לקראת דד-ליין הטריידים (2) – מערב / רועי ויינברג

אחרי החלק הראשון בסדרה, הגיע הזמן לראות מהלכים אפשריים שיכולים להתאים לקבוצות בדד-ליין הטריידים מהצד המערבי. ללא הקדמות מיותרות, נתחיל:

גולדן סטייט – לחכות לעונת הביי-אאוטס.

אין לווריורס נכסים שאפשר להעביר בטרייד. בהנחה שתומפסון, דוראנט, גרין וקרי נשארים – ואין מצב שמישהו מהם עובר בטרייד – נשארנו עם איגודלה וליבינגסטון. שניהם שחקנים שיהיו הרבה פחות אפקטיביים מחוץ למערכת של הווריורס ומוסיפים לה המון, ואין סיבה לראות אותם עוברים. גם כל השאר על חוזי מינימום לא ילכו לשום מקום. זה משאיר אותנו עם אפשרות להביא שחקנים טובים שישוחררו מקבוצותיהם, ויכול להיות שזה יקרה ויבוא איזה לואיס סקולה או כל וטרן אחר שרוצה טבעת.

מטרות אפשריות:
לואיס סקולה (טורונטו), טייסון צ'נדלר (פניקס).

סן אנטוניו – לעשות כמו הווריורס.

אני די חוזר על עצמי, אבל לא סביר שהספרס יביאו מישהו בדד-ליין. אין להם מישהו שיהיה שדרוג משמעותי על דני גרין או טוני פארקר זמין כרגע, והם באופן מסורתי לא עושים מהלכים בדד-ליין. יש להם סיכוי להנחית סופרסטאר אמיתי בקיץ, כריס פול, אבל רק בקיץ. עד אז לא סביר לראות אותם עושים משהו משמעותי, מלבד אולי להחתים עוד שחקן לקו האחורי או מחליף לקוואי.

מטרות אפשריות: חוזה קלדרון (לייקרס), רוני פרייס (פניקס), מאט בארנס (סקרמנטו).

יוסטון – צריכים גובה.

עונת קריירה, אבל צריך בק-אפ נורמלי. קפלה (15).

לרוקטס יש סגל לא רע עם עומק, קליעה ואנדרדוגס, אבל יש להם בור גדול בעמדת הסנטר המחליף. זה בלט כשקלינט קפלה היה בחוץ, והראה שאין להם באמת גבוה שיכול לתת פייט לאורך זמן, עם כל הכבוד לננה ולצ'אינו אונאקו. עוד נגר שיכול לתת דקות, גוף וריבאונד יוסיף להם הרבה. קי ג'יי מקדניאלס הוא שחקן טוב שהם יכולים להעביר, כשיש לו פוטנציאל לייצר נקודות מהספסל בקבוצות טובות בזמן שהוא לא באמת ברוטציה של יוסטון. החלפה שלו בג'ורדן היל יכולה לתרום ל-2 הצדדים.

מטרות אפשריות: טאריק בלאק (לייקרס), ג'ורדן היל (מינסוטה), קוסטה קופוס (סקרמנטו).

קליפרס – סמול פורוורד.

לא. לא כרמלו אנטוני. אין סיבה שקבוצה שפויה תנסה להשיג אותו או תוותר על משהו תמורתו. מה שהם כן צריכים זה סמול פורוורד שיכול לתת הגנה טובה ולהיות איום מהשלוש, כזה שאי אפשר להשאיר פנוי. יש כמה שחקני טרי אנד די כאלו בליגה, ברמות שונות, וכל אחד מהם יהיה שדרוג על מבאה א מוטה חסר ההתקפה. שחקנים שיכולים לעבור הם מבאה א מוטה, ווסלי ג'ונסון וגם החוזה של ג'מאל קרופורד כשיש את אוסטין ריברס, עם סגנון משחק דומה והגנה טובה יותר, על הספסל.

מטרות אפשריות: רוברט קובינגטון (פילדלפיה), דמארה קארול (טורונטו), מרקוס מוריס (דטרויט).

יוטה – סנטר מחליף.

לג'אז יש המון עומק. המון. בין אם זה בעמדת הפוינט גארד (היל, אקסום, מאק, נטו), השוטינג גארד (הוד, אינגלס, בורקס), סמול פורוורד (היווארד, אינגלס, ג'ו ג'ונסון) או הפאוור פורוורד (פייבורס, דיאו, ליילס). החולשה היחסית שלהם היא בעמדת הסנטר, כשאין מחליף אמיתי לגובר. אף אחד בליגה לא יוכל לתת את התנועה שלו בלי הכדור וההגנה באותה רמה, אבל סנטר שיוכל לתת לו כמה דקות מנוחה יהיה שימושי. השאלה המתבקשת היא איזה סנטר, והאם זה יהיה שחקן פוסט-אפ שיוכל להחיות את ההתקפה ולתת דקות טובות מהספסל או מישהו שיתן את הגנת הטבעת של גובר.

אני חושב שהפתרון הטוב ביותר יהיה הגנתי. ההגנה של יוטה הרבה יותר טובה איתו (הוא מוביל את מדד ה-DRPM בהפרש משמעותי מהבא אחריו, ועם פי 2 מהשחקן הבא של הג'אז ברשימה, דריק פייבורס), ואיזה מגן טבעת אפקטיבי שיכול לתת כמה דקות מהספסל יכול להיות משהו משמעותי. מבחינת נכסים, הג'אז יכולים לוותר על אחד הגארדים, כשאקסום הוא מטרה לא רעה לטרייד כשחקן שכנראה לא יוכל לממש את הפוטנציאל שלו ביוטה ועדיין בחירת טופ 5 בשלב מאוד מוקדם בקריירה.

מטרות אפשריות: קייל או'קווין (ניו יורק), נרלנס נואל (פילדלפיה), אלכסיס אייג'נקה (ניו אורלינס).

ממפיס – גבוה עם קליעה מבחוץ.

קשה לדעת עם ממפיס. יש חמישייה ראשונה ושנייה חזקות שמתואמות ביניהן בגדול, הרבה עומק וקבוצה קשוחה שיודעת להוציא מעצמה את המקסימום. חמישייה שנייה של אנדרו האריסון (רוקי לא מוערך), וינס קרטר בשירת הברבור, ג'יימס אניס וזאק רנדולף היא טובה ויחד עם החמישייה הראשונה הטובה שלהם הם קבוצת פלייאוף בזכות. מה שיכול לחזק את הקבוצה זה סנטר שיכול לפתוח את הצבע לחדירות של קרטר ואניס מהספסל ולספק את מימד הריווח שמארק גאסול וה-39% מהשלוש מוסיפים לחמישייה הראשונה. מישהו כזה יכול לבוא על חשבון ברנדן רייט, חיית פוסט-אפ שלא עושה מעבר ויכול לעזור לקבוצות שמחפשות רול פלייר יציב לספסל.

מטרות אפשריות: ג'סטין המילטון (ברוקלין), ספנסר האווז (מילווקי), פרנק קמינסקי (שרלוט).

אוקלהומה סיטי – סקורר.

נכון, קצת מוזר להגיד את זה על קבוצה שיש לה את ראסל ווסטברוק, אבל אין להם עוד שחקנים שיכולים לקלוע חוץ ממנו כשקנטר בחוץ אחרי שהלך מכות עם ספסל והפסיד. אולאדיפו אולי יוצא מהכלל, אבל מלבד שלושתם (וסטיבן אדאמס, שבעיקר תופס כדורים בצבע) אין אף שחקן באוקלהומה שיכול לקלוע. מישהו שיעלה מהספסל ויקלע יכול להוסיף הרבה, בין אם זה מעמדת הפורוורד או גארד נוסף.

אין להם יותר מדי מה לתת כרגע מלבד ג'ופרי לוברן, וסביר שהקבוצה לא תעשה שום מהלך בדד-ליין, אבל האפשרות קיימת. יכול להיות שהם פשוט יחכו לקיץ וינסו להביא פרי אייג'נט שיעשה את זה, או שיגיעו לפתרון חלקי עם מעבר של אולאדיפו לספסל ואברינס לחמישייה כשחקן שיכול להנות ממבטים פנויים בזכות ווסטברוק.

מטרות אפשריות: מונטה אליס (אינדיאנה), טים הארדוואי (אטלנטה), שבאז מוחמד (מינסוטה).

דנבר – פאוור פורוורד עם קליעה.

הנאגטס יודעים מי הם. קבוצה מהירה שמתבססת על יכולת המסירה העילאית של ניקולה יוקיץ' לצד הקליעה הטובה של השחקנים שמסביבו וניהול המשחק האחראי של ג'מיר נלסון. במקרה שלהם הדד-ליין מתחלק ל-2. באופציה אחת הם מעבירים את דניאלו גלינארי ו-ווילסון צ'נדלר, ואז הם יצטרכו קאץ'-אנד-שוטרים ברמתם, ובאופציה השנייה הם שומרים עליהם. במקרה הזה סביר שנראה טרייד על עמנואל מודיאיי, שפשוט לא מתאים למה שמתפתח כרגע בדנבר.

דנבר יכולה, אולי, להצליח להביא את דריו סאריץ' תמורת מודיאיי ואחת מבחירות הסיבוב הראשון שלה, אבל לא סביר שנראה את הסיקסרס מוותרים על סאריץ' לפני שהם משלבים אותו עם בן סימונס. גם ג'ון לוייר יכול להיות מטרה סבירה בטרייד כלשהו שיביא את מודיאיי לדטרויט ואת איש סמית' (או אפילו רג'י ג'קסון) למקום אחר. כל גבוה עם קליעה יכול לתרום להם, או סתם שחקן מנוסה (ואז סביר שנראה את חואן הרננגומז המבטיח מקבל יותר דקות). אבל כל אחד מהם שווה יותר ממודיאיי לבד.

מטרות אפשריות: אנטוני טוליבר (סקרמנטו), מו הרקלס (פורטלנד), ארסן אליאסובה (פילדלפיה).

סקרמנטו – רכז נורמלי.

לאן הקינגס הולכים? לאן אפשר להגיע עם שחקן שאמור להיות בשיאו ועדיין לא סיים עונה עם יותר מ-35 ניצחונות? 2 שאלות שקשה לדעת מה התשובה. בהנחה שקאזינס נשאר, אפשרות אחת היא לנצל את ראיית המשחק שלו (6.4 אסיסטים ב-2017, כשאיזייאה תומאס עם 6.6) בשביל להביא קלע שיוכל לרווח את הצבע ולתת לפרנצ'ייז הזה להוציא יותר מ-DMC. אבל כשכספי ואפללו אמורים לחזור לכשירות מלאה תהיה קליעה סביב קאזינס.

לכן אופציה טובה היא רכז פותח לגיטימי, בהתחשב בזה שברור שדארן קוליסון לא אחד כזה. מנהל משחק כלשהו, בין אם בחמישייה הראשונה או בשנייה, שיכניס יציבות מסויימת ויוכל למצוא גם הוא את חבריו לקבוצה בדקות בהן קאזינס לא על המגרש או מורחק. יש לסקרמנטו נכסים לא רעים לטרייד, כולל קופוס ומקלמור, ויכול להיות שהם יצליחו להביא רכז טוב שיכול לתת הגנה וניהול משחק, אפילו בלי קליעה.

מטרות אפשריות: ריקי רוביו (מינסוטה), ברנדון נייט (פניקס), אלפריד פייטון (אורלנדו).

פורטלנד – הגנה.

הטרייד של יוסוף נורקיץ' על מייסון פלומלי זה מהלך אפקטיבי בטווח הרחוק ולא בטוח אם הוא יהיה סנטר פותח היום או מאוחר יותר. מה שפורטלנד עדיין צריכה, והבחירת סיבוב ראשון מהטרייד של נורקיץ' תסייע לה בזה, הם שומרים אפקטיביים. רק אמינו ונואה וולנה הם שחקני רוטציה עם הגנה יותר מסבירה, והשילוב של מגן יעיל יכול להוסיף המון. קיים סיכוי שנראה מהלך מזווית שונה לגמרי, למשל טרייד של בחירת סיבוב ראשון כלשהי ועוד משהו (אוון טרנר? אלן קראב?) על ברוק לופז, אבל ההיגיון אומר שהגנה תתאים פה.

כלכלית הם בבעיה מסויימת, אבל החוזה הנגמר של פסטוס אזילי (8 מיליון דולר השנה, 4 מיליון מובטחים בלבד בשנה הבאה וכנראה לא ישחק משחק רשמי עבור פורטלנד) יכול לעזור להם. גם מעבר של מיירס לנארד אולי בלתי נמנע בשביל ביג-מן שיגן על הטבעת, כשאין באמת צורך בשניהם כרגע. יכול להיות שנראה את זה קורה באזור הדד-ליין.


מטרות אפשריות:
ביסמק ביומבו (אורלנדו), טייסון צ'נדלר (פניקס), לוקאס נוגירה (טורונטו).

ניו אורלינס – פורוורד פותח ברמה גבוהה.

ברוב המקרים אני מתקשה להבין את ההנהלה של הפליקנס. הם לא מצליחים להעמיד קבוצה ראויה ליד דיוויס, ומבזבזים את מה שיש מסביב לפרנצ'ייז פלייר שלהם. זכייה בשחקן כמו דיוויס בדראפט היא משהו שקורה פעם ב-20-30 שנה למועדון ובקצב הזה המארחת של האול-סטאר פשוט תזרוק הכל לפח. הם יכולים לנסות להמר על סופרסטאר (לילארד? באטלר?), אבל הסיכוי שזה יקרה בדד-ליין קטן. במיוחד כשאין יותר מדי נכסים לטווח ארוך על השולחן.

לכן גם שחקן פותח טוב בעמדת הפורוורד יכול להספיק. יש שחקנים שיכולים להיות אחלה תמורה עבור סמול פורוורד ממורמר שיכול לשחק מהר בקבוצה עם דיוויס כסנטר וטרנס ג'ונס כפאוור פורוורד, למשל טים פרייזר, אטואן מור ולנגסטון גאלוואי. יש להם ערך מסויים ובטרייד משולש הם יכולים להפוך למשהו שיספיק בשביל שחקן שיכול לקלוע, והרבה. זה אולי יהפוך את החמישייה של ניו אורלינס לטובה עם הסמול-בול.

מטרות אפשריות: וילסון צ'נדלר (דנבר), דאג מקדרמוט (שיקגו).

מינסוטה – פאוור פורוורד.

המטרה של הוולבס צריכה להיות הפקת המקסימום מקארל אנטוני טאונס. בדומה לדיוויס ויוקיץ' הוא פרנצ'ייז פלייר ברמה של בניית קבוצה סביבו, וזה מה שמינסוטה צריכה לעשות. לא בטוח שעם גיורגי ז'נג לידו הם מגיעים ל-100% מקא"ט, למרות הסטט' המרשימות של רוקי העונה לשעבר בחודשיים האחרונים. יכול להיות שהשילוב של פאוור פורוורד טהור עם קליעה מרחוק ויכולת להגיב טוב בחילופים הגנתיים תעשה טוב לטאונס.

טאונס וג'נג לא שחקנים שיכולים לרדוף אחרי כל הסטרץ' 4 שיש באנ.בי.איי היום ושניהם במיטבם מתחת לטבעת בהגנה. לכן הכפילות פוגעת בשניהם, וכך גם בהגנה של מינסוטה. בהתקפה זה עוד איכשהו עובד, אבל הם יכלו לכבוש את המקום השמיני בקלות בעונה כה חלשה של המערב. זה לא קורה עם ת'יבודאו, ואולי שינוי בחמישייה יוביל למשהו כזה.

מטרות אפשריות: דריו סאריץ' (פילדלפיה), ג'ון לוייר (דטרויט).

דאלאס – כנפיים.

לדאלאס אין באמת סווינגמנים. ווסלי מת'יוס והאריסון בארנס עושים עבודה טובה בחמישייה, אבל על הספסל אין שחקנים שמתאימים לשיטה המהירה של החמישייה בכנפיים (דוויט פאוול יכול לשחק כסנטר בדומה לתפקיד של נוביצקי העונה, ג'סטין אנדרסון לא יציב ודוריאן פיני סמית' חביב אבל לא נותן משהו מעבר). איזה שוטינג גארד או סמול פורוורד שיוכל לעלות מהספסל ולספק קליעה יתרום למאבריקס מאוד.

מה שהם יכולים להעביר תמורתו זה אחד מהרכזים שלהם. אין באמת מקום לדרון וויליאמס, יוגי פרל, ג'יי ג'יי בריאה ודווין האריס בעמדה אחת, כשסת' קרי דה פקטו שוטינג גארד. כל אחד מהם יכול לתרום בתור כוח אש מהספסל של כמה וכמה קבוצות בצורה יותר טובה ממה שיקרה אם הוא ימשיך בטקסס.

מטרות אפשריות: ת'אבו ספלושה (אטלנטה), ג'ראד דאדלי (פניקס), בוז'אן בוגדנוביץ' (ברוקלין).

פניקס – לפנות מקום.

יש לפניקס שלד לא רע. אריק בלדסו יכול להיות אחלה רכז בקבוצת פלייאוף, דווין בוקר לא רע בכלל, וקו קדמי עתידי של מרקיז כריס ודראגן בנדר (שסיים את העונה) יכול להראות טוב אחד ליד השני. בזמן הזבל שנשאר לעונה הזאת של פניקס, הם יכולים לשפר את מצבם (בחירות נמוכות/תחילת סיבוב שני וחוזים נגמרים) לקראת הקיץ ודראפט שבו הם יכולים להתקדם בבחירות עם הנכסים האלו. אפשר להשיג תרומה לא רעה על טייסון צ'נדלר וברנדון נייט בדמות זכויות בינ"ל והטבות כספיות, וזה יכול לתרום לבנייה מחדש יותר מכל מה שהם יעשו עבור הסאנס על הפרקט.

לייקרס – נכסים עתידיים.

בדומה לפניקס, הלייקרס לא קבוצה שבאמת רוצה להוציא משהו מהעונה הזאת. הם יכולים להשיג בחירות, טרייד אקספשנס וזכויות בינ"ל על שחקנים תמורת חלק ממה שיש להם. שחקנים כמו חוזה קלדרון, לו וויליאמס וטאריק בלאק יכולים לחזק קונטנדריות במקומות הנכונים ולהיות שווים כמה בחירות סוף סיבוב ראשון בשנים הקרובות, אם לא יותר.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 68 תגובות

      1. יש בו בעיה אחת למה לקינגס במקום החוזה התקוע של ג'יי לקחת חוזה תקוע אחר של דנג וגם להיפך מבחינת הלייקרס? מעבר לזה בטרייד כזה הקאבס יוצאת מאוד מורווחת, כולה מוותרים על שאמפרט ומקבלים במקום הן רכז מחליף והן סקנד גארד מחליף סביר שבמקרה הכי גרוע הם על חוזים נגמרים. בנוסף להם מקבלים את בלאק שהוא סנטר מחליף לגיטימי+.
        בקיצור אם אני במקום גריפין לוקח את הטרייד הזה בשתי ידיים עבור הלייקרס והקינגס הוא פחות ברור לי .

  1. תודה, רועי.

    לדעתי יש 0 אחוז סיכוי לביי אאוט על טייסון צ'אנדלר (נרמז באפשרויות של גולדן סטייט) –

    החוזה שלו עד סוף 2019 (יקר מדי לביי אאוט).

    התרומה המקצועית שלו אדירה – 8.4 נק', 11.4 רב', 67% מהשדה, הגנה מצוינת בצבע. אפילו האחוזים שלו מהעונשין טובים (73.4%). ואת כל זה הוא עושה ב-27 דקות למשחק.

    התרומה שלו לצמיחה של השחקנים הצעירים של הסאנס אדירה – שחקן וותיק כמוהו, שנותן 100% בכל משחק, למרות שזו לא קבוצה שתגיע לפלייאוף, זו דוגמה נפלאה לשאר השחקנים, וזו אחת הסיבות שכל שחקני הקבוצה, הצוות המקצועי, וכל ההנהלה של הסאנס מתים עליו.

    אנקדוטה קטנה לגביו –
    מקדונו, שמאוד מכבד את צ'אנדלר, שאל אותו הקיץ עם הוא מעוניין שמקדונו יחפש טרייד עבורו לקבוצת פלייאוף.
    מקדונו אמר לצ'אנדלר שלמרות שאישית, הוא ישמח לראות אותו ממשיך בסאנס, הוא (מקדונו) לא רוצה לעמוד בדרכו של צ'אנדלר מלשחק עוד פעם בפלייאוף בשלהי הקריירה.
    התשובה של צ'אנדלר?
    תעשה מה שטוב לקבוצה. אני מאוד אוהב את פיניקס, מאוד אוהב את הקבוצה, ואשמח להישאר כאן עד סוף קריירה.

    1. מה גם שבפיניקס יכולים להשיג עלצ'נדלר לפחות בחירת סיבוב ראשון אם הם רוצים כך אין להם סיבה לביי אאוט. אני עדיין מקווה שיוסטון ילכו עליו.

  2. תודה רועי, פוסט מושקע ומצויין.
    בסביבת יוסטון הדיבורים בקול רם הם דווקא על ווילסון צ'נדלר ודנילו גלינרי.
    למרות שזה נכון שהם צריכים שדרוג בצבע לסנטר הגנתי חזק. ננה מנופח משרירים אבל עדיין לא מספיק כדי להוות איום כשחקן הגנה, קפלה נותן שידחפו אותו כשמגיעים גבוהים מסיביים והראל קטן מדי כדי להתמודד עם הגדולים. דובר באמת על קופוס למרות שאני לא כל כך אוהב את הרעין של עוד גבוה יחסית רך. צריך רים פרוטקטור וריבאונדר חזק.
    מה שעוד צריכים הוא מנהל משחק ושם זו בעיה. בברלי וגורדון עם היסטורית פציעות וצריך עזרה להארדן מהספסל בכל פעם שאחד מהם פצוע. השאלה מי פנוי בשוק, ואין יותר מדי מציאות מעניינות.
    כך שלו וויליאמס נותר כאופציה הכי מעניינת לחיוק הקו האחורי אבל הלייקרס, כמו האוהדים שלהם, לא ריאלים לגבי שווי השחקנים שלהם ובטח דורשים יותר מדי תמורתו.
    יוסטון בטוח יעשו משהו, כי זה מורי, אבל מניח שזה יהיה שינוי קטן בקצוות הרוטציה, כנראה תמורת דניאלס שלא מקבל צ'אנס.

    1. דניאלו גלינארי (ובמידה פחותה צ'נדלר) מאוד יתאימו לרוקטס, אבל אני מסכים איתך שפליימייקר מחליף סביר וסנטר מחליף זה הדברים החשובים ביותר, שסנטר בעדיפות טיפה יותר גבוהה לדעתי.

  3. מקיף ומושקע ביותר, תודה רועי.

    שחקן שכל קבוצה שניה בליגה צריכה לרדוף אחריו, והלייקרס אמורים להטריד עכשיו, הוא לו וויליאמס.
    האיש בשיאו – מתחרה צפוף עם אריק גורדון על השחקן השישי של העונה – יכול להיות האקס-פקטור מהספסל גם אצל הקונטנדריות.

      1. לא יודע עד כמה זה משתלם להם, לאוברה יש עתיד לא רע. אם הם מצליחים להשיג עסקה של בחירת דראפט פלוס עוד שחקן ספסל שהוא לא אוברה, שילכו על זה

  4. ולא הייתי פוסל סופי את הרעיון של טרייד על כרמלו, לקבוצה מערבית.
    כאמור הקליפרס, עבור סיכוי אחרון לריצת אליפות. ואולי אוקלהומה, קבוצה שבעמדה הזו יש לה טראומה.
    סמול פורוורדז טובים הם היהלום של הליגה, אין כאלה הרבה ושומרים עליהם מכל משמר. לכן העובדה שהשם שלו בכלל על השולחן חייבת להעיר קבוצות אחרות שחייבות sf.

    1. אולי מתנה לקאזינס- אולסטאר נוסף לידו ואולי יעשו פליאוף.
      מעניין בטוח יהיה עם קאזינס ומלו באותו חדר הלבשה, אבל אין סיכוי שמלו מסכים לעבור לסקרמנטו אחרי ניו יורק

      1. אולי הוא שווה הרבה יותר בשוק, אבל עבור דטרויט הוא בעיקר נזק. הם למדו במשחקים האחרונים לא ללכת אליו או בכלל להראות לו מגרש ברגעים החשובים.

  5. רועי טור מצויין למרות כמה תיקונים:
    אוקלוהמה לא צריכה סקורר נוסף אוקלוהמה צריכה מאמן חדש, יש ךה סגל מוכשר מאוד שפשוט נהרס פעם אחר פעם בהירו בול של ראסל. בחירת זריקות וכמות זריקות לא הגיונית ריפוד סטטיסטיקה, הקבוצה יכולה להראות הרבה יותר טוב עם מאמן נורמלי.
    לגבי סקרמנטו אין שום סיבה שהיא תביא רכז ללא קליעה כמו רוביו,הם ראו את הניסוי עם רונדו שנה שעברה.
    גולדן סטייט: כאשר זאזה ווסט יחזרו יש להם סגל קרוב למושלם טייסון צלנדר לא יגיע מחוץ לפרק אין להם שום סיבה לעשות טרייד עכשיו.
    מינוסטה: הייתי הולך על קאולי סטיין השילוב שלו עם קארל אנטוני טאונס ישפר את ההגנה, את רוביו חייבים להעיף בכל מחיר.
    סן אנטוניו: חייבת רכז.
    לייקרס: חייבים להעביר את לו וויליאמס.

    1. ס"א ולייקרס אני מסכים, לא יודע אם אוקלהומה. כשיש לך סופרסטאר אתה עושה כמה שיותר בשביל להוציא ממנו 100%, וזה מה שהת'אנדר עושים עם היכולת המדהימה של ווסטברוק ב-1 על 1. יכול להיות שבמשחק קבוצתי הוא יהיה פחות טוב, ולכן אוקלהומה תהיה פחות טובה.

      1. אוקלהומה ממש לא מוציאים מווסטברוק את המיטב, ווסטברוק אחד השחקנים הגישרוניים ביותר בליגה עם זאת אחוזי האפקטיביות שלו נמוכים מהמוצע. אילו היה בקבוצה הנעת כדור תנועה של שחקנים ולא רק בידודים ובחירת זריקות שגובלת בפשע היינו רואים לא רק שחקן הרבה יותר טוב אלה קבוצה הרבה יותר טובה. הבידודים שלו פוגעים אנושות בהתפתחות השחקנים.

  6. מה אתם אומרים על נואל ורודריגז לווריורס, ליווינגסטון לוושינגטון ובחירת סיבוב ראשון של הוויזרדס וסטוראנסקי לפילי?

    פילי מקבלים צעיר שאולי יתפתח ובחירה סיבוב ראשון על חוזה גמור, וושינגטון מקבלים רכז מחליף איכותי ומנוסה שיכול להחליף את וול ולשחק לצידו והווריורס מקבלים רים פרוטקטור מצוין שיעזור בנקודה הכי חלשה פלוס רכז מנוסה נטול אגו.

    1. שון ליבינגסטון בן 31 עם חוזה שנגמר, ויהיה לא מוגבל בסוף העונה הזו. עיסקה לא טובה לוויזארדס – אלא אם כן אתה חושב שליבינגסטון ייתן להם את אליפות המזרח בפלייאוף הקרוב. והוא לא.

      אהבתי יותר את הרעיון של לו וויליאמס לוושינגטון. אפילו תמורת אוברה.

    2. אני לא יודע אם הייתי מוותר על ליבינגסטון. רכז שמכיר את המערכת וההרכב שלו עם קליי ב-3 קטלני. הוא מנוסה והגנתי יותר מרודריגז וההגנה שלו יכולה להיות מאוד שימושית, יחד עם זה שהוא הגארד היחיד בערך בליגה עם מיד-ריינג'.

  7. גם אני בתור אוהד לייקרס, מת על לו וויליאמס באופן אישי אבל בהסתכלות קדימה הוא מניה בשיאה שחייבים להרוויח עליה עכשיו.

  8. רועי, השקעה יפה מאוד, אך תדע לך שהרבה מההצעות כאן לא כל כך ריאליות לטעמי (הן לא תלושות מהמציאות, אך מאידך, הן לפעמים לוקות בחסר בהתאמה לצרכי הקבוצה, אופי הקבוצה, האג'נדה שלה או התאמות כלכליות שיש לבצע בעסקאות כאלו).

    כך לדוגמא את האפשרויות שהצעת לספרס והווריורס:

    סקולה, צ'אנדלר ובארנס לא ישוחררו מהקבוצות שלהם, אלא רק אם תקרה עסקה יוצאת דופן מצד המשחררות.

    סקולה בברוקלין וכרגע אין להם סיבה לשחרר אף אחד, כי בלי הבחירות בדראפט, השאיפה שם זה לאגור כמה שיותר כשרון או בחירות. לכן, שחרור שחקנים לא בא בחשבון לדעתי.

    בארנס הוא סוג של מנטור לקאזינס (לא כזה חיובי, אבל כך זה לפחות נראה מהצד). בנוסף, הוא תורם הרבה לקבוצה וכל עוד מעמדו של כספי לא יציב ואת גיי רוצים להעיף, בארנס יישאר לפחות עד סוף העונה.

    על צ'אנדלר כבר ענו מעליי.

    דנבר – לקבוצה אין כרגע שאיפה להביא ספציפית פאוור פורוורד, אלא אחד משני הכיוונים הללו:

    1 – הבאת סטאר בדד ליין
    2 – לחכות לקיץ ולהציע סכומים גבוהים לפחות לכוכב אחד. ככה השאר יימשכו אליה גם.

    יש הגיון בלהסתכל על הרוטציה ולטעון שסטרץ' 4 יסכון לקבוצה, אך לא בהכרח הוא הדבר – יוקיץ' לא להיט בהגנה..והבאת פלאמלי לא בהכרח תורמת בנושא. אם הקבוצה דווקא תחפש להתחזק בנקודה ספציפית בדד ליין, אני מאמין שעדיף לה להביא גבוה עם אוריינטציה הגנתית. ואם זאת, עקב השאיפה להפוך לקבוצת עילית בהתקפה, ייתכן שיהיה אמת בדברייך, אך תזכור – גאלינרי ואותו פורוורד כנראה לא יוכלו לשחק יחדיו וכרגע העברה ל גאלינרי בדד ליין נראית יותר ויותר פסולה.

    OKC – רועי, אתה יודע שאליס עם ווסטברוק באותה קבוצה זה מתכון לאסון. הארדווי הוא מנכסים היחידים של אטלנטה ששווים באמת להשאירם לטווח הרחוק ומוחמד יעבור מהוולבס בתמורה למחיר גבוה יחסית (אמרת פאוור פורוורד) וגם אם הקבוצות איכשהו יזמו מהלך יחד – אחרי הפציעה של לבין, אני לא רואה את מינסוטה מבצעת עסקה כזאת. זה לירות לעצמך ברגל. ת'יבס לא אחד שפתאום יחליט עכשיו שהוא עושה טנקינג.

    יוסטון – שתכיר שדריל מורי הצהיר לפני פחות מחודש שקבוצתו לא מתכוונת להיות שחקנית בדד-ליין. הם מרוצים ממבנה הקבוצה ורוצים להמשיך איתו קדימה. יתרה מכך, הוא אף הצהיר שהסיכוי היחיד שיבצע טרייד יהיה רק אם עסקה גדולה ומשתלמת תתגלה אליו, אך מאחר ונראה שיש ממש אינפלציה בהערכת השחקנים לקראת הדד-ליין, אני לא רואה עסקה שמגיעה מכיוון יוסטון. לפחות לא אחת שהם יזמו בעצמם.

    ממפיס – GRIT N' GRIND. הם ירוצו עם מה שיש לטעמי…יש להם את ראנדולף ולכן אני לא רואה אותם מחפשים סטרץ' 4 בדד-ליין (למרות גילו המופלג). קבוצה כמו ממפיס בנוייה הרבה על כימייה באותה באותה הרמה שהיא בנוייה על כישרון. לכן, אני מניח שהם יתנו לקבוצה לרוץ איך שהיא עד שייצא כל המיץ.

    אלה רק חלק מהדוגמאות שראיתי. יש כאן גם הרבה פניני חכמה (הניתוח על פורטלנד ודאלאס מעניין ומאיר עיניים בעיניי). אני פשוט חושב שהשקעת המון ומגיע לך כל הכבוד, אך חשוב לי גם לציין באותה נימה, שחשוב גם להציג ולנתח את הנתונים שכבר רשמתי בתחילת התגובה. ולא פחות חשוב (ואם לא הכי חשוב), צריך גם להציג את הלך הרוח בליגה לקראת הדד-ליין. לאן נראה שהרוחות נושבות? יש סטאר שדורש טרייד? יש קבוצה שמכוונת לעשות מהפך? יש אינפלציה של שווי השחקנים בשוק? – שהאחרון, אגב, הוא מה שקורה כרגע בליגה ולכן אני צופה שלא יקרו טריידים משמעותיים. שיהיה גם ברור – מקרים כמו : טרייד על ג'קסון מדטרויט / בוגוט / אוקאפור או נואל מפילי / גאלינרי / אליס הם לא טריידים משמעותיים.

    1. יונתן הטרייד הכי גדול כבר קרה והוא של איבאקה. וזה טרייד גדול יחסית לטרייד של אמצע העונה.
      טרייד של ג'קסון אם יהיה (ואני בספק) יהיה מאוד משמעותי, בטח לדטרויט.
      לגבי יוסטון- מורי אמר את זה אבל אתה יכול לראות את מורי לא עושה טריידים במהלך מועד ההעברות? אני מוכן להתערב שיוסטון מבצעת טרייד עד מועד הדד ליין, או לכל הפחות מוסיפה שחקן לרוטציה.

      1. הטרייד על רג'י ג'קסון בלתי נמנע. זאת אומרת, יהיה מאוד קשה להמשיך איתו אחרי שהכל כבר נאמר, out in the open, כולל דברים כנים של ואן-גנדי, כולל אנדרה שאומר, "הוא החבר הכי טוב שלי, ובכל זאת…". לצפות את זה בסוכר.
        הפיסטונז תקועים, מחושקים לכניסה לפלייאוף. אי אפשר לדרדר עכשיו במכוון ולחכות לפוינט גארד חדש מהדראפט שאמור להיות מוצלח. זו לא הקבוצה. פוינט חדש עכשיו הוא הכרחי.

        1. זה הכל תלוי בחבילה שיקבלו תמורתו.
          בסך הכל לפי מה שאומרים שאורלנדו הציעה עבורו זה יהיה טיפשי ביותר לתת לו ללכת. הרי רק לפני שנה הוא היה האליל שלכם אז עכשיו חזר מפציעה קשה ותוך חודשיים זהו? זורקים אותו מהקבוצה? זה מגוחך. אם היו תמורתו הצעות מפתות אז ניחא אבל לדעתי דטרויט יהיו טיפשים לוותר עליו תמורת חבילה קטנה. זה לא הסיפור של אורלנדו ששם היה חובה לתת לאיבאקה ללכת במקום לאבד אותו.

      2. אם יהיה טרייד, מורי לא יזם אותו לטעמי. אני יכול לראות אותו יושב בחוסר מעש בדד-ליין. זה לא אומר שהוא לא סקר מלא אופציות, אבל לעומת שנים קודמות – הוא מאוד מאוד מרוצה מעמדת הקבוצה + היא טובה ממה שהיה צפוי.

        זה נתון שהמוח פשוט משמיטים ובוחרים להסיק שעקב ההתנהלות בשנים האחרונות, כך יקרה גם העונה. וזה לא בהכרח נכון.

        לא. אני לא אשים את כספי על כך שיוסטון לא יבצעו עסקה, אבל אני כן מאמין שלעומת שנים קודמות, מורי לא ידחוף בכל או ינסה לחפש בכל פינה אפשרות לעסקה ולכל גם ייתכן מאוד שבגלל לא יבצע אחת

          1. 🙂
            גם אני לוקח את כספי ליוסטון בכיף.
            אין מצב שמורי יושב בחוסר מעש וזה גם לא נכון שאין ליוסטון במה להתחזק. החולשות והצרכים ברורים. הנכסים שהם יכולים לתת מוגבלים ולכן הטרייד יכול באמת רק להיות שינוי קוסמטי להרחבת הרוטציה לא מתוך 8 הראשונים ברוטציה, אבל סמוך על מורי ששינוי יהיה.

      3. לא הייתי קורה לטרייד על איבקה גדול.

        ומאידך, זוהי הגדרה סובייקטיבית ואין לכך מדד.
        כשאני משתמש במונח הזה, אני מתכוון לטרייד נוסח העברת אנתוני לניקס שהתבצעה בדד-ליין.

        ולפי הלך הרוח בליגה עד כה, אני לא צופה למהלך כזה.

        בכל מקרה, רק הזמן יגיד לנו אם יוסטון יעמדו בחוסר מעש בחלון העברות או שיבצעו מהלך נוסף. אך אני מניח שאם שנינו היינו צריכים להמר על מהלך כזה, שנינו היינו מהמרים על נגיעה קוסמטית מאשר שידוד מערכות באחת העמדות או הספסל.

        1. מתי בדיוק טרייד על סופרסטאר כמו כרמלו קרה במועד ההעברות?
          זה נדיר ביותר שטריידים בסדר גודל כזה קורים באמצע העונה.
          טרייד על של שחקן ברמה של איבאקה הוא בהחלט גדול ואני מזמין אותך לאתגר למצוא יותר גדול בשנים האחרונות.
          הכי קרוב שאני זוכר הוא דווקא של כרמלו לניקס למרבה האירוניה.

          1. אפלטון, אתה צריך לבצע הפרדה בין דעתך למציאות ולרדת לשורש העניין שהצגתי.

            אנחנו לא רואים באותה עין את הגדרת המושג "טרייד גדול".
            זה שהוא לא שכיח ע"פ הגדרתי בדד-ליין לא ישנה את דעתי בנושא.

            לכן, אין לך מה לאתגר אותי בנושא, כי זאת לא הנקודה כאן.

            אגב, אינני היחיד שחושב שהעברת איבקה לראפטורס אינה שם דבר. טענתי זאת גם לפני הטרייד ואדבוק בטענה הזאת גם כעת, כל עוד לא יוכח לי אחרת – איבקה לא נותן לראפטורס יתרון על הקאבס. ולעומת הסלטיקס, להם יש הרבה כלים בכדי להעפיל על הקאבס בעתיד, חלון ההזדמנויות של הראפטורס מצטמצם וממען להסגר. אני מסכים שזה היה מהלך מתבקש ויפה שעה אחת קודם. כמובן שאוריד גם את הכובע על כך שבקבוצה השכילו להבין שטרייד לא יתרחש בצוותא איתם, כל עוד ימשיכו לאחוז בטרנס רוס כלא ניתן להעברה. ולמרות זאת, הראפטורס נדרשים ליותר מכך, בכדי לצלוח את המשוכה מאוהיו וקליפורניה. כמו כן, ייתכן שגם הקבוצה לא יכלה לבצע עסקה טובה מכך. לכן רק מעצם ביצועה, צריך לפרגן לה ולראות אם הם יצליחו להוכיח אותי ורבים אחרים על טעותם.

          2. אין הרבה,
            אבל היו כמה שהכריעו אליפויות –

            2008 פאו ללייקרס,
            2004 ראשיד לדטרויט,
            1995 דרקסלר לרוקטס.

            וכאלו ששינו את מפת ה-NBA –

            2012 בוגוט לגולדן סטייט,
            2001 דיקמבה לסיקסרס,
            1996 טים הארדואיי למיאמי,
            1994 הורנאסק לג'אז,
            1988 קווין ג'ונסון לסאנס.

          3. אולי קצת הגזמתי, אני משוחד…
            (הסאנס של הורנאסק ו-KJ זו אחת מהקבוצות האהובות עלי)

            אבל הוא היה התוספת שסוף סוף עזרה לצמד מלון/סטוקטון להגיע לפיינלס.

          4. IT לבוסטון בדיעבד היה אחד הטריידים הטובים של השנים האחרונות, נקודה.
            אבל בזמנו הוא היה טרייד די שולי שלא היה נחשב לטרייד גדול

    2. קודם כל בשביל תגובות כאלה אני כותב את המאמרים. ברצינות. בשביל שיהיה מקום לדיונים ברמה גבוהה על טריידים ודברים כאלה, זה היחוד של האתר וזה מוסיף המון לדברים האלה אז תודה.

      אני לא חושב שכל הקבוצות יעשו טרייד בדד-ליין. בדרך כלל עוברים 25-30 שחקנים, וזה מה שיעבור גם השנה לדעתי בלי משהו יותר מדי משמעותי. כתבתי על כל אחת מ-30 הקבוצות כי המטרה של שני הפוסטים היא סקירה של כל הקבוצות לקראת הדד-ליין, ולא רק טריידים שיכולים לקרות או קבוצות ספציפיות.

      נקודתית, מבחינת הת'אנדר, הם לא יסתדרו עם אליס ו-ווסטברוק על אותו פרקט ביחד. אליס הוא מישהו שיוכל לקלוע בזמן שווסטברוק נח, וזה משהו שחסר להם לדדעתי. במיוחד כשקנטר בחוץ.

      דנבר לא בדיוק קבוצה של הגנה ואני לא חושב שהם יבנו את עצמם כדי לאזן על חשבון הקצב המהיר שהוא היתרון הגדול שלהם בהפרש. הם לא יכולים להיות קבוצת הגנה טובה, אז עדיף ללכת עם המשחק המהיר עד הסוף. לפחות בשלב שבו הם לא באמת קונטנדרים ומביאים סטאר.

      1. רועי, אתה גדול וזה העונג שלנו לקרוא ולפתח על העבודות שלך את דעתנו. צריך גם לשים את הקלפים על השולחן – אפילו ב-ESPN לא יצליחו לבצע ניתוח מעמיק ונכון לכלל הקבוצות ותמיד גם המהלכים ינטו לכך שרוב התחזיות הללו לא התממשו. ולהבדיל מאיתנו, אותם אנליטים לא מקבלים על כך שכר רעב.

        חזות הכל היא שנוכל להתדיין בנושא ולפתח שיח ואין ספק שגם את זה אתה צולח באופן קבוע.

        ובעניין אחר באותו נושא – מי ראה את הידיעה שהקינגס פנו למג'יק והציעו להם את קאזינס בתמורה לווצ'ביץ' + פורנייה/בחירות בדראפט הקרוב?

        במידה ולידיעה הזאת יש רגליים, מדובר כאן בתפנית מעניינת – עד כה רבים האמינו שקאזינס תחת התווית Untouchable, אך משום שבידיעה מופץ מידע הטוען לכך שהבעלים לא מוכנים להעניק לקאזינס את חוזה המקסימום שהוא צפוי לדרוש, ייתכן שהם יציעו אותו בעצמם לקבוצות.

        עוד משהו שארצה לציין – לעניות דעתי, הידיעה הזאת דווקא מראה חשיבה נכונה של הניגן. מי היה מאמין…!
        השבת פניה של הקינגס מראה שאולי בכל זאת יש איזשהו רעיון בממלכת מיקי מאוס וכנראה שגם הם ידעו שלתוך הקלחת שהתגבשה בפרנצ'ייז, הוספת אישיות כמו קאזינס תהיה כבר חציית קו אדום.
        שאפו להניגן. נראה שאתה כן מסוגל להתאפק ולא ללחוץ על כפתור המצוקה בכל שנייה.

        1. מסכים, עשה בשכל שלא הלך על הטרייד הזה. אני לא חושב שקאזינס זה מישהו שיכול להוביל קבוצה רחוק (למרות שווצ'ביץ' ופורנייה זה לא מחיר כל כך גבוה בשביל סנטר טופ 5 בעמדה מבחינת כישרון). עדיין לא ברור לאן הם הולכים, אבל הם לא זרקו הכל לפח בשביל קאזינס.

          למרות זאת, עדיין הייתי מנסה להשיג משהו על ווצ'ביץ'. ביומבו הרבה יותר מתאים ליד גורדון, או בכללי בכדורסל של היום.

          1. האמת, אפשר לחלוק על כך שביומבו יותר מתאים לכדורסל של היום, כי הענף נוטה יותר למשחק "חסר עמדות" וההבדל בין התפקידים מתחיל להטשטש. ועם זאת, אין ספק שגם האתלטיות מדברת ואני חושב שאם מסתכלים על כל הנתונים, כנראה שיש אמת בדברייך.

            העברת ווצ'ביץ' יכולה להוות כלי למציאת פתרונות. השאלה היא אם תמצא ברחבי הליגה קבוצה שתענה לחיזוריה של המג'יק. אולי הספרס או הפליקנס.

          2. אני לא חושב שהספרס ינסו להביא אותו כי הם לא עושים מהלכים קיצוניים מדי בטרייד דד-ליין, למרות שקו קדמי של ווצ'ביץ' ואולדרידג' יכול להיות קטלני.

            ניו אורלינס זאת אופציה לא רעה, אבל השאלה היא מה הם יכולים לתת בתמורה. הדבר היחיד שאולי לי בראש זה באדי הילד ובחירת דראפט כחלק ממהלך גדול שיכלול גם טרייד על פורנייה למקום אחר (ואז יש בסיס של פייטון, הילד, גורדון ו-2 או אפילו 3 בחירות לוטרי).

          3. מה??? אתה חייב לצאת מהסרט של טרייד משין..
            סופרסטאר אחד שווה גם 10 שחקנים בינוניים.
            הייתי נותן את כל הרוסטר של אורלנדו תמורת קאזינס כי כך לפחות יש סיכוי לבנות משהו.
            עם ביומבו ופורנייה והזוניה וכל הזבל הזה שיש 4 בעשר בליגה הם לא יגיעו לכלום.

  9. קאזינס הוא לא סנטר טופ 5 בליגה.
    הוא סנטר טופ 1, עם עודף. אף אחד לא מתקרב אליו – עם כל הכבוד לה"ה גאסול, ג'ורדן, ווייטסייד ושות'.
    לא מאמין שהקינגס שקלו אפילו להעביר אותו על הדברים האלה מאורלנדו. קאזינס הוא סופר-סטאר שבקבוצה הנכונה ועם המאמן הנכון יביא אליפות. קאזינס בבוסטון עושה אותה כנראה אלופת המזרח, קאזינס בספרס עושה אותה אולי אלופת המערב.
    אם בכלל סקרמנטו שוקלת טרייד עליו, היא צריכה לקבל הרבה-הרבה יותר מוויצ'ביץ' ופורנייה.

    1. לדעתי ההנהלה הכושלת של סקרמנטו השתכנעה מעצמה והתחילה להאמין שקאזינס הוא הבעייה ולא הפיתרון. דיבאץ' צריך להישלח לסרביה על טיל שיוט

  10. אם אורלנדו הפרנצ'ייז הדפוק הזה סירב לקאזינס אז חבל על המקום שלהם בנ.ב.א. מבזבזים לנו את הזמן.
    עלק ווצ'ביץ .. עוד פעם מנסים לעבוד עלינו עם שחקן בקבוצה גרועה.
    לא מאמין ששחקן טופ 15 אמור היה לעבור תמורת כמה פירות יבשים.
    גם אם הוא טרבל מייקר לאורלנדו אין הרבה מה להציע.
    הם אפילו לא במרחק של עשר שנים מלהיות גורם כלשהו בליגה.

  11. רועי הכתבות משחק האמריקאים נגד העולם וזו
    מאד נעימות לקורא, מאד מסודרות,
    סדר יפייפה, תשמח שיש לך את הכישרון ליהות מסודר
    ותעריך את זה (אני בטוח שלמדת את הידע הזה בחיים אחרים
    אבל עזוב בטח לא תאמין)
    התוכן ממש מצוין,
    הסדר ענק הענקים.

  12. לגבי סקרמנטו אני חושב שאתה טועה, היה להם את רונדו בעונה שעברה, הרכז הכי טהור בליגה ואנחנו יודעים איך זה נגמר. השינוי שצריך לקרות שם זה במשרדים למעלה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט