הטור של מל: 'האיש שלי' גאבל נולד מחדש!

'האיש שלי' ג'באל מגי מוכן להיוולד מחדש

(אם רק סטיב קאר יאפשר לו)

 ג'ק פושר כתב  לפני כמה שבועות בספורטס אילוסטרייטד על ההחתמה של ג'באל בגולדן סטייט, ומשמעותה לקבוצה ולשחקן.
אני לא מדבר עתה על 'משמעותיות'. אני מדבר על טרוף. הטרוף שג'באל מביא לאורקל ארינה כשסטף קרי זורק כדור אל-על, ובשעה שכל בני התמותה של ה-NBA עומדים ומסתכלים, ה-"HAYMAKER" מעולם אחר מתעופף מעל כולם וקובר את העור אל תוך החישוק כאילו היה תפוח עץ ירוק או אפרסק לא בשל. ג'באל אפילו לא תוקע מבט ב-RIM. הוא לא צריך. הוא מרגיש בעצמותיו לאן להכניס את ה-LOFTING LOB.
מגי אמר לספורטס אילוסטרייטד: "הוא – סטף – אפילו לא דואג לעשות איתי מבט עיניים. הוא יודע שזריקה לשמיים תגיע רק לידיו של ג'אבל, והוא גם לא פוחד מאיבוד כדור. על כל  5 סלים שלי יש איבוד כדור אחד. מי לא ייקח סיכון כזה?"

הוא הוסיף:

"אני סוף-סוף מרגיש הנאה לשחק כדורסל. סוף סוף לוקחים אותי בתור שחקן רציני ולא איזה מוקיון להטטן שכל מה שיש לו זה ניתור. אני מרגיש שעתה מסתכלים עלי כעל שחקן שתורם להגנה ולהתקפה, ולא איזה קומדיאנט מוזר עם סניקרס ושורטס"

כל פעם שהוא זכה לעשות משהו השווה שורת-כתיבה ושמו הוזכר, כל החברים שלי באתר ממומי ועד יניב או עגל לא החמיצו  את ההזדמנות להזכיר  שמדובר ב-"הג'באל של הדוק", וגרמו לי להרגיש חלק ממהתלה ושעשוע, כפי שגיחכו עלי עם 'האיש האחר' שלי האשים תאביט (שעוד לא אמר את המילה האחרונה! טוסו לגראנד רפידס, מישיגן, ותראו אותו קולע 3.2 נק' למשחק בליגת D', אע"פ שאיש לא ראה אותו בחודשיים האחרונים).

עבר הזמן לעשותו הדבר הבא. הוא בן 28 ושנותיו הטובות ביותר בוזבזו. לא שהוא מבוגר מדי לשחק, אבל הוא מבוגר מדי להתחיל ללמוד דברים חדשים, אז צריכים לקחת אותו כפי שהוא, ולדעת להשתמש במעלותיו ולהקטין את מגרעותיו. אני עדיין לא בטוח אם לא היתה כאן אשמה מסויימת של מאמנים שלא לקחו אותו אף פעם ברצינות, אבל העובדה היא שהוא תמיד נחשב למין אהבל ודביל כזה ב-NBA (אם כי כתבתי כמה פעמים על האינטיליגנציה הגבוהה שלו). הבעייה היא פרצופו שלא משדר מה שפרצוף של כוכב כדורסל ב-NBA צריך לשדר.

עתה, כשהוא בכושר מלא, ועדיין מראה את האתלטיות המיוחדת מאד שלו, אולי בגולדן סטייט יידעו כיצד לנצלו כערך רציני ולא כאנקטודה. הוא היה הקיץ בלייקרס והיה מוכן לחתום על חוזה מינימלי, אבל מה לעשות שבלייקרס המוחות החריפים העדיפו אנשים כטימופליי מוזגוב ולואל דנג?

אבל, בינתיים, גם בגולדן-סטייט הוא לא מקבל את מנת האוכל שהוא ראוי לה. הוא התקבל כשחקן-שחקן ולא מוקיון, אבל בינתיים זה לא מתבטא ביותר מ-8 דקות למשחק.

הוא אפילו החליט לשנות את מבטו, הסתפר קצר כדי להיראות יותר אתלטי ופחות מוקיוני.

הזכות לדקות משחק אינה קלה בפרונט-קורט בו משחקים בו זזה פצ'וליה ודייויד ווסט. סטיב קאר עדיין סומך הרבה יותר על זזה פצ'וליה כי איתו הגולדן סטייט משחקת טוב. השאלה כמה טוב הוא יהיה כשיגיעו הימים בהם משחקים על הכסף הגדול בפלייאוף, ואז המלחמה תחת הסל הופכת לרצינית. אני אולי טועה, אבל אני מרגיש בעצמותי שכשיגיעו הימים בהם האש הקטנה תהפוך לשריפה גדולה, מגי הוא האדם שגולדן סטייט תצטרך נגד דיאנדרה ג'ורדן, מרק אסול, פאו גאסול ולמרכוס אולדרידג', וכל האחרים. ואולי למגי לא יהיו מספיק דקות באמתחתו כדי להופיע ולשחק פתאום 20-25 דקות.

בינתיים התודה של קאר לשיפור הגדול במשחק מגי הן 4 דקות משחק כאן, ועשר דקות משחק שם. ס"ה 8.1 דקות למשחק המנפקות 5.6 נק' ב-67% קליעה, 2.5 ריב', ו-0.6 חסימות. תנו לו לשחק 36 דקות ובואו נראה איזה מספרים הוא מעמיד נגד אלה של הג'ורג'יאני מטיבליסי.

קאר יודע לדבר:

“He gives us a totally different look after we start with Zaza and obviously he’s that threat at the rim,” Kerr said. “He’s just kind of a burst of energy.”

אבל דקות הוא לא נותן לו. אני מתפלא: הוא הרי בא מקבוצה שזכתה בשש אליפויות ע"י שימוש ב-"וועדת סנטרים" זוכרים את השנים בהן לוק לונגלי, ביל וונינגטון, וויל פורדו שיחקו 15 -18 דקות כל אחד. קאר בעצמו אומר: "הם נתנו לנו גמישות מיוחדת. הם איפשרו לנו 'מבטים שונים'".

הוא יכול לעשות זאת  עם גולדן סטייט. אולי אנדרסון וורג'או לא יהיה חבר שווה-שכויות ב"וועדה", אבל קאר חייב – שוב, דעתי – להתחיל להשתמש במגי, פצולה, ודייויד ווסט עם 15 דק' לנשמה, ואז הווריורס תהיה מוכנה לימים הנוראים.

 

C
7' 0" 270 29 8 Flint, Michigan Nevada
27
C
6' 11" 270 32 13 Tbilisi, USSR None
1
18
FC
6' 10" 273 34 12 Santa Teresa, Brazil None
3
PF
6' 9" 250 36 13 Teaneck, New Jersey Xavier

.

מגי הוא צ'יטה ענקית המוכנה לקפוץ. הוא כמו קפיץ מכווץ המחכה להזדמנות להיתפרץ ולהגיע לשמיים.

הוא רק צריך הזדמנות, ורק צריך שייקחו אותו ברצינות.

(סוף דבר: ניכנסתי לדף המשחק שגולדן סטייט בקושי ניצחה. קאר נתן למגי 9 דקות. בהן הוא היה 3 מ-3 ל-7 נק', 3 ריב', ו-2 חסימות. הוא חסם 2 חסימות ב-9 דקות בשעה שכל הקבוצה, ב-48 דקות, חסמה רק 4. על זה אני מדבר.)

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. אני חושב שכל שהעונה תתקדם ובפרט בפלייאוף יש סיכוי טוב שנראה אותו יותר פשוט בגלל היותו מבין המגן טבעת (סטייל בוגוט) הכי טוב שיש ללוחמים להציע (בטוח יותר טוב מורז'או/ווסט בקטגוריה הזו)

  2. הוא בונה לו את הבטחון. עוד נראה הרבה ממנו. אני נהנה לראות אותו במשחקים. קאר לא נותן הרבה זמן לאף סנטר. זאזא משחק 25 ומגי 8 והאחרים לא משחקים. יש כמובן גרין ווסט אבל אלו לא סנטרים.

    1. זאזא משחק פחות מ-19 דקות וקר משתמש גם בווסט כסנטר בהרכב המחליפים (11.5 דקות). מגי לא יכול לתת לקר את מה שזאזא מסוגל בכל מה שנוגע להנעת הכדור והחסימות בהתקפה.

  3. נראה יחס מעולה של ביצועים לדקות. המגיע לבחור הערכה, אחרי כל הבידור שהוא הביא במו ידיו לליגה.
    גם שאקיל קורא לו " מיי מאן"… אני מקווה שלא נחזה בריב מתוקשר בין מנחם לשאקיל בשאלה למי מגי שייך
    אנחנו אתך מנחם. באש ובמים…. 🙂

  4. לא נראה לי שמגי אי פעם מסר 5 אסיסטים במשחק וגם מול הקליפרס היה לו רק 1 (ורק 3 ריבאונדים).
    מגי הוא שחקן נישה בווריורס וככה זה כנראה ישאר. הם דואגים שהוא יתמקד במה שהוא עושה טוב וזה לנצל את התמקדות היריבות באחרים כדי לקבל סלי אלי-אופ קלים.
    ההופעות בשקטין דווקא דאגו לשמר אותו רלבנטי ולא להפוך לעוד שחקן ספסל זניח שנפלט מהליגה ואני חושב שאפילו הוא מעריך אותם.

  5. רגע, איך לא ראינו את זה מול העיניים?

    הרי גולדן סטייט היתה צריכה סמל צהוב, כדי להפוך סופית למכבי עלית ווריורז.

    והיא קיבלה – ג'באל "קווין" מגי!

    בקיץ, בחורף, בסתיו ובאביב.

  6. תודה על הפוסט מנחם. אחד מהשחקנים האהובים עלי בווריורס וכמוך ממש לא מבין מדוע לא משתמשים בו יותר. בכל פעם שהוא נכנס מביא שינוי בשני צידי המגרש

  7. מסכים עם הדוק,
    אני חושב שככל שהעונה תתקדם,
    והברגים בראש של מגי יהיו הדוקים יותר,
    הוא יבוא יותר לידי שימוש.

  8. קודם כל, מגיע ח"ח גדול לקר על מיצוי יכולתו של מגי.
    זו ללא ספק העונה הכי יעילה של מגי בקריירה,
    והפעם הראשונה שהכישרון שלו לא מלווה ברעשי רקע.

    צריך להבין רק, שאת מקומו של זאזא, הוא לא יתפוס.

    מדובר על שחקן עם יכולת סיום נהדרת (67% מהשדה. לא פלא, עם אתלטיות שכזו),
    וכמו שעידו כתב, הוא ימשיך לנצל את תשומת הלב ששחקנים אחרים מקבלים.
    אבל –
    מדובר גם על שחקן שבכל 9 שנותיו בליגה, לא חצה את מחסום האסיסט ל-36 דקות.
    ב-2 העונות האחרונות, ב-76 משחקים יש לו 13 אסיסטים במצטבר.

    לצורך השוואה, זאזא שיחק כמות כפולה של דקות ממגי, אבל יש לו פי 8.6 אסיסטים.
    והאסיסטים, במקרה של מגי, הם רק המייצג לחשיבותו של שחקן כמו זאזא השנה, או בוגוט בשנה שעברה, למשחק הקבוצתי.

    אופס, כמעט שכחתי –
    ויתרה מזאת, יש להרוס את גולדן סטייט.

    1. במיוחד בשבילך (ובבקשה לא לקחת ברצינות) עכשיו שקאנטר מושבת מגי הוא הסנטר הטוב במערב עם PER של 24.5 ומאיים לעקוף גם את אמביד שמקדים אותו בכמה מאיות בקרב על תואר הסנטר היעיל בליגה. למה מריצים את פאצ'וליה לאולסטאר ולא אותו?

  9. מנחם אני מאוד שמח בשבילו ובשבילך – זה נותן תקווה – ואני אומר את זה בלי ציניות. ואני בהחלט מאמין שעם הזמן הוא יקבל עוד יותר דקות על אף החולשה במסירה ובעונשין (סביבות ה54% בקרייה) – ועוד דבר אני מאמין שהוא שומר עליו עם העבר הפציעה שלו.
    אבל גם אתה צריך להודות בטעות שלך כלפי סטיב קר או לא משנה מי שעושה את העבודה בג"ס מבחינת בניית תוכנית המשחק והאימון. הרי זה לא רק שהוא השתחרר מן הפציעות אלא זה השימוש בו דבר שמאמני כדורסל לא עשו עד עכשיו וסטיב קר התאים אותו במדוייק לצרכים של ההתקפה – לרוב הטבעה כתוצאה ממסירה של גרין

  10. כיף לראות את מקגי בשורותינו , והוא נותן דקות אפקטיביות .
    אבל יש דברים שאין לו וקשה ללמוד בגילו , למרות שקראתי שצוות האימון עובד איתו צמוד .
    בהגנה יש לו רים פרוטקשן , אבל אין היבטים אחרים . הוא קצת מגושם , ושחקנים יכולים לעשות עליו הטעיות ולקלוע או לסחוט עונשין . אין לו טיימינג טוב ביציאה לחסימות ובדאבל-אפס.
    בהתקפה הוא מצויין להאלי-הופס , אבל לא יכול למסור אסיסטים או לזרוק יותר מ-2 מטר מהסל .
    בקיצור , הוא שחקן מצויין כדי להכניס למספר דקות להרתעת היריבות , שלא יחשבו שיש להן טיילת מתחת לסל הלוחמים , ובצד השני לא תוכלנה לחשוב שאפשר לשמור חזק בחוץ בלי להיענש בפנים .

    1. מאד מדויק. גם לזאזא ודיוויד ווסט לקחת לא מעט זמן לקלוט איך עובדת ההגנה של הווריורס. האינטליגנציית משחק שלו לא מספיק גבוהה כדי להשתלב במסגרת דקות גדולה יותר.

  11. האמת אתה צודק והם נראים טוב מאוד איתו, הוא אחד היחידים שם שיכולים להגן על הטבעת מעמדת הסנטר (חוץ מגרין). השאלה היא כמה דקות הברכיים השבריריות שלו יכולות לשחק לאורך עונה שלמה.

  12. בניגוד לשטויות שאני כותב בדרך כלל אני רוצה לתת פה תגובה רצינית:

    כל הסיפור הזה של ג'אביל מגי ואיך ששאקיל צוחק עליו הוא לא ראוי ולא לעניין. ג'אביל הוא שחקן מאוד מוכשר עם נתונים מעולים אבל הוא מוגבל בבעיה אחת – היכולת שלו להתרכז.

    אני לא יודע בוודאות אבל כמי שמתעסק הרבה עם אנשים שיש להם הפרעות קשב וריכוז (ADHD) אני די בטוח שמגי סובל מהן (לא יודע אם הוא מאובחן או לא). יש לו את כל הסימפטומים והקשיים ובתור שחקן, בעידן בדיקות הסמים , עידן שריטלין היא תרופה אסורה, אז למגי יש קושי עצום בלהתרכז במהלך משחק והקליפים של שאק מראים את זה מדי פעם.

    אני אגיד יותר מזה, שאקיל לועג למישהו על בעיה נוירולוגית שיש לו וזה בעיניי ממש לא ראוי. ההפרעה הזאת אמנם יכולה לעזור למגי באספקטים מסוימים (מרץ ואנרגיות שבאים כתוצאה מהיפראקטיביות) אבל כמובן שקשה לו להיות מרוכז לאורך זמן.

    שוב, זאת רק אבחנה שלי ממה שאני רואה אבל אני אבדוק את העניין ואם אני צודק אז אולי כדאי להסתכל על מגי באור אחר לגמרי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט