חצי קלאץ' / יואב מודעי

 

לפני שנתחיל לנתח עוד עונת שפל בצהוב, הרשו לי להתחיל דווקא מהמסקנה: מכבי תל אביב איבדה את רוח המכביזם שלה. בשביל אלה שלא בדיוק מבינים מה המונח הזה אומר, כמו שחקני מכבי מודל 2016/17 למשל, אנסה להסביר בקצרה.

מכביזם זה כבוד לסמל, מכביזם זה שאיפה להישגים ברצון בלתי נגמר להגיע כמה שיותר גבוה, מכביזם זה הרעב לדרוס כל מה שהוא לא מכבי ת"א מבלי להוריד את הרגל מהגז. מכביזם זה בעצם ווינריות. בפברואר 2014, לפני הדרבי של תל אביב, שמעון מזרחי הגיע לחדר ההלבשה של קבוצתו ואמר לשחקנים: "אם יהיה עשר הפרש תקפיצו את זה לעשרים אך אל תעצרו שם, תנסו להגדיל את הפער לשלושים הפרש." זוהי מכביזם. 3 שנים לאחר מכן, שמעון עדיין מנסה לחלחל לתת מודע של שחקני מכבי את הרוח המכביסטית, אך ללא הצלחה. כדי לנצח ב-30 הפרש, מכבי צריכה קודם כל לנצח ב-20, אבל גם זה לא קורה. הנה המספרים שמסמלים את אובדן המכביזם:

       מכבי תל אביב ניצחה פעם אחת בלבד העונה בליגה ב-20 הפרש ומעלה(נגד נועלת הטבלה קריית גת), מתוך 17 משחקים בסך הכל, כשב-4 מהם היא הובילה תוך כדי המשחק ב-20 ומעלה. ב-3 מ-4 ההפסדים שלה היא הובילה ב-8+ במהלך ההתמודדות.

       מכבי תל אביב ניצחה 7 משחקים בלבד העונה ביורוליג מתוך 21 שהיו לה, כשהניצחון הגדול ביותר שלה הוא ב-13 נק' בלבד על ז'לגיריס(אפילו בעונה שעברה מכבי הביסה את באמברג ב-20 הפרש). ב-7 משחקים היא כבר הובילה ב-13+ הפרש, אך לא ידעה לשמור על היתרון המבטיח.

הנתונים האלו מחזירים אותנו להגדרות של המילה "מכביזם", שפשוט כבר לא מתאימות למועדון שהוליד את הרוח הווינרית הזאת. מכבי הנוכחית היא קבוצה כישרונית, אבל שבעה, חסרת כבוד, לוזרית, ובעיקר לא דרסנית. מכבי הנוכחית היא ההפך המוחלט ממה שהתרגלנו לראות במשך שנים (44 הפרש בגמר יורוליג מישהו?). כשהיא מובילה ב-20 היא דואגת שזה ירד בחזרה ל-10, ומשם הדרך למותחן לא נחוץ סלולה. יש לציין שהנפילה המנטלית הזאת מתרחשת לרוב בחצי השני.

תסמונת המחצית השנייה

למי שהספיק לשכוח, בפתיחת העונה למכבי היו לא מעט משחקים בהם הם התעוררו רק כשהם מצאו את עצמם בבור עמוק בסיום, כגון: מחזור 1 ביורוליג נגד מילאנו, מחזור 1 בליגה נגד נהריה (שלשה ענקית של גאודלוק בבכורה בסיום שלחה את המשחק להארכה), מחזור 2 ביורוליג נגד ריאל(ריצת 0-16 ברבע השלישי החזירה את מכבי למשחק), המשחק ב"מבצר" נגד הרצליה, וגם בכמה משחקים בקדם-עונה. מהר מאוד הזהות של מכבי השתנתה, והצהובים למדו לפתוח משחקים טוב בהרבה. הבעיה? הירדמות טוטאלית/שאננות יתר/ בעיטה בדלי אחרי מומנטום חיובי בחצי הראשון. לכאן או לכאן, ברוב המקרים המשחק הסתיים בהפסד. ההבדל היחיד הוא שבתחילת העונה מכבי נקברה בבור שהיריבה חפרה לה, ובהמשך בבור שהיא חפרה בעצמה ליריבה. הצהובים כנראה לא הבינו את זה, אבל משחקי כדורסל לא מנצחים בזכות ריצה אחת, או כמה דקות טובות. שמישהו יצעק להם "Do your Fu*king job for all 40 minutes", אולי ככה הם יבינו. או שלא…

מדי שבוע אותו סרט חוזר. אוהדי מכבי מתפלאים מהיכולות האישיות של גאודלוק, הר הגעש ביד אליהו מתפרץ עם דאנק מהדהד של ויקטור ראד, ואותו משפט קבוע רץ בראשו של אוהד צהוב – "היום יוצאים לדרך חדשה", רק שאז מגיעה המחצית השנייה. בהמשך נבדוק למה בכלל זה קורה, אבל קודם לכן נראה באיזה מקום הצהובים-כחולים היו נמצאים בטבלת היורוליג אם כדורסל היה משוחק רק 20 דקות. עברתי על כל 315 משחקי היורוליג העונה, ובניתי טבלה חדשה באופן הבא: הקבוצה שהובילה במחצית מקבלת 3 נק', תיקו – נקודה, והפסד שווה 0 נקודות.

מיקום קבוצה מספר נקודות
1 צסק"א מוסקבה 45
2 ריאל מדריד 43
3 אולימפיאקוס 42
4 הכוכב האדום בלגרד 40
5 פנאתינאייקוס 39
6 בסקוניה 36
7 מכבי תל אביב 31 (11- בלבד בפלוס מינוס)
8 פנרבחצ'ה 30
9 ז'לגיריס קובנה 28
10 גלאטסראיי 28
11 דרושפאקה 25
12 קאזאן 24
13 אנאדולו אפס 24
14 מילאנו 23
15 באמברג 22
16 ברצלונה 18
הטבלה האמיתית של היורוליג

תוצאת "המחקר": מכבי ת"א במקום ה-7(!!!) ביורוליג, עם 'פלוס-מינוס' של מינוס 11. בפועל מכבי במקום ה-14 עם מינוס 104.

מסקנת "המחקר": תסמונת המחצית השנייה באה לידי ביטוי על הנייר. הנפילה המנטלית השבועית הזאת היא הרבה מעבר לכדורסל, ולכן הצהובים יהיה זקוקים למהפך בכל הגזרות בקיץ. לאופטימים הגדולים שביניכם – תנמיכו ציפיות. העונה באירופה לא יהיה כלום, כי אין כלום.  

למה זה קורה?

1.    חוסר אינטליגנציה: כדורסל זה משחק של ריצות. גם היריבות של מכבי עושות את הריצות שלהן, אבל מכבי באופן קבוע לא יודעת איך להשיב, כי היא לא חכמה מספיק. כשהמומנטום נגד הצהובים, הם צריכים את בעל הבית הזה שיעשה סדר, ויריץ את ההתקפה המאורגנת של הקבוצה כדי להשיג נקודות קלות. מה קורה בפועל? מכבי נלחצים, מחפשים את אנדרו גאודלוק שיציל את המולדת, והאחרון לוקח זריקה קשה. גם אם היא נכנסת – ככה קשה מאוד לחזור למשחק ולשטף הקבוצתי. בשלב כזה של העונה המאמן איינארס בגאצקיס עדיין לא החליט מי הרכז המוביל שלו, ומכבי לא במקרה מוליכה את היורוליג באיבודים עם 15 כאלה למשחק. כמובן ששחקנים כמו ויקטור ראד, סילי, לנדסברג והצמד ווימס את צירבס(עד לא מזמן) לא מעלים את ממוצע הIQ- של הקבוצה.

2.     חוסר שקט: קבוצת כדורסל זה מקום עבודה לכל דבר. תארו מצב שאתם עובדים בתור מוכר בחנות, הבוס עומד לצדכם לאורך כל שעות העבודה שלכם, האחראי משמרת ילך הביתה אם אתם לא תהיו טובים מספיק, והחברים שלכם לעבודה יוחלפו כמו גרביים. ההנהלה של מכבי לא צריכה לשבת על הספסל בזמן משחקים, 3 מאמנים תוך ארבעה חודשים נשמע כמו התחלה של בדיחה, ושחקנים לא צריכים להיחתך אם לא מגיע מחליף על חשבונם באותו יום.  

3.    מאמן חלש: שיסלחו לי אדלשטיין, רמי הדר, ובגאצקיס. מאמנים אחראים על החלק המנטלי של השחקנים שלהם לא פחות מהחלק המקצועי. במכבי שני הצדדים לקויים מאוד, כי אוסף הכוכבים שיש ביד אליהו זקוק למאמן חזק עם ניסיון אירופאי, ואף אחד מהשמות לעיל לא ברמה של איטודיס, לאסו, בלאט, טרינקיירי, אוברדוביץ' וכו'. מכבי הייתה חייבת להביא בתחילת העונה מאמן שהיה במעמדים האלו, שהוכח כאחד שיודע לקחת חבורה מפוצצת באגו, ולהוציא ממנה את הכישרון המקסימלי. כמו כן מאמן חייב להיות האיש שכל החלטה בגזרת ההחתמות תעבור דרכו, וכל עוד זה לא יקרה המועדון הצהוב לא יוכל להצליח באירופה. אם אתייחס לבגאצקיס ספציפית, בהתחלה ברור שאי אפשר היה להאשים אותו בכלום, והדלי נבעט כמה וכמה פעמים עוד לפני שהוא הגיע, אבל מאז הגעתו לארץ הקודש לא רק שמכבי לא משתפרת, היא הולכת אחורה. ממאמן שהוצהר כ"מאמן המודרני של הכדורסל האירופאי" ו"כמאמן התקפה משובח", אני לפחות מצפה להרבה יותר. כנראה לא במקרה דייויד בלאט ויתר עליו בכל כך קלות…

איך להציל את עונת 2016/17?  

קודם כל, מכבי חייבת לרשום את דווין סמית' וקווינסי מילר לליגה. כרגע מכבי משחקת עם 4 זרים בלבד במסגרת המקומית, והשניים האלו ישדרגו אותה מאוד. חוץ מהם, הצהובים חייבים שחקן זר נוסף בעמדה 5. אם דריל מונרו יגיע הוא יוסיף המון אינטליגנציה וישפר משמעותית את משחק הפנים של הצהובים מתל אביב. מונרו הוא לא האיש שיציל את העונה האבודה של מכבי ביורוליג, אבל הוא כן שחקן שובר שיוויון בליגת ווינר סל שלנו. במידה לא יגיע אחד כזה, סטודמאייר ימשיך לחגוג על הראש של אייברסון, והירושלמים יחגגו על הראש של התל-אביבים בדרך לאליפות שנייה בהיסטוריה. ביורוליג מכבי חייבת לאוהדים שלה את הטירוף, את ימי חמישי החמים, כי דרך הטירוף ביורוליג (גם אם זה לא יגמר בהעפלה לטופ 8), הקבוצה תשתפר בליגה.

האיש שיציל את העונה של מכבי?(לא פניני)

איך להחזיר את המכביזם?

הגיע הזמן לעשות RESTART. אני בעד שינוי דרסטי בהנהלה, והזרמת דם חדש וצעיר למועדון. מכבי צריכה בעלים חדשים שיעשו את העבודה בשקט, יתנו למנהל המקצועי (בין אם זה יהיה וויצ'יץ' או מישהו אחר) לעשות את שלו, ובעיקר יקרינו רוגע לשחקנים. חסר למועדון הזה עוד ישראלי בכיר שהאוהדים יתחברו אליו, ולכן אני בעד להביא את שון דוסון בכל מחיר, כי המעבר הזה נכון לשני הצדדים. דוסון הודיע בתחילת העונה שהוא לא ימשיך בעיר היין, כי הוא רוצה להתקדם בקריירה, וקפיצת מדרגה ליורוליג זה הדבר הנכון עבורו. על הקווים, חייב להגיע בן אדם מוכן שהיה על הבמה הגדולה של אירופה, וגם מזוהה עם המועדון הצהוב. פיני גרשון או שאראס הן אופציות נהדרות.

קשה לי להאמין שיחליטו לקצר את משחק הכדורסל ל-20 דקות, אז אני ממליץ בחום למכבי לקחת את עצמם בידיים, כי בנוסף לאיבודים שלהם על המגרש, הם לאט לאט מאבדים את האוהדים ואת הזהות של המועדון. האוהדים המסורים כבר לא מזדהים עם הקבוצה, גדל כאן דור צעיר שבטוח שהפסדים לגלבוע גליל או הפועל אילת זה דבר לגיטימי, והאנרגיות בהיכל הן כבר לא מה שהיו פעם. בדיוק כמו על הפרקט, כדי למנוע איבודים חייבים סדר, והסדר הזה חייב להגיע למחנה הצהוב כמה שיותר מהר.

לפוסט הזה יש 40 תגובות

  1. עם כל הבלגאן במועדון הזה אני חושב שאם תנסו רגע להסתכל על הסגל אז מה שחסר זה פשוט שני שחקנים פנים חזקים ופיזיים. אילי הולמן ודריל מונרו יכולים לעזור מאוד למשל, הייתי משחרר את ראד וסילי.

  2. אחלה טור. אני חושב שהבעיה היא שהם משחקים עם 120% מההתחלה ומאבדים אנרגיה במחצית. חמישייה איטית יותר וכבדה יותר ב-3 הרבעים הראשונים (או ב-25 הדקות הראשונות של המשחק) ורבע שעה של פורוורדים וטירוף ברבע האחרון יכולים להוציא כמה ניצחונות. זה המקסימום עם סגל כל כך מוגבל.

    1. מכבי נבנתה השנה על שחקני מגרש פתוח שרק צריכים לרוץ (צירבס היה האופציה למשחק העומד). הבעיה שלא היה מאמן שיביא את צורת המשחק הזו שניתן להם "להשתולל"

      1. נכון, אבל הם לא יכולים לרוץ 40 דקות. אולי בגלל מאמן כושר רע או סיבה אחרת – נגמר להם האוויר בחצי. יואב הסביר את זה יותר טוב ממני.

        לכן הפתרון הוא לשמור את הטירוף לסוף

  3. תודה על הפוסט!
    צריך להבדיל בין ווינריות לחזיריות/סאדיזם.
    התחלחלתי מהציטוט הזה – "אם יהיה עשר הפרש תקפיצו את זה לעשרים אך אל תעצרו שם, תנסו להגדיל את הפער לשלושים הפרש."

    ברצון להשפיל את היריב לשם השפלה אין שום קלאסה ושום ווינריות. זה סתם גועל נפש.
    הגישה הזאת מובילה לאקטים דוחים כמו זה:
    https://www.youtube.com/watch?v=WMQVf9Sg_Y4

    1. אי אפשר להאשים אותי באהבה יתרה לת"א, אבל צריך לציין שהדבר נעשה כמעין מחאה על פס"ז שלקחה הפועל ת"א כשהמשחק היה גמור וההפרש לטובת מכבי ת"א היה גבוה. מבחינת השחקנים, הם זלזלו בחזרה במי שזלזל בהם.

      1. רק בשביל שונאי מכבי חסרי תקנה ששנאתם שנאה לא ספורטיבית ולא לגיטימית. פטריוטיים אמתיים רוצים הצלחה בחו"ל של כל הקבוצות ממדינתם. זה נכון גם בצד של מכבי שכל אובדי הכדורסל הישראליים צריכים לתוך בהצלחתה באירופה כולל אוהדי הפועל ת"א וירושלים וכולל בצד של הפועל ת"א (כששיחקה באירופה) וירושלים שכל אוהדי הכדורסל הישראלי צריכים לתמוך בהצלחתם באירופה כולל אוהדי מכבי ת"א.
        במפעלים באירופה אין מקום ליריבות (חוץ אם יוצאת התמודדות בין שתי קבוצות ישראליות) וכל אוהדי הכדורסל הישראליים צריכים לתמוך בהצלחתן של כל הקבוצות הישראליות המשחקות במפעלים בחו"ל.

  4. קודם כל תודה על הפוסט הקולח והמעניין.

    שנית, ברמה ספורטיבית יש למכבי בעיה של כושר גופני ולא מהשנה. לא לחינם השחקנים שלה גומרים את הסוס ברבע השלישי, לא סתם כבר שנתיים וחצי השחקנים שלה נפצעים בלי סוף. זה קשור מאוד לזה שקובלסקי הלך והבן של החליף אותו…

    ועכשיו לעניין עצמו: אם הרוח המכביסטית היא לדרוס את היריב בלי רחמים אז כנראה שהשלוש שנים האחרונות של המועדון שוות לאוהדים בכל זאת. כל ההשפלה הזאת שווה את התפטרות מחוסר הפרופורציה והרדיפה חסרת המעצורים אחרי ניצחונות בכל מחיר.
    כל התורה של שמעון מזרחי שגורסת שצריך לצעוק על שחקנים כדי להכניס להם לב ונשמה עברה מן העולם וטוב שכך.
    אם מכביזם זה לתת להפיל את השחקן שלך בבדיקת סמים כדי לחסוך כסף אז עדיף למכבי בלי מכביזם.

  5. אי אפשר לרשום את מונרו קווינסי וסמית',אפשר רק 2 מהם ולא את כולם כי יש הגבלה של 8 זרים.
    צודק לגביי דוסון ואולי אפילו כספי אם מצבו ימשיך כך בנבא וקבוצה לא תציע לו חוזה אבל הסיכויים נמוכים מאוד.

  6. יואב, תור מעניין מאוד. מסכים אם כל מה שכתבת ואפילו הייתי מוסיף. בעונה הבאה דרוש REBUILD רציני. מכבי חייבת להשלים אם זה שהמועדון שוקע ושהקונצנזוס נסדק (או שכבר נשבר). בגלל זה שנה הבאה מכבי תצטרך בנוסף לדוסון להביא שחקנים רעבים ולא מוכרים במיוחד. שחקנים שיגידו "זה כבוד ענק בשביל להיות במועדון עם היסטוריה כזאת!" (מתוך ראיון עם שון ג'יימס). שחקנים שמכבי היא תקרת הקריירה שלהם ובשביל הסמל והקהל הם יעשו הכל (דווין סמית), שחקנים שלא חושבים כל שניה על איך הם יגיעו לNBA. נמאס שכל שנה מנסים להביא שמות מפוצצים. זה רק מוסיף ללחץ. שנה הבאה צריך קבוצה עם שחקנים רעבים שלא יהיה מהם הרבה ציפיות. רק ככה המכביזם יתחיל את דרכו בבנייה המחודשת של הסמל.

  7. יופי של מאמר! נכון, קשה להיות אוהד של מכבי תל אביב בשלוש השנים האחרונות. נס מילנו, נס בדלונה, נס ז'לגיריס… זהו, כנראה נגמרו מכסות הניסים ועכשיו צריך לעבוד. חייבים לצבוע מחדש את המועדון בכחול לבן (חוץ מהצהוב). שיביאו עוד יוגב, עוד איתי עוד ישראלים שילחמו בשביל הסמל. יש תחושה שההנהלה לא מודעת ליאוש כי דברים שרואים משם לא רואים מפה ולהפך. תביאו מאמן ישראלי שיבנה קבוצה מאלף. תפנו לאנשי הייטק שעשו אקזיט שיצטרפו להנהלה ויביאו כסף ואנרגיות.

  8. פיני גרשון מאמן גמור. אין לו כוח לעבוד. חוץ מזה שגם בשיאו לא היה מגיע למועדון במצב של מכבי, הוא צריך שחקני עילית חכמים, פיני זה לא מאמן לפרויקט שיקום

    1. יש בזה משהו, כי אחרי מכבי הוא קיבל לבנות את אולימפיאקוס ונפל איתם.
      מצד שני, פיני זה מאמן שהיה במערכת ומאמן עם סמכות מול השחקנים ובמיוחד מול ההנהלה (וזאת גם אחת הסיבות שהוא לא אהוד על פדרמן).
      שילוב של פיני ושמיר (עם ליובין כעוזר שני) והחזרת קובלסקי זה רעיון לא רע לדעתי.
      לגבי זה שלדעתך פיני עייף. לפני שנה הוא הלך להיות ע. מאמן (לדעתי קיווה שלאחר מכן יחזור לכסא המאמן) ככה שכנראה שהוא כן מעוניין לחזור

    2. לא מסכים שהוא גמור. האיש חי ונושם כדורסל. חבר שלי שבנבחרת אמר לי שביום שיש למכבי משחק יורוליג הוא מסתובב כאחוז תזזית. דווקא נראה לי שהוא היה שמח לאמן את מכבי, אבל לא באמצע עונה. שידברו איתו לקראת העונה הבאה.

      1. הוא אחוז תזזית כי הוא מת שהם יפסידו 😀
        שמע, הלוואי ויש לו עוד כוח. מה שבטוח זה שהוא לא יקח פרויקט שיקום אלא רק קבוצה ברמה

        1. אני חושב שאם מכבי יציעו לו (מה שפדרמן ממש לא מעוניין) הוא יבוא, כמו בפעם הקודמת, כמושיע וכאחד שיחליט על הסגל (כלומר וויציץ' יוכל סוף סוף להיות עד מדינה בבנק פנאן).

  9. אחלה טור.
    הבעיה בפירוש מתחילה מהראש, ושם דרוש רישאפל רציני. קטונתי מלהציע פתרונות, אבל אפשר להתחיל בהפרדה בין הבעלים למנהלים (מה שפעם היה אחד היתרונות של מכבי).
    בקשר למכביזם, הוא אף פעם לא עסק בלהשפיל, ולו רק בגלל שמכביסט אמיתי יודע מראש שהוא הטוב ביותר…. כמו ריאל מדריד, והלייקרס, אצלנו חשוב לא רק לנצח, אלא לנצח בסטייל. אין רצון להשפיל מישהו, אבל ברצון לכדורסל הכי טוב והכי יפה, יש לא מעט דורסנות. מהבחינה הזו, הגמר עם ה44 הפרש הוא מכביזם מזוקק, כמו שניסח את זה קרמבו: תתחיל הכי חזק שלך, ולאט לאט תגביר.

  10. יואב תודה רבה מסכים עם הרבה ועם הרוב אבל לא עם הכל .

    נקודות המחלוקת .
    1. מכביזים זה לאו דווקא להביס 30 הפרש זה היה בעבר אבל לא בעידן הנוכחי ….שנקרא לו עידן החוק הרוסי.
    למה אני מתכוון ?
    למשל לנתון המדהים שעונת הפלוס מינוס החלשה בתולדות מכבי כולל אשתקד וכולל עונת 92-3 .הייתה עונת 2013-2014 שהסתיימה עם טריפל מהדהד. לכן מכביסים זה תארים ומלחמה עד הסוף….אני כמובן לא סותר את העובדה הפשוטה שזה לא המכביסים שהיה.

    2.גם בעניין החוסר שקט איני לגמרי מסכים.
    שכן המציאות הזו לא מהיום …מציאות של חברי הנהלה כם הספסל.
    מה שכן פעם במכבי הייתה יציבות ומאמן נשאר כמה עונות וגם השחקנים היו יודעים שהם נשארים למעט שינויים מינורים וקיצונים …ובשנים האחרונות זה לא קיים יותר.

    3.מאמן חלש : ביטוי שקצת צרם לי …הייתי מתבטא קצת שונה למאמן לא מתאים שכן לפחות ארז לא מאמן חלש.
    מי שזוכר כתבתי כאן כמה פעמים שארז לא מתאים….אבל זה נכון לקבלת ההחלטה…ברגע שהתקבלה ההחלטה היו צריכים ללכת איתו עד הסוף ולא להשתגע אחרי שבוע.

    4.איך להציל את עונת 2016-17 ?
    צעד חשוב כבר נעשה בשחרור של ויסמס.הצעד הבא הוא קודם כל בזחרור עוד שחקנים ולא בהוספת שחקנים שיתקעו מקלות בגלגים אני הייתי משחרר את ראד….ולא מצרף כרגע אף אחד למעט רישומו של סמית לליגה.( ואפשר לוותר עליו ביורוליג ).
    בנוסף כמנהל לא הייתי מוותר על אף משחק ביורוליג ומגדיל את הדקות של הישראלים ומנסה לייצר הרכב אחיד כמה שניתן לכל המסגרות.
    5. איך להחזיר המכביסים ?.
    א. להפסיק את המשחקים ולהביא בר סמכא לעמדת המאמן.
    יש רק 3 אפשריות.
    או פיני או דיוויד או אפילו פיני ודיוויד .
    בקונסטלציה של מאמן מקצועי מאמן ( עם האופי הנח של דיוויד סה יכול לעבוד.
    ב. הייתי נוקט בשיטת הבמבי ומשאיר למכבי בעלים אחד ודי שעל פיו ישק דבר.
    ג. כמו שאמר יואב מחזק את הישראלים בישראלים צעירים ורעבים.

    1. אני מסכים לגבי ההרכב הקבוע אבל לחלוטין לא מסכים עם הרעיון של יותר להשתמש בישראלים ושהסגל הנוכחי מספיק.
      עם כל הכבוד לישראלים של מכבי, הם לא מספיק טובים. לא ליורוליג (וזה ברור מאליו) אבל גם לא לארץ. למעשה, מכבי איבדה את שני התארים האחרונים כי היו ליריבות ישראלים יותר טובים (ירושלים כמובן ואפילו ראשון).
      מקל ויוגב הם שחקנים מוגבלים, פניני אחרי השיא ויושב על אותה משבצת של לנדסברג ואיתי שגב לא יותר טוב משחקנים בגובה דומה בקבוצות שונות. אף אחד מהם לא שחקן שייקח את הקבוצה על עצמו באופן קבוע (מקל היחיד שיכול אבל זה לא ייקרה כבר כי מכבי ת"א זה לא גלבוע/גליל).
      לגבי שאר השחקנים, למכבי יש בעיה בגובה. הבריאות של קווינסי מילר לא אמינה ואיברסון הוא שחקן סביר אבל לא גליק גדול הגנתית והתקפית (לפרטים: אמארה סטודמאייר). ראד תיכף לא יהיה בקבוצה אבל בינתיים אי אפשר לסמוך על שיקול הדעת שלו, סילי – המאמן לא מאמין בו, סמית'? סוס גמור, יוסיף לליגה אבל הוא לא התשובה והשנתיים האחרונות הוכיחו את זה.
      מה שנשאר למכבי זה אנדרו גאודלוק, השחקן היחיד שיכול להוות יתרון על קבוצות אחרות. האם גאודלוק ושבעת הגמדים זה הרכב מספיק טוב לליגה? למקום שני אולי. מול הפועל ירושלים – לא.

      1. יאיר כשהתכוונתי להשתמש יותר בישראלים אז ראשית התכוונתי באופו אסטרטגי …שכן לא לספור ישראלים
        יוצר מספר בעיות שהעיקריות שבהם.
        1. חוסר יציבות בין המסגרות.
        2. זהות.

        אשר לישראלים של מכבי שהם (לצורך החוק הרוסי )
        מקל , אוחיון , לנדסברג , פניני ( בעונה טובה מאד בארץ ) ,שגב ואלכסנדר.
        תראה לי יאיר קבוצה בארץ עם ישראלים בכירים יותר.
        הפועל ?
        הלפרין ( בסוף הקריירה ובירידה תלולה).
        רוזפלט ( לא מקבל מספיק דקות ).נשארנו עם אליהו וטימור שגם אליהו בירידה.
        כל היתר לא בכיווון.
        לכן הבעיה של מכבי היא הזרים שלה ולא הישראלים.
        גם ביורוליג אוחיון היה רכז פותח בזכייה ביורוליג.
        וגם מקל יכול להשתלב שלא לדבר על לנדסברג .
        הישראלים הללו יכלו לתרום לא הם הבעיה.

  11. מכבי נמצאת בדיוק במקום של ההגנה שלה
    שחקנים עומדים ומסתכלים על המתקיפים
    גם אם ההגנה לא תהיה נכונה צריך לפחות לנסות להגיע לשחקנים היריבים לעשות עבירות
    בקיצור , להשאיר הכל על המגרש ..
    וברור שאף אחד לא נלחם בשביל עצמו החבר והסמל

  12. יואב יופי של פוסט.
    לעניות דעתי, כל הנקודות שהעלית מקורן אחד והמקור הוא תפקוד הנהלת המועדון, או במילים אחרות הבעלים.
    מזה כעשור מאז תום עידן השושלת הגדולה של פארקר ושות', יש תהליך מתמיד של הידרדרות בכל פרמטר מקצועי וניהולי.
    1. הרצון להרחיב את הבסיס הכלכלי הוביל למצב בו יש יותר מדי מקבלי החלטות שדורכים זה לזה על האצבעות, ומתחרים ביניהם מי מוביל ומי קובע יותר. התוצאה של זה היא כרסום הולך וגובר במעמד המאמן כשכל ההחלטות על בניית הסגל מתקבלות מעל ראשו והתוצאה היא אוסף שחקנים שקשה מאד להרכיב מהם תלכיד מנצח.
    2. חוסר יציבות שנובע מהנאמר בסעיף א שהולך וגובר. אם פעם החלפת מאמן הייתה רעידת אדמה במכבי, הרי היום זה מעשה שגרתי. גם החלפת השחקנים התכופה בעשור האחרון מתוך שיקולים של חיסכון עולה בסופו של דבר בהישגים מקצועיים, כלכליים ותדמיתיים שעלותם גבוהה בהרבה.
    בדיעבד גם הזכיה המפתיעה ביורוליג ב2014 מזכירה לי את הבדיחה על האיכר שניסה ללמד את הסוס שלו לעבוד עם מינימום אוכל. כשבסוף הסוס מת מרעב ותשישות האיכר התנחם בכך שכמעט והצליח. אוי לכזו הצלחה.

  13. הבעיה מתחילה בהנהלה. צריך ראש אחד שינהל, אורת נוצר הבלאגן שאנחנו רואים. וצריך מישהו שמוכן להכניס את היד לכיס ולהתחרות בתקציבים של הקבוצות הגדולות ביבשת. לשם מכבי מכוונת ואיתן היא צריכה להתמודד. זה אומר כמה דברים:
    1. וויציץ חייב ללכת הביתה. גם אבי אבן. הם נכשלו כל כך הרבה פעמים שזה מגוחך שהם עוד שם. ואני אומר את זה בכאב כי בתור שחקן וויציץ היה מהאהובים עלי.
    2. מאמן – מי שמנהל את מכבי צריך לבוא לבלאט עם זר פרחים, פנקס צ'קים פתוח ויד חופשית בבניית הסגל (במסגרת תקציב שעומד בשורה הראשונה ביורוליג), ולקוות שהוא יסכים לבוא. הוא לא מאמן מושלם אבל הוא עשה קסמים עם סגל מוגבל כשההנהלה יושבת לו על הראש ועושה לו את המוות.
    3. סגל – בהמשך לזה, סגל צריך להבנו. עי איש אחד שמחזיק החזון ברור לגבי הקבוצה ושיטת המשחק שלה. הוא צריך לרוץ כמה שנים ביחד כדי לבנות כימיה, מה שאומר חוזים ארוכי טווח, סבלנות לתהליכי קליטה והשתלבות של שחקנים והרבה ביטחון ואמון בהם.
    4. ישראלים – מכבי צריכה להחתים את הישראלים הכי טובים שיש ולתת לחלקם לשחק באופן קבוע. לא יוצרים זהות והזדהות של הקהל באמצעות שכירי חרב זרים בלבד.

    ושוב השורה הראשונה והתחתונה – ההנהלה והבעלים הנוכחיים נכשלו שוב ושוב וחייבים ללכת הביתה. רק שמעון מזרחי צריך להשאר כנשיא כבוד כחחק משימור המסורת והרוח המכביסטית.

    אם יעשו את כל זה אני מאמין שמכבי תחזור לעצמה תוך לא הרבה שנים. הלוואי…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט