אירועי דיומא – 08.02.2017/מתן גילור

כדורגל:

גביע המדינה – רבע גמר – משחק ראשון

19:00 הפועל חיפה-הפועל רמת גן – שידור משולב בערוץ ספורט 5 לייב (58). הפועל הפסידה בביתה לסכנין ונותרה במקום השמיני. הפועל ר"ג נמצאת בתקופה טובה וממוקמת במקום השלישי בליגה הלאומית, אחרי ניצחון על הפועל ראשל"צ. למרות המצב הפחות מזהיר בטבלה, אין ספק שהפועל היא הפיבוריטית במפגש בכלל ובמשחק הביתי בפרט.

19:00 מועדון ספורט אשדוד-בני יהודה תל אביב – שידור משולב בערוץ ספורט 5 לייב (58). שתי קבוצות אשר לא ברור האם עבורן הגביע הוא חלום בדרך לתואר או נטל במאבק ההישארות. אשדוד מגיעה אחרי הפסד לרעננה ובנ"ד אחרי תיקו עם ירושלים.

21:00 מכבי פתח תקוה-מכבי תל אביב – שידור בערוץ הספורט (55/555). המפגש המרכזי של רבע הגמר. מכבי פ"ת בכושר מצוין ותקעה טריז במקום השלישי שמוביל לאירופה. היא נמצאת שתי נקודות בלבד ממכבי ת"א ו-7 מהפועל ב"ש. אם היה לה שם אחר (נניח מכבי חיפה או בית"ר י-ם) היו מתייחסים אליה כאל מועמדת לאליפות. גם מכבי ת"א בכושר טוב מאז חילופי המאמנים וטרם הפסידה עם קרייף על הקווים, כולל ניצחון במשחק העונה ביום שבת. אם כמה שזה יכול להישמע מצחיק, נראה שמכבי ת"א תשאף להעביר את ההכרעה למשחקה הביתי.

 

סרייה A

19:00 קורטונה-יובנטוס. מפגש קצוות בין יובה במשייטת לעוד אליפות לבין קורטונה שמעשית כבר ירדה ליגה. כל תוצאה פרט לניצחון של הבינקונרי יהיה הפתעה מרעישה.

21:45 בולוניה-מילאן. לבולוניה אין יותר מדי על מה לשחק. עבור מילאן המשחק חשוב רק אם היא רוצה מקום בליגה האירופאית.

 

גביע המלך הספרדי – חצי גמר – גומלין

21:45 אלאבס-סלטה ויגו – שידור משולב בערוץ ספורט 1 (54).. המשחק הראשון הסתיים בתיקו 0:0. הקבוצות די קרובות בטבלה, כך שהמשחק פתוח לגמרי. בכל מקרה, למעפילה יהיה גמר הכי קשה שאפשר, נגד ברסה.

 

הגביע האנגלי – סיבוב רביעי

21:45 לסטר סיטי-דרבי קאונטי – שידור משולב בערוץ ספורט 1 (54). האלופה מדשדשת בליגה ונמצאת בסכנת ירידה, אבל היא עדיין עדיפה על הקבוצה מהצ'מפיונשיפ.

 

גביע גרמני – שמינית גמר

19:30 ספורטפראונדה לוטה-מינכן 1860. המשחק ממנו תצא הסינדרלה של רבע הגמר.

19:30 ס.ו. זנדהאוזן-שאלקה. אל תבנו על הפתעה. הקבוצה מגלזנקירשן עדיפה בהרבה על הקבוצה מהליגה השניה.

21:45 בורוסיה דורטמונד-הרטה ברלין – שידור משולב בערוץ ספורט 1 (54). שתי קבוצות טובות, שמגיעות אחרי ניצחון וקבוצות בטבלה. ובכלל, תמיד כיף לצפות במשחקיה של דורטמונד.

21:45 האנובר-איינטרכט פרנקפורט. פרנקפורט בעונה פנטסטית, נמצאת במקום השלישי בבונדסליגה והיא הפיבוריטית הברורה במשחק.

 

כדורסל:

ליגת האלופות – 1/16 הגמר – משחק ראשון

21:00 מכבי ראשון לציון-לודוויגסבורג – שידור בערוץ ספורט 5+ (56). המשחק הראשון יתקיים בישראל והשני בגרמניה. תעלה הקבוצה שתקלע יותר במצטבר בשני המשחקים. שתי הקבוצות לא הבריקו בשלב הבתים. הגרמנים סיימו מקום 4 בבית עם מאזן 6:8 וראשל"צ מקום 5 בבית עם מאזן 7:7.

 

יורופקאפ – שמינית גמר – משחק ראשון

19:00 עירוני נהריה-גזיאנטפ – שידור בערוץ ספורט 5+ (56). גם פה מה שנקרא בית-חוץ. נהריה נשרה מהמפעל הבכיר. הטורקים סיימו במקום השני בבית השני במפעל, וגם זאת רק בשל הפרש סלים במפגשים בין הקבוצות.

 

יורוקאפ – שלב בתים שני – מחזור 6

*המלצת צפייה* 18:30 ניז'ני נובוגרוד-הפועל ירושלים – שידור בערוץ מורשת (20). מהמשחקים החשובים של ירושלים העונה שיכול להיות שווה לה מקום ביורוליג בעונה הבאה. ירושלים כבר הבטיחה את מקומה בשלב רבע הגמר, אבל ניצחון מול ניז'ני יבטיח לה את המקום הראשון והביתיות. ניצחון בהפרש גבוה יכול אף לתת לה ביתיות בשלב חצי הגמר. ירושלים בשלב בתים מצוין עם 4 ניצחונות והפסד בודד. לניז'ני ניצחון בודד, שבדיעבד שירת את י-ם בצורה המיטבית. בסיבוב הקודם ניצחה י-ם בהפרש בן 22 נקודות.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה:

טורניר הגראנד פרי העולמי – סיבוב ראשון ושני

הסיבוב הראשון המשיך אתמול בשמונה משחקים, ולא כלל הפתעות מיוחדות, פרט אולי להדחתו של סטיוארט בינגהאם ע"י ריאן דיי. מדורגים אחרים כאוסליבן, מרפי, פרי ומקגיל התקדמו לסיבוב השני. הסיבוב ייחתם היום בסשן המוקדם, עם מפגשים מעניינים כמו אלוף העולם סלבי מול גולד (אחד השחקנים האיטיים בסבב מול אחד המהירים), או זוכה המאסטרס הגרמני המילטון מול מארק אלן. הסשן המאוחר כבר יביא לנו ארבעה משחקים מהסיבוב השני (שמינית הגמר). שידורים ביורוספורט 2 מ-15:00 (אפשר לראות כאן) וביורוספורט מ-21:00.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. יום גדול של כדורסל ישראלי באירופה, אבל מה זאת השטות של הקבוצה שתקלע יותר ב-2 המשחקים? אי אפשר פשוט לעשות סדרה של הטוב מ-3?

    אני חושב שנראה ניצחונות של ירושלים וראשון היום, נהריה תפסיד.

  2. היי מתן ותודה רבה.
    לא הייתי פוסל את סיכויי הפועל רמת גן שהיא בהגדרה שלי קבוצת גביע טיפוסית….ומה ההגדרה שלי ?פשוט מאד קבוצה שמצליחה בגביע הרבה יותר ממה שאמורה…אין קבוצה ב 14 שנה האחרונות שעונה להגדרה הזו כמו הפועל רמת גן שלקחה 2 גביעים ועוד מספר הופעות ברבעי גמר ומעלה.
    מכבי פ"ת מכבי תל אביב יהיה מעניין מאד בהתחשב ביכולת של פ"ת ובצמצום הפערים של ת"א בצמרת ובכך שזה משחק 1 מתוך 3 ב 3 שבועות הקרובות שבין שני משחקי הגביע ישחקו גם במחזור הליגה.

    ירושלים חייבת לנצח בשביל להימנע מקובאן ללא ביתיות ולקבל את קנריה אם זו תנצח בבית את פונאלבארדה.
    בהצלחה לראשון ולנהריה באירופה !

  3. מה יהיה עם הסרייה א'? ליגה שהייתה סמל לתחרותיות ועכשיו יובה בדרך לאליפות מיליון ברציפות… אולי הסינים ישפרו תמצב

    1. כי פעם בין שלוש לשש קבוצות יכלו להשקיע בשוחד עבור אליפות, והייתה תחרות מי יכולה להשקיע יותר.
      היום נשארה קבוצה אחת.

  4. ניצחון חשוב מאד של ירושלים למרות שגם הפסד היה מעלה אותה מהמקום הראשון בעקבות ההפסד של זניט. בעיני זה היה סוג של מבחן בגרות. הפועל צריכה להראות יציבות ויכולת לנצח גם במקומות קשים, והיא הגבילה את ניזני לסקור נמוך הרבה מתחת למה שהיא קולעת בבית. הפועל עשתה את העבודה ואני מקווה שהביתיות תסייע להעפיל לחצי הגמר.

    גםנהריה השיגה מקדמה חשובה לקראת הגומלין בטורקיה.

  5. בחצי הגמר אם ירושלים תעפיל היא תפגוש ככל הנראה את ולנסיה ללא יתרון ביתיות. ולנסיה בדרך למאזן מושלם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט