנטו קינגס

בעשר השנים האחרונות הקינגס בחרו בחירות לוטרי בכל אחת מהן. מה יש להם להראות אחרי כל 10 בחירות הלוטרי האלה? כוכב אחד , סופר-סטאר אחד, ושמו דמרכוס דאזינס.

עכשיו גם אותו אין להם.

מה הוא השאיר להם? משחקי פלייאוף מרהיבים? נצחונות שייזכרו שנים על גבי שנים? תקופה שכולם יהיו גאים בה עם סיפורים לנכדים?

לא ולא. הוא השאיר להם מים עכורים, קבוצה מבולבלת, קאוס גדול אחד מלמטה ועד למעלה. הוא השאיר להם גם כמה מספרים:

24, 22, 28, 28, 29, 33, ו-24 בינתיים העונה (עם PROJECTION ל-35 נצחונות).

 

אלה היו נצחונות הקינגס עם דמרכוס קאזינס ב-7 העונות איתם. אם המספרים הללו לא משכנעים אתכם, אוסיף גם 6 מאמנים, וכמובן "0" פלייאוף.

ואתם רוצים עוד חתיכת אינפורמציה מסקרמנטו קינגס נשיון? אז הנה, מילה במילה, מעכבר קינגס הטוען שלא החמיץ משחק ביתי אחד של הקינגס מאז קאזינס הגיע, ובתפקידו כטריינר-עוזר הוא מכיר את כל השחקנים, ושומע את כל הרכילויות:

 

"THERE WAS HARDLY ONE PLAYER THAT LIKED PLAYING WITH HIM

 

מצידי שיהיה האבא והאמא של מייקל ג'ורדן, תסתכלו על הכסף: אף עונה מעל 33 נצחונות. אף פלייאוף. הויכוח חייב להסתיים כאן!

אז תגידו, "בסדר, אבל היו צריכים לקבל עליו הרבה יותר!"

כן? ממי? מי היה מוכן לתת עליו יותר? לפי אלכס דאבלדיי מ-ESPN של סאן חוזה, סקרמנטו בדקה עם 25 קבוצות (כולן מלבד הווריורס, הנטס, הסיקסרס, והרוקטס) ורובן לא היו מעוניינות להביא לשורותיהם את קאזינס, ואלה שהסכימו הציעו חילופין מעליבים. אגב, זהו חוק בלתי כתוב שלעתונאים אסור לכתוב על חליפת הצעות ודיונים בין מנכ"לים כי אין דרך להוכיח את אמיתות הפרטים, וכששואלים את המנכ"לים הם מספקים דו"חות לא נכונים, ואח"כ מתבטאים שהכל נעשה בלצון).

אז האמת חייבת להיאמר, ואני אומר אותה כאן ועכשיו: עם כל הטלנט של קאזינס וכל גופו הגדול: בכל 6.5 שנותיו שם הוא לא נתן להם ולו דקה משמעותית אחת. יכולת לשים במקומו איזה חיוור אירופאי בגובה 2.10-2.12 מ' וסקרמנטו היתה נמצאת בדיוק באותו מקום בו היא נמצאת היום.

הוא לא הביא פלייאוף,הוא לא הביא גאווה, והוא לא הביא עונה מנצחת. כל מה שהוא הביא היה CHAOS. קאוס עם מאמנים, קאוס עם חברי קבוצה, וקאוס אפילו עם הקהל.

זלר מה-  SB    כתב מאמר שלם על הדבר הטפשי והגרוע בתולדות הטריידים שהקינגס עשו זה עתה. לכל המעוניין:

 

http://www.sbnation.com/2017/2/20/14667600/demarcus-cousins-trade-kings-pelicans-disaster

 

בד"כ אני די מעריך אותו, אבל הפעם אין אחד שפחות מסכים איתו.

עם כל הלעג לקינגס על שעבורו הם קיבל רק את טייריק אוואנס (החוזר לצור מחצבתו), לנגסטון גלאוויי, והרוקי באדי היילד, ובחירות דראפט סיבוב ראשון ושני, הם נתנו שחקן שבקינגס הוא לא עשה דבר, אלא אם כן לדעת מישהו להפסיד 3-5 יותר משחקים לעונה הוא מחיר כבד לשלם. במילים אחרות, מה עדיף, להפסיד 54 עם קאזינס, או להפסיד 58 בלי קאזינס. אתם יודעים מה? אוסיף עוד 8 הפסדים: או להפסיד 64 בלי קאזינס?

אני לא טוען שוולאדה דיבאץ' הוא גאון – רחוק מזה – אבל סוף סוף הוא עשה את הצעד המתבקש, ואולי היה זה הצעד החכם היחידי שהם עשו כבר שנים על גבי שנים, כולל הבאתו של דיבאץ' כמנכ"ל.

האם קאזינס שחקן מחורבן?

הוא שחקן אדיר: 27.8 נק' למשחק, 10.7 ריב', ו-4.9 אס' למשחק. אבל אדיר אם היה בקאבס. או ביוסטון. או בפליקנס.

הקרובים ביותר לדיל היו הפיניקס סאנס, הלייקרס, אורלנדו מג'יק, והפליקנס. הפליקנס הציעו את – לפי דוברי הקינגס – ה'אקוויטי' הטוב ביותר. רוב הקבוצות לא היו מעוניינות. שתי מילים עלו שוב ושוב: "UNCOACHABLE" ו-"LOSER”.

אני תמיד מגיב לכך: 'לוזר' עבור מי? 'לא ניתן לאמן' ע"י איזה מאמן?

הנקודה התחתונה היא כמה כבר יותר גרועים הקינגס יכולים להיות בלעדו? הם היו קבוצה ללא כל FUN וללא כל JOY איתו. אני לא מאשים אף אחד; אני רק מציין עובדות. הם היו DYSFUNCTIONAL איתו, ואני לא יכול לחשוב על דבר חיובי אחד שהוא הביא לקבוצה מלבד – כבר אמרתי – CHAOS!

.עבורו הם קיבלו את היילד שיכול להתפתח להיות קלעי אדיר; בחירת סיבוב ראשון 12-16 הייתי אומר, ואת בחירת הסיבוב השני של פחילדלפיה שתהיה בסביבות הבחירה ה-35. וכמובן טייריק אוואנס וגלאוויי.

דבר נוסף: קאזינס יהיה שחקן חופשי ב-2018. אילו נשאר בקינגס הם היו צריכים לתת לו חוזה בשנה הבאה שהיה בסביבות 210 מיליון.

יותר טוב בלעדיו מכל הבחינות. סקרמנטו ניפטרו מצרה גדולה מאד, ועתה יש להם לוח חדש לצייר עליו איזה ציור שהם רוצים.

האמת היא שהיו מנכ"לים לפני דיבאץ' שרצו להעיף אותו אבל בעל הקבוצה Vivek Ranadive תמיד ביטל כל עיסקה שהובאה בחשבון.

אני לא הולך עכשיו לחזור ולספר את כל קורות קאזינס בקינגס, כולל מס' הטכניים שלו הגדול בליגה. אבל מה שאני כן רוצה להזכיר זה הנצחון לפני 10 ימים על הבוסטון סלטיקס 92-108. למה אני רוצה להזכיר משחק זה? קאזינס נאלץ לשבת בגלל הטכני מס' 16 שלו והקינגס שיחקו בלעדיו. עם בן מקלמור ומלאכי ריצ'רדסון – וללא קאזינס – הם שיחקו את המשחק הטוב ביותר שלהם העונה כשווילי קאולי-סטיין עושה עבודה רצינית ומכובדת ביותר בסנטר.

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
100 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
עידן
עידן
21/02/2017 5:32:11

Isaiah Thomas has Celtics Nation on high alert after tweeting an eyes-wide-open emoji. The last time he did that: Right before the Celtics signed Al Horford in July.

הסלטיקס עשו טרייד.עכשיו השאלה את מי הביאו.יש מלא שמועות מבאטלר דרך כרמלו אנתוני ואפילו הגיעו עד פול גורג.

גיא הרשע
גיא הרשע
21/02/2017 5:35:22
Reply to  עידן

התגובות בחשבון של תומאס מצחיקות בטרוף!
האוהדים על קוצים, והם מוצאים דרכים משעשעות ומקוריות להראות את זה.

https://twitter.com/isaiah_thomas/status/833849682656796673

עידן
עידן
21/02/2017 5:38:24

אני כמעט בטוח שבוסטון סגרו עסקה גדולה הלילה לפי ההתרחשויות בטוויטר.השאלה את מי הביאו?

גיא הרשע
גיא הרשע
21/02/2017 5:42:15
Reply to  עידן

אין לי מושג. חיפשתי רמזים, ולא מצאתי.
אז או שיש טרייד גדול בדרך,
או שתומאס יושב ומתגלגל מצחוק…

עידן
עידן
21/02/2017 5:43:16

כן יש מצב

לביא
לביא
21/02/2017 9:42:08

יש דיבור על גריפין? ראית שכמה אתרים ישראלים הזכירו אותו אבל אין לי שמץ על מה הם מתבססים.

גיא הרשע
גיא הרשע
21/02/2017 9:50:57

אני לא ממש עוקב אחרי אתרים בארץ,
אבל השמועות הן שהסיכוי לטרייד על גריפין נמוכים מאוד.

הסיבה לחרושת השמועות היא –
א. הטוויט של תומאס (בדומה לציוץ שלו לפני חתימת הורפורד).
ב. באותו זמן שתומאס צייץ את ציוצו, הסלטיקס נרשמו עם חשבון האינסטגרם הרשמי של הקבוצה כ-"עוקבים" אחרי כרמלו אנטוני.

עידן הרשתות החברתיות הוא עידן מטורף!

לביא
לביא
21/02/2017 9:57:46

אבל כרמלו מכל האנשים? הוא עדיף על באטלר ג'ורג' או גריפין?

גיא הרשע
גיא הרשע
21/02/2017 10:02:58

לי, אין ספק עדיף לסלטיקס באטלר, או ג'ורג'.
השאלה היא האם באטלר וג'ורג' הם בכלל אפשרות ראלית,
ומה המחיר שקבוצותיהם דורשות.

את כרמלו אפשר להשיג בזול יותר (לאור הנואשות של הניקס).
טרייד עבור כרמלו שלא כולל את אחת הבחירות של ברוקלין, מחזק את הקבוצה בלי לפגוע בעתידה.

גיא א
21/02/2017 5:49:30
Reply to  עידן

כרמלו אנתוני (כנראה)

אסף
אסף
21/02/2017 18:36:40
Reply to  גיא א

אוי ואבוי לסלטיקס אם הם מביאים את כרמלו, שום סיכוי שיהיה מוכן לנגן כינור 2-3 לתומאס והורפורד, מקסימום גם שם יחרב את המרקם הקבוצתי כהרגלו, מנוגד לחלוטין לכל מה שאיינג' בנה עד כה. הדבר הכי טוב שיכולים להביא זה ג'ורג' בעיניי אבל המחיר עליו עלול להיות כבד מדי.

עידן
עידן
21/02/2017 5:35:41

The Timberwolves have reached out to the Knicks to discuss potential trades for Derrick Rose, per sources.

גיא הרשע
גיא הרשע
21/02/2017 5:41:02

יכול להיות, ואפילו סביר, שהקינגס היו חייבים לשחרר את קאזינס.
אבל –
כאשר דיבאץ אומר במפורש שהקינגס וויתרו על טרייד טוב יותר,
כאשר קוראים על התנהלותו של העלים,
קשה שלא להגיע למסקנה המתבקשת –
(ותודה לאריק איינשטיין שכתב את השורה האלמותית, זו ששייכת לכל אוהדי הקבוצות הגרועות)
"ואני חושב הפועל (הקינגס/הסאנס) שוב הפסידה, ואיזה מסכנים האוהדים –
שאוכלים להם ת'לב."

Berch
Berch
21/02/2017 6:13:09

צודק לגמרי. למה צריך שחקן שקולע 50 נקודות בערב אם שאר הקבוצה קולעים 5… יחד….
וכמו שציינת בלעדיו הם ניצחו את פאקינג בוסססססטון !!!!

מנחם לס
מנחם לס
21/02/2017 6:26:29

עידן וגיא, נא להירגע. זה הכל סתם שמועות בינתיים ללא כל בסיס (אנטוני)

עידן
עידן
21/02/2017 6:29:01
Reply to  מנחם לס

כן הייתי לא רגוע בערך חצי שעה אבל כמו שאתה אומר זה רק שמועות ואין כלום בינתיים

ברוך רובין
ברוך רובין
21/02/2017 7:36:30
Reply to  מנחם לס

מנחם למרות שאני אוהב את הכתיבה שלך להוריד את הטור ומהר. אילולא ראית את מסיבת העיתונאים המביישת שהייתה אתמול הם הצהירו בפירוש שלפני יומיים הם יכלו לקבל עסקה משתלמת יותר אז הטענה מתבטלת לגבי העסקה הטובה ביותר. לגבי עתיד ?אף שחקן לא יצמח בבור השופכים שנקרא סקרמנטו הם החזיקו את תומאס קאזינס ווטסייד ומה קיבלו עבורם?. הם באמת חושבים שלהילד פוטנציאל של קרי, מה שהם לא לוקחים בחשבון שקרי לא היה אותו שחקן (עדיין מצויין ותקרה הרבה יותר גבוהה ממה שיש להילד) אם לא היה צומח עם השיטה. נוסיף למשוואה שהם הבוחרים הגרועים ביותר בליגה ממליץ לך לצפות בבחירות שלהם בשנים האחרונות (בליגה עם איינג זה אומר המון) והנהלה פשוט פושעת שלא תהווה מוקד משיכה לאף שחקן. שכחתי לציין את הדבר המופרע ביותר בטרייד קאזינס לא שחקן חופשי יש לו עוד שנה וחצי ועסקה הזאת יכלה להתבצע בכל עת בטח ובטח שלא בתקופה שהם בתמונה של הפלייאוף. קאזינס נקודת האור היחידה שהייתה אצלם והם נתנו אותו במתנה ובדרך הרסו עוד יותר את האמון בהנהלה המזעזעת הזאת. אני לא יודע עם דיבאץ יודע ואחרי מסיבת העיתונאים אתמול זוהי שאלה מתבקשת? אבל הבחירה שלו שייכת לפילדלפיה ב2019 והשנה יש להם אפשרות להחלפת מיקום הבחירה. הטרייד הזה הגרוע ביותר בהיסטוריה של הNBA.

ברוך רובין
ברוך רובין
21/02/2017 7:37:42

בור שופכין כמובן

צ'ומפי
צ'ומפי
21/02/2017 6:47:28

נקודות מעניינות להגנת הקינגס.

לגבי בוגי, הוא לא הביא כאוס עם כל מאמן, עם מייק מאלון הוא הסתדר נהדר עד שכמובן הקינגס בצעד הזוי (נוסף) העיפו אותו בדיוק כשנראה שהם במסלול הנכון. לגבי קארל, קשה גם לבוא אליו בטענות כשהמאמן אומר בתקשורת שצריך להעביר אותך בטרייד….

לגבי הטרייד, הנקודה המרכזית שאנשים טענו פה (ובצדק) שלא היה לחץ לעשות את הטרייד עכשיו אם אין קונים. אפשר היה לנסות עד הדד-ליין כשקובוצות ירגישו יותר לחץ להשתפר. דיל כזה אפשר היה להשיג גם בקיץ.

זיו
זיו
21/02/2017 7:01:38
Reply to  צ'ומפי

אבל הנקודה שלהם היא שהם לא רצו לאבד את הבחירה מה שהיה קורה כמעט בודאות אם היה נשאר.
בחירת טופ טן בדראפט הזה שווה לא מעט והצוות החדש בוחר לא רע.
קאולי סטיין, ריצארדסון, לביסייר, פפיאניס שהוא טוב ממה שחשבתי וגם השיג את בוגדנוביץ.

פומה
פומה
21/02/2017 15:17:03
Reply to  צ'ומפי

נכון מאד .
קארל מלון היה נהדר פיטרו טותו כשבוגי חלה במחלת נשיקה.
אף שחקן לא יכול להסתדר שם אז מה רוצים מבוגי ?

זיו
זיו
21/02/2017 6:51:01

אני חושב שאחד הדברים שהם זיהו הוא שווילי קאולי סטיין יכול להיות סנטר מוביל ומלהיב בנבא[לא רק שחקן משלים] ועם קאזנס זה לא כל כך הלך.
כמו שגון כתב כאן גם אני חושב שסטיין מתאים מקאזינס לכיוון שהנבא הולך אליו ובטח כהתחלה רעננה אל מול החוזה המפלצתי שהוא היה מקבל.

אני לא אוהב תטרייד אבל גם לא פסימי כל כך לגבי הקינגס,אני חושב שלהנהלה החדשה כן יש כיוון.
לא מת על הילד וחושב שהוא מוערך גבוהה מידי, דווקא לגבי טייריק אני חושב שבקינגס הוא יכול לשקם את הקריירה וכדורסל יש לו, אני מקווה שהוא יאריך ויהיה שחקן שישי טוב כמו שהוא יכול להיות בסיטואציה מתאימה. וגאלוואי גם מעניין.
עוד נקודה מדברים כאן באתר על הייפים לפני הדראפט ואכזבה אחרי אני ממש לא חושב שזה המצב בדראפט הזה, יש כאן לא מעט אולסטרים אמיתיים[אפילו סופרסטאר אחד כמעט ודאי] והרבה שחקנים משלימים טובים מהממוצע.
אם הקינגס ישיגו את הפיני [מהבחירה שלהם]אני יהיה ממש מאושר.

אני מאד נהנתי לראות את קאזינס משחק ואני חושב שהליגה הרוויחה כי קאזנס בניו אורלינס עם דיויס והולידיי זה יהיה מאד מעניין, כמו שכתבת הם כרגע המועמדים הבחירים לעשות את הפלייאוף ויעשו חיים קשים לגולדן סטייט, אין ספק שהסדרה הזו אם תיהיה תיהיה אחת מהמעניינות ביותר…

לעומרי גם יהיה מקום בניו אורלינס כי הם ממש זקוקים לשחקן כמוהו וחובת ההוכחה עליו להראות שהוא מספיק טוב.

בגדול לא אוהב תטרייד , בקטנה גם לא חושב שהוא כל כך גרוע ולגבי ערך הטרייד של קאזנס זה משהו ידוע די הרבה זמן שקבוצות די מפחדות ממנו , לדעתי לא בצדק וניו אורלינס הרוויחה, אני חושב שעשית לו קצת אובר דמוניזציה כי יש הרבה שחקנים שנהנים לשחק איתו.
מאחל לו המון בהצלחה ואני ממש מקווה להנות לראות אותו בניו אורלינס.

גיא הרשע
גיא הרשע
21/02/2017 6:58:57
Reply to  זיו

אני חייב לציין,
שאני מאוד אוהב את התגובות שלך.
שלוב נהדר של אהדה, בקיאות, ומפוקחות לא מתלהמת
(משהו שאני לא מצליח ליישם בכל הנוגע לסאנס).

אני מאחל לך שכל המבקרים (ואני ביניהם) טועים, ושהקינגס ייצאו מהטרייד לא פחות חזקים מההערכות האופטימיות ביותר.

זיו
זיו
21/02/2017 7:29:05

תודה גיא.גם אני את שלך, מאד!
אהדה מפוקחת נוצרת כאשר מתבוננים קצת מרחוק וגם עם חצי חיוך וסלחנות אל מול עוולות וטעויות :]
חבר טוב וחכם אמר לי פעם, "תיהיה קשה בדרישות ורך עם האנשים …:]"

אחד העם
אחד העם
21/02/2017 9:11:50
Reply to  זיו

תגובת אוהד אובייקטיביות, שאפו!!

זיו
זיו
21/02/2017 11:19:19
Reply to  אחד העם

תודה

אסף
אסף
21/02/2017 18:39:01
Reply to  זיו

זיו תגובה עניינית ,מנומקת ורהוטה ועוד מבטן של אוהד קינגס תוך עשיית הפרדה , מצטרף לגיא על המחמאות , גם אני מאוד אוהב את התגובות שלך

עידו גילרי
עידו גילרי
21/02/2017 7:16:21

ולאדה דיבאץ' היה קריפטי משהו בהתייחסו לטרייד.
http://www.espn.com/nba/story/_/id/18727486/kings-gm-vlade-divac-says-received-better-demarcus-cousins-trade-offer-2-days-ago
הוא טען שלפני יומיים היו הצעות טובות יותר והסיבה שהוא הלך על הטרייד עכשיו היא שעד הדדליין ההצעות רק היו נעשות פחות ופחות טובות. נשמע דווקא בניגוד להגיון אבל זה הטיעון שלו.

צ'ומפי
צ'ומפי
21/02/2017 7:25:22

יש בזה היגיון אם gmים "הריחו" את הייאוש והדחיפות שלו

trustheprocess
trustheprocess
21/02/2017 7:18:25

טייריק אוונס זה סוס מת , 4 ניתוחים ב 18 החודשים האחרונים

באדי הילד שיחק 4 שנים בקולג' הוא בן 23 , הוא קולע 10 נקודות למשחק , עם קצת שיפור שאולי יבוא הוא יקלע 15 נקודות למשחק

ויהיה שחקן בינוני , הבחירה של הפליקנס תהיה 15-20 וגם אם איכשהוא ניו אורלינס יתמוטטו בגלל פציעות לדייויס וקאזינס הבחירה היא טופ 3 מוגנת ולא תגיע לסקרמנטו.

לסקרמנטו אין סיכוי לקבל בחירת טופ 3 , אם הם איכשהוא זכו בלוטרי יש פיק סוופ עם פילדלפיה והם יחזרו אחורה ל 6-10
וכמובן בחירת סיבוב ראשון לא מוגנת ב 2019 הולכת לפילדלפיה .
זה טרייד איום ונורא , זה טרייד של GM כושל שאין לו מושג מה הוא עושה , שלא מבין את ה CBA ׁ ( הוא עשה את הטרייד עם פילדלפיה השביל קאפ ספייס להיפטר מהחוזה של קארל לאנדרי כאשר הוא היה יכול להשתמש בסעיף הפריווישן שנמצא ב CBA על החוזה לש לאנדרי ולקבל את הקאפ ספייס בלי טרייד) זה אינקומפיטנס ברמות שלא נשמע.

הבעלים הוא אידיוט , מתאהב כמו שחקנים כמו סטהוסקאס והילד וזורק בחירות דראפט ושחקנים לפח בשביל איזה שחקן שמצא חן בעיניו.
לפני הדראפט של סטהוסקאס הוא החתים כמה מומחי אנליטיקס שאמרו לו בשום פנים ואופן לא לבחור את סטהוסקאס בבחירה השמינית , אבל הוא החליט לא לשמוע להם ובחר אותו כי הוא תפר כמה שלשות בקולג'. בזיון

זיו
זיו
21/02/2017 7:32:04
Reply to  trustheprocess

מה שנראה רע הוא לא תמיד כזה רע….
החיים גדולים מהפרטים ויכול להיות שדווקא בסיטואציה הזו יש יותר הזדמנות מבקודמת.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
21/02/2017 8:01:44
Reply to  זיו

1+

trustheprocess
trustheprocess
21/02/2017 7:39:37

לא קשור לחיים , להיות GM ב NBA זה לא רק לזהות כשרון , בשביל זה יש סקאוטס ומאמנים ועורכי וידאו.
GM צריך לדעת לקבל את ההחלטה הנכונה מבחינה מקצועית ולא פחות חשוב פיננסית.
דיבאץ שחקן טוב ככל שהיה אין לו מושג איך לנהל קבוצה , הוא לא מבין את ה CBA (פחות או יותר הדבר הכי חשוב ש GM צריך לדעת) ואין לו שום הבנה פיננסית ב NBA.

אנשים צריכים להבין שזה שאתה GM זה לא אומר שאתה מומחה , 80 אחוז מהם ב NBA אין להם מושג מה הם עושים.
מה שיש להם זה תקשורת אישית טובה עם הבעלים שסומך עליהם ברמה האישית מה שכמובן לא אומר שהם מתאימים לתפקיד.
יש איזה מיתוס ש GM צריך להיות מישהו בעל עבר פעיל בתור שחקן או מאמן וזה מאד רחוק מזה.
צריך הבנה בעסקים , לדעת לנצל הזדמנויות,ראייה של העתיד ולא רק העכשיו והבנה בכספים.
לכל שחקני העבר הייתי נותן להיות מנהלי מחלקת סקאוטינג או מאמנים , לא נותן להם להתקרב לתפקיד ה GM

ברוך רובין
ברוך רובין
21/02/2017 7:42:09
Reply to  trustheprocess

אני מסכים איתך אך לא רק לדיבאץ אין הבנה בסיסית בCBA דוק ריברס שוטף לאותה קטגוריה ודמפס הוא האדיוט הגדול ביותר שראיתי עד אתמול

הקרייתי
הקרייתי
21/02/2017 7:41:47

הביקורות (המוצדקות) קשורות לתמורה שהם קיבלו על קאזינס. אף אחד לא אמר שלא צריך לעשות עליו טרייד, אבל להעביר שחקן שנותן ממוצעים של 28 ו10 עם כמעט 5 אסיסטים תמורת בחירת לוטרי בלי פוטנציאל כל כך גבוה ועוד בחירה במקום 12-16 זה לצאת פראייר. חוץ מזה שהקינגס ידעו שלפני שנה אם הם היו מעבירים אותו הם היו מקבלים יותר, וזה בלי להזכיר טריידים שהציעו קבוצות אחרות שזה בגדר שמועות (דראמונד ובחירת סיבוב ראשון מהפיסטונס ואני בטוח שיש עוד הרבה דוגמאות נוספות).

ברוך רובין
ברוך רובין
21/02/2017 7:45:13

עם הטרייד על באטלר מתרחש אפשר להגיד שהפרשים נהיו פגיעחם מאי פעם

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
21/02/2017 8:00:29

פוסט לפנתיאון

יש בעיה עם הבעלים, אבל הייתה בהחלט גם בעיה עם קאזינס.
אני לא מחזיק ממנו ולדעתי יש סיכוי לא רע שתוך שנתיים סקרמנטו תהיה זו שהרוויחה יותר מהטרייד.

אנונימי בפיתה
אנונימי בפיתה
21/02/2017 8:13:16

קינגס חממה לרוקיס ללא יכולת לקצור פירות. עד שלא ישנו את זה לא משנה איזה טריידים יעשו

שחר
שחר
21/02/2017 8:14:13

יש סיכוי למעבר של כריס פול "הביתה" בקיץ ליצירת עוד סופר טים? כבר עכשיו הסגל של הקליפרס מרשים על הנייר אבל לא מעבר, לא הייתי מתנגד למעבר כזה, הוא בכיף יכול לתת כמה שנים טובות עם שני גבוהים דומיננטים כאלה שיכולים בעצמם לנהל התקפה מהפוסט, ולהוריד ממנו הרבה עומס.

גיא הרשע
גיא הרשע
21/02/2017 8:39:33
Reply to  שחר

אין לפליקנס מקום מתחת לתקרת השכר בשביל חוזה בסדר הגודל שפול יכול לקבל.

צביקה
צביקה
21/02/2017 8:48:57

אני בטח מבין פחות מכל הGM בליגה, אבל קאזינס הוא כשרון גדול מאוד ומוכח. השנה הPER שלו 26.7, הוא מוסר 4.8 אסיסטים למשחק, הוא קולע ב36% מהשלוש. ואת המסירה והקליעה מהשלוש הוא שיפר העונה בצורה רצינית. הוא רק בן 26 וזו לו העונה ה7 בליגה, וכמו שאנחנו יודעים רק במשך כמה חודשים היה לו מאמן שנראה שהוא מבין מה שהוא עושה עם הקבוצה. רואים שאכפת לו מאוד מהמשחק, ורואים שהוא רוצה להתקדם.
כל זה מוביל לזה שיש פה כשלון מטורף של סקרמנטו. הם לא הצליחו לבנות סביבו קבוצה וסביבה הגיונית, וגם לא הצליחו לייצר מצב כזה שיקבלו עבורו תמורה הגיונית. לוז-לוז עבורם. הקבוצה לא הצליחה להגיע לשום מקום איתו, למה שנחשוב שתגיע לאן שהוא בלעדיו? בטח לא עם התמורה שקיבלו מהטרייד הזה. אין שם כלום מלבד שחקנים משלימים שאף אחד מהם לא הולך להיות כוכב גדול. וגם לא מהמקומות שי להם בדראפט תגיע הישועה. כן אולי במקרה מישהו יהפוך לכוכב, אבל זה יהיה מקרה ומזל גדול. את קאזינס, כוכב אמיתי ומוכח בליגה הנוכחית שמלאה בכוכבי ענק בקנה מידה של דורות, לא מחליפים עבור כז\את חבילה. ממש לא.

גוגליוטה
גוגליוטה
21/02/2017 8:59:02

מסכים איתך מנחם. בטווח הרחוק גם הקינגס ירוויחו.
לגבי באדי הילד, צריך עוד קצת סבלנות לפני שמקטלגים אותו לכאן או לכאן. גם סי ג'יי מקולום היה צריך שנתיים להתחשל. לדעתי בהחלט יכול להפוך בעוד שנתיים לשחקן של 20+ למשחק.

שגיא נאור
שגיא נאור
21/02/2017 9:09:25

דוגמא טובה ואם אני לא טועה גם מקולום השלים 4 שנות קולג'. לשפוט שחקן באמצע עונת הרוקי זה בעייתי, ברור שהטרייד הזה ייבחן רק עוד שנתיים, שלוש. ברור גם שזה לא יימנע מאיתנו לתת ציונים והערות לכל צד.

Smiley
Smiley
21/02/2017 18:12:08

סי ג'יי מקולום היה פצוע ואף אחד לא ראה אותו ממש משחק.

גוגליוטה
גוגליוטה
21/02/2017 19:25:15
Reply to  Smiley

בעונה הראשונה נכון. עונה שנייה הוא שיחק כמעט במלואה

סומסום 89-89
סומסום 89-89
21/02/2017 9:10:46

קאזינס כישרון שכמעט לא היה כדוגמתו. נותן 5-11-28 כל ערב, מוסיף 1.5 חטיפות ובלוקים, עם אחוז יפה מהעונשין (77.), ואיום ממשי מהשלוש (35.). ואת זה הוא עושה אחרי שעבר תחת 6 מאמנים ו-12 פוינט גארדז שונים. זאת אומרת, זו עדיין לא התקרה שלו.

וזה כי הוא עשה – או נאלץ לעשות – הרבה יותר מדי. היוסג' שלו *השני* בליגה, אחרי ווסטברוק ולפני הארדן, 37.5%. אגב, אנתוני דיוויס שישי, וזה יהיה מעניין עכשיו.
ומכיוון שעשה יותר מדי – האפקטיב פילד גול שלו לא מזהיר, 49%.
יותר גרוע, קאזינס הוא שני בעבירות למשחק בכל הליגה, 3.7 בממוצע – אחרי פורזינגיס ולפני אמביד. והם עוד ממש צעירים.
קאזינס הוא גם מקום חמישי בליגה באיבודים למשחק, 3.8, ביחס איום של 1.3 אסיסט/איבודים.

כלומר: כוכב אדיר, לטעמי מס' 5 הכי טוב בליגה, בפור, שחייב מאמן, סיסטמה, משמעת, כדי לעשות דיאטה ולהיות קטלני אפילו יותר.

אשר לדיל עצמו, נאמר כבר הכל. סקרמנטו ויתרה (שוב) על כוכב שהיה לה, אבל בניגוד לאיזיאה תומאס או חסן וויטסייד – מגה-סטאר עם קבלות כל ערב.
מילא זה – בתמורה עלובה, מגוחכת, שערורייתית. ואחרי שלדברי דיבאץ' עצמו, היתה לה הצעה יותר טובה, אפילו יומיים קודם (ד"א הפיסטונז הציעו עוד קודם את דראמונד ובחירת סיבוב ראשון והיליארד, בתמורה לקאזינס. סורבו).
סקרמנטו נשארת עכשיו עם מחסן גארדים, 7 במספר. בלי סמול-פורוורדים, כל ה-3 שהיו – גיי, בארנס, כספי – לא שם. ובלי הכוכב הגדול שלה, שהיא עוד שנים לא תגריל כמוהו. ובלי תמורה עבור רבע ממנו. זה מביש.

john
john
21/02/2017 9:11:19

כל הביקורות על ניהול הקינגס צודקות. אבל כמו במקרה איבקה אפשר ממעוף הציפור לומר שהבהלת הקינגס היא פשלה מתמשכת. אפשר אפילו לדמיין מה קרה לפני כמה ימים שעיסקה טובה יותר נחסמה. שמתי לב שולאדי בקשר לזה דיבר על סוכנים ולא על בעלים. אולי ספציפית זה לא נחסם על ידי ויואק. הניחוש הטוב ביותר שלי הוא שקרה משהו גדול בימים האחרונים ששם את הקינגס בבהלה לקבל את ההצעה הראשונה שיכלו.

בנוסף החלק החשוב הוא לא בבחירות שקיבלו אלא בבחירה שלהם השנה. כל בחירה מעל 12 השנה הולכת לבולס. אם סקרמנטו מתמוטטת כעת ללא קאזינס היא תקבל גם את הבחירה של ניו אורלינס שאני מעריך שתהיה סביב ה12-14 שם אפשר עוד למצוא ערך לא קטן אבל חשוב יותר ניתן להנחית שחקן טופ 5-6 אם הטאנקינג יהיה מספיק טוב או אפילו לזכות בלןטורי. ובעיני כשמבודדים את העובדה שקרה משהו שחייב את העסקה הזאת אז עוד מוקדם להספיד (ע"ע מארק גאסול). יש אלמנט של מזל פה והיסטוריית הבחירות של הקינגס לא ממש טובות ביחס לאלה שלא בחרו.

כעת שיש להם את הילד שיש עוד פרשנים ש"קבעו" חד משמעית שהוא לא יהיה אול סטאר כי נשאר 4 שנים במכללות וכי החל את עונת הרוקי רע

john
john
21/02/2017 9:18:11
Reply to  john

להילד יש המון כדורסל והוא מאוד רחוק מלהיות מוצר מוגמר. אם אנשים סוגרים לשחקן את הדרך בגיל 23 אזכיר להם את קייל לאורי… הילד הוא סוס עבודה שקורע את עצמו מגיל צעיר ונותן כל שנה מאז בתיכון קפיצות מדהימות. לא יודע מה יהיה הסוף. אבל יש שם אפשרויות. והכי חשוב עכשיו שויואק קיבל את ה"סטף קארי" שכה רצה יתן לצוות שלו קצת חופש לבחור את הבחירות שיתאימו לקבוצה.

לגבי ניו אורלינס כתבתי אתמול בהרחבה למה זה היה מהלך הכרחי ולמה לא היה להם מה להפסיד. המורה שלהם העונה היא איכשהו להשתחל לפלייאוף. גם אם יחטפו סוויפ. הסיבה היא שזה יהיה האודישן הכי טוב לפרי אייג'נט השלישי שיראה את הפוטנציאל ויקפוץ. שאר הסגל יבנה סביבם וסביב הולידיי.

חזיר יבלות צעיר
חזיר יבלות צעיר
21/02/2017 9:12:16

הטענות לגבי העובדה שהם לא הגיעו איתו לפלייאוף לא רציניות. לא שמעתי שמינסווה טענה אתזה לגבי לאב ש6 שנים לא הוביל אותם לשומקום(עם סגל טוב יותר) ולא ששחררו אותו תמורת באדי הילד ושום דבר. אין לי שום בעיה עם אנשים שצורכים קוק בכמויות מופרזות הבעייה שהם מנהלים את הליגה

john
john
21/02/2017 14:57:07

קווין לאב נתפס אחרי 6 שנים כאדם חיובי וכוכב שאין לו את הגן המנהיגותי הנדרש לדחוף חבורת שחקנים קדימה. בנוסף מינסוטה לא נבנתה מיד בשבילו והוא לא יצא מהקולג' ככוכב. אז הוא היה הבונוס של מיניסוטה אחרי שטיפס והשתפר כל עונה. כל העת מינסוטה חיפשה את המנהיג על המגרש וחדר ההלבשה. זה היה אמור להיות רוביו שהראה מנהיגות יוצאת דופן בגיל מאוד צעיר. וכשהבינו שלאב גם רגיש לפציעות וגם נועד לשרת כוכב אחר הם הבינו שהם צריכים לבנות מחדש. במה זה דומה לקאזינס שנבחר כבר מהדראפט להיות אבן הפינה ושנים גרם לכל הארגון גיהנום עליי אדמות? סיטואציה אחרת לחלוטין…

גאון שיגעון
גאון שיגעון
21/02/2017 19:32:52

ואיפה לאב עכשיו?
הבנאדם צלע שלישית בקבוצת אליפות והועבר בטרייד עבור ר-ו-ק-י.
אני מקווה שנראה מבוגי קצת יותר.

יוסי
יוסי
21/02/2017 9:12:26

יש מנצחת ומפסידה ברורה בטרייד ושלא יבלבלו במוח ,סקרמנטו מכרו את קוזינס תמורת נזיד עדשים , כמה שמציגים את קוזינס כבעייתי ולוזר עדיין מדובר בסנטר הטוב בליגה בלי שום ספק והדבר הכי קרוב שהיה לשאק בשנים האחרנות , קוזינס התמודד עם הנהלה גרועה ביותר שלא העמידה סביבו בשום עונה קבוצה ראויה , בחרה בחירות דרפט הזויות ופספסה הרבה שחקנים , ככה לגבי מאזן ופליאוף איאפשר להאשים אותו יותר מדי , השאלה שנשאלת היא לגבי השווי שקיבלו לכוכב עם שנה וחצי חוזה ששווה בוודאות יותר ממה שקיבלו , להזכירכם לאב היה בדיוק באותו מצב ובשנה אחרונה של החוזה ונתנו תמורתו 2 בחירות 1 , שויגנס עוד נחשב ככשרון ענק .
הפליקנס יצאו בפעם הראשונה עם דאמפס (האידיוט ) כווינרים בעסקה כלשהיא אחרי 4שנים מהגנהום של החתמות וטריידים טיפשיים , קוזניס ודיויס מפחידים ביחד אין שום קבוצה שיכולה להתמודד איתם בצבע במיוחד גולדן , חסר עוד כמה חתיכות זה ברור אבל עדיין יש יומיים לבצע גנבות להחתים שחקנים חופשיים , עכשיו ניו אורלנס תיהיה כן יעד לשחקנים שרוצים אליפות , אבל סימן השאלה הכי גדול ובעייתי נשאר גנטרי שלא נראה כמו המאמן הנכון עד עכשיו וקשה להאמין עוד יותר עם צירוף קוזינס

סומסום 89-89
סומסום 89-89
21/02/2017 9:24:56
Reply to  יוסי

כן, איך אמרו, "לא משנה כמה אתה גרוע בעסקים – תמצא מישהו יותר גרוע ממך ותרכב עליו".

john
john
21/02/2017 11:50:47
Reply to  יוסי

על הנייר נראה שאתה צודק. הפליקנס ללא קשר עם מה שיקרה לסקרמנטו ניצחה. וכך צריך למדוד את זה. הצלחה של סקרמנטו מהמהלך לא אמורה להשפיע על כך שניו אורלינס במקום טוב ממה שהייתה לפני יומיים. המבחן הוא השחקן השלישי שיבוא (אני אוהב את הולידיי אבל מישהו בקליבר גדול ממנו). אם הם ישיגו אחד כזה (כריס פול בסוף שנה הבאה) זה ידרבן את קאזינס לחתום על ההארכה המתבקשת.

נראה לי שלגבי המצב הנפשי של קאזינס נגלה במהלך העונה. וצריך להיזהר מהירח דבש בו הוא יעבוד קשה על להשתלט על עצמו כדי להוכיח לסקרמנטו שהיא זו שגרמה לו את זה. בנבחרת התנהג למופת כי זה היה לטווח קצר ושם הוא היה nobody. בקנטקי הוא היה ממש לא פשוט. נחייה ונראה ומקווה שיצליח!

א.ב
א.ב
21/02/2017 9:14:17

סקרמנטו רקובים.
זו אומנם בעיה נפוצה, קבוצה קטנה מגרילה סופרסטאר ולא מצליחה להביא שחקנים סביבו, אבל נראה שהם פשוט עושים טרייד גרוע אחרי טרייד גרוע בלי שום כיוון, הדבר היחיד שהשתפר (אולי, עדיין ברמת פוטנציאל בלבד) זה בחירות הדראפט.
ניו אורלינס דוגמה מצויינת לקבוצה שניסתה אותו הדבר בלי הצלחה אבל את ההגיון שלהם אני מבין (למשל הטרייד עבור הולידיי).
ההימור שלי – קאזינס יעשה הרבה פחות בעיות בניו אורלינס, הקינגס ימשיכו להיות דפוקים (אבל אופטימיים, כי הם ב"בנייה מחדש").

יוסי
יוסי
21/02/2017 9:17:45

גם סקרמנטו הולכים לבנייה והחלשות שבחירות הדרפט שלה השנה וב-2019 שייכות לפילידלפיה , ממש גאוניים , תיהיו הכי גרועים ופילי תרוויח

john
john
21/02/2017 9:20:33
Reply to  יוסי

הבחירה השנה לא הופכת לבחירה של הבולס (קיבלו את הבחירה) אלא אם היא מעל בחירה 12. סקרמנטו תוודא השנה שהיא תקבל בחירה הרבה מתחת.

יוסי
יוסי
21/02/2017 9:25:22

11-30 הולכת לשיקגו
1-10 יש לפילי תזכות להחליף בחירה בינהםן לבחירה הגבוה יותר

Ish
Ish
21/02/2017 9:27:14

On a long enough time line, the survival rate for everyone drops to zero.

במילים אחרות, קח מספיק זמן וכל טרייד או החלטת GM יוצא/ת טוב או בסדר, כי קורים דברים והליגה בנויה עם מערכת תגמול לגריעות כללית שמקטינה את הנזק למען שמירה על תחרותיות.

גאון שיגעון
גאון שיגעון
21/02/2017 19:34:47
Reply to  Ish

The longenough timeline means all GM's will eventually get fired

Ish
Ish
21/02/2017 20:43:00

One can only hope

יוסי
יוסי
21/02/2017 9:27:40

אני מאמין בהילד שיהיה כוכב , שחקן עם מוסר עבודה ענק שמשתפר כל עונה , במצב שלנו היינו חייבים כוכב כאן ועכשיו

גאון שיגעון
גאון שיגעון
21/02/2017 19:36:00
Reply to  יוסי

אחרת דמפס היה מפוטר. ככה זה עם GM הוא רוצה שתהיה מספיק תקווה בהווה, לא מעניין אותו העתיד, כי בעתיד כבר אין לו עבודה.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
21/02/2017 9:31:10

גם שחקנים נמוכים יכולים להצליח היום עם כל הבעיה ההגנתית. ולראיה: אייזיאה ת'ומאס שמוזכר אף במרוץ ל-MVP.

amitlahev
amitlahev
21/02/2017 9:35:53

קאזינס מביא איתו הרבה יותר מהמספרים המדהימים שלו. הוא מביא איתו מחויבות חסרת פשרות למשחק, מלחמה על כדורים חוזרים ואינספור דרכים לשים את הכדור בסל. נכון שזה עולה בלא מעט טכניות אבל קל להבחין כמה הוא רוצה לנצח. זה שחקן שאתה קונה כרטיס רק כדי לראות אותו. שחקן נשמה, לטוב ולרע.
מה שקאזינס חייב זה מאמן סמכותי וכוכב נוסף. את הכוכב הוא קיבל. עכשיו יש לפליקנס 2 שחקני 20 ו-10 בכל ערב נתון שאם ישכילו לנצל את יכולת המסירה המשובחת שלהם – לגארדים ולסמול פורוורדס שלהם צפויים אימוני קליעה על בסיס קבוע עם 20,000 איש בקהל.
לגבי סקרמנטו – לא סתם נראה שהם הצד המפסיד פה אבל שוב פעם – צריך להסתכל מה היו האלטרנטיבות.
יכול להיות שמעז יצא מתוק וקאולי-שטיין יהפוך לסנטר מוביל, הגארדים יקלעו, הצעירים יתקדמו ועם בחירות דראפט וטרייד מוצלח באשכרה תהיה פה קבוצה לא רעה.
ימים יגידו.

אפלטון
אפלטון
21/02/2017 9:36:42

שני הסנט שלי, ואנסה לקחת דוגמא מזיו ולא לצאת מהכלים.
אמרתי עוד במועד הטריידים הראשון שהקינגס היו צריכים להיפטר מקאזינס כי ערך הטרייד שלו רק ירד ככל שיחכו. בתחילת העונה ואפילו בדצמבר היו יכולים להשיג עליו חבילה גדולה במיוחד.
אחרי הסכם ה-cba החדש, חשבתי שהכל השתנה, קאזינס לא ירצה לעזוב את סקרמנטו והם לא ימצאו שחקן טוב ממנו לבנות סביבו.
לדעתי מה שקרה זה שדווקא סקרמנטו נלחצו מתשלום ה-200 מיליון יותר מהכל. ברגע שוויווק נכנס ללחץ מהתשלום המתקרב ולדיבאץ' היתה רק אופציה אחת וזה טרייד כמה שיותר מהר כדי שסקרמנטו תרוויח לפחות גם את בחירת הסיבוב הראשון שלהם העונה. אם היו מחכים הם היו מפסידים אותה לשיקגו ולכן היה צריך לעשות את הטרייד עכשיו ולא לחכות לסוף העונה.
קאזינס ניסה לטרפד את הטרייד כשהצהיר שלא יחתום מחדש בקבוצה שתעשה עבורו טרייד וזה מה שהרתיע הרבה קבוצות וזה מה שדיבאץ' רמז, לא על ההתערבות של הבעלים.
בסך הכל סקרמנטו עשו טעות כשהחליטו מאוחר מדי שקאזינס הוא לא הדרך שלהם קדימה, מכאן זה פשוט היה לקבל את הרע במיעוטו, וזה הטרייד הזה.

זיו
זיו
21/02/2017 9:50:46
Reply to  אפלטון

אם אני הולך איתך,לניו אורלינס הוא כנראה אבטיח שיחתום.
משתי סיבות אחת שגדל בסביבה והוא מרגיש שם בבית. 2. אנתוני דיויס.

אפלטון
אפלטון
21/02/2017 10:15:46
Reply to  זיו

או שניו אורלינס הסכימו לקחת את הסיכון בהנחה שקאזינס יראה פלייאוף סוףסוף וירצה להישאר. זה עדיין סיכון לא קטן לקבוצה, אבל כמובן אחד שהיו חייבים לקחת.
אני חושב שמה שהיה שהסוכן של קאזינס טירפד את העסקה הראשונה, וכאן הוא בכלל לא היה מודע שמתרחשת עסקה. בגלל זה דיבאץ' יצא נגד הסוכנים, במה שהתפרש כאילו יצא נגד הבעלים.

גאון שיגעון
גאון שיגעון
21/02/2017 19:38:55
Reply to  זיו

אדריאן וורזינבסקי אמר בפודקאסט שלו שהסוכנים של קאזינס הודיעו לכל בעלי הקבוצות שהתעניינו בו שהוא לא מתחייב לחתום שוב. הם שיחקו יפה, ולא כמו שסקרמנטו עשו, הודיעו לכולם שהם לא עושים עליו טרייד ומחתימים אותו על חוזה מקסימום, ואז פתאום אופס… כבר לא.

יניב
יניב
21/02/2017 9:54:33
Reply to  אפלטון

העניין שאתם עושים מבחירת הדראפט מינימום בחירת הטופ -3.מדובר סהכ על להפסיד בחירה 12 ומעלה ואפילו בדראפט טוב.זאת לדעתי לא יכולה להיחשב כסיבה הגיונית לוותר ככה ובכזאת קלות על שחקן שבסופו של דבר תקבל לפחות מה שקיבלת אם לא יותר.

אפלטון
אפלטון
21/02/2017 10:17:56
Reply to  יניב

לא יניב, מדובר על להפסיד בחירת טופ 10.
אם גם ככה נעשתה החלטה שלא משלמים את החוזה של קאזינס אז ברור שיהיה מטומטם להפסיד בחירה כזו בדראפט איכותי ועמוק.
הטעות היא שהבחירה הזו לא להמשיך עם קאזינס נעשתה כל כך מאוחר.

יניב
יניב
21/02/2017 11:01:20
Reply to  אפלטון

לא יודע עדיין נשמע לי סיבה אדיוטית לוותר על השחקן הכי טוב שלך תמורת כלום ושום דברא רק כדי שתוכל להחזיק בחירה טופ 10.מה עוד שאם כל הכבוד לדראפט העמוק והכישרוני מבלי לדעת אפילו מי הנבחרים תרשה לי להמר שבחירות 5-10 יוציאו במקרה הטוב סופרסטאר אחד

גאון שיגעון
גאון שיגעון
21/02/2017 19:44:30
Reply to  יניב

יניב, כך גם אני שמעתי. בדראפט הנוכחי טופ 5 יכולים להיות סופרסטארים אבל שאר הדראפט בינוני.

יוסי
יוסי
21/02/2017 10:24:06

הבעיה של סקרמנטו היה הטיימינג אמרתי כבר לפני שנה שהם צריכים לפרק תקבוצה ולהעביר את קוזינס , לפני שנה הלייקרס הציעו להם עסקה טובה אבל מאז דברים השתנו בעיקר זה שהלייקרס החליטו להבנות לאט לאט כמו הרבה קבוצות פילי פיניקס , טרייד על קוזינס אומר שצריך לבנות קבוצה כבר באותה עונה וצריך עוד כוכב ליידו , אם אין לך לבסיס לא שווה להביא אותו , קוזינס לבד לא יסחוב קבוצה , סקרמנטו יכולים להסתכל על הצד החיובי שעכשיו הם יכולים להתחיל מחדש דבר שהיו צריכים לעשות מזמן אומנם לא קיבלו מספיק על קוזינס אבל דברים משתנים מהר בליגה , בחירה אחת נכונה בדרפט גם אם לא טופ 3 יכולה לשנות פרנציז לגמרי למרות שעם ההנהלה של סקרמנטו לא רואה את זה קורה

אהרון שדה
אהרון שדה
21/02/2017 11:05:57

מנים תודה רבה.
בעצם אמרת 3 דברים מרכזיים.
1. הברגים הבעייתים של קאזינס ו האם הברגים הללו בעייתיים רק בסקרמנטו או בכל מקום אחר.

2. היכולת של ניו אורלינס לשחק עם שני "מגדלים "

3. הרווח של סקרמנטו בעסקה .

אשר לסעיף הראשון : הגדרת זאת יפה אין לי מספיק נתונים בכדי להעריך האם הוא יהיה בעייתי בכל מקום או רק בסקרמנטו …אני לא יודע וככזה לא הייתי לוקח אליו שום סיכון אם הייתי GM בוסטון סלטיקס למשל אבל כן הייתי לוקח עליו סיכון אם הייתי בתפקיד דומה בניו אורלינס …היות ולראשונה יש מספיק אופציות יותר בטוחות "פסיכאטרית " ואילו השנייה חייבת לקחת סיכון.

2. היכולת של ניו אורלינס לשחק עם שני מגדלים : כאן אני מודה שהשתכנעתי ממה שכתבת בניגוד למחשבתי הראשונה שכן קאזינס הוא יותר מכונת כ"ח ויודע לקלוע מבחוץ ..דיוויס עם תכונות אחרות וקליעה טובה מאד מחצי מרחק ואי רצון (יחסי) להתלכלך ולהישחק בר'.
מבחינה מקצועית אני רואה זאת כמשהו שבהחלט עשוי לעבוד…ואם זה לא יעבוד זה יהיה יותר קשור לסעיף ההתנהגותי .

3. מה שלא שכנעת אותי כלל היה הרווח של סקרמנטו
שכן הם יכלו להרוויח הרבה יותר.
א. אם היו משחררים אותו קודם לכן (בקיץ או אף קודם ).

עכשיו גם אם תגיד לי בקיץ הם טעו ועכשיו הכירו בטעות והחליטו לשנות אסטרטגיה ולא ללכת על קאזינס לחוזה כ"כ יקר
אז ראשית ברמת העיקרון זה בוודאי הגיוני וייתכן שאף מוצדק …אבל

א. דיבץ עצמו אמר שלפניי יומיים הייתה לו הצעה טובה יותר .

ב. עדיין נותרו לו 4 ימים לסחור .

וברמת העיקרון עם כל הבעייתיות של קאזינס הוא מביא חתיכת מספרים ואיני יכול לקבל זאת שזה כל מה שניתן להוציא על טופ 15 בליגה (לפחות ).
נכון כפי שכתבתי אם אני בוסטון איני הולך עליו תמורת בחירות דראפט איכותיות ושוות …שכן הבחירות הללו שוות יותר מהבחירה של סקרמנטו כיום אך עוד לפני כן אני כבוסטון שעבדתי כ"כ קשה על מקום פנוי תחת תקרת השכר מעדיפה לקבל שחקן טוב מקאזינס או לפחות פחות בעייתי ממנו ולא לשים בו את כל ההשקעה הפיננסית שלי.
אבל רוב הקבוצות הם לא בוסטון הם יותר ניו אורלינס ולכן היה ניתן להשיג עליו יותר ואפילו הרבה יותר ואפילו בקיץ אם לא עכשיו.

חזיר יבלות צעיר
חזיר יבלות צעיר
21/02/2017 11:13:25

התחזית שלי שב2019 סקרמנטו תהיה כמו הנטס- הקבוצה הגרועה בליגה שבחירת הדראפט שלה הולכת למישהו אחר(פילי- בוסטון במקרה של הנטס) אבל העיקר שהם בבנייה וזה חשוב

john
john
21/02/2017 11:44:05

אני צריך לתקן את מה שכתבתי על הקינגס והבחירה שלהם בלוטרי.

התנאי הוא כזה: הבחירה מוגנת טופ 10 לבולס. על פניו הקינגס כנראה היו מאבדים את הבחירה השנה לשיקגו אם בוגי היה מנצח יותר מדי משחקים. כל בחירה מעל 10 הייתה הולכת לשיקגו בולס. כדי להבטיח טופ 10 הקינגס במינימום היו צריכים להיות ב-7 גרועים כך שאם בסיכוי שהוא על גבול הבלתי אפשרי שלושת הזוכות בלוטרי היו קבוצות שמעליה היא אוטומאטית הייתה יורדת לבחירה העשירית. התנאי השני הוא שפילי יכולה השנה להחליף איתם בחירה.

כך שאם הקינגס זוכים בלוטרי הבחירה הולכת לפילדלפיה (הינקי הגאון!). כך שבפועל סקרמנטו תקבל את הבחירה כל עוד היא בתוך הטופ 10 וכל עוד פילי מקבלת בחירה טובה משלה.

המצב האידיאלי של סקרמנטו: הם מגיעים אל תוך הטופ 7 ופילי מתרסקת אל תוך הטופ 5.

המצב האידיאלי של פילדלפיה: סקרמנטו מסריחה ונופלת לתוך ה-7 התחתונות (שוב גם אם לא הם רק צריכים להישאר בסוף בתוך הטופ 10) וזוכה במקום טוב משלה – והיא מחליפה ולוקחת את הבחירה שלה. בנוסף יש להם את הבחירה של הלייקרס שמוגנת טופ 3. אם הלייקרס נופלת חס וחלילה ל-4 אז גם הבחירה שלה אצל הסיקסרס. לא בשמיים שפילי עם 2 בחירות טופ 5 בדראפט של השנה.

המצב האידיאלי של שיקגו: סקרמנטו מתעוררת מההלם, דופקת את ההנהלה, ומקבלת את בחירה 11 שעוברת אחר כבוד לבולס.

ההשלכות של כל זה:
1. אם פילי תראה שסקרמנטו בהתרסקות הם כבר לא ידאגו יותר למאזן שלהם , אמביד עלול "להבריא" ואולי נראה את סימונס בדגימה קטנה. זה בטח לא יקרה לפני ה10-15 המשחקים האחרונים

2. הבולס תדחוף את סקרמנטו לנצח. לא יודע אם השתיים נפגשות, אבל יהיה מעניין איך הבולס תתייחס לזה.

3. סקרמנטו תתפלל לנפילה של הסיקסרס ושל עצמה כדי להבטיח קומבינציה גבוה לבחירה גבוה. ריאלית היא צריכה לקוות שפילי "זוכה" בלוטו ללא קשר למאזן ובכך נותנת לסקרמנטו להתרסק בשקט

ברוך רובין
ברוך רובין
21/02/2017 13:14:29
Reply to  john

אני לא יודע עם הינקי גאון זה יותר חוסר המודעות של דיבאץ אני אצטט את trust the process:
"דיבאץ עשה את הטרייד עם פילדלפיה השביל קאפ ספייס להיפטר מהחוזה של קארל לאנדרי כאשר הוא היה יכול להשתמש בסעיף הפריווישן שנמצא ב CBA על החוזה לש לאנדרי ולקבל את הקאפ ספייס בלי טרייד) זה אינקומפיטנס ברמות שלא נשמע."

john
john
21/02/2017 14:47:35

בביזנס קוראים לזה כסף על הריצפה. לחלוב טיפשים ולגרום להם עוד לחשוב שאתה עוד עושה להם טובה ומציל אותם זה סוג של גאונות. לא IQ אלא Business IQ.

סומסום 89-89
סומסום 89-89
21/02/2017 11:49:07

ובינתיים, ראסל ממשיך לנפח סטטיסטיקות:
https://www.youtube.com/watch?v=CNiJqWLBLJY

שמייקל
שמייקל
21/02/2017 11:53:04

מנחם כל הכבוד. זאת הדיעה הכי אינטליגנטית שקראתי איפשהו בנוגע לטרייד הזה

רועי ויינברג
21/02/2017 11:56:59

כל מילה בסלע.

MBK
MBK
21/02/2017 14:42:05

ניתוח מעולה
גם קאזינס וגם דיווס עשו אדפטציה הם יותר 4.5 מ 5 ( בעמדה *)
זו הקבוצה של דיוויס והשאלה איך קאזינס יחייה כמס 2
יש לי הערכה זעירה שניו אורלינס תחפש טרייד המשך על קאזינס

zivooo
zivooo
21/02/2017 15:05:25

http://www.nba.com/video/2017/02/20/20170220-gt-napear

שדר הבית של הקינגס ב30 שנה האחרונות, גרנט נפייר בכנות שמפתיעה אפילו אותי[בכל אופן אמריקאים פוליטיקלי קורקט], בהתייחסות לטרייד.

מנחם לס
מנחם לס
21/02/2017 16:22:33

קראתי בעניין רב ובאדיקות את כל התגובות הנאורות.
כרגיל, ימים יגידו. גם בקשר לראש של קאזינס וגם ביכולת של הקינגס להתחיל הכל מחדש.

רנדי אורטון
רנדי אורטון
21/02/2017 17:44:25
Reply to  מנחם לס

https://www.youtube.com/watch?v=maTcKfZ4eqo
ימים יגידוו

אולי בעוד שנה וחצי קאזינס יעבור לקאבס ויזכה בטבעת ראשונה.

יואל
יואל
21/02/2017 18:49:28

אוי גוואלד , הדפקט נורטון יצא מהחור שלו

nadav de dove
nadav de dove
21/02/2017 18:38:20
Reply to  מנחם לס

״קראתי בעניין רב ובאדיקות את כל התגובות הנאורות.״ גדול!!

מחפש שם מגניב
מחפש שם מגניב
21/02/2017 19:09:45

בקשר לזכות החלפת הבחירות של פילי.
האם החלטה לא לבצע חילוף מעניקה לפילי משהו אחר או ששום דבר ?

john
john
21/02/2017 19:59:21

לא זו אותה הבחירה. פילי בוחרת במקום הקינגס והקינגס במקום פילי. בכל מקרה פילי תוכל לבחור במקום גבוה יותר (כל עוד הבחירה לא עברה לשיקגו)

מחפש שם מגניב
מחפש שם מגניב
21/02/2017 23:51:42
Reply to  john

לא הבנת אותי.
נניח שלקינגס הבחירה ה7 ולפילי הבחירה ה8.
האם יש להם איזשהוא אינטרס לא להחליף את הבחירות ?
במילים אחרות האם יכול להיות מצב מסויים שבו לקינגס יש את הבחירה היותר טובה ועדיין פילי לא יבצעו חילוף

john
john
22/02/2017 0:53:40

לא שנראה לי.

מחפש שם מגניב
מחפש שם מגניב
22/02/2017 0:57:42
Reply to  john

הבנתי , תודה

השרת
השרת
21/02/2017 19:25:40

אני בניגוד לכולם נזהר מלהגיב בכזאת נחרצות לכאן או לכאן.

1. אפשר היה להוציא יותר… לא בטוח, אנחנו לא יודעים כל מה שהולך מאחורי הקלעים. וגם ההעסקה היותר טובה שהיתה התפוצצה, ככה שהיא לא נחשבת כאפשרות.
2. באדי הילד לא שווה… לא בטוח, חכמים ממני כבר הביאו את משולם כדוגמא נגדית לטענה הזו.
3. בחירות דראפט שוות / לא שוות… חברים, הכל שטויות. בחירות דראפט יכולות להניב דריימונדים, איזייה תומאסים וקוואיים. אבל הן גם יכולות להניב גרג אודנים, אנטוני בנטים, ואדם מוריסונים.

בשורה התחתונה, קאזינס יכול ביחד עם ניו אורלינס לעשות את הפתעת השנה ולהדיח את הלוחמים, אבל הוא גם יכול להתברר כרודי גיי משודרג. שחקן עם סטיטיסקות נהדרות, אבל כזה שעושה את הקבוצה חלשה יותר. בשורה התחתונה – 0 פליאופים לסקמרנטו בתקופת קאזינס. כל סופר סטאר אחר עם מספרים כמו שלו הצליח להוביל קבוצה לפליאוף.

וכמו שמנחם אמר ואייל גולן גיבה אותו, רק הימים יגידו. ואני לא אופתע משום תרחיש.

עידן
עידן
21/02/2017 20:20:22

Lakers make Magic Johnson President of Basketball Operations, fire GM Mitch Kupchak and Jim Buss, team says.

אפלטון
אפלטון
21/02/2017 20:25:22
Reply to  עידן

וואו!
בשורה משמחת לאוהדי הלייקרס.
באיחור של שנתיים אבל עדיף מאוחר מלעולם לא

עידן
עידן
21/02/2017 20:28:28

תצפו לטרייד על ברוק לןפז ביומיים הקרובים

The price on Brook Lopez has dropped, league sources say. Instead of two first-rounders, word is Brooklyn would accept a first and a second.

פומה
פומה
21/02/2017 22:14:52

טרייד עלול להתברר כמצוין לשתי הקבוצות ואו לאחת או בכלל לא מצוין …לאף אחת…
הטרייד הזהדוקא מאד הגיוני באדח הילד בעד קאזינס מה לא הגיוני פה ..?

יוסיפו
יוסיפו
21/02/2017 23:09:22

איפה דדי. שיודע לפני כולם חחחח

john
john
22/02/2017 1:12:33

עוד עובדה מזעזעת מהטרייד. מסתבר שהבחירה של ניו אורלינס לקינגס מוגנת טופ 3. אם בטעות ניו אורלינס זוכה בלוטו סקרמנטו נשארת בלי הבחירה שלה השנה. אם ניו אורלינס עולים לפלייאוף אז זה מינימום בחירה 15.

הסיכוי של ניו אורלינס מהמקומות 12-14? בין 1.5%-2.5% לאחד משלושת הבחירות הראשונות.