הייתי שם – גולדן סטייט ווריורס (8-44) 123 – שיקגו בולס (27-26) 92/אריק טל

לא בכל יום ניצחון ב-31 הפרש על קבוצת פלייאוף מתקבל באדישות, אבל התוצאה קצת משקרת. המשחק הוכרע עמוק בתוך הרבע הרביעי ואז ההפרש קפץ לאיזור ה-30, אבל משמעותית יותר היתה ההעדרות של שני הכוכבים של הבולס, ג'ימי באטלר ודווין וויד. לשיקגו עדיין יש קו קדמי קשוח, בעיקר בזכות טאג' גיבסון המצויין, אבל בלי שני השחקנים הטובים ביותר שלהם, באמת שאין להם סיכוי באורקל, במיוחד כשגולדן סטייט משחקת אחרי הפסד.

המנהרה של גולדן סטייט. מכאן קארי זורק את הזריקה המסורתית מהמסדרון.

בשבעה באפריל 2015, יומיים אחרי שרצף של 12 נצחונות נקטע בסן אנטוניו, הפסידו הווריורס משחק חוץ נוסף, בניו אורלינס. זו היתה הפעם האחרונה בה הפסידו הווריורס שני משחקים רצופים בעונה הרגילה. זה היה לפני שדונלד טראמפ הכריז על מועמדותו לנשיאות. 22 חודשים חלפו מאז, 138 משחקים בלי להפסיד פעמיים רצוף. שיא כל הזמנים. השיא הקודם, אגב, עמד על 95.

אם כבר מדברים על טראמפ, לפני יומיים נשאל סטף קארי על ההתבטאות של קווין פלאנק, ה-CEO של אנדר-ארמור, יצרני הנעליים שקארי מפרסם, לגבי נשיא ארה"ב. פלאנק כינה את דונלד טראמפ "ASSET" – נכס בעברית. "אני מסכים", אמר קארי, אם תורידו את ה-"ET". כן, קראתם נכון. סטף קארי, אחד מכוכבי הספורט הגדולים בעולם, מודל לחיקוי עבור מיליוני ילדים, כינה את נשיא ארה"ב תחת. ישבן. באנגלית זה נשמע יותר טוב, או יותר רע, תלוי איך מסתכלים. ועכשיו לפרשנות: אתם אוהדים של קארי? וודאי תאמרו מילה טובה על האומץ והיושרה שלו, להתבטא כך למרות שהוא מקבל מיליוני דולרים כל שנה מאנדר-ארמור. אתם צינים? ודאי תאמרו שקארי מנסה לצאת מהחוזה עם אנדר-ארמור, שנחשב למציאה עבור יצרנית הנעליים. מה עומד מאחורי ההשוואה לאחוריים? סטיב קר לא חושב שקארי ציני. קר גאה בהתבטאויות שחקניו. הנה מה שאמר על כך לפני המשחק:

הערב חילקו חולצות כחולות לכל הקהל. תמורה צנועה עבור כרטיסים במחירים שערורייתיים. עד לפתיחת המשחק, עברה המצלמה בין האוהדים בנסיון לאתר את אלו שלא לבשו את החולצה. אותם אוהדים מצאו את עצמם על המסך הראשי, כשלצידם הכיתוב "ליבשו את החולצה". רוב הפעמים זה עבד. רק בלונדינית אחת סירבה, לקול מחאות הקהל. אולי אוהדת שיקגו.

תתלבשו!

לקח לווריורס זמן להכנס למשחק. דווקא מגי, שפתח בחמישייה במקום פצ'וליה, היה המוציא לפועל העיקרי, עם 8 נקודות אחרי 7 דקות. כל שאר החברים היו עם 7 נקודות בלבד בשלב הזה. אחרי פסק זמן הלכו הווריורס לדוראנט בפוסט אפ ונראה שזה שיחרר קצת את ההתקפה. קליי קלע שתי שלשות רצופות, ו-KD, שעדיין מתקשה בקליעה מבחוץ, התחיל לתקוף את הסל. היתרון צמח ל-11-24, ו-17-30 בסוף הרבע הראשון.

קווין דוראנט בפוסט-אפ

בשנתיים הקודמות ראינו היררכיה ברורה וקבועה בגולדן סטייט. השנה הרוטציה משתנה כל הזמן. עד לפני כחודש, קארי או דוראנט היו נמצאים על המגרש כמעט כל הזמן. הערב שלח קר למגרש חמישייה שכללה את גרין וארבעה מחליפים. זה דווקא עבד לא רע: שתי שלשות של דריימונד העלו את היתרון ל-14. הבולס ניסו לחזור אבל לא הצליחו ממש להתקרב. ולמחצית ירדו הווריורס ביתרון 41-55.

המעודדות
קר משרטט תרגיל

את החצי השני פתחו הווריורס הפוקוס. דאנק של גרין ושתי שלשות רצופות של תומפסון העלו את הפער ל-20. הבולס לא ויתרו והצליחו לקזז עד 11 נקודות, הרבה בזכות גיבסון, לופז ורונדו. לא ברור לי איך נדחק רונדו לספסל של שיקגו. הוא אף פעם לא היה קלעי גדול, אבל הוא עדיין שחקן חכם מאין כמוהו. כשקארי ירד לספסל עם עבירה רביעית, נכנס וובר להצר את צעדיו. מי? ביאנטה וובר. מי?? ובכן, לפני מספר ימים צירפו הווריורס לשורותיהם שחקן מליגת הפיתוח, גארד אתלטי שמתמחה בהגנה. את המקום בסגל פינה לו אנדרסון וורז'או, ששוחרר. אם גולדן סטייט תזכה באליפות השנה, זו תהיה עונה שנייה ברציפות שוורז'או משוחרר מקבוצה טרם היא זוכה באליפות. 16 הפרש לגולדן סטייט בסוף הרבע השלישי, כשדוראנט סוף סוף שובר את הנאחס מעבר לקשת.

לרבע הרביעי שוב עלו הווריורס בלי קארי ודוראנט, אבל קליי לא נתן לשיקגו להתקרב. חמש וחצי דקות לסיום, ביתרון 17, החלה נדידת אוהדים לכיוון היציאה. רק לפני מספר ימים חזרו הפטריוטס מבור עמוק יותר. לא הפעם. ביתרון 21, ארבע דקות לסוף, ירדו הספלאש ברדרס לספסל. דוראנט ירד לנוח מיד אחריהם. עד לסוף המשחק, העלו המחליפים את ההפרש לאיזור ה-30, כשהאירוע המשמעותי היחיד שנרשם הוא סל הבכורה של וובר, שזכה להרבה תשואות. אחרי המשחק, בתשובה לשאלתי, התייחס סטיב קר לשינוי בסגל:

קליי תומספון חגג יום-הולדת 27 עם 28 נקודות, כולל 6 שלשות ב-67%. זו הפעם הראשונה בקריירה שלו שהוא מנצח משחק ביום ההולדת (שני הפסדים עד הערב). קליי שמח לחזור לשיגרת המשחקים לאחר פטירת סבו. קווין דוראנט היה יעיל כרגיל עם 22 נקודות בלמעלה מ-50% מהשדה. דוראנט, שאיבד קצת מהטאץ' בג'אמפים שלו, הרבה לתקוף את הסל וזרק רק פעמיים מעבר לקשת. דוראנט הוסיף 10 ריבאונדים, 7 אסיסטים, 3 חטיפות, חסימה אחת, וכרגיל הגנה טובה מול הגבוהים של שיקגו. קארי היה פושר יחסית, עם 13 נקודות ו-6 אסיסטים. גרין מילא כהרגלו את דף הסטטיסטיקה עם 19, 8 ו-6, בנוסף לעבודת הגנה טובה מול גיבסון.

כאמור, זה לא היה ממש כוחות. בהרכב מלא, שיקגו בנויה כמו קבוצה שיכולה להפריע לווריורס. מקום 9 ביעילות הגנתית, מקום ראשון בריבאונד התקפה למשחק ובנקודות כתוצאה מריבאונד התקפה, נקודת התורפה העיקרית של גולדן סטייט. הבולס מקום 5 בליגה בנקודות מקו העונשין, עוד נקודת תורפה של הווריורס. לעומת זאת, ההתקפה של שיקגו בהחלט טעונה שיפור. מקום 23 בנקודות למשחק, מקום 23 באסיסטים, מקום 24 באחוזים מהשדה. הווריורס מקום ראשון בליגה בשלוש הקטגוריות הללו. 62% מהנקודות של שיקגו באים מזריקות ל-2, הכי הרבה בליגה למעט דטרויט. יש לזה סיבה טובה: הבולס מקום אחרון בליגה באחוזים מעבר לקשת, עם פחות מ-32%. מירוטיץ' הוא כנראה האשם העיקרי: כמעט 5 שלשות למשחק הוא לוקח, אך קולע רק ב-30% (2 מ-8 הערב), כמו דריימונד גרין, שדווקא להט הערב עם 5 מ-6 מעבר לקשת. הווריורס קלעו הערב 15 שלשות בלמעלה מ-50%. הבולס קלעו 4 מ-24 (17%). הנה מה שאמר דריימונד על השלשות שלו לאחר המשחק:

אגב, דריימונד גרין נמצא כרגע בעיצומה של מלחמה. לפחות ככה הוא הגדיר את זה. מלחמת מתיחות עם ג'וויל מגי. למי שלא שמע, מגי צילם את דריימונד ישן בפה פתוח וחילק לכל שחקני הקבוצה שמיכה שעליה מודפסת התמונה הזו. למי שלא ראה, מומלץ מאוד לראות את הווידיאו המצורף, מתוך חשבון הטוויטר של מגי, בו הוא מחלק את המתנות לשחקנים המופתעים:

סופשבוע פרוע עומד בפתח. ביום שישי הווריורס מתארחים בממפיס, הקבוצה היחידה לה הפסידו פעמיים העונה. למחרת הם משחקים באוקלהומה. כל מילה מיותרת. על המשחקים הללו תוכלו לקרוא באתר שלי, כאן:

http://www.israeliwarriorsfan.com
GO WARRIORS

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. סחטייו אריק על זה שנתנו לך להשחיל שאלה לסטיב קר. ביונייטד זה אותם שלושה כתבים שואלים את השאלות. בכלל הבולס מחזיקים את המדיה קרוב לחזה ונראה שיש קשרי חברות בינהם

  2. יופי של סיקור.
    חוזר על דעתי, אם ג'וואל מגי קצת יותר בכושר, וקצת פחות עושה עבירות זולות, הוא הסנטר הפותח של הקבוצה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט