מעורב ערבי (מהמילה "ערב"; לא השכן מטירה) / מנחם לס

1. דוראנט: ,"זה הכל 'FAKE DRAMA' של המדיה"

בריאיון עם מרק סטיין מ-ESPN דוראנט טען הבוקר שאין כל דראמה לקראת משחקו הראשון באוקלהומה סיטי במדי הווריורס בשבת הקרובה. "כל הדראמה היא בראשם של אנשי מדיה. אנשים עוברים מקבוצה לקבוצה כל הזמן. זה ה-NATURE של הביזנס. אני לא מבין על מה כל הרעש".

אז כנראה שהוא היחיד בעולם שלא מבין, או רוצה שאנחנו נחשוב שהוא לא מבין.

ובכן, ראסל ווסטרברוק הגדיר כבר את עזיבת דוראנט את הקבוצה כ-"SELFNESS" (וישנם – כמוני – המשתמשים במילים קצת יותר חמורות). כולם מלבד דוראנט מכנים את המפגש כ-"דרמה", לא פחות ולא יותר. ישנן כבר הוכחות שראסל בעצמו מרגיש שמשחק זה יהיה דרמה שתוצג חי לעיני האומה\( mounting evidence that Westbrook very much has real drama with the Warriors and (Durant.

אז שדוראנט ימשיך לקשקש כמה שהוא רוצה על מנת לטשטש את הבריחה העלובה מקבוצת האם שלו שהיתה על סף הנצחון על הווריורס ללא שביקתו.

2. תנו מבט באח הקטן למלו: 92 נק', 41 ברבע הרביעי

 

 

אני מתחיל להשתכנע שהצבע העדיף על כולם ב-BASKETBALL SHOOTING הוא לא הלבן ולא השחור, אלא ה-"חצי-חצי" עם נטייה ללבן. ז"א הבן הוא בן לאמא לבנה ואבא שחור. אבל ישנם מעט "שחורים" שהם ממש שחורים ללא טיפת דם לבן כמייקל ג'ורדן. השחורים הם, ברובם, מעורבים כי עוד משנות העבדות הנשים השחורות נאנסו ללא סוף ע"י מעבידיהן הלבנים.

אז ברוב "המעורבים" הדם הלבן שולט ביותר מ-50%. דוגמאות בולטות הם סטפן קרי, קייל ת'ומפסון, בלייק גריפין, ג'ייסון קיד,

וכאלה.

עתה הכוכב הגדול ביותר הוא מאותו סוג ושמו לורנזו בול. הוא מככב ב-UCLA. כבר כתבתי עליו לפני שבוע קטע שלם.

עתה ישנם לו שני אחים, ואמש אחד מהם, למלו בול, סניור של 'ההאסקיס' בתיכון 'צינו היל , קלע 29 נקודות בחצי הראשון. מצויין, אבל לא מטרף חושים.

אלא שבחצי השני הוא קלע 63, 41 מהן ברבע הרביעי (10 דקות!):

*

*

הוא היה 30 מ-39 עם 13 שלשות. הוא ואחיו ליאנג'לו כבר חתומים ב-UCLA לשנה הבאה כשהם מצטרפים לאח. אבל האח, הפרשמן היום ב-UCLA,  ישחק כבר ב-NBA כבחירת לוטרי.

אין רגע משעמם. המעיין הנובע ממשיך לספק לנו מים טריים לשתייה.

3. קבוצת ה-WNBA החזקה בהסטוריה?

 

 

 

ולפני שהאשך ומומי יאשימו אותי שהזדקנתי ואני איבדתי את זה בקשר לתמונות, אז הנה אחת בשבילם ספשיאל:

 

אבל שהיא לסבית כבר ספרתי לכם.

הסיפור של אלנה דל דון, שחקנית הכדורסל הטובה בעולם שבגלל אחותה סירבה להצטרף לקבוצת הנשים של יוקון ובחרה בדלבר יוניברסיטי, שם גרה המשפחה כדי להיות קרוב לאחותה החולה ידוע.  אחותה ליזי, חולת CEREBRAL PALSY ועוורת, היא הדבר החשוב ביותר לדונה בחיים. רק כשהיא בקרבת אחותה האחות מחייכת וחוזרת איכשהו לחיים. סיפור ארוך וקורע לב.

אלנה ביזבזה שלוש שנים בשיקגו – קבוצה ללא עבר, ללא הווה, וללא עתיד.

היא גם חסרה את אחותה.

כדי להיות קרובה יותר (שעה, שעה וחצי נסיעה מקס!) היא עברה לפני חודש לוושינגטון מיסטיק. המיסטיק הם הקבוצה היחידה ב-WNBA לא להגיע לפחות לגמר אף פעם.

אבל עם אלנה דון, 1.96 מ' מוכשרת ביותר וה-MVP של 2015-16, הם הופכים בצ'יק לקבוצה עם הפוטנציאל הגדול ביותר בליגה. כבר מכנים אותם SUPER TEAM.

המעבר לוושינגטון שלח גלי שוק בכל הליגה. עם הסנטר הנהדרת האול סטאר סטפני דולסון, ועם קליאה קופר, הן שלוש סופר-סטאריות ברמה הגבוהה ביותר.

וושינגטון כולה צוהלת. התחילו לדבר עליהן כפוטנציאל להיות הקבוצה החזקה בהסטוריה של כדורסל הנשים.

ואגב, היא התארסה עם חברתה, והן עומדות להינשא לפני פתיחת העונה.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 34 תגובות

  1. תודה מנחם!
    אני מסרב להאמין שהפצצה המתקתקת המזויינת היטב ומגדל העצמות הזוויתי ברוך-האף הן אותה אחת

  2. תודה מנחם!

    1. לפעמים בן אדם חי את המציאות שלו גם אם כל השאר רואים זאת אחרת. תפיסת עולם לא חייבת להיות כפופה לדעת הרוב. לדוראנט אין מה להתבייש כשעזב את OKC. זו עיר נוראית עם קהל בוגדני וראסל אחד שממש לא משלים טוב את המשחק של דוראנט. 9 שנים זה יותר ממה שהיה צריך לתת למועדון העלוב הזה שנגנב מהעיר סיאטל בלי רחמים ובעורמת הבעלים הנחשי ומטיף כיום לדוראנט על נאמנות לעיר.

    לגבי השאלה האם היה צריך לחתום בג"ס זו שאלה אחרת לגמרי. במציאות של דוראנט אלו שתי החלטות נפרדות. העזיבה את OKC והמעבר לג"ס. ואני מאמין לו שהיה עוזב את OKC בכל מקרה. לפי ראסל והמדיה מחרחרת הריבים הוא עזב לג"ס מכיוון שלא האמין בסיכויים שלו לנצח אותה.

    כשעוצרים לחשוב מבינים כמה זה רחוק מהמציאות. דוראנט הציל את הווריורס יותר ממה שהצילו אותו. כי העונה ממש לא היו מצליחים להתמודד עם OKC של דוראנט ווסברוק ואולדיפו. בוגוט היה אחרי פציעה חריפה בגמר ובכלל צריך להגיד תודה על הזמן שהצליח להישאר ללא פציעות שנה שעברה. תארו לכם שנה שלמה של בוגוט ואזילי בחליפות על הספסל העונה. בארנס היה עוזב בכל מקרה כי בדיוק כמו הארדן בזמנו רצה להיות האיש בקבוצה כלשהיא ולא רול פלייר. נכון שנתן סדרת גמר איומה אבל נתן להם הרבה בשנים האחרונות והיה חשוב במיוחד מול OKC בהגנה.אזילי היה הצל של עצמו לקראת סוף העונה ואולי ספייטס היה נשאר. כבר העונה רואים את הירידה של לוינגסטון ואיגי שיכולים לתת הרבה אבל בפחות זמן ופחות יציבות. כך מבינים כיצד למרות תוספת של דוראנט הווריורס לא מפגינים עליונות גדולה יותר השנה.

    2. למלו בול הוא אמנם אחיו של לונזו מ-UCLA אבל אין להם דבר במשותף. לונזו 6"6 ולמלו מוגדר 1"6 (בחלום שלו. הוא אולי 181ס"מ – 0"6). הוא מאוד יצירתי ופרוע אבל ממש לא אתלטי או מתאים ל-NBA. הזריקה שלו מדהימה אבל השיחרור שלו הוא נמוך כמו אחיו. העניין הוא שהוא נמוך בהרבה. הוא צעיר (כיתה י' כרגע בן 16.5) ומשחק בצ'ינו הילס עם מאמן שנתון למרות אביו (נתן להם בתמורה את שלושת ילדיו). הוא זורק כמה שהוא רוצה מתי שהוא רוצה. זה נראה מצויין בהיי לייטס אבל מדובר בתיכון שמשחק מול יריבות לא חזקות (הוידאו מדבר בעד עצמו). אלא אם כן יגבה עוד 2 אינצ'ים לפחות ויראה אתלטיות מינימאלית הוא בדרך לשום מקום.

    1. הוא אשכרה לא עובר את החצי ונשאר בהתקפה כמו חלוץ שפיץ… מקבל כדור ארוך מההגנה וקולע לייאפ אחרי לייאפ לבד מול הסל… מביך משהו (בלי קשר לכשרונו הבלתי-מעורער).

    2. אני דווקא עם מנחם וחושב שללאמלו צפוי עתיד ורוד. למעשה הוא רק בן 15.5 (יליד אוגוסט 2001), כך שבהחלט יש עדיין סיכוי שיגבה וכבר עכשיו לפי חלק מהאתרים הוא 1.88 (נתן קפיצה גדולה בשנה האחרונה). מעבר לזה, המשחק הנוכחי הוא באמת לא מדד לכלום מול יריבה חלשה מאוד. אבל מי שעקב אחריו לאורך השנה יכול לראות שצ'ינו היל שיחקו גם נגד קבוצות חזקות למדי (לדוגמא ווסאפ אקדמי ואוק-היל אקדמי), וגם נגדן הוא היה מצויין וצ'ינו היל לא פעם מביסים את הקבוצה שמולם. כרגע, כשהוא צעיר בשלוש שנים מהתחרות ועדיין לא סיים את ההתפתחות הפיזית, הוא כבר מראה דומיננטיות בתיכון שהוא מהטובים בארה"ב. מעבר ליכולת הסקורינג הנהדרת, יש לו גם ראיית משחק מצויינת ושליטה בכדור ברמות הכי גבוהות. בקיצור, הכישרון הוא ברמה של סטף קארי. לא אתלט גדול, אבל קלעי וגיימר מדהים עם כישרון ייחודי מאוד. זה לא אומר כמובן שהוא גם יגיע לרמה של קארי (מן הסתם סביר להניח שלא), אבל גם לא מדובר כאן על וואן טריק פוני או סקורר חסר מצפון שיכול לעבוד רק בתיכונים.

  3. מאמר מעולה של רמונה באי אס פי אן על הלייקרס.
    מאד קרובה לאמת, גם אם קצת יותר מדי מנסה לשמור על יחסים טובים עם כל הצדדים…

    1. לאמלו הוא יליד 2001, כלומר למעשה היה יכול להיות בכיתה ט' וצעיר מהאחרים שאיתם הוא משחק בשלוש שנים! וזה לא רק הנקודות. יש לו שליטה מדהימה בכדור, ראיית משחק מהרמה הכי גבוהה, קליעה סטייל קארי, והוא כבר עכשיו השחקן הכי טוב בתיכון שרק השבוע הפסיד בפעם הראשונה אחרי בערך שנתיים ומדורג בעשירייה הראשונה בארה"ב. הוא גם צמח באיזה 15 סנטימטרים בשנה האחרונה, כך שעושה רושם שגם בגובה הוא יתאים לרמות הגבוהות. בהחלט נראה לי שהוא בדרך להיות לא פחות טוב מהאח הגדול ואת שניהם נראה בעוד כמה שנים מככבים ב-נבא (האמצעי, ליאנג'לו דווקא משמעותית פחות מוכשר).

      1. אגב, דווקא מה-92 נקודות אני פחות מתרשם, כי זה היה מול קבוצה חלשה, והרוב בליי-אפים אחרים שלא ירד להגנה. אבל זה שבגיל 15 הוא נותן תוצרת נהדרת (נקודות, אסיסטים, קצב משחק) ומוביל קבוצה מנצחת מול בתי ספר שכוללים שחקנים שיגיעו ל-נבא כן אומר שהפוטנציאל נהדר. בהחלט לא סתם סקורר חד מימדי.

  4. מעורב מעולה מנחם, תודה. דלה דון עם סיפור מרגש ואני אמנם לא בקיא בליגת הנשים אבל זה נשמע מעניין ביותר .

  5. אדריאן ווג'נרובסקי, עיתונאי ה-NBA מס' 1 (בלי תחרות), עובר ל-ESPN.
    על הדרך, ידיעה אחרונה שלו במקום הישן –

    בוסטון לוחצים חזק בעניין ג'ימי באטלר ו/או פול ג'ורג' לפני הטרייד דדליין (23 פברואר).

    מוסיף שהניקס הציעו לבוסטון את כרמלו אנתוני. אבל הסלטיקס, כמו הקאבס, לא בעניין מלו.

  6. מנחם אודה לך אם תוכל לרשום את דעתך על zion Williamson . ראיתי כמה קליפים שלו ואני עד עכשיו בהלם מהיכולות שלו. מעניין אותי אם ראית מישהו עם היכולות שלו בגיל הזה(הוא בקושי בן 16)

    1. כתבתי עליו באחת הכתבות שלי. אכן נראה מרשים מאוד. אבל בהחלט לא יותר מלברון. קודם כל, הוא סקורר מובהק ואין לו את ראיית המשחק של לברון. מעבר לזה, ממה שאני מבין הוא לא פעם משחק יותר פאוור פורוורד מסמול. כפאוור, הוא לא במיוחד גבוה (בסביבות השני מטר עם מוטת ידיים נאה, אבל לא ארוכה באופן חריג) ולכן הפוטנציאל מוגבל יותר, אם כי אין ספק שיגיע ל-נבא וגם יהיה שחקן מצויין לדעתי. הקליפים בגילאים הללו יכולים להטעות. הם לא מראים למשל בכלל פוטנציאל ויכולות הגנתיות וגם לא תחושה למשחק או איך השחקן מגיב כשלא כל כך הולך לו.

      בקיצור, אכן פוטנציאל נהדר שכנראה גם ייבחר ראשון או שני בדראפט בעוד כמה שנים, אבל כנראה שלא לברון החדש.

  7. ולגבי מלו בול הוא שחקן נחמד ויצירתי אבל קשה לי להאמין שהוא יהיה פקטור ב nba אלא אם הוא יגבה בכמה סנטימטרים ויתחזק.. הוא גם לא מספיק מהיר לדעתי לרמות הגבוהות

  8. לגבי zion הוא 2.04 והוא בן 16 אני מאמין שהוא יגבה וממה שראיתי ברוב הפרמטרים הוא מעל לברון באותו גיל חוץ מבראיית משחק שגם היא טובה אבל לברון מדהים. ראיתי גם ראיונות שלו והוא נראה בחור מאוד אינטליגנטי שיודע מה המעלות שלו ומה הוא צריך לשפר.. מה שבטוח זה שיהיה מעניין לראות אותו מול הטובים ביותר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט