לקראת דד-ליין הטריידים (1) – מזרח / רועי ויינברג

דד-ליין הטריידים מתקרב בגדול, כשהוא בחמישי שאחרי האול-סטאר (23.2). זה זמן טוב לבדוק מה כל קבוצה יכולה להשיג באזור התאריך הזה, יום שבו באופן מסורתי כ-25-30 שחקנים עוברים קבוצה. נתחיל עם המזרח, הקונפרנס של אלופת ה-NBA:

*
קליבלנד – "We need a point guard".

את המשפט בכותרת אמר לברון ג'יימס, והוא צדק. ניהול המשחק נופל באופן כמעט בלעדי עליו ועל אירווינג שאחראים ל-66% מהאסיסטים של קליבלנד. הקאבלירס בנויה סביב מנהלי משחק. מלבד לברון ואירווינג אין שחקן אחר שמסוגל ליצור בעצמו נקודות ושאר הקבוצה מתבססים באופן כמעט בלעדי על מהלכי פוסט-אפ או קאץ' אנד שוט שמבוססים על MVP הגמר או על הבחירה הראשונה בדראפט 2011.

לכן מנהל משחק נוסף הוא הכרח. לקליבלנד אין מקום מתחת לתקרת השכר, מה שמשאיר אותה עם כמה אפשרויות. הראשונה היא לחכות לאחרי הדד-ליין, תקופה בה שחקנים מקבלים שחרור מקבוצותיהם וחותמים בקבוצות אחרות (שנה שעברה עשו זאת, בין היתר, ג'ו ג'ונסון, דיוויד לי וקווין מרטין). יכול להיות שנראה איזה שחקן מקבל שחרור וחותם בקליבלנד בזול, כששמות אפשריים הם דווין האריס וחוזה קלדרון, או שיחתום שחקן חופשי. האופציה השנייה היא לעשות טרייד על אחד מהשחקנים של קליבלנד, והאופציה הטבעית ביותר היא שאמפרט.

כשיש בסגל את קורבר, ליגינס וסמית' לא צריך 4 אנשים ברמה של שוטינג גארד פותח. סמית' וקורבר עדיין לא היו כשירים באותו משחק ולהעביר את ליגינס לא יתן לקליבלנד כלום, מה שמשאיר אותה עם החוזה הגדול של שאמפרט שיכול לשחרר הרבה מקום. יכול להיות שנראה אותו מגיע למקום אחר. כשהקבוצה צריכה גם ביג-מן מחליף אחרי הפציעה מסיימת העונה כריס אנדרסן.

מבחינת מקומות בסגל, לקליבלנד אין מקום פנוי. יש את החוזה לעשרת הימים של דריק וויליאמס והחוזה הנגמר של הבירדמן שיכולים לפנות שני מקומות יקרים, ויכול להיות שהם לא ימשיכו עם האלופה במרץ. זה עוד דבר ששווה לעקוב אחריו במהלך הדד-ליין אצל אחת הקבוצות המסקרנות ביותר בליגה מהבחינה הזאת.

מטרות אפשריות:

פוינט גארדים: דווין האריס (דאלאס), חוזה קלדרון (לייקרס), ג'ורדן פארמר (שחקן חופשי), לאונרדו ברבוסה (פניקס סאנס).

סנטרים: אנדרו בוגוט (דאלאס), קוסטה קופוס (סקרמנטו), אלכסיס אייג'נקה (ניו אורלינס).

*
בוסטון – Go Big?.

לבוסטון יש עומק מרשים. איזייאה תומאס ומרקוס סמארט בעמדת הפוינט גארד, אייברי בראדלי וג'רלד גרין בשוטינג גארד, ג'יי קראודר וג'יילן בראון בסמול פורוורד, אל הורפורד וג'ונאס ג'רבקו בפאוור פורוורד ואמיר ג'ונסון וקלי אונלינק בסנטר. מבחינתם, יש 2 אפשרויות ריאליות (יחסית) בדד-ליין הזה.

השאלה הראשונה שתמיד תשאל במקרה של הסלטיקס היא האם הם יעשו מהלך על סופר-סטאר. ג'ימי באטלר ובלייק גריפין הוזכרו כמועמדים בעבר, וכשלבוסטון יש הרבה שחקני ספסל טובים, זכויות בינ"ל על שחקנים ובחירות דראפט טופ 3 בשנתיים הקרובות, נראה שהם יכולים לעשות מהלך על שחקן שיביא אותם למעלה. השאלה הגדולה היא למה לעשות משהו כזה העונה ועכשיו. הם במקום השני במזרח ובקצב של 52 ניצחונות בעונה, מה שמראה שהתלכיד שלהם אולי שווה משהו. איינג' זה מנג'ר שיודע לעשות טריידים גדולים כשצריך, אבל אפשר להאמין שהוא יתן לקבוצה המוצלחת הזאת ריצת פוסט-סיזון לפני מהלכים גדולים.

השאלה השנייה, פשוטו כמשמעו, היא ללכת על גדולים. בוסטון היא אחת קבוצות הריבאונד החלשות בליגה עם 41.5 ריבאונדים במשחק, מקום 28 בליגה ודי ממוצעת בהגנה בצבע. יכול להיות שלהוסיף סנטר שיתן סייז ליד הורפורד (במקום ג'ונסון) יהיה מהלך חכם, אבל יש גם סנטרים פנויים כאלו בקיץ כמו נרלנס נואל ואנדרו בוגוט, אז לא בטוח שיעשו מהלך עכשיו. בכל מקרה, יכול להיות שהבחירת דראפט שלהם השנה (סוף סיבוב ראשון) תספיק תמורת סנטר כזה.

מטרות אפשריות: קוסטה קופוס (סקרמנטו), ארון ביינס (דטרויט), לוקאס נוגירה (טורונטו).

*
וושינגטון – דרוש ספסל.

לוושינגטון יש חמישייה מעולה. ג'ון וול, בראדלי ביל, אוטו פורטר, מרקיף מוריס ומרצ'ין גורטאט סוף סוף למדו איך לנצח ביחד וזאת חמישייה שאסור לוושינגטון לוותר עליה בשום מחיר בדד-ליין. הבעיה היא שאחרי החמישייה אין כלום. קלי אוברה מחליף נחמד אבל לא יכול להיות יותר משחקן של 15 דקות במשחק בקונטנדרית, הימים היפים של מרקוס ת'ורנטון מאחוריו ועל כל השאר עדיף להמעיט במילים.

לכן וושינגטון צריכה חיזוק לספסל. חיזוק אחד אמור להיות איאן מהנימי שלאט לאט צובר תאוצה אחרי פציעה קשה, ואם יהיה קרוב לסנטר היעיל שהיה לאינדיאנה שנה שעברה אז הם הרוויחו רול פלייר משמעותי. אבל גם הוא לא יצרן נקודות משמעותי, וזה משהו שאין לוושינגטון על הספסל. איזה שוטינג גארד שיכול לעלות ולעשות סלים יהיה מאוד שימושי עבורם, הבעיה היא שאין נכסים של ממש תמורתו, מלבד בחירות דראפט (בחירה שתהיה, ככל הנראה, באזור ה-20-25 בסיבוב הראשון). לא בטוח שזה יספיק בשביל רוב הקבוצות, אבל קבוצה שמחפשת בחירות דראפט ומחזיקה בסקורר היא ברוקלין. טרייד של שון קילפטריק על בחירת הדראפט הראשונה של וושינגטון השנה יכול לעזור לשני הצדדים, ולא אופתע אם יקרה.

מטרות אפשריות: לו וויליאמס (לייקרס), שון קילפטריק (ברוקלין), מונטה אליס (אינדיאנה).

*
טורונטו – We Got the Power?.

הדבר שהכי חסר לטורונטו זה פאוור פורוורד. לא כזה עם יכולת ייצור נקודות, הקבוצה ממילא לא תשתמש באחד, אלא מישהו שמסוגל לשמור על כל הפול מילסאפים, הקווין לאבים והמרקיף מוריסים של המזרח, ולתרום תנועה בלי כדור כמו כל הסנטרים של הראפטורס. מה שהם יכולים לוותר עליו זה חלק מהעומק בקו הקדמי (יאקוב פולייטל) או על נורמן פאוול, שנראה כמו שחקן שלשות והגנה שלא זוכה לקרדיט כשהקבוצה בסגל מלא ומטרה מושלמת לטרייד.

יש פה דילמה דומה לזאת של הסלטיקס. בקיץ קנת' פאריד, טאג' גיבסון, פול מילסאפ וסרג' איבאקה שחקנים חופשיים, וכל אחד מהם (בעיקר השלושה האחרונים) יכולים להתאים מאוד בטורונטו. לא בטוח שבשביל זה שווה לוותר על פאוול, ולכן סביר שנראה ערב דד-ליין שקט מהגבול הקנדי.

מטרות אפשריות: אד דיוויס (פורטלנד), דוויט פאוול (דאלאס), סרג' איבאקה (אורלנדו).

*
אטלנטה – לאן הולכים מפה.

אטלנטה כרגע במקום החמישי במזרח אחרי תקופה מצויינת, ולא סביר שיעשו איזה מהלך. גם כי יש להם עומק טוב ואין סופר-סטאר שהם יוכלו להשיג על משהו שברשותם, וגם כי הם התחילו את העונה כקבוצה כמעט חדשה עם שרודר בחמישייה והווארד. היה קיים סיכוי שילכו על איזה בנייה מחדש ויעבירו את פול מילסאפ שבשנת חוזה, אבל אחרי ריצה של 11 ניצחונות ב-13 משחקים הם הפכו לקבוצה שעדיין במאבק על יתרון ביתיות בפלייאוף. לכן אני לא חושב שנראה מהלך בעל חשיבות כלשהי מבחינת ההוקס בערב הזה. קורה.

*
אינדיאנה – עוד פליימייקינג, בבקשה.

לא בטוח שמספיק לבד. טיג.

אינדיאנה לא רעה בכלל. ג'ף טיג בתקופה נהדרת והקבוצה מנצחת (7 ניצחונות בעשרת המשחקים האחרונים), אבל הקבוצה תלויה בו כמעט לחלוטין מבחינת ניהול המשחק. הוא השחקן היחיד עם יותר מ-3.5 אסיסטים למשחק וכמעט כל המהלכים של הפייסרס עוברים דרכו. אם עצרת את טיג כנראה עצרת את הקבוצה, כשאף שחקן אחר לא יכול לעלות מהספסל ולתפקד כפליימייקר.

מצב דומה, יחסית, למה שיש בקליבלנד. יכול להיות שהם ילכו על שחקן חופשי כלשהו (קירק הינרייך?) או שיעשו טרייד, כשהמטרה המתבקשת ביותר היא מונטה אליס. לאליס יכול להיות ערך מסויים בקבוצות שמחפשות יצרני נקודות או כוח אש, משהו שהיה אמור לעשות באינדיאנה ללא הצלחה מרובה. החוזה שלו גדול, מה שמסבך מעבר קבוצה, אבל מאוד סביר שלא נראה אותו ממשיך אצל אינדי.

מטרות אפשריות: טים פרייזר (ניו אורלינס), חוזה קלדרון (לייקרס), די ג'יי אוגוסטין (אורלנדו).

*
שיקגו – Bullseye.

שיקגו חייבת קלע נואשות. אין להם אנשים שמסוגלים להכניס את השלשות ולפתוח את המשחק, והם במקום האחרון בליגה בקליעה מחוץ לקשת. ב-2017 זה פשוט לא עובד, וכל עוד באטלר ו-וויד ממשיכים בקבוצה ולא מפתחים קליעה משמעותית פתאום, הם צריכים מישהו שיכול להכניס את הכדור מרחוק ולפתוח את הצבע.

התרומה המתבקשת על שחקן כזה היא ראז'ון רונדו. הצעירים בשיקגו אוהבים אותו אבל הוא מחוץ לרוטציה ובעל ערך שיכול לעבור בטרייד. קיים סיכוי נמוך יותר שנראה את איזייאה כנען או אחד הצעירים האחרים עוברים, אבל הערך הרב ביותר שייך לרונדו. בהתחשב בחוזה הנגמר שלו, הוא יכול להיות שימושי לקבוצות ששוקלות ללכת לבנייה מחדש בקיץ.

מטרות אפשריות: עמרי כספי (סקרמנטו), דרל ארתור (דנבר), טרוי דניאלס (ממפיס).

*
דטרויט – שוטינג גארד.

לא קל לדעת בקשר לפיסטונס. יש להם צוות די בסדר אבל לא כזה שנראה שיכול לעשות את הקפיצה בכוחות עצמו בלי שחקן מוביל כלשהו. רג'י ג'קסון במצבו הנוכחי לא כזה, ויכול להיות שהם יעשו איזה מהלך מפתיע כדי להביא רכז מוביל לקבוצה, אבל מאוד נדיר לראות מהלכים כאלו קורים בדד-ליין. דבר סביר אחר זה שהם יביאו גיבוי לקלדוול-פופ כשחקן מחליף, מישהו שיכול לתת קליעה ולהוסיף ניסיון לקבוצה שצריכה את זה.

מטרות אפשריות: מייק מילר (דנבר), רנדי פוי (ברוקלין), ג'ייסון טרי (מילווקי).

*
שרלוט – יציבות.

מה שההורנטס צריכים יותר מהכל זה יציבות, אחרי שהם נעים בין רצפי ניצחונות לרצפי הפסדים כל העונה (וכרגע באמצע רצף שלילי ארוך במיוחד). הם הביאו תואם קודי זלר לספסל (מיילס פלומלי) במהלך העונה, מהלך חכם, אבל עדיין ביותר מדי ערבים נראים לא מחוברים. לכן מישהו שכל ערב בא ונותן תפוקה מכובדת בעמדת הסמול פורוורד יכול להיות בדיוק מה שהקבוצה הזאת צריכה.

מטרות אפשריות: וילסון צ'נדלר (דנבר), ג'ראד דאדלי (פניקס).

*
מיאמי – כלום.

ההיט עם 13 ניצחונות ברציפות, אז עד שהכל עובד, למה צריך לשנות משהו? מבחינת הארגון עדיף לראות לאן הסגל הזה יכול להגיע לפני החלטות משמעותיות בקיץ בקשר לעתיד של המועדון. כשהסגל, הלא מוכשר על הנייר, מנצח כל כך הרבה, יכול להיות שהשינוי הפרסונלי הכי קטן יהרוס הכל. לכן אין סיבה לגעת במה שהולך בסאות' ביץ'.

*
מילווקי – התקפה.

עם הפציעה של ג'בארי פארקר, הבאקס צריכה לטפל במשהו שייצב לה את ההתקפה. הדברים האלה לרוב באים מבפנים ואין מהלך בדד-ליין שבאמת יכול לשנות לקבוצה את כל ההתקפה. מעבר של מלקולם ברוגדון לחמישייה במקום טוני סנל האנמי יכול להוסיף הרבה מהבחינה הזאת, כשהוא יכול לתפקד גם כקאץ'-אנד-שוטר וגם כשחקן יוצר בעצמו.

לכן הפתרון הוא שחקן שיכול לקלוע ולהנות ממנהלי המשחק של הבאקס (דוולדובה, ברוגדון, הגריק פריק). הם לא ימצאו עוד ג'בארי, אבל כן מישהו שיכול לפתוח את הצבע ולעשות הרבה נקודות. יש להם את מירזה טלטוביץ' שעל הנייר מסוגל לעמוד בדרישות, אבל אם מילווקי לא תלך עליו אז יש כמה אופציות לא רעות בשוק. הבעיה היא שאין להם כל כך מה לתת, אולי מייקל ביזלי, ג'ייסון טרי וסנל.

מטרות אפשריות: רוברט קובינגטון (פילדלפיה), ניקולה מירוטיץ' (שיקגו), ג'ון לוייר (דטרויט).

*
ניו יורק – ללכת על טנקינג.

זאק לואו, אחד מכתבי ה-NBA הטובים ביותר, כתב בטורו השבועי את המשפט הבא: "הניו יורק ניקס הם אכזבה מוחלטת, ואני חושב שכולנו צריכים פשוט להפסיק לדבר עליהם".

במידה מסויימת הוא צודק, אבל הטור הזה (והמשכו, שיעלה במהלך השבוע הבא) מתייחסים לכל אחת מהקבוצות. במקרה של הניקס די ברור מה הולך לקרות, וזה בנייה מחדש סביב פורזינגיס. ככה צריך, בהתחשב בזה שהסיכויים שלהם להגיע לפלייאוף קטנים. מרחק של 3.5 משחקים זה לא כזה הרבה, אבל הקבוצה פשוט נראית רע. הם לא יכולים להפטר מהחוזים המשמעותיים שלהם (רוז ונואה) וכל השאר לא על חוזים משמעותיים מדי.

האופציה היחידה שנשארה, אם כן, היא טרייד על מלו. כנראה הניקס לא ישיגו סופרסטאר אחר תמורת אנטוני, כי זה בכל זאת כרמלו אנטוני, אבל בסיס טוב לבנייה מחדש (או חוזים נגמרים שמפנים מקום תחת גג השכר) זה משהו שבהחלט יכול לתרום לקבוצה. כל הספקולציות של טרייד עליו יצאו מכל הכיוונים, אבל זה המהלך המשמעותי היחיד שהניקס יכולים לעשות.

מטרות אפשריות: אוסטין ריברס וג'מאל קרופורד (קליפרס) או כל דבר אחר שהם יכולים להשיג על אנטוני.

*
אורלנדו – לנקות את האורווה.

לא ברור מה קורה באורלנדו. ארון גורדון בתור סמול פורוורד לא עובד, לקבוצה יש יותר מדי גבוהים, יותר מדי רכזים ומעט מדי קליעה. במה המג'יק מאמינים? אם אלפריד פייטון וגורדון הם הבסיס שלהם לעתיד, אז יכול להיות שנראה אותם מפנים להם מקום. אבל השילוב של פייטון, אוגוסטין, ווצ'ביץ', איבאקה, גורדון וביומבו יוצר שם פלונטר.

יכול להיות שנראה תשובות בדד-ליין הזה. טריידים על ביומבו או ווצ'ביץ' ואיבאקה וחמישייה שמתחילה להראות כמו הבסיס של המג'יק לעתיד עם פייטון, אוון פורנייה וגורדון בעמדה הטבעית שלו. ככה הם יוכלו לפחות להתפתח ולהוציא משהו מהעונה הזאת. הם עדיין צריכים סקורר וחיפשו אחד בעבר, לכן אפשרי שילכו על איזה אלן קראב או טרנס רוס.

מטרות אפשריות: טרנס רוס (טורונטו), אלן קראב (פורטלנד). העדיפות הייתה ונשארה להבין קודם כל לאן הולכים, כי אני חושב שגם רוב הניגן (מנג'ר אורלנדו) לא יודע.

*
פילדלפיה – כנפיים.

לפילדלפיה יש עומק מרשים בקו הקדמי (ג'ואל אמביד, נרלנס נואל, ארסן אליאסובה, בן סימונס ודריו סאריץ') ועמדת פוינט גארד לא רעה עם טי ג'יי מקונל וסרחיו רודריגז. מה שיחסית חסר להם זה כנפיים. ניק סטאוסקאס נחמד אבל לא בטוח שברמה של שחקן חמישייה בליגה, ושוטינג גארד אחר שיכול לקלוע יתרום להם משמעותית.

מי שהם כנראה יעבירו תמורת אחד זה ג'היל אוקפור שזכה ללא מעט עניין בליגה, ובמיוחד בניו אורלינס. הוא מפלצת פוסט-אפ שלא זוכה לקרדיט בפילדלפיה ויכול להיות מועבר תמורת בחירה (שתהפוך לגארד בדראפט 2017) או שחקן אחר, וזה יכול להיות מה שהקבוצה הזאת צריכה מבחינת שוטינג גארד וסמול פורוורד.

מטרות אפשריות: באדי הילד (ניו אורלינס), בוז'אן בוגדנוביץ' (ברוקלין), ווין אלינגטון (מיאמי).

*
ברוקלין – בחירות.

אף אחד בברוקלין לא בונה על ניצחון העונה. מה שהם יכולים להשיג עם חבורת מנפחי הסטט' שיש להם בסגל זה בחירות דראפט לטווח הקרוב והרחוק, ויכול להיות שנראה את הנטס עושה כל מיני טריידים על שחקני מפתח מבוגרים יחסית בשביל הבחירות האלו. שין קילפטריק יכול לעבור לקבוצה שצריכה כוח אש מהספסל, טרבור בוקר לקבוצה שצריכה פאוור פורוורד ורנדי פוי לקבוצה שצריכה ותיק טוב.

ניהול חכם של הערב מבחינת מרקס יכול לתת לברוקלין בחירות דראפט לסיבוב הראשון של 2017 ואולי אפילו לסיבוב הראשון או השני של 2018. זה בסיס שהם יוכלו להתחיל לעבוד איתו על הבנייה מחדש, בהתחשב בעובדה שכל בחירות הדראפט שלהם עד 2019 עברו לבוסטון באותו טרייד על קווין גארנט ופול פירס.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. שמע, רועי, קלעת בול כמעט בכל. הייתי רוצה לראות עוד גבוה גדול במיאמי. מין פאור פורוורד מהסוג שפעם היה צ'ארלס אוקלי. אוכל אדם כזה, ואז הם יכולים עוד להגיע לגמר המזרח.

  2. בתור אוהד לייקרס כל מי שרוצה את קלדרון מוזמן לקחת….
    וושינגטון באמת חייבים שחקן ספסל נוסף בהקדם, אם פילי משיגים את בוגדנוביץ' למשל לכנפיים זה שיחוק אדיר, השאלה אם הנטס רוצים את אוקפור נניח לצד לופז…

  3. אגב האזכור למקל יאיר מישהו יודע על מצבו של כספי? עדין פצוע?
    סתם קבור במעמקי הרוטציה? המעמד היחסי וההערכה שהייתה כלפיו בקבוצה ערב פתיחת העונה נראה פתאום כמו הזייה רחוקה מהעבר…

  4. מאמר מצויין רועי. מנומק, מתומצת וענייני. תודה על ההשקעה.

    לגביי בוסטון – אתה צודק לחלוטין על הסבירות הנמוכה של טרייד גדול בקבוצה. כדאי לאנשים לא לצפות למשהו כזה העונה, בעיקר כי איינג' כבר לא יעביר את הבחירה הראשונה בדראפט הקרוב (מקווה בשבילו שהוא לא ייפול חזק ויסיים פתאום 3 בלוטרי). חשוב לי רק לציין 2 נתונים שעשויים בעצם לשנות את הניתוח שביצעת על העדפות הסלטיקס בנושא הטריידים –

    א) בוסטון שואפת לשמר את תקרת השכר הנמוכה שלה לקראת הקיץ.

    ב) הורפורד הוא סנטר הקבוצה, לא הפאוור פורוורד (אגב, זה מה שיוצר לבוסטון את אחד היתרונות המשמעותיים שלה העונה, כי הורפורד נותן לקבוצה יתרון על רוב האלטרנטיבות שמשחקות מולה בעמדה).

    למה זה משמעותי? כי ככה אפשר להבין כמה דברים:

    1 – בוסטון לא מכוונת להביא חיזוק משמעותי בעמדה 5, אלא שחקן שייתן תרומה על נקודות ספציפיות (ריבאונד + הגנה בצבע. מבחינת הקבוצה זה קריטי באותה מידה כרגע). לא חובה שגם יישאר אחרי העונה.

    2 – האופציות שציינת לא כל כך בכיוון של הסלטיקס.
    נוגויירה שחקן ראפטורס. אין כל כך היגיון שהקבוצות יעשו טרייד ביניהן וטורונטו לא נוטה לשחרר את השחקן בכל מקרה.
    ביינס לא ייתן תרומה טובה יותר ממה שזלר נותן, לכן הוא גם יורד מהפרק.
    קופוס אופצייה מצויינת, אבל החוזה שלו לא מתאים כלכלית לקבוצה (8 מיליון ב-3 עונות. סה"כ 24 מיליון פרוסים ל-3 שנים).

    האופציות היחידות שאני רואה את הקבוצה מתעניינת בהן לעמדה הם:
    ג'ורדן היל – האופצייה הסבירה יותר, אך אם זאת, לא הוכיח את עצמו בלייקרס באופצייה הבכירה מהספסל לעמדה, לכן זה יעלה תהיות לגביו.
    יוסוף נורקיץ' – האופצייה הפחות ריאלית, אך היותר מתאימה. בוסטון יצטרכו די בוודאות לוותר על בחירת סיבוב ראשון עבורו (לא אלו מברוקלין), אבל בגלל שדנבר משוועת לסיים את הסאגה בעמדה, ייתכן שתתפשר ולא "תעוף על עצמה" עם הדרישות עליו.

    בכל מקרה, כמו שאפשר להבין, האופציות לא רבות. לכן, אני אישית גם מאמין שבגלל שבקיץ יגיע זיזיץ', הקבוצה לא מכוונת כל כך להבאת סנטר, אלא להבאת פאוור פורוורד. הקבוצה אמנם נמוכה, אך לסגנון שלה יתאים יותר שחקן 4 בעל אוריינטציה הגנתית וריבאונדר טוב. עכשיו, כשמסתכלים על זה ככה, האופציות מתרחבות ונהיות מגוונות וטובות יותר, כשבראשן טאג' גיבסון וסרג' איבקה.

    אני גם חושב אישית שאיבקה מתאים לסלטיקס הרבה יותר מלטורונטו ויש לה גם את הכלים להביא אותו די בקלות מהמג'יק, מה שלטורונטו אין (בהחלט אם הם גם לא מוכנים לוותר על טרנס רוס בטרייד). טורונטו לא אמורה לכוון לאיבקה בכלל. היא צריכה לכוון למילסאפ. הוא יתרום לה הרבה יותר בעמדה ויתאים לה יותר. היכולת קליעה של איבקה לא בהכרח תיצור ריווח לצמד הגארדים שלה ולכן חבל גם לנסות, כי ההשקעה לא תעלה על התרומה.

    1. ניתוח טוב בקשר לסלטיקס. אני לא יודע כמה זיזיץ' יוכל באמת לתת את הקשיחות והריבאונד כבר מהעונה הראשונה שלו ולכן טרייד יכול להתאים, כשג'ורדן היל אכן מועמד טוב.

      אני לא חושב שקו קדמי של איבאקה והורפורד יכול להצליח בפלייאוף, הורפורד כסנטר כבר הראה שהוא אנדרסייז מול קליבלנד בעבר והסלטיקס יצטרכו לפגוש אותם מתישהו.

      1. הורפורד ואיבקה בצבע הם צמד הגנתי איכותי ואתלטי. הסלטיקס צריכים לדחוף את היתרון האתלטי שלהם לקצה – זה מה שנותן להם יתרון על שאר הקבוצות בליגה. הפוטנציאל ההגנתי שם בשמיים. בראדלי, קראודר, סמארט, הורפורד. תביא לשם 4 איכותי בהגנה כמו איבקה ויש לך שם מכרה זהב. זאת הברירה היחידה שלהם. אתה לא יכול להלחם באש עם אש. החכמה היא לדעת לחדש ולהביא משהו שהקבוצה השנייה לא יודעת להתמודד איתו. זה עדיף תמיד מלנסות להחזיר לה באותו מטבע.

        ד.א, כמה סנטרים אתלטיים שטובים בהגנה ועם יכולת ריבאונד גבוהה יש בליגה? עדיף לא לבנות על זה…תומפסון ולאב זה קו שכותש בריבאונד ללא ספק, אבל החכמה היא לחזק את הצבע ב-RIM PROTECTOR'S שיידעו להניע אותם משם. אני אעדיף ריבאונדר טוב על הספסל.

        1. מסכים שעדיף ריבאונדר טוב, השאלה איפה. לכן אם הם יביאו בקיץ את נרלנס נואל זה יהיה מעולה, כי הוא גם יכול לשחק כסנטר ליד הורפורד וגם לעלות מהספסל כשצריך (ואז ג'רבקו למשל פותח ליד הורפורד). נותן אפילו יותר אפשרויות מאיבאקה.

  5. וכמה נקודות לגביי שאר הקבוצות –

    וושינגטון – הערה נכונה מאוד לגביי הצורך בהבאת עזרה לספסל. אבל הבעייה כאן היא שלקבוצה אין את מי להעביר בתמורה, מלבד אולי טריי ברק. את לו מהלייקרס הם לא יצליחו להביא ככה. אולי אולי את שאמפרט מהקאבס, אבל אני מתקשה להאמין שהקבוצות יבצעו טרייד ביניהן שמחזק אחת את השנייה בתור יריבות צמרת במזרח.

    קליבלנד – תתקשה למצוא שותפה לטרייד, בעיקר כששאמפרט הוא הכלי היחיד שניתן להעברה (אני רואה אולי את אורלנדו ואינדיאנה מסכימות, אך אין להן את מה שהקאבס רוצים, או כלים שימשכו קבוצה שלישית לטרייד שתתאים בהיגיון לעשות עם שתיהן טרייד). עדיף להם לבנות על השחקנים שייתכן וישוחררו לאחר הדד-ליין, כי קלדרון שווה בתרומתו למה ששאמפרט שווה.

    אורלנדו – להעביר בטרייד את רוב האניגן. שיעבירו איתו גם בחירת סיבבו ראשון עם צריך, רק להפטר מה-GM שלהם. תקע לקבוצה את כל ההתקדמות לשנים הקרובות. הבאת איבקה היא כשלון גדול שלו והשחקן הוא זה שיצחק בסוף, כי הוא יחתום במקום אחר בקיץ. הם לא אמורים לעשות טרייד על אף אחד בקבוצה, מלבד איבקה. הצמד של ביומבו/ווצ'ביץ' יכול לספק צמד הגנה-התקפה מצויין. בנוסף, לווצ'ביץ' החוזה מאוד נוח לעומת שאר החוזים של סנטרים פותחים בליגה. לכן אני לא מבין למה השמועות על ניסיון של האניגן להעביר אותו. חוסר הכחשה שלו מראה שייתכן ויש אמת בדברים וזה אומר שהוא באמת לא סגור על עצמו בכלל…

    מיאמי – עוד קבוצה שעדיף לה לחכות לדראפט בקיץ ולא לגעת במה שיש כרגע, כי הכימיה מצויינת וגם אין להם מספיק כלים כדי לבצע חיזוק מבלי לפגוע בחלק אחר בקבוצה. שיתמקדו בפיתוח הסגל הקיים העונה. מה שנקרא – "נדבר בקיץ…".

    1. יונתן יש לך תגובות מעולות, באמת.
      אם רק תוכל לשים אוואטאר, אתה מספיק זמן מגיב כאן. קצת קשה בעין בלי הצבע 🙂

          1. 1.כנס ל- he.gravatar.com

            2.לחץ על הכפתור "להתחבר" שמופיע בשורה העליונה בצד ימין.
            3.לחץ על הכפתור Create an account שמופיע למטה

            4.צור חשבון, שחייב להיות עם כתובת המייל איתה אתה מגיב

            5.כנס לתיבת המייל ומאשר את המייל שהם שלחו לך (לוחץ על Activate Account)

            6.לחץ על Sign in to Gravater

            7.לחץ על העיגול שמופיע ליד כתובת המייל שלך.

            8.לחץ על Add an image

            9.לחץ על upload new

            10.העלה תמונה

            11.לחץ על Next

            12.לחץ על Crop and finish (אם אתה רוצה, אתה יכול לסדר את גבולות התמונה שתוצג).

            13.תלחץ על rated G.

            14.תוך מספר דקות תתעדכן התמונה.

  6. נהדר רועי, מאוד מושקע! אשמח לראות את קופוס בבוסטון, יתרום המון להגנה שלהם ויתן לנו לראות את הורפורד בעמדה מספר ארבע סוף סוף. קליבלנד תחתים רכז, מעניין לראות מי זה יהיה. עצם העובדה שצ׳אלמרס או נוריס קול לא חתמו עד עכשיו מפתיעה ביותר בהתחשב בחברות הקרובה שלהם עם לברון והביקורת הפומבית שלברון העביר על ההנהלה.

    1. עידן, אתה לא רוצה את הורפורד ב-4. הסלטיקס חייבים המון לבודנהולצר שידע לפתח את הורפורד כסנטר נייד בעמדה 5 וזה למה הביאו אותו לבוסטון מלכתחילה. בעמדת הסנטר הוא מושך את השומרים שלו החוצה ומנהל את המשחק מאיזור האותיות בצבע ועד קו העונשין. אייזאה השתפר פלאים גם בגלל זה (פתיחת הצבע). העברה שלו לעמדה 4 תבטל יחסית את היתרון הזה, שכן המון קבוצות שמשחקות סמול בול הן בעלות שחקנים עם יכולות חופפות להורפורד, כך שהיתרון שלו עליהם די ייעלם…

      ד.א, כבר הגבתי למעלה, אבל ארשום שוב, כי הנקודה שלך חשובה – קופוס עשוי להיות תוספת מצויינת לקבוצה. אבל…החוזה שלו יתקע מקל בגלגלים של הסלטיקס (8 מיליון העונה ולעוד שתי עונות) לשמירה על תקרת שכר נמוכה, כדי להביא סופרסטאר בקיץ, במידה ויהיה מישהו טוב להביא. לכן אני מתקשה להאמין שאיינג' יתכוון להביא אותו. יתרה מכך, בקיץ כבר יהיה לו את זיזיץ' בקבוצה והורפורד משחק קבוע ב-5, אז גם אין לחץ על הסנטר הצעיר להכנס ישר לחמישייה. והנה לך – העמדה נעולה יפה עם שני שחקנים איכותיים. הסלטיקס לא צריכים חיזוק מאסיבי בסנטר, אלא בפאוור פורוורד. המטרה של הקבוצה, בעיניי לפחות, צריכה להיות איבקה. הם לא חייבים עוד קלעי בחסד באותה עמדה, כי שיטת ההתקפה עצמה מניבה לקבוצה המון נקודות ולאיבקה יש מספיק יכולת כדי להניב מאותה דוקטרינה מספרים נעים. הם צריכים אותו בגלל הריבאונד. אני מזכיר שבתאנדר הוא היה ריבאונדר מצויין כשהוא היה הריבאונדר העיקרי ולא זה שעושה בוקס אאוט לאדמס. זה, ד.א, מה שהורפורד עושה בסלטיקס בשביל הקבוצה – אם אנשים שאלו למה המספרים שלו בריבאונד נמוכים. התאנדר פשוט הפסיקו לעשות את זה איתו, כי הם רצו שיפתח קליעה וירווח את הצבע בשביל שאדמס ישתכן שם ושלווסטברוק יהיה מקום לחדירה. באורלנדו המספרים גם לא נעים בריבאונד, כי הוא בעיקרון – שימו לב…! – אמור להיות שם ספק נקודות עיקרי בהתקפה (!). ואנשים שואלים איך זה שאורלנדו נראים רע, הריי יש להם מלא שחקנים טובים ומאמן סבבה….

      1. בוסטון רוצים את הורפורד ב-4. מאז הקיץ יש דיבורים על אוקאפור/נואל על מנת להעביר את הורפורד ל-4. הורפורד חתם הסלטיקס מתוך רצון לשחק בעמדה הזו, אפילו אם הוא כנראה פחות טוב בה .

        1. הבאת נואל/אוקאפור היא שמועה זולה ותו לא. איינג' בכלל לא מעוניין בהם. רק שנה שעברה הוא בחר בזיזיץ' לעמדה ואין סיבה שיפסיד נכסים משמעותיים תמורת אחד מהם (המחיר שפילי דורשים מאוד גבוה).

          הורפורד רוצה לשחק ב-4? עד כה הוא משחק ב-5 מצויין והוא משחק ב-5 כבר שנה שלישית רצוף. בעמדה הזאת הוא האריה השליט בגב ולא ההפך. בעמדה 4 הוא יתקשה הרבה יותר, כאשר ישחק מול קבוצות סמול בול. לא כל מה שהשחקנים רוצים יקרה. והוא נמצא במועדון שלא פועל ע"פ גחמות של כל אחד. אם ידעו ליישר שם את גארנט, פירס, אלן, רונדו ושאק בעת ובעונה אחת, אני לא רואה סיבה שהורפורד (שחקן קבוצתי שתמיד שם את עצמו אחרי טובות הקבוצה) ידחוף למצב בו זה יזיק לקבוצה.

          בוסטון רוצים להיות טובים. ולכן זה המצב וככה הוא יישאר. הדבר היחיד שישנה את התמונה תהיה הבאת סנטר ברמה גבוהה יחסית לעמדה, מה שפחות צפוי כרגע.

  7. אהבתי את הפוסט. יש לי תחושה שהשנה הטרייד דד ליין יהיה משעמם, בעיקר בגלל הגמר הצפוי וחוסר התוחלת במהלכים גדולים. החשודות המידיות בעיניי הן כל הקבוצות בבטן של המזרח, בעיקר שיקגו, שארלוט ודטרויט.
    לדעתי מהלך לא צפוי שיקרה הוא ניפוי של רוז מהניקס.

    1. איך?

      האופציה היחידה שאני יכול לחשוב עליה היא שהם משחררים אותו ומותחים איכשהו את החוזה לכמה שנים (אם זה אפשרי, עומר או דדי יודעים כנראה). מעניין לאן יגיע אם ישוחרר – אולי בתור שחקן שישי לוושינגטון?

  8. תודה רבה רועי. בטווח הקצר הכי מסקרן לראות אם קליבלנד תצליח לגייס, כך או אחרת, פליימייקר נוסף וכיצד ישתלב. בטווח הארוך, אם מלו יעזוב את ניו יורק החודש, יתכן שזו תהיה נקודת ההתחלה של משהו חדש וטוב. משהו חדש וטוב, וניקס, זה קצת אוקסימורון, אני יודע, אבל פרידה ממלו יכולה להתחיל לשנות את זה.

  9. לא רואה את ריברס עושה טרייד עם בוסטון או עם כל אחת אחרת שלא נותנת סופרסטאר. זה לא הסגנון שלו. הוא רוצה כוכבים.
    מעבר לזה, הוא מבין שזה כאן ועכשיו. אין הישג השנה הקבוצה מתפרקת והוא מפוטר, לכן אין לו בעיה להשאיר אדמה חרוכה.
    גם ככה איבד מלא בחירות דראפט עתידיות.

    1. הוא לא יפוטר. ייתכן שאחד מהתפקידים שהוא מחזיק בהם יועבר למישהו אחר – מאמן או GM (סבירות יותר גבוהה על האחרון שצויין).

      אגב, אם השלישייה נשארת יחד אחרי הקיץ (וזה סיכוי לא רע דווקא), אין סיבה שלא יתנו גם עוד ניסיון שנה הבאה. אנשים קופצים מהר מדי למסקנות לגביי הקליפרס. נכון, הגיוני לרצות לפרק את החבילה, אבל הם כרגע לא נמצאים במצב שפירוק שם יוביל אותם למצב טוב יותר. זה לא שהם בירידה ביכולת. הפציעות הורסות להם המון, זה נכון, אבל כל עוד לא תהיה ירידה חדה ביכולת, אני מתקשה להאמין ששינויים קיצוניים יקרו שם. ואל תשכח שגם ככה זה מועדון שלא רגיל להצלחות ועם בעלים שמאוד רגיש לנכס שלו, לכן אני מאמין שלא יחפשו לפוצץ הכל בלי שמישהו מה-BIG 3 יעזוב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט