אירועי דיומא – 04.02.2017 / דוד "פאקו" סעדה

כדורגל:

פרמיירליג – מחזור 24

*המלצת צפייה* 14:30-צ'לסי-ארסנל (ספורט 2). זו כנראה העונה של צ'לסי. גם כאשר הקבוצה מאבדת נקודות, כמו התיקו באמצע השבוע מול ליברפול, איבוד הנקודות של הדולקות אחריה רק מגדיל את הפער שלה בצמרת. אחת מהקבוצות האלה היא ארסנל. התותחנים הפסידו השבוע במפתיע לווטפורד, וירדו למקום השלישי. עדיין, אנגליה כולה נושאת אליהם את העיניים בתקווה שיצליחו לעצור את הדהירה של צ'לסי. מאמנם ארסן ונגר, שהושעה בעקבות ההתפרעות שלו (זה משהו שצריך לראות) במשחק מול ברנלי, לא יעמוד על הקווים.

17:00-האל סיטי-ליברפול (ספורט 2). ליברפול עצרה סוף סוף את שרשרת ההפסדים, והצליחה לעשות זאת דווקא מול צ'לסי באמצע השבוע. המייטי רדז יקוו שהסיוט של ינואר מאחוריהם, ושזה יתורגם סוף סוף לניצחון מול היריבה החלשה. העולה החדשה כבר נמצאת מתחת לקו האדום, אך הצליחה לסחוט השבוע תיקו מהיונייטד בעקבות תצוגה מרשימה של השוער יקופוביץ'. תוצאה דומה ודאי תתאים לקבוצה.

19:30-טוטנהאם-מידלסבורו (ספורט 2). גם טוטנהאם החמיצה הזדמנות לצמצם פערים מצ'לסי, לאחר שלא הצליחה לנצח את סנדרלנד, נועלת הטבלה. היום יש לה לכאורה עוד יריבה קלה בדמות קבוצת תחתית שלא ניצחה כבר שישה מחזורים, אך כפי שנוכחנו לדעת – אין בליגה הזו משחקים קלים.

ליגת העל – מחזור 21

16:00-עירוני קרית שמונה-מכבי פ"ת (ספורט 1). קרב צמרת חשוב על המקום השלישי. מכבי פ"ת בריצה מצויינת בצמרת. היא לא הפסידה כבר תשעה משחקים, ומאיימת כבר על המקום השני. גם קרית שמונה הייתה במומנטום טוב עד ההפסד האחרון לבאר שבע, כשכזכור היא הייתה זו שהדיחה את האלופה מהגביע. בפ"ת יפתח בהרכב לידור כהן, שעבר אליה מבית"ר.

18:00-הפועל חיפה-בני סכנין (ספורט 5 לייב). סכנין בתקופה טובה מאד, ומתכוונת לנצל את היכולת על מנת להישאר בפליאוף העליון. הקבוצה חתמה בחלון ההעברות עם הקשר עטאא ג'אבר, שהגיע ממכבי חיפה. גם הפועל חיפה הלא יציבה התחדשה בחלון בעדן בן בסט, דור פרץ ושמואל שיימן, וכל השלושה צפויים לפתוח היום.

18:30-בני יהודה-בית"ר ירושלים (ספורט 1). התיקו מול אשדוד במחזור האחרון עצר מעט את המומנטום של הקבוצה מהבירה. עדיין היא תהיה פייבוריטית מול הכתומים, שנחלצו בקושי מהקו האדום במחזורים האחרונים.

*המלצת צפייה* 21:00-מכבי ת"א-הפועל ב"ש (ספורט 5). משחק העונה בליגה, ובעל השפעה מכרעת על זהות האלופה השנה. באר שבע מובילה על מכבי ת"א ב-8 נקודות, כך שכל תוצאה מלבד הפסד של ב"ש תהווה צעד ענק שלה בדרך להגנה על התואר. מכבי ת"א איבדה נקודות ראשונות עם ג'ורדי על הקווים בתיקו המהנה מול מכבי חיפה במחזור הקודם. הקבוצה הייתה אחת הפעילות ביותר בחלון ההעברות האחרון, וצירפה לא פחות מחמישה שחקנים – ארון שוינפלד שהגיע מהפועל, הברזילאים מרסלו ורמון, הפורטוגלי רובן מיקאל והבן האובד שרן ייני. גם שני הטב"חים שהיו צפויים לעזוב, נשארו לבסוף בקבוצה, וצפויים לשחק היום. סקאריונה ואבי ריקן הפצועים לא ישחקו, וכך כנראה גם פיליפנקה. ב"ש חזרה לנצח בשבוע שעבר בליגה לאחר תקופה מגומגמת, ועשתה זאת מול קרית שמונה, אותה היא מרבה לפגוש השנה. האלופה, שהתבשרה על כך שמיגל ויטור גמר את העונה, תחסר גם את קורהוט וגדיר הפצועים. גם היא התחדשה בשלושה שחקנים בחלון – ניב זריהן, וויליאם סוארז ואמיר חלאילה.

לה ליגה – מחזור 21

17:15-ברצלונה-אתלטיק בילבאו (ONE). לברצלונה היה זה שבוע של רגשות מעורבים. בליגה היא איבדה עוד נקודות מול בטיס, לאחר ששער חוקי שלה נפסל בטענה שהכדור לא עבר את הקו. בגביע לעומת זאת היא ניצחה בחוץ את אתלטיקו מדריד, ועשתה צעד גדול בדרך לגמר. הקבוצה הבסקית שמולה ממוקמת בשולי הצמרת, ושברה עם הניצחון על חיחון החלשה את סדרת תוצאות התיקו האחרונות שלה. ברצלונה תחסר במשחק את אינייסטה, בוסקטס וראפינייה הפצועים.

19:30-אתלטיקו מדריד-לגאנס (ONE). אתלטיקו חזרה לגמגם בתקופה האחרונה. הקבוצה, שכבר הובילה את הטבלה העונה, רואה בעיניים כלות איך העונה בורחת לה מהידיים. אל שתי תוצאות התיקו האחרונות בליגה מול קבוצות שהייתה צריכה לנצח הצטרף ההפסד הביתי לברצלונה בגביע, שפגע קשות בסיכויים שלה לזכות בו. אולי זה קשור לדיווחים על כך שהמאמן דייגו סימאונה צפוי לעזוב את תפקידו בסיום העונה. בכל מקרה אתלטיקו חייבת לנצח את קבוצת התחתית שמולה, אחת הנמצאת בדיוק מעל הקו האדום.

בונדסליגה – מחזור 19

16:30-באיירן מינכן-שאלקה 04 (ספורט 1). האלופה עם רצף של שבעה נצחונות מאז אותו ההפסד לדורטמונד, והיא מובילה את הטבלה בפער שלוש נקודות על לייפציג. האורחת היא קבוצת פאר בעבר, אך סובלת מעונה הפכפכה, מה שכרגע משאיר אותה במרכז הטבלה.

19:30-דורטמונד-ר.ב. לייפציג. יופי של מפגש צמרת בין הטוענת הוותיקה לכתר לזו החדשה. לייפציג ממשיכה לרדוף אחרי באיירן מהמקום השני, והתאוששה מהתבוסה לאלופה עם שני נצחונות ביתיים. היא תגיע למפגש הקשה בהרכב חסר למדי. דורטמונד אמנם במקום הרביעי, אך רחוקה מאד מהצמרת עקב עונה לא יציבה, עדיין היא מסוגלת לנצח כל קבוצה באירופה (תעיד ריאל מדריד), בטח בבית.

ליגה צרפתית – מחזור 23

*המלצת צפייה* 18:00-מונאקו-ניס (ספורט 5 גולד). משחק העונה בצרפת. קרב בין שתי מובילות הטבלה, שתיהן עם מספר זהה של נקודות. מאבק האליפות בצרפת הוא מהמרתקים באירופה העונה, כאשר לשתיים נוספת גם האלופה פ.ס.ז', המרוחקת שלוש נקודות מהן. מונאקו הצליחה בשבוע שעבר להיחלץ מהפסד דרמטי מול האלופה, לאחר שהצליחה להשוות ל-1:1 בתוספת הזמן. התיקו הזה קטע רצף של שישה נצחונות בליגה לקבוצה, רובם בהפרשים גבוהים. אחד הסיפורים הבולטים אצל הקבוצה מהנסיכות הוא הקאמבק המופלא של רדמאל פלקאו לאחר פציעה קשה. הקולומביאני יתמודד מול שחקן אחר החווה קאמבק העונה – מריו באלוטלי. האיטלקי היה אחד מהגורמים בהצלחה המפתיעה של הקבוצה מעיר החוף. הקבוצה חזרה לנצח בשבוע שעבר (את גנגאן), לאחר רצף תוצאות תיקו שאיפשר ליריבות לצמרת לסגור עליה את הפער.

21:00-דיז'ון-פ.ס.ז' (ספורט +5). פ.ס.ז' תעקוב בעניין אחר המשחק המוקדם, כאשר תיקו מן הסתם ישרת את מטרותיה היטב. האלופה לא אמורה להיתקל ביותר מדי קשיים מול דיז'ון הקרובה לתחתית, למרות שזו לא הפסידה בארבעת משחקיה האחרונים.

סרייה A – מחזור 23

21:45-בולוניה-נאפולי (ספורט 2). נאפולי בעונה טובה. הקבוצה השתלטה על המקום השלישי לאחר סדרת ניצחונות ששיאם היה על מילאן. עדיין, התיקו במחזור האחרון עם פאלרמו החלשה היה סוג של בעיטה בדלי. המארחת היא קבוצה שאיבדה את העניין העונה, ללא סיכוי ממשי להגיע למקום המוליך לליגה האירופית או לרדת ליגה, וגם הודחה מהגביע לפני כשבועיים.

אליפות אפריקה לאומות – המשחק על המקום ה-3

21:00-בורקינה פאסו-גאנה (ספורט 5 גולד). הקונספט המיותר של משחק על המקום השלישי, בין שתי נבחרות שרק רוצות לעוף הביתה, לא פוסח גם על אליפות אפריקה. היום המשחק הזה יפגיש את בורקינה פאסו, נבחרת שוודאי מרוצה מההגעה למעמד, לבין גאנה, נבחרת שראתה את עצמה הולכת עד הסוף, אך נכשלה במשימה (שוב). מומלץ בעיקר למי שרוצה לראות את משחקו האחרון של אברם גרנט על הקווים של גאנה.

טניס:

גביע דיוויס – פורטוגל-ישראל

לא חשבנו שזה יהיה קל, ואכן זה לא היה קל. בתום היום הראשון נפלה הנבחרת לבור של 2:0 מול פורטוגל. זאת לאחר שז'ואאו סוזה גבר על ישי עוליאל בשלוש מערכות, ואח"כ גסטאו אליאש גבר על דודי סלע בארבע מערכות. היום הפורטוגלים יכולים לסגור את הסיפור, כאשר סוזה ואליאש יתייצבו במשחק הזוגות מול ארליך וסלע (אם כי ייתכנו שינויים של הרגע האחרון במצבת השחקנים).

משחקי יום 2:

17:00-ז'ואאו סוזה וגסטאו אליאש-יוני ארליך ודודי סלע (ספורט +5) .

כדורסל:

ליגת העל – מחזור 18

18:30-הפועל חולון-מכבי ראשל"צ (ספורט 5). כמה שחולוניה מרשימה העונה. הניצחון הקשה בחיפה היה ניצחון החוץ השביעי ברציפות של הצהובים-סגולים, והניצחון השלישי ברציפות בשרשרת המשחקים העמוסה שלהם (הקודם להזכיר היה על ירושלים בחוץ). נתון מעודד אחר מבחינת החולונים הוא העובדה שבכל פעם שחקן אחר מככב בניצחון, כשהפעם היה זה דריון אטקינס, שגם קלע את סל הניצחון וחסם שלשה חיפנית שנייה לסיום. היום חולון חוזרת הביתה למפגש עם האלופה, שגם היא יכולה להיות מאד מעודדת ממשחקה האחרון. הניצחון הביתי על נהריה (קבוצה טובה שהייתה במומנטום מצויין בתקופה האחרונה) הושג סוף סוף עם סגל מלא, ובייחוד הכתומים יכולים להתעודד מיכולתו של שון דאוסון, שחזר מפציעה לאחר חודש וחצי.

אופניים:

הטור של דובאי – קטע 5

קטע 4 שהיה אמור להיערך אתמול, בוטל בגלל תנאי מזג האוויר (רוחות חזקות). הקטע היה אמור להיות היחיד עם סיום בעלייה, וכיוון שבוטל (למגינת ליבם של כל המטפסים שהטריחו עצמם עד למפרץ הפרסי), הניצחון במירוץ אמור להיות של אחד המאיצים. הסיכויים הטובים ביותר הם של מרסל קיטל. המאיץ הגרמני מוביל ב-8 שניות על דילן גרונבייגן וב-10 שניות על ג'ון דגנקולב. קטע 5 של היום הוא עוד קטע מיאוץ שטוח, אך יותר קצר מקודמיו – באורך 125 ק"מ. שידור ביורוספורט ב-11:30.

סנוקר:

טורניר המאסטרס הגרמני – חצי הגמר

הטורניר ממשיך להפתיע בכל יום של התחרות. כך בסיום שלב שמינית הגמר, הודח אלוף העולם מארק סלבי ע"י אנתוני המילטון (אותו אחד שהדיח את מארק וויליאמס, אלוף עולם אחר), וגם מייקל הולט הודח ע"י יאן בינגטאו הצעיר. כך הגענו לסשן המאוחר של רבע הגמר, כאשר השחקן היחיד מהעשיריה הראשונה בעולם שנותר בטורניר הוא סטיוארט בינגהאם. בינגהאם צלח גם את רבע הגמר לאחר שהדיח את יאן בינגטאו. הוא יתמודד עם אנתוני המילטון, שמסע הקסם שלו בטורניר נמשך לאחר שהדיח גם את בארי הוקינס. מי שעוד צלח את רבע הגמר הוא זוכה השנה שעברה מרטין גולד, שיתמודד היום בחצי הגמר עם "קפטן" אלי קרטר. משחקי חצי הגמר:

15:00-מרטין גולד-אלי קרטר (יורוספורט 2,ניתן לראות כאן)

21:00-סטיוארט בינגהאם-אנתוני המילטון (יורוספורט)

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. תודה דוד. משעשע שדווקא הקטע הכי מהותי בוטל.
    בולנסיה קונקאר הגיע שלישי אחרי תזמון נוראי במיאוץ המסיים.

    1. לא פעם ראשונה שזה קורה. גרג ואן אוורמארט זכה ככה בטירנו-אדריאטיקו האחרון, אחרי שביטלו שם את קטע הטיפוס המשמעותי שהיה מיועד למטפסים האמיתיים.

      1. נראה מה יעשה היום בוולנסיה שם הוא עדין מוביל היום .
        ונראה מה אןריקה מוביסטאר והבסקים מבשלים .
        מתגנבת לספרד סופה אז יש צפי לרוחות גביות בסיום ובעליה זרז רציני לבריחה מוקדמת מי שחפתח מבערים ראשונה תיקח.

        1. עם הרוח הזו גםלטוני מרטין אם ירכב חכם יש סיכוי לא רע לא מכיר את המסלול בפרוטרוט אבל כיון כללי לצפון מזרח .
          ראה באתר הרשמי .פ

  2. 1263 ננו מטרים נשארו עכשיו הכיוון 68 מי שעקב הכיוון היה קודם 32 כלומר הרבה יותר מזרחה פחות צפונה גם המהירות עלתה ל 14 קשרים .
    נאנדור מפליג מאד זהיר ושמרני כנרטה שבכלל גם בלי פויל כי הרוחות עזות בסביבות 25-30 קשרים ולדעתי הןא מפליג במלאה מטד זהיר .
    תומפסון היה מוציא מהתנאים האלו 26 קשרים לפחות בזווית.מעט חדה יותר לא במלאה
    זה ההבדל בין שייט סולידי מבוגר לשייט שמפליג בשביל לנצח.
    אבל העובדה ששייט כזה מסים הקפה מסביב לעולם ועוד במקום שמיני כשהוא מקדים בשמי מקומות את קונראד קולמן היא כשלעצמה מדהימה ולכן בהחלט ראוי להמשיך לסקר את המירוץ אפילו לא פחות חשוב מלסקר את האטפה ראינה היום עם שש פוטאס דה מונטניה בוולטה דה קומוניטאט ולנסיינה :
    ואמוס אוור סי לוונטחה קה סאקו טוני מרטין לה סוברה פארא גאנאר לוולטה קונטרה לוס דמאס
    הסיקור בספרדית ללא תירגום לטובת מנחם שאוהב להעלות לנו קטעים באנגלית ללא תירגום אבל כאן לפחות נכתב באותיות עבריות….
    מאס דה אסטה דיפורטה מאס טארדה.
    גראסיאס פור לאאר מוי אמבלה.

    1. סייס פורטאס דה מונטאניה שזה די הרבה נקודות הרים .
      אן לה אטפה ראינה קטע המלכה היום בוולטה ולנסיינה בה במהדורת 2004 ניצח הרוכב המקומי של קומנידאד וולנסיינה קלמה הוא אלחנדרו וולורדה .

  3. המובחל בוולטה ואן אוורמאט מקום חמישי ניקולאס רוש 44 שניות.
    מקום תשיעי נאירו קינטנה 54 שניות.
    הסיום היום הוא בעליה כך שקבוצת בריחה של מוביסטאר אוריקה בהחלט יכולה לטרוף את הקלפים .
    אוריקה הופיעהלמירוץ עם התאומים אדם וסיימון ייטס שאוהבים וטובים מאד בבריחות .
    לנאירו יש את אחיו.
    אןסקלטל כבר לא בחיים אבל קמה קבוצה באסקית חדשה על חורבותיה בשם אוסקאדי משהו ולא כדאי לזלזל בהם בהרים .
    בין מאה המובילים תוכלו למצוא גם את בנחמין פרי ….מי זה ?
    הרוכב בקבוצת איזראל סייקלימנג האקדמאית …מה זה ?
    למה הם לא בטור של דובאי מה קבוצה אנטישמית ?

  4. בן פרי למי שאל ….
    לא שאלתם כל הכבוד.
    הוא קנדי יש בקבוצה שלושה ישראלים גיא שגיב רועי גולדשטיין ויחזקאל ששכחתי את שמו המלא הם הגרעין המקומי יחסית ל 13 הלא מקומיים ….
    רן מרגליות המנהל מגדיר מחדש את המונח שחקני חיזוק ומוכיח כי ניתן לבנות פירמידה מהגג ….
    לאן זה ילך מוקדם להגיד אבל אני לא אוהב את השיטה….

  5. כשניירו מטפס ככה יש רק רוכב אחד בעולם שמסוגל להתמודד איתו.
    שימו לב לשנה אחרונה: קטלוניה, וואלטה, ולנסיה.
    הבחור מת על ספרד.
    ד"א, עבודה כבירה של דני מורנו. דומסטיק על.

  6. ניירו ראשון. פולס המוביל של סקיי מסיים 41 שניות אחריו.
    ואן אורמאט יתרחק מההובלה. כבר 2:30 דאון ועוד לא סיים.

  7. הרוח היתה מערבית 20 קשרים רוח צד שזה הבדל רציני מרוח גב .
    דנימורנו אכן פועל מדהים .
    ברוך השב לא מבין לאן נעלם שנתיים וחצי
    התעדכנתי אק עכשיו ברוח יש הבדל גדול ביבשה בין תחזית סינופטית לרוח בפועל בשל השפעות טופוגרפיות.
    לניירו ומוביסטאר זהו מירוץ קטעים השני או שלישי בחשיבותו בספרד .
    היו בעבר אתרים ספרדיים נפלאים לסיקןר אופניים. הם נעלמן

    1. וולכן נאלצתי לקושש אינפו באתר הרשמי הדי גרוע….
      בכל מקרה הבני דודים של סטפן רוש מיחסים למירוצים הספרדיים חשיבות רבה .
      ומאחר ואיזראל סייקלינג אקדמי משתתפת שם הרי שהמירוץ הזה חשוב גם …לקנדים ….

  8. ווואו מי הגחע במקום החמישי היום 57 שניות אחרי ניירו ?
    לא איש הריחופי סקי שלנו פרימוז רוגליץ ?
    שהפעם ריחף כלפי מעלה במקום מטה ?
    בעצם גם ברחיפות סקי האלו יש הרבה מדרגות לעלות …במיוחד באימוני דשא סינטתי בקיץ.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט