הטור של מל ליום רביעי: הניגרי שהציל את טורונטו (גם מזל וגם שכל)

מסאי יוג'ירי, נשיא טורונטו רפטורס, ביצע את המהלך החשוב ביותר עבור הקבוצה בשנים האחרונות.

הוא שילם את שכר הלימוד, והשקיע את השנים (קראו למטה). כשטורונטו נמצאת באמצע ה-CRISIS הגדול ביותר שהיה לקבוצה מאז הסוויפ בפלייאוף של 2015 הוא ביצע את הדיל הבומבסטי שעלול לשנות את עתיד טורונטו רפטורס לשנים הבאות.

אני לא מגזים.

בטרייד שהביא לטורונטו את סרג' איבקה עבור טרנס רוס, והבחירה הנמוכה יותר של טורונטו בדראפט סיבוב הראשון של 2017 (יש לה שתיים; אחת ממילווקי באקס).

הטרייד הזה עושה מטורונטו במכה אחת מועמדת רצינית ביותר לנצח את הקאבס במזרח.

יוג'יר החל לרדוף אחרי בן ה-27 איבקה מהרגע שקווין דוראנט הודיע שהוא עובר לג"ס. יוג'ירי – כנראה ניגרי עם מוח והבנה חריפים ביותר – הבין מיד שזה יותר מדוראנט. זה הזמן לנסות לדוג כוכבי קבוצה אחרים מאוקלהומה סיטי. הוא ידע שאיבקה מביא איתו TWO WAY PLAYER שיעזור גם בהתקפה וגם בהגנה, כשחולשתו היחידה,למעשה, היא מסירה רעועה ביותר.

אבל המחיר על איבקה היה מוגזם. הוא סרב – בשכל – לטרייד של איבקה עבור פטריק פטרסון, הגארד/סמול פורוורד הצעיר המצויין נורמן פאול, ובחירת דראפט מס' 9 (שהפכה להיות הסנטר Jakob Poeltl!).

הערב סיפר ג'ף וולטמן, יד ימינו של יוג'ירי, שבזמן שהשניים ישבו בליגת הקיץ בלאס ווגאס – הרבה אחרי שהשיחות על הטרייד של איבקה פסקו – יוג'ירי אמר לו: "אנחנו חייבים למצוא דרך להביא את איבקה, ונביא אותו במחיר הרבה פחות משביקשה הת'אנדר".  אני מתחיל להעריך את המוח הניגרי הזה יותר ויותר.

אחרי ההפסד לדטרויט קייל לאורי ניגש ליוריג'י ואמר לו: "אתה חייב לעשות משהו, ומיד!". אותם מילים אמר לו דמר דרוזן שבועיים לפני. עתה, כשקווין לאב פצוע, ולך תדע באיזה כושר הוא יגיע לפלייאוף, יוג'ירי הרגיש שזה הרגע הנכון לפנות לאורלנדו ב-SOS.

טוב שהם אמרו ליוריג'י מה שאמרו אחרי ההפסד לדטרויט כי הערב נגד שיקגו, לטורונטו לא היה כמעט כלום תחת הסל! איבקה ישנה את כל הכימיה; לא רק את המספרים!

היו כמה נקודות משיכה: איבקה הוא בן קונגו, ויוג'ירי בן ניגריה; לאיבקה ולקייל לאורי אותו סוכן (אנדי מילר); איבקה אף פעם לא הביע את אהבתו או הנאתו לשחק באורלנדו; והחשוב ביותר – איבקה היה חתום באורלנדו רק עד סוף העונה והם ידעו שהם יפסידו אותו כי הוא לא פרח שם, ולכן המג'יק לא יחפצו להתחרות ב'מלחמת כספים' עם קבוצה שתציע לו מה שתציע.

הוא צילצל למג'יק. מה שהם ביקשו כתמורה נראה כ-"NO BRAINER" ליוג'ירי, והעיסקה יצאה לפועל והדהימה את כל עולם הכדורסל במהירות, וביעילות, שהיא נעשתה.

איבקה אולי אינו ה-RIM PROTECTOR שהוא היה בשיאו לפני שנתיים כשיריבים קלעו רק 40.7% נגדו. אבל הוא עדיין חיית כדורסל צעירה ואתלטית תחת הסל, עם קליעה טובה מאד מהפרימטר. באורלנדו הוא קבר 38.8% מה-3 (שיא-קריירה), ה-15.1 נק' למשחק שלו העונה שווים לשיא האישי שהוא הציב ב-2013-14 עם הת'אנדר. הוא גם שיפר את הקליעה מהקו שלו כשהוא יורה 84.6% – קרייר היי נוסף.

יוג'ירי אמר לפני שבועיים למאמנו דוויין קייסי: "אם אני משיג לך את איבקה, אני מרגיש שהוא עם פיטרסון וג'ונאס ולאנשיונאס יהיו פרונט קורט אדיר, או שניים מהם ושלישי מחכה להיכנס".

יוג'ירי ידע גם שטרנס רוס יהיה פתיון נהדר לטרייד. מלבד העובדה שהוא דאנקר לתפארת, הוא קולע 40% מה-3 לקריירה, והוא PICTURE-PERFECT של שחקן. אולי אפילו הוא נראה טוב יותר משהוא באמת, אבל הוא טוב, אין שאלה בכך. אבל טורונטו צריכה אחד כמו איבקה הרבה יותר משהיא צריכה אחד כמו טרנס רוס. ייתכן שלאורלנדו רוס יהיה טוב יותר. אז כולם זכו.

דברים לא הלכו חלק באורלנדו אחרי שהם נתנו המון עבור איבקה. הם ידעו שאיבקה לא יישאר איתם אז הם הסכימו לקבל מה שיתנו להם. לרוס ישנן שנתיים נוספות אחרי עונה זאת, ואורלנדו היתה צריכה שוטר כמו אוויר לנשימה. אז אולי למסתכלים מבחוץ אורלנדו לא קיבלה מספיק, היא קיבלה מה שרצתה ומה שהיתה צריכה: קלעי מצויין; סופר אתלט; שחקן שייכנס בקלות לפורמט האתלטיות של שאר שחקני המג'יק.

מי זה היוגי'רי הזה שהצליח במכה אחת (שהוא תיכנן זמן רב) לשנות את כל מערך הכוחות במזרח?

**********************************

העלייה המטאורית של מסאי ויג'ירי משחקן ספסל בליגה הבלגית ב-2002 לנשיא הרפטורס ב-2016

מי זה המסאי יוג'ירי הזה? מהיכן הגיע השחור הזה עם השם המוזר לגרום מהפכות ב-NBA, ולמעשה להעמיד היום קבוצה – עם הצעד הנועז שעשה – שתיתן לקאבס או לכל מזרחית אחרת קרב על הכסף?

ראשית, הוא הזר הראשון שהגיע  למעמד נשיא קבוצה ב-NBA. העובדה שהוא ניגרי צעיר בן 47 במעמד כזה גבוה לערוך שינויים שעלולים לגרום למהפך אמיתי ב-NBA – ואיבקה בטורונטו הוא מהפך אמיתי, LET ME TELL YOU – היא סיפור בפני עצמו שמשום מה לא מרבים לדבר עליו. כשדייויד בלאט הפך למאמן הזר הראשון ב-NBA – "זר" מיי אס; נולד בארה"ב, חונך בארה"ב, ולמד ושיחק כדורסל בארה"ב, ובנוסף הוא לבן ובוגר פרינסטון – עשו מזה כותרות ראשיות.

עכשיו, כשניגרי שחור בגובה 1.93 מ' שלמד ושיחק בניגריה, ובילה רק שנתיים של כדורסל כאן במכללה קטנה ולא ידועה (ביסמרק סטייט), שנה בליגת "D", ואז 6 שנות משחק באירופה, הווה אומר כל הכדורסל שלו הוא "כדורסל זר", הופך לצאר של קבוצת NBA ומחליט ההחלטות היחיד בה – איש לא פוצה פה ומצפצף. כאילו "לא נעים" לבוסים של ה-NBA שאחד ללא כל עבר או קשרים מגיע למשרה גבוהה כל כך.

כיצד קרתה עלייתו המטאורית?

הוא בעל כריזמה, בעל ידע, לא ביישן, אבל במקרה שלו הוא היה גם במקום הנכון בזמן הנכון, הכיר את האנשים הנכונים, והטיימינג של כל תזוזה כלפי מעלה היה מושלם ממש.

הוא הגיע ולארה"ב כסטודנט זר ב-1993. קיבל מילגת כדורסל לביסמרק סטייט ואז לשלוחה של מונטנה סטייט/בילינגס שם בילה סמסטר אחד. משם ל-6 שנות כדורסל אירופי לא מרשים מ-1996 עד 2002. הוא חזר לניגריה לשמש כמאמן נוער בזריה, ניגריה.

 

 

(יוג'ירי, כשהיה שחקן כדורסל)

 

הוא הגיע בקיץ 2004 לארה"ב לנסות לראות מה הוא יכול לעשות ב-NBA והצטרף לליגת הקיץ באורלנדו, שם פגש ידיד וותיק,  דייויד ת'ורפ, WHEELER-DEALER המריץ מרכז כדורסל מצליח ביותר בקלירווטר, פלורידה, שכוחו הגדול בהבאת שחקני תיכון מכל רחבי העולם ואז לשולחם לבתי ספר פרטיים "מתאימים". ממרכזו יצאו עשרות שחקנים מעולים ביותר והוא מכיר את כל המי ומה בליגה. יוג'ירי הביא איתו מניגריה שחקן שהוא חשב שיש לו סיכוי, והוא עצמו הצטרף לאימונים ולמשחקים.

ת'ורפ הפגיש בין יוג'ירי לגארי ברוקאו, אחד הסקאוטים של ה-NBA, שהיו לו קשרים עם דוק ריברס – שהיה המאמן של אורלנדו מג'יק באותו זמן – וריברס הפגיש את יוג'ירו עם המנכ"ל של המג'יק ג'ון גבריאל. יוג'ירי הציע את עצמו כסקאוט ללא תשלום ב-2004 וגבריאל אמר "ברצון". גבריאל שמע שהנאגטס מחפשים סקאוט לשחקנים באירופה והוא צילצל למנכ"ל הנאגטס קיקי וונדווי והמליץ על יוג'ירי. הוא עשה עבודה מצויינת בנאגטס (שהשפעתה מורגשת עד היום עם הקשר הבינלאומי של הנאגטס וחיוורי אירופה), ואחרי 3 שנים שם  בריאן קולנג'לו שכר אותו לשמש כמנהל ה-GLOBAL SCOUTING של טורונטו רפטורס.

תוך שנתיים בריאן העלה אותו להיות סגן המנכ"ל ב-2008.

ב-2010 הנאגטס הציעו לו את משרת סגן הנשיא, אחראי על כל ה-BASKETBALL OPERATIONS. ב-2013 הוא נבחר ל-NBA Executive of the Year  – הזר הראשון לזכור בתואר זה.

ב-2013 טורונטו רפטורס הציעו לו חוזה ל-5 שנים על 15 מיליון להיות מנכ"ל הרפטורס. לא רע לשחקן עבר בינוני מניגריה ללא תואר אקדמאי שרק ב-2002 עוד שיחק בתור שחקן בינוני בקבוצה מדרגה ב' באירופה!

יוג'ירי פיתח גם קשרים ב-NBA שבחרה בו לנהל את Basketball Without Borders של אפריקה, ובנוסף הוא מריץ את מחנה הכדורסל היקרתי ביותר באפריקה (בספונסורשיפ של Nike)  בניגריה.

ב-2 לספטמבר, 2016, הרפטורס הגדילו את משכורתו ותפקידו כשבחרו בו להיות גם נשיא הקבוצה.

המהלך הנפלא שעשה אתמול שהביא את סרג'י איבקה מוכיח שעלייתו המטאורית היא לא סתם עניין של מזל או 'להיות במקום הנכון בזמן הנכון', אלא כנראה שלמסאי יוג'ירי הזה ישנו מוח לא רגיל לכדורסל.

 

(Director of "basketball without borders"of NBA)

**********************************

אז עכשיו הרפטורס קיבלה את ה-DEFENSIVE BIG MAN שהיא חיפשה בזכוכית מגדלת.

זה קרה באמצע המשבר הגדול ביותר שקרה לטורונטו זה שלוש שנים. אולי יותר. הם הפסידו 10 מ-14 משחקיהם האחרונים, ונפלו ממקום שני במזרח למקום חמישי.

הוא הגיע עתה אחרי שהם הפסידו את ביסמארק ביומבו לאורלנדו בשוק השחקנים החופשיים הקיץ, ושני הביג-מן שיוג'ירי בחר בדראפט Jacob Poeltl and Pascal Siakam – הם רוקי'ס צעירים

אבל מצד שני איבקה, עם כל הקרייר-היי שלו העונה במג'יק, לא הביא עמו שינוי. הם 36-21, ובערך אותו דבר הם היו גם בלעדיו. במילים אחרות, למרות שהוא היה טוב, הוא לא היה השחקן שהצליח להזיזם ולהעלותם מדרגה אחת למעלה. לפעמים זה לא כמה טוב השחקן, אלא כמה טוב הוא במערכת מסויימת, ובמערכת המג'יק איבקה לא הוסיף ולא גרע. ככה זה במשחק קבוצתי: אתה לא יכול לנבא כימיה.

לטורונטו זה היה "עכשיו או לעולם לא".

אם לא היו חוטפים את איבקה, מישהו אחר היה לוקח אותו. כנראה שיוג'ירי ביקש – וקיבל – אור ירוק מבעלי הקבוצה לעשות הכל כדי להביא את איבקה, ואפילו אם רק לחצי העונה הבאה. טורונטו היו על הפנים, ופתאום הקאבס פצועה ומדדה. זה הרגע להתקיף, וקיביני מאט העתיד (אם כי לטורונטו מספיק צעירים טובים שיתפתחו לשחקנים טובים מאד תוך שנתיים-שלוש).

יוג'ירי ראה קרן אור והחליט להתקיף. קייל לאורי הוא בן 30 והוא יקבל הצעה למקס. בפרי אג'נסי פטריק פטרסון אף הוא ישיג 15+ מיליון הקיץ, כשיהפוך לשחקן חופשי.

REALITY WAS CATCHING UP WITH THE RAPTORS!

ברגע האחרון ממש הם ניצלו. ללא איבקה "הגאון הניגרי" היה הופך ל-"טעות האפריקנית". הוא ניצל את הרגע הנכון ובשיחת טלפון שינה את כל גורל טורונטו העונה, ולשנים הבאות, כי גמר ה-NBA  העונה ישנה את גורל טורונטו לכמה השנים הבאות.

היה פה לא רק שכל, אלא "מזל ושכל". ההגנה של טורונטו תחת הסל היא מס' 17 בליגה. הם מרשים יותר OPEN LOOKS בקשת של 10 פיט יותר מכל קבוצה אחרת. הם מס' 29 בליגה ב- roll-man defense, מס' 19 בשמירה נגד חדירת גארדים (19th) ומס' 22 בהגנה מפני סקרינס ופיק אנד רול (22nd).

איבקה אינו טוב בפיק-אנד-רול אבל טוב מאד ב-catch-and-shoot triples (עם 37.2% בזה).

ומה בקשר לאיבוד רוס? יויג'ירי מהמר על כך שנורמן פאול יוכל למלא את מקומו כי הוא כבר הראה ניצוצות של כוכב, עם קליעת 3 מתקבלת על הדעת (35.7%).

עכשיו, ללא קווין לאב, ג'יי אר סמית', ושומפרט, אולי הסלטיקס הופכת ליריבה האמיתית של הרפטורס. אבל זה סיפור אחר לחלוטין.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
49 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
עידן
עידן
7 years ago

תודה רבה מנחם על הסיפור של יוגירי.זה טרייד ענק שפותר להם את העמדה הבעייתית שלהם בשנים האחרונות-עמדה 4.קליבלנד באמת מתחילה להיראות קצת פגיעה וכמו שכתבת- זה הרגע להתקיף, וקיביני מאט העתיד

אסף
אסף
7 years ago
Reply to  עידן

תארת את זה הכי מדויק שיש עידן

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago
Reply to  עידן

מסכים אתך

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
7 years ago

איזה כיף של מאמר על הבוקר!
מנחם קלאסיק

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago

תודה אשך. מעריך זאת מאד

המשגיח
המשגיח
7 years ago

תודה מנחם. טור מעולה

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago
Reply to  המשגיח

ראה 'אשך'

amitlahev
amitlahev
7 years ago

אחלה מאמר אבל אני חושב שיש להם עוד דרך ארוכה עד שיהוו אלטרנטיבה לקליבלנד. אני מקווה שאתה צודק כי אז יהיה לנו השנה פלייאוף מזרחי מהסרטים.

חגי
חגי
7 years ago
Reply to  amitlahev

תלוי ברמת החיבור, אבל השנה סוף סוף אני רואה 2 קבוצות שעשויות לאיים השנה באמת על קליבלנד, ולא סתם לעשות רוח. אני מדבר על הראפטורס והוויזארדס, מרגיש לי שהסלטיקס עוד לא שם ולא שווים יותר מחצי גמר

יונתן .S.
יונתן .S.
7 years ago
Reply to  חגי

ניתן לפלייאוף לדבר….

לדעתי, וושינגטון קצת חיים בסרט. הסלטיקס סותמים ועובדים קשה. ויש לזה הרבה משמעות כשיגיע הפלייאוף.

שנים על גביי שנים ראיתי קבוצות חוטאות בהיבריס ומפסידות בהלם ויש מספיק דוגמאות לכך.

הם לא יודעים להתמודד נכון עם העובדה שהם פתאום מצליחים והם מרימים את האף.

ההצהרה שלהם כשהם הגיעו עם לבוש שחור למשחק מול בוסטון, כי זאת "ההלוויה שלהם". האמירה של וול בטלוויזיה שהמשחק מול קליבלנד הוא גורלי וחשוב מאוד. ואז עוד להגיד שהקליעה של לברון הייתה פוקס?! מה זה משנה אם כן או לא? למה כל ההתנהלות הזאת?

אני לא בטוח בזה, אבל אני מסיק שאתה טוען שוושינגטון והראפטורס יכולות לאיים על הקאבס גם עקב העובדה שהם נראו מולם טוב יותר בעונה הסדירה. ומאידך, זה לא נכון להישען על משחקים בעונה הסדירה ולקבוע שעל פיהם יישק דבר. יש כל כך הרבה דברים שמשפיעים במעמד כזה של משחק בעונה הרגילה….

אני מעדיף לראות את הקבוצות בפלייאוף ואז לקבוע. גם כי שם 3 הקבוצות הללו יגיעו באופן אחר משהגיעו בשנים האחרונות. ובנוסף לכך, כי צריך לראות איזה קליבלנד תגיע בכלל למאצ'-אפ מולן.

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago
Reply to  amitlahev

לפעמים שחקן אחד הוא התבלין שהיה חסר למרק

יונתן .S.
יונתן .S.
7 years ago
Reply to  מנחם לס

+1

המשפט שרשמת – "שחקן עשוי להפוך להרבה יותר טוב במערכת מסויימת" מתמצת הכל.

מי חשב למשל שתומאס יהפוך היום למה שהוא?

ובוא נלך יותר קרוב – מי חשב שלאורי יהיה מה שהוא היום כשהחתימו שם אותו?

זה הרבה יותר מפוטנציאל. זה תמיד הרבה יותר מפוטנציאל….ועד שאנשים לא יבינו את זה, תמיד יהיו כאלה שיתרעמו על ההחלטות שנעשות. עיין ערך, הטרייד של פורטלנד ודנבר שעד עכשיו רבים לא הבינו את המשמעות שלו לדנבר. וחבל…או הטרייד של אנדרסון מקליבלנד לממפיס (נטו כלכלי – לשני הצדדים!)

ולדי קוגן
7 years ago

איזה סיפור חיים,וואו. טורונטו עקצו פה את אורלנדו חבל על הזמן.

חגי
חגי
7 years ago

תודה מנחם טור מצוין על אחד מאנשי הכדורסל הגדולים של השנים האחרונות.
אני רוצה להוסיף ולתקוף את הטרייד מכיוון אורלנדו כי יש לא מעט על מה לדבר:
על המחיר השערורייתי שנתנו בעבור איבקה דנו מספיק, אך הטרייד הזה הוא כן מהלך חכם מבחינת אורלנדו. במהלך אחד הם עשו כמה דברים שיכולים להיות קריטיים לקבוצה:
1. שחרור הפקק בצבע – כששלושת השחקנים שמרוויחים הכי הרבה משחקים על 2 עמדות (ביומבו ווצביץ ואיבקה) ברור שיש בעיות, כאשר ציוות של כל שניים מהם בעייתי. מעבר של איבקה מפנה מקום לארון גורדון להיכנס לעמדה שהוא צריך לשחק בה, ולציוותים טובים יותר עם סנטרים (בהמשך).
2. שחרור חוזה כבד לטווח קצר – זהו חוזה שלא מועיל לאורלנדו, והיא נפטרה ממנו בזמן הנכון, והרוויחה עליו סקורר טוב עם קליעה טובה שמאזן לגמרי את סגל הקבוצה פלוס בחירת דראפט במחזור שאמור להיות עמוק ואיכותי.
3. ביסמאק ביומבו – עם החוזה בקיץ, אורלנדו די קשרו את עצמם לביומבו לשנים הקרובות (אף קבוצה לא תיקח דבר כזה מהמגיק), אז למה לא לנצל אותו? כשביומבו לבד בצבע, והPF בקבוצה שלו יותר מרווח משחק מאשר עומד בצבע, הוא משאבה ריבאונדים ומכונת הגנה (סדרת הגמר מול קליבלנד, העבודה לצד פטריק פטרסון). עם איבקה זה לא היה יכול לקרות אבל עם גורדון ששומר יותר בפרימטר מאיבקה זה נהדר, ויתן לביומבו לנעול את הצבע. אני מקווה מאוד שפרנק ווגל ישכיל לראות זאת, כי ליינאפ של פייטון, פורנייה, רוס, גורדון וביומבו עשוי להיות מאוד מוצלח, ואפילו יותר אם יבחרו רכז איכותי בדראפט הקרוב.
ומה עם ווצביץ? יכול להיות שחקן 6 חייתי או אפילו חלק מטרייד גדול שיביא למגיק יותר עומק/שחקן איכותי יותר

אני חושב שזה מהלך שמחזיר קצת צבע ללחיים של המגיק, שעם רוסטר לא מאוזן נראו ללא כיוון העונה, והטרייד הזה עשוי לאזן אותם מאוד

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago
Reply to  חגי

מסכים אתך

סומסום
סומסום
7 years ago

טרייד נורא מבחינת אורלנדו –
ברור שטורונטו חמה-אש על איבקה, ברור שהם במצב של win-now, ברור שאיבקה הוא החוליה היכי חסרה להם, והכי חשוב – החוזה נגמר, הטרייד הוא בדיוק לפלייאוף הקרוב.
אז תתנו יותר. טרנס רוס ובחירה מס' 25 – פשוט לא מספיק.

Ish
Ish
7 years ago
Reply to  סומסום

חכה לטרייד פרידה שלכם מג'קסון…

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago
Reply to  סומסום

טרייד נורא? איבקה היה עוזב בקיץ והם לא היו מקבלים מאומה עבורו

עידן
עידן
7 years ago

גדול מנחם, אחלה טרייד לטורנטו.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
7 years ago

לדעתי טרייד מצוין לשתי הקבוצות!

אפלטון
אפלטון
7 years ago

מעולה מנחם.
הדרך של יוג'ירי לראש הפירמידה ממש ראויה להערצה. הוא הימר על עצמו כל כך הרבה פעמים והצליח לצאת תמיד כשהזרקור עליו.
מה שמדהים בטרייד הזה שיוג'ירי תמיד היה בטוח שהוא יכול לבצע כל עסקה. כולם ידעו שטורונטו חייבים פאוור פורוורד. כמעט ולא היה להם לברג' מלבד הנכסים הצעירים. בסוף להוציא את המחיר הזה מהעסקה זה נקודת זכות ענקית נוספת ליוג'ירי.
עכשיו רק שהקבוצה תתחיל לנצח כי היא נראית זוועה

Kore
Kore
7 years ago

מנחם אתה גזען מטומטם

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago
Reply to  Kore

השבוע קבלתי כרטיס חבר ב-KKK כאן בגרינוויל, והזמנתי כבר גלימה לבנה ב-AMAZON

אוהד ס"א
אוהד ס"א
7 years ago
Reply to  מנחם לס

טוב שאתה מעלה את זה.
לכנס האחרון של ה- KKK הכנתי את הסדינים הלבנים כרגיל, רק לא שמתי לב לדוגמת "אלזה", אתה חושב שיש לחבר'ה שם בעיות עם הומואים?

תומש
תומש
7 years ago
Reply to  אוהד ס"א

+111111111111

תומש
תומש
7 years ago
Reply to  מנחם לס

+1

john
john
7 years ago

המאמר מאוד יפה. איבקה זו חשיבה חכמה של מסאי לפלייאוף. הרעיון הוא מה עושים מול הרכב הקלעים הגבוע של הקאבס עם לאב ב-4 ופריי ב-5? ואלנצ'יונס הפך לא רלוונטי וביומבו נתן בזמנו מענה מסויים הגנתי אבל בהתקפה הפך מעמסה. כעת יש להם את האופציה לשחק עם פאטרסון או קארול ב-4 ואיבקה ב-5. זה הסיפור פה. כי עד קליבלנד או בוסטון אתה עדיין צריך את ולנצ'יונס מול כל הקבוצות עד מקום 10 במזרח (כולם עם סנטרים חזקים ואגרסיביים). בוסטון היא דווקה מצ' אפ יחסית טוב מכיוון שבוסטון לא יכולה להחביא את תומאס על דרוזן או לאורי בהגנה ושם אתה תוקף (השחקן של ברדלי יבלע את הרוק וינסה להיות פחות פעיל…)

אבל באו נדבר על מה שבאמת קרה לטורונטו מאז שהחלפנו שנה קלנדארית ל-2017. ב-15 המשחקים האחרונים היו פציעות אבל אם נסתכל בפועל נגלה שב-15 המשחקים האחרונים שיחקו 6 חמישיות שונות יותר מ-30 דקות במצטבר (מינימום 4 משחקים שונים). 3 מהן הם בין הטובות בליגה למרות כל ההפסדים, עוד אחת טובה, אבל כל השאר נוראיות ונכשלות כשזה נע בין מינוס 7 מדאיגים למינוס 40 מזוועים. הטובים:

1. לאורי, פאוול, קארול, פטרסון וולנצ'יונס – נט פלוס של 21!
2. לאורי, דרוזן, קארול, נגוורו, וולנצ'יונס – נט פלוס 20
3. ג'וסף לאורי, פאול, רוס וולנצ'יונאס – נט פלוס 16.7

מה שלומדים מה-15 משחקים האחרונים זה:
א. אין כרגע תחליף לולנצ'יונס ולאורי. נכון שיש קומבינציות רעות כששניהם משחקים אבל התלות של טורונטו בלאורי היא עצומה.

ב. הספסל של טורונטו הפך מנכס לנטל. אילו רק היה מאוזן טורונטו הייתה מובילה את המזרח.
הספסל ב-10 משחקים האחרונים משחק בממוצע 17.9 דקות (מקום 19 בליגה), קולע 30 נקודות למשחק (מקום 25) EFF (אפקטיביות מתקדמת) של 36.7 (מקום 22), וDEFF (הפרש מתקדם) של מינוס 7.8 (מקום 24). לצורך העניין לכל העונה עונה הם: EFF של 39 ו-DEFF של פלוס 1.7

http://www.hoopsstats.com/basketball/fantasy/nba/teamstats/17/7/diffeff/1-1

ג. קורי ג'וסף בנפילה חופשית. אחרי כמה שבועות חזקים בתחילת ינואר, בחודש האחרון הוא משחק פחות (19.1) קולע פחות (7 נק ב41% מהשדה ו-28% מהשלוש , 72% מהעונשין) והקבוצה נראת רע כשהוא על המגרש עם מינוס 4.5. לאורי הגיע בשנים האחרונות מותש לפלייאוף. הוא כבר לא ילד ומשחק הרבה מאוד דקות. עם כל הכבוד לאיבקה קייל לאורי הוא המפתח בפלייאוף כי הוא המנוע של הקבוצה.

יונתן .S.
יונתן .S.
7 years ago
Reply to  john

ג'ון, העלית נקודות חשובות.

רק חשוב לי לציין –

1. לא מדובר פה רק על עומק. זאת גם שיטת משחק.
אפשר לראות שכאשר הקבוצה מתנהלת ביחד היא היה טובה, גם אם השחקנים פחות טובים ברמת הפוטנציאל.
ראה ערך – הסלטיקס והספרס.

הטענה נגד הפציעות לגיטית בעיניי קהילת ה-NBA, מכיוון שאין כל כך שיטת משחק כפי שזה נראה כרגע. מה עושים? כדור ללאורי או לדרוזן, חודרים ומחכים לריבאונד התקפה? הם לא באמת משפרים את הקבוצה סביבם…הם מעלים בה את רמת הכישרון, אבל כשיש הבדל כל כך מהותי בין קבוצה בריאה וקבוצה שחסר בה שחקן אחד, זה מצביע על אחת משתי מסקנות:

א – הקבוצה נשענת על כישרון יותר מאשר על שיטת משחק.

ב – אותו שחקן חסר הוא Game Changer, סופר-סטאר. מה-10 הכי טובים בליגה.

מסקנה ב, לטעמי, לא חלה על אף שחקן בטורונטו החדשה. ולכן אני לוקח כאן יותר את מסקנה 1 כאחת שעלולה להצביע על הבעייה כאן.

לבוסטון חסר את בראדלי כבר מעל שבועיים. הם שיחקו העונה די הרבה בלי הורפורד וקראודר. שחקני ספסל היו חסרים על ימין ועל שמאל. והם עדיין מנצחים. ויתרה מכך – הם גם עדיין משחקים באותה שיטת משחק. זה קרה גם כשהורפורד ותומאס היו חסרים.

בוסטון עמוקה יותר, אין על זה וויכוח. אבל כשאתה רואה שאפילו ג'יימס יאנג (האחרון ברוטציית הסלטיקס) משחק ברבע הרביעי בדאלאס ונותן 10 נקודות ביוטה כשקראודר חסר – אתה מבין שיש כאן קבוצה עם שיטת עבודה מבוססת יותר שגם בנוייה נכון יותר. כי זה לא בהכרח שרק המאמן בנה הכל. זה כי גם יש לו את חומר השחקנים לכך. בוסטון עמוקה גם בגלל העובדה ששחקנים שם מתאימים יותר לשיטת המשחק.

זה, אגב, למה איבקה עשוי להיות טוב מאוד בטורונטו. אולי אף לחזור למעמד שהיה לו באוקלהומה. נחייה ונראה.

2 – בכל מקרה, חשוב גם לציין שלטורונטו הבחירה שהם קיבלו היא קריטית יחסית. במידה והם מעריכים את החוזים של איבקה ולאורי, התקרה של טורונטו כבר תהיה חסומה. חיזוק יהיה קשה להשיג. עוד יותר אם הם לא יראו מספיק רלוונטיים עד סוף העונה.

3 – הספסל של הראפטורס יצטרך לדעת לתת את המענה לקראת הפלייאוף ובפלייאוף עוד יותר. ג'וסף היה ממש חלק קרדינלי בריצת הפלייאוף האחרון של ה-BIG NORTH. כעת, אחרי הטרייד המדובר, הוא נהפך ביום לשחקן השישי של מי שבעיניי רבים היא המאיימת העיקרית של הקאבס במזרח. זה עשוי להספיק מול וושינגטון, אך מול הקאבס פחות. או אפילו אם ייצא מצב שהם פוגשים את הסלטיקס בחצי הגמר במזרח לסדרה והספסל ימשיך כך, יהיה להם קשה לתת מענה 48 דקות למשך 4 משחקים לפחות.

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago
Reply to  john

יש להם כמה צעירים מצויינים שעדיין לא נוסו ממש, ביניהם סנטר ענק צעיר שאומרים עליו שהוא מצויין. שמו תמיד בורח לי מהראש אבל כתבתי עליו במאמר

יונתן .S.
יונתן .S.
7 years ago
Reply to  מנחם לס

אתה צודק מנחם.

ועל אף זאת, קשה להתווכח עם העובדה שההתקפה שלהם היא לא אחת שתקשה על קבוצות לשמור נגדה.

הרבה ירימו את הנתון שטורונטו היא בעלת אחת ההתקפות היעילות בליגה (עד הנפילה..).

נכון…אבל זה לא כזה מסובך כשמדובר בליגה הרגילה (אם כמה שאני מוריד את הכובע עד עכשיו לעונה הזאת, כי מלבד ברוקלין, כולן בעלות סגל ראוי וגם כולן מתחרות. כנראה שאפקט ה-PROCESS מפילי לא מאה לה מהלכים).

למרות העובדה שיש להם כמה וכמה צעירים מעניינים, הם לא הופכים לאקס פקטור בקבוצה וזה חבל מאוד, כי כשיגיע הפלייאוף, אי אפשר לצפות שהם לא יחששו לבצע את עבודתם נאמנה.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
7 years ago

כתבה נפלאה של אלעד זאבי:

http://www.haaretz.co.il/sport/nostalgia/.premium-1.3857598

עגל ומלבד זאת אני סבור שיש לפרק את ג"ס
עגל ומלבד זאת אני סבור שיש לפרק את ג"ס
7 years ago

גם אתה ברוטוס (עם מינוי להארץ)?!

לא משנה שמות
לא משנה שמות
7 years ago

לא צריך מנוי נשמה.
תיקח את הכותרת של כתבה, תעתיק לגוגל, וכנס מחדש

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
7 years ago

בחיים לא!

Berch
Berch
7 years ago

תענוג של קריאה….
גם אני חושב שצריך לחכות ולראות אם יתחבר שם העסק אבל בכל מקרה נראה שזו הפעולה הכי טובה שההנהלה יכלה לעשות….

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago
Reply to  Berch

תודה

נמרוד
נמרוד
7 years ago

אין ספק שהטרייד הזה מצוין לטורונטו, רוב אמנם נותן עונה מצויינת אבל הוא ופאוול יושבים על אותה משבצת, פאוול נראה שיכול להתפתח לשחקן טוב המשמעותי אותי ועכשיו יקבל דקות באופן יציב מהספסל יוכל להיות עוד יותר משמעותי, ועכשיו עם איבקה בחמישייה יש להם 9 שחקנים ברמה גבוהה לפלייאוף, עכשיו האחריות עוברת לקייסי.

דורון מי האימפריה שצריך לפרק
דורון מי האימפריה שצריך לפרק
7 years ago

נהדר מנחם, כתבה מעניינת מאד,
תודה למנחם וגם על התגובות וההומור הנהדר.

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago

תודה דורון

Zivke
Zivke
7 years ago

הוא נורא מזיע

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
7 years ago

טרייד טוב לטורונטו. ההבדל העיקרי בפלייאוף השנה לעומת שנה שעברה – ביומבו הלך ובא איבקה.
האם זה יספיק מול קליבלנד? נדע את התשובה עוד כמה חודשים

אוהד ס"א
אוהד ס"א
7 years ago

זה מסוג הטריידים שכולם משתאים מגודל ההישג של טורונטו, אבל המציאות תהיה זאת שטורנטו לא רק שלא תיקח את המזרח, היא אפילו לא תגיע לגמר.

מצד אחד, המשבר שם כל כך עמוק שאני לא רואה אותם יוצאים ממנו (אמר זה שחשב שוויזארדס לא יגיעו לפליאוף בתחילת העונה)

מצד שני, איבקה זה כבר לא הפיל נפיל שמכריע סדרות גמר.
הכדורסל המודרני של הסמול בול הורג את האיבקות כמו דינוזאורים זקנים.
רק לפני כמה שבועות קראתי מאמר נפלא פה באתר איך איבקה הפך מהחוסם הכי טוב בליגה לסתם עוד שחקן טוב.

דווקא לאב בעמדה 4, יבטל את כל היתרונות של איבקה בצבע. הוא ייקח אותו החוצה לקשת ה- 3 ונגמר הסיפור, לקינוח הוא גם יפנה נתיב לחדירות ללברון ולאירווינג

מה שאני מבטיח לכם שטורונטו תישאר הקבוצה הכי טובה בקנדה

מיקי
מיקי
7 years ago

איכשהו בכל הדיונים האלה מתבררת יותר ויותר השורה התחתונה – אוקלהומה פשוט נכשלו בבנית הקבוצה שלהם. עם דוראנט, ווסטברוק, איבקה והארדן הם לא זכו באליפות, שזה קורה, אבל בסופו של התהליך נשארו רק עם ווסטברוק, שמעולם נראה לי הדמות הפחות מתאימה לבנות סביבה קבוצה. איך אנחנו מסבירים את זה? סם פרסטי ישב עם אטמים באוזניים כשפופ ואר.סי ביופורד דיברו איתו? מי מציע הסבר לתעלומה הזו?

פומה
פומה
7 years ago

הדברים שאתה כותב תמיד נכונים מנחם אם מנתקים את הזמןוהמקום כלומר המציאות מהענין …
בא נחזור למציאות בלי לשכוח את מוסר ההשכל שלימד מאיר אריאל בשירו שני מקסיקנים על חבל …
ונלך לארלנדו של השנה שעברה עם אודילפו סבוניס ושות ואיך הקבוצה המדהימה הזו נראתה.
ואז מה הנהלת אורלנדו עשו …
או קיי שכחנו מה הם עשו אז בא נמציא משהו …
לברוןלמכבי תל אביב תמורת גל מקל…רגע לא …
ניתן את סוני ווימס תמןרת לברון ….
טז אם קליבךנד טפשים מספיק לאכול אותה פעם אחת הם לא יאכלו אותה בפעם הבאה …?
שני מקסיקנים על חבל ….
ועכשיו המסאי מניגריה …חשבתי שמסאי זה שבט קניתי ממסאי מרה ולא מיוגירי אבל מה זה משנה ….
נראה פשוט זה שהיה לו יותר מזל משכל …

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago
Reply to  פומה

סבוניס הגיע עם הבחירה. ל-OKC, לא למג'יק

פומה
פומה
7 years ago

ואני חייב לתת מחמאה לפעמים מנחם מאמרים מעולים יוצאים תחת ידך.
כמובן כאשר מזניחים את המציאות פה ושם ..
אבל כפי שכתבת לעידן עופר ארוך …
ואצלך באמת ארוך מאד .
אז אנא קצר כדי שיהפוך לקריא …הגב לי במילים תודה תיקנתי …
כדי שאוכל לקרא הכל !

עצה לראש המוסד
עצה לראש המוסד
7 years ago

ח"כ פיראט מפגר,
מאחר ואני רוצה לאזן קצת את הכוחות אתן לך עצה; אתה כל הזמן שולח אליי אנשים שמודאגים לסודיותם. הם חובשים קסדות או שהם מתהדרים בתארים שונים ומשונים של בעלי מקצועות שונים ומשונים. מה שאתה צריך זה רוצח אחד עם ביצים שלא יפחד לעשות קצת זיקוקים ברחובות ישראל ואז לא תהיה לך שום בעיה איתי…
אבל אתה שבוי של המדיניות שאתה עצמך התווית ואתה ממשיך לשלוח לי גנבים בלילה שמשקשקים כל פעם שאני מתאמת איתם ואז הם נסוגים.

פעם אחת. רוצח עם ביצים. אקדחים שלופים. בעיה נפתרה.

הבנת את זה שק חרא עם פנצ'ר בעין?!

עוונותי 3.0
עוונותי 3.0
7 years ago

*מתעמת

מאיר
מאיר
7 years ago

ההצלחה המדהימה היא שטורונטו מצליחה להנחחית אצלה שחקנים בסדר גודל שפעם לא חלמו עליהם כשישבו לקפה עם מייפל.
עדיין התקרה שלהם היא גמר מזרח(שזה מכובד לחלוטין) אבל עם עוד כמה שנים כאלו טורונטו תהפוך ליעד חם (וקר טילים) לשחקנים חופשיים