אירועי דיומא – 05.02.2017

כדורגל:

ליגת העל – מחזור 21/מתן גילור

19:00 מועדון ספורט אשדוד-הפועל רעננה – שידור בערוץ 5 לייב (58). קרב תחתית בני שתי קבוצות שככל הנראה איבדו סיכוי להעפיל לפלייאוף העליון, אבל ירצו להתרחק מהקו האדום. לשתי הקבוצות 21 נקודות ושתיהן מגיעות אחרי משחק מוצלח במחזור הקודם: רעננה ניצחה את כפ"ס ואשדוד סיימה בתיקו בטדי. בסיבוב הקודם סיימו הקבוצות בתיקו 0:0.

20:15 הפועל כפר סבא-הפועל תל אביב – שידור בערוץ ספורט 1 (54). אחרי ההפסד לרעננה, כפ"ס מסובכת קשות במאבקי הירידה ובינה לבין אשקלון מתחת לקו האדום מפרידה נקודה בודדת. הפועל ת"א רחוקה מכפ"ס 6 נקודות בלבד, לאחר התיקו מול הפועל חיפה, במחזור הקודם, וניצחון במשחק הזה יחזיר אותו לתמונת ההישארות בליגה. בסיבוב הקודם סיימו הקבוצות בתיקו 1:1.

אליפות אפריקה – גמר / רועי ויינברג:

21:00-מצרים-קמרון (ספורט 5+). אחרי שלא הגיעו לטורניר מאז 2010, הנשרים, אימפריית כדורגל אפריקאית בדימוס, מרחק 90 דקות מזכייה באליפות אפריקה. הם לא מרשימים עד עכשיו כשלא הבקיעו בכל הטורניר יותר משער אחד במשחק, אבל עדיין ללא הפסד. כדורגל פשוט ויעיל, מה צריך מעבר? קמרון במצב דומה – גם קבוצה שלא הבקיעה יותר מדי ושיחקה כדורגל יחסית הגנתי, כשהם אנדרדוג ובאים לטורניר בסגל חסר. מוחמד סלאח הכוכב המצרי הוא השחקן הבולט ביותר שיגיע לגמר, כששווה גם להתייחס למייקל נאגדו נאגדג'וי, המגן מסלביה פראג שעם שני שערים עד עכשיו מוביל את נבחרתו ונותן טורניר נהדר. בסוף היום רק אחד מהם יניף את הגביע.

פרמייר ליג – מחזור 24 / רועי ויינברג:

15:30-מנצ'סטר סיטי-סוונסי (ספורט 1). משחק קצוות. סיטי יכולה לנצל את אובדן הנקודות של ארסנל וליברפול כדי להשתחל לטופ 4 עם ניצחון. הם בכושר די טוב, משהו שאי אפשר להגיד על הקבוצות האחרות שמתחרות על המקום בצ'מפיונס ליג. גם סוונסי לא רעה בכלל בזמן האחרון ועם שני ניצחונות רצופים שהספיקו לה בשביל לצאת מהקו האדום, אבל קשה מאוד לראות את הברבורים מנצחים באיתיאחד.

18:00-לסטר סיטי-מנצ'סטר יונייטד (ספורט 1). משחק לא רע בכלל, בין האלופה המכהנת למנצ'סטר יונייטד. לסטר, שקיבלה לאחרונה את מחרז וסולימאני חזרה מאליפות אפריקה, בכושר רע ולא ניצחה בליגה ב-2017. זה משהו שקשה להגיד על יונייטד, שלמרות 3 תוצאות תיקו ברציפות החזיקה ברצף ניצחונות מרשים במהלך ינואר. תיקו כתוב בגדול על המשחק הזה.

בונדסליגה – מחזור 19 / רועי ויינברג:

16:30-אוגסבורג-ורדר ברמן (ספורט 2). שתי קבוצות בחלק התחתון של הטבלה. בעוד שאוגסבורג במקום ה-13 ואמורה להשאר בקלות בליגה, בהנחה שלא יהיו הפתעות גדולות במיוחד, ברמן נאבקת על כל נקודה וכרגע נמצאת במקום ה-15, עם שיוויון נקודות (ומשחק חסר) מהמבורג שב-16 המוביל למבחנים. אוגסבורג עדיפה, ללא ספק.

18:00-איינטרכט פרנקפורט-דראמשטאט (ספורט 2). דראמשטאט, במקום האחרון ועם 9 נקודות ב-18 משחקים, לא נראית כקבוצה ששייכת לרמה של הבונדסליגה. פרנקפורט היא הפתעה יחסית במקום השישי ומרחק 2 נקודות בלבד מהשלישי שמוביל לליגת האלופות. כשכל הקבוצות מעליה עם משחק אחד יותר, הם הולכים לסיים את המחזור במקום הזה.

לה ליגה – מחזור 20: / רועי ויינברג:

13:00-סביליה-ויאריאל (ONE). כשסביליה באה למשחק הזה במקום השלישי, עם משחק חסר מבארסה שבשני, הם עדיפים על ויאריאל שבשישי. הצוללת הצהובה, למרות זאת, היא לא קבוצה שכדאי לזלזל בה, למרות שהם עם 5 נקודות בלבד בארבעת המשחקים האחרונים. כשגם סביליה בכושר לא משהו, זה יכול ללכת לכל כיוון.

17:15-ספורטינג גיחון-אלאבס (ONE). גיחון החביבה במקום ה-18 ורחוקה יחסית (5 נקודות נכון לעת כתיבת שורות אלה) מחוף מבטחים. אלאבס עם כמות כמעט כפולה של נקודות תסיים את העונה באמצע הטבלה, לא רע בכלל בהתחשב בציפיות עם תחילת 2016/17, ותשיג עוד שלוש נקודות הערב.

19:30-ריאל סוסיאדד-אוסאסונה (ONE). משחק חד צדדי בין קבוצה במקום הלפני אחרון לבין המארחת הבאסקית שמרחק נקודה מאתלטיקו מדריד ועוד יכולה לדחוק את הקבוצה של דייגו סימאונה לליגה האירופית. אין סיבה להרחיב יותר מדי, אין כאן משהו מעניין במיוחד.

21:15-ריאל מדריד-סלטה ויגו (ONE). ריאל בדרך לאליפות, כשהיא עם יתרון נקודה (ו-2 משחקים חסרים) על ברצלונה במקום השני. סלטה ויגו בכושר טוב, אבל במקום התשיעי וחלשה בהרבה. בהנחה שהמשחק יתקיים (עלול להדחות בגלל מזג האוויר), ריאל פייבוריטית ברורה.

סרייה איי – מחזור 22: / רועי ויינברג

13:30-מילאן-סמפדוריה (ספורט 1). יש הפרש של 10 נקודות (ו-4 מקומות) בין הקבוצות. כשהמשחק בסן סירו מילאן, המדורגת הבכירה יותר, פייבוריטית ברורה. הסגל הצעיר שלהם לא מאיים על האליפות אבל נותן כדורגל טוב העונה, והכדורגל הטוב הזה אמור להספיק ל-3 נקודות מול סמפדוריה.

16:00-אטאלנטה-קליארי (ספורט 5+). אטאלנטה עדיין במאבק על הכרטיס לאירופה כשהם במקום השישי עם 39 נקודות, 3 מאחורי המקום הרביעי. כשהם פוגשים את קליארי הבינונית מהמקום ה-14 קשה לראות אותם מפסידים.

16:00-פסקרה-לאציו (ספורט 5+). פסקרה היא אחת מ-3 היורדות כשהקבוצה במקום האחרון עם 9 נקודות בלבד. הם ניצחו פעם אחת העונה והשנייה לא תבוא מול לאציו, אפילו כשהנשרים בחוץ.

16:00-גנואה-ססואלו. 2 קבוצות במקומות ה-15 וה-16 שרחוקות מסכנת הירידה. לא מעניין במיוחד.

16:00-אמפולי-טורינו. עוד מפגש אמצע-תחתית טבלה בין קבוצות שלא ירדו ולא יגיעו למשהו משמעותי העונה.

16:00-קייבו-אודינזה (ספורט 5+). משחק בין מקומות 10 ו-11. יש דברים יותר טובים לעשות עם הזמן הפנוי שלכם מאשר לראות אותו.

19:00-פלארמו-קרוטונה. 2 קבוצות במקומות 18 ו-19, עם 13 ו-11 נקודות בהתאמה. שתיהן כנראה ירדו ליגה, אבל ניצחון עבור כל אחת (בעיקר עבור פלארמו) יכול לצמצם את הפער מהמקום ה-17 ואולי להפיח עניין בקרב על ההשארות בסרייה איי.

*המלצת צפייה* 21:45-יובנטוס-אינטר (ספורט 2). דרבי ד'איטליה זה תמיד משחק מעניין. יובנטוס הראשונה כנראה תקח אליפות (כמה מפתיע), והיא פוגשת אתגר מעניין בדמות אינטר שהייתה עם רצף של 8 ניצחונות לפני שהפסידה ללאציו. הנארזורי עדיין בכושר טוב, וכשמוסיפים לזה את היריבות בין השתיים יש לנו משחק כדורגל לא רע בכלל. אולי המשחק הטוב של היום.

 

כדורסל/מתן גילור:

ליגת העל – מחזור 18

19:00 עירוני נהריה(9:8)-הפועל אילת(8:9) – שידור באתר ערוץ הספורט (sport5.co.il). הקבוצות מאיישות את מקומות 7-8 במאבק הצפוף על כניסה לפלייאוף. במחזור הקודם נהריה הפסידה לאלופה ואילת ניצחה את גלבוע. בסיבוב הקודם ניצחה נהריה 81:71.

*המלצת צפייה* 20:30 הפועל ירושלים(7:10)-מכבי תל אביב(3:13) – שידור בערוץ הספורט (55/555). מבחינת המצב בטבלה, המשחק לא יותר מדי חשוב לשתי הקבוצות. אולי טיפה יותר לירושלים, כדי לא להסתבך במאבקי ביתיות. את שתיהן (שוב, בעיקר את ירושלים) מטריד כרגע יותר המשחק באירופה בהמשך השבוע. אבל במשחק הזה יש הרבה יוקרה והרבה אמוציות והחשיבות שלו היא מעבר לעוד ניצחון או הפסד. שתי הקבוצות לא נראו טוב במשחק הליגה האחרון שלהן, כשמכבי ת"א מנצחת את אשדוד ב-6 נקודות בלבד ואילו הפועל ירושלים מפסידה בביתה לחולון והפרש זהה. יש לציין את היתרון של ירושלים בעמדות הפנים, לנוכח העזיבה של צירבס, ההרחקה של אלכסנדר והפציעה של שגב. גם מילר יעדר בת"א וג'ונס בי-ם. כל זאת לצד תקופה טובה של הרוקי אמארה סטודמאייר. בסיבוב הקודם ניצחה ת"א 83:85 מסל של אלכסנדר שניות בודדות לסיום.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה:

טורניר המאסטרס הגרמני – הגמר

בחצי הגמר הראשון גבר "קפטן" אלי קרטר על מרטין גולד במשחק מהנה למדי. גולד כבר לא יגן על תוארו מהשנה שעברה. הקפטן, שעד כה די שייט בדרכו אל הגמר, צפוי להיתקל היום במשוכה לא פשוטה. המתמודד שמולו, אנתוני המילטון, אמנם מדורג 66 בעולם, אבל זה לא ניכר בטורניר הזה. להמילטון ודאי היתה הדרך הקשה ביותר אל הגמר, אך הוא עבר אותה בצורה מרשימה: הדרך כללה שלושה אלופי עולם – מארק וויליאמס, אלוף העולם הנוכחי מארק סלבי, ואתמול גם סטיוארט בינגהאם, כשלפניו עבר המילטון גם את בארי הוקינס המצויין. המילטון מן הסתם יקפוץ כמה עשרות מקומות בדירוג לאחר הטורניר, ודאי אם יזכה בו היום. הגמר היום ייערך בשני סשנים. שידורים ב-15:00 ביורוספורט 2 (ניתן לראות כאן) וב-21:00 ביורוספורט.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. תודה על העדכונים מתן ופאקו. זה אכן יום נהדר של ספורט, מ-18:00 עד שלוש בלילה.

    לו"ז לאנשים עם הזמן הפנוי:

    18:00-מנצ'סטר יונייטד-לסטר
    20:30-הפועל ירושלים-מכבי תל אביב
    21:00-בוסטון סלטיקס-לוס אנג'לס קליפרס
    21:45-יובנטוס-אינטר
    01:30-סופרבול!

      1. אוקיי, נעדכן:

        20:30-הפועל ירושלים-מכבי תל אביב
        21:00-בוסטון סלטיקס-לוס אנג'לס קליפרס
        21:00-מצרים-קמרון (ימי המסך המפוצל חוזרים)?
        21:45-יובנטוס-אינטר
        22:00-אוקלהומה סיטי ת'אנדר-פורטלנד טרייל בלייזרס
        01:30-סופרבול!

  2. עוד 967 מייל ימי לננדור פה לסיום הקפת העולם.
    הכיוון 80 כמעט מערב נקי מעט צפונה המהירות 15 קשרים
    למיטב הבנתי הוא ללא פוילים איך יודעים אפלטון ?
    ננדור יושב על חזית מערכת לחץ נמוך מאד חזקה .
    כמובן שזהירות מתחייבת במקרה הזה וכן זה לא גמור עד שלא יהיהנבלה סאבל.
    עוצמת הרוחות בחזית כזו יכולה וכבר הגיעה חוויתי זאת אישית ליותר ממאה קשרים .
    גלים יכולים להגיע לעשרה מטרים במערכת כזו.
    למזלו של ננדור המערכת הזו מתפצלת חלק גדול נהדף צפונה בשל הרכס זו שנת לה ניניה המתאפינת ברכס חזק בדצמבר ינואר ועדין קיים.
    אך חלק קטן יחסית מהמערכת ועדיין די גדול ממשיך לתוך היבשה מזרחה .
    החלק הקטן הזה מספיק לסערה שבמקומותינו מוכרת כסופה אך הגלים יגיעו בסוף המסלול לכל היותר לארבעה חמישה מטרים והרוח לשלושים ארבעים קשרים.
    מבחינתינו זו סערה אבל זה כלום פחות מרבע עוצמה של סופה שמרכז הלחץ נמוך בה הוא 960 מיליבאר הפרש של 50מיליבאר מ 1014 סופה שהרוח הקבועה במרכזה בעוצמה של 70-80 קשרים .

      1. בכיף ונעבור לאןפניים וןלטה א וולנסיה.
        היום קטע חמישי ואחרון מתוך שישה קטעים.
        הקטע 130 קמ עם עליה בטמצע של בערך חמש מאות מטרים מה שנקרא גבעה בגובה של הכרמל שלנו .
        המוביל נאירו קינטנה לא צפוי להתקשות.
        הקטע ממשיך במישור לספרינט סיום בולנסיה האכיבה מפטרנה צפונה וחזרה לדרום מערב ודרומה.
        רוחות לא בדקתי לעומק לדעתי יהיו דר מערביות אעדכן בהמשך .
        יתכן שיגרם פיצול לדבוקה מה שיכריח את מוביסטאר להישאר עירניים ולעקוב אחרי הקבוצות המהירות בי אם סי אוריקה קוויק סטפ אסטנה והרבוצה של טוני מרטין שעלול לברוח שוב ולגנוב את הקטע והמירוץ כולו .
        עכדיו לנסוי המקומי קבוצת איזראל סייקלינג אקדמי של רן מרגליות שרק לפני כמה שנים מכר לי צמיג באחת החנויות במתחם האופניים צומת מעריב….דורגה במקום חמישי מדהים לפני קטע ארבע.
        אך יאדה למקום העשרים לאחר קטע הטיפוס.
        די משקף את מצב הקבוצה כרגע הישראלי היחיד אביב יחזקאל מדורג למיטב זכאוני במקום ה 165 כללי או באזור הזה.
        לא שזה רע אבל מעיד עעל מצב הקבוצה.
        דוקא בן פרי הקנדי נראה די טוב אבל הקבוצה בכלל עושה רק את צעדיה הראשונים בתחום נראה שרן לקח כיוון מאד שאפתני ולא נראה שיצליח להשיג מספיק נקודות דירוג כדי להגיע לגראן טור בשנתיים הקרובות .
        עידכון רוח מיד

      2. עידכןן רוח לולנסיה היום 40קמש רוח מערבית אז מי שירד מהגבעה ראשון יהיה במצב לבריחה כאשר הרוח המערבית עוזרת בירחדה ברכיבה לכיוון דר מערב.
        מתוך 171 רוכבים מה 200 שהחלו שמונה לקבוצה 25 קבוצות כמה כנראה עלולים להתרסק בירידה ולנטוש .
        רן יצטרך להשגיח על הרוכבים הקנדים שלו אביב יחזקאל יושב מאחור ויצטרך לעבוד קשה שלא לחרוג מהזמן המותר .
        שורה תחתונה בריחה צפויה להתפתח אחרי הירידה ולכן כבר בהתחלה קבוצות המדורגות בצמרת ישלחו בורחים שתפקידם לעזור ולמדוך מובילים אליהם יצטרפו. בורחים מוכרים ואן אמראט וטןני מרטין כלומר למרות השליטה של נאירו אתמול כלום לא סגור ואם נביא בחשבון אץ הפטריוטיות של בקבוצה הבסקית שרמה לתחיה אז יהיה לנו מירוץ מטורף כבר על ההתחלה בקטע הזה.

      3. עידכון ערב 873 קשרים לסיום
        כיוון 85 מהירות 16 קשרים.
        374 קשרים ליממה ?
        אם ימשיך כך תוך 93 ימים וקצת הוא מסיים ב 93 ימים וקצת, אבל לדעתי. המהירות עוד תעלה .

  3. כרן, היום, הסופרבול כובד כל חלקה טובה. הפך לחג אמריקני. אפילו טראמפ לקח יום חופש ולא יחתום על אף 'צו נשיאותי'.

  4. מתן חייבים להזכיר היום גם הסופרבול משוחק.
    אשר לאליפות אפריקה נציין את הדברים הבאים .
    ב 30 שנה האחרונות (למעשה 31 מאז 86 ) נפגשו הנבחרות לא פחות מ 8 פעמים כולל שני גמרים.

    1. גמר 1986 במצרים מסתיים ב 0-0 והמצרים מנצחים בפנדלים 4-5 היה זה הגמר הראשון שמסתיים ב 0-0 בתום 120 דקות.

    2. מרוקו 1988 מחזור ראשון במסגרת בית 2. קמרון מנצחת 1-2 ונוקמת את ההפסד בגמר מלפני שנתיים.קמרון ממשיכה לחצי הגמר מהמקום השני וזוכה לבסוף בגביע (0-1 על נגריה בגמר).

    3. דרום אפריקה 1996 שלב הבתים של בית 1 מחזור 2. קמרון מנצחת 1-2 אך דווקא המצרים עולים לרבע הגמר ממקום 2 (ומודחים ברבע הגמר ע"י זמביה) קמרון הולכת הביתה בבתים .

    4.מאלי 2002 רבע הגמר: קמרון מנצחת 0-1 בדרך לזכייה בגביע (ניצחון בגמר על סנגל 2-3 מהנקודה לאחר 0-0 ב 120 דקות ).

    5. טוניסיה 2004 שלב הבתים של בית 1 מחזור 3 משחק שמסתיים ב 0-0 שמעלה את קמרון מהמקום הראשון (מצרים מודחת במקום השלישי). קמרון מודחת ברבע הגמר (ניגריה 2-1 ).

    6. גאנה 2008 בית 3 מחזור 1 מצרים מנצחת 2-4 ועולה מהמקום הראשון …קמרון עולה איתה מהבית .

    7. גאנה 2008 משחק הגמר : מצרים מנצחת גם בגמר השני 0-1 ומגנה על תארה.

    8. אנגולה 2010 רבע הגמר : מצרים מנצחת 1-3 בדרך לזכייה שלישית ברצף (0-1 בגמר על גאנה ).

    סה"כ כל נבחרת ניצחה 3 פעמיים ו 2 תיקו שבאחד מהם ניצחה מצרים בפנדלים.
    המצרים ניצחו בשני גמרים.
    וברבע גמר אחד .
    קמרון מנצחת ברבע גמר אחר.
    בשלב הבתים המאזן 1-2 לקמרון ועוד משחק שמסתיים בתיקו .
    הפרש השערים הכולל (לא כולל פנדלים ).
    8-10 מצרים.
    מאז המפגש האחרון המצרים לא מעפילים לאף טורניר וקמרון רק לטורניר הקודם בו הודחה בבתים.
    בקמרון שווה לציין את נקולו בלמה של ליון ואת אבובקאר חלוצה של בשיקטש (למרות שלא הרשים עד כה).
    מצרים זה קודם כל סלאח מוחמד מרומא והשוער בן ה 44 אל חדארי ששותף כבר ל 4 זכיות בטורניר.
    גם אלנני מארסנל ראול לציון.
    את מצרים מאמן הקטור קופר שהגיע פעמיים לגמר צ'מפיון עם ולנסיה ואימן גם את אינטר (הפסיד בגמר 2000 3-0 לריאל ובגמר 2001 מהנקודה למינכן לאחר 1-1 ב 120 דקות).
    את קמרון מאמן הוגו ברוס הבלגי לשעבר בקלאב ברוז '(אליפות בלגיה).
    מצרים מדורגת 35 בדירוג פיפ"א האחרון .
    קמרון מדורגת 62 בדירוג האחרון .
    מצרים מדורגת ראשונה במוקדמות מונדיאל 2018 עם 6 נקודות ב 2 משחקים בזכות ניצחונות על בקונגו 2-1 ובבית על גאנה 0-2.
    היא מקדימה את אוגנדה ב 3 נקודות לפני שתפגוש בה .
    קמרון מדורגת שנייה בבית 2 עם 2 תוצאות תיקו 1-1.
    באלג'ריה ובבית מול זמביה והיא בפיגור של 4 נקודות מנגריה המוליכה בבית המוות של אפריקה.

    למצרים זו תהיה הופעה 9 בגמר (תשווה את השיא של גאנה).
    זכתה באליפות 7 פעמים (שיא).
    בשנים 1957,1959,1986,1998,2006,2008,2010

    קמרון עם 6 הופעות עד כה תגיע לגמר שביעי
    זכתה באליפות 4 פעמים (מקום שני משותף עם גאנה).
    בשנים 1984,1988,2000,2002 .
    תחזית.
    מצרים יותר טובה ,קופר יותר לוזר ,
    באחוזים 45-55 מצרים.
    אך אני הולך על האנדרדוג.

  5. וולטה וולנסיה
    כתבתי סיקר ארוך שהתאים לרוח מערבית עזה 22 קשרים לקטע של 130 קמ.
    לא כתבתי על קטע שקוצר ל 35 קמ והפכו אותו לקריטריום בוולנסיה.
    קונקרד ניצח אץ הקטע וקינטנה בכללי אבל השינוי הזה לטעמי נובע משיקולים זרים כמו להשאיר את הכסף בבית לפחות אצל מוביסטאר
    ולטעמי לא ספורטיבי

    ואן אוואמאט אן טוני מרטין היו צריכים לנצח או אולי יונתן קסטרו ןויחו
    חבל שהמארגנים הפכו את המירוץ לבזיון כזה .
    ציפיתי מהם ליותר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט